Arama

Gazların sıkışma ve genleşme özelliklerinden elde edilen teknolojik araçlar nelerdir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 9 Ocak 2014 Gösterim: 33.356 Cevap: 46
WeRoNiCa - avatarı
WeRoNiCa
Ziyaretçi
20 Aralık 2009       Mesaj #1
WeRoNiCa - avatarı
Ziyaretçi
lütfen cavap yazın acill Msn Confused
EN İYİ CEVABI Misafir verdi
gazların sıkışma ve genleşme özelliklerinde elde edilen teknolojik gelişmeler şunlardır:
1-SPREY
Sponsorlu Bağlantılar
2-PARFÜM
3-FUTBOL TOPU
4-BASKETBOL TOPU
5-HENTBOL TOPU
6-VOLEYBOL TOPU
7-TENİS TOPU
8-ARABA LASTİKLERİ
9-BİSİKLET LASTİKLERİ
10-MUTFAK TÜPLERİ
11-DOĞALGAZ
12-TELEVİZYON TÜPLERİ
13-LPG
14-MONİTÖR TÜPLERİ
15-BALON
16-DENEY TÜPLERİ
17-DENİZ TOPU
18-HAVA YASTIĞI
19-GAYDA
20-KOLANYA
umarım yardımcı olurum ...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
4 Ocak 2010       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
gazların sıkışma ve genleşme özelliklerinden elde edilen teknolojik ürünler nelerdir?
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
6 Ocak 2010       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
gazların sıkışma ve genleşme özelliklerinden elde edilen teknolojik ürünler nelerdir?acillllllll
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
7 Ocak 2010       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar banada gerekli acil lütfennn
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Ocak 2010       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ben yinede yazım (ben aslı)

Zeplin, yoğunluğu havadan daha az olan gazlarla doldurulmuş, ****l iskeletli, güdümlü bir balondur. Adını, Alman yapımcısı Ferdinand von Zeppelin’den alır. Hafif bir gazla doldurularak havada askıda kalma özelliği kazandırılmış, idare edilebilir balonlu hava gemisi. Zeplini balondan ayıran en büyük özellik tahrik ve dümen sistemidir (Bkz. Balon). Zeplin’de gaz olarak Helyum kullanılır.

Zeplin, iskeleti madenî birçok balon hücrelerin bir araya gelmesinden hasıl olan aerodinamik yapıya sahip bir gemi görünümündedir. Zeplinin irtifa kazanması ve kaybetmesi balon hücrelerine hafif gaz doldurup boşaltmakla, ileri hareketi ise bir pervaneli motor tarafından sağlanır. Zepline yön verme, irtifa kazandırma veya kaybettirme dümenlerle de temin edilir. Prensip olarak Zeplinin yapı ve havadaki hareketi denizaltının yapı ve su altındaki hareketine benzer. (Bkz. Denizaltı)

Zeplinin tarihî gelişimi 1783 senesinde ilk balon uçuşu ile başlar. 1851 senesinde Henri Giffard isimli bir Fransız kaşif üç beygir gücünde buhar kuvvetiyle çalışan pervane motorunu geliştirince, balona yatay yönde hareket imkanı sağlanmış oldu. İçten patlamalı benzin motor tatbikatı 1872’de Alman mühendisi Paul Haenlein ile başlamıştır. 1883 Ekiminde ise elektrik motoru ile çalışan ilk zeplin yapıldı. Almanların 1900 senesinde yaptığı LZ-1 Zeplini 140 metre boyunda ve 13 metre çapında büyük bir hava gemisi idi. Bu gemi 24 adet boyuna ve 16 adet daire biçiminde enine mukavim elemanlardan meydana geliyor ve 16 beygir gücündeki motoru ile saatte 33 kilometre hız yapıyordu. Yatay ve baş-kıç doğrultusundaki denge kontrolları hem dümen hem de uç taraflarda bulunan balon odaların gaz basınçları ayarlanarak yapılıyordu. Bunu Almanların ABD’ye harp tazminatı olarak yaptığı LZ-126 “Los Angeles” takip etti. 1928 senesinde yapılan LZ-127 “Gıraf Zeppelin” 590 seferde 13.110 kişi ve 200 ton yük taşımıştır. 1936 senesinde yapılan LZ-129 “Hindenburg” zeplini 1100 beygir gücünde tahrik motoruna sahip olup, saatte 110 kilometre hız yapıyordu. Bu zeplinle Atlantik seferleri düzenlenmiş, on seferde 1002 kişi taşınmıştır. 1938 senesinde yapılan LZ-130 “Graf Zeppelin” ise helyumla çalışıyordu. İkinci Dünya Savaşının başlaması ile zeplin inşaası da durdu. Günümüzde çeşitli kolaylıkları düşünülerek üzerinde çalışmalar yapılmaktadır.


İlk zeplin 128 metre uzunluğunda ve 11 metre çapındaydı. Alüminyumdan oluşan iskeleti, pamuklu bir bezle kaplıydı. İskeletin içinde hidrojen taşıyan gaz baloncukları vardı. 2 Temmuz 1900’de havalandırılan zeplin, 400 metre yükseklikten uçarak 6 kilometrelik bir yolu 17 dakika 30 saniyede aldı.

Bu ilk zeplinin başarısı üzerine yenileri de üretildi. Özellikle Alman Savaş Bakanlığı zeplin üretimini destekledi. I. Dünya Savaşı sırasında Paris ve Londra zeplinlerle bombalandı.

Atlas aşırı uçuşlara başlayan zeplinler, 52.000 kişiyi Atlas Okyanusu'nun iki kıyısı arasında taşıdıktan sonra, yeni yolcu uçaklarının geliştirilmesi ve büyük kazalar nedeniyle 1950’lere gelmeden üretimden kaldırıldı. Günümüzde sadece ABD’de reklam amaçlı olarak kısıtlı sayıda üretilmektedirler.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Ocak 2010       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar banada lütfen yardım edin
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
9 Şubat 2010       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
banada çok acil lütfen!!!!!
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Şubat 2010       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar banada lazım lüdfenn..
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Aralık 2010       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
gazlaın sıkışma ve genleşme özelliğinden yararlanılarak yapılan teknolojik gelişmeler nelerdir lasımda vbk acill
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Aralık 2010       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
gazların sıkışma ve genleşme özelliğinden yararlanılarak yapılan teknolojik gelişmeler

Benzer Konular

10 Ocak 2017 / Misafir Soru-Cevap
11 Ocak 2015 / MERTGS Soru-Cevap
25 Aralık 2013 / Misafir Soru-Cevap
4 Ocak 2014 / Misafir Soru-Cevap
13 Mayıs 2010 / Misafir Taslak Konular