Arama

Çin ve Rusya neden en fazla ithalat yaptığımız ülkelerdir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 30 Mart 2013 Gösterim: 10.052 Cevap: 12
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Mart 2011       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ÇİN VE RUSYA, EN FAZLA İHRACAT YAPTIĞIMIZ ÜLKELER ARASINDA OLMADIĞI HALDE ,NEDEN EN FAZLA İTHALAT YAPTIĞIMIZ ÜLKELER ARASINDA YER ALMAKTADIR?
EN İYİ CEVABI Misafir verdi
bilmiyonuz mu yhqaa ödv içn lzmm off
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Mart 2011       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
bilmiyonuz mu yhqaa ödv içn lzmm off
Sponsorlu Bağlantılar
Sweets - avatarı
Sweets
Ziyaretçi
16 Mart 2011       Mesaj #3
Sweets - avatarı
Ziyaretçi
Çünkü ürettiğimiz ürünleri onlara satmaktan çok onların ürettiği ürünleri ihtiyacımızı karşılamak için alırızMsn TongueMsn Party
deadmen8 - avatarı
deadmen8
Ziyaretçi
16 Mart 2011       Mesaj #4
deadmen8 - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

ÇİN VE RUSYA, EN FAZLA İHRACAT YAPTIĞIMIZ ÜLKELER ARASINDA OLMADIĞI HALDE ,NEDEN EN FAZLA İTHALAT YAPTIĞIMIZ ÜLKELER ARASINDA YER ALMAKTADIR?

Rusya Enerji İthalatımız

Rusyadan Otogaz Petrol faturamız her geçen yıl yükselmekte sürekLi dış ticaret açıgı vermekteyiz rusyaya katma degeri düşük tarım ihraç ederken yüksek enerji ithali türkiyenin açık vermesine neden oluyor.82.542 ton ile 5′inci sırada yer alırken, bu yıl 208.080 tonla 3’üncülüğe yükseldi. Türkiye’nin LPG ithal ettiği ülkeler sıralamasının başındaki 2 ülke olan Cezayir ve Norveç ise bu yıl da değişmedi. Ancak Kazakistan 3′üncü sıradayken, bu yıl Rusya’nın gerisine düşmüş oldu. LPG ithal edilen diğer ülkeler arasında Libya, Ukrayna, Nijerya, İtalya, Almanya ve Mısır yer alıyor. Türkiye ilk 6 ayda toplam 1 milyon 488 bin ton LPG ithal etti.
Yurtiçi LPG ticareti verilerine göre ise, otogaz kullanımı da geçen yılın 6 aylık dönemine göre artış gösterdi. 2008 Ocak-Haziran döneminde toplam 964.492 ton otogaz tüketilirken, bu yılın aynı döneminde 1 milyon 54 bin 491 ton otogaz tüketimi gerçekleşti. Böylece LPG ürünleri arasında otogazın kullanım oranı da yüzde 58,31’den yüzde 62,15′e yükselmiş oldu.(2009)
Türkiye enerji ihtiyacını büyük ölçüde doğalgaz ve petrolle karşılıyor. Petrolün de yüzde 92’sini ithal ediyor. Üstelik petrolün yüzde 40’ını, doğalgazın da yüzde 64’ünü bir tek Rusya’dan sağlıyor.
Son yıllarda bu bağımlılıktan kurtulabilmek için Türkiye bir sürü çaba gösteriyor. Bunlardan biri, içeride üretimi artırmak. Fakat bunun için de büyük paralar gerekiyor. Çünkü çoğu arama nafile harcamaya neden oluyor.
Türkiye’nin enerjide dışa bağımlılığını azaltmak için, Amerikan petrol devi Exxon Mobil’in ardından, Chevron da Karadeniz’de petrol aramak üzere TPAO ile yeniden görüşmeler içinde. Daha önce İngiliz petrol şirketi BP-Chevron ortaklığıyla arama yapılmış; olumsuz sonuç alınınca çalışmalara son verilmişti.
O arada Türkiye denizlerde aramalarıyla öne çıkan Brezilyalı Petro Brass ile anlaştı. Yine Amerika’nın ikinci büyük petrol şirketi olan Chevron (cirosu 211 milyar dolar) Van-Silopi bölgesinde ki son 2-3 yıldır hızlandırdı ve ilk kuyuyu açtı; 2009’da arama-üretime geçilmesi bekleniyor.
Dağıtım merkezi olmak
Bağımlılıktan kurtulmak için bir başka yöntem de petrol boru hatları. Türkiye bir ulaşım ve dağıtım merkezi olmaya, özellikle Karadeniz ve Akdeniz arasındaki bağlantıyı, Kafkaslardan boru hattıyla sağlamaya çalışıyor.
Örneğin, Doğu-Batı ekseninde geliştirilen Bakü-Tiflis-Ceyhan boru hattı aynı zamanda Kuzey-Güney eksenini kapsıyor. Böylece Rusya da enerji kaynaklarını hem Avrupa’ya, hem de İsrail ekseniyle Doğu Asya’ya kadar pazarlayabilme şansına sahip oluyor. Bu noktada Rusya’nın önerdiği Mavi Akım 2 projesi de (Novorossisk – Samsun – Ceyhan-Aşkelon / İsrail) tekrar gündeme gelebilir. Bu hat da hem güvenlik hem de ticari açıdan diğer hatlardan daha iyi olabilir.

Öte yandan, Rusya’nın enerjiyi Çin’e satması için Rusya-Çin arasında düşünülen boru hattı (Doğu Sibirya’dan Pasifik Okyanusu’na) 4.104 km uzunluğunda olduğundan 11.5 milyar dolara mal olması tahmin ediliyor. Oysa Novorossisk limanıyla BTC (1.774 km, 4 milyar dolar) boru hattının bağlanmasıyla Rusya enerjisini çok daha kısa ve kârlı olarak pazarlayabilir.
Rekabet yerine işbirliği
Zaten BTC hattı tamamlandığı için kısa bir eklemeyle (1.336 km) Rusya hem Avrupa, hem de Doğu Asya’ya enerjisini pazarlayabilir. Kaldı ki, güvenlik açısından Afganistan ve Pakistan’ın durumu değerlendirildiğinde bu hattın çok daha güvenli olduğu da ortadadır. Kaldı ki, Pasifik boru hattıyla Rusya’nın Avrupa’ya enerji taşıması mümkün değilken, BTC ile hem Avrupa, hem de Doğu Asya’ya kadar mümkün olacaktır.
Sonuç olarak, Rusya’nın enerjisini İsrail, Akdeniz ve Doğu Asya’ya satabilmesinin en kârlı ve güvenli yolu Türkiye’den geçiyor. Bu durum iki ülkeyi enerji rekabeti yerine işbirliğine yöneltiyor. Öte yandan, Türkiye, Irak’tan Kerkük-Yumurtalık Petrol Boru Hattı’nın tam kapasiteli olarak çalışmasını talep ediyor.
Ayrıca, TPAO’nun Irak’taki enerji ihalelerine davet edilmesi isteniyor. Yine Irak petrol ve doğalgazının Türkiye üzerinden Avrupa’ya açılması konusunda da görüşbirliğine varılmış durumda.
Enerji politikasında geç kalan Türkiye şimdi çırpınıp duruyor. Rus cenderesinden kurtulmanın da tek yolu var; cesaret ve uzak görüşlülük.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
31 Mart 2011       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Ya TÜRKİYE YURTDIŞINA EN ÇOK NE SATAR,VE EN ÇOK YURTDIŞINDAN NE ALIR ACİLL CEVAP ÖDEVİM VAR???
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
1 Nisan 2011       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
rusya ile tekstil alanında ticaret yaparız çin ise ürün fazlalığı nedeniyle ve ucuza mal olması sebebiyle ticaretimiz yoğundur
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Nisan 2011       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Alıntı
Sweets adlı kullanıcıdan alıntı

Çünkü ürettiğimiz ürünleri onlara satmaktan çok onların ürettiği ürünleri ihtiyacımızı karşılamak için alırızMsn TongueMsn Party

Çünkü ürettiğimiz ürünleri onlara satmaktan çok onların ürettiği ürünleri ihtiyacımızı karşılamak için alırız.cümlesinde bir yanlışlık olmuş aslında şöyle olacaktı:
Çünkü ürettiğimiz ürünleri onlara satmaktan çok onların ürettiği ürünleri ile ihtiyacımızı karşılamak için alırız
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Mayıs 2011       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ödevimin cevabını bulamıyorum
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Mart 2012       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
rusyada petrol çoktur ve bizde çok olmadıgından ordan alırız çin ise teknolojik ürünler bakımından iyidir bize de lazım oldugu için ordan alırız
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
2 Nisan 2012       Mesaj #10
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Rusya Enerji İthalatımız

Rusyadan Otogaz Petrol faturamız her geçen yıl yükselmekte sürekLi dış ticaret açıgı vermekteyiz rusyaya katma degeri düşük tarım ihraç ederken yüksek enerji ithali türkiyenin açık vermesine neden oluyor.82.542 ton ile 5′inci sırada yer alırken, bu yıl 208.080 tonla 3’üncülüğe yükseldi. Türkiye’nin LPG ithal ettiği ülkeler sıralamasının başındaki 2 ülke olan Cezayir ve Norveç ise bu yıl da değişmedi. Ancak Kazakistan 3′üncü sıradayken, bu yıl Rusya’nın gerisine düşmüş oldu. LPG ithal edilen diğer ülkeler arasında Libya, Ukrayna, Nijerya, İtalya, Almanya ve Mısır yer alıyor. Türkiye ilk 6 ayda toplam 1 milyon 488 bin ton LPG ithal etti.
Yurtiçi LPG ticareti verilerine göre ise, otogaz kullanımı da geçen yılın 6 aylık dönemine göre artış gösterdi. 2008 Ocak-Haziran döneminde toplam 964.492 ton otogaz tüketilirken, bu yılın aynı döneminde 1 milyon 54 bin 491 ton otogaz tüketimi gerçekleşti. Böylece LPG ürünleri arasında otogazın kullanım oranı da yüzde 58,31’den yüzde 62,15′e yükselmiş oldu.(2009)
Türkiye enerji ihtiyacını büyük ölçüde doğalgaz ve petrolle karşılıyor. Petrolün de yüzde 92’sini ithal ediyor. Üstelik petrolün yüzde 40’ını, doğalgazın da yüzde 64’ünü bir tek Rusya’dan sağlıyor.
Son yıllarda bu bağımlılıktan kurtulabilmek için Türkiye bir sürü çaba gösteriyor. Bunlardan biri, içeride üretimi artırmak. Fakat bunun için de büyük paralar gerekiyor. Çünkü çoğu arama nafile harcamaya neden oluyor.
Türkiye’nin enerjide dışa bağımlılığını azaltmak için, Amerikan petrol devi Exxon Mobil’in ardından, Chevron da Karadeniz’de petrol aramak üzere TPAO ile yeniden görüşmeler içinde. Daha önce İngiliz petrol şirketi BP-Chevron ortaklığıyla arama yapılmış; olumsuz sonuç alınınca çalışmalara son verilmişti.
O arada Türkiye denizlerde aramalarıyla öne çıkan Brezilyalı Petro Brass ile anlaştı. Yine Amerika’nın ikinci büyük petrol şirketi olan Chevron (cirosu 211 milyar dolar) Van-Silopi bölgesinde ki son 2-3 yıldır hızlandırdı ve ilk kuyuyu açtı; 2009’da arama-üretime geçilmesi bekleniyor.
Dağıtım merkezi olmak
Bağımlılıktan kurtulmak için bir başka yöntem de petrol boru hatları. Türkiye bir ulaşım ve dağıtım merkezi olmaya, özellikle Karadeniz ve Akdeniz arasındaki bağlantıyı, Kafkaslardan boru hattıyla sağlamaya çalışıyor.
Örneğin, Doğu-Batı ekseninde geliştirilen Bakü-Tiflis-Ceyhan boru hattı aynı zamanda Kuzey-Güney eksenini kapsıyor. Böylece Rusya da enerji kaynaklarını hem Avrupa’ya, hem de İsrail ekseniyle Doğu Asya’ya kadar pazarlayabilme şansına sahip oluyor. Bu noktada Rusya’nın önerdiği Mavi Akım 2 projesi de (Novorossisk – Samsun – Ceyhan-Aşkelon / İsrail) tekrar gündeme gelebilir. Bu hat da hem güvenlik hem de ticari açıdan diğer hatlardan daha iyi olabilir.
Öte yandan, Rusya’nın enerjiyi Çin’e satması için Rusya-Çin arasında düşünülen boru hattı (Doğu Sibirya’dan Pasifik Okyanusu’na) 4.104 km uzunluğunda olduğundan 11.5 milyar dolara mal olması tahmin ediliyor. Oysa Novorossisk limanıyla BTC (1.774 km, 4 milyar dolar) boru hattının bağlanmasıyla Rusya enerjisini çok daha kısa ve kârlı olarak pazarlayabilir.
Rekabet yerine işbirliği
Zaten BTC hattı tamamlandığı için kısa bir eklemeyle (1.336 km) Rusya hem Avrupa, hem de Doğu Asya’ya enerjisini pazarlayabilir. Kaldı ki, güvenlik açısından Afganistan ve Pakistan’ın durumu değerlendirildiğinde bu hattın çok daha güvenli olduğu da ortadadır. Kaldı ki, Pasifik boru hattıyla Rusya’nın Avrupa’ya enerji taşıması mümkün değilken, BTC ile hem Avrupa, hem de Doğu Asya’ya kadar mümkün olacaktır.
Sonuç olarak, Rusya’nın enerjisini İsrail, Akdeniz ve Doğu Asya’ya satabilmesinin en kârlı ve güvenli yolu Türkiye’den geçiyor. Bu durum iki ülkeyi enerji rekabeti yerine işbirliğine yöneltiyor. Öte yandan, Türkiye, Irak’tan Kerkük-Yumurtalık Petrol Boru Hattı’nın tam kapasiteli olarak çalışmasını talep ediyor.
Ayrıca, TPAO’nun Irak’taki enerji ihalelerine davet edilmesi isteniyor. Yine Irak petrol ve doğalgazının Türkiye üzerinden Avrupa’ya açılması konusunda da görüşbirliğine varılmış durumda.
Enerji politikasında geç kalan Türkiye şimdi çırpınıp duruyor. Rus cenderesinden kurtulmanın da tek yolu var; cesaret ve uzak görüşlülük.

Kaynak: Çin ve Rusya neden en fazla ithalat yaptığımız ülkelerdir?

Benzer Konular

5 Mayıs 2013 / enes634enes Soru-Cevap
22 Mart 2011 / Misafir Soru-Cevap
5 Ocak 2013 / byseus Soru-Cevap