Arama

Çarpım tablosu en kolay nasıl ezberlenir? - Sayfa 2

En İyi Cevap Var Güncelleme: 20 Şubat 2018 Gösterim: 144.566 Cevap: 17
kuruoglu - avatarı
kuruoglu
Ziyaretçi
15 Şubat 2011       Mesaj #11
kuruoglu - avatarı
Ziyaretçi
Beyin resim çekerek öğrenir. Örneği "limon" denildiğinde aklınıza "L"+"i"+"M"+"O"+"N" harfleri gelmez. aklınıza sarı renkli ve beyninizin daha önce oluşturduğu oval görüntüsü gelir.
Bu anlamda bütün kalıcı olması gereken bilgiler "ezberlenmesi gereken bilgiler" şu şeklide daha kolay ezberlenebilir.
Sponsorlu Bağlantılar
*Renkli ve farklı tonlarda ufak kartonların her birine ezberlenmesi gereken ifadelerden enaz 4 en çok 10 adet yazın. Yazacağınız ifadeler soru olmalı cevaplar ise tam arkasında olmalı.
Örneğin: ön yüze 6 X 4 = ? ve arka yüze ise 6 X 4 = 24 cevabını yazın.
*Bu kartonların çocuğunuzun evde en çok vakit geçirdiği yerlere asın. Çocuk odası, mutfakta buzdolabı üstü v.b..
*Çocuğunuzdan bu renkli kartonlara her gün bakmasını isteyin. Ve anımsayamaz ise cevaplarına bakması için kartonun arkasına bakmasına da izin verin..
Gerisi zamana, isteğe ve kapasiteye kalmış..
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
3 Mart 2011       Mesaj #12
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
2’ ler BESLENME
1x2=2 hani çorabımın teki?
Sponsorlu Bağlantılar
2x2=4 ekmeğin üstünü ört
3x2=6 bu ne güzel kahvaltı?Kaynakwh webhatti.com:
4x2=8 kahvaltıyı çok severiz
5x2=10 nerede benim limon?
6x2=12 tabakta yemek bırakılmaz ki
7x2=14 tencerenin kapağını ört
8x2=16 en sevdiğim yemektir, mantı
9x2=18 akşama yemeğe bekleriz.
10x2=20 misafirler geldi mi?

3’ler SINIFIMIZ
1x3=3 sınıfımızı yenmek güç
2x3=6 derslerden alırız hep artı
3x3=9 biz çok okuruz
4x3=12 en çalışkan sınıf bizimki
5x3=15 hepimiz olduk kardeşKaynakwh webhatti.com:
6x3=18 sınıfımız çok temiz
7x3=21 teneffüs bitti derse gir
8x3=24 sınıfın kapısını ört
9x3=27 öğretmen,hep böyle çalışın, dedi
10x3=30 zil çaldı mı sınıfta yokuz

4’ler HAYVANLAR
1x4=4 ahırın kapısını ört
2x4=8 tavşanları çok severiz.
3x4=12 farelerin en güzeli miki
4x4=16 havada uçuyor martı
5x4=20 inek, et yer mi?
6x4=24 koyunları yedi kurt
7x4=28 kedi uyuyor sessiz sessiz
8x4=32 çok kurnazdır tilki
9x4=36 tavuklar kümese yattı
10x4=40 yılanlardan kork

5’LER
1x5=5 şekerler beleş
2x5=10 ne güzel pantolon
3x5=15 havada çıktı güneş
4x5=20 bebek dondurma yer mi?
5x5=25 oynayalım eş eş
6x5=30 evde kalmadı tuz
7x5=35 toprağı biraz daha deş
8x5=40 yalancıdan kork
9x5=45 sayalım beş beş
10x5=50 tembel olmadığın belli

6’lar TEMİZLİK VE SAĞLIK
1x6=6 hemşire koluma aşı yaptı
2x6=12 yere çöp atılmaz ki
3x6=18 her yeri temizleriz
4x6=24 hasta olunca doktora git
5x6=30 her hafta yıkanıyoruz
6x6=36 pis kokmasın koltuk altı
7x6=42 tırnaklar uzatılmaz ki
8x6=48 üstüm başım tertemiz
9x6=54 gece üstünü iyi ört
10x6=60 bugünlükte bu kadarmış

7’ler ÖĞRETMEN
1x7=7 öğretmen sana ne dedi?
2x7=14 dedi ki kapıyı ört
3x7=21 hemen sınıfa gir
4x7=28 öğretmenin sözünü dinleriz
5x7=35 yazılıdan aldık beş beş
6x7=42 öğretmenimiz bir melek sanki
7x7=49 öğretmen ne verirse okuruz
8x7=56 hepimizi çalışkan yaptı
9x7=63 öğretmeni tarif etmek güç
10x7=70 Aaa!Çarpım tablosu bitmiş

8’ler TRAFİK
1x8=8 trafik kurallarını bilmeliyiz
2x8=16 araba yayaya çarptı
3x8=24 dolmuşa binice kapıyı ört
4x8=32 kaldırımda itişilmez ki
5x8=40 taşıtlardan kork
6x8=48 yeşil ışıkta geçeriz
7x8=56 tehlikelidir tren hattı
8x8=64 arabalar der,düt düt
9x8=72 kırmızıda geçilmez ki
10x8=80 ayıp olur bunları bilmezsen

9’lar SPOR
1x9=9 hep futbol oynuyoruz
2x9=18 gol atmayı severiz
3x9=27 kaleci, önümden çekilin dedi
4x9=36 hakem dedi, penaltı
5x9=45 antreman yaparız eş eş
6x9=54 soyunma odasının kapısını ört
7x9=63 bizim takımı yenmek güç
8x9=72 maçı kazandık 3-2
9x9=81 eleriz takımları bir bir
10x9=90 bir oyuncumuz noksan
işte size güzel tekerlemeler umarım yardımcı olabilmişimdir çarpım tablosundansa bunu ezberlemek daha kolay olur sanırım
Son düzenleyen Safi; 20 Şubat 2018 21:34
sen - avatarı
sen
Ziyaretçi
22 Nisan 2011       Mesaj #13
sen - avatarı
Ziyaretçi
Hafız Geliştime ile ilgili pek çok kitap var. Bunlardaki bir yöntemi becerebildiğim kadarıyla çarpım tablosuna uyguladım. Sayıları kelimerle eşleştiriyoruz. Kelimeleri anlamları olduğu için ezberlemek daha kolay çünkü. Benim kızım 3.sınıfta 6'lara kadar zaten ezberlemişti. 6,7,8,9'lar için kullandık. İstenirse öncekiler için sizler de yapabilirsiniz.
Her rakam bir sayıyla eşleşiyor.
1...
2...
3...
4...
5...
6.artı
7.kedi
8.seksek
9.dondurma

6 kere 7= 42
artı kere kedi= kırkikindi yağmurları
Buna şöyle bir hikaye yazdım. (Aslında bunu tamamen bizim kendi hayatımıza göre kurguladım. ) Çocuğun görsel olarak bunu gözünün önünde canlandırması lazım. Evde kedimiz için aldığımız kedi mamalarından var. Bunlar artı şeklinde minik bisküviler. Dışarıda, Akdeniz Bölgesinde kırkikindi yağmurları denen (ilkbaharda kırk gün boyunca ikindi zamanı yağan) sağanak yağmur yağıyor. Sokak kedileri aç. Yağmurdan korunmak için bizim binanın duvarına sığınmışlar. Pencerenin altında miyavlıyorlar. Zemin katta oturuyoruz. Biz de onlara teker teker kedi maması atıyoruz. Çok seviniyorlar. Fakat öyle bir yağmur ki bu, ıslanan kedi maması hemen eriyor. Kediler acele etmezse yiyemiyorlar. Kediler bize dönüp şaşkın şaşkın bakıyorlar. Biz de aramızda bu nasıl bir kırkikindi yağmurudur diyoruz. (Kırkikindi yağmuru neymiş?)
6 kere 8 = 48
artı kere seksek = 48
Kızımın okulunda sınıflar 24'er kişilik. Beden Eğitimi derslerini 2 sınıf birleşip 48 kişi olarak yapıyorlar. Kızıma kendisini Beden dersinde hayal etmesini söyledim. Öğretmenleri çocukları sıraya sokmuş. Hepsi potaya basket atmaya çalışıyorlar. Ama potaya doğru koşarken seksek oynar gibi zıplayıp koşmaları gerekiyor. Öğretmen de onlara artı veriyor. Zor bir oyun. Fakat hepsinin atışı da potaya giriyor. Nasıl olur da 48 çocuğun tamamı artı alır diye şaşırıp kalıyor. (Öğretmenin bu şaşkın ifadesini gözünün önüne getirmesi önemli.)
6 kere 9 = 54
artı kere dondurma = elini ört
Yaz gelmiş. Bizim sokağın sonuna çok değişik dondurmalar satan bir yer açılıyor. En ilginç şey, üstten bakınca artı şeklinde olan dondurma külahları. Çocuklar oranın dondurmasını çok seviyorlar. Sürekli kalabalık oluyor. Biz de artı şekilli dondurmalardan almaya gidiyoruz. Biz tam alırken arkamızda artı şeklinde külahlı dondurma yiyen bir grup küçük çocuk var. Yalniz bu külahlar çok akıtıyor, o yüzden peçeteyle tutuluyor. Anneleri hep bir ağızdan "elini öört, elini ööört" diye bağırıyorlar. Çocuklar bunu yapamıyorlar ve ellerinden dirseklerine kadar dondurma akıyor. Meğer bu dondurmacıya giren her anne veya baba çocuğuna "elini ört" diye bağırımış.
7 kere 7 = 49
kedi kere kedi = kırkdomuz
Masalın birinde bir köy varmış. Bu köyün başına musallat olan bir domuz çetesi varmış. Bu çeteye "Kırkdomuz Çetesi" denirmiş. Ara sıra köye gelip hırsızlık eder, giderlermiş. Köylü ne yaparsa yapsın, başedememiş. Ancaaak. Köye yakın bir yerde Maskeli Kediler ve başka bir yerde de Maskesiz Kediler grubu yaşarmış. Bunlar Çizmeli Kedi masalındaki kedi gibiymişler. Köylü gidip bunlardan yardım istemiş. Kediler yardımı kabul etmişler, fakat iki grup birbirine küsmüş. Fakat hem Maskeliler, Hem de Maskesizler birlikte olursa yenebilirlermiş Kırkdomuzları. Maskeliler önce birlik olmak istememişler. Tam yenilecekken Maskesizler yetişmiş, hepsi birlikte Kırkdomuzları yenmişler. Kediler barışmış, köylüler kurtulmuş.
7 kere 8 = 56
kedi kere seksek = elinin altı
Çizgi filmin birinde bir kedi varmış. Bu kedi insan gibi seksek oynarmış. Çok severmiş sekseği. Özellikle fare yakalayacağı zaman tebeşiriyle yere seksek şekli çizermiş. Sonra başlarmış oynamaya. Fareyi görmezmiş gibi davranır, oyununa devam edermiş. Aslında çok kurnaz bir kediymiş. Fare izlemek için kendini kaptırıp farkına varmadan yanına yaklaşınca kedi tebeşirsiz elini PAT! diye yere vururmuş. Her seferinde elinin altında fare olurmuş. (Neyin altında fare olurmuş? Nasıl vururmuş? diye sorun.)
7 kere 9 = 63
kedi kere dondurma = almış üç
Aptal bir kedi varmış. Bir gün sahibinin evine habersiz iki misafir gelmiş. Sahibinin çok sevdiği iki arkadaşıymış gelenler. Sahibi de evde onlara ikram edecek birşeyi olmadığı için kediyi çarşıya göndermiş. Pasta, kurabiye artık ne ikram edecekse sipariş vermiş. Kedi çarşıya gitmiş. Önce dükkanları şaşırmış, pasta almaya tüpçüye, içecek almaya kırtasiyeye girmiş. Sonra siparişleri unutmuş. Ala ala almış üç dondurma. Eve dönerken yolu şaşırmış. Eve vardığında misafirler çoktan gitmiş. Sahibi ona çok kızmış ve kendi kendine bunu söyleyip durmuş. "Ala ala almış üç dondurma", "almış üç dondurma". (Sahibi ne deyip durmuş?)
8 kere 8 = 64
seksek kere seksek = rahat bir koltuk
(Önce kağıda 64 yazıp bu sayıyı koltuk resmine dönüştürmek için 3-4 defa deneme yaptık. En beğendiğimizi seçtik. Böylece 64 deyince koltuğu hatırlayabilecek görsel bir bağlantımız oldu.) Hatta koltuğumuzun yanına bir de seksek çizelim.
Bir gün bir seksek yarışması düzenlenmiş. Seksek üzerine seksek oynayanlar, hep seksek oynamaktan o kadar çok yorulurlarmış ki devam edemez olunca bizim çizdiğimiz bu koltuk gibi koltuklara yığılıp kalırlarmış.. Seksek oynamayı çok seven sekiz şeklinde gözlük takan zayıf bir kız varmış. Bir tek bu kız yorulmadan sabahtan akşama kadar oynayabiliyormuş. Tabii yarışmayı o kazanmış. Kanadığında manzara şöyleymiş. Sekiz şeklinde gözlüklü bir kız birincilik kürsüsünde, elinde kupası. Ve her yerde 64'ten yapılma koltuklarda oturan 64 tane yorgun yarışmacı !!!

8 kere 9 = 72
seksek kere dondurma = ninenin yaşı
Bizim seksek seven kızın süper bir ninesi varmış. 72 yaşındaymış. Sırtı kamburlaşmış, dişleri dökülmüş, yüzü buruşmuş. (Artık 72 yaşında böyle olunmuyor ama sözüm meclisten dışarı...) Bu süper nine torunu gibi seksek oynamayı çok severmiş. Torununa seksek oynamayı o öğretmiş zaten. Torun, kupa aldığının ertesi günü ninesine gelmiş. Nine çok sevinmiş. Nine, kıza en sevdiği dondurmalardan vermiş. İkisi birlikte ellerinde dondurmalarla bütün gün seksek oynamışlar. Ordan geçen bir komşusu nineye "Maaşallah, 72 yaşında süpersin. Sekseği elindeki dondurmayı dökmeden , düşürmeden nasıl oynayabiliyorsun?" demiş. (Komşusu nineye ne demiş?)
...
Önce çocuklar bu küçük hikayeleri öğrenecekler. "Artı kere kedi ", "seksek kere dondurma" hikayesini anlat diye sorun. Sayılardan ve rakamlardan, hikayeleri detaylarıyla aklında tutmaya başlayıncaya kadar hiç bahsetmeyin. Unutursa siz tekrar tekrar anlatın. Anlatırken anahtar kelimelerde ses tonunuza vurgu yapın. Anahtar kelimeler onun anlattığı şeklin içinde de geçmeli, yani çocuk anahtar kelimeleri kullanarak anlatmalı. Bu hikayeleri gözünün önünde canlandırmalı. Hikayelerin sonunda parantez içindeki soruları sorun.
Hepsini bir günde öğrenemez, bir iki gün zaman alır. Hikayeleri öğrenip sayılarla sormaya başladığınızda unuttuğu olursa tekrar hikayeyi hatırlatın.
Rakamları kelimelerle çağrıştırmak kolay. altı-artı, yedi-kedi,vs. Zor olan sayıları kelimelerle çağrıştırmak; elli altı- elinin altı, altmış dört- koltuk,vs. Bunlar benim benzeştirdiklerim. Bu yöntemle devam edebilirsiniz.
Hepimize dert olan çarpım tablosu ezberlemek hem çocuklarımızın, hem bizim enerjisini alıyor. Kızımla çalışırken kullandığımız yolu, bundan sonra öğrenecek çocuklar için kolaylaştırmak amacıyla paylaşıyorum.
Sen Gungor
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
6 Eylül 2011       Mesaj #14
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
eğer 5lere kadar ezber olarak biliyorsanız 6 7 8 ve 9ları parmak hesabıyla kolaylıkla yapabilirsiniz mesela 7çarpı8,7nin ve 8in altına 5 rakamı yazılır burdaki sihirli rakam 5tir çarpılan bütün sayıların (5ten büyük olmak şartıyla)altına 5 yazılır,işleme dönelim 7çarpı8, 7nin altına 5 sekizin altına 5 yazlılır ve çıkarma işlemi yapılır 7den 5çıktı 2 kaldı 8den 5çıktı 3 kaldı şimdi iki elimizin parmaklarını açıyoruz 2 ve 3 kalmıştı, 2ve 3 parmağımızı kapatıyoruz kapattığımız parmakları 10ar 10ar topluyoruz topladığımız zaman 50 etti açık kalan parmaklarıda birbiriyle çarpıyoruz açık kalan 2ve 3 parmağımız var 2çarpı3 eşittir 6, 50ile 6 topladığımız zaman 56,sihirli rakam 5 bütün çarpma işlemlerinde 5ten çıkarıyoruz,eğer okuma zahmetine katlanırsanız çocuklar ezber yapmadan hayatınızı kolaylaştıracak bi yazı umarım okursunuz
kayıtlı1mod - avatarı
kayıtlı1mod
Ziyaretçi
5 Aralık 2011       Mesaj #15
kayıtlı1mod - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

çarpım tablosunu nasıl ezberlemeliyim?Msn Happy

Çarpım tablosu ezberleme deyince çocukların tüyleri diken diken oluyor,ama kurtuluşu yok.Çarpım tablosu olmadan çarpma bölme yapamaz problemlerin içinden çıkamazlar bunun için şart

Öncelikle buradaki kartı hazırlamanızı tavsiye ederim.Sağlam bir karton üzerine yapıştırın ve çocuğunuz eline tutuşturun gördüğünüz gibi bu bir periyodik cetvel gibi bir şey.9 kere 7 diye çocuğunuza sorduğunuz zaman iki sayının buluştuğu nokta sonuçtur.(örnek yıldızla işaretli)Bu şekilde bula bula elinde kartla bir kaç gün geçirince öğrenir.Zorlamayın sıkmayın ama bol bol sorun bırakın sayıları kendisi elindeki kartla bulsun bir süre sonra artık sonuçları ezberlemiş olacaktır.Bunun yanı sıra her gün 1 kere ayrı bi matematik defterine tabloyu yazdırın.Yazarken hem göz hem el hemde beyin öğrenir. Kısa zaman sonra tabloyu zorlamadan adı gibi ezberlemiş olur
Son düzenleyen Safi; 20 Şubat 2018 21:36
wakabayashipelo - avatarı
wakabayashipelo
Ziyaretçi
30 Ekim 2012       Mesaj #16
wakabayashipelo - avatarı
Ziyaretçi
bakın size bir taktik :
siz 2şer 3er 4e 5er 6şar 7şer 8er 9ar saymayı biliyorsanızz ohohooo iş çok kolay Msn Happy
Mesela 9x1:9 9x2:18 dir yha 9,18,27,36.... diye gider işte çarpım tablosunun sonuda öyle gider anlatabildiysem bitanedaha örnek yapıyım
üçer üçer
3x1:3 3x2:6 3x3:9 3x4:12 sonları hep üçer üçer gider 3,6,9,12,15,18,21... gider de gider Msn Happy anladınız mı yhaaa Msn Grin ben böyle ezberledim valla
wakabayashipelo - avatarı
wakabayashipelo
Ziyaretçi
30 Ekim 2012       Mesaj #17
wakabayashipelo - avatarı
Ziyaretçi
yhaa bakın en kolay böyle ezberlenir taktik
siz 1er 2şer 3er 4er 5er 6şar 7şer 8er 9ar 10ar saymayı biliyosanız ohoohohooh bütün çarpım tablosunu yaparsınız
mesela
1x1:1 1x2:2 1x3:3 gördünüz mü sonları 1,2,3 diye gidiyor ve böyle devam eder 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
Mesela 10ar sayma
10x1:10 10x2:20 10x3:30.... böyle devam eder sonlarını gördünüz mü 10 20 30 40 50 mesela devam ediyor siz böyle şaymaları biliyorsanız çarpım tablosunu kolaylıkla yapacağınızdan eminim ilk yapmanız gereken 1er 2şer 3er 4er 5er 6şar 7şer 8er 9ar 10ar saymayı öğrenin
Yazdığımı anladınız mı bağri Msn Happy)
Fırat.Duran - avatarı
Fırat.Duran
VIP Limitlerimi çoktan aştım!
1 Eylül 2013       Mesaj #18
Fırat.Duran - avatarı
VIP Limitlerimi çoktan aştım!
Alıntı
sude nur adlı kullanıcıdan alıntı

ben sude nur ben 6 7 8 9 ve 10 ların çarpım tablosunu eznberlemek istiyorum bana yardımcı olurmusunuz okuların açılmasına 15 gün kaldı intarnete yazın bana birisi yardımcı olsun lütfen ya

Size tavsiyem önce tabloyu bölüm bölüm ezberleyin.
Ardından sayıları birer birer sayın.
Sonra 2 şer ikişer sayın.
üçer üçer sayın...

Mesela
3 tane 3 toplarsanız kaç eder? = 9
4 tane 3 toplarsanız kaç eder? =12 (Bakınız 9 ile 12 arasında üç sayı var!)

9 tane 2 toplarsanız kaç eder? =18
2 tane 9 toplarsanız kaç eder? =18
5 tane 9 toplarsanız kaç eder? =45 (9+9+9+9+9=45)

Kısaca verilen sayıları adetleri kadar toplarsanızda aynı sonuca ulaşırsınız. Fakat normalinden uzun sürer yinede zamanla aklınızda kalacağından çabuk cevap verirsiniz.

Benzer Konular

7 Ocak 2015 / çok zor Soru-Cevap
16 Ekim 2012 / Misafir Soru-Cevap
12 Mart 2012 / asilce1veda Soru-Cevap