Arama

Medya araçlarının tanımı ve özellikleri nedir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 15 Ekim 2012 Gösterim: 7.734 Cevap: 6
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
15 Şubat 2010       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Medya araçlarının tanımı ve özellikleri nelerdir?
EN İYİ CEVABI HANDSOME verdi
Burdan Medya tanımını bulabilirsiniz

Sponsorlu Bağlantılar
Burdan Medya araçlarını ve özelliklerini bulabilirsiniz


Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
27 Şubat 2010       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Görsel ve yazılı medya araçları nelerdir???
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
21 Aralık 2011       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
medya araçları nelerdir?
Affetmezzz - avatarı
Affetmezzz
Ziyaretçi
21 Aralık 2011       Mesaj #4
Affetmezzz - avatarı
Ziyaretçi
KameraDede Ama Medya Arcı OlmayabilrNaughty
HANDSOME - avatarı
HANDSOME
VIP ☪ ɴє мυтŁυ тürĸüм đἶყєɴє
22 Aralık 2011       Mesaj #5
HANDSOME - avatarı
VIP ☪ ɴє мυтŁυ тürĸüм đἶყєɴє
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Burdan Medya tanımını bulabilirsiniz

Burdan Medya araçlarını ve özelliklerini bulabilirsiniz

Adam Olmak; Cinsiyet Meselesi DeğiL.! Şahsiyet Meselesidir!..
X_Set - avatarı
X_Set
Ziyaretçi
22 Aralık 2011       Mesaj #6
X_Set - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

Medya araçlarının tanımı ve özellikleri nelerdir?

MEDYA NEDİR

Her çeşit bilgiyi bireye ve topluluklara aktaran, eğlendirme, bilgilendirme, ve eğitme gibi 3 temel sorumluluğa sahip görsel, işitsel ve hem görsel, hem işitsel araçların tümüne medya diyoruz.

Kişiler günlük yaşamlarında sürekli iletişim kurarlar. Çağdaş dünyadaki yaşam türü, kişileri iletişimin teknik araçlarına daha çok bağımlı kılmaktadır. Çünkü haberleri , düşünceleri, duyguları bildirir. Düşünceleri paylaşma , ya da karşılıklı alışveriştir.

Görsel sanatları, müziği, tiyatroyu, baleyi, tüm insan davranışlarını kapsar. Bilgiyi yayar, eğitir, eğlendirir ya da bilgiye yönelik davranışlardır.
Bunun sayesinde insanlar görerek, duyarak, okuyarak edindikleri bilgileri çevresindekilere de yansıtırlar. Bir kısmı destekler, bir kısmı tepki gösterirler.
O medya aracına gösterdikleri güven oranında tutum ve tavırlarını değiştirirler.
Seçilen bilgileri belleklerinde saklayıp daha sonra bunlara başvurabilirler.

Görsel kanallar, yazılı araçlardan daha etkilidir. İnsanların çoğu televizyon karşısında haftada en az 15 saat oturuyorsa, yazılı basın için günde 15 dakika bile oturmuyor. Çoğu TV programları yönlendirici, paylaşımcı, katılımcı işler. Bunlar daha çok sayıda alıcı veya hedef kitleye iletilir.

Çoğunlukla “beyin yıkama” gerçekleşir. Gazetelerin yerini televizyon alırken , yerel haberler için gazeteler en önemli kanal görevini üstlenirler.

Medya’nın temel görevi şunlar olmalıdır: Bilgilendirme, yönlendirme, eğitme, duyguları dile getirme, toplumsal ilişki kurma , eğlendirme, uyarma .

Deneyimlerin, düşüncelerin , tepkilerin, duyguların paylaşılmasını sağlayan bu medya araçları, bireyler arasındaki iletişimin temelidir.İletişim kuran kaynak kişiyi istediği biçimde etkileyebilir. Kişi de bunları algılayıp , yorumladıktan sonra yanıt verir, yani belirli bir tepki gösterir.

Bu iletişim kişinin kendini tanımasına , kendisini bulmasına da yardımcı olur .
İletişim kurarken kişi kendi inançlarını , duygularını da daha iyi çözümleyebilir.
Dinleyerek, izleyerek , okuyarak kazandığı bilgilerle de seçim yapma olanağı doğar. Bunları bir başkasına iletir, bunlar paylaşılır ve birbirlerinin davranışlarından etkilenebilirler.
Çünkü kişiler çevreden yalıtılmış , özerk bireyler olarak davranamazlar. Kişiler içinde bulundukları ortamı biçimlendirir. Kişiler arası ilişkiler özellikle az gelişmiş ülkelerde Batı’dakinden daha önemlidir. Bu iletişim olağanüstü durumlarda, siyasal ya da toplumsal değişim dönemlerinde de büyük önem kazanır. Toplumun yapısında sürekliliği sağlayan da , değişimi yaratan da iletişimdir.

Kaynak: Medya Nedir? Medya Hakkında

MEDYA ARAÇLARININ ÖZELLİKLERİ DEĞİL AMA ;KİTLE İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİNİ BULDUM.

Kitle İletişim Araçlarının Özellikleri



1. Kitle iletişim araçları, sosyal statüsüne göre herhangi bir farklı yaklaşım oluşturmadan çok sayıda insana aynı iletiyi, aynı anda ulaştırabilmektedir.
2. Kitle iletişim araçları, yayınları ile belirli bir süreklilik ve düzenlilik (yayın periyodu) gösterir.
3. Kitle iletişim araçları, sürekli ve düzenli yayınları ile toplumda kendilerine karşı bir talebin oluşmasına neden olurlar; bu talep, zamanla alışkanlığa, hatta ihtiyaca dönüşür.
4. Kitle iletişim araçları ile aktarilan iletiler, belge niteliği ve değeri taşıdığı için inandırıcılık ve alıcıyi ikna etme özelliğini de kazanmaktadır.
5. Özellikle radyo ve televizyon, iletiyi olay anında aktarabilme özelliğine sahiptir.
6. Kitle iletişim araçları ile gerçekleşen iletişim sürecinde, geri besleme imkâni yoktur; bu nedenle, alıcının tepkisi anında ölçülememektedir.

Kitle iletişim araçlarının fonksiyonları üzerinde ilk kez duran Laswell (1960), bilgi verme, ikna etme ve toplumsallaştırma fonksiyonlarından söz etmektedir. Charles WRIGHT (1961), kitle iletişim araçlarının bu fonksiyonlarına eğlendirme fonksiyonunu eklemiş; Kenneth Boulding (1962) ise bu fonksiyonların yanı sıra, malları tanıtma fonksiyonunun önemini vurgulamıştir.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
15 Ekim 2012       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Medya kuruluşları nelerdir Sorumun Cevabını Yazsanız Olurmu Msn Happy

Benzer Konular

29 Nisan 2013 / Misafir Edebiyat
28 Ekim 2016 / ThinkerBeLL İletişim Bilimleri
26 Kasım 2016 / Misafir Cevaplanmış
21 Eylül 2014 / Misafir Soru-Cevap
2 Ocak 2012 / sime Soru-Cevap