PC Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?
12 3
«Önceki KonuSonraki Konu»
Misafir18:10, 9 Aralık 2010 
Sigara icmemeliyiz.
İçki içmemeliyiz.
Düzenli beslenmeliyiz.
Yemege salata veya taze meyve ile baslamalıyız.
Bol su içmeliyiz.
Doyamadan masadan kalkmalıyız.
Yemek yedikten sonra 1 saat kadar dinlenmeliyiz.
Çok sıcak ve çok soğuk şeyler yiyip içmemeliyiz.
Etler iyice pişirilmelidir.
Lokmaları iyice çiğnemeliyiz.
Cevap
Misafir15:48, 8 Şubat 2011 
Beslenme saatleri düzenli olmalı,beslenmeye yeterince zaman ayrılmalı,besinler çok sıcak veya soğuk yenilmemeli.
-Etler iyi pişirilmeli,yemekler çok tuzlu ve baharatlı olmamalı.
-Evde hazırlanan yemekler tercih edilmeli,özellikle lifli besinlerin alınmasına dikkat edilmeli.
-Bol su içilmeli,asitli,boyalı ve alkollü içecekler içilmemeli.
-Sigara içilmemeli.
-Sindirim sistemi organlarının iyi çalşıması için spor yapılmalıdır.

Sindirim sistemimizin sağlığını korumak için öncelikle doğal gıdalarla beslenmeli ve katkı maddeli hazır yiyecek ve içecekleri mümkün olduğunca tüketmemeliyiz.
-Posalı yiyecekleri bolca tüketmeli, elma, armur, şeftali, salatalık v.b. meyvelerin kabuğunu soymamalıyız.
-Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tüketmeliyiz ama tükettiğimiz ekmeğin kepek oranı buğdaydaki doğal kepek oranıyla aynı olmalı, kepek fazla olursa barsaktaki demir emilimini azalttığı için kansızlığa yol açabilir uzun vadede.
-Cola, link, tang gibi kimyasal maddeler içeren içecekler yerine kaynak suyu, meyva suyu, maden suyu, boza, şalgam suyu, ayran, meyan şerbeti v.b. içecekleri tüketmeliyiz.
-Çayı yemekle birlikte veya yemekten hemen sonra değil en az 45 dk. sonra içmeliyiz. Böylece çayın demir emilimini azaltarak kansızlık yapma etkisini önlemiş oluruz.
-Eti çok fazla tüketmemeli, sebzeye ağırlık vermeliyiz. Balık etine ağırlık vermeliyiz.
-Yemeklerde margarin, vita gibi yapay ürünleri değil zeytinyağı, tereyağı, ayçiçek yağı gibi doğal yağları tercih etmeliyiz.
Cevap
Misafir20:43, 24 Nisan 2011 
besinlerde 3 öğün yemek yenir
Cevap
Misafir19:38, 26 Eylül 2011 
sğlığımızı korumamız için yediğimiz yemeklere dikkat edelimm
Cevap
Misafir18:58, 28 Eylül 2011 
Beslenme saatleri düzenli olmalı,beslenmeye yeterince zaman ayrılmalı,besinler çok sıcak veya soğuk yenilmemeli.
-Etler iyi pişirilmeli,yemekler çok tuzlu ve baharatlı olmamalı.
-Evde hazırlanan yemekler tercih edilmeli,özellikle lifli besinlerin alınmasına dikkat edilmeli.
-Bol su içilmeli,asitli,boyalı ve alkollü içecekler içilmemeli.
-Sigara içilmemeli.
-Sindirim sistemi organlarının iyi çalşıması için spor yapılmalıdır.

Sindirim sistemimizin sağlığını korumak için öncelikle doğal gıdalarla beslenmeli ve katkı maddeli hazır yiyecek ve içecekleri mümkün olduğunca tüketmemeliyiz.
-Posalı yiyecekleri bolca tüketmeli, elma, armur, şeftali, salatalık v.b. meyvelerin kabuğunu soymamalıyız.
-Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tüketmeliyiz ama tükettiğimiz ekmeğin kepek oranı buğdaydaki doğal kepek oranıyla aynı olmalı, kepek fazla olursa barsaktaki demir emilimini azalttığı için kansızlığa yol açabilir uzun vadede.
-Cola, link, tang gibi kimyasal maddeler içeren içecekler yerine kaynak suyu, meyva suyu, maden suyu, boza, şalgam suyu, ayran, meyan şerbeti v.b. içecekleri tüketmeliyiz.
-Çayı yemekle birlikte veya yemekten hemen sonra değil en az 45 dk. sonra içmeliyiz. Böylece çayın demir emilimini azaltarak kansızlık yapma etkisini önlemiş oluruz.
-Eti çok fazla tüketmemeli, sebzeye ağırlık vermeliyiz. Balık etine ağırlık vermeliyiz.
-Yemeklerde margarin, vita gibi yapay ürünleri değil zeytinyağı, tereyağı, ayçiçek yağı gibi doğal yağları tercih etmeliyiz.

Kaynak: Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?
Cevap
Misafir15:01, 29 Eylül 2011 
sindirm sıstemımızı nasıl koruruz
Cevap
Misafir20:00, 6 Ekim 2011 
herşeye dikkat edilmelidir
Cevap
Misafir16:51, 17 Ekim 2011 
Sindirim sisteminin sağlığının korunması için neler yapmalıyız? Lütfen uzun olsun
Cevap
Misafir17:05, 17 Ekim 2011 
-Aşırı yağlı,baharatlı veya asitli yiyecek ve içeceklerden uzak durmalıyız.
-Yemekten yeterince yiyip çıkmalıyız.
-Lokmaları çok fazla veya çok az yememeliyiz.
-Posalı yiyecekleri bolca tüketmeli, elma, armur, şeftali, salatalık v.b. meyvelerin kabuğunu soymamalıyız.
-Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tüketmeliyiz ama tükettiğimiz ekmeğin kepek oranı buğdaydaki doğal kepek oranıyla aynı olmalı, kepek fazla olursa barsaktaki demir emilimini azalttığı için kansızlığa yol açabilir uzun vadede.
-Çayı yemekle birlikte veya yemekten hemen sonra değil en az 45 dk. sonra içmeliyiz. Böylece çayın demir emilimini azaltarak kansızlık yapma etkisini önlemiş oluruz.
-Eti çok fazla tüketmemeli, sebzeye ağırlık vermeliyiz. Balık etine ağırlık vermeliyiz.
-Yemeklerde margarin, vita gibi yapay ürünleri değil zeytinyağı, tereyağı, ayçiçek yağı gibi doğal yağları tercih etmeliyiz.

~*MelequeeNeLLy ..*
(BU PARAGRAF ALINTIDIR.)
Cevap
Misafir16:29, 27 Kasım 2011 
Beslenme saatleri düzenli olmalı,beslenmeye yeterince zaman ayrılmalı,besinler çok sıcak veya soğuk yenilmemeli.
-Etler iyi pişirilmeli,yemekler çok tuzlu ve baharatlı olmamalı.
-Evde hazırlanan yemekler tercih edilmeli,özellikle lifli besinlerin alınmasına dikkat edilmeli.
-Bol su içilmeli,asitli,boyalı ve alkollü içecekler içilmemeli.
-Sigara içilmemeli.
-Sindirim sistemi organlarının iyi çalşıması için spor yapılmalıdır.

Sindirim sistemimizin sağlığını korumak için öncelikle doğal gıdalarla beslenmeli ve katkı maddeli hazır yiyecek ve içecekleri mümkün olduğunca tüketmemeliyiz.
-Posalı yiyecekleri bolca tüketmeli, elma, armur, şeftali, salatalık v.b. meyvelerin kabuğunu soymamalıyız.
-Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tüketmeliyiz ama tükettiğimiz ekmeğin kepek oranı buğdaydaki doğal kepek oranıyla aynı olmalı, kepek fazla olursa barsaktaki demir emilimini azalttığı için kansızlığa yol açabilir uzun vadede.
-Cola, link, tang gibi kimyasal maddeler içeren içecekler yerine kaynak suyu, meyva suyu, maden suyu, boza, şalgam suyu, ayran, meyan şerbeti v.b. içecekleri tüketmeliyiz.
-Çayı yemekle birlikte veya yemekten hemen sonra değil en az 45 dk. sonra içmeliyiz. Böylece çayın demir emilimini azaltarak kansızlık yapma etkisini önlemiş oluruz.
-Eti çok fazla tüketmemeli, sebzeye ağırlık vermeliyiz. Balık etine ağırlık vermeliyiz.
-Yemeklerde margarin, vita gibi yapay ürünleri değil zeytinyağı, tereyağı, ayçiçek yağı gibi doğal yağları tercih etmeliyiz.

alıntı


Kaynak: Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?
Cevap
12 3
«Önceki KonuSonraki Konu»
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adınız:
Doğrulama
Mesaj:
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
İşitme organının sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?
Hayvanları korumak için neler yapılmalıdır?
Nesli tükenmekte olan hayvanları korumak için neler yapılmalıdır?
Boşaltım sisteminin sağlığını korumak için alınacak önlemler nelerdir?
Çevreyi korumak için neler yapılmalıdır?