Arama

Piyanonun tarihi hakkında bilgi verir misiniz?

Güncelleme: 21 Mayıs 2010 Gösterim: 5.557 Cevap: 3
misafir - avatarı
misafir
Ziyaretçi
1 Ocak 2010       Mesaj #1
misafir - avatarı
Ziyaretçi
piano kim ve hangi bilim adamı sayesinde icat edildi?
_KleopatrA_ - avatarı
_KleopatrA_
Ziyaretçi
1 Ocak 2010       Mesaj #2
_KleopatrA_ - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Alıntı
misafir adlı kullanıcıdan alıntı

piano kim ve hangi bilim adamı sayesinde icat edildi?

Tarihçe [değiştir]

Sponsorlu Bağlantılar
İlk Piyano 1700 lü yıllarda İtalya - Floransa'da Bartolommeo Cristofori' tarafından yapıldı. Cristofori'nin en büyük başarısı, piyano'nun temel mekanik sorunu olan, çekicin tellere vurması anında sesin çekicin etkisi ile sönümlenmemesi ve çekicin çok çabuk bir şekilde tellerden ayrılarak notanın yeniden çalınabilmesi sorununa bir çözüm üretmesidir. Öldüğü 1732 yılına dek 20 civarında piyano üretti.

Fransız Marius'un bu çalgıya katkısı, tokmaklı klavseni bulmak oldu. Saksonyalı Silbermann ise, Schröter' in çekiç sistemini geliştirdi ve Bach'ın da değerli öğütlerinden yararlanarak, klavyenin tüm ses genişliğinde eşit bir ötüm elde etmeyi başardı. Augsburg' da org yapımcısı Johann Anderas Stein (1728-1792) Alman veya Viyana usülü denen mekanizmalı piyanolar meydana getirdi. 1789'da Stein, ayrıntıları belirtmek için kullanılmakta olan dizliklerin yerine pedal koydu. Andreas ve torunu Johann Baptist Streicher (1796-1871), piyanonun yapısını (Beethoven'in arzusu üzerine) daha sağlamlaştırdı ve ikinci bir otum kapağı ekleyerek daha dolgun bir ses sağladı. Piyano sanayinin gerçek kurucusu Alman Zumpe' dir, "kılavuzlu" denen mekanik piyanoyu gerçekleştirdi. İlk düz piyanoyu, 1789' da İrlandalı William Southwell yaptı. Sebastian Erard 1822'de piyano yapım tekniğini geniş ölçüde etkileyen bir yenilik getirdi (ikili itme dilleri). Henri Pape, çapraz tel ve keçeli çekici buldu. James Thom , ekleme demir çatıyı kurdu.
240px DuplexScaling magnify clip
Piyano mekanizması


Bu çalgı, büyük bestecilerin en yakını olmuştur, dolayısıyla bu çalgı için verilen bestelerin sayısı ciltler tutar. "Piyanistler, diğer çalgıları çalanlara nazaran, çıkaracakları sesleri piyano üzerinde hazır bulurlar" gerekçesiyle, küçük yaştan (altı-on) başlayarak, öğrenebilecek çalgılardan birisidir.Hatta günümüzde çok daha küçük yaşlara yönelik piyano eğitimi verilebilmektedir.
Ünlü Piyanist Sigismund Thalberg: "Çalarken, sesleri uzatmayı, iyi bir ses çıkarmayı ve ses çıkarırken gerekli olan değişiklikleri yapabilmek için, zorunlu olan ilk şartlardan biri her türlü sertlikten uzak bulunmaktır. Kolda, elde ve parmaklarda yetenekli bir şarkıcının sesinde sahip olduğu incelik ve bükülmeler bulunmalıdır" diyor ve şöyle devam ediyor: "İhmal edemeyeceğimiz bir konu varsa, o da , çalarken vücudun hareketlerinde büyük bir ölçü olmasının; kolları, elleri büyük bir sükunetle yönetmenin, piyanoya çok yüksekten vurmamanın, kendi kendini dinleyebilmenin ve hüküm verebilmenin gerekliliğidir. Genellikle, parmaklarla fazla çalışılmakta, fakat kafa ile yeter derecede çalışılmamaktadır."
Piyano pedallarının kullanılması hakkında, Antoine Marmontel şöyle diyor : "Pedalları kullanmasına izin verilen öğrencilerin büyük bir kısmı onları usülleri saymak için kullanırlar veya ayaklarını pedalın üzerine basarlar ve bir daha çekmezler. Şüphesiz ki, her ikisi de kusur sayılan bu alışkanlıklara sahip olmamak gerekir. Lavignac ise: "Pedal sanatı ayağın nasıl konulacağını değil, nasıl çekileceğini bilmektir" diyerek, gerekli öğüdü vermiştir.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
25 Şubat 2010       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Piyano, tuşlu bir çalgıdır. Tuşlarına basıldığında, sahip olduğu karmaşık çekiçli mekanizma sayesinde tellere vurarak ses veren klavyeli çalgı.

Yapım biçimi ile duvar (konsol) ve kuyruklu (salon / konser / grand) adı verilen çeşitleri vardır. Piyano kelimesi İtalyanca "Güçlü ve Hafif sesli klavsen (harpsikord) - gravicembalo col piano e forte" 'den gelir. Pianoforte olarak adlandırılması da bundandır. Atası, klavsenden en önemli farkı, tuşa basarken uygulanan kuvvete göre çıkan sesin şiddetinin de aynı yönde değişken olmasıdır. Piyano çalan kişiye piyanist veya piyano sanatçısı denir.

İlk tuşu La-0, son tuşu Do-8 olma üzere toplam 88 tuştan oluşur.

Tarihçe [değiştir]
İlk Piyano 1700 lü yıllarda İtalya - Floransa'da Bartolommeo Cristofori' tarafından yapıldı. Cristofori'nin en büyük başarısı, piyano'nun temel mekanik sorunu olan, çekicin tellere vurması anında sesin çekicin etkisi ile sönümlenmemesi ve çekicin çok çabuk bir şekilde tellerden ayrılarak notanın yeniden çalınabilmesi sorununa bir çözüm üretmesidir. Öldüğü 1732 yılına dek 20 civarında piyano üretti.

Fransız Marius'un bu çalgıya katkısı, tokmaklı klavseni bulmak oldu. Saksonyalı Silbermann ise, Schröter' in çekiç sistemini geliştirdi ve Bach'ın da değerli öğütlerinden yararlanarak, klavyenin tüm ses genişliğinde eşit bir ötüm elde etmeyi başardı. Augsburg' da org yapımcısı Johann Anderas Stein (1728-1792) Alman veya Viyana usülü denen mekanizmalı piyanolar meydana getirdi. 1789'da Stein, ayrıntıları belirtmek için kullanılmakta olan dizliklerin yerine pedal koydu. Andreas ve torunu Johann Baptist Streicher (1796-1871), piyanonun yapısını (Beethoven'in arzusu üzerine) daha sağlamlaştırdı ve ikinci bir otum kapağı ekleyerek daha dolgun bir ses sağladı. Piyano sanayinin gerçek kurucusu Alman Zumpe' dir, "kılavuzlu" denen mekanik piyanoyu gerçekleştirdi. İlk düz piyanoyu, 1789' da İrlandalı William Southwell yaptı. Sebastian Erard 1822'de piyano yapım tekniğini geniş ölçüde etkileyen bir yenilik getirdi (ikili itme dilleri). Henri Pape, çapraz tel ve keçeli çekici buldu. James Thom , ekleme demir çatıyı kurdu.
Ben ve piona - avatarı
Ben ve piona
Ziyaretçi
21 Mayıs 2010       Mesaj #4
Ben ve piona - avatarı
Ziyaretçi
piyano tarihi
1711 yılında İtalya'nın Floransa şehrinde şehrinde Bartolomeo Cristofori tarafından icat edilen piyanonun geçmişi XII. yüzyıl öncesinde Asya'da kullanılan timpanon ve psalterion adlı çalgılara kadar dayanmaktadır. timpanon dikdörtgen bir tahta kutunun içerisine gerilmiş tellerin tahta çubuklarla vurulması, psalterion ise üçgen bir tahta çerçevenin içerisinde gerilen tellerin parmaklarla çekilmesi sonrasında çalınan çalgıdır. XV. yüzyıla doğru bu çalgılara bir mekanizma eklenerek tel sayısı kadar tuş yapılmış ve bu tuşların hepsine birden de klavye adı verilmiş. Bu şekilde geliştirilmelerinin sonrasında timpanonun adı klavikord, psalterionunki ise epinet olmuştur.
XVI. yüzyılda daha kuvvetli ve dolgun sesler elde edebilmek amacıyla bu çalgılara birer tel daha eklenmiştir. Bu yaklaşım özellikle epinette iyi sonuçlar vermiş ve daha sonra şeklen büyütülen epinet klavsen adını almıştır. Bu yeni çalgı her nota için üç tel bulunduracak biçimde geliştirilmiştir.
Klavsen ile hafif ve kuvvetli sesleri birbiri ardına çalabilmek ancak iki klavye ile mümkün olabildiğinden bunu gerçekleştirebilecek bir çalgının arayışı piyanonun icadına katkı sağlamıştır.
Piyanonun 1711 yılında icat edilmesine karşın klavsenin kullanımı 1775'e kadar devam etmiştir. Piyona icat edildiği günden bugüne kadar Silbermann Frederici Bachers Broadwood Stein Erard gibi birçok yapımcının katkılarıyla bugünkü gelişmiş şekline ulaştı.
XX. yüzyılın son çeyreğinden itibaren elektronik teknolojisindeki gelişmeler piyano yapımına yansımış ve bunun sonucunda digital piyonalar üretilmiştir. Daha sonra ise hem akustik hem de digital piyonaya dönüşebilen çalgıların yapımı gerçekleşmiştir.

Benzer Konular

20 Ekim 2011 / Misafir Soru-Cevap
10 Şubat 2012 / Misafir Cevaplanmış
5 Mart 2012 / Misafir Arşive Kaldırılan Konular
5 Mart 2012 / Misafir Soru-Cevap
15 Aralık 2010 / Misafir Taslak Konular