Arama

Henry Ford

Güncelleme: 16 Haziran 2017 Gösterim: 33.931 Cevap: 8
Kral_Aslan - avatarı
Kral_Aslan
VIP MsXTeam
11 Ekim 2007       Mesaj #1
Kral_Aslan - avatarı
VIP MsXTeam

Henry Ford

Ad:  12.jpg
Gösterim: 1382
Boyut:  31.4 KB

(d. 30 Temmuz 1863, Dearborn - ö. 7 Nisan 1947, Dearborn, Wayne, Michigan, ABD)
Sponsorlu Bağlantılar
geliştirdiği hareketli bant (konveyör) sistemiyle büyük ölçekli üretimde çığır açan ABD’li otomobil sanayicisi.

İrlanda göçmeni çiftçi bir ailenin sekiz çocuğundan biri olan Ford, 16 yaşında öğrenimini yarıda bırakıp gittiği Detroit’te üç yıl makinist çırağı olarak çalıştı. Dönüşünde babasının çiftliğinde kurduğu küçük bir makine atölyesinde tamirciliğe başladı. Eldeki malzemelerle bir traktör yapmayı başardı. Evlendikten (1888) sonra Detroit’e yerleşerek 1893’te Detroit Edison Company’de başmakinist oldu. Aynı yıl gerçekleştirdiği benzinle çalışan motoru kullanarak 1896’da ilk dört tekerlekli arabasını tamamladı. Daha önce bunu başarmış otomobil mucitlerinin tersine, yaptığı araçları satarak çalışmalarını geliştirdi. 1899’da bazı ortaklarla birlikte Detroit Automobile Company’yi (sonradan Henry Ford Company) kurdu. Sürekli yeni modeller üzerinde çalıştığı için, bir an önce piyasaya bir yolcu arabası çıkarmak isteyen ortaklarıyla anlaşmazlığa düştü. Bu dönemde çeşitli yarış arabaları da yaptı. 1902’de sonradan Cadillac Motor Car Company olarak yeniden düzenlenen Henry Ford Company’den ayrıldı. Ertesi yıl düşündüğü modeli bulunca halktan kişilerin sermaye katılımıyla Ford Motor Company’yi kurdu.

Ford, çok geçmeden Ruhsatlı Otomobil İmalatçıları Birliği’nin engellemesiyle karşılaştı. Güçlü sermaye çevrelerinin yer aldığı bu örgütün elindeki patente dayanarak şirket aleyhine açtığı davada inatçı bir mücadele yürüttü. Altı yıl süren mahkemeden çıkan olumsuz karara karşı temyize başvurarak sonunda 1911’de davayı kazandı. Bu başarısı otomobil sanayisinde yeni bir dönem açmanın yanı sıra halk arasında kahramanlaşmasını sağladı.

Ford’un Ekim 1908’de gerçekleştirdiği T modeli ticari araba, sonraki 19 yıl içinde ABD’de 15,5 milyon, Kanada’da yaklaşık 1 milyon, Ingiltere’de de 250 bin sattı. Bu miktar dünya otomobil üretiminin yaklaşık yarısını buluyordu. Ekonomide ve kentleşmede büyük bir dönüşüm sağlayan bu başarının temelinde, Ford’un 1913-14 yıllarında Highland Park’taki yeni fabrikasında geliştirdiği üretim teknolojisi yatıyordu. Çeşitli aşamalara ayrılan üretimin hareketli bir montaj bandı üzerinde daha kısa sürede tamamlandığı bu sistem, üretkenliği yüksek bir düzeye çıkardı. Ford Motor Company 1914’te işçilerine ödediği asgari ücreti iki katma çıkardı ve çalışma süresini sekiz saate indirerek üç vardiyalı üretime geçti. Bu arada maliyetin sürekli düşmesiyle göreli olarak ucuzlayan otomobil yaygın bir tüketim malı durumuna geldi.
Ad:  13.jpg
Gösterim: 1292
Boyut:  41.7 KB

Kuruluşundan sonraki beş yıl içinde sekiz değişik model çıkaran Ford Company, 1908’de günde 100 araba düzeyinde bir kapasiteye ulaşmıştı. Şirketin yüzde 58 hissesini elinde tutan Ford, yalnızca T modelini üreterek bu kapasiteyi artırmak isteyince, öteki hissedarların direnişiyle karşılaştı. Ayrı bir şirket kurmakla birlikte hâlâ Ford hissedarı olan Dodge kardeşler, 1916’da şirketin kârını düşürdüğü gerekçesiyle Ford aleyhine dava açtı. Üç yıl süren mahkeme davacıların lehinde sonuçlandı. Aralık 1918’de şirketin yönetim kurulu başkanlığını tek oğlu Edsel’e bırakmış olan Ford, yeni bir şirket kurma tehdidini ustaca kullanarak öteki hisse senetlerini ele geçirdi. Böylece 1920’de yeniden düzenlenen Ford Motor Company dev bir aile şirketi kimliğini kazandı.

Dodge davasının bir gerekçesi de River Rouge’da yeni bir fabrika kurma planıydı. Bu plan üretimde kendi kendine yeterliliği öngörüyordu. Savaşın yol açtığı hammadde sıkıntılarını ve yan sanayilerden düzensiz mal akışının yarattığı aksaklıkları göz önüne alan Ford, üretimle ilgili bütün işleri kapsayacak bir kuruluşlar zinciri oluşturmaya yöneldi. Bu amaçla bir demiryolu hattı, 16 kömür ocağı, 285 bin hektarlık ormanlık alan, bir şilep filosu ve cam fabrikası satın aldı. Tasarının en önemli bölümünü oluşturan River Rouge’daki entegre tesisler 1927’de açıldı. Gücünün doruğunda olduğu dönemde varlıkları Michigan’ın kuzeyindeki demir ocaklarından Brezilya’daki cangıllara kadar uzanan şirket, toplam 33 ülkede etkinlik gösteriyordu.

Ford’un şirket üzerinde kurduğu mutlak denetim, aynı zamanda şirketin gerilemesine yol açan bir etken oldu. Başarısını sağlayan düzenlemeleri tek doğru olarak görmeye başlayan Ford, öteki otomobil üreticilerinin geliştirdiği vites, hidrolik fren, altı ve sekiz silindirli motor, boyada siyah dışında da renkler kullanma gibi yenilikleri izlemekten kaçındı. Sonunda piyasa talebinin değişmekte olduğunu görünce, fabrikalarını beş ay kapatarak yeni model arayışına girdi. Aralık 1927’de piyasaya sunduğu A modeli, tutmakla birlikte, beklenen ölçüde bir başarı sağlayamadı. Böylece şirket otomobil piyasasındaki önderlik konumunu yitirdi. General Motors Coıporation’ın Chevrolet, Chrysler Corporation’ın Plymouth modellerinden daha az satan A modelinin üretimine 1931’de son verildi. 1932’de çıkarılan Ford V-8 modeline karşın gerileyişi süren Ford Motor Company, 1936’da otomobil sanayisinde üçüncü duruma düştü. Ford benzer bir tutumu işçileriyle olan ilişkilerde de ortaya koydu. 1932’de satışlardaki düşmenin ve Büyük Bunalım’ın yarattığı para darlığının da etkisiyle otomobil sanayisindeki düzeyin altında bir ücret vermeye başladı. İşçilerin sendikalaşma çabalarını önlemek için en sert yöntemlere başvurdu. Sonunda 1941’de Birleşik Otomobil İşçileri Sendikası’yla (UAW) sözleşme imzalamak zorunda kaldı. 1943’te oğlunun ölümü üzerine yeniden üstlendiği şirketin yönetim kurulu başkanlığını 1945’te torunu Henry Ford H’ye bıraktı.
Ad:  14.jpg
Gösterim: 1114
Boyut:  71.2 KB

Ford, iş yaşamı dışında sergilediği şaşırtıcı kişiliğiyle de toplumda ilgi uyandırdı. 1915’te “sürekli arabuluculuk” yoluyla Avrupa’da savaşı sona erdirmek için bir grup savaş karşıtıyla birlikte özel bir gemi tutması birçok çevrede alay konusu oldu. 1918’de Başkan Woodrow Wilson’ın desteğiyle Michigan’dan senatörlüğe adaylığını koyduysa da, muhaliflerinin kişisel saldırılarıyla geçen bir kampanyanın ardından az farkla seçimi kaybetti. Aynı yıl bir gazete satın alarak, savaşı finanse etmekle suçladığı hayali bir kişilik olan “Uluslararası Yahudi”ye yönelik, küfürlerle dolu makaleler yayımladı, ilginç dans toplantıları düzenleme, soya-fasulyesiyle denemeler yapma, küçük köy fabrikaları kurma, “sade halk”a seslenen radyo yayınları hazırlatma, gençlik döneminin Amerikan el aletleri ve antika eşyalarının yer aldığı bir müze kurma gibi çoğu kez yakın çevresince de garip karşılanan işlerle uğraştı. Ölümünden sonra Ford Company’deki bütün varlıkları şirket üzerindeki aile denetimini sürdürmek için 1936’da oluşturulan ve sonradan dünyanın en zengin vakfına dönüşen Ford Vakfı’na geçti. Ford’un Samuel Crowther ile birlikte yazdığı My Life and Work (1922; Yaşamım ve Yaptıklarım) ve Today and Tomorrow (1926; Günümüz ve Gelecek) adlı iki kitabı vardır.

kaynak: Ana Britannica

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 16 Haziran 2017 01:32
Biyografi Konusu: Henry Ford nereli hayatı kimdir.
Hayatın ne anlamı var.. Yanımda sen olmayınca....
H€L€N - avatarı
H€L€N
Ziyaretçi
25 Kasım 2007       Mesaj #2
H€L€N - avatarı
Ziyaretçi
Ad:  2.jpg
Gösterim: 789
Boyut:  57.0 KB

Henry Ford (1863 - 1947)


Amerikalı otomobil üreticisi Ford, çoğunlukla yalnız tek bir modeli satışa çıkardığı halde, 20. yüzyılın ilk yarısında Amerikan piyasasına egemendi. Kendisi tarafından ilk kez uygulanan seri üretimle Ford, sürümü ve kazancı artırdı. Ayrıca daha yüksek ücretler ve daha kısa çalışma saatleriyle işçilerin koşullarını daha çekici bir hale getirdi.
Sponsorlu Bağlantılar

30 Temmuz 1863'de Dearborn/Michigan'da İrlanda kökenli bir çiftçinin altı çocuğunun en büyüğü olarak dünyaya geldi. Oniki yaşındayken annesini kaybeden Henry, boş zamanlarını kendisine kurduğu bir mekanik atölyesinde geçiriyordu. Burada 15 yaşında ilk buharlı makinesini yaptı. Detroit'te bir şirketin atölyesinde çıraklığa başladı ve önceleri cep saatleri onarımı konusunda uzmanlaştı. Cep saatlerini büyük çapta uygun fiyata üretme planından kısa bir süre sonra vazgeçti. 1882'de Michigan'ın güneyinde buharlı makine montörü olarak ilk kez sürekli bir işe girmiş oldu.

Altı yıl sonra bir çiftçinin kızı olan Clara J.Bryant ile evlenerek ondan bir çocuk sahibi oldu. 1891'den sonra Detroit'te Edison Illuminating Company'de (Işıklandırma Şirketi) mühendisliğe başladı (1893'te başmühendis oldu). Boş zamanlarında otomobil üretimi üzerinde çalışıyordu. İlk tek silindirli benzin motorunu 1893'te kendi evinin mutfağında üretti. Üç yıl sonra ilk otomobilini yaptı. 33 yaşındaki Ford, bisiklet tekerlekleri monte ettiği bir şasiye bir motor taktı. İlk şirketi olan Detroit Automobile Company, kuruluşundan birbuçuk yıl sonra, 1890'da iflas edince, Ford 16 Haziran 1903'te hisselerine % 25,5 oranında ortak olduğu Ford Motor Company'yi kurdu. Aynı yıl içinde ürettikleri ilk otomobil ABD'de satıldı. 1904'ten sonra otomobillerini başka kıtalara da ihraç etti.
Ad:  4.jpg
Gösterim: 1354
Boyut:  55.4 KB

Amerikalı Ford aynı yıl içinde kendi üretimi "999" markalı yarış arabasıyla yeni bir dünya rekoru kırdı. T Modeli 1906'dan beri şirketinin en büyük hisse sahibi ve başkanı olan Ford, 1908'de yaptığı T Modeli arabasıyla şirketinin dünya çapında tanınmasını sağlayan bir satış rekoru kırdı. Yalnız tek bir modeli satışa sunma düşüncesi önceleri kuşkuyla karşılanan Ford, bu uygulamayla turnayı gözünden vurdu. 1906'da İngiltere'de ilk Avrupa şubesini açan Ford, 1927'de A modelinin üretimine geçinceye kadar, yaklaşık olarak 15 milyon araba sattı. İşletmesi 1917'de üretimine tarımsal taşıt araçları (özellikle traktör) ekleyerek üretim yelpazesini genişletti.

1925'te kısa bir süre yolcu ve kargo uçakları üretimine de geçti. 1919'dan beri oğlu Edsel ilebirlikte şirketi yöneten Ford, bu tarihte şirketinin bütün hisselerini satın almıştı. Şirketinin ekonomik başarıları, yalnız satışa sunulan taşıt araçlarına dayanmakla kalmayıp, Ford'un planlama, örgütlenme ve üretim alanlarında uyguladığı yeniliklerle de yakından ilişkiliydi. 1913'te otomobil endüstrisine seri üretim bandını getiren Ford'dur. Ford'un, iş bölümü ve rasyonelleştirme yoluyla daha düşük maliyetli bir üretime ve daha yüksek satış sayılarına ulaşılacağına ilişkin düşüncesi tutundu. Aynı zamanda daha kısa çalışma saatlerini ve daha yüksek işçi ücretlerini savunmakla birlikte şirketinde sendikal eylemleri kabul etmedi.
Ad:  5.jpg
Gösterim: 672
Boyut:  38.6 KB

"Fordizm" izleyen zamanlarda çok sayıda işletme tarafından benimsendi. Ford, Belçika (1922), İtalya (1923) ve Almanya'da (1925) fabrikalar kurduktan sonra Avrupa'daki Ford işleri 1928'den sonra İngiltere'de kurulan yeni bir fabrikadan merkezi olarak yönetildi. 1932'de piyasaya sürdüğü Y Modeli özellikle Avrupa pazarı için tasarlanmıştı. Bu model 1933'te geliştirilen V8 motoruyla birlikte, işletmenin izleyen yıllardaki gelişimi üzerinde, belirleyici bir rol oynadı. Ford, İkinci Dünya Savaşı'nda, tıpkı daha önce Birinci Dünya Savaşı'nda yaptığı gibi, işletmesini tamamen savaş üretimine göre uyarladı. Ford Motor Company savaş malzemesi teslimatında en büyük şirketlerden biri oldu ve çok da iyi para kazandı. Buna rağmen Ford, her iki dünya savaşından önce barışın korunması için çaba harcamış ve 1936'da barışın güvence altına alınmasını hedefleyen bir vakıf olan Ford Foundation'ı kurmuştu.

Şirket Başkanlığına Oğlu Edsel 1943'te ölünce Henry Ford yeniden şirketinin yönetimini üstlendi. 1945'te savaşın sona ermesiyle silahlanmaya yönelik siparişlerin çoğu iptal edilince, Ford rekor sayılacak bir süre içinde barışsal üretime geçti. Temmuz 1945'te ilk binek otomobili üretim bandından çıktı. Bu, ABD'de üç buçuk yıldır üretilen ilk arabaydı. Bundan iki ay sonra Ford, şirket yönetimini torunu Henry Ford II'ye devretti. Şirketin kurucusu Ford, 7 Nisan 1947'de, 83 yaşında, Dearborn/Michigan'daki evinde bir beyin sektesinden öldü.

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 16 Haziran 2017 01:33
asla_asla_deme - avatarı
asla_asla_deme
VIP Never Say Never Agaın
20 Ekim 2008       Mesaj #3
asla_asla_deme - avatarı
VIP Never Say Never Agaın
Ad:  8.jpg
Gösterim: 909
Boyut:  31.6 KB
Hen­ry Ford

(1863-1947).
Çok sayıda oto­mobili ucuz üretmenin yolunu ilk bulan Hen­ry Ford'dur. Michigan'da Dearborn yakınla­rında doğan Ford, ABD'ye göç etmiş İrlanda­lı bir çiftçinin oğluydu. Küçüklüğünde çiftlik işlerinden çok, makinelere ilgi duyar, cep harçlığını çoğu kez komşularının saatlerini onararak çıkarırdı. 16 yaşında babasının çiftli­ğini terk ederek yürüyerek Detroit'e gitti. Birkaç yıl makine yapımı ve onarımı gibi işlerde çalıştıktan sonra kısa bir süre için babasının çiftliğine döndü. Orada küçük bir atölye açtı. 1893'te evinin mutfağında benzin­le çalışan ilk motorunu, bundan üç yıl sonra da atölyesinde dört beygir gücündeki ilk dört tekerlekli "atsız araba"sını yaptı. 1903'te Ford Motor adıyla kendi şirketini kurdu. Amacı sıradan insanların gereksinimini karşıla­yacak, lüks olmayan bir otomobil üretmekti. 1908-27 arasında geliştirdiği dayanıklı ve az masraflı T modeli arabadan, sonraki 19 yıl ic.inde, yalnız ABD'de 15 milyondan fazla sattı.

Ford "az kâr, çok satış" yöntemini benim­sedi. Hareketli montaj bandıyla hızlı bir biçimde ve düşük maliyetle üretilen arabalar, az kazançla ucuza satıldığından çok sayıda alıcı buldu. Birbirinden uzak çiftlikler arasın­da ulaşım kolaylaştı. Yeni yollar yapıldı ve otomobil ABD'de hızlı kentleşmenin başlıca aracı oldu.
Ad:  7.jpg
Gösterim: 692
Boyut:  41.8 KB

Ford'un sistemiyle işçiler durdukları yerde önlerinden geçen hareketli bant üzerindeki parçaları birleştirerek çalışıyorlardı. Bu yön­temle bir arabanın yapımı 93 dakika sürüyor­du. Üç vardiyalı üretime geçildikten sonra her 24 dakikada bir otomobil piyasaya çıkıyordu. 19()8'e gelindiğinde günde 100 otomobil üre­tilmeye başlanmıştı. Ford'un ayrıca bir de­miryolu işletmesi, 16 kömür madeni, hektarlarca ormanı, Superior Gölü çevresindeki zengin demir ve bakır yataklarına ulaşmak için filoları vardı.

Ford, 1930 Büyük Dünya Bunalımı sırasın­da işçi ücretlerinde kısıntı yaptı. İşçilerin sendikalaşma çabalarına sert önlemlerle karşı çıktı. Sonunda Birleşik Otomobil İşçileri Sen-dikası'yla bir sözleşme imzalamaya razı oldu.
1943'te oğlunun ölümü üzerine üstlendiği şirketin yönetim kurulu başkanlığını, 1945'te torunu Henry Ford H'ye bıraktı, bundan bir süre sonra da öldü.

Büyük ölçekli üretimde çığır açmış olan Henry Ford, 1936'da eğitim ve sağlık sorunla­rının iyileştirilmesi amacıyla dünya çapında etkin bir vakıf olan Ford Vakfı'nı kurdu. Ne var ki, II. Dünya Savaşı sırasında savaş gereçleri üretmenin yanı sıra, yürüttüğü Ya­hudi karşıtı kampanyalar, kamuoyunun sert tepkilerine yol açtı. Ford'un bir özyaşamöyküsü, bir de Today and Tomorrovv (1926; "Günümüz ve Gelecek") adlı iki kitabı vardır.

MsxLabs & TemelBritannica
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 16 Haziran 2017 01:35
Şeytan Yaşamak İçin Her Şeyi Yapar....
Daisy-BT - avatarı
Daisy-BT
Ziyaretçi
3 Ağustos 2011       Mesaj #4
Daisy-BT - avatarı
Ziyaretçi
Ad:  6.jpg
Gösterim: 685
Boyut:  45.3 KB
Henry Ford

Doğum: 1863, Michigan
Ölüm:1947, Dearborn
Amerikan otomobil sanayiinin kurucusu.

Üretim montaj bandının ve modern seri üretim tekniklerinin geliştiricisi olarak bilinen Ford, 15 yaşındayken okulu bıraktı. Detroit'te bir tamir atölyesinde çıraklık yapmaya başladı, buharlı ve benzinli motorlar üzerinde denemelerde bulundu. 1896'da ilk otomobilini üretti. 1899'da başmühendis olarak çalışmakta olduğu Edison Şirketi'nden istifa ederek Detroit Otomobil Şirketi'ni kurdu.

1902 yılında, şirketin maddî destekçileri otomobili lüks bir ürün olarak değerlendirdiklerinden, şirketten çekildi. Ucuz fakat güvenilir bir otomobil için geniş bir tüketici potansiyeli olduğunu kanıtlamak için, 1903'te kendi motor şirketini kurdu (Ford Motor Company). 1908'de, dört silindirli ünlü T - Model otomobili gerçekleştirdi. 1913 yılında montaj bandı sistemini kurdu. Bu sistemde her işçi, yürüyen bir bant üzerinde önünden geçen arabaların, tek bir parçasını monte ediyordu. Ford, ABD'de birçok fabrika kurdu ve üretim maliyetiyle son ürünün fiyatını düşürmek için kendi malzemeciler ağını oluşturdu. 1919'da şirketi, oğlu Edsel'e devrettiyse de, şirket meselelerinde söz sahibi olmaya devam etti. Bu dönemde, dört silindirli Model - A otomobili (1927) ve ünlü V-8 motorunu (1932) yaptı.

Ford, ölümüne dek, ABD'nin en güçlü ve en tartışmalı kişilerinden biri oldu. Anlaşılması güç, çelişkili bir kişiliği vardı. "Tarihin bir saçmalık olduğunu" iddia eden Ford, birçok müze ve kültür, bilim vb. alanlarda sayısız burs veren, araştırmaları finanse eden Ford Vakfı'nı oluşturdu. Sendikalaşmaya karşı, kimi zaman da şiddete başvurarak savaştı. Bunun yanı sıra, ortalama iş gününü kısalttı ve işçilere hisse satma sistemini geliştirdi.
Ad:  15.jpg
Gösterim: 798
Boyut:  40.3 KB

Fabrikalarındaki işçilere zamanın en yüksek asgari ücretini veren Ford, en düşük ücretin en avantajlı emek maliyetini sağlamadığını kanıtladı. Sürümü genişleterek, ücretleri artırarak ve verimliliği yükselterek maliyetlerin ne derece ucuzlatılabileceğini gösterdi. Tüm mücadelelerine karşın, Ulusal Çalışma İlişkileri Heyeti'nin kararıyla fabrikalarında sendikalaşmayı kabullenmek zorunda kalan Ford, fabrikaya ait mağazaların da kurucusu oldu. 1915 yılında, I. Dünya Savaşı'na son vermek amacıyla Avrupa'ya bir "barış gemisi" yollanması projesini finanse etti. 1938'de ise, Hitler tarafından yollanan bir nişanı kabullenen Ford, tecrit politikasının en ateşli savunucularından biri oldu. II. Dünya Savaşı boyunca binlerce B-24 bombardıman uçağı üreten, dünyanın en büyük uçak fabrikasını kurdu.

MsXLabs.org & Morpa Genel Kültür Ansiklopedisi
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 16 Haziran 2017 01:36
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
6 Aralık 2015       Mesaj #5
Safi - avatarı
SMD MiSiM

FORD HENRY

Ad:  ford2.jpg
Gösterim: 702
Boyut:  61.1 KB

(Wayne County, Dearborn yakınında, MiAccademia Carrara, Bergamo chigan, 1863 - Dearborn 1947)
amerikan otomobil sanayisinin öncüsü.

Babası William Ford ABD'ye yerleşmiş irtandalı bir çiftçiydi. Henry Ford, 1882'ye doğru montör-tamirci olarak tarım makineleri üreten bir yapımevinde çalışmaya başladı Sonra 1884'te babasından aldığı ağaçlık bir arazide hızar atölyesi kurdu.
1887’de evlendikten sonra Detroit'e dönerek Edison illuminating Company’ye başmühendis oldu. Boş zamanlarında parça parça ilk otomobilini yaptı. 1889’da Detroit Automobile Company'ye ortak oldu; ancak bu şirkette çok az hissesi olduğundan, ucuz araba yapma konusundaki tasarıları dikkate alınmadı. Bu düşünce daha sonra 1899'da R. E. Olds tarafından ortaya atıldı; bu yapımcının "spider"i uzun yıllar bu pazarı elinde tuttu.

Edison tarafından cesaretlendirilen Ford da 1902'de bir inceleme ve araştırma şirketi olan Henry Ford Company'yi kurdu, sonra 1903'te otomobil üreten tüm sanayicilerin ihtira ücreti ödemesini zorunlu kılan Selden tröstüne karşı ciddi bir mücadele verdikten sonra Ford Motor Company'yi kurdu ve bu şirketi Amerika'nın en güçlü ve tek bağımsız kuruluşu durumuna getirdi. 1908'de ünlü "T" modelini yaratarak bu modelden 15 milyon üretti. Ford seri üretimi başlattı (1912'de yılda 75 000 otomobil) ve bir bütün oluşturan belli başlı parçaların standartlaştırılabileceğini düşündü. Seri montaj sayesinde, 1908'de 850 dolar olan Ford T'nin fiyatı 1922'de 265 dolara düştü. Ford dışsatımı, ticari yayılmanın en güçlü aracı olarak gören ilk sanayicilerden biriydi; 1910'dan sonra İngiltere'ye 3 000'den fazla araba yolladı ve 1925'te büyük bir ticaret filosu kurdu.

1914'te tüm personelinin kâra katılması ilkesini benimsedi ve ertesi yıl, işletmelerinde çalışanların uzun vadeli taksitlerle birer Ford marka araba edinmesini sağlayan liberal bir satış sistemi kurdu. Birinci Dünya savaşı boyunca. 1915’te Avrupa'ya giderek banş için birlik kurma girişiminde bulunduysa da amacına ulaşamadı.
Ad:  16.jpg
Gösterim: 530
Boyut:  34.1 KB

Meslek yaşamında koyu bir bireyci, aşırı derecede otoriter ve paternalistti, bütün yaşamı boyunca sendikaların ve resmi makamların özel kuruluşlara el atmalarını karşı savaştı. İş anlayışı üstüne iki yapıtı vardır: My Life and Work (Hayatım ve eserim) [1922] ve Today and Tomorrow (Bugün ve yarın) [1926]. Yüksek ücret kuramının ("yüksek ücretleri oluşturan, doygun pazar değildir; doygun pazarı oluşturan, yüksek ücretlerdir") ve fordculuk diye anılan kurucu hisse senedi kuramının kurucusudur.

Oğlu, EDSEL


(Detroit 1893 - ay. y. 1943),
22 yaşında Ford Motor Company'nin başına geçti, 1919'da başkanlığa yükseldi ve Detroit yakınlarında Kızıl ırmak üstünde dev Ford fabrikaları kurdurarak işletmenin genişlemesinde önemli bir rol oynadı. Edsel'in zamansız ölümü üzerine yaşlı Ford, şirketin başına torunu HENRY ll'yi (Detroit 1917 - ay. y. 1987) geçirdi.

Kaynak: Büyük Larousse
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 16 Haziran 2017 01:37
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
16 Haziran 2017       Mesaj #6
Safi - avatarı
SMD MiSiM

Ford Motor Company

Ad:  9.jpg
Gösterim: 700
Boyut:  35.3 KB

1903 te Dearborn'da (Michigan), Henry Ford tarafından kurulan ameriten otomobil yapım şirketi. Şirket, ilk on beş ayda, 118 işçisiyle 1 708 motorlu taşıt yaptı. Daha 1910’da, üretimi 34 500 arabaya, çalışanların sayısı da 4 200'e ulaştı. 1914 te, savaşa katılan avrupa ülkelerinin ilginç önerilerine karşın, Ford askeri gereç üretimine girme yi reddetti. Ancak, ABD'nin 1917'de savaşa katılmasıyla bu kararından vazgeçti.

Savaş bitince şirket normal etkinliklerine döndü. 1919'da ve dünyada ilk kez, bir yılda bir milyon araba üretti. 1921-1936 arasında, tüm dünyada yapım ve montaj fabrikaları kurarak üretimini sürekli artırdı. ikinci Dünya savaşı sırasında, 1941'den başlayarak tüm çalışmaları müttefik askeri güçlerin gereksinimlerini karşılamaya yöneldi. ABD’nin ikinci büyük otomobil yapımcısı olan Ford’un 185 ülkede kuruluşları vardır. 1991 rakamlarıyla, 5 483 000'i binek arabası olmak üzere 7 425 000 taşıt üreten Ford, dünyanın dördüncü büyük sanayi kuruluşudur.

Kaynak: Büyük Larousse
Ad:  17.jpg
Gösterim: 565
Boyut:  110.1 KB

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 16 Haziran 2017 01:38
SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
16 Haziran 2017       Mesaj #7
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Ford Motor Company

Ad:  18.jpg
Gösterim: 603
Boyut:  128.3 KB
Ad:  19.JPG
Gösterim: 1320
Boyut:  84.2 KB
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
16 Haziran 2017       Mesaj #8
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Ford Motor Company

Ad:  20.jpg
Gösterim: 696
Boyut:  124.2 KB
Ad:  21.jpg
Gösterim: 1052
Boyut:  142.1 KB
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM
Safi - avatarı
Safi
SMD MiSiM
16 Haziran 2017       Mesaj #9
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Ford Motor Company

Ad:  22.jpg
Gösterim: 538
Boyut:  127.6 KB
Ad:  ford1.jpg
Gösterim: 751
Boyut:  170.6 KB
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
SİLENTİUM EST AURUM

Benzer Konular

23 Mayıs 2008 / KisukE UraharA Sinema ww
26 Aralık 2015 / KisukE UraharA Siyaset ww
7 Nisan 2010 / Misafir Cevaplanmış