Arama

Kızların eğitimi hakkında bilgi verir misiniz? - Sayfa 2

En İyi Cevap Var Güncelleme: 30 Eylül 2013 Gösterim: 20.675 Cevap: 19
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Eylül 2011       Mesaj #11
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
kızlar neden okula gitmalidir
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Eylül 2011       Mesaj #12
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
kızların eğitimi önemlidir çünkü bütün çoçuklar okumahakkı vardır çoçuk hakları çok önemlidir öncelikle yaşam hakkı
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Eylül 2011       Mesaj #13
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Eğitimde ve Toplumsal Katılımda Cinsiyet Eşitliğinin Sağlanması Projesi, Türkiye'de kız çocuklarının ve kadınların eğitim hizmetlerine ulaşmasını ve buna paralel olarak toplumsal hayata katılımlarını sistematik olarak etkileyen/engelleyen tutum, uygulama ve politikalara karşı müdahaleler gerçekleştirmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla 3 temel alanda etkinlikler yapılmaktadır:

1.Temel eğitimdeki toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini azaltmaya yönelik toplum merkezli bir model geliştirmek.

2.Okur yazar olmayan kadın sayısını azaltmak, özel ve toplumsal alanda kadınların karar alma mekanizmalarına katılımını arttırmak.

3.Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamak için yerel ve ulusal politikaların oluşturulmasına katkıda bulunmak.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Eylül 2011       Mesaj #14
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Eğitimde ve Toplumsal Kalıtımda Cinsiyet Eşitliğinin Sağlanması

Türkiye orta gelirli bir ülke olup, toplumsal cinsiyet eşitliği, eğitim ve ekonomik adalet bağlamlarındaki kalkınma göstergeleri diğer OECD ve AB devletlerinin çok altındadır. Türkiye’nin benzer ülkelerle karşılaştırılabilecek bir kalkınma rotası izlemesi ve AB’ye tam üyelik hedefine ulaşması için hizmet ve politikalarda toplumsal cinsiyet eşitliğine önemli bir yer vermesi gerekmektedir.
Eğitimde ve Toplumsal Katılımda Cinsiyet Eşitliğinin Sağlanması Projesi, eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğini arttırarak Türkiye’nin sosyo-ekonomik kalkınmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Proje, Avrupa Komisyonu’nun "Kalkınma İşbirliklerine Toplumsal Cinsiyet Konusunun Entegre Edilmesi” başlıklı hibe programı (B7-6220) kapsamında uygulanmakta olup, Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV), Kadın Adayları Destekleme ve Eğitme Derneği (KA.DER) ve Eğitim Reformu Girişimi (ERG) ortaklığı tarafından yürütülmektedir ve 3 yıl sürmesi planlanmaktadır.
Projenin hedeflediği gruplar iki düzeyde ifade edilebilir. Bunlardan ilki Güneydoğu Anadolu’daki 3 il (Diyarbakır, Mardin, Şanlıurfa) ve Türkiye’nin en yüksek nüfuslu ve en fazla göç alan ilindeki (İstanbul) okuryazar olmayan genç kız ve kadınlar, temel eğitim çağında kız çocukları bulunan anne babalar, toplum mensupları, yerel yetkililer, gazeteciler ve sivil toplum kuruluşlarıdır. Ulusal düzeyde ise politika belirleyiciler, medya kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları hedeflenmektedir.
Proje, Türkiye’de kız çocuklarının ve kadınların eğitim hizmetlerine ulaşmasını dolayısıyla da toplumsal hayata katılımlarını sistematik olarak etkileyen/engelleyen tutum, uygulama ve politikalara karşı müdahaleler gerçekleştirmek için 3 temel alanda faaliyet göstermektedir.

Temel eğitimdeki toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini azaltmaya yönelik toplum-merkezli bir model geliştirmek: Anne-babalar, öğretmenler, yetkililer ve daha geleneksel ve kırsal bölgelerde geniş ailenin kız çocuklarının eğitimi ile kadın okuryazarlığının önemine duyarlı hale getirilmesi, kız çocuklarının ve kadınların eğitim olanaklarına ulaşmalarını engelleyen ataerkil tutumların etkisinin hafifletilmesi ve toplumun kız çocuklarının eğitiminin önemi konusunda olumlu tutumlar geliştirmeye yönelik
Anne baba seminerleri
Toplumu bilgilendirme toplantıları
Diyalog ziyaretleri
Toplumsal duyarlılık yaratacak iletişim çalışmaları
gerçekleştirilmektedir.
Okuryazar olmayan kadın sayısını azaltmak, özel ve toplumsal alanda kadınların karar alma mekanizmalarına katılımını attırmak: Okuma yazma bilmeyen yoksul genç kadınların sosyo-ekonomik, kültürel, lojistik ve yaşam tarzı kısıtlarına ve özel ihtiyaçlarına uygun bir işlevsel okuryazarlık ve kadın destek programı ile okuryazarlık becerilerini yeni edinmekte olan kadınlar için bir siyasi okuryazarlık modülü geliştirilmiştir. Bu doğrultuda, proje illerinde okuma yazma bilmeyen genç kız ve kadınlara yönelik olarak
İşlevsel Yetişkin Okuryazarlığı Programı
Yurttaşlık Eğitimi Programı
bölümlerinden oluşan bu yeni okuryazarlık ve kadın destek eğitimine katılan genç kadınlar, bilinç yükseltme faaliyetleri ve toplum girişimleri aracılığıyla aile içinde karar alma mekanizmalarına, okul-aile birliklerine, yerel sivil toplum örgütlerine, yerel yönetimlere ve seçimlere daha fazla katılmaları için teşvik edilmektedir. Bu faaliyetler bir yandan da proje çerçevesinde eğitici ve idareci olarak kadınlara yer vererek iş ve kapasite geliştirme olanakları yaratmaktadır.
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamak için yerel ve ulusal politikaların oluşturulmasına katkıda bulunmak: Müdahalelerin sadece sürdürülebilir değil, nüfusun daha geniş kitlelerine de faydalı olması için politikaları etkilemek için, eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik politikaların izlenmesi ve oluşturulmasına yönelik bir dizi kapasite geliştirme faaliyeti gerçekleştirilmektedir. Bu çerçevede
Eğitimde cinsiyet eşitsizliklerinin izlenmesine yönelik yerel sivil izleme grupları ve ulusal izleme grubu oluşturulmuştur.
Eğitimde cinsiyet eşitsizliği alanında tartışma platformları yaratacak yerel çalışma atölyeleri ve ulusal konferanslar gerçekleştirilmektedir.
Eğitim alanında cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik “en iyi uygulamalar”ın saptanması ve yaygınlaştırılması için çalışılmaktadır.
Okul terkinin izlenmesi ve değerlendirilmesi için bir izleme modeli geliştirilmektedir.
Gazetecilerin eğitim haberlerini hazırlamalarına yönelik bir gazeteci eğitim semineri düzenlenecektir.
Kız çocuklarının eğitimi konusunda kaynak oluşturacak bir web sitesi hazırlanmıştır.


Kaynak: Kızların eğitimi hakkında bilgi verir misiniz?
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
29 Eylül 2011       Mesaj #15
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Bu benim ödevim... Msn Happy
Kız çocukları ve kadınların eğitiminin önemi
Gelecekte kız çocuklarına daha eşitlikçi bir konum ve rol sağlayacak aynı zamanda üretken kılacak olan “kızların eğitimi” konusu, öncelik taşıyan bir konu olarak gündemde yerini almaktadır. Bu çerçevede Türkiye, eğitim alanındaki olumsuz göstergeleri ortadan kaldırmak için büyük bir atılım içine girmiştir. Hem kadınlarda hem de erkeklerde okur-yazarlığın ve okullulaşma oranının %100’e ulaşması amaçlanmakta olup bu doğrultuda çalışmalar yapılmaktadır. Ayrıca iş piyasasına erişimde önemli rol oynayan mesleki eğitim programları da sektörlerin talepleri göz önünde bulundurularak yeniden belirlenmektedir. Özellikle okuma-yazma bilmeyen yetişkin kadınlar için yaygın eğitimin kapasitesinin arttırılmasına ve genişletilmesine yönelik çalışmalar devam etmektedir.
Kız çocuklarının eğitime katılımı, sağlayacağı bireysel kazanımların yanı sıra hem ülkenin refah düzeyi, hem de hayat standardı açısından önem taşımaktadır. Kadınların eğitim düzeyini erkeklerle eşit duruma gelecek biçimde yükseltmekte başarısız olan ülkelerin, daha yavaş büyüme ve azalan gelir düzeyi ile karşı karşıya oldukları bilinmektedir. Kız çocuklarının eğitimi bölgelerarası dengesizlikleri de azaltabilir. Okuma-yazma oranı arttıkça kadın, çağdışı (töre cinayetleri, kuma vb.) uygulamalar karşısında daha bilinçli bir tavır sergileyerek toplumun çağdaşlaşmasına katkıda bulunacaktır.
Okuryazarlık
Türkiye’de çoğunluğunu kadınların oluşturduğu 7 milyonu aşkın yetişkin, okuma yazma bilmemektedir. Kadın okuryazarlığı konusunda gelişmekte olan ülkeler içinde son sıralarda yer alan ülkelerden biri de Türkiye'dir. Kısmen düşük olan okuma yazma oranı, toplumsal gelişimi de olumsuz yönde etkilemektedir. Yıllar içerisinde, Türkiye’de okuryazarlık oranı sürekli olarak artmıştır.

Dünyada kadının durumu ile ilgili olgular
Dünyada her 3 kadından 1'i hayatının bir döneminde şiddete maruz kalıyor.
Suudi Arabistan'da kadının oy hakkı yok, araba kullanması yasak.
Dünya'daki arazilerin sadece %1'i kadınlara ait.
Okuma-yazma bilmeyen ve eğitim hakkından mahrum 1 milyardan fazla yetişkinin 2/3'ü kadın.
ABD'deki mucitlerin %10'u kadın.


Melisa Pınar Şenlik .... UMARIM İŞİNİZE YARAR... Msn HappyMsn HappyMsn Happy
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
29 Eylül 2011       Mesaj #16
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Ben kısacası şöyle söyleyeyim . Türkiyede artık kızlara da eğitim var. Kadınların da erkeklere göre eşit hakları var . Ben bir kız çocuğu olarak okula gidiyorum . Kızların eğitimi buralarda eşit . Okulumuzda ayırımın sözü bile geçmez . Ama Anadoluda hala okuma yazma bilmeyen , okuma yamzayı daha öğrenmeden evlenen , yaşı 10 olmuş okul yüzü görmeyen çocuklar var . Bu çocuklara ilgi gösterilmeli . İnşallah ileride bu sorun da kalkar . . .
bilgecik - avatarı
bilgecik
Ziyaretçi
3 Ekim 2011       Mesaj #17
bilgecik - avatarı
Ziyaretçi
ülkemizde kadınlar ve erkekler arasındaki eğitim düzeylerine göre ortaya çıkan farkın sebebi nedir???
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
9 Ekim 2011       Mesaj #18
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ana düşüncesi ne
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
18 Mart 2012       Mesaj #19
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
neden maddi durumu iyi olmayan insanlara yardım edilmiyor?okutmak istiyorum ve şu an okuyorlar.fakatokoula giderken beslenme çantaları boş gidiyorlar,arkadaşları onlarla alay ediyorrlar.peki bu duruımdaki çocukların piskoljileri bozuluyor.bunun vebalı kim verecek?çocuk yardımı için müracat ettim bir yıl boyunca evinize gelip bakacağız dediler.fakat sonunda eve gelip evde olmadığımı süylediler.dosya kapatılar
artizz - avatarı
artizz
Ziyaretçi
30 Eylül 2013       Mesaj #20
artizz - avatarı
Ziyaretçi
Eğitim insan olmaktan kaynaklanan en temel haktır ve eşitlik, kalkınma ve barış hedeflerine ulaşılması için gerekli bir araçtır

"Herhangi bir ailede, bir çocuğun diğerinden daha fazla dikkat gerektirdiği durumlar mutlaka olacaktır

Bu çocuğun gereksinimlerine yanıt verilmesi, diğer çocukların daha az sevildikleri anlamına gelmez

Olup biten, belirli bir anda, belirli bir çocuğun gereksinimlerinin daha öncelikli, daha kritik özellikler taşımasıdır Her ana-baba bunun doğru olduğunu bilir ve her çocuk belirli belirsiz de olsa bu durumun farkına varır

Aile için geçerli olan, uluslararası topluluklar için de geçerlidir Dünyadaki her kız ve erkek çocuğun, eğitim hakkından yararlanabilmesi için bizim elimizden gelen her şeyi yapmamızı bekleme hakkı vardır Ne var ki, birçok ülke söz konusu olduğunda, iş eğitime geldiğinde kız çocuklar en dezavantajlı konumdadırlar

Bu yılın Dünya Çocuklarının Durumu’nda da belirtildiği gibi, milyonlarca kız çocuk hiç okula gitmemiştir, bundan daha fazla kız çocuk eğitimini tamamlamamıştır ve sayısız kız çocuk da hakları olan kaliteli eğitimi alamamıştır Bu durumdaki milyonlarca kız çocuk toplumlarımızın kıyısına köşesine itilmektedir; yaşamları olması gerekenden daha sağlıksız, becerileri daha az, yaşamlarında pek az seçenek bulunan ve geleceğe ilişkin umutları hayli zayıf çocuklardır bunlarBüyüyüp kadınlık dönemine geldiklerinde, içinde bulundukları toplumların siyasal, sosyal ve ekonomik kalkınma çabalarına katılma açısından hazırlıksız durumdadırlar Bu durumdaki kadınların ve elbette çocuklarının karşılaştıkları yoksulluk, HIV/AIDS, cinsel sömürü, şiddet ve istismar riskleri de daha yüksektir

Benzer Konular

23 Ekim 2011 / misafir Taslak Konular
7 Ekim 2011 / Misafir Soru-Cevap
26 Nisan 2012 / Misafir Soru-Cevap