Cevap Yaz Yazdır
En İyi Cevap Var|Gösterim: 35.492|Cevap: 2|Güncelleme: 14 Eylül 2016

Kısa sürede zayıflama nasıl gerçekleştirilir?

Sismankiz
15 Mayıs 2009 13:18   |   Mesaj #1   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Kısa sürede zayıflama nasıl gerçekleştirilir?
EN İYİ CEVABI Safi verdi

Hızlı kilo kaybının zararı mı vardır ?


Kesinlikle evet !
Hızlı kilo kaybı sağlayan dietler genelde az kalori alma, fazla egzersiz ve normalin dışı efor harcama temeline kuruludur. Alışageldiğimiz yaşam tarzından çıkıp, az kalori ile çok egzersiz yapmak son derece sağlıksız bir durumdur. Dietlerde, hafta başına 0.45 kilo ile 0.9 kilo arasında olan kilo kayıpları normal kabul edilmektedir. Ancak çoğu kişi için bu hesaplama çok yavaş gelir ve daha hızlı kilo vermenin yollarını ararlar. Ancak unutmayın, 0.45 kilo 3500 kaloriye bedeldir. Eğer haftada yaklaşık olarak yarım kilo vermek istiyorsanız, 1 hafta boyunca 3500 kalori yakmanız, yani gün başına 500 kalori fazla yakmanız demektedir.
Sponsorlu Bağlantılar

Hızlı kilo vermek her zaman yağ kaybetmek anlamına gelmez, çünkü yağ kalorisini yakmak kısa zaman içerisinde çok zordur ve kaybedilen kilolar yağlarınız yerine kaslardan ve vücutta bulunan su ağırlığından olur. Hızlı kilo kayıplarında mineral ve elektrolit dengesizliği, safrataşı problemi, aritmi, kan basıncının değişmesi, düşük kan şekeri gibi tehlikeli problemler oluşabilir.

Hızlı kilo kaybının zararlarını kısa maddeler halinde özetler isek ;

Hızlı kilo kaybı ve kiloların geri dönüşü
Referanslarımızdan Mayo Clinic’ e göre insanlar hızlı dietleri, aşırı kalori yakmaya dayanan egzersizleri, çok sınırlandırımış kalori alımını çok uzun süreli olarak tolere edemediklerinden, kısa bir süre sonra yemek yeme ve egzersiz alışkanlıkları normal seyrine dönmekte ve verilen kilolar çok daha kısa zamanda geriye alınmaktadır.

Şiddetli açlık ve düşük kan şekeri seviyesi
Hızlı kilo kayıplarında kan şekeri sürekli olarak düşüktür ve bu durum kişinin kendini kızgın, yorgun ve isteksiz hissetmesini sağlar. Eğer araba veya tehlikeli bir alet ya da makina kullanıyor iseniz bu son derece riskli bir durum olabilir. Açlık şiddetinin artması ve kan şekerinin düşmesi kişinin kendini güçsüz hissetmesine, baş dönmesine ve hatta bayılmasına sebep olur.

Diyet Yapmadan Zayıflamanın Yolları


Kilolarıyla problemleri çoğu insan bunlardan kurtulmak ister, ancak diyet yapmak ve yiyeceklerden mahrum kalmak da istemez. Peki diyet yapmadan zayıflamak mümkün müdür?
Habere göre, zayıflamak için mutlaka diyet yapmanız gerekmiyor. Yediğiniz gıdalara dikkat ederek, yaşam tarzınızı değiştirerek de kilo verebilirsiniz. İşte
diyet yapmadan zayıflamanın yolları:

Öğünlerinizi zamanlayın:
Saatinizin ya da cep telefonunuzun alarmını 20 dakika sonrasına kurun ve yemeğinizi bu süre içinde yavaş yavaş yiyin. Bu diyetsiz zayıflamak için en başarılı alışkanlıklardan biridir. Her ısırdığınız lokmayı yavaş yavaş tadını çıkararak yiyin. Bu şekilde vücudun tokluk hormonu tetiklenir. Yemeğinizi hızlı bir şekilde yerseniz, bu sinyaller engellenir ve aşırı yemek yersiniz.

Daha çok uyuyun, az kilo alın:
Amerikalı araştırmacılara göre, geceleri fazladan 1 saat uyumak, kişinin daha fazla kilo almamasına yardım eder. Sonuçlar her kişi için çeşitlilik gösterebilir, ancak uyku başka bir şekilde yardımcı olur. Az uyumak insanın iştahını artırır ve açlık duymanıza yol açar.

Daha fazla sebze tüketin:
Akşam yemeğinde bir değil 3 çeşit sebze tüketin. Daha fazla çeşit yemek insanın daha fazla yemek yediği hissini verir. Daha fazla sebze-meyve yemek de kilo vermenin iyi bir yoludur. Bol lif ve su daha az kalori alarak tok olmanıza yol açar. Sebzelerinizi çok az yağ ekleyerek pişirin. Yemeklerinizi yağlı soslar ve terbiyeler yerine limon suyu ve şifalı bitkilerle ile lezzetlendirin.

Çorbayı deneyin:
Gün içinde tüketeceğiniz et ve tavuk suyu çorbalar daha az kaloriyle doymanızı sağlar. Sebze çorbası, içinde hamur parçacıkları bulunan çorbayı deneyebilirsiniz. Yemeğe çorbayla başlarsanız bu sizin yemek yemenizi yavaşlatacak ve iştahınızı kapatacaktır. Yağlı ve kalorisi bol olan kremalı çorbalardan uzak durun.

Tam tahıllı yiyecekler tüketin:
Kahverengi pirinç, kara buğday, arpa, yulaf ve tam tahıllı buğday gibi tam tahıllar kilo verme stratejinizde önemlidir. Bunlar sizi daha az kaloriyle doyuracak ve kolesterol profilinizi iyileştirecek. Tam tahılları içeren ekmek, hamur işi gıdalar tüketebilirsiniz.

Dar kıyafetlerinize göz gezdirin:
Henüz giyemediğiniz sevdiğiniz elbiseyi, eteği ya da bir takım elbiseyi her gün görebileceğiniz bir yere asın. Bu zayıfladığınızda sizin ödülünüz olacaktır.

Şekeri azaltın:
İçtiğiniz şekerli içecekler yerine su için. Böylece 10 çay kaşığı şeker tüketmemiş olursunuz. Suyunuzu farklılaştırmak için limon, nane ya da donmuş çilek ekleyebilirsiniz.

DEVAMI Kolay ve Sağlıklı Kilo Verme Yolları

Son düzenleyen Safi; 14 Eylül 2016 23:33
Diğer Konular:
fadedliver
15 Mayıs 2009 14:32   |   Mesaj #2   |   
Avatarı yok
Ziyaretçi
Belirttiğiniz zaman aralığnda vermek istediğinzi kilo sağlık açısından büyük risk taşıyor.Sağlıklı bir şekilde kilo nasıl verilir?Günü 6 parçaya bölerek, vücudun ihtiyaç duyduğu kadar besin tüketilmeli, küçük ve masum görünen fakat yağ ve şeker içeriği yüksek; yükte hafif pahada ağır ikramları geri çevirin.Vücudun yağ ve kas dengesini sağlamada doğru beslenmenin yanı sıra fiziksel aktivite de önemlidir. Beraberinde bir egzersiz programına başlamak ve mümkünse bunu hayat boyu bir alışkanlık haline getirmek gerekmektedir. Bu mümkün değil ise, gün boyu hareket halinde olunmalıdır. Gün içerisinde hareketliliği sağlayacak kısa yürüyüşler, merdiven çıkma gibi fırsatları değerlendirin. Örneğin masanızda sürekli su bulundurmaktansa, arada bir kalkıp mutfağa gidin ve su için. Dikkat edin; eğer bunu yapmaya bile üşeniyor ve başkalarından rica ediyorsanız; hareketsizliğe alışkın olabilirsiniz.Yiyerek nasıl zayıflanır?Kişiden kişiye ve yenilen besinlerin içeriğine göre değişmesine rağmen yemek yedikten 3-4 saat sonra kan şekeri düşer ve karnımız acıkır, bir şeyler yeme isteği duyulur. Biz diyetisyenlerin "az miktarda ve sık sık yemek yiyin" önerimizin temelinde bu yatar. Çünkü iş yoğunluğu veya başka meşguliyetler sebebiyle 6-7 saate varan açlıklar sonucunda dayanılmaz bir açlık duygusu ve hızlı yemek yeme bir araya gelir. Kısa bir süre içinde, o an için vücudun ihtiyacından çok daha fazla besin tüketilir. Metabolik faaliyetler sonucunda alınan kalorinin bir kısmı kullanılır. Ancak fazlası elbette ki, depolanır. Bu durum sık sık tekrarlanırsa, kilo alma kaçınılmazdır. Bu nedenle 2-3saatte bir besin tüketmek günlük besin alımının frenlenmesine yardımcı olur.Diyetlerde su tüketimi artırılır bunun nedeni nedir?Su, yetişkinlerde vücudun toplamda yüzde 55-60'ını oluşturur. Hayati sıvı denilen kanın yüzde 90' ı, kasların yüzde 75' i, kemiklerin yüzde 25' i ve hatta yağlarınenerji için depolandığı dokunun dahi yüzde10 ila 30' u sudan oluşmaktadır. Bu nedenle vücudun ihtiyacı olan besin ve besin öğelerini alırken, yeterli miktarda suyun da alınması gerekir. Kilo verme esnasında metabolik artıkların uzaklaştırılması için, kilo alma esnasında da hücre yapımı için yeterli miktarda su alınması şarttır.Kısa sürede kilo vermenin zararları nelerdir?Yapılan araştırmalar, kısa sürede kilo vermek için günlük alınan kalorinin aşırı derecede kısılması sonucunda, yağ kaybının yanı sıra kas kaybının da fazla olduğunu göstermektedir. Vücudun iskelet kasları dışında kalbin de yapısı kastır. Dolayısıyla tüm bu dokuların kas kitlelerinde azalmalar olmaktadır. Uzun vadede ise, iç organların zarar görmesi mümkündür. Kaldı ki, hayat boyu kalorisi çok fazla kısıtlanmış bir diyete uyulması imkansızdır. Kilo verdikten sonra düşük kalorili diyetler bırakılır ve sofralar tabir yerindeyse donatılır. Egzersizler azaltılır. Verilen kilolar da aynen ve bazen daha fazlasıyla geri alınır. Geriye gözle görülmeyen ve uzun vadede anlaşılacak tahribatlarkalır.
14 Eylül 2016 23:32   |   Mesaj #3   |   
Safi - avatarı
SMD MiSiM
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.

Hızlı kilo kaybının zararı mı vardır ?


Kesinlikle evet !
Hızlı kilo kaybı sağlayan dietler genelde az kalori alma, fazla egzersiz ve normalin dışı efor harcama temeline kuruludur. Alışageldiğimiz yaşam tarzından çıkıp, az kalori ile çok egzersiz yapmak son derece sağlıksız bir durumdur. Dietlerde, hafta başına 0.45 kilo ile 0.9 kilo arasında olan kilo kayıpları normal kabul edilmektedir. Ancak çoğu kişi için bu hesaplama çok yavaş gelir ve daha hızlı kilo vermenin yollarını ararlar. Ancak unutmayın, 0.45 kilo 3500 kaloriye bedeldir. Eğer haftada yaklaşık olarak yarım kilo vermek istiyorsanız, 1 hafta boyunca 3500 kalori yakmanız, yani gün başına 500 kalori fazla yakmanız demektedir.
Sponsorlu Bağlantılar

Hızlı kilo vermek her zaman yağ kaybetmek anlamına gelmez, çünkü yağ kalorisini yakmak kısa zaman içerisinde çok zordur ve kaybedilen kilolar yağlarınız yerine kaslardan ve vücutta bulunan su ağırlığından olur. Hızlı kilo kayıplarında mineral ve elektrolit dengesizliği, safrataşı problemi, aritmi, kan basıncının değişmesi, düşük kan şekeri gibi tehlikeli problemler oluşabilir.

Hızlı kilo kaybının zararlarını kısa maddeler halinde özetler isek ;

Hızlı kilo kaybı ve kiloların geri dönüşü
Referanslarımızdan Mayo Clinic’ e göre insanlar hızlı dietleri, aşırı kalori yakmaya dayanan egzersizleri, çok sınırlandırımış kalori alımını çok uzun süreli olarak tolere edemediklerinden, kısa bir süre sonra yemek yeme ve egzersiz alışkanlıkları normal seyrine dönmekte ve verilen kilolar çok daha kısa zamanda geriye alınmaktadır.

Şiddetli açlık ve düşük kan şekeri seviyesi
Hızlı kilo kayıplarında kan şekeri sürekli olarak düşüktür ve bu durum kişinin kendini kızgın, yorgun ve isteksiz hissetmesini sağlar. Eğer araba veya tehlikeli bir alet ya da makina kullanıyor iseniz bu son derece riskli bir durum olabilir. Açlık şiddetinin artması ve kan şekerinin düşmesi kişinin kendini güçsüz hissetmesine, baş dönmesine ve hatta bayılmasına sebep olur.

Diyet Yapmadan Zayıflamanın Yolları


Kilolarıyla problemleri çoğu insan bunlardan kurtulmak ister, ancak diyet yapmak ve yiyeceklerden mahrum kalmak da istemez. Peki diyet yapmadan zayıflamak mümkün müdür?
Habere göre, zayıflamak için mutlaka diyet yapmanız gerekmiyor. Yediğiniz gıdalara dikkat ederek, yaşam tarzınızı değiştirerek de kilo verebilirsiniz. İşte
diyet yapmadan zayıflamanın yolları:

Öğünlerinizi zamanlayın:
Saatinizin ya da cep telefonunuzun alarmını 20 dakika sonrasına kurun ve yemeğinizi bu süre içinde yavaş yavaş yiyin. Bu diyetsiz zayıflamak için en başarılı alışkanlıklardan biridir. Her ısırdığınız lokmayı yavaş yavaş tadını çıkararak yiyin. Bu şekilde vücudun tokluk hormonu tetiklenir. Yemeğinizi hızlı bir şekilde yerseniz, bu sinyaller engellenir ve aşırı yemek yersiniz.

Daha çok uyuyun, az kilo alın:
Amerikalı araştırmacılara göre, geceleri fazladan 1 saat uyumak, kişinin daha fazla kilo almamasına yardım eder. Sonuçlar her kişi için çeşitlilik gösterebilir, ancak uyku başka bir şekilde yardımcı olur. Az uyumak insanın iştahını artırır ve açlık duymanıza yol açar.

Daha fazla sebze tüketin:
Akşam yemeğinde bir değil 3 çeşit sebze tüketin. Daha fazla çeşit yemek insanın daha fazla yemek yediği hissini verir. Daha fazla sebze-meyve yemek de kilo vermenin iyi bir yoludur. Bol lif ve su daha az kalori alarak tok olmanıza yol açar. Sebzelerinizi çok az yağ ekleyerek pişirin. Yemeklerinizi yağlı soslar ve terbiyeler yerine limon suyu ve şifalı bitkilerle ile lezzetlendirin.

Çorbayı deneyin:
Gün içinde tüketeceğiniz et ve tavuk suyu çorbalar daha az kaloriyle doymanızı sağlar. Sebze çorbası, içinde hamur parçacıkları bulunan çorbayı deneyebilirsiniz. Yemeğe çorbayla başlarsanız bu sizin yemek yemenizi yavaşlatacak ve iştahınızı kapatacaktır. Yağlı ve kalorisi bol olan kremalı çorbalardan uzak durun.

Tam tahıllı yiyecekler tüketin:
Kahverengi pirinç, kara buğday, arpa, yulaf ve tam tahıllı buğday gibi tam tahıllar kilo verme stratejinizde önemlidir. Bunlar sizi daha az kaloriyle doyuracak ve kolesterol profilinizi iyileştirecek. Tam tahılları içeren ekmek, hamur işi gıdalar tüketebilirsiniz.

Dar kıyafetlerinize göz gezdirin:
Henüz giyemediğiniz sevdiğiniz elbiseyi, eteği ya da bir takım elbiseyi her gün görebileceğiniz bir yere asın. Bu zayıfladığınızda sizin ödülünüz olacaktır.

Şekeri azaltın:
İçtiğiniz şekerli içecekler yerine su için. Böylece 10 çay kaşığı şeker tüketmemiş olursunuz. Suyunuzu farklılaştırmak için limon, nane ya da donmuş çilek ekleyebilirsiniz.

DEVAMI Kolay ve Sağlıklı Kilo Verme Yolları

Hızlı Cevap
Mesaj:



Bu sayfalarımıza baktınız mı
Pixabay Resimleri:
paneli aç