Masaüstü Görünümü Üye Ol
Forum Ana Sayfa
Soru-Cevap > Sindirim sisteminin sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?
1 23
«Önceki KonuSonraki Konu»
Misafir16:33, 7 Ekim 2009 
Alıntı:
sindirim sistemi sağlığını nasıl koruruz

sindirim sistemi içiç su için su hayattır
En iyi cevap _KleopatrA_ tarafından gönderildi

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
sindirim sistemimizi etlileyen olumlu faktörler nelerdir
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
sindirim sistemi içiç su için su hayattır
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
sindirim sistemimizi nasıl koruruz
Sindirim sistemimizin sağlığını korumak için öncelikle doğal gıdalarla beslenmeli ve katkı maddeli hazır yiyecek ve içecekleri mümkün olduğunca tüketmemeliyiz.
-Posalı yiyecekleri bolca tüketmeli, elma, armur, şeftali, salatalık v.b. meyvelerin kabuğunu soymamalıyız.
-Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tüketmeliyiz ama tükettiğimiz ekmeğin kepek oranı buğdaydaki doğal kepek oranıyla aynı olmalı, kepek fazla olursa barsaktaki demir emilimini azalttığı için kansızlığa yol açabilir uzun vadede.
-Cola, link, tang gibi kimyasal maddeler içeren içecekler yerine kaynak suyu, meyva suyu, maden suyu, boza, şalgam suyu, ayran, meyan şerbeti v.b. içecekleri tüketmeliyiz.
-Çayı yemekle birlikte veya yemekten hemen sonra değil en az 45 dk. sonra içmeliyiz. Böylece çayın demir emilimini azaltarak kansızlık yapma etkisini önlemiş oluruz.
-Eti çok fazla tüketmemeli, sebzeye ağırlık vermeliyiz. Balık etine ağırlık vermeliyiz.
-Yemeklerde margarin, vita gibi yapay ürünleri değil zeytinyağı, tereyağı, ayçiçek yağı gibi doğal yağları tercih etmeliyiz.

alıntı
Cevap
Misafir14:54, 11 Ekim 2009 
sindirim sistemimizi etlileyen olumlu faktörler nelerdir
Cevap
Misafir20:26, 12 Ocak 2010 
sindirim sistemimizi nasıl koruruz
Cevap
_KleopatrA_20:27, 12 Ocak 2010 
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
sindirim sistemimizi etlileyen olumlu faktörler nelerdir
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
sindirim sistemi içiç su için su hayattır
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı:
sindirim sistemimizi nasıl koruruz
Sindirim sistemimizin sağlığını korumak için öncelikle doğal gıdalarla beslenmeli ve katkı maddeli hazır yiyecek ve içecekleri mümkün olduğunca tüketmemeliyiz.
-Posalı yiyecekleri bolca tüketmeli, elma, armur, şeftali, salatalık v.b. meyvelerin kabuğunu soymamalıyız.
-Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tüketmeliyiz ama tükettiğimiz ekmeğin kepek oranı buğdaydaki doğal kepek oranıyla aynı olmalı, kepek fazla olursa barsaktaki demir emilimini azalttığı için kansızlığa yol açabilir uzun vadede.
-Cola, link, tang gibi kimyasal maddeler içeren içecekler yerine kaynak suyu, meyva suyu, maden suyu, boza, şalgam suyu, ayran, meyan şerbeti v.b. içecekleri tüketmeliyiz.
-Çayı yemekle birlikte veya yemekten hemen sonra değil en az 45 dk. sonra içmeliyiz. Böylece çayın demir emilimini azaltarak kansızlık yapma etkisini önlemiş oluruz.
-Eti çok fazla tüketmemeli, sebzeye ağırlık vermeliyiz. Balık etine ağırlık vermeliyiz.
-Yemeklerde margarin, vita gibi yapay ürünleri değil zeytinyağı, tereyağı, ayçiçek yağı gibi doğal yağları tercih etmeliyiz.

alıntı
Cevap
AsHiLaL21:06, 12 Ocak 2010 
-Beslenme saatleri düzenli olmalı,beslenmeye yeterince zaman ayrılmalı,besinler çok sıcak veya soğuk yenilmemeli.
-Etler iyi pişirilmeli,yemekler çok tuzlu ve baharatlı olmamalı.
-Evde hazırlanan yemekler tercih edilmeli,özellikle lifli besinlerin alınmasına dikkat edilmeli.
-Bol su içilmeli,asitli,boyalı ve alkollü içecekler içilmemeli.
-Sigara içilmemeli.
-Sindirim sistemi organlarının iyi çalşıması için spor yapılmalıdır.
Cevap
Misafir16:09, 20 Eylül 2010 
Beslenme saatleri düzenli olmalı,beslenmeye yeterince zaman ayrılmalı,besinler çok sıcak veya soğuk yenilmemeli.
-Etler iyi pişirilmeli,yemekler çok tuzlu ve baharatlı olmamalı.
-Evde hazırlanan yemekler tercih edilmeli,özellikle lifli besinlerin alınmasına dikkat edilmeli.
-Bol su içilmeli,asitli,boyalı ve alkollü içecekler içilmemeli.
-Sigara içilmemeli.
-Sindirim sistemi organlarının iyi çalşıması için spor yapılmalıdır.

Sindirim sistemimizin sağlığını korumak için öncelikle doğal gıdalarla beslenmeli ve katkı maddeli hazır yiyecek ve içecekleri mümkün olduğunca tüketmemeliyiz.
-Posalı yiyecekleri bolca tüketmeli, elma, armur, şeftali, salatalık v.b. meyvelerin kabuğunu soymamalıyız.
-Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tüketmeliyiz ama tükettiğimiz ekmeğin kepek oranı buğdaydaki doğal kepek oranıyla aynı olmalı, kepek fazla olursa barsaktaki demir emilimini azalttığı için kansızlığa yol açabilir uzun vadede.
-Cola, link, tang gibi kimyasal maddeler içeren içecekler yerine kaynak suyu, meyva suyu, maden suyu, boza, şalgam suyu, ayran, meyan şerbeti v.b. içecekleri tüketmeliyiz.
-Çayı yemekle birlikte veya yemekten hemen sonra değil en az 45 dk. sonra içmeliyiz. Böylece çayın demir emilimini azaltarak kansızlık yapma etkisini önlemiş oluruz.
-Eti çok fazla tüketmemeli, sebzeye ağırlık vermeliyiz. Balık etine ağırlık vermeliyiz.
-Yemeklerde margarin, vita gibi yapay ürünleri değil zeytinyağı, tereyağı, ayçiçek yağı gibi doğal yağları tercih etmeliyiz.

alıntı
Cevap
Misafir20:18, 18 Ekim 2010 
SİNİR sistemi sağlığını korumak için neler yapmalıyız bilen yarsa yazsın
Cevap
Misafir21:43, 6 Aralık 2010 
sindirim sistemi sağlığını korumak için dengeli ve düzenli beslenmeliyiz...
Cevap
Misafir17:01, 7 Aralık 2010 
sinir sistemi sağlığını korumak için neler yapmalıyız
Cevap
Misafir18:06, 9 Aralık 2010 
spor yapmalıyız
Cevap
1 23
«Önceki KonuSonraki Konu»
Tüm Soru-Cevap Konuları
Benzer Konular
İşitme organının sağlığını korumak için neler yapılmalıdır?
Hayvanları korumak için neler yapılmalıdır?
Nesli tükenmekte olan hayvanları korumak için neler yapılmalıdır?
Boşaltım sisteminin sağlığını korumak için alınacak önlemler nelerdir?
Çevreyi korumak için neler yapılmalıdır?