PC Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > Vitamin, protein, karbonhidrat, yağ ve mineral içeren besinler hangileridir?
1 23...Son
«Önceki KonuSonraki Konu»
Misafir16:26, 30 Eylül 2009 
Lütfen bana yardım ediniz.

Vitamin, protein, karbonhidrat, yağ ve mineral içeren besinler nelerdir?
En iyi cevap Daisy-BT tarafından gönderildi

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
MERHABA... Ben 6. sınıfa geçtim ve tatilin son zamanlarımda derslerime ağırlık vermeyi on gördüm ama karbonhidratlar,proteinler,yağlar, vitaminler konusunda biraz biraz zorlanıyorum.Acaba bana yardım eder misiniz?

CEVAPLARINIZI BEKLİYORUM...

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
proteinler yağlar karbonhidrat hangi besinlerde etki eder?

proteinler yağlar karbonhidratların yapı taşları nelerdir?

öğretmenin verdiği ödev bu bunu nasıl bulurum
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
yumurta karbonhidrat proteein yada


vitamin içerirmi

Karbonhidratlı Besinler:

Unlu mamuller, baklagiller, patates, tatlılar, şekerler, muz, elma karbonhidratça zengin besinlerdir. İşlenmemiş, doğal karbonhidrat kaynakları olan kepekli doğal un, taze sebze ve meyveler; işlenmiş beyaz şeker, beyaz un, patates cipsi gibi besinlere göre daha sağlıklıdır.


Protein içeren besinler:

Hayvansal ürünlerden kaynaklanan proteinler, süt ürünleri, her türlü et, balık, sakatat ve yumurta gibi besinlerde vardır.
Bitkisel ürünlerden kaynaklanan proteinler, baklagiller, tahıllar, kuruyemişler gibi besinlerde vardır.

Besinlerden elde ettiğimiz tüm proteinler aynı kalitede olmayabilir. Zorunlu amino asitleri az olan ve zor sindirilen proteinler kalitesi az olan proteinlerdir. Aminoasitlerin tamamını yeterli oranda barındıran ve kolay bir biçimde sindirilen proteinler ise kalitesi yüksel olan besinlerdir. Bunlar hayvansal proteinlerdir.

Vitaminler:

Sağlıklı yaşamın vazgeçilmez bir parçası olan organik bileşiklerdir. Vitamin Latince yaşam anlamına gelen “vita” sözcüğünden kaynaklanır. Vitaminler yağda ve suda eriyenler olarak iki gruba ayrılır .

YAĞDA ERİYEN VİTAMİNLER
:
A, D, E ve K vitaminleridir .
SUDA ERİYEN VİTAMİNLER : B grubu vitaminler ile C vitaminidir .


A vitamini
Enfeksiyonlara karşı direnci arttırır normal büyüme, üreme, kemik ve diş gelişimi, görme için gereklidir. Cildin tırnakların ve saçların sağlıklı kalmasını sağlar. Diş ve dişetleri için büyük önem taşır .
Kayısı,kuşkonmaz,maydanoz,ıspanak, havuç,kereviz, marul, portakal, erik, domates

D vitamini
İnce bağırsaklardan kalsiyumun emilmesine yardımcı olur, kalsiyumun kemiklerde ve dişlerde tutulmasını sağlar .
Balık yağı, balık, yumurta, tereyağı, karaciğer, et, sebzeler, güneş

E vitamini
Antioksidan etkilidir. Alzheimer hastalığının ilerlemesini yavaşlatıyor Yaşlı kişilerde bağışıklık sistemini güçlendirir. Hücrelerin daha uzun yaşamasını ve yenilenmesini sağlar .
Buğday, tohumlu besinler, soya fasülyesi yağı, arı sütü, ceviz, marul, tere, kereviz, maydanoz, ıspanak, lahana, mısır yağı, mısır, yulafta

K vitamini
Karaciğere gelen Kvitamini burada üretilen bazı pıhtılaşma faktörlerinin yapımında rol alır. Kvitamini takviyesi yanlızca kanamalı hastalarda verilir.
Ispanak,kabak, marul, yeşil domates, yeşil biber, inek sütü, peynir, tereyağı, yumurta, kırmızı et, pirinç, karaciğer, mısır, muz, şeftali, çilek

B1 vitamini
Kasların ve sinir sisteminin faliyeti için gereklidir.Yetersizliğinde iştahsızlık, huzursuzluk, bellek zayıflığı ve dikkat azalması görülür.
Buğday, kepek, bira mayası, taze sebze meyve, koyun eti, sığır eti, balık eti, yumurta, süt

B2 vitamini
Eksikliğinde dilde kızarma, yanma hissi, ağız çevresi ve dudaklarda kızarma, tahriş, çatlaklar, gözlerde kaşıntı, yanma hissi, katarakt oluşumu, saçların dökülmesi, çocuklarda büyüme yavaşlaması, kilo kaybı, sindirim sorunları oluşur .
Karaciğer, böbrek, buğday unu, patates, et, süt, yumurta, peynir, kepek, yeşil sebzeler, havuç, fındık, yer fıstığı, mercimek

B3 vitamini
Yetersiz beslenme sonucu deriyi sinir sistemini tutan pellegra adlı hastalık ortaya çıkar. Hücrelerin oksijeni kullanabilmeleri için gereklidir. Midede sindirimin temel taşları olan asitlerin üretimini sağlar.
Bira mayası, kepek, yer fıstığı, sakatat, kırmızı et, balık, buğday, baklagiller, un, yumurta, süt, limon, kabak, incir, portakal, hurma

B5 vitamini
Doğada bol olduğu için eksikliğine rastlanmaz. Ayrıca bir miktar bağırsaklarda da yapılmaktadır. Eksikliği kan şekerinde düşme, ellerde titreme, kalp çarpıntıya neden olur .
Karaciğer, kırmızı et, tavuk, yumurta, ekmek, sebzeler

B6 vitamini
Sinir sistemi ve hormonların çalışmasını düzenler.Vücudun savunmasında antikor ve akyuvar oluşumunda rol oynar. Eksikliğinde migren tipi baş ağrısı, kansızlık, ciltte kuruluk, görme problemleri, uyuşukluk, adele zayıflığı ve krampları oluşur .
Karaciğer, böbrek, kırmızı et, balık, yumurta, ekmek, sebzeler

B11 vitamini
Kırmızı kan hücreleri ve sinir dokularının oluşumunda aktif rol oynar. Hücre bölünmesi için gereklidir. Bu etkisi ile büyümeyi de sağlar. Anne karnındaki bebeğin sinir sisteminin gelişimi için de gereklidir. Eksikliğinde iştahsızlık, kilo kaybı, bulantı, kusma, ishal, baş ağrısı, unutkanlık, çarpıntı gibi bazı kalp sorunları oluşabilir .
Karaciğer, böbrek, kırmızı et, ıspanak, marul, yumurta, ekmek, portakal, muz

B12 vitamini
Besinlerle veya sigara gibi alışkanlıklarla vücuda giren siyanürü etkisiz hale getirir. Eksikliğinde dilde hassasiyet, şişme, kızarma, hayal görme, depresyon, adalelerde kasılmalar, sinir iltihaplarına bağlı olarak el ve ayaklarda uyuşma, karıncalanma, yanma şikayetleri oluşur .
Karaciğer, yürek, böbrek, kırmızı et, tavuk, balık, süt, peynir, yumurta

C vitamini
Vücudumuz C vitaminini üretemez bitkiler ve bazı hayvanlar bu vitamini üretebilmektedir. Besinlerle alınan vitamin 2 saat içersinde kullanılır 4 saat sonunda kandan uzaklaşır. Yaraların iyileşmesini, damarların sağlıklı olamalarını sağlar.Vücudun savunma sistemini artırıcı etkisi vardır. Histamin yapımını azaltarak allerjik olayların şiddetini düşürür. Eksikliğinde diş eti kanamaları ve çekilmeleri olur.
Siyah üzüm, narenciye, çilek, kavun, karpuz, yeşil biber, maydanoz, brokoli, havuç, soğan, bezelye

Yağlı Besinler
:

- Salam, sosis, jambon
- Tam yağlı peynirler
- Dana eti
- Pirzola
- Tereyağı
- Sıvı yağ
- Mayonez
- Salata sosu
Cevap
Blue Blood16:32, 30 Eylül 2009 
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
Lütfen bana yardım ediniz ..

Vitamin,Proteib,Karbonhidrat ve mineral içeren besinler nelerdir ?
Karbonhidrat içeren besinler nelerdir?

Karbonhidratlı Besinler: Unlu mamuller, baklagiller, patates, tatlılar, şekerler, muz, elma karbonhidratça zengin besinlerdir. İşlenmemiş, doğal karbonhidrat kaynakları olan kepekli doğal un, taze sebze ve meyveler; işlenmiş beyaz şeker, beyaz un, patates cipsi gibi besinlere göre daha sağlıklıdır.

Protein içeren besinler nelerdir?

Hayvansal ürünlerden kaynaklanan proteinler, süt ürünleri, her türlü et, balık, sakatat ve yumurta gibi besinlerde vardır.

Bitkisel ürünlerden kaynaklanan proteinler, baklagiller, tahıllar, kuruyemişler gibi besinlerde vardır.

Besinlerden elde ettiğimiz tüm proteinler aynı kalitede olmayabilir. Zorunlu amino asitleri az olan ve zor sindirilen proteinler kalitesi az olan proteinlerdir. Aminoasitlerin tamamını yeterli oranda barındıran ve kolay bir biçimde sindirilen proteinler ise kalitesi yüksel olan besinlerdir. Bunlar hayvansal proteinlerdir.


Vitaminler, sağlıklı yaşamın vazgeçilmez bir parçası olan organik bileşiklerdir. Vitamin Latince yaşam anlamına gelen “vita” sözcüğünden kaynaklanır. Vitaminler yağda ve suda eriyenler olarak iki gruba ayrılır .
YAĞDA ERİYEN VİTAMİNLER : A, D, E ve K vitaminleridir .
SUDA ERİYEN VİTAMİNLER : B grubu vitaminler ile C vitaminidir .
ÖNEMİ
A vitaminiEnfeksiyonlara karşı direnci arttırır normal büyüme, üreme, kemik ve diş gelişimi, görme için gereklidir. Cildin tırnakların ve saçların sağlıklı kalmasını sağlar. Diş ve dişetleri için büyük önem taşır .
Kayısı,kuşkonmaz,maydanoz,ıspanak, havuç,kereviz, marul, portakal, erik, domates

D vitaminiİnce bağırsaklardan kalsiyumun emilmesine yardımcı olur, kalsiyumun kemiklerde ve dişlerde tutulmasını sağlar .
Balık yağı, balık, yumurta, tereyağı, karaciğer, et, sebzeler, güneş

E vitaminiAntioksidan etkilidir. Alzheimer hastalığının ilerlemesini yavaşlatıyor Yaşlı kişilerde bağışıklık sistemini güçlendirir. Hücrelerin daha uzun yaşamasını ve yenilenmesini sağlar .
Buğday, tohumlu besinler, soya fasülyesi yağı, arı sütü, ceviz, marul, tere, kereviz, maydanoz, ıspanak, lahana, mısır yağı, mısır, yulafta

K vitamini Karaciğere gelen Kvitamini burada üretilen bazı pıhtılaşma faktörlerinin yapımında rol alır. Kvitamini takviyesi yanlızca kanamalı hastalarda verilir.
Ispanak,kabak, marul, yeşil domates, yeşil biber, inek sütü, peynir, tereyağı, yumurta, kırmızı et, pirinç, karaciğer, mısır, muz, şeftali, çilek

B1 vitamini Kasların ve sinir sisteminin faliyeti için gereklidir.Yetersizliğinde iştahsızlık, huzursuzluk, bellek zayıflığı ve dikkat azalması görülür.
Buğday, kepek, bira mayası, taze sebze meyve, koyun eti, sığır eti, balık eti, yumurta, süt

B2 vitamini Eksikliğinde dilde kızarma, yanma hissi, ağız çevresi ve dudaklarda kızarma, tahriş, çatlaklar, gözlerde kaşıntı, yanma hissi, katarakt oluşumu, saçların dökülmesi, çocuklarda büyüme yavaşlaması, kilo kaybı, sindirim sorunları oluşur .
Karaciğer, böbrek, buğday unu, patates, et, süt, yumurta, peynir, kepek, yeşil sebzeler, havuç, fındık, yer fıstığı, mercimek

B3 vitamini Yetersiz beslenme sonucu deriyi sinir sistemini tutan pellegra adlı hastalık ortaya çıkar. Hücrelerin oksijeni kullanabilmeleri için gereklidir. Midede sindirimin temel taşları olan asitlerin üretimini sağlar.
Bira mayası, kepek, yer fıstığı, sakatat, kırmızı et, balık, buğday, baklagiller, un, yumurta, süt, limon, kabak, incir, portakal, hurma

B5 vitamini Doğada bol olduğu için eksikliğine rastlanmaz. Ayrıca bir miktar bağırsaklarda da yapılmaktadır. Eksikliği kan şekerinde düşme, ellerde titreme, kalp çarpıntıya neden olur .
Karaciğer, kırmızı et, tavuk, yumurta, ekmek, sebzeler

B6 vitamini Sinir sistemi ve hormonların çalışmasını düzenler.Vücudun savunmasında antikor ve akyuvar oluşumunda rol oynar. Eksikliğinde migren tipi baş ağrısı, kansızlık, ciltte kuruluk, görme problemleri, uyuşukluk, adele zayıflığı ve krampları oluşur .
Karaciğer, böbrek, kırmızı et, balık, yumurta, ekmek, sebzeler

B11 vitamini
Kırmızı kan hücreleri ve sinir dokularının oluşumunda aktif rol oynar. Hücre bölünmesi için gereklidir. Bu etkisi ile büyümeyi de sağlar. Anne karnındaki bebeğin sinir sisteminin gelişimi için de gereklidir. Eksikliğinde iştahsızlık, kilo kaybı, bulantı, kusma, ishal, baş ağrısı, unutkanlık, çarpıntı gibi bazı kalp sorunları oluşabilir .
Karaciğer, böbrek, kırmızı et, ıspanak, marul, yumurta, ekmek, portakal, muz

B12 vitamini Besinlerle veya sigara gibi alışkanlıklarla vücuda giren siyanürü etkisiz hale getirir. Eksikliğinde dilde hassasiyet, şişme, kızarma, hayal görme, depresyon, adalelerde kasılmalar, sinir iltihaplarına bağlı olarak el ve ayaklarda uyuşma, karıncalanma, yanma şikayetleri oluşur .
Karaciğer, yürek, böbrek, kırmızı et, tavuk, balık, süt, peynir, yumurta

C vitamini
Vücudumuz C vitaminini üretemez bitkiler ve bazı hayvanlar bu vitamini üretebilmektedir. Besinlerle alınan vitamin 2 saat içersinde kullanılır 4 saat sonunda kandan uzaklaşır. Yaraların iyileşmesini, damarların sağlıklı olamalarını sağlar.Vücudun savunma sistemini artırıcı etkisi vardır. Histamin yapımını azaltarak allerjik olayların şiddetini düşürür. Eksikliğinde diş eti kanamaları ve çekilmeleri olur.
Siyah üzüm, narenciye, çilek, kavun, karpuz, yeşil biber, maydanoz, brokoli, havuç, soğan, bezelye

kaynak
Cevap
Misafir20:21, 30 Eylül 2009 
peki yaağ içeren besinler nelerdir
Cevap
Misafir16:47, 1 Ekim 2009 
teşekkür ederim ayrıca yağ içeren besinleri görmek istiyorsan cınım sayfanın en alt kısmında Yağ içeren besinler hangileridir? sorusuna tıklarsan öğrenirsin!..
Cevap
Blue Blood17:04, 1 Ekim 2009 
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
peki yaağ içeren besinler nelerdir
Yağlı Besinler - Salam, sosis, jambon
- Tam yağlı peynirler
- Dana eti
- Pirzola
- Tereyağı
- Sıvı yağ
- Mayonez
- Salata sosu

vs...
Cevap
Misafir19:38, 1 Ekim 2009 
KARBONHİDRAT İÇEREN BESİNLER:
PATATES
PİLAV
EKMEK
YUMURTA
Cevap
Misafir14:49, 5 Ekim 2009 
YAĞ İÇEREN YİYECEKLER
Cevap
Blue Blood14:54, 5 Ekim 2009 
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
YAĞ İÇEREN YİYECEKLER
Yağlı Besinler - Salam, sosis, jambon
- Tam yağlı peynirler
- Dana eti
- Pirzola
- Tereyağı
- Sıvı yağ
- Mayonez
- Salata sosu

vs...
Cevap
Misafir12:20, 10 Ekim 2009 
süt süt ürünleri ay çiçeği zeytin mısır yer fıstığı susam soya fasulyesi yağlarrrdr
Cevap
Misafir 121:37, 12 Ekim 2009 
ya ben tam olarak bilmiorum ama , marul sebzedir karbunhidratlara giremez ya vitaminlere yada proteinlere girer siz ne dediniz bilmiorum daha soracaklarım varr...bitmedi hepsi...peynir hangisine girer? Protein , salam? kesin protein et olduğu için,domates vitamine girer kan yapıcı özelliği vardır.. bunların hepsi doğru olmaya bilir örnekler verdim salamda takılmış olduğum kesin ama salam doğru olmaya bilir ama diğerleri %100 doğrudur örnek verdim ödevinize yardımcı olmanız için bende buralardan bulmadım ödevim için gezinirken aklıma geldi karşıma burası çıktı yazayım dedim misafir de olsam fayda dokunması güzel birşey forumun misafirlere cevap yazdırma bölümü ilginç admine teşekkürler.. bende 5.sınıfa gidiyorum fen dersi için araştırıyordum herkese iyi günler ........ emeğe saygı
Cevap
1 23...Son
«Önceki KonuSonraki Konu»
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
Mineral içeren besinler hangileridir?
Protein içeren besinler nelerdir?
Karbonhidrat içeren besinler nelerdir?
Vitamin, su, mineral, protein, yağ ve karbonhidrat hangi besin içeriklerini taşır?
Karbonhidrat, yağ, protein içeren haftalık beslenme menüsü nasıl hazırlanır?