Cevap Yaz En İyi Cevabı Gör Önceki Konu Sonraki Konu

Uçak mühendislerinin ortalama maaşı ne kadardır?

Gösterim: 228883 | Cevap: 182
  • ucak muhendisi maaslari
  • ucak muhendisligi maas
  • ucak muhendisligi maaslari
uçak mühendisi
17 Haziran 2011 18:53   |   Mesaj #51   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

uçak mühendisi çalışma alanları ve maaşları

Merhaba arkadaşlar. Ben 2007 İtü uçak mühendisliği mezunuyum. 2010'da da yüksek lisansımı tamamladım. Şu anda 5 aydır iş arıyorum. Size aktaracağım bütün bilgiler gerçekçidir.

Öncelikle Türkiye'de ODTÜde havacılık ve uzay mühendisliği bölümü, İTÜde ise uçak mühendisliği ve uzay mühendisliği olmak üzere ayrı iki bölüm vardır. Başka da uçak mühendisliği bölümü yoktur. Bunun dışındaki mesela eskişehirde uçak gövde motor bakımı vs bölümler mühendislik değildir.

Yazılan yorumlara çok güldüm. Sanırım bir kısım arkadaşlar uçak mühendisliği ile pilotluğu birbirine karıştırmış. 15-30 bin TL dediğiniz maaşları pilotlar alıyor. Uçak mühendisleri çok çok çok büyük istisnalar hariç bu maaşı göremez maalesef. O nedenle havacılığa bir ilginiz yoksa, sizin için büyük paralar kazanmak çok önemliyse uçak mühendisliğini tavsiye etmem. (Gerçi THY pilot adaylarını itü uçaktan seçiyor 3 arkadaşım pilot oldu.) Çok daha az emek harcayıp zengin olacak yollar bulun.
Havacılık, gemicilik, otomotiv gibi sektörler makina mühendisliğinin özelleşmiş kollarıdır. Yani makina mühendisliği genel cerrahi ise uçak mühendisliği göz doktorluğu gibidir. Biraz komik bir benzetme oldu farkındayım ama liseden mezun olacak arkadaşların anlayabilmesi için böyle yazıyorum.

UÇAK MÜHENDİSİ OLARAK:

1)HAVA YOLU ŞİRKETLERİ:
Öncelikle yeni mezun tecrübesiz bir mühendis havayolu şirketlerine 1500-2500 TL ile başlar. (Mng,freebird,atlasjet,pegasus,sunexpres,skyairlines,izair...) Daha bugün bir tanesine mülakata çağrıldım. Başlangıç maaşı 1000 euro dediler. Zamanla maaş biraz düzelir. Genel olarak iş rahattır. Hafta sonları tatil yapabilirsiniz. Hava yolu şirketleri içinden en popüleri THY'dir. Gerek maaş (arkadaşım 3000 alıyor, torpille girdi.), gerek sosyal imkanlar, kariyer vs. için idealdir. Fakat (neredeyse) torpilsiz giriş imkansızdır. Okurken burnu kanayan arkadaşlarım torpille girdi güzel güzel çalışıyor!

2) UÇAK VE UÇAK MOTOR TASARIM/ÜRETİM ŞİRKETLERİ

TAI Türk Uçak ve Uzay sanayi : Ankaradadır. Tai'de uçak üretimi, modifikasyonu, insansız hava aracı tasarımı ve üretimi gibi faaliyetler vardır. TAI'nin büyük kısmı odtü makinacılardan oluşur. Müthiş bir odtü hayranlığı vardır. Torpille giren arkadaşlarım var. İTÜden torpilsiz giren arkadaşım da var. İş bulmak birazda kısmettir. Bu arkadaşımda okurken çok iyi değildi fakat İtünün uzaya fırlattığı uydu projesine katılmıştı o sayede taiye de girdi. İş yoğundur (projesine göre değişir) genelde cumartesi de mesaiye kalmanız beklenir. Ücretler çok iyidir en az 2500 ile başlarsınız. Tasarım mühendisi arkadaşım mesai falan derken ayda 4 bine yakın alıyor. Bu arada insanlar rahat açık fikirli ve moderndir. Ankaraya katlanabilirseniz iş ortamı gayet güzel.

TEI Türk motor sanayi: Eskişehirdedir. Uçak motor tasarımı yapar. Tai gibi kaliteli bir kurumdur. Fakat insanları biraz daha resmi ve asık suratlıdır. Takım elbise giymenizi vs. beklerler (Sorun takım elbise giymek değil iş gereği giyilir ama takım elbiseye gereğinden fazla anlam yüklemek sorun bence). Mülakatta çok fazla teknik soru sorarlar bir arkadaşa kağıt kalem verip grafik bile çizdirmişlerdi. İnsan kaynakları çalışanları BENCE gittiğim şirketler içinde yetersiz hatta kötüydü. Maaşlarda, yoğunlukta Tai gibidir.

3) ARGE/ÜRGE YAPAN KURULUŞLAR (MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ)

Arge: Araştırma geliştirme
Ürge: Üretim ve geliştirme

Şunu belirtmek isterimki uçak mühendisliğini layığıyla bitiren birinin makina mühendisinden eksikliği yoktur. O nedenle iş ilanlarında makine yada uçak mühendisi arıyoruz yazar. Bir çok makina mühendisi havacılık sektöründe, bir çok uçak mühendisi ise başta otomotiv olmak üzere makina sektöründe çalışıyor.
Ne diyorduk işte kendinizi akışkan, tasarım, analiz vb. konulardan birinde yetiştirdiyseniz ARGE/ÜRGE tarzı işlere başvurursunuz. İş tecrübeniz yoksa iyi bir yere alınmanız çok çok zor. Tabi benim torpilim var diyorsanız bütün kapılar ardına kadar açıktır. Küçük şirketler bayan makina mühendisi çalıştırmaz bu durum benim gibi bayan mühendislerin tecrübesizken iş bulabilme şansını çok kısıtlıyor. Büyük daha doğrusu kurumsal firmalarda ise böyle bir ayrım asla görmedim.

Ford otosan: Kaliteli bir kuruluştur. İzmitte otomotiv, eskişehirde kamyon fabrikası var. İzmitteki kısım büyük ve profesyoneldir. Fakat nedense ben gölcüğü pek sevemedim. Eskişehirdeki fabrika daha küçük olduğu için resmen aile gibi olmuşlar. İnsanları son derece içten, sıcak ve iyi niyetliydi. Zaten eskişehir yaşanası bir kent olduğu için burada işe başlamayı çok istemiştim Neysem devam edelim maaşlar iyidir. Sanırım 2700 civarı tecrübesiz başlangıç maaşı. Mesai ile falan 3000in üstüne çıkar. İş son derece yoğun ve yorucudur. 7/24 üretim yaptıkları için 8:00-18:00 çalışır 18:00-21:00 mesai yaparsınız, çoğu zaman ctesi pazarda mesai yapmanız gerekebilir. Uzay müh bir arkadaşım eskişehir fabrikasında çalışıyor.

Arçelik: Ford gibi bu da bir koç kuruluşudur. Arge kısmı biraz daha ön plandadır. İstanbul tuzladaki çamaşır makinası kısmına mülakata gittim. Güzel bir çalışma ortamı vardı. İnsanlar iyi niyetli ve bilgiliydi. Maaşı ford gibi ama aşırı mesai gerekmez. Benimle görüşen mühendis itü uçak mezunu idi.
GÖRÜYORSUNUZ Kİ İTÜ UÇAKÇILAR HER YERDE

Şimdilik bu kadar yeter daha sorarsanız yazarım...
Misafir
20 Haziran 2011 17:08   |   Mesaj #52   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Arkadaşa teşekkür ediyorum. Hepimizi aydınlattı. fakat benim bisorum olacak ottü havacılık ve uzay m ile itü uçak m farkı nedir. farkı varsa hangisi daha iidir
Misafir
1 Temmuz 2011 11:40   |   Mesaj #53   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

herkes başka bişi sölüyo ya kimse bişi bilmiyo diye düşünmeye başladım lisede

ya arkadaşlar 10000 tl beğenmeyenlere sölüyorum türkiyede birçok insanın 600 tl civarındaki asgari ücretle geçinmek zorunda olduğundan haberdar mısınız acaba??????????????????????????
Misafir
4 Temmuz 2011 12:38   |   Mesaj #54   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

m

ben lise 2 öğrencisiyim ve kızım.Uçak mühendisliği düşünüyorum herkes önü açık bi alan diyor ama bunları okuynca tereddütte kaldım.Siz mezun biri olarak bunu önermiyor musunuz yani ?
Misafir
4 Temmuz 2011 21:40   |   Mesaj #55   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

fiat

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

uçak mühendisleri ne kadar maaş alıyor

16000tl,
Misafir
5 Temmuz 2011 21:06   |   Mesaj #56   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
yılda sayılı uçak mühendisi çıkıyor ve adam akıllı biyerden mezunsanız aylık 10.000 TL rahat alırsınız.
UÇAK MÜHENDİSİ
6 Temmuz 2011 00:36   |   Mesaj #57   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi

ODTÜ HAVACILIK- İTÜ UÇAK

Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

Arkadaşa teşekkür ediyorum. Hepimizi aydınlattı. fakat benim bisorum olacak ottü havacılık ve uzay m ile itü uçak m farkı nedir. farkı varsa hangisi daha iidir

daha iyi diye birşey yok! daha iyi dersen; ben de neye göre, kime göre derim?

1) MESLEKİ AÇIDAN FARK NEDİR?

Öncelikle tekrar ediyorum odtü havacılık ve uzay mühendisleri hem uçak hem uzay mühendisi diplomasına sahiptirler (tek diploma ile iki meslek edinme şansı). odtüde uçak- uzay ayrımı yoktur. Fakat bu iki alan BENCE ayrı birer meslektir ve ben uçak uzay mühendisiyim demek bana abartı geliyor. birine bile hakim olmak ömür ister. zaten odtülü arkadaşlar da kabul edecektir ki çoğu uçak mühendisliği yapar. uzaycı olanı azdır.

gelelim itüye itüde alanında uzmanlaşma sağlansın diye çoğu bölüm ayrıdır. ör: elektrik elektronik mühendisliği yoktur; elektrik mühendisliği ayrı bir bölüm, elektronik mühendisliği ayrı bir bölümdür. Dolayısıyla farklı mesleklerdir. aynı şekilde uçak mühendisliği ayrı bir bölüm, uzay mühendisliği ayrı bir bölümdür. sadece aynı fakülteye bağlıdırlar.

itüde son sınıfa kadar uçak ve uzay mühendisleri aynı dersleri alırlar. Fakat son sınıfta dersler tamamen farklılaşır. uçak mühendisleri sabit kanatlı uçakların tasarımı konusunda eğitim alırken, uzay mühendisleri yanılmıyorsam uzay aracı tasarımı dersleri alırlar. fark buradan gelir. Öte yandan çalışırken uzay mühendisi arkadaşlar uçakçıların başvurduğu işlere başvurabilir daha önce bahsettiğim kurumlarda çalışabilirler. ör: 3 gün oldu bir havayolu şirketinde işe başladım 2 tane uzay mühendisi var.

Eğer İtüde okuyacaksanız: BENCE puanınız yetiyorsa ve uzaya özel bir ilginiz yoksa uçak mühendisliğini yazın. Çünkü iş ararken daha rahat iş bulursunuz, zira bazı kaz kafalı işverenler uzay mühendisi arkadaşlarımızın mesleğini bir türlü algılayamıyor! Öte yandan havacılığa ilginiz var ama puanınız yetmiyorsa çekinmeden uzay mühendisliğini yazın (puanı uçak mühendisliğine oranla çok daha düşüktür) öyle düşük bir puanla uçakçıyla aynı kurumda aynı işi yaparsınız.

LİSE ÖĞRENCİLERİNE NOT: sevgili öğrenci arkadaşlarım üniversite sınavı zeka testi değildir, dolayısıyla uzay mühendisi arkadaşlar uçak mühendislerinden düşük puan aldığı için daha aşağı değillerdir, böyle sığ düşünceleriniz VARSA lütfen onları lisede bırakın. Örneğin çok düşük puanla itü uzay mühendisliğine giren arkadaşımın kafası zehir gibi çalışır, bana on basar ki össde yüzde 3lük dilime girmiştim.

YİNE BANA AİT BİR DÜŞÜNCE: Aslında BENCE uzay mühendisliği uçak mühendisliğinden daha kapsamlı bir meslektir. Çünkü uçak mühendisi atmosferin belli bir katmanında uçacak kapasitede bir araç tasarlar. Uzay mühendisi ise hem dünya atmosferinde hem uzay boşluğunda çalışan bir araç tasarlamakla sorumludur. Fakat maalesef ülkemizde havacılık sektörü bile yeni yeni gelişmekte iken uzay sektörü diye birşey yoktur. dolayısıyla uzay mühendisliği mesleği layık olduğu değeri görmüyor. (karamsarlığa gerek yok sektörün önü açık )


2) İTÜ - ODTÜ FARK NEDİR?

A) ŞEHİR FAKTÖRÜ (yabana atmayın!)

BENCE itü - odtü farkı temelde istanbul - ankara şehir seçimi faktörüne dayanır. Ankara konumu gereği ülkenin merkezindedir bu nedenle doğu ve iç anadolu insanı için tercih nedenidir. ankarada yaşam biraz daha kolay ve ucuzdur. odtüye sadece 1 defa gittim gayet güzel bir kampüsü var.
Öte yandan muhteşem şehrimiz istanbul sadece üniversite değil hayat okuludur ve kişiye çok farklı bir hayat deneyimi yaşatır. fakat herşeyin bedeli vardır, istanbul zor ve pahalı bir şehirdir bu nedenle çoğu kişi tercih etmeye çekinir. Ben ankaralı biri olarak memleketimi hiç sevmiyorum. Öte yandan istanbul aşığıyım iyisiyle kötüsüyle kabulümdür. O nedenle istanbulda okurken her anımdan keyif ve mutluluk aldım. Siz kendi kararınızı KENDİNİZ (anneniz, babnız, hocanız değil ! ) vereceksiniz.

B) PUAN FAKTÖRÜ

odtünün taban puanı itüden yüksektir. dolayısıyla puanınız yetmeyebilir.

ODTÜLÜ ARKADAŞLARA SESLENİYORUM: odtülü AZ SAYIDA arkadaş odtü üniversite sınav puanları itüden daha yüksek diye düşünüp kendilerini üstün görme eğilimindeler. bense şunu hatırlatmak isterim evet itünün TABAN PUANI odtünün TABAN PUANIndan daha düşük. yani itüye son sıralarda giren bazı öğrencilerin puanı odtüye girmeye yetmez. Öte yandan TAVAN PUANlar için durum değişir! yani en yüksek puanı alan kişi itüyü tercih etmiş olabilir. o nedenle lütfen gülünç duruma düşmeyin sizler zeki insanlarsınız. TEVAZU !

ÖNERİ: TAI de çalışmayı düşünen arkadaşlara kesinlikle odtüyü tavsiye ederim çünkü neredeyse tüm çalışanları odtülüdür. İtü mezunuysanız en azından yüksek lisansı odtüde yapın. BENCE itülüyü almamak için direniyorlar!

Havayolu şirketlerinde ise durum tersi yöndedir. itü mezunu olmak çok avantajlıdır. zaten çoğu havayolu şirketi istanbuldadır. BENCE genede odtülü olanlar giriş için aşırı zorlanmaz.

C) EĞİTİM FAKTÖRÜ

odtüde eğitim nasıldır hiç bilmiyorum. odtüye sadece 1 defa havacılık kurultayı için gittim. itüde ise lisans ve yüksek lisans derken 8 senem geçti. Şunu diyebilirim ki 2 okulda türkiyenin en kaliteli teknik okullarından. öte yandan devlet okulu olduklarını unutmayın, aşırı beklentier hayal kırıklığı yaratır. iki okulda da okumak hem itü hem odtü havası tatmak en güzeli. keşke yükseği odtüde yapsaydım diyorum bazen. bir de belirteyim okurken aldığımız eğitimle, mezun olduktan sonra yaptığımız iş pek örtüşmüyor. orasını uçak mühendisi olursanız anlarsınız şimdi ne kadar anlatsam boş.

dilim döndüğünce anlattım. şimdilik bu kadar iyi geceler malum yarın iş var..
Misafir
6 Temmuz 2011 00:58   |   Mesaj #58   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
oradan öyle mi göründü?
sevgili arkadaşım meslek seçiminde zorlanıyorsunuz farkındayım. bende aynı yollardan geçtim. fakat şunu mu seçeyim şöyle mi yapayım tarzı sorular sormayın çünkü ben sizin adınıza karar veremem sadece bigilendirebilirim. KENDİ KARARINIZI KENDİNİZ VERİN. sizin için en iyisini siz bilebilirsiniz. tabi sistem gereği puanınız fazlaca belirleyici olacaktır. kolay gelsin
Misafir
9 Temmuz 2011 13:38   |   Mesaj #59   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
pilot olma konusunda ne düşünüyosunuz? açıkçası benim amacım bi uçak mühendisi olarak ya yurt dışı ya da pilot olmak.bu sene bi konferansta sunexpress kaptan pilotu bizlerin pilot olmasının çok kolay olduğunu belirtmişti
Misafir
20 Temmuz 2011 20:19   |   Mesaj #60   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
ben ilkokul oğrencisiyim ve uçak mühendisin olmak istiyorum daha once uzaktan kumandalı uçan helikopter yapmayı başardım ve bu hedefi buyultmek istiyorum mesliğimin bana kaç para kazandıracağını bilmek isterim bilgisi olan paylaşsın lutfen
Cevap Yaz En İyi Cevabı Gör
Hızlı Cevap
İsim:
Mesaj:
Önceki Konu Sonraki Konu

Uçak mühendislerinin ortalama maaşı ne kadardır? Konusuna Benzer Konular

Arkeologların maaşı ne kadardır?
Gönderen: Misafir Forum: Soru-Cevap
Cevap: 23
Son Mesaj: 30 Ekim 2014 20:27
Muhasebecilerin ortalama maaşı ne kadardır?
Gönderen: Ziyaretçi Forum: Soru-Cevap
Cevap: 58
Son Mesaj: 10 Ağustos 2014 00:36
Uçak mühendislerinin aylık maaşları ne kadardır?
Gönderen: Misafir Forum: Soru-Cevap
Cevap: 0
Son Mesaj: 2 Şubat 2014 13:05
Bir bisikletin saatteki ortalama hızı ortalama ne kadardır?
Gönderen: Ziyaretçi Forum: Soru-Cevap
Cevap: 36
Son Mesaj: 9 Nisan 2013 22:03
Cevap: 0
Son Mesaj: 14 Nisan 2011 22:26
Sayfa 0.321 saniyede 9 sorgu ile oluşturuldu