virtuecat
Ziyaretçi
11 Eylül 2008       Mesaj #1
virtuecat - avatarı
Ziyaretçi
chenardscreenshot014962yh4

Sponsorlu Bağlantılar
Chenard 1.050

Her yaşta insanın öğrenmek için çaba sarf ettiği, güzel bir zeka oyunu olan Satranç öğrenmek isteyenlerin önce sanal ortamda bilgisayarında oynayarak satranç öğrenmeye başladığı bir gerçektir.

Siz de satranç öğrenmek istiyorsanız ve satranç biliyorsanız da farklı bir alternatif satranç programı denemek istiyorsanız, Nisan 1993 tarihinde üretilip bu zamana kadar gelen güzel bir program olan Chenard Satranç’ı denemenizi tavsiye ederiz.

Umarız satranç bilginizi geliştirmenizde faydalı olur.

Chenard oyununda birçok oynama ve düzenleme seçeneği mevcut, bunlardan bazıları aşağıda listelenmiştir.
Oyununuzu kaydedip, kaldığınız yerden oynayabilirsiniz. (.gam uzantılı dosya ile)
Taşların boyutlarını ayarlayabilirsiniz.
Taş türünü seçebilirsiniz.
İster bilgisayara karşı ister bir arkadaşınızla sırayla aynı bilgisayarda oynayabilirsiniz.
Her iki tarafa da düşünme süresi belirleyebilirsiniz.
Oyun tablasını küçük, orta ve büyük olarak 3 ayrı boyutta değiştirerek oynayabilirsiniz.
Oyun hareketlerini liste olarak kaydedebilirsiniz.
Oynadığınız taşı geri alabilir, tekrar oynayabilirsiniz.

Hiçbir kurulum yapmadan, indirdiğiniz paketin içerisindeki winchen.exe adlı dosyayı çift tıklayarak oyunu oynamaya başlayabilirsiniz.

Versions of Chenard that you can download

All of the following versions of my chess program are freeware. This means that you may use these programs for free on your computer. Also, it means that you may distribute the original, unmodified zip files to other people. Windows XP/NT/98/95 (not yet tested with Vista)

Here are ZIP files (compressed archives) that you can download and decompress into a directory on your computer (I recommend something like C:\CHENARD). winchen.zip [142K] - [Version 1.050 added 3 May 2008.]
This zip file contains a version of Chenard for 32-bit versions of Microsoft Windows. It also contains documentation for installing and using Chenard (mirrored here).
chenwav.zip [133K]
This zip file contains some WAV file recordings of my voice which Chenard can use to say the notation for each move played in the game. Enable this with the View|Speak option in Chenard. If you don't want to enable the View|Speak option, there is no need to download this file.

chenardscreenshot014962yh4

Revision history - Tells what has changed recently.
Source code for Chenard

chensrc.zip [240K] - This is the complete C++ source code for Chenard. This source code is public domain. All I ask is that my name (Don Cross) and the Chenard web site address (Chenard - a freeware chess program by Don Cross) remain intact in any distributed works. I would also like to hear of any interesting uses you have made of the source code. Please email me: cosinekitty {at} hotmail {dot} com.

Benzer Konular

14 Aralık 2007 / Misafir Eğitim Bilimleri
3 Şubat 2010 / _KleopatrA_ X-Sözlük
9 Temmuz 2011 / sflower Soru-Cevap