Arama

Yoga nedir ve nasıl yapılır?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 26 Haziran 2015 Gösterim: 3.072 Cevap: 3
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Ekim 2009       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
yoga nedir ve nasıl yapılır
EN İYİ CEVABI The Unique verdi
Yoga Nedir?
· Yoga, Hindistan’dan doğmuş binlerce yıllık geçmişi olan bir uygulamadır.
Sponsorlu Bağlantılar
· Yoga, birlik ve bir olma anlamına gelen eski bir Sanskritçe sözcükten, ‘’Yuj’’dan türer. Yogi’nin bir anlamı da kendisiyle bütünleşmiş kişi demektir.
· Yoga, yaşamımıza yeni bir açıyla dokunmamızı sağlar. Bilincimiz ahenkli ve doğal bir şekilde uyanır, genişler. Beden güçlenip esnekleştiği ve zihin sakinleştiği zaman yaşamımızdaki kalıpların, oynadığımız rollerin farkına varır, farklı bir bakış açısı kazanırız. Gördüğümüzü kabul edebiliriz. Bilinçlenmeye başlarız.
· Bu farkındalıkta kendimizi tanır ve temel ve içsel bir tatmin buluruz; yaşamın uç noktalarında karşılaşabileceğimiz her şeye katılımcı, anlayışlı bir tavır alırız.
· Kendimizi yeniden yaratamayız, yaşama uyumlu hale gelir, büyürüz.
· Bedensel asanalar, nefes alıştırmaları, dikkat toplama gibi disiplinlerden oluşan yoga sayesinde yaşamı yaşama şeklimiz değişir, dünya anlayışımız ve duygularımız derinleşirken daha sağlıklı daha genç, daha neşeli bir birey oluruz

İlgili Konu >>> Yoga ve Sağlık için Faydaları

The Unique - avatarı
The Unique
Kayıtlı Üye
14 Ekim 2009       Mesaj #2
The Unique - avatarı
Kayıtlı Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Yoga Nedir?
· Yoga, Hindistan’dan doğmuş binlerce yıllık geçmişi olan bir uygulamadır.
Sponsorlu Bağlantılar
· Yoga, birlik ve bir olma anlamına gelen eski bir Sanskritçe sözcükten, ‘’Yuj’’dan türer. Yogi’nin bir anlamı da kendisiyle bütünleşmiş kişi demektir.
· Yoga, yaşamımıza yeni bir açıyla dokunmamızı sağlar. Bilincimiz ahenkli ve doğal bir şekilde uyanır, genişler. Beden güçlenip esnekleştiği ve zihin sakinleştiği zaman yaşamımızdaki kalıpların, oynadığımız rollerin farkına varır, farklı bir bakış açısı kazanırız. Gördüğümüzü kabul edebiliriz. Bilinçlenmeye başlarız.
· Bu farkındalıkta kendimizi tanır ve temel ve içsel bir tatmin buluruz; yaşamın uç noktalarında karşılaşabileceğimiz her şeye katılımcı, anlayışlı bir tavır alırız.
· Kendimizi yeniden yaratamayız, yaşama uyumlu hale gelir, büyürüz.
· Bedensel asanalar, nefes alıştırmaları, dikkat toplama gibi disiplinlerden oluşan yoga sayesinde yaşamı yaşama şeklimiz değişir, dünya anlayışımız ve duygularımız derinleşirken daha sağlıklı daha genç, daha neşeli bir birey oluruz

İlgili Konu >>> Yoga ve Sağlık için Faydaları

Bir bildiğim varsa hiç bir şey bilmediğimdir. (:
woltka1001 - avatarı
woltka1001
Ziyaretçi
16 Mart 2012       Mesaj #3
woltka1001 - avatarı
Ziyaretçi
Yoga (Sanskrit, Pāli: योग Sanskritçenin IAST transliterasyonunu belirtmek için kullanılacak bir şablon. {{transl}} kullanır.
Vedik Samhitalarda bazı çilekeşlerden, Vedaların erken yorumları olan [[Brahmana|Sanskritçenin IAST transliterasyonunu belirtmek için kullanılacak bir şablon. {{transl}} kullanır.
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
26 Haziran 2015       Mesaj #4
Safi - avatarı
SMD MiSiM
YOGA a. (birleşme, birlik anlamında sanskritçe söze.).
1. Patancali’nin (İ.Ö. II. yy.) Yogasutra metinlerinde sistemli bir biçimde açıklanan aydınlanma yöntemi. (Bk. ansikl. böl.)
2. Bu yöntemden kaynaklanan ve insan etkinliğinin, uyumunun ve soluğunun egemenlik altına alınmasıyla ruhu bedenin zorlamalarından kurtarmayı amaçlayan manevi disiplin.

—ANSİKL. Gerçekte hinduculukta, her türlü kurtuluş sağlama yöntemi "yoga” olarak, yani sınırlı ve sınırsızın birliği biçiminde tasarlanan kurtarıcı bilgiye (onana, vidya) götüren yol olarak kabul edilir. Bu nedenle yoga, hindu metinlerde bir kurtuluş yolu olarak anlaşıldığı için, bhakti-yoga (tapınma sevgisi yogası), cnana-yoga (bilgi yogası), karma-yoga (etkinlik yogası) vb yogalardan serbestçe söz edilir. Bununla birlikte terimin dar anlamıyla, yani son kurtuluşu amaçlayan felsefe ve somut ahlaki, bedensel, ruhbilimsel ve manevi davranışlar yöntemi olarak yoga, "sekiz aşamalı yoga" (astanga) adıyla bilinen ayrı bir bilimdir ve insanı bir noktaya ya da merkezi bir noktaya götüren dairelere yöneltir.
Bu sekiz aşama şunlardır:
1. yama ya da beş ahlak ilkesi;
2. nıyama, beş din kuralı;
3. asana, duruşlar;
4. pranayama, soluğun denetim altına alınması;
5. prat- yahara, duyuların büzülmesi;
6. dharana, bir nokta üzerinde yerleşme;
7. dhyana, aynı konu üzerinde uzun uzun düşünme ya da yoğunlaşma;
8. samadhi, vecd.

Patancali'nin yaptığı bu sistemleştirme, bugün Patancali tarafından sergilenenden daha eski bir gelenekten kaynaklanan tüm öteki yogalar için bir karşılaştırma temeli sağlar Karşılaştırıldığında hatha-yoga adıyla bilinen ve batılı ülkelerde az ya da çok uygulanan yoga, çok sıkı duruş ve solunum çalışmaları aracılığıyla hatha ya da çabaya daha çok önem verir Laya ya da mantra-yoga olarak adlandırılan bir başka yoga, bir formülün (manlra) yoğun ve sürekli yinelenmesiyle samadhi durumuna erişmeye çalışır Yoga, genellikle tantraya sıkı sıkıya bağlıdır. Tantranın başlıca görevi, omurganın alt bölümünde çöreklenen bedensel-ruhsal bir güç ve gizli bir enerji olan kundaliniyi uyandırmak ve onun omurga boyunca sıralanan çeşitli enerji merkezlerinden (cakra) geçerek kafatasının tepesine yükselmesini sağlamaktır.
Patancali'nin sekiz aşamalı modelini, öteki hinduculuk okulları da benimsemiş ve kendilerine göre yorumlamışlardır Örneğin Bhagavata okulu, Patancali modelinin sekiz aşamasını bir tapınma düzeyinde bir sevgi uygulaması durumuna getirdi.
Kbgacara, Mahayana buddhacılığının okulu. İ.S. II. yy.’da kurulan bu okul, adını IV. ya da V. yy.'da yogacara-bhumi şaslra (yoganın uygulama aşamaları bilimi) oku lu üzerine yazılan bir metinden aldı. Bu okul, Vicnana-vada (bilinç öğretisi) olarak da adlandırılır; çünkü gerçekliğin, kozmik akımda birbirini izleyen geçici olayların bilinci olduğunu savunur (dharma). Bu okula göre algılanan bütün öteki şeyler gerçeklikten yoksundur Böylece bu okul, theravada buddhacılığının gerçekliğiyle Madhyamika okulunun pratik gerçekçiliğine karşı çıkar.
Yogaautra, yoga biliminin Patancali'ye atfedilen temel metni. Büyük bir olasılıkla İ.Ö. II. yy.’da yazıldı ve eski yoga uygulamasını ilk sistemleştirme ve hinduculuk içinde ona saygın bir fer kazandırma çabası oluşturdu. Günümüzde bu metin, gelenekten kaynaklanan çeşitli yoga biçimleri bakımından bir karşılaştırma noktası niteliğindedir.


Kaynak: Büyük Larousse

Benzer Konular

4 Haziran 2013 / GusinapsE Taslak Konular
25 Kasım 2011 / Misafir Soru-Cevap