Arama

Yazılım Mühendisi

Güncelleme: 23 Nisan 2018 Gösterim: 5.468 Cevap: 3
_Yağmur_ - avatarı
_Yağmur_
VIP VIP Üye
11 Temmuz 2006       Mesaj #1
_Yağmur_ - avatarı
VIP VIP Üye

Yazılım Mühendisi

Ad:  yazalım.jpg
Gösterim: 249
Boyut:  13.0 KB

MsXLabs.org
Sponsorlu Bağlantılar

TANIM
Bankacılık, otomotiv, telekomünikasyon vb. sektörler olmak üzere her alanda kullanılan bilgisayar sistemlerinin, yazılım tasarımını hazırlayan ve sisteme entegre edip uygulamasını yapan kişidir.

GÖREVLER
Hazırlanacak yazılım ile ilgili müşteri ilişkilerini kurar, Müşterilerden aldığı bilgiler doğrultusunda analiz yapar, Tasarım yapar, Program yazar, Programı test eder, Yazdığı programda eksiklik varsa düzeltir, Yazılımı sorunsuz şekilde çalışır hale getirdikten sonra, gerekli durumlarda kullanım yönergesini hazırlayarak, kullanıcıların eğitilmesini sağlar, Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip eder.

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
Bilgisayar, bilgisayar programlama dilleri, yazılım geliştirme programları, yazıcı, tarayıcı, Cd, memory stick vs. Yazılım mühendisliği alanında uluslararası kural ve uygulamalarla ilgili çeşitli doküman, kitaplar, kalite standartları.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Yazılım Mühendisi olmak isteyenlerin; Mantık yürütme ve tasarım yeteneği olan, Fen ve matematik alanlarına ilgi duyan, Bildiklerini başkalarına aktarabilme ve etkileme (ikna) yeteneği olan, Dikkatli, sabırlı, Ekip çalışmasına yatkın, Yeni fikirlere açık, kendisini sürekli geliştirebilen kimseler olması gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Genellikle iyi aydınlatılmış, temiz büro ortamında çalışılır. Projelere bağlı olarak seyahat etmeleri gerekebilir. Çalışırken üst yönetimle, programcılarla ve müşterilerle, yoğun olarak iletişim halindedirler.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi, aşağıda belirtilen Üniversitelere bağlı Mühendislik ve Bilgisayar Bilimleri Fakültelerinin "Yazılım Mühendisliği" bölümleri ile Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesinin " Yazılım MühendisliğiTezsiz Yüksek Lisans" programında verilmektedir.
  • Atılım Üni. (Ankara) Mühendislik Fakültesi,
  • Bahçeşehir Üni. (İstanbul) Mühendislik Fakültesi,
  • Beykent Üni. (İstanbul) Mühendislik Fakültesi,
  • Işık Üniversitesi Mühendislik Fakültesi,
  • İstanbul Aydın Üniversitesi Mimarlık Mühendislik Fakültesi,
  • İzmir Ekonomi Üniversitesi (İzmir) Bilgisayar Bilimleri Fakültesi,
  • Maltepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi,
  • Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi,
  • Lefke Üniversitesi Mimarlık Mühendislik Fakültesi,
  • Yaşar Üniversitesi.
ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI OLUNMASI GEREKEN DERSLER
Matematik, Mantık, İngilizce, Türkçe.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Mesleğin eğitimine girebilmek için; Lise veya dengi okul mezunu olmak, Yükseköğretim Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavına (LYS) girerek yeterli "MF-4" puanı almak, Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih bildirim formunda "Üretim Mühendisliği" lisans programı ile ilgili en az bir yüksek öğretim programını tercih etmek gerekmektedir. Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik ve Tabii Bilimler alanlarından mezun iseler YGS ve LYS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işleminde diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler. (Kılavuz Tablo 3A) Ancak kendi alan/kol/bölümleri dışında bir yükseköğretim programını tercih eden adayların yerleşme şansları azalmaktadır. Bilgi Güvenliği Teknolojisi, Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar, Bilgisayar Donanımı, Bilgisayar Operatörlüğü, Bilgisayar Operatörlüğü ve Teknikerliği, Bilgisayar Programcılığı, Bilgisayar Teknolojisi, Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama, Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri, Bilişim ve İletişim Teknolojisi, İnternet ve Ağ Teknolojileri, ön lisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde Yazılım Mühendisliği lisans programına dikey geçiş yapabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Eğitim süresi, 1 yıl ingilizce hazırlık sınıfı olmak üzere 5 yıldır. Eğitim süresince okutulan dersler;

1. Yıl; Fizik, İngilizce, Genel Kimya, Matematik, Programlamanın Temelleri, Ekip Dinamikleri ve İletişim, Nesneye Yönelik Yöntemler, Mühendislik Bilimleri, Ayrık Yapılar
2. Yıl; Veri Yapıları ve Algoritmalar, Matematik, Yazılım Mühendisliğine Giriş, Mühendislik Ekonomisi, Ayrık Yapılar, Doğrusal Cebir, Türk Dili, Bilgisayar Mimarisi, Yazılım Geliştirme, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi
3. Yıl; Atatürk İlke ve İnkılapları, Olasılık ve Deneysel Hesap Yön, İşletim Sis.ve Bilg.Ağlar, Yazılım Kalite Güv. Ve Testi, Profesyonel Yazılım Müh.Uyg., Veri Tabanı ve Yönetimi, Uygarlık Tarihi, Yazılım Tasarımı ve Mim., Yazılım Gereksinimleri Analizi,
4. Yıl; Bütünleşik Proje, Yazılım Projesi Yönetimi, Alan ve Bölüm Seçmeli Dersler.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN
Eğitimini başarı ile tamamlayanlara "Yazılım Mühendisliği" lisans diploması ve "Yazılım Mühendisi" unvanı verilir.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Çoğunlukla özel sektörde olmakla birlikte, kamu sektöründe de çalışmaktadırlar. Fikir üretimine dayalı bir iş olduğundan, parasal olarak fazla sermayeye ihtiyaç duyulmadığından yeni fikirler üretebilen yazılım mühendislerinin kendi işlerini kurma olanakları da mevcuttur. Yeni mezunlar genellikle ilk yıllarda programcı olarak görev alarak genel işleyişlerle ilgili tecrübe sahibi olurlar. Günümüzde birçok mühendislik mezunu yazılım mühendisliğinin eğitimini almamalarına rağmen bu mesleği sürdürmeye çalışmaktadır. Ancak, konularında yetkin kişilerin bu alanda çalışmalarına verilen önem hergeçen gün artmaktadır. Bilgisayar kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak kendini yenileyebilen yazılım mühendislerine büyük ihtiyaç vardır.

EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ EĞİTİM SÜRESİNCE
Meslek eğitimi süresince kazanç söz konusu değildir. Ancak, koşulları uyan öğrencilerin Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu'nca verilen krediden yararlanması mümkündür. Ayrıca başarılı öğrenciler burs alabilmektedir.

EĞİTİM SONRASI
Yazılım mühendisleri kamu kurum ve kuruluşlarında işe başlamaları halinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ya da 4857 sayılı İş Kanunu kapsamında devlet tarafından belirlenen ücret ile çalıştığı kurum için belirlenen tazminat ve mesai ücretini alırlar. Ücretleri asgari ücretin en az 4 katı kadardır. Özel Sektörde ise tecrübe ve çalışma süresine göre ücret değişikliği söz konusudur.

MESLEKTE İLERLEME
Yazılım Mühendisleri lisans eğitiminden sonra akademik kariyer yapabilirler. Çalıştıkları kurum ve kuruluşlarda, mesleklerindeki gelişime ve verimliliklerine paralel olarak yönetim kademelerine yükselebilirler. Kendi işlerini kurabilirler.

BENZER MESLEKLER
Bilgisayar Mühendisi, Bilgisayar Programcısı.

EK BİLGİLER
Çeşitli üniversitelerimizde çoğunlukla mühendislik fakültelerine bağlı bilgisayar mühendisliği bölümlerinde yetişen bilgisayar mühendisleri aldıkları eğitimin yoğunluğuna göre yazılım ağırlıklı bilgisayar mühendisi olarak da mezun olabilirler.

YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI
İzmir Ekonomi Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri Fakültesi Yazılım Mühendisliği Öğretim Üyeleri, İzmir Ekonomi Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri Fakültesi Web Sitesi (Ana Sayfa), Boğaziçi Üniversitesi Web Sitesi (Anasayfa), Atılım Ünivesitesi Web Sitesi (Atılım Üniversitesi ), Meslek elemanları, 2010 ÖSYS Başvuru Kılavuzu, ÖSYM, Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı (DGS) 2010 Kılavuzu, Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

Son düzenleyen Safi; 23 Nisan 2018 18:35
"İnşallah"derse Yakaran..."İnşa" eder YARADAN.
Mystic@L - avatarı
Mystic@L
Ziyaretçi
19 Ekim 2006       Mesaj #2
Mystic@L - avatarı
Ziyaretçi

Yazılım Mühendisliği


Günümüzde yazılım sistemleri, bankacılıktan otomotiv sanayisine, sağlık bilgi sistemlerinden şirket yönetimine, telekomünikasyon sistemlerinden hava taşımacılığına, çok geniş alanlarda kullanılan bilgisayar sistemlerinin çok önemli ve kritik bir parçasını oluşturuyor. Yazılım Mühendisliği 1968 yılında NATO tarafından gerçekleştirilen bir konferans esnasında ortaya çıkan yeni bir kavram ve yeni bir mühendislik alanı olup, yazılım sistemlerinin mühendislik prensipleri çerçevesinde tasarımı, üretimi ve işletilmesini hedeflemektedir. Bilgisayar sistemleri artık günlük hayatın her alanında yoğun ve etkin bir şekilde kullanılmakta olduğundan, Yazılım Mühendisliği tüm disiplinlerde uygulamaları olan bir alan.
Sponsorlu Bağlantılar

Yazılımın günümüzde hızla artan önemi, tüm dünyada yazılım mühendisliği disiplinindeki çalışmaların yoğunlaşmasına neden olmuştur. Yazılım mühendisliği disiplini 1968 yıllarından bu yana oldukça gelişme kaydetmiş; yazılım geliştirme metodolojileri, programlama paradigmaları, programlama dilleri ve çeşitli araçların geliştirilmesiyle hayli ilerleme sarfetmiştir. Bu gelişime , IEEE (IEEE Computer Society) ve ACM (Association for Computing Machinery) gibi mesleki kuruluşların önemli etkisi olmuştur. Ayrıca bu kuruluşlar son yıllarda, yazılım mühendisliği çekirdek bilgisinin tanımlanması ve bu bilgilerle uyumlu yazılım mühendisliği eğitim programlarının geliştirilmesine yönelik çalışmalar da yapmaktadır. Bu bağlamda, diğer mühendislik dallarında olduğu gibi yazılım mühendisliği için de ayrı eğitim programlarının oluşturulması gündeme gelmiştir. Yazılım mühendisliği disiplinin olgunlaşma sürecinde yazılım mühendisliği eğitimi özel bir önem kazanmıştır. Özel bir önem kazanan bu eğitim programı için özel projelere başlanmıştır.
Temel Bilgiler

Yazılım mühendisliğinin temelleri, yazılım mühendisliğinin ürettiği ürünlerin niteliklerini anlatan teorik ve bilimsel , matematiksel temellerden ve öngörülebilir sonuçlar üreten ana ilkelerden oluşur. Buradaki ana nokta, kaynakları belirlenmiş bir amaca dönüştürmek için mühendislik tasarımı ve mühendislik biliminin uygulanarak en uygun modellemenin yapılabilmesidir.

Profesyonel Uygulama
Teknik beceri gelişiminden çok düşünce gelişimini hedefleyen profesyonel uygulama, yazılım mühendislerinin, profesyonel ve etiğe uygun olarak uygulamam yapabilmeleri için sahip olmaları gereken bilgi, beceri ve davranışlarla ilgilidir.

İhtiyaçları Belirleme
Kullanıcı ihtiyaçlarını mevcut teknolojilerle en uyumlu biçimde bağdaştırarak çözüm tasarlayabilme.

Yazılım Tasarım
Adından da anlaşılacağı üzere teknikler, stratejiler, gösterimler ve desenlerle ilgilidir. Tasarım, kaynaklar, performans, güvenilirlik ve güvenlik gibi kısıtlamalar gözönüne alınarak işlevsel gereksinimlere uygun olmalıdır. Ayrıca, yazılım bileşenleri arasındaki içsel arayüzler, mimari tasarım, veri tasarımı, kullanıcı arayüzü tasarımı, tasarım araçları ve tasarımın değerlendirilmesi de bu alanın kapsamındadır.

Yazılım Oluşturma
Tasarımı belirlenmiş yazılımın dökümantasyonu aşamasıdır. İşleyiş, teknik vs. açısından bilgileri içerir.

Yazılım Gelişimi

Yazılımın kullanıma başlanmasından sonra yazılımın desteklenmesi sürecini kapsar. Yazılımın eksiklerinin giderilmesi, test edilmesi,iyileştirilmesi gibi aşamaları içeren bu aşama maliyet gerektiren önemli bir aşamadır.

Yazılım Kalitesi

Yazılımın kalite nitelikleri, kullanılabilirlik, güvenilebilirlik, güvenlik, bakıma uygunluk, esneklik, etkinlik ve performans gibi kriterleri kapsamaktadır.

Yazılım Yönetimi
Yazılımın kullanımından sonra etkin bir şekilde devam edebilmesi, varlığını sürdürebilmesi için uygulama alanındaki tüm aşamaların izlenmesi ve kontrol edilmesini kapsar. Yazılım geliştirme projelerinin başarısı, farklı kollardaki işlerin koordinasyonu, yazılım versiyonlarının bakımı, kaynakların gerekli oldukları zaman var olabilmesi, projedeki işlerin uygun olarak bölünebilmesi, iletişimin kolaylaşması için kritik önemdedir.

Yazılım mühendisliğinin gerektirdiği nitelikler olarak belirtebileceğimiz bu tanımlar ülkemizde de yer alan lisans ve yüksek lisans yazılım mühendisliği eğitimlerinde müfredatın belirlenmesinde önemli bir rol oynamaktadır.
Son düzenleyen Safi; 23 Nisan 2018 19:18
_KleopatrA_ - avatarı
_KleopatrA_
Ziyaretçi
10 Mart 2010       Mesaj #3
_KleopatrA_ - avatarı
Ziyaretçi
Yazılım mühendisliği
Yazılım Mühendisliği (ingilizce software engineering) Yazılım geliştirme ile ilgilenen bilim dalıdır. Yazılım mühendisliği tanımı ilk olarak 1968 yılında gerçekleştirilen NATO toplantısında İtalya'nın başkenti Roma'da gündeme gelmiştir. Yazılım Mühendisliği tanım olarak "Karmaşık yazılım sistemlerinin belirli bir hedefe ve sisteme dayalı olarak ve iş bölümü yapılarak, belirli prensipler, yöntemler ve araçlar kullanılarak geliştirilmesidir." Yazılım mühendisliği belirli aşamalardan oluşmaktadır. Yazılım geliştirmenin yanında yazılımı işletmek de yazılım mühendisliğinin en önemli görevlerindendir. Bu alandaki güncel gelişmeler "Software Engineering Body of Knowledge" (SWEBOK) adlı dokümentasyonda tarif edilmektedir.

Yazılım geliştirme aşamaları
Karmaşık yazılımları geliştirmek ve bakımını yapmak çok masraflı ve zordur. Bu yüzden yazılımlar yazılım mühendisleri tarafından nizami olarak planlı bir proje şeklinde geliştirilmektedir. Bu nizami geliştirme planına Yazılım Geliştirme Süreci (ingilizce software development process) adı verilmektedir. Yazılım geliştirme süreci, zamanlamaya dayalı, içerik olarak bölünmüş ve görselleştirilmiş aşamalardan oluşmaktadır. Bu sayede yazılım adım adım planlı bir şekilde geliştirilmektedir. Bu aşamalar birbirleri ile bağlantılı olarak geliştirilmektedir.

Başlıca yazılım geliştirme aşamaları şunlardır:

Çekirdek aşamalar:
  • Planlama
  • Analiz
  • Dizayn
  • Programlama
  • Test
Destekleyici aşamalar:
  • Talep yönetimi
  • Proje yönetimi
  • Kalite yönetimi
  • Yapılandırma yönetimi
  • Yazılım sunumu
  • Dokümentasyon
Son düzenleyen Safi; 23 Nisan 2018 19:18
mhmmdcngz - avatarı
mhmmdcngz
Ziyaretçi
11 Temmuz 2014       Mesaj #4
mhmmdcngz - avatarı
Ziyaretçi
Yazılım mühendisliği
(İngilizce: software engineering), yazılım geliştirme ile ilgilenen bilim dalıdır. Yazılım mühendisliği tanımı ilk olarak 1968 yılında gerçekleştirilen NATO toplantısında Almanya'da gündeme gelmiştir.

Yazılım mühendisliği tanım olarak "karmaşık yazılım sistemlerinin belirli bir hedefe ve sisteme dayalı olarak ve işbölümü yapılarak, belirli prensipler, yöntemler ve araçlar kullanılarak geliştirilmesidir." Yazılım mühendisliği belirli aşamalardan oluşmaktadır. Yazılım geliştirmenin yanında yazılımı işletmek de yazılım mühendisliğinin en önemli görevlerindendir. Bu alandaki güncel gelişmeler "Software Engineering Body of Knowledge" (SWEBOK) adlı dokümentasyonda tarif edilmektedir.
BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Safi; 23 Nisan 2018 19:18

Benzer Konular

1 Mayıs 2015 / Misafir Cevaplanmış
16 Eylül 2009 / Misafir Telefon