Arama

Yayalar için güvenli geçiş yerleri hakkında bilgi verir misiniz?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 11 Nisan 2012 Gösterim: 21.960 Cevap: 20
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Mart 2011       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ÖĞRETMEN BİZE BİR ÖDEV VERDİ GÜVENLİ GEÇİŞ YERLERİNİN ANLAMLARINI RESİMLERİNİ VE ONLAR OLMASA NE OLURDU CEVAPLARINIZI BEKLİYORUM
EN İYİ CEVABI qaptan Lady verdi
Yayaların Karıştığı TRAFİK KAZALARINDAKİ ÖLÜMLERİN . .% 30'u GELİŞMİŞ,% 70'i GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERDE MEYDANA GELMEKTEDİR
yaya olarak trafik ortamında bulunan bir kişi her şeyden önce şunu bilmelidir: Bir kaza anında bir otomobile kıyasla zarar görmeden kurtulma olasılığı çok düşüktür. Bu nedenle yayaların kendilerine ayrılan yollarda ve kurallara uygun hareket etmeleri kendi güvenlikleri açısından çok önemlidir.
Sponsorlu Bağlantılar
Ülkemizde bazı sürücüler yayalara saygısız davrandıkları ve haklarını gasp ettiklerini görünmektedir. Gelişmiş ülkelerde yayanın hakları diğer ülkelere göre daha çoktur.Mesala Amerikada Bir yayanın Kaldırımdan yaya geçidinden aşağı ayağını attığından itibaren karşıdan gelen bir sürücü tarafından 100 metre ilerden aracını yavaşlatmaya başladıkları görünmüş ve kesinlikle stop çizgisinden itibaren geçiş yapmazlar Çünkü yaya çarptıkları zaman büyük bir ceza ile karşılaşacaklarını çok iyi bilirler.ama Ülkemizde ne yazık ki bunu söylemek mümkün değildir.Yaya yolla çıktığı zaman tamamen kurslu mantığı seneler boyunca bir tabu olarak zihnilere yerleştirilmiştir.Fakat günümüzde trafik konusunda kendini yetiştirmiş görevliler tarafından olsun diğer trafik uzmanları olsun yayanın tamamen kusurlu olmadığını dair ilme ve fene uygun deliler yola çıkarak araçlarının hızlarını hesaplayarak sürücülerinin hatalı olduklarına dair raporlar yazmaktadırlar.
Geçenlerde bir sohbet esnasında bir gazetede köşe yazarı olan bir arkadaşım tarafından Bana Kavşak girişinde bazı araç sürücüleri araçlarını yayaların geçiş yaptığı yere koyarak geçişlerini engeledikleriniş ve yayaların hayatlarını tehlikeye soktuğunu söylemiştir.bende kendisine hak verdiğimi bu konuda trafik kanunda araç sürücüleri kesinlikle kavşakların giriş ve çıkışlarında park ve duraklama yapamayacaklarını söyledim.Buraya park eden araç sürücüleri araçlarından indiği andan itibaren yaya olduklarını düşünmesi gerekmektedir.Burada inen araç sürücüsü biraz ileri gittiğinde bir yaya geçidinde geçtiği an kendisine yol vermeyen araç sürücülerine ağzına gelen lafları söylemektedir.aslında kendisinin yayalara karşı saygısızca ve tehlikeli hareket yaptığını düşünmemektedir zaten ne hikmet ise Bir araç’ın direksiyonuna geçtiğimizde hemen bizde bir şeyler oluşuyor araçı saygısızca davranmak dünyanın en güzel hızlı arabayı sadece biz kullanacağız diye bazı duygularımız kabarmaktadır.Lakin bir gün biz yaya olabileçeğimiz hiç aklmıza gelmez.
Yayaların trafikte sorumlukları olduğu herkez tarafından bilinmektedir Bu trafik sorumululuğunu yerine getirmediği taktirde ya canınla yada trafik para cezasıyla karşılşaçaklarını bilmelidir.Trafik para cezası araç sürücülerine keilmiyor yayalarada trafik para cezası kesilmektedir.Mesela kırmızı ışıkta geçen yaya 52 ytl para cezası yazılmaktadır.Trafik polisi bizi yaya olarak ceza yazdığında hemen yazamazsın diye bağırmamıza gerek yoktur.Çünkü trafik kanunu 68 maddesi bunu çok iyi yazmıştır.
Şimdik çoçukluğumuzdan beri okullarda ve ailemizde bize öğretilen trafik ışıklarındnan başlayarak yayanın trafikte uyması gereken kuraları hatılayalım.Bize Kırmızı ışık dur yeşil ışık geç sarı ışı hazırlan diye öğrettiler ama ne yazık ki biz bunları uyguldığımızda bazen trafik kazalarına mağruz kalıyoruz .Lakin bize şu şekilde öğretseler daha iyi olmaz mıydı kırmızı ışık dur yol sana kapalı sarı ışık yol sana hazırlanacak yeşil ışık yol sana açık sağına soluna bak geç anlamında olsaydı bizde bu kurallı uyarak kendimizin can güvenliğini daha dikatli sağlamış olurduk.Çünkü yeşil ışık yandığında bize freni tutmayan,alkollü da sürüclerin çarpaçağını düşünmeliyiz.
Yayaların karşıdan karşıya geçerken yaya geçitlerinden ,üst geçitlerden,altgeçitlerden,okul geçitlerde ,trafik polisi olan güvenli yollarda geçmemiz gerekmektedir. Şayet bu yerler yok ise kontrolsüz kavşaklarda kavşak giriş ve çıkışlardan geçmeliyiz. Yayalar için bulunan güvenli yollar yani yaya geçidi,üst geçit,altgeçit,trafik ışıkların ve kavşakların giriş ve çıkışları bulunan yerler karşıdan karşıya geçiş yerlerine 100 metre içersinde kalıyorsa yaya mecburen bu yerlerden geçmek zorundadır.
Geçitlerin ve kavşaklarının bulunmadığı yerlerde ise şkaldıma inmeden ilk önce soluna sonra sağına tekrar soluna bakarak karşıya geçmeye başlamalıyız. Yolun ortasına geldiğimizde tekrar solumuza ve sağımız bakarak koşmayarak karşıya geçmeliyiz kısaca şu sloganı kafamızdan çıkarmalıyız; DUR,BAK, DİNLE ,KARAR VER, GEÇ
Kontrolsüz kavşaklarda veya yollarda Karşıdan karşıya geçiş yapamayacağımız yerle aşağıda belirtilmiştir.
Duran ve hareket halindeki araçların ön ve arkasından,
Tepe üstlerinden,
Tünel giriş ve çıkışlarından,
Virajlardan ve görüşe kapalı yerlerden

YAYA GEÇİTLERİ YALNIZCA HERKES KURALLARA UYDUĞUNDA GÜVENLİDİR:
Hiçbir zaman yaya geçidinde tam anlamıyla yolun size ait olduğunu varsaymayın. Geçiş hakkı sizin hakkınız da olsa diğerleri bunun farkında olmadığı sürece fazla birşey ifade etmez. Kurallara uymayan sürücülerle ilgili şikayet hakkınıza sahip çıkın ancak o anda kendi güvenliğiniz için en doğrusunun biraz daha beklemek olduğunu unutmayın.
SÜRÜCÜ SİZİ GÖRMEMİŞ OLABİLİR: Hiçbir zaman sürücüler tarafından açıkça göründüğüniz varsayımıyla hareket etmeyin. Her zaman araç sürücüsü ile göz kontağı kurmaya çalışın. Araç tam olarak durmadan karşıya geçmeye çalışmayın.
HAREKETİNİZİ BAŞKALARININ YÖNLENDİRMESİNE İZİN VERMEYİN: Beklerken geçirilen süre içinde dikkatiniz dağılabilir ve karşıya geçmek için acele eden diğer kişilerin hareketi sizi yanıltabilir. Bir yaya geçidinde kendinizi kalabalığın hareketine bırakmayın. Yolu ve araçların durumunu doğrudan doğruya kendiniz gözleyin. ARAÇ DURMAYABİLİR: Bir sürücü çok değişik nedenlerle, istediği halde duramayabilir. Bu yol koşullarından, aracın durumundan ve sürücünün sizin bir sonraki hareketinizi tahmin edememesinden kaynaklanabilir. Aracın yavaşlamış olması bile tam olarak duracağının bir göstergesi değildir. Aracın tam olarak durmasını mutlaka bekleyin.
DİĞER ARAÇLAR DURMAYABİLİR!: Tüm araçların hareketini izleyin. Farkında olmadan yalnızca size yakın ya da görüş alanınızdaki araçları kontrol ediyor olabilirsiniz. Diğer araçların hareketini izleyin.
Yayaların yolda yürüken yaya kaldırımında yürümek zorundadırlar yayay kaldırımında dükkan ve mağazalara yakın yerlerde yürümesi gerekmeketedir.Yaya kaldırımında hiç bir kimsenin kendi çıkarlarına göre işgal etme hakkı yoktur.mağazalar ve dükkan sahipleri olsun araç sürücüleri o9lsun yayaların kullanmış olduğu yaya kaldırmını işgal ettiği taktirde yerel yönetimler tarafdından gerekli idari para cezasına çarptırılmaktadır.yaya kaldırımı bulunmayan yollarda yayalar yolun solunda bankette yürümek zorundadırlar.Şayet bunların hiç biri yok ise nerede yürümek zoruda yayalar diye düşünürseniz yayaların trafiği tehlikeye düşümemek şartıyla taşıt yolunda yarım metre yürüme hakkı vardır.
Yayalar geceleri karanlıkta yürüken üzerlerine açık renk elbise giymek zorundalardır.Çünkü geceleri araç sürücüleri yayaları görmeleri daha rahat olur yayalar mümkünse ayakablılarına yada elbiselerine yansıtıcı takarlarsa kendilerine çan güvenliğini daha iyi sağlamış olurlar.yada bunlar yokas el feneri yada bir gazete ellerinde bullundurularasa kendileri için daha iyi olur.el fenerini kullanırken sürücülerin gözlerine tutmamalıyız.ayrıca yol üzerinde oyun oynamamalı şakalaşmamalıyız,grup halinde yürüyüşlerde öncü ve arcılara gündüzleri kırmızı bayrak geceleri beyaz bayrak ile tek sıra halinde yürümeliyiz.
YAYA HAKLARI
• Yaya Kaldırımları Yayalarındır. Bu nedenle;
• Bütün yerleşim merkezlerinde, özgün ve yaygın yaya kaldırımı ağının bulunması, en temel yaya hakkıdır.
• Bütün yerleşim alanlarında yaya kaldırımlarının yapımı zorunludur.
• Araçlar yaya kaldırımına park edemez.
• Kaldırımlar üzerindeki bütün fiziki ve toplumsal engeller, serbest yürüyüşü aksatmayacak biçimde düzenlenir.
• Yayaların egzoz gazlarıyla zehirlenmemesi, gürültüyle rahatsız olmaması, üzerine çamur, toz, v.b. şeylerin sıçramaması için önlemler alınır.
• Kent Merkezi Yaya Bölgelerinindir. Bu nedenle;
• Toplu taşım dışındaki araçlar, merkeze girmekte özenle kaçınır.
• Yaya bölgeleri, giderek bütün merkezi kapsayacak biçimde genişletilir.
• Yaya bölgeleri her türlü motorlu araçtan kesinlikle arındırılır.
• Yayalar, bu bölgeleri, kentsel etkileşim, kültürel etkinlik ve alış-veriş için özgün bir biçimde kullanılır.
• Yaya Geçitlerinde Üstünlük, Mutlak Olarak Yayalarındır. Bu nedenle;
• Yayaların gereksindiği kadar sık, yaya geçidi sağlanır. Yaya geçitleri işaretlenir ve buraları, hiçbir biçimde, araçlar tarafından işgal edilemez.
• Yayalar için yeşil ışık süresi, gerekli yürüme süresine göre ayarlanır.
• Zemin katı yayalarındır. Genel kural olarak, yayalar, üst ve alt geçitlere zorlanamaz.
• Herkesin, istediği yerlere, yaya yollarından gitme hakkı vardır.
• Bu nedenle kentlerde, motorlu trafik altyapısından tamamen ayrı, sırf yayalar için, yollar yapılır.
• Her çocuğun okula, yaya yolundan güvenlik içinde gitmesi sağlanır.
• Kent yönetimi, yaya yolunu hizmet ve tesislerle donatır.
• Yaya yoluna paralel, bisiklet yolları yapılır.
• Yaya ve bisikletli ulaşım, kitle haberleşmesi ile ve yer özendiricilerle desteklenir.
• Kent Yaşamın Gerçek Sahibe Yayalardır. Bu nedenle;
• Yayalık, insanlar arası iletişimi artırıp kentsel kültüre katkıda bulunduğu için , desteklenir ve özendirilir.
• Yayalar, yerel yönetimlerle birlikte, yayalık haklarını savunabilecek, şikayetlerini iletecek bir örgütlenme geliştirilir.
• Trafikle ilgili kararlar ve polisler, yayaların haklarını da gözetir ve korur.
• Yaya altyapısının, gece-gündüz bakımlı, temiz ve aydınlık tutulmasını, onarılmasını, yayaların katkılarıyla yerel yönetimler yapar.
• Ve yayalar, kaldırımlar, yaya bölgeleri, yaya yolları, yaya geçitleriyle ilgili kararların alınmasına katılmak hakkına sahiptir

Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
29 Mart 2011       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
hemen gösterin acil lütfenMsn Happy
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
29 Mart 2011       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
öğretmen ödev verdi ne olur payleşin
MayebeOneDay - avatarı
MayebeOneDay
Ziyaretçi
29 Mart 2011       Mesaj #4
MayebeOneDay - avatarı
Ziyaretçi
Yaya Geçidi
-Trafik Polisinin Olduğu Yerler
-Alt Geçit
-Üst Geçit
-Okul Geçidi
-Işıklı İşaret Cihazının Olduğu Yerler

bunlardır
Çok CixXiks - avatarı
Çok CixXiks
Ziyaretçi
1 Mayıs 2011       Mesaj #5
Çok CixXiks - avatarı
Ziyaretçi
Lütfen Güvenli geçiş yolları ve anlamları
bugün acil cevap verebilirmisiiniz
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Kasım 2011       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
tanımını yazan yokmuuuuuuuuuuu
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Kasım 2011       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
oretmen odev verdı tanımını yazınnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Kasım 2011       Mesaj #8
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
yaya geçidi
alt geçit
üst geçit
okul geçidi
trafik polisinin olduğu yerler
ışıklı işaret cihazının olduğu yerler
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Kasım 2011       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
lüten yazın performars ödevim var
acele çarpşambaya LÜTFFFFFFFFFFEEEEEEEEEENNNNNNN
qaptan Lady - avatarı
qaptan Lady
Ziyaretçi
28 Kasım 2011       Mesaj #10
qaptan Lady - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Yayaların Karıştığı TRAFİK KAZALARINDAKİ ÖLÜMLERİN . .% 30'u GELİŞMİŞ,% 70'i GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERDE MEYDANA GELMEKTEDİR
yaya olarak trafik ortamında bulunan bir kişi her şeyden önce şunu bilmelidir: Bir kaza anında bir otomobile kıyasla zarar görmeden kurtulma olasılığı çok düşüktür. Bu nedenle yayaların kendilerine ayrılan yollarda ve kurallara uygun hareket etmeleri kendi güvenlikleri açısından çok önemlidir.
Ülkemizde bazı sürücüler yayalara saygısız davrandıkları ve haklarını gasp ettiklerini görünmektedir. Gelişmiş ülkelerde yayanın hakları diğer ülkelere göre daha çoktur.Mesala Amerikada Bir yayanın Kaldırımdan yaya geçidinden aşağı ayağını attığından itibaren karşıdan gelen bir sürücü tarafından 100 metre ilerden aracını yavaşlatmaya başladıkları görünmüş ve kesinlikle stop çizgisinden itibaren geçiş yapmazlar Çünkü yaya çarptıkları zaman büyük bir ceza ile karşılaşacaklarını çok iyi bilirler.ama Ülkemizde ne yazık ki bunu söylemek mümkün değildir.Yaya yolla çıktığı zaman tamamen kurslu mantığı seneler boyunca bir tabu olarak zihnilere yerleştirilmiştir.Fakat günümüzde trafik konusunda kendini yetiştirmiş görevliler tarafından olsun diğer trafik uzmanları olsun yayanın tamamen kusurlu olmadığını dair ilme ve fene uygun deliler yola çıkarak araçlarının hızlarını hesaplayarak sürücülerinin hatalı olduklarına dair raporlar yazmaktadırlar.
Geçenlerde bir sohbet esnasında bir gazetede köşe yazarı olan bir arkadaşım tarafından Bana Kavşak girişinde bazı araç sürücüleri araçlarını yayaların geçiş yaptığı yere koyarak geçişlerini engeledikleriniş ve yayaların hayatlarını tehlikeye soktuğunu söylemiştir.bende kendisine hak verdiğimi bu konuda trafik kanunda araç sürücüleri kesinlikle kavşakların giriş ve çıkışlarında park ve duraklama yapamayacaklarını söyledim.Buraya park eden araç sürücüleri araçlarından indiği andan itibaren yaya olduklarını düşünmesi gerekmektedir.Burada inen araç sürücüsü biraz ileri gittiğinde bir yaya geçidinde geçtiği an kendisine yol vermeyen araç sürücülerine ağzına gelen lafları söylemektedir.aslında kendisinin yayalara karşı saygısızca ve tehlikeli hareket yaptığını düşünmemektedir zaten ne hikmet ise Bir araç’ın direksiyonuna geçtiğimizde hemen bizde bir şeyler oluşuyor araçı saygısızca davranmak dünyanın en güzel hızlı arabayı sadece biz kullanacağız diye bazı duygularımız kabarmaktadır.Lakin bir gün biz yaya olabileçeğimiz hiç aklmıza gelmez.
Yayaların trafikte sorumlukları olduğu herkez tarafından bilinmektedir Bu trafik sorumululuğunu yerine getirmediği taktirde ya canınla yada trafik para cezasıyla karşılşaçaklarını bilmelidir.Trafik para cezası araç sürücülerine keilmiyor yayalarada trafik para cezası kesilmektedir.Mesela kırmızı ışıkta geçen yaya 52 ytl para cezası yazılmaktadır.Trafik polisi bizi yaya olarak ceza yazdığında hemen yazamazsın diye bağırmamıza gerek yoktur.Çünkü trafik kanunu 68 maddesi bunu çok iyi yazmıştır.
Şimdik çoçukluğumuzdan beri okullarda ve ailemizde bize öğretilen trafik ışıklarındnan başlayarak yayanın trafikte uyması gereken kuraları hatılayalım.Bize Kırmızı ışık dur yeşil ışık geç sarı ışı hazırlan diye öğrettiler ama ne yazık ki biz bunları uyguldığımızda bazen trafik kazalarına mağruz kalıyoruz .Lakin bize şu şekilde öğretseler daha iyi olmaz mıydı kırmızı ışık dur yol sana kapalı sarı ışık yol sana hazırlanacak yeşil ışık yol sana açık sağına soluna bak geç anlamında olsaydı bizde bu kurallı uyarak kendimizin can güvenliğini daha dikatli sağlamış olurduk.Çünkü yeşil ışık yandığında bize freni tutmayan,alkollü da sürüclerin çarpaçağını düşünmeliyiz.
Yayaların karşıdan karşıya geçerken yaya geçitlerinden ,üst geçitlerden,altgeçitlerden,okul geçitlerde ,trafik polisi olan güvenli yollarda geçmemiz gerekmektedir. Şayet bu yerler yok ise kontrolsüz kavşaklarda kavşak giriş ve çıkışlardan geçmeliyiz. Yayalar için bulunan güvenli yollar yani yaya geçidi,üst geçit,altgeçit,trafik ışıkların ve kavşakların giriş ve çıkışları bulunan yerler karşıdan karşıya geçiş yerlerine 100 metre içersinde kalıyorsa yaya mecburen bu yerlerden geçmek zorundadır.
Geçitlerin ve kavşaklarının bulunmadığı yerlerde ise şkaldıma inmeden ilk önce soluna sonra sağına tekrar soluna bakarak karşıya geçmeye başlamalıyız. Yolun ortasına geldiğimizde tekrar solumuza ve sağımız bakarak koşmayarak karşıya geçmeliyiz kısaca şu sloganı kafamızdan çıkarmalıyız; DUR,BAK, DİNLE ,KARAR VER, GEÇ
Kontrolsüz kavşaklarda veya yollarda Karşıdan karşıya geçiş yapamayacağımız yerle aşağıda belirtilmiştir.
Duran ve hareket halindeki araçların ön ve arkasından,
Tepe üstlerinden,
Tünel giriş ve çıkışlarından,
Virajlardan ve görüşe kapalı yerlerden

YAYA GEÇİTLERİ YALNIZCA HERKES KURALLARA UYDUĞUNDA GÜVENLİDİR:
Hiçbir zaman yaya geçidinde tam anlamıyla yolun size ait olduğunu varsaymayın. Geçiş hakkı sizin hakkınız da olsa diğerleri bunun farkında olmadığı sürece fazla birşey ifade etmez. Kurallara uymayan sürücülerle ilgili şikayet hakkınıza sahip çıkın ancak o anda kendi güvenliğiniz için en doğrusunun biraz daha beklemek olduğunu unutmayın.
SÜRÜCÜ SİZİ GÖRMEMİŞ OLABİLİR: Hiçbir zaman sürücüler tarafından açıkça göründüğüniz varsayımıyla hareket etmeyin. Her zaman araç sürücüsü ile göz kontağı kurmaya çalışın. Araç tam olarak durmadan karşıya geçmeye çalışmayın.
HAREKETİNİZİ BAŞKALARININ YÖNLENDİRMESİNE İZİN VERMEYİN: Beklerken geçirilen süre içinde dikkatiniz dağılabilir ve karşıya geçmek için acele eden diğer kişilerin hareketi sizi yanıltabilir. Bir yaya geçidinde kendinizi kalabalığın hareketine bırakmayın. Yolu ve araçların durumunu doğrudan doğruya kendiniz gözleyin. ARAÇ DURMAYABİLİR: Bir sürücü çok değişik nedenlerle, istediği halde duramayabilir. Bu yol koşullarından, aracın durumundan ve sürücünün sizin bir sonraki hareketinizi tahmin edememesinden kaynaklanabilir. Aracın yavaşlamış olması bile tam olarak duracağının bir göstergesi değildir. Aracın tam olarak durmasını mutlaka bekleyin.
DİĞER ARAÇLAR DURMAYABİLİR!: Tüm araçların hareketini izleyin. Farkında olmadan yalnızca size yakın ya da görüş alanınızdaki araçları kontrol ediyor olabilirsiniz. Diğer araçların hareketini izleyin.
Yayaların yolda yürüken yaya kaldırımında yürümek zorundadırlar yayay kaldırımında dükkan ve mağazalara yakın yerlerde yürümesi gerekmeketedir.Yaya kaldırımında hiç bir kimsenin kendi çıkarlarına göre işgal etme hakkı yoktur.mağazalar ve dükkan sahipleri olsun araç sürücüleri o9lsun yayaların kullanmış olduğu yaya kaldırmını işgal ettiği taktirde yerel yönetimler tarafdından gerekli idari para cezasına çarptırılmaktadır.yaya kaldırımı bulunmayan yollarda yayalar yolun solunda bankette yürümek zorundadırlar.Şayet bunların hiç biri yok ise nerede yürümek zoruda yayalar diye düşünürseniz yayaların trafiği tehlikeye düşümemek şartıyla taşıt yolunda yarım metre yürüme hakkı vardır.
Yayalar geceleri karanlıkta yürüken üzerlerine açık renk elbise giymek zorundalardır.Çünkü geceleri araç sürücüleri yayaları görmeleri daha rahat olur yayalar mümkünse ayakablılarına yada elbiselerine yansıtıcı takarlarsa kendilerine çan güvenliğini daha iyi sağlamış olurlar.yada bunlar yokas el feneri yada bir gazete ellerinde bullundurularasa kendileri için daha iyi olur.el fenerini kullanırken sürücülerin gözlerine tutmamalıyız.ayrıca yol üzerinde oyun oynamamalı şakalaşmamalıyız,grup halinde yürüyüşlerde öncü ve arcılara gündüzleri kırmızı bayrak geceleri beyaz bayrak ile tek sıra halinde yürümeliyiz.
YAYA HAKLARI
• Yaya Kaldırımları Yayalarındır. Bu nedenle;
• Bütün yerleşim merkezlerinde, özgün ve yaygın yaya kaldırımı ağının bulunması, en temel yaya hakkıdır.
• Bütün yerleşim alanlarında yaya kaldırımlarının yapımı zorunludur.
• Araçlar yaya kaldırımına park edemez.
• Kaldırımlar üzerindeki bütün fiziki ve toplumsal engeller, serbest yürüyüşü aksatmayacak biçimde düzenlenir.
• Yayaların egzoz gazlarıyla zehirlenmemesi, gürültüyle rahatsız olmaması, üzerine çamur, toz, v.b. şeylerin sıçramaması için önlemler alınır.
• Kent Merkezi Yaya Bölgelerinindir. Bu nedenle;
• Toplu taşım dışındaki araçlar, merkeze girmekte özenle kaçınır.
• Yaya bölgeleri, giderek bütün merkezi kapsayacak biçimde genişletilir.
• Yaya bölgeleri her türlü motorlu araçtan kesinlikle arındırılır.
• Yayalar, bu bölgeleri, kentsel etkileşim, kültürel etkinlik ve alış-veriş için özgün bir biçimde kullanılır.
• Yaya Geçitlerinde Üstünlük, Mutlak Olarak Yayalarındır. Bu nedenle;
• Yayaların gereksindiği kadar sık, yaya geçidi sağlanır. Yaya geçitleri işaretlenir ve buraları, hiçbir biçimde, araçlar tarafından işgal edilemez.
• Yayalar için yeşil ışık süresi, gerekli yürüme süresine göre ayarlanır.
• Zemin katı yayalarındır. Genel kural olarak, yayalar, üst ve alt geçitlere zorlanamaz.
• Herkesin, istediği yerlere, yaya yollarından gitme hakkı vardır.
• Bu nedenle kentlerde, motorlu trafik altyapısından tamamen ayrı, sırf yayalar için, yollar yapılır.
• Her çocuğun okula, yaya yolundan güvenlik içinde gitmesi sağlanır.
• Kent yönetimi, yaya yolunu hizmet ve tesislerle donatır.
• Yaya yoluna paralel, bisiklet yolları yapılır.
• Yaya ve bisikletli ulaşım, kitle haberleşmesi ile ve yer özendiricilerle desteklenir.
• Kent Yaşamın Gerçek Sahibe Yayalardır. Bu nedenle;
• Yayalık, insanlar arası iletişimi artırıp kentsel kültüre katkıda bulunduğu için , desteklenir ve özendirilir.
• Yayalar, yerel yönetimlerle birlikte, yayalık haklarını savunabilecek, şikayetlerini iletecek bir örgütlenme geliştirilir.
• Trafikle ilgili kararlar ve polisler, yayaların haklarını da gözetir ve korur.
• Yaya altyapısının, gece-gündüz bakımlı, temiz ve aydınlık tutulmasını, onarılmasını, yayaların katkılarıyla yerel yönetimler yapar.
• Ve yayalar, kaldırımlar, yaya bölgeleri, yaya yolları, yaya geçitleriyle ilgili kararların alınmasına katılmak hakkına sahiptir

Benzer Konular

29 Kasım 2013 / Ziyaretçi Soru-Cevap
31 Mayıs 2011 / melek Taslak Konular
31 Mart 2011 / Misafir Taslak Konular
6 Ocak 2011 / Misafir Soru-Cevap