Hoş geldiniz sayın ziyaretçi Neredeyim ben?!

Web sitemiz; forum, günlük, video ve sohbet bölümlerinin yanı sıra; Skype ile ilgili Türkçe teknik destek makaleleri, resim galerileri, geniş içerikli ansiklopedik bilgiler ve çeşitli soru-cevap konuları sunmaktadır. Daima faydalı olmayı ilke edinmiş sitemize sizin de katkıda bulunmanız bizi son derece memnun eder :) Üye olmak için tıklayınız...


Sohbet (Flash Chat) Forumda Ara

Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?

Bu konu Soru-Cevap forumunda Misafir tarafından 7 Ekim 2009 (16:33) tarihinde açılmıştır.FacebookFacebook'ta Paylaş
19582 kez görüntülenmiş, 27 cevap yazılmış ve son mesaj 7 Ekim 2013 (18:16) tarihinde gönderilmiştir.
  • 5 üzerinden 5.00  |  Oy Veren: 4      
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın:    « Önceki Konu | Sonraki Konu »      Yazdırılabilir Sürümü GösterYazdırılabilir Sürümü Göster    AramaBu Konuda Ara  
Eski 9 Aralık 2010, 18:10

sindirim sisteminin saglıgı

#11 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Sigara icmemeliyiz.
İçki içmemeliyiz.
Düzenli beslenmeliyiz.
Yemege salata veya taze meyve ile baslamalıyız.
Bol su içmeliyiz.
Doyamadan masadan kalkmalıyız.
Yemek yedikten sonra 1 saat kadar dinlenmeliyiz.
Çok sıcak ve çok soğuk şeyler yiyip içmemeliyiz.
Etler iyice pişirilmelidir.
Lokmaları iyice çiğnemeliyiz.
Rapor Et
Reklam
Eski 8 Şubat 2011, 15:48

Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?

#12 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Beslenme saatleri düzenli olmalı,beslenmeye yeterince zaman ayrılmalı,besinler çok sıcak veya soğuk yenilmemeli.
-Etler iyi pişirilmeli,yemekler çok tuzlu ve baharatlı olmamalı.
-Evde hazırlanan yemekler tercih edilmeli,özellikle lifli besinlerin alınmasına dikkat edilmeli.
-Bol su içilmeli,asitli,boyalı ve alkollü içecekler içilmemeli.
-Sigara içilmemeli.
-Sindirim sistemi organlarının iyi çalşıması için spor yapılmalıdır.

Sindirim sistemimizin sağlığını korumak için öncelikle doğal gıdalarla beslenmeli ve katkı maddeli hazır yiyecek ve içecekleri mümkün olduğunca tüketmemeliyiz.
-Posalı yiyecekleri bolca tüketmeli, elma, armur, şeftali, salatalık v.b. meyvelerin kabuğunu soymamalıyız.
-Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tüketmeliyiz ama tükettiğimiz ekmeğin kepek oranı buğdaydaki doğal kepek oranıyla aynı olmalı, kepek fazla olursa barsaktaki demir emilimini azalttığı için kansızlığa yol açabilir uzun vadede.
-Cola, link, tang gibi kimyasal maddeler içeren içecekler yerine kaynak suyu, meyva suyu, maden suyu, boza, şalgam suyu, ayran, meyan şerbeti v.b. içecekleri tüketmeliyiz.
-Çayı yemekle birlikte veya yemekten hemen sonra değil en az 45 dk. sonra içmeliyiz. Böylece çayın demir emilimini azaltarak kansızlık yapma etkisini önlemiş oluruz.
-Eti çok fazla tüketmemeli, sebzeye ağırlık vermeliyiz. Balık etine ağırlık vermeliyiz.
-Yemeklerde margarin, vita gibi yapay ürünleri değil zeytinyağı, tereyağı, ayçiçek yağı gibi doğal yağları tercih etmeliyiz.
Rapor Et
Eski 24 Nisan 2011, 20:43

Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?

#13 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
besinlerde 3 öğün yemek yenir
Rapor Et
Eski 26 Eylül 2011, 19:38

Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?

#14 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
sğlığımızı korumamız için yediğimiz yemeklere dikkat edelimm
Rapor Et
Eski 28 Eylül 2011, 18:58

Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?

#15 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Beslenme saatleri düzenli olmalı,beslenmeye yeterince zaman ayrılmalı,besinler çok sıcak veya soğuk yenilmemeli.
-Etler iyi pişirilmeli,yemekler çok tuzlu ve baharatlı olmamalı.
-Evde hazırlanan yemekler tercih edilmeli,özellikle lifli besinlerin alınmasına dikkat edilmeli.
-Bol su içilmeli,asitli,boyalı ve alkollü içecekler içilmemeli.
-Sigara içilmemeli.
-Sindirim sistemi organlarının iyi çalşıması için spor yapılmalıdır.

Sindirim sistemimizin sağlığını korumak için öncelikle doğal gıdalarla beslenmeli ve katkı maddeli hazır yiyecek ve içecekleri mümkün olduğunca tüketmemeliyiz.
-Posalı yiyecekleri bolca tüketmeli, elma, armur, şeftali, salatalık v.b. meyvelerin kabuğunu soymamalıyız.
-Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tüketmeliyiz ama tükettiğimiz ekmeğin kepek oranı buğdaydaki doğal kepek oranıyla aynı olmalı, kepek fazla olursa barsaktaki demir emilimini azalttığı için kansızlığa yol açabilir uzun vadede.
-Cola, link, tang gibi kimyasal maddeler içeren içecekler yerine kaynak suyu, meyva suyu, maden suyu, boza, şalgam suyu, ayran, meyan şerbeti v.b. içecekleri tüketmeliyiz.
-Çayı yemekle birlikte veya yemekten hemen sonra değil en az 45 dk. sonra içmeliyiz. Böylece çayın demir emilimini azaltarak kansızlık yapma etkisini önlemiş oluruz.
-Eti çok fazla tüketmemeli, sebzeye ağırlık vermeliyiz. Balık etine ağırlık vermeliyiz.
-Yemeklerde margarin, vita gibi yapay ürünleri değil zeytinyağı, tereyağı, ayçiçek yağı gibi doğal yağları tercih etmeliyiz.

Kaynak: Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?
Rapor Et
Eski 29 Eylül 2011, 15:01

Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?

#16 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
sindirm sıstemımızı nasıl koruruz
Rapor Et
Eski 6 Ekim 2011, 20:00

Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?

#17 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
herşeye dikkat edilmelidir
Rapor Et
Eski 17 Ekim 2011, 16:51

Sindirim sisteminin sağlığı

#18 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Sindirim sisteminin sağlığının korunması için neler yapmalıyız? Lütfen uzun olsun
Rapor Et
Eski 17 Ekim 2011, 17:05

Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?

#19 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
-Aşırı yağlı,baharatlı veya asitli yiyecek ve içeceklerden uzak durmalıyız.
-Yemekten yeterince yiyip çıkmalıyız.
-Lokmaları çok fazla veya çok az yememeliyiz.
-Posalı yiyecekleri bolca tüketmeli, elma, armur, şeftali, salatalık v.b. meyvelerin kabuğunu soymamalıyız.
-Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tüketmeliyiz ama tükettiğimiz ekmeğin kepek oranı buğdaydaki doğal kepek oranıyla aynı olmalı, kepek fazla olursa barsaktaki demir emilimini azalttığı için kansızlığa yol açabilir uzun vadede.
-Çayı yemekle birlikte veya yemekten hemen sonra değil en az 45 dk. sonra içmeliyiz. Böylece çayın demir emilimini azaltarak kansızlık yapma etkisini önlemiş oluruz.
-Eti çok fazla tüketmemeli, sebzeye ağırlık vermeliyiz. Balık etine ağırlık vermeliyiz.
-Yemeklerde margarin, vita gibi yapay ürünleri değil zeytinyağı, tereyağı, ayçiçek yağı gibi doğal yağları tercih etmeliyiz.

~*MelequeeNeLLy ..*
(BU PARAGRAF ALINTIDIR.)
Rapor Et
Eski 27 Kasım 2011, 16:29

Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?

#20 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Beslenme saatleri düzenli olmalı,beslenmeye yeterince zaman ayrılmalı,besinler çok sıcak veya soğuk yenilmemeli.
-Etler iyi pişirilmeli,yemekler çok tuzlu ve baharatlı olmamalı.
-Evde hazırlanan yemekler tercih edilmeli,özellikle lifli besinlerin alınmasına dikkat edilmeli.
-Bol su içilmeli,asitli,boyalı ve alkollü içecekler içilmemeli.
-Sigara içilmemeli.
-Sindirim sistemi organlarının iyi çalşıması için spor yapılmalıdır.

Sindirim sistemimizin sağlığını korumak için öncelikle doğal gıdalarla beslenmeli ve katkı maddeli hazır yiyecek ve içecekleri mümkün olduğunca tüketmemeliyiz.
-Posalı yiyecekleri bolca tüketmeli, elma, armur, şeftali, salatalık v.b. meyvelerin kabuğunu soymamalıyız.
-Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tüketmeliyiz ama tükettiğimiz ekmeğin kepek oranı buğdaydaki doğal kepek oranıyla aynı olmalı, kepek fazla olursa barsaktaki demir emilimini azalttığı için kansızlığa yol açabilir uzun vadede.
-Cola, link, tang gibi kimyasal maddeler içeren içecekler yerine kaynak suyu, meyva suyu, maden suyu, boza, şalgam suyu, ayran, meyan şerbeti v.b. içecekleri tüketmeliyiz.
-Çayı yemekle birlikte veya yemekten hemen sonra değil en az 45 dk. sonra içmeliyiz. Böylece çayın demir emilimini azaltarak kansızlık yapma etkisini önlemiş oluruz.
-Eti çok fazla tüketmemeli, sebzeye ağırlık vermeliyiz. Balık etine ağırlık vermeliyiz.
-Yemeklerde margarin, vita gibi yapay ürünleri değil zeytinyağı, tereyağı, ayçiçek yağı gibi doğal yağları tercih etmeliyiz.

alıntı


Kaynak: Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?
Rapor Et
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır? Konusuna Benzer Konular
Gönderen: Ziyaretçi Forum: Soru-Cevap
Cevap: 8
Son Mesaj: 27 Nisan 2014 02:07
Gönderen: Misafir Forum: Soru-Cevap
Cevap: 134
Son Mesaj: 9 Şubat 2014 14:32
Gönderen: Ziyaretçi Forum: Soru-Cevap
Cevap: 58
Son Mesaj: 1 Mayıs 2013 20:59
Gönderen: azra Forum: Soru-Cevap
Cevap: 51
Son Mesaj: 8 Nisan 2013 21:10
Gönderen: Misafir Forum: Soru-Cevap
Cevap: 0
Son Mesaj: 15 Ekim 2012 19:56
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adı:
Önce bu soruyu cevaplayın
Mesaj:








Yeni Soru
Sayfa 0.192 saniyede (73.82% PHP - 26.18% MySQL) 16 sorgu ile oluşturuldu
Şimdi ücretsiz üye olun!
Saat Dilimi: GMT +3 - Saat: 09:34
  • YASAL BİLGİ

  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan MsXLabs.org forum adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre tüm kullanıcılarımız yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. MsXLabs.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) iş günü içerisinde MsXLabs.org yönetimi olarak tarafımızdan gerekli işlemler yapıldıktan sonra size dönüş yapılacaktır.
  • » Site ve Forum Kuralları
  • » Gizlilik Sözleşmesi