Arama

Bisiklet, kaykay, paten, kızak gibi araçları kullanırken hangi kurallara uymalıyız?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 28 Kasım 2014 Gösterim: 63.507 Cevap: 5
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
29 Mayıs 2011       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
hemen cevap gelsin
EN İYİ CEVABI bloom22 verdi
Bisiklet

Sponsorlu Bağlantılar
Yaz geliyor. Okullar kapanmak üzere ve artık hepimiz sokaklarda, parklarda oynamaya başlıyoruz. Bizler sizin için en çok sevdiğiniz bisiklete binerken nelere dikkat etmeniz gerektiği konusunda bir araştırma yaptık.
Kurallara uyulduğu zaman bisiklete binmek büyük bir keyiftir. Haklısınız, ülkemizde bisiklet yolları olmadığı gibi bisiklete binenlere karşı nasıl davranılması gerektiğini bilmeyen sürücüler ve yayalar da var. Fakat bizler yine de bisiklete binerken tüm kurallara dikkat etmeliyiz. Hatta karşı tarafın yapabileceği hataları bile göz önünde bulundurmalıyız. Unutmamız gereken şey, bizler bisiklete binerken anne ve babalarımızın kendilerini rahat hissetmeleri ve güven içinde olduğumuzu düşünmeleridir.

Biz çocuklar bunu ailemiz verebilirsek, hem kendimizi hemde ailemiz bisiklet zamanlarında çok daha mutlu olacaklardır. Ne dersiniz?


Bisiklet ile Gezmek


Şehir içi bisiklet kullanımını nasıl mümkün olduğunca güvenli hale getirebilirsiniz?

Her zaman sağ tarafta sürün. Hiçbir zaman trafiğe ters yönde sürmeyin. Arabalar köşe dönerken yada yokuş çıkarken bir bisikletle karşılaşmayı beklemezler.
-Tek sıra halinde sürün. Başka bir bisikletliyi yada yayayı geçerken onlara seslenerek haber verin.
-Şerit değiştirirken mutlaka arkanıza bakın.
-Yolda tehlikeli şeylere dikkat edin. Çakıl yada çukur gibi şeyler kontrolünüzü kaybetmenize sebep olabilir.
-Bütün durma işaretlerinde ve sokak ışıklarında durun. Birçok yolun kesiştiği yerlerde daha dikkatli davranın.
-Her zaman sağ ve sol dönüşlerinizden önce işaret verin.
  • Sola dönüş: Arkanıza bakın,sol kolunuzu yana doğru düz olarak uzatın ve dikkatle ilerleyin.
  • Sağa dönüş: Sol kolunuzu dışa doğru uzatıp yukarı kaldırarak L şekli oluşturun.
-Bisikletinizin kontrolünü elinizde tutun. Ani dönüş ve sapmalar yapmayın.
-Sürücüler size çarpmamak için yeterince hızlı hareket edemeyebilirler.

-Park etmiş arabalardan en az 90 cm. uzakta sürün. Birisi beklenmedik bir zamanda kapısını açabilir.
-Arkanızdan gelen yada yanınızdan geçen arabalara kulak verin.
-Arabaları çok yakından takip etmeyin.
-Yol işaretlerini bilin ve onlara uyun. İyi bir sürücü yol kurallarını izler.
-Her zaman için durmaya hazır olun. Ellerinizi frenlere yakın yada frenlerin üzerinde tutun.

Kask Takmak

Kasklar beyin ve kafatası hasarlarını önlemeye yardım amacıyla dizayn edilmiştir.Ciddi bir düşüş yada çarpışma kalıcı bir beyin hasarına yada ölüme sebep olabilir.

"Kasklar konforlu değil" diye düşünüyor musun?
Kasklar bugün çok hafif ve havalandırmalıdır. Kaskın içindeki standart etiketine bakın. Standartlar tarafından uygunluğu test edilmemiştir bu yüzden kaskı kendi kafanızda denemelisiniz. Kaskınıza aksesuar ilave ederseniz, bunların çarpışma esnasında neye sebep olacağını test etmelisiniz.

"Bugüne kadar hiç kask takmadım ve hiçbir şey olmadı" diyorsun?
Bisiklet çarpışması her zaman olabilir. Profesyonel bisiklet sürücüleri bile ciddi çarpışmalara maruz kalabiliyorlar. Daha önemlisi araştırmalar her dört bisiklet kazasının üçünde sürücülerin kafalarından yaralandığını gösteriyor.

"Kimsenin beni kask giyerken görmesini istemiyorum" aklından geçiyor mu?
Kasklar senin şoförler, yayalar ve diğer bisiklet sürücüleri tarafından görünmeni kolaylaştırır. Eğer herkes seni görebilirse sana çarpmayacaklardır.

Kontrol


1) Bisikletinizin doğru boyutta olduğundan emin olun.Çok büyük yada çok küçük bir bisikletin kontrolü zor olacaktır.

2) Bisiklet koltuğunuzun doğru yükseklikte ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol edin. Ayaklarınız pedalda otururken bacaklarınız hafifçe bükülmüş olmalıdır.Bu diz incinmesini önleyecektir.
3) Bisikletinizi ön ve arkasında yansıtıcı olmasına dikkat edin.Arka taraftaki yansıtıcı kırmızı ve en az 7 cm. Çapraz olmalı.Yansıtıcınızın arkanızdan gelen arabaların farlarını yansıtmak üzere doğruca yerleştirildiğinden emin olun.
4) Bisikletinizi zincirlerini kontrol edin.Temiz ve yağlanmış olmasına dikkat edin.Eğer değilse bir bisikletçiye götürün.
5) Frenlerinizi kontrol edin.Bunlar arka tekerleklerinizi kuru kaldırımda kaydırmalıdır.
6) Lastiklerinizin doğru şişirildiğinden emin olun.

Ne Giymeli?

Bisiklet sürerken renkli bir şeyler giymek daha anlamlı olacaktır. Fark edilmeyi kolaylaştıracak bir renk seç. Ormanda bisiklet sürüyorsan yeşil renk giyme!

-Floresan yeşili,sarı ve turuncu en iyi seçenekler. Eğer bu renkleri kullanıyorsan diğer şoförler, sürücüler ve yayalar seni daha iyi görebilecekler.
-Hafif kıyafetler seç. Eğer dışarısı soğuksa kat kat giyin.Isındıkça kıyafetleri çıkarabilirsin.
-Gece sürüşleri için (kimse için tavsiye etmiyoruz) üzerine geri yansıtıcı malzemeler dikilmiş kıyafetler gerekli olacaktır. Ayrıca bir ışık kaynağına ihtiyacın olacaktır.
-Çantanızın kayışının, giyeceğinizin yada herhangi bir şeyin tekerleğe takılmayacağından emin ol. Aksi takdirde kontrolünü kaybedebilirsin.
BİSİKLET SÜRERKEN NE GİYİLMEMELİ?
-Kulaklık.Çevrenizde ne olup bittiğini duyamazsınız.
-Gevşek,dağınık kıyafetler.
-Uygunsuz ayakkabılar. (Topuklu ayakkabılar,terlikler,bowling ayakkabıları)
Tehlikeli Bölgeler

1) Bisiklet sürücüleri yola girerken her zaman durmalı ve trafiği kontrol etmeli. Özellikle dar geçit ve kaldırım kenarlarında.

2) Trafik akışıyla birlikte gidin. Arabalar gibi sağı takip et.
3) Gece sürmemeye özen göster. Karanlık dar yollara ve 60km den fazla hızla arabaların geçtiği yollara dikkat et. Eğer gece sürmek zorundaysan yansıtıcı,ışık ve geri yansıtıcı kıyafet kullan.
4) Hazırlıklı ol. Düz hizada sür. Şerit değiştirirken ve dönerken arkana bak, el işareti kullan ve dikkatlice ilerle.
5) Trafik işaretlerine uy. Kalabalık kavşaklarda bisikletini yürüt.

Caddede düşündüğünüzden de tehlikeli şeyler;

-Islak yaprak
-Su birikintisi
-Buz
-Gevşek çakıl
-Kaya
-Kırık cam
-Yoldaki çatlaklar
Kay Kay
Kay kay kullanıcıları sürüşten önce gevşemiş, kırılmış yada çatlamış bölümleri ve lastikleri kontrol etmelidirler. Ciddi arızalar ise bir tamirci tarafından onarılmalıdır.


Koruyucu Kıyafetler

Kapalı,kaymaya dayanıklı ayakkabı,kask ve özel omuz koruyucu gibi koruyucu kıyafetler kaykaycıları kırık ve çıkıklardan tamamıyla koruyamayabilir fakat kullanımı kaza sayısını indirmesi açısından tavsiye edilir.Koruyuculu ceket ve şortlar da kalça koruyucu,dizlik,dirseklik,bileklik ve özel kay kay eldivenleri gibi mevcuttur.Bütün bu koruyucu kıyafetler düşmenin şiddetini azaltacaktır.Bu aksesuarlar kay kaycının hareketlerini,görüş açısını duymasını engellememelidir.
-Hiçbir zaman caddede kay kay sürmeyin.
-Zor hareketler özenli bir çalışma ve özel dizayn edilmiş alan gerektirir.
-Sadece bir kişi kay kayı kullanmalıdır
-Kaza halinde nasıl düşeceğinizi öğrenmek ciddi yaranlanma riskinizi azaltmaya yardım edecektir.
-Eğer dengenizi kaybediyorsanız kaykayın üzerinde çömelin.Böylece düşme mesafenizi azaltmış olursunuz.
-Düşerken vücudunuzun et yoğunluğunun fazla olduğu bölgelerin üzerine düşmeye çalışın.
-Düştüğünüzde şiddeti kollarınızla çekmek yerine yuvarlanmayı deneyin.
-Zor olsa bile düşme esnasında vücudunuzu kasmak yerine gevşetmeye çalışın.
-Kaykayınızı merdivenlerde veya insanların üzerine basıp düşebileceği yerlerde bırakmayınız.

Paten

-Topuktaki frenleri kullanarak dikkatlice durmayı öğrenin.Bir ayak diğerinden önde ve öndeki ayağı hafifçe yukarı kaldırıp topuk frenine bastırarak durun.
-Trafiğin olmadığı düzgün alanlarda kayın.Sulu,çakıllı ve çamurlu alanlardan ve caddelerden uzak olmaya dikkat edin.
-Gece kaymayın.Diğerleri seni,sen diğerlerini ve engelleri göremezsin.
-Kask,dizlik,dirseklik ve bileklik kullan.

Scooter

-Kask, dizlik ve dirseklik kullanın.
-Scooter’ın direksiyonun sürüşten önce yerlerine emminetli bir biçimde yerleştirildiğinden emin olun.
-Bütün civataları rutin olarak kontrol edin.
-Scooter’ı düzgün kaldırımlarda ve trafiğin olmadığı alanlarda kullanın.Islak,kumlu,çakıllı ve çamurlu yerlerden uzak durun.
-Scooter’ı gece sürmeyin.

Efulim - avatarı
Efulim
VIP VIP Üye
29 Mayıs 2011       Mesaj #2
Efulim - avatarı
VIP VIP Üye
Alıntı
Misafir adlı kullanıcıdan alıntı

hemen cevap gelsin

Bu tür araçları kullanırken kask, dizlik, dirseklik takmayıp hızlı gidersek, dönüşlerde işaret vermezsek, taşıt trafiğine açık alanlarda kullanırsak yaralanmalara neden olabiliriz Bu tür kazalara neden olmamak için aşağıdaki tedbirleri almalıyız.

Sponsorlu Bağlantılar
9 yaş altı çocuklar mutlaka bir yetişkin nezaretinde bisiklete binmelidir. Bu yaş grubundaki çocukların çoğu gözetim altında olmadan güvenli bir şekilde bisiklete binecek beceride değildir.

Yol Kurallarını Öğretin
Çocukları yalnız başlarına bisiklet kullanmaya bırakmadan önce, güvenli bisiklet sürüşü için gerekli yol kurallarını öğrendiğinden emin olun.

Araç Yollarının Tehlikesini Öğretin

Çocuklar araç yollarının, güvenlik riski oluşturan tehlikeli kavşaklardan oluştuğunu bilmelidir. Yola girmeden önce durmalılar, sola, öne, sağa, ve tekrar sola bakarak etrafı gözetlemelidirler.

Kask Giydirin
Bisikletli ölümlerin yarıdan fazlası (dörtte üçü) kafa travmaları ile ilgilidir. Uygun bisiklet kaskı giyinmek önemlidir. Ebeveynler kask kullanarak uygun örnek oluşturmalıdır.

Bisikletin Uygun Olduğundan Emin Olun
Çocuğunuza aldığınız bisikletin kullanıma hazır olduğunu gösteren test edilmiştir etiketinin olup olmadığını kontrol edin.

BİSİKLET SÜRÜCÜLERİN YANLIŞ VE DOĞRU HAREKETLERİ

Bisiklet sürücüleri Trafiği çıkarken Güvenli Donamlı Bisikletle çıkmaları doğru bir Harekettir Bisiklet sürücüsünün r hareket haline geçmeden önce Başını geriye çevirerek arkasını kontrol etmesi ve kolla işaret vermesi ile kolla dönüş işareti vermesi trafikte doğru bir davranıştır
Bisiklet sürücülerin bisikletlerini yolun en sağ tarafından sürmesi,el işaretleri önceden vererek sağa ,sola dönüş yapacağını arkadan gelen sürücülere belirtmesi trafikte doğru bir harekettir
Bisiklet sürücülerin yaya kaldırımında bisiklet sürmeleri,iki kişi bisiklete binmeleri,ellerini ve ayaklarını bırakarak bisiklet sürmeleri,taşıtlara asılarak bisiklet sürmeleri, Direksiyona(Gidona)T orba,File asarak sürülmesi,Bisikletin önüne veya arkasına eşya yüklenmesi ,Direksiyon(Gidona)tek elle kullanması,yolda yan yan bisiklet sürülmesi,Kumlu veya topraklı yolda hızla dönmek ,hızla giderek ön frene sıkmak ,Uzun etekle bisiklet sürmek Pedalı yere dik bulundurmak,yaya geçitlerinde karşıdan karşıya geçerken bisikletten inmeden geçmek ,Araçlarla yarış yapmak ve hızlı bisiklet sürmek,saygısızca ve akrobasi davranışlarda bulunmak ile öndeki bisikletle arasındaki mesafenin en az bir bisiklet boyu kadar bulundurmamak Bisiklet sürücülerin trafikte yapmış oldukları yanlış hareketlerdir.

KAYKAY SÜRÜCÜLERİN TRAFİKTE YAPTIĞI DOĞRU VE YANLIŞ HARKETLER
-Kaykay sürücülerin Trafiğin tehlikeli ve yoğun olduğu yollarda kaymamaya özen gösterilmeleri Doğru bir harekettir
-Kaykay sürücülerin Özellikle rampada kayarken dizlik, dirseklik ve kask takmamaları yanlış bir harekettir
-Kaykay sürücüleri Yapılacak hareketlerin seçiminde kabiliyet ve tecrübe durumu göz önünde bulundurulmaları doğru bir harekettir
- Kaykay sürücüleri Rampada aynı anda birden çok kişi kaymaları yanlış bir harekettir
- Kaykay sürücüleri Uygun kıyafet ve ayakkabı seçmeleri doğru bir harekettir
- Kaykay sürücüleri Yokuş aşağı kontrolsüzce ve hızla kayımaları yanlış bir harekettir
-Kaykay sürücüleri Başkalarının rahatsız olabileceği ve kalabalık ortamlarda kaymaları yanlış bir davranıştır

PATEN SÜRÜCÜLERİ TRAFİKTE YAPTIĞI DOĞRU YANLIŞ HAREKETLER
  • Patent sürücülerin , kask, dizlik, eldiven, kaval kemiği koruyucu, dirseklik gibi malzemeleri takmamaları yanlış bir harekettir
  • Paten sürücüleri yan yana birlikte kayarak ve parklarda gezenlere tehlike Yaratmaları ve yayalara öncelik tanımamaları yanlış bir harekettir
  • Paten sürücüleri Trafik uyarıları ve diğer Uyarıları duyabilmek için kulaklıkla müzik dinlememek doğru bir harekettir
  • Paten sürücüleri Paten kaymadan önce Bağcık ve kayışları kapadıktan sonra yoklamaları Tekerlekleri ve onları sabitleyen vidaları kontrol etmeleri yanı sıra Uygun kıyafet kaymaları doğru bir harekettir
  • Paten sürücüleri Yokuş aşağı kontrolsüzce ve hızla kayımaları yanlış bir harekettir
  • Paten sürcüleri -hava karardıktan sonra kaymayın, zorunluysanız parlak kıyafetler giymeleri doğru bir harekettir
  • Paten sürücüleri -trafiğin aksi yönünde kaymaları , Kuru ve temiz yerlerde kaymaları, hızınızı her zaman kontrol edebileceğiniz seviyeye artırmaları Trafikte yaptıkları doğru bir davranıştır.


Son düzenleyen Mira; 18 Mayıs 2012 12:20 Sebep: Reklam kaldırıldı.
Sen sadece aynasin...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
14 Şubat 2012       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
isiklet turizm hareketinin simgesel bir aracı olabilir. Çevre turizm barışmasının başlangıcı sayılabilir. Ancak bisiklet kullanma güvenliği çok az bilinmektedir. Araç basitleştikçe bunun güvenlik sorunu yaratmayacağı düşüncesi hakimdir. Önemli bir rekreasyon aracı olan bisikletlerin kullanımıyla ilgili güvenlik ilkelerine dikkat edilmemesi tehlikeli sonuçlara yol açabilir.

Bisiklet sadece bir eğlence ve rekreasyon aracı değildir. Gelecekte kent yaşamının vazgeçilmez araçlarından birisi olacaktır. Gerçekte kentlerde öncelik yayalar ve bisikletlilere ait olmalıdır.

Bisiklet kullanımı denge yeteneği ile yakından ilişkili bir beceridir. Bisiklet kullanımında Bicycle Safety-Performance and skill Tests, National Safety Council,425 R.Michigan Ave.,Chicago 11,III de sunulan öneriler bu açıdan güzel bir örnek oluşturabilir:

Bisiklet performans testleri

Bisiklet kullanım performansı ile ilgili testler şöyle sıralanabilir:a.20 metre uzunluğunda ve bir metre genişliğinde iki çizgi arasında bisiklet sürerken, çizgilere dokunmadan bisikleti kullanabilmek gerekir. Bu bisiklet kullananın yeteneğinin kontrol edilebilmesi için güzel bir testtir. Birbirinden 35 metre uzaklıkta iki çizgi arasında normal bisiklet sürme hızıyla bisiklet kullanırken bitiş çizgisine gelindiğinde ani fren yapılır. Eğer bisiklet bu çizginin hizasından başlayarak 3.5 metreden daha fazla giderse frenlerin kontrol edilmesi ve ayarlanması gerekir.

c.35 santimetre genişliğinde 8 biçimli bir test pistinden yararlanılarak yapılan bir diğer test vardır. Birinci halkada saat yönünde diğer halkada ise saatin ters yönünde bisiklet sürülür. Bu direksiyon hakimiyeti ve dengeyi kontrol eden bir testtir. Bu uygulama yapılırken çizgilere dokunulmaması gerekir.

Bisiklet kullanımında kişiye bağlı hatalar:

1.Çok hızlı sürmek

2.Trafiğe ters yönde bisiklet kullanılması

3.El sinyallerini uygun olarak verme alışkanlığı kazanmamış olmak.4.Bisiklette cambazlık yapmak.

5.Hareket etmekte olan taşıtların arkasına tutunmak.

6.Trafikte bisiklet sürerken zikzak yapmak, sık şerit değiştirmek.7.Caddenin ortasında bisiklet sürmek.

8.Kavşaklarda durmamak. Yada duramayacak hızda sürmek. Bisiklet sürme kuralları:

1.Caddenin sağından sürmelidir.

2.Tek bir şerit izlenmelidir

.3.Paketler bisiklet selesindeki sepette taşınmalıdır ve bunun içerisine dengeyi bozacak yada bisiklet genişliğini etkileyecek hiç bir şey konulmamalıdır.

4.Sinyal verme dışında bisiklet iki elle sürülmelidir.

5.Dönerken mutlaka uygun el sinyali verilmelidir.

6.Tali yoldan ana caddeye geçmeden önce bisikletten inerek kontrol edilmelidir.

7.Geceleri mutlaka ışıkları yakmalı,açık renkli elbise giymelidir.8.Bisiklet kesinlikle kontrol edilemeyecek hızlarda kullanılmamalıdır.

9.Ön ve arka çamurluklarda ışığı yansıtan bantlar bulunmalıdır.10.Eğer bisikletler için özel yolda bisiklet kullanılıyorsa yayalara dikkat edilmeli, gereğinde zille uyarmalıdır.

11.Buzlu kaplama yollarda,karlı ve aşırı yağmurlu havalarda bisiklet kullanılmamalıdır.

12.Ani fren yapmayı alışkanlık haline getirmemelidir.

13.Kalabalık kavşaklarda bisikletten inilerek ,bisikletle birlikte yürünerek geçilmelidir.

Bisikletin kontrol edilmesi gereken bölümleri

1.Bisikletin selesi gevşek olmamalıdır. Gevşek bir sele kolayca durumunu değiştirebilir ve kazalara neden olabilir. Selenin uygun yükseklikte olması ve ayakların rahatça pedala ulaşabilecek biçimde ayarlanması gerekir.

2.Pedallar:Lastikleri aşındığında yeni lastikler tatkılmalıdır.3.Reflektör:Temiz tutulmalıdır. 0 metreden görülebilecek biçimde olmalıdır.

4.Frenler:Yeterli ve kuru asfaltta istenilen mesafede durabilecek etkinlikte olmalıdır.

5.Zincirler:Çok sıkı olmamalıdır. Kırık veya zayıf bağlantıların yenilenmesi gerekir.

6.Tekerlekler sağa sola yalpalamamalıdır.

7.Bisikletin tutacak yerlerinin aşınmamış olması gerekir. Tutacak yerlerdeki lastiklerin dönmemesi gerekir.

8.Zil yada korna etkin çalışmalıdır.

9.Ön lamba beyaz renkte olmalıdır ve temiz tutulmalıdır. Işıkları en az 170 -200 metreden görülmelidir.

10.Tekerlek telleri kırıldığında hemen değiştirilmelidir.

11.Lastikler uygun biçimde şişirilmiş olmalıdır.

12.Aşınan lastikler zamanında değiştirilmelidir.

13.El freni bulunan bisikletlerin fren ayarının uygun biçimde yapılmış olması gerekir.

Görüldüğü gibi bisiklet kullanılan her araç gibi önemli güvenlik denetimleri yapılmadan tehlikeli bir araç haline gelebilir. Bisiklet kullanma nedense bizlerde okul beden eğitimi derslerinin konusu arasında sayılmamaktadır. oysa bisikletin öğrenilmesinde öğretmenin yönlendirmesi bir çok kuralın daha öğrenme aşamasında benimsemesini sağlayacaktır. Bisiklet kullanımının yaygınlaşması açısından da önemli bir adım olacaktır.

Bisiklete binme alışkanlığının yaygınlaşması geleceğe yönelik halk sağlığı yatırımlarından birisidir. Dejeneratif hastalıkların önlenmesi, aşırı şişmanlık ve hareketsizliğin ortadan kaldırılması açısından bisikletin ulaşım aracı olarak kullanılması çok yararlı olacaktır.
bloom22 - avatarı
bloom22
Kayıtlı Üye
18 Mayıs 2012       Mesaj #4
bloom22 - avatarı
Kayıtlı Üye
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Bisiklet

Yaz geliyor. Okullar kapanmak üzere ve artık hepimiz sokaklarda, parklarda oynamaya başlıyoruz. Bizler sizin için en çok sevdiğiniz bisiklete binerken nelere dikkat etmeniz gerektiği konusunda bir araştırma yaptık.
Kurallara uyulduğu zaman bisiklete binmek büyük bir keyiftir. Haklısınız, ülkemizde bisiklet yolları olmadığı gibi bisiklete binenlere karşı nasıl davranılması gerektiğini bilmeyen sürücüler ve yayalar da var. Fakat bizler yine de bisiklete binerken tüm kurallara dikkat etmeliyiz. Hatta karşı tarafın yapabileceği hataları bile göz önünde bulundurmalıyız. Unutmamız gereken şey, bizler bisiklete binerken anne ve babalarımızın kendilerini rahat hissetmeleri ve güven içinde olduğumuzu düşünmeleridir.

Biz çocuklar bunu ailemiz verebilirsek, hem kendimizi hemde ailemiz bisiklet zamanlarında çok daha mutlu olacaklardır. Ne dersiniz?


Bisiklet ile Gezmek


Şehir içi bisiklet kullanımını nasıl mümkün olduğunca güvenli hale getirebilirsiniz?

Her zaman sağ tarafta sürün. Hiçbir zaman trafiğe ters yönde sürmeyin. Arabalar köşe dönerken yada yokuş çıkarken bir bisikletle karşılaşmayı beklemezler.
-Tek sıra halinde sürün. Başka bir bisikletliyi yada yayayı geçerken onlara seslenerek haber verin.
-Şerit değiştirirken mutlaka arkanıza bakın.
-Yolda tehlikeli şeylere dikkat edin. Çakıl yada çukur gibi şeyler kontrolünüzü kaybetmenize sebep olabilir.
-Bütün durma işaretlerinde ve sokak ışıklarında durun. Birçok yolun kesiştiği yerlerde daha dikkatli davranın.
-Her zaman sağ ve sol dönüşlerinizden önce işaret verin.
  • Sola dönüş: Arkanıza bakın,sol kolunuzu yana doğru düz olarak uzatın ve dikkatle ilerleyin.
  • Sağa dönüş: Sol kolunuzu dışa doğru uzatıp yukarı kaldırarak L şekli oluşturun.
-Bisikletinizin kontrolünü elinizde tutun. Ani dönüş ve sapmalar yapmayın.
-Sürücüler size çarpmamak için yeterince hızlı hareket edemeyebilirler.

-Park etmiş arabalardan en az 90 cm. uzakta sürün. Birisi beklenmedik bir zamanda kapısını açabilir.
-Arkanızdan gelen yada yanınızdan geçen arabalara kulak verin.
-Arabaları çok yakından takip etmeyin.
-Yol işaretlerini bilin ve onlara uyun. İyi bir sürücü yol kurallarını izler.
-Her zaman için durmaya hazır olun. Ellerinizi frenlere yakın yada frenlerin üzerinde tutun.

Kask Takmak

Kasklar beyin ve kafatası hasarlarını önlemeye yardım amacıyla dizayn edilmiştir.Ciddi bir düşüş yada çarpışma kalıcı bir beyin hasarına yada ölüme sebep olabilir.

"Kasklar konforlu değil" diye düşünüyor musun?
Kasklar bugün çok hafif ve havalandırmalıdır. Kaskın içindeki standart etiketine bakın. Standartlar tarafından uygunluğu test edilmemiştir bu yüzden kaskı kendi kafanızda denemelisiniz. Kaskınıza aksesuar ilave ederseniz, bunların çarpışma esnasında neye sebep olacağını test etmelisiniz.

"Bugüne kadar hiç kask takmadım ve hiçbir şey olmadı" diyorsun?
Bisiklet çarpışması her zaman olabilir. Profesyonel bisiklet sürücüleri bile ciddi çarpışmalara maruz kalabiliyorlar. Daha önemlisi araştırmalar her dört bisiklet kazasının üçünde sürücülerin kafalarından yaralandığını gösteriyor.

"Kimsenin beni kask giyerken görmesini istemiyorum" aklından geçiyor mu?
Kasklar senin şoförler, yayalar ve diğer bisiklet sürücüleri tarafından görünmeni kolaylaştırır. Eğer herkes seni görebilirse sana çarpmayacaklardır.

Kontrol


1) Bisikletinizin doğru boyutta olduğundan emin olun.Çok büyük yada çok küçük bir bisikletin kontrolü zor olacaktır.

2) Bisiklet koltuğunuzun doğru yükseklikte ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol edin. Ayaklarınız pedalda otururken bacaklarınız hafifçe bükülmüş olmalıdır.Bu diz incinmesini önleyecektir.
3) Bisikletinizi ön ve arkasında yansıtıcı olmasına dikkat edin.Arka taraftaki yansıtıcı kırmızı ve en az 7 cm. Çapraz olmalı.Yansıtıcınızın arkanızdan gelen arabaların farlarını yansıtmak üzere doğruca yerleştirildiğinden emin olun.
4) Bisikletinizi zincirlerini kontrol edin.Temiz ve yağlanmış olmasına dikkat edin.Eğer değilse bir bisikletçiye götürün.
5) Frenlerinizi kontrol edin.Bunlar arka tekerleklerinizi kuru kaldırımda kaydırmalıdır.
6) Lastiklerinizin doğru şişirildiğinden emin olun.

Ne Giymeli?

Bisiklet sürerken renkli bir şeyler giymek daha anlamlı olacaktır. Fark edilmeyi kolaylaştıracak bir renk seç. Ormanda bisiklet sürüyorsan yeşil renk giyme!

-Floresan yeşili,sarı ve turuncu en iyi seçenekler. Eğer bu renkleri kullanıyorsan diğer şoförler, sürücüler ve yayalar seni daha iyi görebilecekler.
-Hafif kıyafetler seç. Eğer dışarısı soğuksa kat kat giyin.Isındıkça kıyafetleri çıkarabilirsin.
-Gece sürüşleri için (kimse için tavsiye etmiyoruz) üzerine geri yansıtıcı malzemeler dikilmiş kıyafetler gerekli olacaktır. Ayrıca bir ışık kaynağına ihtiyacın olacaktır.
-Çantanızın kayışının, giyeceğinizin yada herhangi bir şeyin tekerleğe takılmayacağından emin ol. Aksi takdirde kontrolünü kaybedebilirsin.
BİSİKLET SÜRERKEN NE GİYİLMEMELİ?
-Kulaklık.Çevrenizde ne olup bittiğini duyamazsınız.
-Gevşek,dağınık kıyafetler.
-Uygunsuz ayakkabılar. (Topuklu ayakkabılar,terlikler,bowling ayakkabıları)
Tehlikeli Bölgeler

1) Bisiklet sürücüleri yola girerken her zaman durmalı ve trafiği kontrol etmeli. Özellikle dar geçit ve kaldırım kenarlarında.

2) Trafik akışıyla birlikte gidin. Arabalar gibi sağı takip et.
3) Gece sürmemeye özen göster. Karanlık dar yollara ve 60km den fazla hızla arabaların geçtiği yollara dikkat et. Eğer gece sürmek zorundaysan yansıtıcı,ışık ve geri yansıtıcı kıyafet kullan.
4) Hazırlıklı ol. Düz hizada sür. Şerit değiştirirken ve dönerken arkana bak, el işareti kullan ve dikkatlice ilerle.
5) Trafik işaretlerine uy. Kalabalık kavşaklarda bisikletini yürüt.

Caddede düşündüğünüzden de tehlikeli şeyler;

-Islak yaprak
-Su birikintisi
-Buz
-Gevşek çakıl
-Kaya
-Kırık cam
-Yoldaki çatlaklar
Kay Kay
Kay kay kullanıcıları sürüşten önce gevşemiş, kırılmış yada çatlamış bölümleri ve lastikleri kontrol etmelidirler. Ciddi arızalar ise bir tamirci tarafından onarılmalıdır.


Koruyucu Kıyafetler

Kapalı,kaymaya dayanıklı ayakkabı,kask ve özel omuz koruyucu gibi koruyucu kıyafetler kaykaycıları kırık ve çıkıklardan tamamıyla koruyamayabilir fakat kullanımı kaza sayısını indirmesi açısından tavsiye edilir.Koruyuculu ceket ve şortlar da kalça koruyucu,dizlik,dirseklik,bileklik ve özel kay kay eldivenleri gibi mevcuttur.Bütün bu koruyucu kıyafetler düşmenin şiddetini azaltacaktır.Bu aksesuarlar kay kaycının hareketlerini,görüş açısını duymasını engellememelidir.
-Hiçbir zaman caddede kay kay sürmeyin.
-Zor hareketler özenli bir çalışma ve özel dizayn edilmiş alan gerektirir.
-Sadece bir kişi kay kayı kullanmalıdır
-Kaza halinde nasıl düşeceğinizi öğrenmek ciddi yaranlanma riskinizi azaltmaya yardım edecektir.
-Eğer dengenizi kaybediyorsanız kaykayın üzerinde çömelin.Böylece düşme mesafenizi azaltmış olursunuz.
-Düşerken vücudunuzun et yoğunluğunun fazla olduğu bölgelerin üzerine düşmeye çalışın.
-Düştüğünüzde şiddeti kollarınızla çekmek yerine yuvarlanmayı deneyin.
-Zor olsa bile düşme esnasında vücudunuzu kasmak yerine gevşetmeye çalışın.
-Kaykayınızı merdivenlerde veya insanların üzerine basıp düşebileceği yerlerde bırakmayınız.

Paten

-Topuktaki frenleri kullanarak dikkatlice durmayı öğrenin.Bir ayak diğerinden önde ve öndeki ayağı hafifçe yukarı kaldırıp topuk frenine bastırarak durun.
-Trafiğin olmadığı düzgün alanlarda kayın.Sulu,çakıllı ve çamurlu alanlardan ve caddelerden uzak olmaya dikkat edin.
-Gece kaymayın.Diğerleri seni,sen diğerlerini ve engelleri göremezsin.
-Kask,dizlik,dirseklik ve bileklik kullan.

Scooter

-Kask, dizlik ve dirseklik kullanın.
-Scooter’ın direksiyonun sürüşten önce yerlerine emminetli bir biçimde yerleştirildiğinden emin olun.
-Bütün civataları rutin olarak kontrol edin.
-Scooter’ı düzgün kaldırımlarda ve trafiğin olmadığı alanlarda kullanın.Islak,kumlu,çakıllı ve çamurlu yerlerden uzak durun.
-Scooter’ı gece sürmeyin.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Hayat fırtına demek değil, fırtınanın altında dans öğrenmektir.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
3 Ocak 2013       Mesaj #5
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
dizlik neden takılmalıdır hakkında bilgi yok
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
28 Kasım 2014       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Bisiklet, kaykay, paten, kızak araçları kullanırken uyulması gereken kuralların önemini anlatan bir komposizyon yazınız... lütfennn

Benzer Konular

28 Nisan 2009 / Kral_Aslan Spor
3 Haziran 2011 / ceza460 Soru-Cevap
6 Şubat 2015 / Misafir Soru-Cevap
5 Mart 2011 / Misafir Soru-Cevap