Cevap Yaz Önceki Konu Sonraki Konu

3ds Max - 3D Modelleme, Görselleştirme ve Anismasyon Programı

Gösterim: 40181 | Cevap: 0
  • 3d programi nasil kullanilir
16
3 Temmuz 2013 14:53   |   Mesaj #1   |   
Mira - avatarı
SMD MsXTeam
İstanbul
3977
3.756 mesaj
Kayıt Tarihi:Üyelik: 27-09-2010
3ds Max Nasıl Kullanılır? 3ds Max Kullanımı Hakkında
MsXLabs.org & Vikipedi, özgür ansiklopedi

3D Studio Max, Autodesk tarafından geliştirilen bir 3D modelleme, Görselleştirme ve Animasyon programıdır. MSDOS ortamında çalışan 3D Studio yazılımının devamı olan 3D Studio Max'in son sürümü, 2011 yılında çıkan 3DS Max 2012'dir.

Gelişmiş eklenti desteği ve kolay kullanımı ile 3DS Max, 3D modelleme yazılımları arasında en yaygın kullanıma sahip uygulamalardan biridir. Gelişmiş karakter modelleme özellikleri ile oyun geliştiricilerinin gözdesi haline gelmiştir. Film özel efektleri, mimari sunumlar ve endüstriyel tasarım sunumları gibi alanlarda da yaygın olarak kullanılmaktadır.

Tarihçesi
DOS ortamında çalışan ilk sürümü Yost Group tarafından üretilmiş ve Autodesk tarafından yayımlanmıştır. 3D Studio 4. sürümünden sonra Windows NT platformu için yeniden yazılmış ve "3D Studio Max" adını almıştır. Bu versiyon ise Kinetix tarafından piyasaya sürüldü, Kinetix, Autodesk'in alt kuruluşu olan Medya ve Eğlence bölümüydü. Yazılım daha sonra geliştirilmeye devam etti ve ismi kısaltılarak "3DS Max" olarak değiştirildi.

Temel Özellikler
3DS Max, parçacık sistemleri, karakter modelleme araçları, hareket yakalama araçları ve gelişmiş denetçiler gibi özellikleriyle tek bir pakette çok sayıda özelliği sunmaktadır. Ayrıca MAXScript adında tümleşik bir programlama dili vardır.

Modelleme

3DS Max çok sayıda temel nesneyi hazır olarak sunar. Mimari tasarımlar için de duvar, kapı, pencere ve merdiven gibi bileşenleri ölçülerini kolayca değiştirerek projeye eklemek mümkündür. 3DS Max ayrıca poligonal modelleme, NURBS modelleme, yüzey modelleme gibi teknikleri destekler.

Animasyon
3DS Max'in animasyon kontrolleri ile nesnelerin tüm özellikleri, materyaller, kameralar, ışıklar ve çevre özellikleri zaman içinde değiştirilebilir ve Curves Editor ile tüm bu özellikler üzerinde tam bir kontrol sağlanabilir. Değişken grafiklerinin Bezier eğrileriyle kontrol edilebildiği bu editör ile karmaşık animasyonların üstesinden gelmek mümkündür.

3DS Max, animasyon için klasik anahtar kare yöntemini kullanır. Zaman doğrusu içinde farklı noktalarda verilen değerler arası geçişi otomatik olarak yapar ve Curves Editor ile bu geçişlere ince ayarlar yapılmasına olanak verir.

Ters Kinematik çözümleyicisi ile birbirleriyle bağlantılı hareket eden objeler arası ilişkiler kolayca çözümlenir ve kare anahtarlama yöntemi ile kompleks mekanizmaların animasyonu yapılabilir. Ayrıca, pozisyon, bakış, yüzey, bağlanma, tutunma ve yönelme kısıtlayıcılarıyla gelişmiş animasyonlar yapılabilir.

Animasyon için kullanılabilecek diğer özellikleriyse uzay saptırıcıları ve niteleyicilerdir. Uzay saptırıcıları kendilerine bağlanan objelere, bükme, patlatma, rüzgar ve yerçekimi gibi etkileri uygularlar. Niteleyiciler ise modellemede kullanıldıkları gibi animasyon için de objeleri zaman içinde değiştirmede kullanılabilirler.

3DS Max'in en güçlü özelliklerinden biri de Havoc tarafından yazılan ve pek çok oyunda kullanılan ünlü fizik motoru Rreactor'dür. Reactor ile yerçekimi etkisiyle düşme, esneme, sıçrama gibi fizik benzetimleri yapılabilir.

Rendering
3DS Max'in en zayıf yönü tümleşik render motorunun Maya, Cinema4D, Lightwave ve SoftImage gibi programlara göre daha kötü sonuçlar vermesiydi. Autodesk bu sorunun üstesinden gelmek için daha önce ayrı bir ürün olarak satılan Mental Ray'i 3DS Max'e dahil etti. 6. sürümden itibaren tüm 3DS Max sürümleriyle birlikte piyasadaki en güçlü render motorlarından biri olan Mental Ray'i kullanmak mümkün. Ayrıca, 3DS Max ile 3. parti render motorları da kullanılabiliyor, bunlardan bazıları; V-Ray Renderer, Maxwell Render, Brasil r/s ve finalRender'dır.

Sürüm Geçmişi



Eklenmiş Dosyalar
Dosya Türü: zip 3ds Max Resimli Anlatım 2013.zip (1.01 MB, 10 gösterim)
Cevap Yaz
Hızlı Cevap
İsim:
Mesaj:
Önceki Konu Sonraki Konu

3ds Max - 3D Modelleme, Görselleştirme ve Anismasyon Programı Konusuna Benzer Konular

AutoDesk 3Ds Max - Modelleme ve Animasyon Programı
Gönderen: Blue Blood Forum: Arşive Kaldırılan Konular
Cevap: 1
Son Mesaj: 3 Temmuz 2013 14:48
Mimarlık ve Bilgisayar Programları - 3ds Max Design
Gönderen: Daisy-BT Forum: Mimarlık
Cevap: 2
Son Mesaj: 10 Haziran 2011 00:27
Mimarlık ve Bilgisayar Programları - 3ds Max
Gönderen: Daisy-BT Forum: Mimarlık
Cevap: 3
Son Mesaj: 31 Aralık 2010 11:47
Adobe Shockwave Player - Anismasyon Oynatma Programı
Gönderen: UnknowN Forum: Yazılım
Cevap: 0
Son Mesaj: 6 Temmuz 2009 23:03
Canvas - 3D Modelleme Programı
Gönderen: ozti Forum: Yazılım
Cevap: 0
Son Mesaj: 22 Nisan 2006 23:08
Sayfa 0.139 saniyede 12 sorgu ile oluşturuldu