Arama

Turizmin Türkiye Ekonomisindeki Yeri ve Ekonomik Etkileri - Sayfa 2

Güncelleme: 24 Mart 2010 Gösterim: 38.478 Cevap: 14
karayel - avatarı
karayel
Ziyaretçi
9 Eylül 2008       Mesaj #11
karayel - avatarı
Ziyaretçi
Bodrum’u ’rota’ya aldılar 10 bin gay tatile gelecek

Sponsorlu Bağlantılar
Uluslararası Gay ve Lezbiyen Seyahat Birliği IGLTA, ’Uluslararası Gay Seyahat Sempozyumu’nu bu yıl Bodrum’da yapacak. IGLTA Başkanı Carlos Kytka, 2009’dan itibaren Bodrum’un gay’lerin tur rotasına gireceğini ve 3 yıl içinde 10 bin gay’in tatilini Bodrum’da geçireceğini açıkladı.

MUĞLA’nın Bodrum İlçesi’nde, dünyaca ünlü 80 gay acente ve tur operatörü, 30 Eylül-1 Ekim tarihleri arasında Uluslararası Gay Seyahat Sempozyumu’nda buluşacak. 2009 yılından itibaren Bodrum’un gaylerin tur rotasına alınacağı ve 3 yılda 10 bine yakın gayin tatil cennetine geleceği belirtildi.

Hoşgörünüzü biliyoruz

Uluslararası Gay ve Lezbiyen Seyahat Birliği (IGLTA-international Gay And Lesbien Travel Association) Başkanı Carlos Kytka, "Dünyanın tarih, kültür ve medeniyet noktalarından Bodrum’da gaylere gösterilen hoşgörüyü biliyoruz. Bu nedenle Bodrum tercih noktamız oldu" dedi. IGLTA ile Bodrum’daki Attache Seyahat Acentesi’nin ortaklaşa düzenleyeceği ’Uluslararası Gay Seyahat Sempozyumu’ 30 Eylül-1 Ekim tarihleri arasında Bodrum’un Turgutreis Beldesi’nde gerçekleştirilecek. 80 gay acente ve tur operatörü temsilcisinin katılması planlanan sempozyum öncesi Bodrum’a gelen ve Attache Seyahat Acentesi Yöneticisi Harun Karadeniz ile görüşen IGLTA Başkanı Carlos Kytka, Elvino, Lambiance ve Hatton Karaca otellerinde incelemelerde bulundu.

Hayran kaldık

Kytka, mavi yolculuk ve lüks yatlarla ilgili de bilgi aldı. 80 gay turizmciyi mavi yolculuğa çıkarmak için 10 yat ile anlaşma yapan Kytka, "Gelenek ve kültürlerde tabii ki farklılıklar var ama özünde herkes aynı. Bodrum’a hayran kaldım, konuklarımızın da mutlu olacaklarından şüphem yok" dedi. Kytka, sempozyumda Bodrum ve Güney Ege’de gaylerin tatil yapabileceği mekanları ve mavi yolculuk şartlarını ele alacaklarını, potansiyeli değerlendireceklerini belirterek, "Bodrum 2009 yılından itibaren gaylerin tur rotasına alınacak. 3 yıl içerisinde Bodrum’da tatil yapacak gay turist sayısı 10 bini bulur. Ayrıca, birliğin 25’inci yıldönümü kutlamasını da 30 Eylül’de Bodrum’da yapacağız" diye konuştu.

Bodrum gay’lere

İngiliz gazetesi Independent on Sunday, turizm sezonunun başında özel olarak çıkardığı ekte, ’İdeal Gay Tatil Merkezleri’ne yer vermişti. Tatil merkezlerinin arasında Florida (ABD), Güney Afrika, İzlanda, Melbourne (Avustralya), Montreal (Kanada), Kosta Rika, Buenos Aires (Arjantin), Karayip Adaları ve Galler’in yanı sıra Bodrum da yer almıştı. Bodrum’a 2006 yılının Eylül ayında İngilizler’in dünyaca ünlü tur operatörü Alternative Holidays aracılığıyla 600 gay turist gelmiş ve bir hafta tatil yapmıştı.

Dünyada gay turizminin büyüklüğü 60 milyar dolar

GAY
turizmcilerin katılacağı sempozyum ve tatil için tüm hazırlıkların tamamlandığını anlatan Attache Seyahat Acentesi Yöneticisi Harun Karadeniz, dünyadaki 60 milyar dolarlık gay turizminden pay alabilmek için en iyi hizmeti vermeye hazır olduklarını söyledi. Karadeniz şöyle konuştu: "Bodrum, kültürü ve hoşgörüsü ile dünyanın da beğenisini kazandı. Geçtiğimiz yıllarda yüzlerce gay Bodrum’da gelerek tatil yaptığı gibi, bu konuda yaşam tercihlerini yapan birçok sanatçıya da Bodrum ev sahipliği yaptı. Biz turizmciyiz. Nasıl kültür turları, gastronomi turları yapılıyorsa gay turizmi ve turları ile de ülkemizi tanıtıp para kazanabiliriz. Gay turizmciler Bodrum ve Güney Ege’yi çok yönlü araştırıp inceleyecekler. Önümüzdeki yıllarda Bodrum bölgesinde gay turist patlaması yaşanacak. Gay turizmcileri en iyi şekilde misafir edip, mutlu bir şekilde ülkelerine göndereceğiz."

IGLTA’nın 1200 kurumsal üyesi var

MERKEZ
ofisi Florida’da (ABD), temsilcilikleri ise başta Avrupa olmak üzere birçok bölgede bulunan IGLTA, gay ve lezbiyen turizminin başlıca kuruluşu. Eşcinsel turizmini destekleyen tüm turizm profesyonellerine açık olan birliğin dünya çapında bireysel ve kurumsal olarak 1200’den fazla üyesi bulunuyor. Yılda 2 kez düzenlenen sempozyumlarla bireysel üyelerine kendilerini rahat hissedecekleri ve dostça kabul görecekleri farklı destinasyonlar keşfetmeleri için fırsatlar sunuyor. Kurumsal üyelerine ise kendi ülkelerini tanıtmak ve bu özel kitlenin turistik ihtiyaçlarına cevap vermek gibi avantajlar sağlıyor. IGLTA’nın sempozyumları geçtiğimiz yıllarda Lizbon (Portekiz), Dallas (ABD), Viareggio (İtalya), Antwerp (Belçika) de yapıldı.

karayel - avatarı
karayel
Ziyaretçi
11 Aralık 2008       Mesaj #12
karayel - avatarı
Ziyaretçi
Turizm sektörüne dönük destekleme paketi olabilir

Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, geçmişi kuvvetli bazı firmaları bu ortamda desteklemek talebini hükümete taşıdıklarını belirterek, "Önceki yıllarda desteklenen firmaların Türkiye’ye getirdiği ziyaretçi sayısı ve döviz miktarına bakılarak turizme dönük destekleme paketi olabilir" dedi.

Sponsorlu Bağlantılar
KÜLTÜR ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, dünyada yaşanan ekonomik krizin turizmi etkilememesi için çalıştıklarını belirterek, "Sıkıntı yaşayabilecek geçmişi kuvvetli bazı firmalarımızı bu ortamda belirsizliğe terk etmemek ve desteklemek konusunda talebi hükümete taşımış vaziyetteyiz" dedi. Günay, "Krizin, orta gelir gruplarına işsizlik ve yoksulluk dalgası halinde yayılmadan, daha çok bankalar ve finans çevreleriyle sınırlı kalması halinde, oran olarak düşse bile insanların seyahat etmeyi sürdüreceklerini" söyledi.

Özellikle korunması gerekiyor

"Kendilerini iyimserlik havasına bırakmadıklarını ve konuyla ilgili tedbir almaya çalıştıklarını" belirten Günay, bir kaç firmayla ilgili bazı kaygılı durumların olabileceğini ama sektörde ciddi dalga halinde kriz ve çöküntü bulunmadığını bildirdi. Günay, turizmciler için 2009’da çeşitli teşvikleri hükümetten talep edeceklerini dile getirerek, şunları söyledi: "Turizm sektörü, Türkiye’ye en fazla doğrudan gelir, döviz getiren, katma değeri çok yüksek bir alan. Bu yüzden, özel olarak desteklenmesi ve korunması gerekiyor. Bunu da arkadaşlarımızın ve sayın Başbakan’ın paylaşacağı ve anlayışla karşılayacağını umut ediyorum."

Destekleme paketi olabilir

Turizmcilerin krize karşı desteklenmesine yönelik yapılması planlanan çalışmalar hakkında bilgi veren Günay, şu bilgileri aktardı: "Önceki yıllarda desteklenen firmaların, performanslarına, Türkiye’ye getirdiği ziyaretçi sayısı ve döviz miktarına bakılarak turizme dönük destekleme paketi olabilir düşüncesi içindeyiz. Bunu ekonomi çevreleriyle paylaşmaya çalışıyoruz. Hükümetle, Maliye ile bankalarla, dış ticaretle ilgili Eximbank’la, Merkez Bankası’yla paylaşmaya çalışıyoruz. Yani, sıkıntı yaşayabilecek olan geçmişi kuvvetli bazı firmalarımızı bu ortamda belirsizliğe terk etmemek ve desteklemek konusunda talebi de hükümete taşımış vaziyetteyiz. Anlayışla karşılanacağını umuyorum."

Ciddi fiyat indirimi haksızlıktır

Bakan Günay, bu dönem, ayrıca fiyat indirimiyle iç turizmi teşvik etmeye çalışacaklarını söyledi. "Ama kriz nedeniyle Türkiye’nin top yekun ciddi biçimde fiyat düşürmesinden hiç birimiz yana değiliz" diyen Günay, sözlerine şöyle devam etti: "Zaten Türkiye, fiyatları çok yüksek olmayan bir ülke. Hatta bu her şey dahil sistemi içinde çok ucuza pazarlandığı konusunda bir imaj olan ülke. O nedenle ciddi bir fiyat düşmesi değil ama var olanın iyi tanıtılması konusunda kampanyaya ihtiyacımız var. Çok fiyat düşürerek, kişi başına geliri fevkalade düşürerek Türkiye’nin pazarlanması bizim tarih ve doğal değerlerimize karşı haksızlıktır."

Alkollü içkide vergi indirimi

TURİZM Bakanı Ertuğrul Günay, sektörün alkollü içeceklerdeki verginin yüksekliğinden rahatsızlığını hatırlatarak, bu konuyla ilgili de düzenleme yapılabileceğini ifade etti. Günay, şunları söyledi: "Belki bu alanlarda bir indirim gerçekleştirilebilir. Çünkü, yüksek vergiler sonuçta bu ürünlerin satılmamasına, satılmayınca da vergi kaybına yol açıyor. Halbuki bir miktar vergi kolaylığı sağlasak, bu ürünler satılabilecek ve biz daha düşük oranda vergiyle ama sürümden ve tüketimden kazanacağız. Bu tür yeni kolaylıklar sağlamaya çalıyoruz."

karayel - avatarı
karayel
Ziyaretçi
11 Aralık 2008       Mesaj #13
karayel - avatarı
Ziyaretçi
Krizde, Türkiye turizmde cazip ülke olacak

Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkan Yardımcısı Yusuf Hacısüleyman, otel fiyatları, servis ve her şey dahil sisteminin getirdiği cazibe nedeniyle Türkiye’nin tercih edilen bir ülke olduğunu söyledi. Yusuf Hacısüleyman, Avrupalıların ekonomik krizden etkilendiğini, ancak tatil alışkanlığından vazgeçmeyeceğini ifade etti.

Tatilin lüks olmaktan çıktığını, yaşamın bir parçası haline geldiğini belirten Hacısüleyman, Avrupalının ekonomik krize rağmen 2009 yılında da tatile çıkacağını, ancak yılda üç kez yerine bir kez, 10 günlük tatil yerine 7 günlük tatili tercih edebileceğini söyledi. Ekonomik krizin Türk turizmini çok etkilemeyeceğini iddia eden Yusuf Hacısüleyman, "Otel fiyatları, servis ve her şey dahil sisteminin getirdiği cazibe nedeniyle Türkiye tercih edilen bir ülkedir. Kriz ortamında da Türkiye tercih edilen ülke olacaktır. Çünkü hem otel fiyatlarımız hem de servisimiz rakiplerimize göre daha iyi. Bu nedenle Avrupalı Türkiye’ye yine gelecektir" diye konuştu.

Ekonomik kriz nedeniyle Avrupa’dan İspanya, İtalya, Fransa ve Yunanistan’a giden turist sayısında azalma olacağına işaret eden Hacısüleyman, "Ekonomik krizin etkisi, Avrupalı turistin en çok gittiği İspanya, İtalya, Fransa ve Yunanistan’da çok hissedilecek. Bu ülkeler pahalı olduğu için buralara gitmeyen Avrupalı turist rotasını Türkiye’ye çevirecektir" dedi.

Rus turistte azalma olmayacak

RUSYA ve Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkelerinde de ekonomik krizin etkisini gösterdiğine işaret eden Yusuf Hacısüleyman, "Ekonomik krizin etkilediği Rusya ve BDT ülkelerinden gelecek turist sayısında 2009 yılı için artış beklenmiyor, ancak azalma da olmayacak. Türkiye bu yılki turist rakamlarına 2009 yılında da tüm olumsuzluklara rağmen ulaşır" dedi. Hacısüleyman, kriz ile yaşamasını öğrendikleri için Orta Doğu ülkelerinden gelen turist sayısında da 2009 yılı için azalma beklenmediğini sözlerine ekledi.
karayel - avatarı
karayel
Ziyaretçi
11 Mart 2009       Mesaj #14
karayel - avatarı
Ziyaretçi
Seçimde adaylar Anadolu’da turizmi canlandırdı, otellerde doluluk yüzde 70’lere çıktı

Anadolu Turizm İşletmecileri Derneği Başkanı Seçim Aydın, seçimin getirdiği hareketlilikle başta Ankara olmak üzere Anadolu’da otellerin yüzde 70’lik doluluk oranlarına ulaştığını söyleyerek, "Anadolu’da krizin durgunluğunu, seçim kampanyaları gideriyor" dedi.

TÜRKİYE’de bu yıl 29 Mart’ta düzenlenecek seçimler için başlatılan kampanyalar, Anadolu’da turizmi hareketlendirdi. Kriz ve sezon dışı olması nedeniyle zor günler geçiren otellerde doluluklar yüzde 70’lere çıkarken, yiyecek içecek organizasyonlarında da artış yaşanıyor. Anadolu Turizm İşletmecileri Derneği (ATİD) Başkanı Seçim Aydın, seçimin getirdiği hareketlilikle başta Ankara olmak üzere Anadolu’da otellerin yüzde 70’lik doluluk oranlarına ulaştığını söyledi.

Turizm patlaması

Anadolu’da konaklama, yeme içme sektörünün ciddi şekilde canlandığını kaydeden Aydın, "Başta Ankara olmak üzere bütün illerde otellerin doluluklarında patlama oldu. Otellerin banketlerinde de artış var. Seçim, Anadolu’da turizmi hareketlendirdi. Seçimin getirdiği bu canlılığın devam etmesini bekliyoruz. Aday belirleme sürecinde Ankara’ya gidiş gelişler, aday belirleme süreci sonrasında iller, ilçeler ve köylerdeki seçim kampanyaları Anadolu’da turizmi patlattı" dedi.

Durgunluğu giderdi

Seçim Aydın, adayların ve seçim kampanyalarında yer alanların kişi başına ortalama haftalık otel giderinin bin 500 TL’lerde olduğunu dile getirerek, "Anadolu’da krizin durgunluğunu seçim kampanyaları gideriyor. Bu seçimler öncekilere göre de daha hareketli ve organize. Adaylar ekipler halinde hareket ediyor. Bilgisayar ve yayın araçları kullanıyorlar. Pek çok açıdan esnafa da katkı sağlıyorlar" diye konuştu.

500 belediye başkan adayı

Seçim Aydın, Türkiye genelinde 400-500 arasında belediye başkanı adayı bulunduğunu, bunun dışında belediye meclis, il genel meclis üyelikleri ve muhtarlık seçimleri olduğunu aktararak, binlerle telaffuz edilen adayların başta Ankara olmak üzere, Anadolu’nun her şehrinde turizme katkı sağladığını vurguladı.

Misafirhane kültürünün hala bulunmasının dolulukların yüzde yüzlere ulaşmasına engel olduğunu da kaydeden Aydın, şu bilgileri verdi: "Siyasi partilerin il şubelerine geliş gidişler de arttı. Özellikle başkentte siyasi partilere gelip gidenlerde ciddi artış yaşanıyor. Misafirhaneler olmasa turizme katkısı daha fazla olurdu. Misafirhanelerde yer olmayınca kalanlar geliyor. Fiyatlarda da kriz nedeniyle artış yaşanmadı. Ama misafirhaneler olmasaydı zam da yapılabilirdi."

Anadolu’da 750 otel var

ANADOLU’da Anadolu Turizm İşletmecileri Derneği’ne (ATİD) bağlı 350 otel bulunuyor. Belediye belgeli otellerle bu sayı 750’nin üzerine çıkıyor. ATİD Başkanı Seçim Aydın, turizmde seçim hareketliliğin en çok Ankara’da yaşandığını dile getirerek, başkenti, Trabzon, Gaziantep, Diyarbakır, Erzurum gibi illerin takip ettiğini söyledi.

Turizm de propaganda malzemesi

SEÇİM Aydın, bu yerel seçim kampanyalarında büyükşehir ve il belediye başkan adaylarının turizmle ilgili vaatlerinin de dikkat çektiğine değinerek, "Artık eskisi gibi beldelere ve şehirlere yol ve su getirme vaatleri yok. Bunun yerini illeri turizmle kalkındırma, kültürel ve turistik etkinlikleri ön plana çıkararak propaganda yapıyorlar. Herkes aday olduğu şehri turistik bölge yaparak potansiyelini ayağa kaldıracağını söylüyor. Turizmciler olarak bu bizi memnun ediyor" dedi.
kara_korsan - avatarı
kara_korsan
Ziyaretçi
24 Mart 2010       Mesaj #15
kara_korsan - avatarı
Ziyaretçi
Turizmin Türkiye Ekonomisindeki Yeri ve Ekonomik Etkileri

Turizm, insanların sürekli yaşadıkları yer dışına yaptıkları seyahatler ve gittikleri yerlerde geçici konaklamalarından doğan ihtiyaçlarının karşılanması ile ilgili faaliyetlerdir. İnsanlar, tarihin her çağında değişik nedenlerden dolayı seyahat etmişlerdir. Ancak, günümüzde sanayinin gelişmesi, ulaşım ve haberleşme teknolojisinin ileri düzeye ulaşması, kişi başına gelirin artması, refah düzeyinin yükselmesi ve insanların kullanabilecekleri boş zamanlarının çoğalması; turizme, tarihte insanların ticari, dini ve askeri amaçlarla yaptıkları seyahatlerden çok farklı bir şekil vermiştir. Bugünkü anlamıyla "turizm" deyimi, 19. yüzyılın sonlarına doğru kullanılmaya başlanmasına karşılık, 20. yüzyılın bir olgusu olarak gelişerek; günümüzde geniş kitleleri ilgilendiren sosyal ve ekonomik bir faaliyet haline gelmiştir.

Benzer Konular

31 Aralık 2012 / Misafir Soru-Cevap
23 Şubat 2010 / quienne Soru-Cevap
12 Aralık 2008 / Ziyaretçi Soru-Cevap
23 Ağustos 2009 / Misafir Türkiye Coğrafyası