Arama

Tüketici hakları ile ilgili sloganlar nelerdir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 1 Mart 2016 Gösterim: 22.205 Cevap: 4
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Ziyaretçi
29 Aralık 2008       Mesaj #1
Ziyaretçi - avatarı
Ziyaretçi
Tüketici hakları ile ilgili slogan arıyorum yardımcı olurmusunuz
EN İYİ CEVABI Safi verdi
  • Tüketici hakları insan haklarıdır
  • Tüket ve hesabını sor.
  • Tükettiğin kadar hesap sor.
  • Bilinçli tüketici bilinçli toplum.
  • Tüketici haklarını yedirme.
  • Tüketici hakları bizim haklarımız.
  • Yaşayan her insanı doğumundan ölümüne kadar bir tüketicidir.
  • Tüketici hakları evrenseldir, İhtiyacından fazla tüketen dünyanın ömründen yer.
  • Hakkını arayan tüketici bilinçli tüketicidir. Bilinçsiz, amaçsız, gereksiz yaptığınız her harcama ve tüketimi azaltın.
  • Bilinçli tüketici olmak cimri olmak değildir.
  • Günümüzde bir zorunluluktur.
  • Bilinçli tüketici ne aldığını, nasıl aldığını bilir.
  • Bilinçli bir tüketici mal alırken doğru seçim yapar

Sponsorlu Bağlantılar
Son düzenleyen Safi; 1 Mart 2016 05:11
fadedliver - avatarı
fadedliver
Ziyaretçi
29 Aralık 2008       Mesaj #2
fadedliver - avatarı
Ziyaretçi
En beğenilen sloganlar

Sponsorlu Bağlantılar
Efes Pilsen’in yanında Arçelik, Coca-Cola, Kalebodur, Tokai sloganlarıyla tüketicinin zihninde sağlam yer edinmeyi başaran markalar. Reklamcı, marka ve pazarlama uzmanlarının hatırlayıp, beğendikleri ilk beş slogan işte bu markalara ait: Efes Pilsen “Bira bu kapağın altındadır”, Arçelik, “Arçelik demek yenilik demek”, Coca Cola, “Hayatın Tadı”, Kalebodur, “Kalebodur, seramik budur” ve Tokai, “Çakar çakmaz çakan çakmak”….

Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Şirzat Subaşı, genel olarak kullandıkları sloganların markaların temel vizyonunu yansıttığını, bu nedenle de başarılı olduğunu söylüyor. Arçelik’in “Arçelik demek yenilik demek” sloganı güncel sloganlar içinde en başarılı bulunan örneklerden.

Art Grup Strateji Direktörü Hakan Senbir’e göre, slogan, güven inşa ediyor. Türkiye’nin değeri en yüksek markalarından biri için, bulunduğu kategoride büyük bir önemi olan “yenilik” kavramına odaklanıyor. Coca-Cola ise tüm sloganlarını uzun vadeli olarak yaratıyor. Coca-Cola Avrasya ve Ortadoğu Bölümü Pazarlama Direktörü Galya Frayman Molinas, “Bizim için moda sloganlar yapmak söz konusu değil. Biz basit sloganlar yapar bunun içini doldururuz. Yıllardır tutarlı bir şekilde de bunu yapıyoruz” diyor.

Pazarlama uzmanlarına göre, markanın bugüne kadarki en başarılı sloganı ise “Hayatın Tadı” sloganı. Devlet başkanından yol işçisine kadar herkesi hedef kitlesi olarak kapsayan marka, bu sloganla duruşunu sarsmadan geniş bir kitleye sesleniyor.

Reklamcı Haluk Mesci’ye göre ise “Kalebodur, seramik budur” sloganı doğal bir uyak ve iki sözcükle markayı kategorinin en rekabetçi noktasına konumlandırıyor. Mesci, reklamcı Ali Taran tarafından Tokai için yapılan, “Çakar çakmaz çakan çakmak” sloganını da rekabetçi buluyor. “Hafızaya hemen işleyen bir ses yapısı, konunun kendisinden yola çıkış, yarar söyleme, rekabetçilik hepsi bu sloganda var” diyen Haluk Mesci, hala kullanımda olmasa bile hatırlanma özellikleriyle bu iki sloganın tüm zamanların en başarılıları arasında olduğunu belirtiyor.

Slogan basit ve keyif verici olmalı

Sloganlar markanın hedef kitleleriyle iletişiminde önemli bir araç. Peki sloganlar nasıl olmalı? Creative Advertising-Yaratıcı Reklamcılık kitabının yazarı L.Whittier, kitabında bir sloganın nasıl olması gerektiğine yönelik şöyle diyor:

“Ürün ya da servisin değerini belirtmeli. Marka mesajının hedef kitle tarafından algılanmasına yardımcı olmalı. Reklamlarda sürekli vurgulanmalı ve halkın hatırlamaktan keyif alacağı bir yapıda olmalı.” Marka sloganına yönelik pazarlama ve reklam literatüründe söylenenler de Whittier’inkilerle hemen hemen aynı doğrultuda. Yani bir markanın sloganı net ve anlaşılır olmalı. Markanın hedef kitlesi ve sosyal paydaşları sloganın içinden anlam çıkarmak için uzun uzun düşünmemeli. Markanın tüketiciye olan vaadi ise rasyonel ya da duygusal düzeyde mutlaka yer almalı. Çünkü, hep vurgulandığı gibi, ideal strateji tek bir vaad üzerine kurgulanır.

Slogan da o vaadi net olarak anlatır. Sloganı anlamak ve hatırlamak da önemli parametreler. Bu nedenle sloganın kelime sayısıyla sınırlanması gerekiyor. Bu sayının ne olacağı ise uzmanlara göre değişiyor. Örneğin, El İzi Danışmanlık’tan Nükhet Vardar’a göre, sloganın en ideali tek kelime olanı. Üç dört kelimeyi de aşmamalı. Hakan Senbir de bir sloganda dört kelimeden sonrasının hatırlamakta zorluk yaratacağını düşünüyor. Ali Saydam ise bu konuda net bir kelime sayısı vermiyor ama sloganın kısa, sade ve anlaşılır olmasının en sağlıklısı olacağını söylüyor. Saydam, sade ve net ifadeleriyle başarılı sloganlara örnek olarak, Nike’ın, “Just do it-Sadece yap!” ve Nokia’nın “Connecting People-İnsanları birbirine bağlar”ını gösteriyor.
Rasyoneldi duygusal oldu

Türkiye’de sloganlar ilk olarak 20’inci yüzyılın başlarında, Osmanlı dönemindeki gazetelerde yabancı markaların verdikleri ilanlarda kullanılmaya başlandı. Televizyonun yayına geçişi ve televizyon reklamlarıyla birlikte de ivme kazandı. 1980 öncesinde kullanılan sloganlar rasyonel vaadler içeriyordu. Ali Saydam’ın ifadesiyle bu dönemdeki sloganlar markanın derdini uzun uzun anlatıyorlardı. Hover süpürgeleri için yapılan, “Ho ho hover, süpürür, döver, her yeri temizleyen Hover” sloganı bu tür sloganlara güzel bir örnek. Jill çorapları için yapılan, “Atın, atın! Eskimiş çoraplarınızı atın! Atamazsanız paspas yapın…” da 80 öncesinin uzun sloganlarından… Tüketim toplumu döneminde sloganlar daha fazla duygusal vaatler taşımaya başladılar. Goodyear’ın “Yuvana ulaştırır”, Bosch’un, “Güveninizi kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederiz”, Arçelik’in “Hayata” ve “Arçelik’le sevgiye zaman kalır” sloganları da bu dönemin sloganlarından.

Bugünün sloganları ise duygusallığın yanı sıra kafa rahatlığına hitap ediyor. Çünkü, artık “Kafa Rahatlığı Piyasası” olarak adlandırılan bir megatrend var. Bu trendden etkilenen bazı markalar sloganlarını değiştiriyorlar. Örneğin Philips, bir zamanlar “Lets make things beter- Herşeyi daha iyi hale getirelim” sloganını kullanıyordu. Ancak, bugün artık bu slogan yerine “Sence and Simplicity- Duygu ve Basitlik” sloganını kullanıyor. Önceki slogana göre duygulara ve kafa rahatlığına hitap ediyor. Gelecekteki düş toplumunda ise sloganların daha çok öyküselliğe yönelmesi bekleniyor.

kaynak
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
1 Mart 2016       Mesaj #3
Safi - avatarı
SMD MiSiM
  • Dikkat et güvenli ol emek ver verimli ol
  • Dikkat et güvenli ol üretimde verimli ol
  • İşine saygı göster verimli ol görevini bil sevimli ol
  • Çalışalım verim artsın gücümüze güç katsın
  • Hijyen bizim ilkemiz çünkü biz ülkeriz
  • Müşteri her zaman haklıdır
  • Bilnçli tüketici ol, dünyayı güzelleştir.
SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
1 Mart 2016       Mesaj #4
Safi - avatarı
SMD MiSiM
  • Tüketici Olmazsa Tükenen De Olmaz, Piyasada Kriz Çıkar.
  • Korunmayan Tüketici Korumasız Ağaca Benzer, Bir Gün Kurur Gider.
  • Bugün başkasına gelen yarın sana gelir.
  • Bilinçsiz, Amaçsız, Gereksiz Yaptığınız Her Harcama Ve Tüketim Size Geri Döner.
  • Bilinçli Tüketici Olmak Cimri Olmak Değildir, Günümüzde Bir Zorunluluktur.
  • Hakkını arayan tüketici bilinçli tüketicidir.
  • İhtiyacından fazla tüketen dünyanın ömründen yer.
  • Bilinçsiz, amaçsız, gereksiz yaptığınız her harcama ve tüketimi azaltın.
  • Bilinçli tüketici ne aldığını, nasıl aldığını bilir.
  • İhtiyacından fazla tüketen dünyanın ömründen yer.
  • Bilinçsiz, amaçsız, gereksiz yaptığınız her harcama ve tüketimi azaltın.
  • İnsan doğanın dengesini bozuyor, çevreyi kirletiyor ve yaşlı dünyamızın sonunu hızlandırıyor.
  • Bilinçli tüketici ne aldığını, nasıl aldığını bilir.
  • Hakkını arayan tüketici bilinçli tüketicidir.
  • İhtiyacından fazla tüketen dünyanın ömründen yer.
  • Bilinçli tüketici olmak cimri olmak değildir. Günümüzde bir zorunluluktur.


SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
1 Mart 2016       Mesaj #5
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
  • Tüketici hakları insan haklarıdır
  • Tüket ve hesabını sor.
  • Tükettiğin kadar hesap sor.
  • Bilinçli tüketici bilinçli toplum.
  • Tüketici haklarını yedirme.
  • Tüketici hakları bizim haklarımız.
  • Yaşayan her insanı doğumundan ölümüne kadar bir tüketicidir.
  • Tüketici hakları evrenseldir, İhtiyacından fazla tüketen dünyanın ömründen yer.
  • Hakkını arayan tüketici bilinçli tüketicidir. Bilinçsiz, amaçsız, gereksiz yaptığınız her harcama ve tüketimi azaltın.
  • Bilinçli tüketici olmak cimri olmak değildir.
  • Günümüzde bir zorunluluktur.
  • Bilinçli tüketici ne aldığını, nasıl aldığını bilir.
  • Bilinçli bir tüketici mal alırken doğru seçim yapar
SİLENTİUM EST AURUM

Benzer Konular

9 Mart 2016 / Ziyaretçi Cevaplanmış
28 Şubat 2016 / Ziyaretçi Cevaplanmış
28 Şubat 2016 / teknoloji Cevaplanmış
26 Temmuz 2016 / ayşemi Soru-Cevap
17 Ekim 2014 / Misafir Cevaplanmış