Halk Kültürünün öğeleri nelerdir? |
Alıntı:
1 . Aynı ülkede yaşayan, aynı kültür özelliklerine sahip olan, aynı uyruktaki insan topluluğu, folk: "Türk halkı."- . 2 . Aynı soydan gelen, ayrı ülkelerin uyruğu olarak yaşayan insan topluluğu: "Yahudi halkı."- . 3 . Bir ülke içerisinde yaşayan değişik soylardan insan topluluklarının her biri: "Bağımsız Devletler Topluluğunun halkları."- . 4 . Belli bir bölgede veya çevrede yaşayanların bütünü: "Bütün köy halkı orada idi."- Ö. Seyfettin. 5 . Yöneticilere göre bir ülkedeki yurttaşların bütünü, kamu: "Bilmiyorlar ki halk, halkın diliyle konuşan sanatkârla birliktir."- O. V. Kanık kaynak |
Ben öğelerini soruyorum ne demekdir demiştim:S |
Alıntı:
Bu öğrenme alanıyla öğrenciler halk biliminin, halk kültürü ürünlerini ve yaşama biçimlerini konu edinen, bunları kendine özgü yöntemlerle derleyen, sınıflandıran, çözümleyen, yorumlayan ve son aşamada da bir bireşime vardırmayı amaçlayan bir bilim dalı olduğunu kavrar. Halk biliminin yazılı, sözlü ve görsel kaynaklarının halk kültürünü aktarmadaki önemini kavrayarak halk bilimi ürünlerini derlemenin önemini fark eder. 2. TOPLUMSAL UYGULAMALAR Bu öğrenme alanıyla öğrenciler; geçiş dönemlerini (doğum, askerlik, evlenme, ölüm vb.), bunlarla ilgili bir dizi kural, gelenek, tören ve uygulamaları, bu uygulamalar sırasında ortaya çıkan toplumsal yardımlaşma ve dayanışmayı fark eder. Bunun yanı sıra bayram, kutlama, şenlik ve özel gün çeşitlerini, bu günlerde gerçekleştirilen komşu, dost, akraba ziyareti ve uygulamalar ile birlikte bunların geleneğin aktarılmasındaki önemini, sosyal ve kültürel ilişkilerin oluşmasına katkısını kavrar. Halk inançlarının oluşma nedenleriyle birlikte üyesi olduğu kültürün, etkileşim içinde bulunduğu kültürler ve inançlardan izler taşıdığının farkına varır. 3. HALK SANATLARI Bu öğrenme alanıyla öğrenciler; giyim kuşamın geçmişten günümüze değişiklikler gösterdiğini, bu değişikliklerde toplumun sosyo-ekonomik yapısının, ekolojinin, kullanılan malzemenin, iklimin etkili olduğunu kavrar. Geleneksel hayatta giyim kuşamı bütünleyen takı kullanma ve süslenme geleneğinin günümüzde de devam ettiğini; geleneksel ögeler içeren bir giyim kuşam örneğinin bize, ait olduğu toplulukla ilgili pek çok bilgi sunabildiğini ( bir Türkmen ya da Yörük köyüne gidildiğinde kimin sözlü, kimin nişanlı, kimin dul olduğunun kullanılan başlıktan ve giysilerin renklerinden anlaşılması gibi), günlük giysilerin ve özel gün giysilerinin farklı olduğunu kavrar. Bunun yanında geleneksel el sanatlarının insanların ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla oluşturulduğunu, toplumun duygularını, sanatsal beğenilerini ve kültürel özelliklerini yansıttığını kavrar. Öte yandan halk mimarisinin toplumun değer yargılarını, dünya görüşlerini, gelenek, görenek, inanç sistemlerini, aile ve akrabalık bağlarını, komşuluk ilişkilerini anlamaya, anlatmaya kaynaklık eden önemli alanlardan biri olduğunu ve yerel ustalar tarafından yapıldığını fark eder. 4. SÖZLÜ ANLATIMLAR Bu öğrenme alanıyla öğrenciler; sözlü anlatımların (bilmece, tekerleme, masal, atasözü, deyim, fıkra, mit, efsane, destan, halk hikâyesi, halk şiiri vb.) halkın duygu ve düşüncelerini aktarmadaki yerini, halk kültürü içindeki önemini, varyantlarını, aktarıcılarını (ozan, âşık, masal ve fıkra anlatıcısı vb.) ve bunların günümüzdeki durumunu fark eder. 15 5. HALK BİLGİSİ Bu öğrenme alanıyla öğrenciler; Türk mutfağının çeşitliliğini, yiyecek ve içeceklerin hazırlanması, saklanması ile ilgili uygulamaları, ikram geleneğini vb. fark ederek yeme alışkanlıklarındaki değişimi tartışır. Halk hekimliğinin oluşma nedenlerini kavrar. Halk hukukunun, halk kültürünün geleneksel kurallarından oluştuğunun farkına varır. Uzun süreli deneyim ve bilgi birikimlerinin ürünü olan halk takvimini belirleyen ögeleri tanıyarak halk takviminin günümüzdeki uygulamalarını fark eder. 6. MÜZİK, OYUN, EĞLENCE Bu öğrenme alanıyla öğrenciler; geleneksel çocuk oyunlarını tanır ve bu oyunları kendi oyunlarıyla karşılaştırarak oyunlardaki ve oyun alanlarındaki değişimi sorgular. Halk müziği ve oyunlarının ortaya çıkış nedenlerini, yörelere göre çeşitlilik gösterdiğini, yaratıcılarını ve bunlara eşlik eden çalgıları tanır. Geleneksel tiyatronun halk kültürü içindeki yerini, geleneksel tiyatro örneklerinden hareketle fark eder. 7. KÜRESELLEŞME VE HALK KÜLTÜRÜ Bu öğrenme alanıyla öğrenciler; kültürel küreselleşmenin önüne geçmek amacıyla ortaya konan “Somut Olmayan Kültürel Miras Sözleşmesi”ni tanır. Kültür turizminde halk kültüründen yararlanma yollarını öğrenerek kültürel değerlerin yaşatılması, toplanması, korunması ve müzeleştirilmesinin önemini kavrar. |
yha biz halk kültürü nedir diyoruz halk bilgisi nedir mi diyoruz |
Alıntı:
Halk kavramının oluşturduğu kültüre Halk Kültürü denir. Halkın üretim etkinlikleri, toplumun yaşama ve gelişmesinin kesin koşuludur. Üretici halk olmadıkça toplumda kültür var olamaz. Alıntı:
|
turk kulturu ogeleri nelerdir |
halk kültürünün öğelerinin bunlar olduğundan emin misiniz? |
Alıntı:
Halk kavramının oluşturduğu kültüre halk kültürü denir. Halkın üretim etkinlikleri, toplumun yaşama ve gelişmesinin kesin koşuludur. Üretici halk olmadıkça toplumda kültür var olamaz. Halk kültürü, birarada yaşayan ya da yaşamış olan halkın ortaklaşa paylaştıkları
Halk nedir? 1 . Aynı ülkede yaşayan, aynı kültür özelliklerine sahip olan, aynı uyruktaki insan topluluğu, folk: "Türk halkı."- . 2 . Aynı soydan gelen, ayrı ülkelerin uyruğu olarak yaşayan insan topluluğu: "Yahudi halkı."- . 3 . Bir ülke içerisinde yaşayan değişik soylardan insan topluluklarının her biri: "Bağımsız Devletler Topluluğunun halkları."- . 4 . Belli bir bölgede veya çevrede yaşayanların bütünü: "Bütün köy halkı orada idi."- Ö. Seyfettin. 5 . Yöneticilere göre bir ülkedeki yurttaşların bütünü, kamu: "Bilmiyorlar ki halk, halkın diliyle konuşan sanatkârla birliktir."- O. V. Kanık |
MADDELERİ Halk kavramının oluşturduğu kültüre Halk Kültürü denir. Halkın üretim etkinlikleri, toplumun yaşama ve gelişmesinin kesin koşuludur. Üretici halk olmadıkça toplumda kültür var olamaz. 1 . Aynı ülkede yaşayan, aynı kültür özelliklerine sahip olan, aynı uyruktaki insan topluluğu, folk: “Türk halkı.”- . 2 . Aynı soydan gelen, ayrı ülkelerin uyruğu olarak yaşayan insan topluluğu: “Yahudi halkı.”- . 3 . Bir ülke içerisinde yaşayan değişik soylardan insan topluluklarının her biri: “Bağımsız Devletler Topluluğunun halkları.”- . 4 . Belli bir bölgede veya çevrede yaşayanların bütünü: “Bütün köy halkı orada idi.”- Ö. Seyfettin. 5 . Yöneticilere göre bir ülkedeki yurttaşların bütünü, kamu: “Bilmiyorlar ki halk, halkın diliyle konuşan sanatkârla birliktir.”- O. V. Kanık (İNŞALLAH İŞİNE YARAR ) |
Saat: 22:56 |
©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık