Arama

Psikolog desteği almadan dikkat dağınıklığı sorununu nasıl çözümleyebilirim?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 20 Kasım 2012 Gösterim: 26.113 Cevap: 19
azra eylem - avatarı
azra eylem
Ziyaretçi
11 Ağustos 2009       Mesaj #1
azra eylem - avatarı
Ziyaretçi
dd testımın sonucu 78 gercektende dıkkat dagınıklıgım oldugunu dusunuyordum.bu aralar daha da arttıgını hıssedıyorum.odaklanamıyorum ders calısırken .psıkolog destegı almadan nasıl sorunu halledebılırım_?
EN İYİ CEVABI Misafir verdi
TAVSİYELER
Dikkat
Sponsorlu Bağlantılar
dağınıklığı olan çocukların bu durumları erken fark edilebilir ve
kendilerine yardımda bulunulabilinirse başarıyı yakalayabilirler. Anne
ve babalar çocuklarına şu şekillerde yaklaşmalıdırlar:


Ø Öncelikle dikkat dağınıklığı hakkında bilgi sahibi olun.

Ø Çocuğun davranışlarını ya da derslerle ilgili yaşadığı sıkıntılarını yaramazlık ya da tembellik olarak yorumlamayın.

Ø Evde
vereceğiniz görevlerle ( ilk önce onun da hoşuna giden görevleri tercih
etmelisiniz) dikkat yoğunluğunu ve süresini artırın.


Ø Davranışları ile ilgili daha sık geri bildirimde bulunun, sonuçlarını paylaşın.

Ø Dikkatli
davranışlarını ödüllendirin (ödülün her zaman maddi olması gerekmez,
ebeveynin ilgisi ve mutlu olduğunu göstermesi yeterli olabilir).

Ø Çocuk
kendisinden beklenilenin ne olduğunu tam anlamıyla bilmelidir. Bu
nedenle beklentilerinizi açıklayın. Ve beklentilerinizde tutarlı olun.


Ø Büyük resimli kitaplar alın ve okutun.

Ø Bilmece çözmek, resimleri eşlemek gibi hafıza ve dikkat üzerine olumlu etkiler yapacak etkin­likler tercih edin.
Boyama, boncuk dizme ve el işlerine teşvik edin.
Dikkat
dağınıklığının tedavi sürecinde özel eğitim programlarının uygulanması
gerekebilir. Olumsuz davranışların düzeltilmesi ve yerine olumlu
davranışların konulması için çeşitli destekleyici ve davranışçı tedavi
teknikleri uygulanabilir. Aile terapisi önerilebilir. Dikkat
dağınıklığının çok yüksek olduğu durumlarda hekim kontrolünde ilaç
tedavisi de söz konusu olabilir.


(Bayrampaşa Bilgi Merkezi tarafından hazırlanmıştır.)
kaynak

Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
11 Ağustos 2009       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
TAVSİYELER
Dikkat
Sponsorlu Bağlantılar
dağınıklığı olan çocukların bu durumları erken fark edilebilir ve
kendilerine yardımda bulunulabilinirse başarıyı yakalayabilirler. Anne
ve babalar çocuklarına şu şekillerde yaklaşmalıdırlar:


Ø Öncelikle dikkat dağınıklığı hakkında bilgi sahibi olun.

Ø Çocuğun davranışlarını ya da derslerle ilgili yaşadığı sıkıntılarını yaramazlık ya da tembellik olarak yorumlamayın.

Ø Evde
vereceğiniz görevlerle ( ilk önce onun da hoşuna giden görevleri tercih
etmelisiniz) dikkat yoğunluğunu ve süresini artırın.


Ø Davranışları ile ilgili daha sık geri bildirimde bulunun, sonuçlarını paylaşın.

Ø Dikkatli
davranışlarını ödüllendirin (ödülün her zaman maddi olması gerekmez,
ebeveynin ilgisi ve mutlu olduğunu göstermesi yeterli olabilir).

Ø Çocuk
kendisinden beklenilenin ne olduğunu tam anlamıyla bilmelidir. Bu
nedenle beklentilerinizi açıklayın. Ve beklentilerinizde tutarlı olun.


Ø Büyük resimli kitaplar alın ve okutun.

Ø Bilmece çözmek, resimleri eşlemek gibi hafıza ve dikkat üzerine olumlu etkiler yapacak etkin­likler tercih edin.
Boyama, boncuk dizme ve el işlerine teşvik edin.
Dikkat
dağınıklığının tedavi sürecinde özel eğitim programlarının uygulanması
gerekebilir. Olumsuz davranışların düzeltilmesi ve yerine olumlu
davranışların konulması için çeşitli destekleyici ve davranışçı tedavi
teknikleri uygulanabilir. Aile terapisi önerilebilir. Dikkat
dağınıklığının çok yüksek olduğu durumlarda hekim kontrolünde ilaç
tedavisi de söz konusu olabilir.


(Bayrampaşa Bilgi Merkezi tarafından hazırlanmıştır.)
kaynak

Yaskoo - avatarı
Yaskoo
Ziyaretçi
11 Ağustos 2009       Mesaj #3
Yaskoo - avatarı
Ziyaretçi
Belliki yorulmuşsun o yüzden dikkat dağınıklığın olabilir ve bu yorgunlupu fark etmiyor da olabilirsin. Önce dinlen kendine zaman ayırmayı dene sonra daha sessiz ortamlarda kitap oku. (aynı şeyi yaşadığımdan biliyorum) Msn Happy))
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
11 Ağustos 2009       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Çocukta dikkat eksikliği özellikle eğitim hayatının başlamasıyla belirgin hale gelir. Okul öncesi dönemde de her şeyden çabuk sıkılan ve bıkan bu çocuklar, oyuncaklardan dahi sıkılıp kısa bir süre sonra onları parçalamayı tercih ederler.
  • cocuklarda dikkat daginikligi medium 0

avwphp?zoneid68&ampcbINSERT RANDOM NUMBER HERE&ampna831eec1

Okulun başlamasıyla birlikte öğrenmeye karşı ilgisizdirler. Ödev yapmayı sevmez, anne/baba ve öğretmenin zoruyla ödev yaparlar. Ödevleri yapmakta hayli zorlanırlar. Masanın başına oturamaz, otursalar bile çeşitli bahaneler uydurarak (tuvalete gitme, su içme gibi) sık sık masa başından kalkarlar. Anne / babayı ders çalışırken sürekli yanlarında isterler. Üzerine aldıkları bir işi sürekli bitirmekte zorlanır, bir işi bitirmeden hemen diğerine geçerler. Kendileriyle konuşulduğunda sanki konuşanı dinlemiyormuş görüntüsü verirler. Bir komutu birkaç defa söyledikten sonra yerine getirirler.
Okuma ve yazma kaliteleri yaşıtlarından kötü, defter düzeni ve yazıları bozuk olabilir. Okurken sık hata yapabilir ve cümlenin sonunda kelime uydurmalarına rastlanabilir.
Unutkandırlar. Sınıfta sürekli eşya kaybetme yanında, iyi öğrendiklerini düşündüğünüz bir bilgiyi de çabuk unutabilirler. Kendilerine uygun bir çalışma düzeni ve sistemi geliştiremezler. Okuma ve yazmayı genellikle sevmezler. Ders kitabı okumanın yanında hikâye ve roman türü kitapları okumaya karşı da isteksizdirler. Yaşanan tüm bu öğrenme zorluklarına sınavlarda dikkatsizce yapılan hatalar eklenir. Sabırsızlıkları nedeniyle soruları hızlıca okuma, tam okumama ve yanlış okumalara sık rastlanır. Bu nedenle çok iyi bildikleri bir soruyu dahi yanlış cevaplayabilirler. Test sınavlarında çeldiricilere kolaylıkla kanarlar. Özellikle ilkokula başladığı yıllarda sınav kâğıdını öncelikle vermeyi marifet sayarlar. Sonunda bilgileri ve bildiklerinden daha azı oranında not alırlar. Dikkat eksikliği okul öncesi dönemde pek fark edilmeyebilir. Ancak bu çocukların bir kısmı ders dışı işlerde de çabuk sıkılma belirtileri gösterirler. Zekâ düzeyi iyi olan ve ek olarak özel öğrenme güçlüğü olmayan çocuklar ilkokulun 3. ve 4.sınıflarına kadar derslerde sorun yaşamayabilirler. Çalışmadıkları ve dersi iyi takip etmedikleri halde notları kötü olmayabilir. Derslerin ağırlaşmasıyla birlikte başarıda ciddi düşüşler yaşanmaya başlanır. Ev içinde günlük yapmaları gereken işler konusunda sorumluluk almak istemezler. Genellikle dağınıktırlar ve kurallardan hoşlanmazlar.
Dikkat eksikliği nedir?

Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki, Çocuklardaki 'dikkat dağınıklığı' zihinsel bir özür değil, yalnızca bir çalışmayı veya etkinliği sürdürememe problemidir. Genellikle yedi yaşından itibaren kendini daha fazla gösterir, ancak 4-5 yaşları itibariyle belirtileri saptanabilir. Dikkat eksikliği sendromu ya da hiperaktivite sendromu olarak da bilinir. Çocukların %6'sında görülen dikkat eksikliği sendromu, erkek çocuklarda, kız çocuklara nazaran daha fazla görünür.
Problemi kabaca söylersek; organize olamamak ve dikkati tek bir noktaya odaklayamamak olarak açıklanabilir.
Dikkat dağınıklığının belirtileri

Dikkat dağınıklığının okul öncesi ve okul çağı dönemindeki belirtileri genel çizgileriyle aşağıda sıralanmıştır. Ancak bu özelliklerin bulunduğu her çocukta dikkat dağınıklığı olduğu düşünülüp telaş edilmemelidir. Saydığımız noktaların ne sıklıkta ve hangi alanlarda yaşandığına dikkat etmek önemlidir.
Sürekli bir oyundan diğerine geçerler.
Belirli bir şeyle uzun bir süre ilgilenemezler. Sakardırlar, sık sık hata yaparlar.
Başladıkları bir işi bitiremez, yarım bırakırlar.
Dersi dikkatle dinleyemezler, daha çok etrafı ile ilgilenirler.
Ev ödevlerini almayı unuturlar ya da eksik alırlar.
Eşyalarını tam olarak getirmezler, her gün bir eşyalarını kaybederler.
Dağınıklıkları vardır, defter vb. gereçlerinin düzenleri bozuktur.
Gelişim düzeyi içinde geç olgunlaşırlar.
Öğretmenlerle ilişkilerinde sorunlar yaşarlar. Karşılık veren, saygısız, ilgisiz bir öğrenci olarak gözükürler. Zekâlarına uygun hayat başarısı gösteremezler.
Algıladıklarını örgütlemede, organize etmede mesela okuduklarını anlamlandırmada güçlük çekerler. ("p, b, d" harflerini çoğu kez karıştırırlar)
İyi arkadaş ilişkileri kurmada zorlanırlar.
Tedavisi ve çözüm yolları

Çocuklarında dikkat eksikliği ve aşırı hareketlilik olduğunu düşünen aileler, bu belirtileri duyunca hemen telaşa kapılmamalıdırlar.
Böyle bir çocuğu olan ailelerin yapabilecekleri nedir? Ailenin, çocuğun durumunu anlayıp uygun davranması veya konuyu bilen birinden danışmanlık alması da kimi zaman yeterli olabilmektedir. Çocuğun ihtiyaçlarına yatkın, sevecen, biyolojik yaşına değil gelişim yaşına uygun kaideler koyup, disiplin uygulayan ve tutarlı bir aile çevresi, bu çocuklar için en yararlı ortamdır.
Aşırı hoşgörü ve aşırı disiplinden kaçının

Anne ve babaların tutumlarının bir olması, çocuklarına olan davranışlarında ayrı düşmemeleri, çocuklarını aşırı yaramaz diye itip kakmamaları, suç işlediğinde hemen dayak yolunu tercih etmemelerinin yanı sıra istenilen davranışları yaptığında da ödüllendirmelerle çocuklarını yönlendirmeye çalışmaları önemlidir. Anne babaların "Çocuğumun eğitimi için ne yapabilirim?", "Nasıl topluma yararlı bir çocuk yetiştirebilirim?" sorularının cevaplarını devamlı aramaları ve çocuk yetiştirmeyle ilgili terbiye kitapları ve özellikle peygamberimizin çocuklarla olan münasebetlerini konu eden eserleri okumaları ve gerektiğinde danışmanlık hizmeti almaları gereklidir.
Dikkati dağınık bir çocuğa, bir saat sürekli ders çalıştırmanın gereği ve yararı yoktur. Böyle bir Çocuğun ders çalışma programı kısa aralıklarla planlanmalıdır. Mesela 15-20 dakika ders, 10 dakika teneffüs şeklinde bir sistem uygulamak, bir saat dersin başında zorla tutmaktan daha yararlıdır. Ancak teneffüslerin uzamamasına da dikkat edilmelidir. Annesinin sözünü dinlemeyen bir çocuğa şiddetli dayak atmaktansa, merakla beklediği 20 dakikalık bir çizgi filmin ilk 3 dakikasını seyrettirmemek ve bunun sebeplerini anlayabileceği bir dille açıklamak ve çocuğun yanlışlarını görmesini sağlamak daha eğiticidir. Cezalar uzun ve bıktırıcı olmamalıdır. Anne babalar da tutarlı olmalı, kararlılıklarım göstermeli ve sözlerini yanardöner gibi değiştirmemelidirler. Çocuklarına "bir daha şöyle yaparsan ben de böyle yaparım" diyen bir anne, yapamayacağı bir şeyi söylememeli, daha önce uygulayacağını söylediği cezadan merhamet duygusuyla vazgeçmemeli, ufak ceza ve ödüllendirmelerle çocuğun davranışlarını yönlendirmelidir. Cezanın, öfke hissinin tatmini için değil, terbiye vermek gayesiyle uygulanması gerektiği unutulmamalıdır.
Aileler ve toplum, dikkat eksikliği ve aşırı hareketlilik bozukluğu gösteren bu çocukları ihmal etmemelidirler. Fıtratları gereği kötüye meyletme ihtimalleri bulunan, terbiye ve eğitimleri güç olan bu çocuk ve gençlerle, sabırla ve bilinçli olarak ilgilenilmeli ve gerekirse mutlaka profesyonel danışmanlık verilmelidir. Kimi zaman, anne babaların çocuklarına olan yanlış tutumlarını değiştirmelerinin, yapıcı bir tutum ve anlayış içine girmelerinin ve onları anlamaya çalışmalarının problemi oldukça azaltabileceği ve bu çocukların emsallerinden daha başarılı hale gelebileceği de dikkate alınması gereken bir başka husustur.
Dr. Hulusi Burak

Aşırı hareketlilik ve dikkat dağınıklığı

Aslında çocuklardan, yapıları itibariyle, hareketli olmaları beklenir, bu normaldir de. Çocuklar genellikle canlı, hareketli ve hayat doludurlar. Gün boyu oynar, koşar, zıplarlar. Yorulmak nedir bilmezler. Dışarıda oynadıkları yetmiyormuş gibi, evde de çok kere annelerini kızdıran koşmalı, atlamalı oyunlar oynarlar. Öyle ki, annelerin çoğunun zamanı çocuklara "Dur, otur, koşma, gürültü yapma, karıştırma, bırak, dokunma..." demekle geçer. Tüm bunlar, çocuğun gelişim süreci içerisinde doğaldır.
Ancak bazı çocuklar, olağan hareketliliğin çok daha ötesinde dikkat çekecek şekilde aşırı hareketlidirler. Henüz yürümeye başladıklarında bunun belirtileri görülebilir. Özellikle okul döneminde başkalarını rahatsız edecek düzeyde saldırganlaşırlar. Okulda öğretmenleri, sürekli ayağa kalkmalarından ve etrafa sataşmalarından yakınıp durur. Bu tür öğrenciler, derslerini de geçiştirirler. Savruk ve düzensizdirler. Sürekli yaramazlık yapma uğraşındadırlar. Çok hareketli oldukları için tehlikeyi hemen kavrayamazlar ve sözgelimi, balkondan aşağıya sarmayı sakıncalı görmezler.




kaynak
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
19 Ekim 2009       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı

dikkat dağınıklığı tedavisi

benim 7 yaşında ilköğretim 2. sınıfa giden bir kızım var. Kızım çok hareketli, herşeyden çok çabuk sıkılıyor, birazda sakar ne yapabilirim, yardımcı olursanız çok sevinirim
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Kasım 2009       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
bnm çocuğumun aşırı dikkat dağınıklığı sorunu var derslerde çok zorlanıyor ayrıca verilen bi işi bitmiş bibir şekilde sunamıyor kelimeleri çözemiyo eksik yazıyo çocuğum 8 yaşında sizce ne yapabilirim?
_PaPiLLoN_ - avatarı
_PaPiLLoN_
Ziyaretçi
17 Kasım 2009       Mesaj #7
_PaPiLLoN_ - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

bnm çocuğumun aşırı dikkat dağınıklığı sorunu var derslerde çok zorlanıyor ayrıca verilen bi işi bitmiş bibir şekilde sunamıyor kelimeleri çözemiyo eksik yazıyo çocuğum 8 yaşında sizce ne yapabilirim?

En yakın zamanda bir Psikolojik danışman ya da Psikologa başvurmanızı öneririm.Sizin yapabileceğinizin ötesinde bir uzmanın görüp derecesine göre bir tedavi yöntemi belirlemesi gerekir.

Geçmiş olsun.
_PaPiLLoN_ - avatarı
_PaPiLLoN_
Ziyaretçi
17 Kasım 2009       Mesaj #8
_PaPiLLoN_ - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
azra eylem adlı kullanıcıdan alıntı

dd testımın sonucu 78 gercektende dıkkat dagınıklıgım oldugunu dusunuyordum.bu aralar daha da arttıgını hıssedıyorum.odaklanamıyorum ders calısırken .psıkolog destegı almadan nasıl sorunu halledebılırım_?

Dd testi demişsiniz fakat her sitede yayınlanan dikkat dağınıklığı testlerinin ne kadar etik olduğu tartışma konusudur.Eğer bir uzmana başvurduysanız da genelde onlar 1 dikkat dağınıklığı testi uygulamazlar.Sorundan emin olmak adına birkaç aynı içerikli test uygularlar.Daha da artma konusuna gelince bunun psikolojik olabileceğini düşünüyorum.Eğer gerçekten ciddi dikkat sorunlarınızın olduğunu düşünüyorsanız psikolog ya da psikolojik danışmana başvurmalısınız.

Geçmiş olsun.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
19 Aralık 2009       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı

dikkat daginikligi tedavisi

kızım

9 yaşında ders sırasında dinlediği konuları birdahaki güne unutuyor.sınavlarda soruları yarım yamalak yada bildiği halde yanlış yapıyor.Ders çalışırken yada dersi dinlerken aklı başka şeylerle meşgul gibi geliyor dikkatini veremiyor.Cümleleri yarım yamalak kuruyor ne yapabilirim.?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
19 Aralık 2009       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
dikkat dağınıklığı olan bir çocuğu hangi daldaki bir doktora götürmeliyim?

Benzer Konular

24 Ocak 2013 / sairepid Soru-Cevap
15 Kasım 2012 / _PaPiLLoN_ Psikoloji ve Psikiyatri
1 Şubat 2009 / KaFeS Taslak Konular