trafikte yayalar hangi hataları genellikle yaparlar? |
Yayaların uyması gereken kurallar YAYALARA UYARILAR: http://www.ntvmsnbc.com/Site_Elements/dotBlack.gif Araçlara ayrılmış yollara girmeyin. http://www.ntvmsnbc.com/Site_Elements/dotBlack.gif Yaya kaldırımlarını kullanmaya özen gösterin. http://www.ntvmsnbc.com/Site_Elements/dotBlack.gif Kaldırımların bulunmadığı yerlerde trafiğin akışına ters yönde yürüyün ve karşıdan gelen araçlara dikkat edin. http://www.ntvmsnbc.com/Site_Elements/dotBlack.gif Karşıya geçerken yaya geçitlerini, üst ve alt geçitleri, ışıklı trafik işaret ve işaretçilerinin bulunduğu yerleri, hiçbiri yoksa köşe başlarını tercih edin. http://www.ntvmsnbc.com/Site_Elements/dotBlack.gif Duran araçların arasından, önünden, arkasından karşıya geçmeyin. |
Yaya Geçidinden Geçmek (Işıksız Kavşak – Geçitler) Yaya geçitlerinden geçerken nelere dikkat etmeliyiz? Bu günkü konumuz hemen her gün yaptığımız bu hareketin ne tür tehlikeler içerebileceğini sizinle paylaşmak. Yaya geçitlerinden geçen insanları hiç izlediniz mi? Daha çok bir düzen mi gördünüz, yoksa karışıklık mı? Yaya Geçidinden Geçmek (Yansı 1) Yapılması gereken en uygun davranış yaya geçidinin kullanılmasıdır. Ancak, bazen yaya geçidinin işaretlerle belirlenmediği bir kesimden karşıya geçmek gerekebilir. Eğer yakında trafik ışıklarıyla kontrollü yaya geçidi ya da alt-üst geçitler bulunmuyorsa, herhangi bir yer yerine yaya geçidinden geçmek daha güvenlidir. Unutulmamalıdır ki, geçişe başlamadan önce trafik sağ ve sola bakılarak kontrol edilmeli, geçişin güvenli olacağına kanaat getirilirse yola çıkılmalıdır. Bu durumda; yaklaşan araçların uzaklıkları ve hızları doğru tahmin edilerek, hızlı (ancak acele ederek ve koşarak değil) adımlarla karşıya geçilmelidir. Özellikle 07-12 yaş öğrencilerinin bu tahmin, değerlendirme becerisinin yeterince gelişmemiş olabileceği akıldan çıkarılmamalıdır. Kavşaklardaki yaya geçitleri kullanılırken, çapraz bir geçiş yapacaksanız mutlaka iki aşamada geçişinizi yapınız. Trafik şeritleri üzerinde bulunacağız mesafe ve zamanı, yaya geçitlerini kullanmak şartıyla, çok kısa tutunuz. (Yansı 1/a, 1b) Eğer siz kaldırımdayken yaya geçidinin önünde,araç sürücü ya da sürücülerinin sizin geçişiniz için durakladıklarına kanaat getirmişseniz, yine de onlarla bir göz kontağı kurmayı ihmal etmeyiniz. Eğer tamamen durduklarına emin olursanız, yola çıkınız. Size yakın olan aracın durmuş olması,bütün tehlikelerin bitmiş olduğu anlamına gelmez. Yol genişse, bu aracı sollayacak ya da, yol iki yönlüyse karşıdan gelebilecek bir aracın varlığını aklınızdan çıkarmayınız. Eğer trafiğin geliş ve gidiş yönü, yol ortasında bir adacıkla bölünmüş ise, mutlaka bu adacıkta durup, diğer yönü kontrol ederek geçişinize devam edip etmeyeceğinize tekrar karar veriniz. Üst Geçitleri Kullanmalıyız ! Alt Geçitleri Kullanmalıyız ! Bu konuda alt ve üst geçitleri kullanmanın gerekliliği ve kullanılmadığında neler olabileceği açıklanacaktır. Ayrıca geçitleri kullanmada istekli olmanın önemi vurgulanacaktır. Alt ve üst geçitleri kullanmadığımızda bizi ne gibi tehlikeler bekliyor? İşte bu konuyu işlediğimizde geçitleri kullanmada daha duyarlı olabileceğiz. 2- Alt ve Üst Geçitleri Kullanma (Yansı 2) Yaya olarak trafikte güvenle karşıdan karşıya geçmek istiyorsak ve eğer bulunuyorlarsa, mutlaka alt ve üst geçitleri kullanmamız gereklidir. Trafik ışıklarıyla kontrol edilen kavşaklar ve geçitler yakınınızda olsa bile, alt ve üst geçitler varsa, bunları tercih ediniz. Çoğu kez, hemen hepimize bu geçitleri kullanmak biraz zahmetli ve zaman kaybettirici gelir. Bu doğrudur. Biraz zahmet çekersiniz, biraz zaman kaybedersiniz. Ancak güvende olursunuz, size ve yakınlarınıza onulmaz acılar verecek, yeri doldurulamaz can kayıplarınızdan ya da sizleri sakat bırakacak yaralanmalardan kurtulmuş olursunuz. Sizin, aileniz ve ülke için en değerli şey yaşamınızı sağlıklı sürdürmenizdir. Bu nedenle, hiçbir zaman alt ve üst geçitlerde geçecek birkaç fazla dakikayı, birkaç fazla merdiveni ya da yürünecek birkaç metre fazla mesafeyi sorun yapmayınız. Unutmamanız gereken bir başka gerçekte şudur: Alt ve üst geçitler, normal yaya geçitlerine göre çok pahalı yapılardır. Bunları yerleştirenler, mutlaka yol üzerinden karşıya geçişlerde çok fazla kazalar olduğu için bu kararı almışlardır. Seçilen yerler, çok fazla aracın yüksek hızlarda seyrettikleri cadde ve yol kesimleridir. Çoğu kez bu geçitler yerleştirildiği için, idareciler normal yaya geçitlerini kaldırırlar ve hatta bu tür karşıya geçişlerin yapılmaması için engeller yerleştirirler. Dahası alt ve özellikle üst geçitlerin varlığını gören sürücüler, birde yol üzerinden direkt geçişlerin engellendiğini de fark ederlerse, daha hızlı araç kullanmak için kendilerini mazur görürler. Buradan çıkarılacak sonuç şudur: Eğer cadde üzerinde, alt ya da üst geçit bulunuyorsa, karşıya geçişlerde mutlaka ve mutlaka bu geçitleri kullanmamız gereklidir. Bölünmemiş Cadde Kesimin-den Geçiş Niçin bölünmemiş cadde kesimlerinden karşıya geçmek tehlikelidir? Eğer böyle bir caddeden geçmek zorundaysak nelere dikkat etmeliyiz. Bölünmemiş cadde kesimlerinden geçtiğimizde karşılaşacağmız tehlikeler en az iki kat daha fazladır. Eğer bunun yaratacağı tehlikeleri bilirsek can güvenliğimizi korumuş oluruz. Bölünmemiş (orta refüjsüz-geniş cadde) Cadde Kesiminden Geçiş (Yansı 3) Mümkünse böyle bir geçiş yapmayınız. Gerekiyorsa, biraz daha kaldırım üzerinde yürüyerek trafik ışıklarıyla kontrollü ya da bölünmüş bir kesime gelerek geçişinizi yapınız. Sevgili çocuklar, böyle bir kesim, sizlerin okul yolu üzerindeyse, anne ve babanızla birlikte, daha güvenli yeni bir güzergahı birlikte belirleyiniz. Bu seçiminiz daha uzun bir yolculuğu gerekli kılabilir. Ancak unutmayınız, birinci öncelik her zaman sizlerin güvenliğidir. Trafikte en açık tehlikeye maruz kesim “korunmasız yol kullanıcıları” yani yayalardır. Eğer kaçınılmaz bir şekilde, böyle bir geçiş yapılacaksa, mümkünse anne ya da babanız size eşlik etsin ya da okul servisleri servis kullanın. (Yansı 3) Bölünmemiş bir yol kesiminden karşıya geçmeniz kaçınılmaz ise daha da fazla dikkatli olmanız gerekmektedir. Burada bölünmemiş yol olarak, gidiş ve geliş şeritleri yayaların kısa süre güvenle bekleyebilecekleri orta adacıkla ayrılmamış genişliği 7 metreden fazla yollar kast edilmektedir. Özellikle trafik ışıklarıyla kontrol edilmeyen kesimlerde, öncelikle şu kontrolleri yapmanız gerekmektedir:
Eğer karşıya geçeceğiniz bölünmemiş yol kesimi, trafik ışıklı bir kavşak ya da yaya geçidiyse daha güvenli bir ortam söz konusudur. Bu durumda “yayaya yayan yeşil ışık” yanarken karşıya tamamen geçmeye çalışınız. Hiç bir zaman yaya yeşil ışığına geç girmeyiniz. Karşıdan Karşıya Geçişte Yetersiz Oryantasyon Bu konu karşıdan karşıya geçerken eğer yeterince dikkatimizi toplamazsak karşılaşabileceğimiz riskleri içermektedir. Ayrıca karşıya geçerken neleri yapmamamız gerektiği vurgulanmaktadır. Cadde üzerinde her seferinde bir saniye daha fazla dursak başımıza neler gelebilir? Karşıdan karşıya geçmeyi yeterince önemsiyor muyuz?
Bu nedenlerle, karşıya geçişte yaklaşan trafikle ilgili doğru bir hız ve mesafe tahmini yapmak yaşamsal önemdedir. Bu yeteneğinizi geliştirmeye çalışınız. Güvenli alanlarda, örneğin evinizde, caddedeki trafiği, önceden saptadığınız mesafeler ve bir saat yardımıyla gözleyerek, hızlar ve mesafeler üzerine uygulamadan dersler çıkarmaya gayret ediniz. Geçişe Başlarken Araç Sürücülerince Gördüklerini Garantilememek, Park Edilmiş Araçların arasından Geçiş Biz araç sürücülerini gördüğümüz halde onlar bizi görmüyorsa ne tür riskler ortaya çıkabilir konusunu ele alacağız. Ayrıca park edilmiş araçların arasından geçildiğinde neler olabilir konusu üzerinde duracağız. Sizce sürücüler her zaman yayalara yeterince dikkat ediyorlar mı? Bu konuda başınıza bir olay geldi mi? 6- Geçişe Başlarken Araç Sürücülerince Görüldüklerini Garantilememek; Park Edilmiş Araçların Arasından Geçiş (Yansı 7, 8) Başlık anlaşılmıyor Karşıdan karşıya geçişte; eğer yaya geçidi trafik ışıklarıyla kontrol edilmiyorsa, araç sürücülerinin sizi gördüğünden emin olmanız gerekir. Bu durumda durmuş, ya da durmak üzere olan araç sürücüleriyle bir göz kontağının sağlanması gereklidir. Bunun çoğu kez, el ve baş hareketleriyle desteklenmesine gerek yoktur. (Yansı 7) Türkiye koşullarında sinyalize olmuş yaya geçitlerinde de, göz kontağı sağlanması yararlı olabilir. Sürücülerin, bu tür yerlerde bile, yaya güvenliğine yererince ve kurallar çerçevesinde özen gösterdikleri söylenemez. Bu nedenle, sürücülere kendinizi göstermeniz ve niyetinizi belli etmeniz olumludur. Bütün bunların kaldırım üzerinde size ve sürücüye özel dikkat dağıtıcı ortamlardan yaratmadan yapılması gerekir. Sıklıkla yapılan bir yanlış, park eden ya da durmuş araçların arasından, çevreyi kontrol etmeden yola fırlamanızdır. Bu son derece tehlikelidir. Bunun yerine, mutlaka çevreyi geçiş öncesinde kontrol edebileceğiniz ve çevrenin de sizi izleyebileceği kesim ve ortamlardan karşıya geçiniz. (Yansı 8) Viraj/Kavşak Nedeniyle Yetersiz Görüş Olan Kesimden Geçiş Konumuz yetersiz görüş olan kesimler nasıl anlaşılabileceği ve bu tür caddelerden niçin geçiş yapmamamız gerektiğidir? Gözlerinizi kapatarak karşıya geçmeniz mümkün mü? Yetersiz görüş olan kesimler bunun gibidir. Bu kesimlerin nasıl anlaşılabileceğini öğrenirsek hem kendimizi hem başkalarını korumuş ve uyarmış oluruz.
Bu tür yerlerden geçiş yapmamaya gayret ediniz Görüşü uygun, yaya geçitli ya da trafik ışıklarıyla kontrol edilen bir kavşağa veya geçide ulaşmaya çalışınız. Bu bölgelerde güvenli bir geçiş tarifi vermek olanaklı değildir. Kaldırımda Yeşil Işığı Bekleme Yeri Bu konu kaldırımda yeşil ışığı nerede beklemek gerektiğini ile ilgilidir. Çok basit gibi görünmesine rağmen yeşil ışığı bekleme yeri konusunda bir çok kişi hata yapmaktadır. Bu konuyu işlediğimizde güvenli bir şekilde yeşil ışığı beklemeyi öğrenmiş olacağız.
Yanıtı çok basit. Yeşil ışığı öncelikle mutlaka kaldırım üzerinde ancak araç trafiği şeritlerinden uzak, güvenli bir köşesinde beklememiz gerekiyor Trafik Işığının Yeşil Sürecine Çok Geç Girmek Yayalara yeşil ışığın yanma süresi geçilen yolun uzunluğu dikkate alınarak saptanmıştır. Bu nedenle yeşil yandıktan çok sonra karşıya geçmeye çalışıldığında nelerle karşılaşabileceğimizi işleyeceğiz. Siz daha yolun ortasındayken kırmızı yanarsa acele edersiniz. Peki aynı zamanda sürücüler de acele eder mi? Ederse ne olur? 2- Trafik Işığının Yeşil Sürecine Çok Geç Girmek (Yansı 11) Karşıdan karşıya geçmek için, trafik ışıklarını göreceğiniz kaldırım başına geldiniz. Size yeşil ışık yanmasını beklediniz ve yanınca karşıya geçtiniz. Peki, bazen şu anlatacağım durumlarla karşılaşmıyor muyuz? Yaya geçidinin başına geldiniz yeşil ışık yanıyor, ancak onun ilk yandığı anı görmemişiniz. Ya da, bu noktaya yaklaşırken, görüşünüz öylesine açık ki, çok önceden yeşil ışık yandığını fark ettiniz hatta onlarca kişide sizden önce geçişini tamamladı ve karşıya geçti. Siz, bütün bu olanlardan sonra yol kenarına geldiniz. Size şunu öğütlüyoruz. Karşıya geçmek için çok kısacıkta olsa bir kez daha düşününüz. Eğer, geçişinizi o an yanmakta olan yeşil ışık süresince bitiremeyeceğinize karar verirseniz, lütfen geçişinizi bir sonraki yeşil ışığa erteleyiniz. Kendinizi olası tehlikeli bir duruma atmak yerine ( siz yolun ortasındayken, size kırmızı yanması ve bazı aceleci sürücülerin hareket etmesi gibi) bir kaç dakika gecikmiş olun, bir şey yitirmezsiniz. Bazen de şöyle olur. Kaldırımın başında size yeşil ışık yanmasını bekliyorsunuz. Bu arada, arkadaşlarınızla sohbet ediyorsunuz. Bir bakıyorsunuz ki, yeşil ışık çoktan yanmış, yanınızdaki kalabalık karşıya geçmiş bile. Haydi aceleyle caddeye atıyorsunuz kendinizi çocuklar. Sözün özü şu: Size yanacak yeşil ışığı bekleyiniz ve bizlere tanınan bu güvenli geçiş aralığını doğru kullanınız, bu aralığın ortasında geçişe başlamamaya özen gösteriniz. Trafik Işıkları Çalışırken de Araçlara Dikkat Burada işleyeceğimiz konu trafik ışıkları çalışırken de bazı risklerin mevcut olup olmadığıdır. Araçlara kırmızı ışık yanarken bazı sürücüler yinede geçiş yapabilirler mi? Buna kesinlikle evet diyebiliriz. O halde trafik ışıkları çalışırken de tetikte olmamız başımıza istenmeyen kazaların gelmesini engelleyecektir. . 3-Trafik Işıkları Çalışırken de Araçlara Dikkat! (Yansı12) Bir başka dikkat göstereceğiniz konu ise, trafik ışıklı kavşaklarda, yayalara yeşil ışık yanarken, aynı zamanda sola ya da sağa dönen bazı araç hareketlerine de yeşil ışık yanmış olabileceğidir. Bu çok yanlış bir düzenlemedir ancak ne yazık ki bazen uygulanmaktadır. Bu koşullarda dahi, önceliğin yaya geçişlerinde olduğu doğrudur. Ancak, siz yine de tedbirli olup, bu tür kavşaklarda çok daha dikkatli bir biçimde geçişinize başlayıp, tamamlayınız. Trafik Işıkları Çalışırken Polisin Kavşağı Yönetmesi Şimdi işleyeceğimiz konu trafik ışıkları çalışırken ışıkları değil trafik polisinin işaretlerinin takip edilmesi gerektiği hakkındadır. Özellikle akşamları geniş bulvarlarda polislerin hareketlerini izlemek oldukça zordur. Hele birden fazla polis varsa işimiz iyice zorlaşabilir. Ancak ışıkları dikkate almayıp polislerin işaretlerini izlemek işimizi çok kolaylaştıracaktır.
Kaldırımın Olmadığı Ya da Kısıtlandığı Alanlarda Yürüme Bu konuda kaldırımın olmadığı ya da kısıtlandığı yerlerde yürürken nelere dikkat edilmesi gerektiği ve ortaya çıkabilecek riskler açıklanacaktır. Ayrıca gündüz ya da gece bu tür durumlarda alınabilecek önlemler vurgulanacaktır. Kaldırımda yürümekte zorlandığı için araç sürücüleriyle kavga eden insanlarla karşılaşmışsınızdır. Bu tür durumlarda siz ne yapıyorsunuz. Almanız gereken önlemleri öğrenmek size yardımcı olacaktır. Konu 1.2: Diğer Yaya Hareketleri
Kaldırımda Yalnız ve Ebeveynle Yürüme Kaldırımda yürürken trafik şeridinden uzak bölgeyi seçmemiz niçin önemlidir? Bu konuda duyarlı olmak gerektiği vurgulanacaktır. Etrafınızda hız kurullarına uymayan yüzlerce sürücü varken kaldırım yerine yolda yürümek çok kötü kazalarla karşılaşmamıza yol açabilir. Peki kaldırımlar da doluysa ne yapılabilir?
Bu yoldan öncelikle bir kez de ailenizle yürüyerek, seçiminizin doğru ya da daha güvenli olduğunu kontrol ediniz. Sonra da, çok önemli bir neden olmadıkça (kaza, yol kapanması gibi.) bir daha güzergahınızı değiştirmeyiniz. Eğer herhangi bir nedenle, sonraki günlerde, kullandığınız yolda tehlikeler yaratacak gelişmeler olursa o zaman ailenizle bir daha düşünebilirsiniz. Belki de vazgeçtiğiniz kısa yolda ya da bir diğerinde bu kez de güvenliğinizi artıracak bazı olumlu değişimler olmuştur. Örneğin daha önce trafik ışıklarıyla kontrol edilmeyen bir kavşağa, trafiği yöneten ışıklar konmuştur. Belki, kaldırımda araç parkları önlenmiştir. Belirli bir kesim de olmayan kaldırımlar, eklenmiş olabilir. Bütün bunlar sizin güvenliğinizi artıracak gelişmelerdir. Bazen tersi de olabilir. Uzun bir süreyle, karşıdan karşıya geçtiğiniz kavşaktaki trafik ışıkları çalışmayabilir. Ya da, bir nedenle sizin yolunuzdaki trafik çok artmıştır. İşte bu saydıklarımızda, sizin güvenliğinizi olumsuz etkiler ve ilk seçiminizi tekrar değerlendirme zamanınız gelmiştir. Servise Binmek İçin ya da İndikten Sonra Karşıya Geçiş Servislere güvenli biniş ve inişler için neler yapabiliriz? Şimdi hep birlikte bu konuyu ele alacağız. Öğrenciler servise hep geç kalırlar nedense. Böyle durumlarda çok acele ettiğimizde başımıza gelecekleri düşünmek bile istemeyiz. Ancak bu tür kazalar çok sık oluyor ve bundan kurtulmak için yapılabilecek şeyler olmalı. KONU 3: OTOBÜS/ SERVİS YOLCUSU OLARAK RİSKLER
Ne yapmamız gerekiyor. Elbette koltuklarda oturup ve özellikle ön koltuklarda varsa emniyet kemerinizi bağlamanız gerekiyor. Araç tamamen durmadan, ayağa kalkmamanız lazım. Eğer serviste tüm koltuklar dolu olduğu için ayakta kalıyorsanız, lütfen ailenizi ve okul yöneticilerinizi bilgilendiriniz. Kesinlikle, araç pencerelerinden, dışarı sarkmayınız, kollarınızı ve başınızı çıkarmayınız. Dengenizi kaybedebileceğiniz gibi, yanınızdan geçen bir başka araçta size çarpabilir. |
Trafikte yaya hataları nelerdir? trafikte en çok yapılan yaya hataları |
yaya kusuru 20 yayanın kusuru |
yayalar yayalar tarafından sergilenen doğru ve yanlış davranışlar nelerdir |
TRAFİK KAZALARINDA HATA PAYLARI TRAFİK KAZALARINDA HATA PAYLARI... Karayollarında meydana gelen trafik kazalarında kimlerin daha çok payları varmış insanlar tarafından bilinmelidir. Karayollarını ister yaya olarak ister sürücü olarak kullanmanın sorumlulukları ve kuralları vardır. İnsanlar bu sorumluluklarını bilmeli ve karayollarında kuralları uygulayarak trafik kazalarını önlemelidir. Trafik kazalarının önlemenin tek çıkar yolu insanları eğitmek karayollarında kuralları uygulanmasıdır. Trafik kuralları ile vardır ve yaşanır. Kuralsız trafik asla düşünülemez yaşanamaz.Kuralsız trafik,trafik değil trajik olaydır. Bugün karayollarında kurallar uygulanmadığından dolayı bir çok trajik olaylar yaşanmakta ve masun insanlar hayatlarını karayollarında kaybetmektedir. Bunun sorumlusu kimlerdir, kimlerin bu trajik olaylarda hataları ve yanlışları vardır. Toplum bu konuda bilinçlendirilmelidir. Trafik kuralları yorumlamaz sadece uygulanarak hayat da kalınır. 1-Sürücülerin hataları: %80 oranında =Sürücü bir insan faktörüdür. 2-Yayaların hataları: %15 oranında =Yaya bir insan faktörüdür. 3-Yolcuların hataları: % 1 oranında =Yolcu bir insan faktörüdür. 4-Karayolları hataları: % 3 oranında =Altyapı faktörüdür. 5-Taşıt teknik arıza : % 1 oranında =Mekanik faktördür. Suçluyu bulduk, Trafik kazalarında suçlu kimdir. Suçlu insanlardır. Sürücüler, yayalar ve yolcular karayollarında birer insan faktörleridirler. Bunların hata paylarını toplarsanız karayollarında trafik kazalarının % 96 oranında yüksek bir oranda insanlar faktörü vardır. Demek oluyor ki insanlar karayollarında en çok kaza yapan faktörmüş. Trafik sektörünü bir faktör olarak kullanmasını beceremiyoruz ve kullanamıyoruz. Bunun bir çözümü olmalıdır. Çözüm yine insanlardır.Trafik kazalarının önlenmesinde çözüm noktası yine insanlardır.Çünkü dünyada eğitilmeye en yatkın beyin insan beynidir.İnsanları kültürel ve trafik anlamda eğitiniz trafik kazalarını önleyiniz. İnsanlar karayollarında trafik kurallarını uygulama zahmetine katlanmıyorlar, kuralları uygulanmayanlar sonradan zahmetinin çekiyorlar. Karayollarında trafik kurallarına uyma uygulama alışkanlığımız yok. Trafik kurallarına uymayı ve uygulamayı bir zahmet ve külfet gibi görüyoruz ve algılıyoruz. Trafik kurallarına uymak ve uygulamak bir zahmet külfet değil, bir meziyet ve fazilettir. Karayollarını kullanan sürücülerin % 90 oranında bulunanları trafik kurallarına uymuyor ve uygulamıyorlar. Bu sürücülerin % 80 de trafik kazalarına neden olmaktadırlar. Türkiye’de yapılan bir trafik araştırmasına göre karayollarını kullanan sürücülerin yapmış olduğu trafik kazalarının kural ihlalleri; 1-Aşırı hız ve yakın takip sonucu oluşan kazalar: %35 oranında. 2-Hatalı sollama ve hatalı araç geçme kazaları : %30 oranında 3-Alkollü araç kullanmadan oluşan kazalar : %30 oranında. 4-Diğer trafik kuralları ihlalinden oluşan kazalar: % 5 oranında. Türkiye karayollarında aşırı hız yapmayı, hatalı, sollama yapmayı ve alkollü araç kullanmayı önleye bilirsek trafik kazalarının %95 oranında azaltmış oluruz. Bu trafik adına ve insanlık adın çok büyük bir başarıdır. Bu trafik kuralları insanlara nasıl öğretilmelidir tabi ki ciddi bir eğitim verilerek bu başarıya ulaşılabilinir. Herkes bu konuda kendini sorumlu hissetmelidir. Karayollarını sokakları kullanmanın bir bedeli ve kuralları vardır. İnsanlar karayollarında trafik kurallarına uymak ve uygulamakla hem kendi hayatlarını hem de karayollarını kullanan diğer masun insanların hayatlarını korumuş olurlar. Trafik kurallarına uymak ve uygulamak bir ibadettir. Trafik kurallarını insanlara öğretmek ve eğitimini vermek gerekmektedir. Trene bakmak ile makinist olunmuyor. |
20 yaya gözlemi |
Alıntı:
|
yayaların kaldırımda yaptığı yanlış davranışlar lütfen bunu bulun |
Saat: 20:17 |
©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık