Hoş geldiniz sayın ziyaretçi Neredeyim ben?!

Web sitemiz; forum, günlük, video ve sohbet bölümlerinin yanı sıra; Skype ile ilgili Türkçe teknik destek makaleleri, resim galerileri, geniş içerikli ansiklopedik bilgiler ve çeşitli soru-cevap konuları sunmaktadır. Daima faydalı olmayı ilke edinmiş sitemize sizin de katkıda bulunmanız bizi son derece memnun eder :) Üye olmak için tıklayınız...


Forumda Ara

Taraf Gazetesi hakkında bilgi verir misiniz?

Bu konu Soru-Cevap forumunda Misafir tarafından 20 Ocak 2010 (13:11) tarihinde açılmıştır.
5486 kez görüntülenmiş, 2 cevap yazılmış ve son mesaj 25 Mart 2010 (14:39) tarihinde gönderilmiştir.
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Eski 20 Ocak 2010, 13:11

Taraf Gazetesi hakkında bilgi verir misiniz?

#1 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
Sponsorlu Bağlantılar Sponsorlu Bağlantılar
1,,bu gazete neden kuruldu adı neden taraf oldu
2,, bu yazarın görüşleri nedir sağ mualefetmi, sol mualefetmidir.
teşekkürler
Sponsorlu Bağlantılar
Rapor Et
Eski 20 Ocak 2010, 13:32

Taraf Gazetesi hakkında bilgi verir misiniz?

#2 (link)
_KleopatrA_
Ziyaretçi
_KleopatrA_ - avatarı
Alıntı:
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı Mesajı Görüntüle

1,,bu gazete neden kuruldu adı neden taraf oldu
2,, bu yazarın görüşleri nedir sağ mualefetmi, sol mualefetmidir.
teşekkürler
Taraf, "Düşünmek taraf olmaktır" sloganıyla 15 Kasım 2007'de Türkiye çapında yayın yaşamına başlayan ulusal günlük gazetedir. Merkezi İstanbul'un Anadolu Yakasındaki Kadıköy ilçesinde bulunmaktadır. Sahibinin Alkım Gazetecilik A.Ş.[1] olduğu bilinen gazetenin genel yayın yönetmenleri ise Ahmet Altan ve Alev Er'dir.
Gazete, ilk dönemlerde 1 YTL fiyatla satışa sunuldu. 8 Mart 2008 tarihinden itibaren gazetenin fiyatı 50 Kuruş'a indirildi. Günümüzde bazı bölgelerde 25 Kr fiyatıyla satılmakta iken büyük şehirlerde 50 Kr ile satılmaktadır.
İlk yılında yayınladığı haberler ve yazılar nedeniyle gazete çalışanlara 69'dan fazla dava açıldı.

Tartışmalar

Gazete hakkında Fethullah Gülen ile bağlantılı olduğu iddiası ortaya atılmıştır.[3] Çeşitli platformlarda gazete çalışanları bunun doğru olmadığını iddia etmişlerdir. Gazete liberal çizgide olduğunu iddia etse de gazeteci Ragıp Duran, kendisiyle yapılan röportajın gazete tarafından sansürlendiğini açıklamıştır. [4] Sansür iddiasını kabul eden gazete, metinde geçen Taraf Gazetesi'ni eleştiren kısımların, yazı işlerinin dahili olmadan, ropörtajı yapan stajyer muhabir tarafından çıkarıldığını belirtmiştir. Okuyucularından ve Ragıp Duran'dan özür dileyen gazete söz konusu kısımları daha sonra gazetede yayımlamıştır.[5]

Şaibe iddiaları

250px-Taraf_Aktutun_%282008-10-16%29 magnify-clip
Gazetenin 16 Ekim 2008 tarihli yayımında, Aktütün saldırısından dolayı 8 Ekim 2008 tarihli basımındaki haberleri sebebiyle Genelkurmay başkanı İlker Başbuğ tarafından eleştirilmesi üzerine yaptığı manşet.


Çıktığı günden beri Taraf gazetesi hakkında kamuoyu önünde en çok gündemde kalan şaibe unsurları finansman ve bilgi kaynağı olmuştur. Türk Silahlı Kuvvetleri'nde muvazzaf bazı generallerin sağlık raporlarından, askerî istihbarat raporlarına kadar çeşitli belgeler gazetenin baskılarında yer almıştır. Genelkurmay başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt tarafından "O gazete" denilerek finans kaynağının açıklanamadığı eleştirisine hedef olmuştur.
Benzer eleştirileri gündeme getiren Fatih Altaylı, "Haydi Ahmet Açıkla" başlıklı yazıdında Taraf'ın finans kaynağını açıklamadığını ifade etmiştir.[6]
Akşam gazetesi yazarı Oray Eğin ise farklı bir bakış açısı sunarak Taraf'ın hitap ettiği dar kitle ile reklamını aldığı kurumların hedef kitlesinin taban tabana zıt olduğunu, dolayısıyla finansmanın yasal ama sunî olduğu görüşünü belirtmiştir.[7]
Sözkonusu iddialara karşı gazetenin yazarları da kendi köşelerinden bu iddiaların kanıtlanmasına yönelik isteklerini belirtmişlerdir. [8] Ancak bu söylentiler iddia aşamasında kalmış, hiçbirinin gerçekliğine dair gerek gazetecilerden gerekse resmi kurumlardan herhangi bir şey sunulmamıştır. [9]

Dağlıca saldırısı

Taraf gazetesi 25 Haziran 2008'de manşetten verdiği haberinde Genelkurmay'ın Dağlıca saldırısından baskından 9 gün önce haberdar olduğunu iddia etti.[10]Genelkurmay ise yaptığı açıklamada belgenin gerçek olduğunu ve taburun uyarıldığını kabul etti ve belgeyi sızdıranın tespit edildiğini söyledi.[11]

Genelkurmay'ın Türkiye'yi biçimlendirme planı

Gazetenin 20 Haziran 2008 tarihli "Genelkurmay’ın Türkiye’yi biçimlendirme planı" başlıklı haberi, Genelkurmay çıkışlı olduğu iddia edilen "Bilgi Destek Planı ve Faaliyet Çizelgesi" adlı bir belge yayınlandı. Taraf'ın TSK'ya ait olduğunu belirttiği Bilgi Destek Planı ve Faaliyet Çizelgesi, Genelkurmay'ın kamuoyunu kendi çizgisine getirmek amacını taşıyan eylemlerini içeriyordu. Plana göre yüksek yargı organları ve medya başta olmak üzere toplumda önemli yer tutan kuruluş ve yöneticileriyle iş yemekleri adı altında biraraya gelinerek, TSK ile aynı paralelde hareket etmelerini sağlamaya çalışılacak. Basın mensupları ve medya kanalları kurulacak düzenli temasla yönlendirilecek ve TSK’yı yıpratmayı amaçlayanlar hakkındaki bilgilerin uygun medya kanalları kullanılarak kamuoyuna yansıtılması yoluyla medya etkin bir şekilde kullanılacaktı. Ayrıca planda, TSK muhaliflerinin yıpratılacağı ve DTP'nin terörist olarak görüldüğünün sık sık vurgulanması gerektiği de belirtiliyordu.[12]
Aynı gün içerisinde Genelkurmay Başkanlığı, internet sitesinden yaptığı açıklamada komuta katı tarafından onaylanmış böyle bir resmi evrağın olmadığını belirterek Taraf'ın haberini yalanladı. [13] [14] Gazetenin genel yayın yönetmeni Ahmet Altan ertesi gün yazdığı köşe yazısında Genelkurmayın yalanlaması hakkında Genelkurmay da biliyor ki yayınladığımız belge gerçek.Gerçek olmadığını söyleyecek biri çıkarsa, biz gerçek olduğunu kanıtlarız. "Komuta kademesi tarafından onaylanmış böyle bir evrak bulunmamıştır" tarzındaki mahcup bir açıklamayı da doğrusu doğal karşılıyorum, ne diyebilirlerdi ki?Biz böyle bir plan hazırladık mı diyeceklerdi? yorumunda bulundu. [15]

Aktütün saldırıs

Taraf'ın en çok tartışılan haberi ise 4 Ekim'de 350 PKK'lının ağır silahlarla Şemdinli'deki Aktütün karakoluna Kuzey Irak'tan ateş açmaları sonucu 17 Türk askerinin hayatını kaybettiği saldırı hakkındaydı. Gazete 8 Ekim 2008 gününde, baskının 16 gün önceden ihbar edildiğini, Türk Silahlı Kuvvetlerinin gerekli önlemi almadığını iddia eden bir haberi manşetine taşıdı.[16][17] Uydu görüntülerine de yer verilen haberde İç Güvenlik Harekât Durum raporları ve İnsansız Hava Araçları’nın ilettiği anlık istihbarat bilgilerinin Genelkurmay’ı Aktütün baskınından bir ay önce haberdar ettiğini iddia edildi. Bu iddialar üzerine Genelkurmay Askeri Mahkemesi Taraf'ın haberine yayın yasağı getirdi.[18] Genelkurmay Başkanı İlker Başbuğ ise bir basın toplantısı düzenleyerek çok sert bir yanıt verdi. Yaptığı açıklamada basın için “Herkesi dikkatli olmaya ve doğru yerde bulunmaya davet ediyorum” uyarısında bulundu. [19] Orgeneral İlker Başbuğ'un verdiği sert tepkiye başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da destek vermesi üzerine 17 Ekim 2008 tarihinde Paşasının Başbakanı manşetiyle çıktı.[20]

AKP ve Gülen’i bitirme planı



Taraf gazetesinin 12 Haziran 2009 tarihinde manşetten duyurduğu haberlerden biri olan "AKP ve Gülen’i bitirme planı", Deniz Kurmay Albay Dursun Çiçek imzalı belgede AKP hükümeti ve Gülen Cemaati hedef alan ifadeler yer almaktadır. Belgede "Laik düzeni yıkıp İslam devleti kurma hayalindeki AKP hükümeti ve Gülen grubu başta, dinî oluşumların faaliyetlerine son vermek için çalışılacaktır." denmektedir.[21] Haberde yayımlanan belgenin hazırlanma tarihi ise Nisan 2009 olduğu belirtildi. Haberin ardından, Genelkurmay Başkanlığı Askerî Mahkemesi soruşturma başlattı ve haber hakkında yayın yasağı getirdi.[22] Haber ve yayın yasağı Türk basınında geniş yer buldu.[23][24] Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, habere ilişkin olarak "Haberler ortada. Bu sürece seyirci kalamayız. AK Parti üzerinde oynanmak istenen oyunu görüyorsunuz. Araştırıyoruz, gerekirse dava açacağız." ifadelerini kullandı.[25] "İrtica eylem planı" haberiyle ilgili olarak Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ, 16 Haziran'da bir araya geldi.[26] Haber sonrası, belge hakkında Genelkurmay Harekat Başkanlığı tarafından Genelkurmay Başkanlığı Askeri Savcılığına soruşturma emri verildi.[27]

Ekonomik sorunlar


« Her taraftan sıkıştırılıyoruz. Zaten ilanlarımız azdı, şimdi en küçük gazeteleri dahi kapsayan ilan “kampanyalarında” bile Taraf’ın adının üstünü çiziyorlar. Gelirlerimiz çok düşük. Hiçbir para kaynağımız yok. Arkadaşlarımızın maaşlarını ödemekte zorluk çekiyoruz. »
("Zor Günlerden Geçiyoruz", Taraf. )
Gazete, Aktütün saldırısına dair yayınladığı belgeleri takiben Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ı da sert bir şekilde eleştirmesiyle; zaten sayısı az olan reklamları hiç alamamaya başladıgını iddia etti. 9 Kasım 2008 tarihinde gazetenin sürmanşetinden yayınlanan "Zor günlerden geçiyoruz" haberinden sonra gazetenin okurları gazeteyi destekleyici reklamlarını gazetede yayınlamaya başladılar.[28] Gazeteye, destek vermek isteyen okurlar, `Taraf okumak konforu bozup sorumluluk almayı gerektiriyor` sloganıyla Taraf Okurları Derneği`ni kurdular.[29] Dernek, gazetenin yararına kullanılmak üzere gelir getirici etkinlikler yapmak, kamuoyunda tanınmış, saygı duyulan sanatçı ve aydınlar arasında Taraf`a destek kampanyaları düzenlemeyi amaçlamaktadır.

Ödülleri

Taraf, 2009 Leipzig Özgürlük ve Medyanın Geleceği Ödülü'nde "baskıya rağmen sürdürdüğü cesur habercilik" nedeniyle özgürlük ödülünü aldı.[30] 17. Musa Anter ve Basın Şehitleri Gazetecilik Ödülleri'nde "Avuç falından çocuk avcılığına" haberiyle ikincilik ödülünü gazetenin Diyarbakır muhabiri Volkan Eser aldı aldı.[31] 33. Sedat Simavi Ödülleri'nde gazetecilik dalında Taraf muhabiri Mehmet Baransu, "O Dört Er Böyle Öldü: Pimini Çekip Bombayı Verdi" başlıklı haberi nedeniyle ödülü aldı.[32]

Editörler

  • Yazarlar editörü: Tamer Kayaş
  • Fotoğraf editörü: Fulya Atalay
  • Politika editörü: Ferda Balancar
  • Ekonomi editörü: Nazmi Belge
  • Kültür sanat editörü: Ferhat Uludere
  • Dış haber editörü: Candan Pekdaş
  • Spor editörü: Kerem Altan
  • Yurt haber editörü: Gürkan Öztekin
Rapor Et
Eski 25 Mart 2010, 14:39

özgürlük ve gazete

#3 (link)
Misafir
Ziyaretçi
Misafir - avatarı
[QUOTE]ozgurluk ve gazete hakkinda yazılmış olan bir söyleşi yazısı
Sponsorlu Bağlantılar
Rapor Et
Cevap Yaz Yeni Konu Aç
Hızlı Cevap
Kullanıcı Adı:
Önce bu soruyu cevaplayın
Mesaj:








Yeni Soru
Sayfa 0.197 saniyede (72.40% PHP - 27.60% MySQL) 16 sorgu ile oluşturuldu
Şimdi ücretsiz üye olun!
Saat Dilimi: GMT +2 - Saat: 22:42
  • YASAL BİLGİ

  • İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan MsXLabs.org forum adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre tüm kullanıcılarımız yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. MsXLabs.org hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) iş günü içerisinde MsXLabs.org yönetimi olarak tarafımızdan gerekli işlemler yapıldıktan sonra size dönüş yapılacaktır.
  • » Site ve Forum Kuralları
  • » Gizlilik Sözleşmesi