Kaykay Nasıl Kullanılır? MsXLabs.org Deck:
Üstünde kaydığınız tahta parçası. Genellikle 7-8 katman akçaağacının birbirine preslenmesiyle yapılır. Seçerken markadan çok boyutlar daha önemlidir, ortalama bir deck 7,75 x 31,5(genişlik x uzunluk) dir. Sokak kayışı için 7,5 ile 7,82 ideal boyutlardır. Vert yani halfpipe gibi kayışlar için biraz daha geniş boyutlar önerilir ama cok da büyük bi fark yaratmaz. Boyutlar biraz da vücüt ve ayak yapısıyla ilişkilidir. Sonuçta ayağı 46,47 numara olan adamın ayağına 7,5'lik bir kaykay verirseniz dengeye sağlaması nispeten biraz daha zor olabilir.
Özellikle marka önerisinde bulunmak istemiyorum çünkü kaykay tamamıyla alışkanlık meselesi, insanlara sorarsanız size kendilerinin kullandıkları markayı önereceklerdir, çünkü kimse bilmediği bi markaya para verip parası ziyan olsun istemez. Ama bence özellikle ilk kaykayınızsa, hangi kaykayın altındaki grafiği beğenirseniz onu alın,(tabi boyutları göz önünde bulundurarak) çünkü kaykaylar ne olursa olsun kırılmaya mahkumdur :lol:
Truck:
Tekerlerin ve deck in takıldığı, sağa veya sola dönmenize yarayan demir parça. Yükseklik ve genişlik olarak iki boyutu vardır. Yükseklik aldığınız teker ile uyumlu(teker kısmında bahsedeceğim), genişlik ise aldığınız deckin genişliği ile uyumlu olmalıdır. Deckinizin genişliği ne ise, truck genişlğininde o olmasına dikkat edin.
Trucklar için marka önermek isterim ama. En çok kullanılan markalar independent(evet ne yazıkki tikkylerin üstünde tshirtlerini görebilirsiniz), krux ve destructo dur.
Wheels:
Okuduğunuz gibi tekerlek işte, neyden yapıldığını bilmiyorum.Tekerlerin boyutları önemli bi noktadır. Ufak tekerler sokak tarzı içindir, büyük tekerler ise vert tarzı için. Tekerleklerin yanında yazan boyutları tekerlek çapıdır. Bununla uyumlu olarak bi truck boyu seçmeniz gerekir aksi takdirde "wheelbite"
denilen olay gerçekleşir ve kaydıkca tekeriniz üstündeki decke sürtünerek decki yıpratır, tekerde yıpranır. Aslında çok önemli bi mevzu değil ama yinede kaykayın ömrünü bi kaç kayış daha uzatacaktır.
Marka olarak öneride bulunamayacağım ne yazikki ancak spitfire en çok kullanılanlardan.
Bearings:
Bildiğiniz rulman işte, arabalarda filan vardır ya :lol: Gitmenizi sağlayan parçalar. Abec ise rulmanın içindeki bilye sayısıdır, bu da hızla etkilidir, abec sayısı ne kadar az olursa o kadar hızlı gidebilirsiniz, hız iyidir kocamaan merdivenlerden atlayabilmenizi sağlar, hızlı kaymaya çalışın
Rulmanlar hakkındada marka öneremeyeceğim.
gripTape:
Kaykayın üstünde durmanızı sağlayan parça. Pek açıklıyacak bi şey yok
Riser Pads:
Türkçesi yok Deck ile truckların arasına konulan sert plastikten yapılmış parça. Yukarda dediğim wheelbite olayını önlemek için yapılmış aslında ancak tahtayı aynı zamanda trucktanda koruyor, çünkü kırılmalar genelde defalarca kayış sonrası truck ın açtığı çatlaklardan olur, olmasa da olur ama bence şart mutlaka.
Marka önermeyeceğim hepsi aynı.
Mounting Hardware:
Truck ı deck e takmanızı sağlayan parçalar.
Marka önermeyeceğim çünkü vida ve citalardan ne marka bekliyosunuz..! :lol: :lol:
Bushings:
Tekerler takıldıktan sonra en dışa sıkıştırmak için takılan parçalar.
Marka önermeyeceğim hepsi aynı. :lol:
Complete demiştim.Complete kaykayın bütün parçaları takılı halde satıldığı zaman aldığı isim. Birde tail ve nose kavramlarını bilmenizde yarar var. Tail deck'in arka tarafındaki kalkık kısım, nose ise öndeki ..
Kaykay'ın Üstündeki İlk Deneyim
Ve beklenen an, ilk temas...Hareketlere felan geçmeden önce kaymayı iyice öğrenmeniz lazım. Düz bi zemin bulun(bizim okul mesela ) Kaykayın üstüne çıkın ve BUuuM! ilk defa kaykaya binen bi insan %90 düşecektir ama bu ilk düşüş çok önemli çünkü bu noktada anlamalısınız ki düşmek ve sakatlanmalar kaykay sporunun bir parçası, gelişme süreci boyunca milyonlarca kere düşeceksiniz,ben daha bi kere düştüm kötü olarak onda da bileğim incildi sadece ama asla pes etmeyin. Kaykayda gelişmek zorlu bi süreç ama inanın o merdivenlerden uçma hissini yaşamak kadar güzel bir şey olamaz..
Tamam, tekrar deniyoruz. Kendinizi nasıl rahat hissedecekseniz o ayağınızı öne koyun.İki duruş pozisyonu vardır. Sol ayak önde olursa regular, sağ ayak önde olursa goofy ismini alır kaykaycı önce rahat ettiğiniz ayağınızı kaykayın öndeki vidalarının olduğu yerin üstüne koyun.Ardından arka ayağınızla hafifçe ittirin, arka ayağınızı da arkadaki vidaların olduu kısmın üstüne koyun.İşte bu kadar, kayıyorsunuz. Bu gayet basit bi anlatımdı, rahatca kaymaya basladıktan sonra tek ayak üstünde kayıp şebeklik bile yapcaksınız Kayın, kaykayı iyice kontrol edebilene kadar, kaykay üstünde rahat olana kadar yalnızca kayın etrafta çünkü kaykay üstünde rahat olmak çok önemli.Hergün bi iki saat inip kaysanız bi kaç hafta içinde vücut onu reflekse dönüştürecektir ve düşmelere karşı hazırlıklı olacanızdan düşeceğiniz zaman kendinizi toparlayabileceksiniz..
Kaykay Ne Zaman Çıkmıştır?
Kaykay sporu 1950'lerde de devam eden sörf akımının etkisiyle oluşmaya başladı. Kaykayın sörfteki "dalga sürme" hissini verebilceğini düşünen sörfçüler 1959 da ilk kaykay olan uzun kaykayı(long board yani) yaptılar. Ama kaykayın parlamasıyla sönmesi bir oldu. Pek de tutmamıştı.
10 yıllık ölü dönem sonrası 72 senesinde Larry Stevenson kicktail'i icat etti ve kaykaya stil ve hareketler geldi. Ve kaykay çıkışını yaptı, hızla yayıldı. İlk akım pool(bildiğiniz havuz) kaykaycılarıydı. Boş duran havuzlara girip kayıyorlardı.
Daha sonra 80lerde tahta rampalar ve beton skatepark akımı geldi. Ama vert kayışları gelişebilceği kadar gelişmişti nerdeyse. Ve yine ölü bir dönem başladı. Bu zaman sürecinde ollie'nin icat olması ve sokak kayışının sürekli gelişiyor olması göz ardı edilmemesi gereken bir gelişme oldu.
1995 de espn'in ilk x-games'in de kaykayın da bulunmasıyla spor büyük kitlelere ulaştı. Gençliğin gözde sporlarından biri oldu. Yıllar geçtikçe vert kayışıda önemini yitirmeye başladı ve kaykay nerdeyse bir sokak sporu ve bir endüstri oldu. Ve işte şimdi burdayız...
Alıntıdır!