Arama

M. Kutlukhan Perker

Güncelleme: 12 Eylül 2016 Gösterim: 5.651 Cevap: 2
Jumong - avatarı
Jumong
VIP VIP Üye
25 Aralık 2013       Mesaj #1
Jumong - avatarı
VIP VIP Üye

Kutlukhan Perker

İstanbul’da doğdu. Profesyonel çizerliğe 17 yaşındayken mizah dergilerinde başladı. Gırgır, Fırt, Avni, Hıbır, Leman, Lemanyak, Sabah, Milliyet, Radikal, Star, Yeni Binyıl, Aktüel, Haftalık, Esquire, Cosmopolitan ve daha birçok yayında çalıştı. 2001 yılında New York’a yerleştiğinden beri çizgileri başta The New York Times, The Washington Post, The Wall Street Journal, The New Yorker, TheProgressive, Mad ve Heavy Metal’de yayımlanmaktadır. Altısı ABD’de yayımlanmış toplam sekiz çizgi roman albümü olan Perker, çizgi romanın Oscar’ı Eisner Ödülü’ne aday gösterilen, Society of Illustrators üyeliğine kabul edilen ilk ve tek Türk çizerdir. Halen Habertürk gazetesi ve Leman için çalışmalar yapmaktadır.

Sponsorlu Bağlantılar
Çizimlerini ilk kez Elif Şafağın firarperest kitabında gördüğüm şahsiyet. Yaratıcı ve çizimleri oldukça da iyi. Hatta ve hatta türkiye’nin yetiştirdiği en iyi kalemlerden biri de diyebiliriz. 2 Kasım 1972 tarihinde İstanbul'da doğan Kutlukhan Perker, Halide Edip Adıvar Lisesi'ni bitirdikten sonra Eskişehir'deki Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Çizgifilm Bölümü'nden mezun olmuş ve ardından da New York'da Wagner College'de eğitim hayatını tamamlamıştır. 2013 başlarında haftalık mizah dergisi Penguen de çizmeye devam etmektedir.

Perker, profesyonel çizerlik kariyeri boyunca Gırgır, Fırt, Dıgıl, Avni, Hıbır, Leman, Öküz gibi mizah dergilerinde ve Esquire, Cosmopolitan, Harper's Bazaar, Aktüel, He and She gibi magazinel ve haber dergilerinde çalışmıştır. Ayrıca Milliyet, Radikal, Star, Yeni Binyıl gazetelerinde de çeşitli resim, çizgiroman, bant ve illüstrasyonlar hazırlamıştır. 1 Numara Yayıncılık tarafından yayınlanan gençlik ve müzik dergisi Rock Kazanı ile Pilot adlı kısa ömürlü çocuk dergisinin yayın yönetmenliğini yapmıştır. Çizerin çalışmaları her ikisi de Çınar Yayınları logosuyla basılan 1999 tarihli 'Türkan Şoray Dudağı' ve 2000 tarihli 'Masal Mafya' isimli kitaplarda toplanmıştır.

Derleme...

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen Jumong; 12 Eylül 2016 10:15
Biyografi Konusu: M. Kutlukhan Perker nereli hayatı kimdir.
🌘 🚀
Jumong - avatarı
Jumong
VIP VIP Üye
12 Eylül 2016       Mesaj #2
Jumong - avatarı
VIP VIP Üye

M.K. Perker


Ad:  M.K. Perker.jpg
Gösterim: 2388
Boyut:  115.5 KB
Sponsorlu Bağlantılar

BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
🌘 🚀
Jumong - avatarı
Jumong
VIP VIP Üye
12 Eylül 2016       Mesaj #3
Jumong - avatarı
VIP VIP Üye

M. K. Perker

(2 Kasım 1972) çizgi roman sanatçısı, karikatürist ve illüstratördür. İlk karikatürü 1988 yılında Gırgır dergisinde yayınlandı. Dıgıl, Hıbır, LeMan, Penguen mizah dergilerinde; Sabah, Yeni Yüzyıl, Milliyet, Vatan, Star ve Radikal gazetelerinde çalıştı. 2001 yılında ABD’ye yerleşen Perker, The New York Times, The Washington Post, The Wall Street Journal, The New Yorker, The Progressive, MAD ve Heavy Metal gibi yayınlarda çizdi.

ABD’de yayınlanmış çizgi romanları arasında Cairo (DC Comics / Vertigo), dört albümlük Air serisi (DC Comics / Vertigo), iki albümlük Todd serisi (Image Comics) ve Insomnia Cafe (Dark Horse) yer alır. Society of Illustrators’ün ilk ve tek Türk üyesidir. Çizerliğin yanısıra müzik dergisi Rock Kazanı’nı (1992), çocuk çizgi roman dergisi Pilot’u (1998), aylık mizah dergisi Harakiri’yi (2011) ve tamamını kendi yazıp çizdiği çizgi roman dergisi Türk Mucizesi’ni (2014) yayınlamıştır. 2016 yılında Yelda Cumalıoğlu ile birlikte KaraKarga Yayınlarını kurdu. Halen Hürriyet gazetesinde günlük karikatürlerinin yanısıra Ece karakterini çizmektedir.

Röportaj



Birçok yere aynı anda çizim yapıyorsunuz. Diken, Kelebek, BBC Türkçe... Bütün bu karakterleri ve hikâyeleri nasıl birbirinden ayırıyorsunuz?
Profesyonel çizerliğe başladığım günden beri benzer bir çalışma disiplini sürdürüyorum. The New York Times Op-Ed sayfasının 2000’li yıllardaki art direktörü Brian Rea benim The New York Times, Mad, Heavy Metal ve The New Yorker gibi birbirinden tamamen farklı yayınlarda çizebilmiş dünyadaki tek çizer olduğumu söylemişti. Bunun altındaki sır sanırım şu: Bir çizerin daha iyi bir çizer olabilmesi için başka çizerlere ihtiyacı vardır. Bu müzisyenler için de geçerlidir, sinemacılar için de. Dünyada o kadar güzel çizgiler çiziliyor, o kadar güzel hikâyeler yazılıyor ki ben de her biriyle tekrar yenileniyor ve heyecanlanıyorum. Üretken olabilmek için gereken ilk şey entelektüel iştahtır.

Çizip yayımlayamadığınız bir şey var mı?
Editör ve genel yayın yönetmenleri yaptığınız karikatürleri veto edebilir ve anlayışla karşılamak gerekir. The New York Times için yaptığım ve editörlerden son anda geri dönen ve tekrar çizmem gereken işler de oldu. The New York Times’da oluyorsa burada neden olmasın?

BBC Türkçe için çizdiğiniz Cem Küçük karikatürü ses getirdi... Ahmet Hakan’a ithafen “İstersek seni de sinek gibi ezeriz. Bugüne kadar merhamet ettik de hayatta kalabiliyorsun” sözlerini Küçük’ü klozet üzerinde çizerek gösterdiniz. Nereden aklınıza geldi bu fikir?
O sözler bir gazete makalesinde yer aldığı için böyle bir yorum yaptım. Artık üslup bozulup, estetik de kaybolduğu için bu tür bir köşe yazısı normal karşılanmaya başladı. Farklı fikirlerdeki yazarlar tartışabilir hatta fikren kapışabilir de. Türk basını Nâzım Hikmet-Peyami Safa arasındaki kavgayı da gördü. Ama Ahmet Hakan’a bir köşe yazısıyla ölüm tehdidinde bulunulması bir ilktir. Ve umarım son olur.

Sizin korktuğunuz veya kendinizi sansürlediğiniz oluyor mu?
Otosansürü herkes yapar. Sadece hükümet veya başka güç sahiplerinden çekinip korktuğunuz için değil, bazen yazıp çizdiklerinizi annenizin okuyacağını düşünerek bile daha dikkatli davranabilirsiniz.

Derleme Alıntı...
🌘 🚀