PC Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > Akşamları vücutta kaşıntı olmasının nedeni ne olabilir, nasıl tedavi edilir?
1 2
«Önceki KonuSonraki Konu»
Misafir00:23, 3 Aralık 2009 
Vücüdumda genelde aksamlari kaşıntılar oluyor? Nedeni ne olabilir?
En iyi cevap _cesminaz_ tarafından gönderildi

Vücuttaki kaşıntılar ve sebepleri

Vücudun herhangi bir yerinde hissedilen ve böcek dolaşıyormuş hissi, hafif yanma ve batma gibi rahatsızlıklarla ortaya çıkan kaşıntıya, tıp dilinde pruritus veya kaşeski denir. Kaşıntıyı doğuran nedenler çok çeşitlidir. Bunlar şöyle sıralanabilir:

- Sabun, çamaşır tozları ve bazı boyaların neden olduğu kaşıntılar.
- Yün veya naylon iyeceklerin neden olduğu kaşıntılar.
- Bazı kimyasal maddelerin neden olduğu kaşıntılar.
- İstiridye, yumurta, süt, çilek, soğan gibi bazı besinlerin neden olduğu kaşıntılar.
- Bazı ilaçların neden olduğu kaşıntılar.
- Şeker, karaciğer, böbrek hastalıkları veya löseminin neden olduğu kaşıntılar.
- Kurdeşen, egzama, su çiçeği, kızamık, kızıl, kızamıkçık veya deri iltihabının neden olduğu kaşıntılar.
- Mantarın neden olduğu kaşıntılar.
- Kıl kurdunun neden olduğu kaşıntılar.
- İshal veya kabızlığın neden olduğu kaşıntılar.
- Sinirlilik ve ruhi sıkıntıların neden olduğu kaşıntılar.

Tedavinin ilk şartı, kaşıntıyı doğuran sebebi bulmaktır. Bu arada mümkün olduğu kadar kaşımamaya gayret edilir.

Kaşıntıya karşı ne yapılabilir?

1-) Bunun bir enfeksiyon olmadığı doktor tarafından tesbitedilmelidir.
2-) Kaşıntının hangi hastalıklardan ortaya çıktığı tesbitedilmelidir, özeliklede allerji, ekzema, sedef ve nörodermatoz araştırılmalıdır.
3-) Allerjiye sebep olan besinlerden uzak durulmali durulmalı
4-) Uyuz böceği varsa tedavi edilmalidir.

Kaşıntını tedavisi:

Kaşıntının asıl sebebi bağırsak mantarları olduğundan bunun doğal ilaçlarla tedavisi mümkndür. Kaşıntı, allerji, sadef hastalığı, bahar nezlesi ve nörodermatoza karşı kulanılan kortizonun yantesiri çok büyüktür, bunedenle mecbur kalamdıkca kortizonlu ilaçlar kulanılmamalıdır.

Benzer Konular:
Etiketler:
  • vucut kasintisi
  • vucutta kasinti
  • vucutta kasinti neden olur
Cevap
_cesminaz_00:43, 3 Aralık 2009 
Vücuttaki kaşıntılar ve sebepleri

Vücudun herhangi bir yerinde hissedilen ve böcek dolaşıyormuş hissi, hafif yanma ve batma gibi rahatsızlıklarla ortaya çıkan kaşıntıya, tıp dilinde pruritus veya kaşeski denir. Kaşıntıyı doğuran nedenler çok çeşitlidir. Bunlar şöyle sıralanabilir:

- Sabun, çamaşır tozları ve bazı boyaların neden olduğu kaşıntılar.
- Yün veya naylon iyeceklerin neden olduğu kaşıntılar.
- Bazı kimyasal maddelerin neden olduğu kaşıntılar.
- İstiridye, yumurta, süt, çilek, soğan gibi bazı besinlerin neden olduğu kaşıntılar.
- Bazı ilaçların neden olduğu kaşıntılar.
- Şeker, karaciğer, böbrek hastalıkları veya löseminin neden olduğu kaşıntılar.
- Kurdeşen, egzama, su çiçeği, kızamık, kızıl, kızamıkçık veya deri iltihabının neden olduğu kaşıntılar.
- Mantarın neden olduğu kaşıntılar.
- Kıl kurdunun neden olduğu kaşıntılar.
- İshal veya kabızlığın neden olduğu kaşıntılar.
- Sinirlilik ve ruhi sıkıntıların neden olduğu kaşıntılar.

Tedavinin ilk şartı, kaşıntıyı doğuran sebebi bulmaktır. Bu arada mümkün olduğu kadar kaşımamaya gayret edilir.

Kaşıntıya karşı ne yapılabilir?

1-) Bunun bir enfeksiyon olmadığı doktor tarafından tesbitedilmelidir.
2-) Kaşıntının hangi hastalıklardan ortaya çıktığı tesbitedilmelidir, özeliklede allerji, ekzema, sedef ve nörodermatoz araştırılmalıdır.
3-) Allerjiye sebep olan besinlerden uzak durulmali durulmalı
4-) Uyuz böceği varsa tedavi edilmalidir.

Kaşıntını tedavisi:

Kaşıntının asıl sebebi bağırsak mantarları olduğundan bunun doğal ilaçlarla tedavisi mümkndür. Kaşıntı, allerji, sadef hastalığı, bahar nezlesi ve nörodermatoza karşı kulanılan kortizonun yantesiri çok büyüktür, bunedenle mecbur kalamdıkca kortizonlu ilaçlar kulanılmamalıdır.

Cevap
Misafir03:46, 30 Ocak 2010 
bendeki kaşıntı cok canımı yakıyor ve gözüm hic birsey görmüyorum bana ürtiker dediler ama yine sonuc yok ve kolestırol 204 ldl 140 bunlarda sebep olurmu bana cevap verirseniz cok mutlu olurum simdiden tesekkürler
Cevap
Misafir17:20, 3 Şubat 2010 
her aksam ve gecelerı vucudumun her yerınde cok kasıntım,her banyo yaptıktan sonrada kasıntım artıyo gunden gunu artıyo bu kasıntı ne yapmalıyım?
Cevap
Misafir11:48, 26 Şubat 2010 
sırtımda ve göğsümde çok kaşıntı oluyor ve sırtımı kaşıya kaşıya deri rengi değişti siyahlaştı lütfen yardımcı olurmusunuz.
Cevap
Blue Blood13:52, 26 Şubat 2010 
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
bendeki kaşıntı cok canımı yakıyor ve gözüm hic birsey görmüyorum bana ürtiker dediler ama yine sonuc yok ve kolestırol 204 ldl 140 bunlarda sebep olurmu bana cevap verirseniz cok mutlu olurum simdiden tesekkürler
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
her aksam ve gecelerı vucudumun her yerınde cok kasıntım,her banyo yaptıktan sonrada kasıntım artıyo gunden gunu artıyo bu kasıntı ne yapmalıyım?
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
sırtımda ve göğsümde çok kaşıntı oluyor ve sırtımı kaşıya kaşıya deri rengi değişti siyahlaştı lütfen yardımcı olurmusunuz.
Bakınız >>

_cesminaz_ adlı kullanıcıdan alıntı:
Vücuttaki kaşıntılar ve sebepleri

Vücudun herhangi bir yerinde hissedilen ve böcek dolaşıyormuş hissi, hafif yanma ve batma gibi rahatsızlıklarla ortaya çıkan kaşıntıya, tıp dilinde pruritus veya kaşeski denir. Kaşıntıyı doğuran nedenler çok çeşitlidir. Bunlar şöyle sıralanabilir:

- Sabun, çamaşır tozları ve bazı boyaların neden olduğu kaşıntılar.
- Yün veya naylon iyeceklerin neden olduğu kaşıntılar.
- Bazı kimyasal maddelerin neden olduğu kaşıntılar.
- İstiridye, yumurta, süt, çilek, soğan gibi bazı besinlerin neden olduğu kaşıntılar.
- Bazı ilaçların neden olduğu kaşıntılar.
- Şeker, karaciğer, böbrek hastalıkları veya löseminin neden olduğu kaşıntılar.
- Kurdeşen, egzama, su çiçeği, kızamık, kızıl, kızamıkçık veya deri iltihabının neden olduğu kaşıntılar.
- Mantarın neden olduğu kaşıntılar.
- Kıl kurdunun neden olduğu kaşıntılar.
- İshal veya kabızlığın neden olduğu kaşıntılar.
- Sinirlilik ve ruhi sıkıntıların neden olduğu kaşıntılar.

Tedavinin ilk şartı, kaşıntıyı doğuran sebebi bulmaktır. Bu arada mümkün olduğu kadar kaşımamaya gayret edilir.

Kaşıntıya karşı ne yapılabilir?

1-) Bunun bir enfeksiyon olmadığı doktor tarafından tesbitedilmelidir.
2-) Kaşıntının hangi hastalıklardan ortaya çıktığı tesbitedilmelidir, özeliklede allerji, ekzema, sedef ve nörodermatoz araştırılmalıdır.
3-) Allerjiye sebep olan besinlerden uzak durulmali durulmalı
4-) Uyuz böceği varsa tedavi edilmalidir.

Kaşıntını tedavisi:

Kaşıntının asıl sebebi bağırsak mantarları olduğundan bunun doğal ilaçlarla tedavisi mümkndür. Kaşıntı, allerji, sadef hastalığı, bahar nezlesi ve nörodermatoza karşı kulanılan kortizonun yantesiri çok büyüktür, bunedenle mecbur kalamdıkca kortizonlu ilaçlar kulanılmamalıdır.
Cevap
Misafir12:20, 2 Nisan 2011 
vücudum çok kaşınıyor lekeleniyor yara oluyor
Cevap
Misafir09:27, 4 Mayıs 2011 
yaklaşık 2 aydır tüm vücudum aşırı derecede kaşınıyor ve kaşımaktan yaralar oluşmaya başladı.dus alırken daha cok kaşınıyor neredeyse parcaladım kendimi ...ne yapabilirim ?? :/
Cevap
Misafir14:29, 23 Aralık 2011 
askerde olmuştu sebep uyuz. temizlikle ilgili değil özellikle soba yanı yada kalorifer yakınlarında benimki çok artardı. ilacı var banyoda sonra saçlarınız dahil tüm vücuda sıvayın ve üzerinizde krumumasına izin verin bazen iki kez yapmak gerekli kaşıntı geçti. daha sonra yine devam ederse sabunla yıkanmayı bırakın sadece su ile temizlenin. derinin fazla yağ kaybı sebep olabilir dedi doktor. saygılar
Cevap
Misafir18:59, 13 Şubat 2012 
Merhabalar ben ayşegül 30 yaşındayım ve çalışıyorum 2 cocuk annesiyim gün boyu biromdayım yaklaşık 1 aydan fazladır bir kaşıntı başladı özellikle akşamları eve gelince böyle parcalarcasına bir kaşıntı özellikle ellerimde,ayaklarımda,kollarımda,bacaklarımda oluyor ilk gunler hiç kızarıklık yoktu ama 10 gunden sonra cok az bir kızarıklık başladı 10 veya 20 dakkada bir oluyo bu kaşıntı başladı ve ben 10 gun sonra doktora gittim bana söyledıgı bu kansızlık var ilaç verdi kullandım bir hafta düzeldi ama yan etkısı cok fazlaydı kullanmadım sonrasında bıraktım sonra yıne başladı ve bana cildiyeye gidip bir alerji testi yapmamı istedi ben doktora gtmeyı hiç sevmıyorum ve gtmedim deama bugun kaşıntı cok fazla ne yapacagımı bilmiyorum acaba şeker hastalıgı olabılırmı?çünkü bizde var halamlar ve amcamlar vs.gögsümde akşamları kızarmalar oluşuyor ayrıca stresten olabılırmı?bana yardımcı olun lütfen şimdiden teşekkür ederım.bu arada ben muş'dan
Cevap
1 2
«Önceki KonuSonraki Konu»
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adınız:
Doğrulama
Mesaj:
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
Kanda yüksek oranda CRP olmasının sonuçları nedir, nasıl tedavi edilir?
Saçlarım neden dökülüyor olabilir, nasıl tedavi edilir?
Bulanık görme sebebi ne olabilir, nasıl tedavi edilir?
Hamileliğimin son günlerinde ayaklarımda kaşıntı olmasının sebebi ne olabilir?
Gözde kaşıntı ve sulanma olmasının nedeni nedir?