Arama

Uçak mühendislerinin ortalama maaşı ne kadardır?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 9 Ekim 2016 Gösterim: 367.536 Cevap: 8
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
24 Ekim 2009       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Uçak mühendislerinin ortalama maaşı ne kadardır?
EN İYİ CEVABI uçak mühendisi verdi
Merhaba arkadaşlar. Ben 2007 İtü uçak mühendisliği mezunuyum. 2010'da da yüksek lisansımı tamamladım. Şu anda 5 aydır iş arıyorum. Size aktaracağım bütün bilgiler gerçekçidir.

Sponsorlu Bağlantılar
Öncelikle Türkiye'de ODTÜde havacılık ve uzay mühendisliği bölümü, İTÜde ise uçak mühendisliği ve uzay mühendisliği olmak üzere ayrı iki bölüm vardır. Başka da uçak mühendisliği bölümü yoktur. Bunun dışındaki mesela eskişehirde uçak gövde motor bakımı vs bölümler mühendislik değildir.

Yazılan yorumlara çok güldüm. Sanırım bir kısım arkadaşlar uçak mühendisliği ile pilotluğu birbirine karıştırmış. 15-30 bin TL dediğiniz maaşları pilotlar alıyor. Uçak mühendisleri çok çok çok büyük istisnalar hariç bu maaşı göremez maalesef. O nedenle havacılığa bir ilginiz yoksa, sizin için büyük paralar kazanmak çok önemliyse uçak mühendisliğini tavsiye etmem. (Gerçi THY pilot adaylarını itü uçaktan seçiyor 3 arkadaşım pilot oldu.) Çok daha az emek harcayıp zengin olacak yollar bulun.
Havacılık, gemicilik, otomotiv gibi sektörler makina mühendisliğinin özelleşmiş kollarıdır. Yani makina mühendisliği genel cerrahi ise uçak mühendisliği göz doktorluğu gibidir. Biraz komik bir benzetme oldu farkındayım ama liseden mezun olacak arkadaşların anlayabilmesi için böyle yazıyorum.

UÇAK MÜHENDİSİ OLARAK:
1)HAVA YOLU ŞİRKETLERİ:
Öncelikle yeni mezun tecrübesiz bir mühendis havayolu şirketlerine 1500-2500 TL ile başlar. (Mng,freebird,atlasjet,pegasus,sunexpres,skyairlines,izair...) Daha bugün bir tanesine mülakata çağrıldım. Başlangıç maaşı 1000 euro dediler. Zamanla maaş biraz düzelir. Genel olarak iş rahattır. Hafta sonları tatil yapabilirsiniz. Hava yolu şirketleri içinden en popüleri THY'dir. Gerek maaş (arkadaşım 3000 alıyor, torpille girdi.), gerek sosyal imkanlar, kariyer vs. için idealdir. Fakat (neredeyse) torpilsiz giriş imkansızdır. Okurken burnu kanayan arkadaşlarım torpille girdi güzel güzel çalışıyor!

2) UÇAK VE UÇAK MOTOR TASARIM/ÜRETİM ŞİRKETLERİ
TAI Türk Uçak ve Uzay sanayi : Ankaradadır. Tai'de uçak üretimi, modifikasyonu, insansız hava aracı tasarımı ve üretimi gibi faaliyetler vardır. TAI'nin büyük kısmı odtü makinacılardan oluşur. Müthiş bir odtü hayranlığı vardır. Torpille giren arkadaşlarım var. İTÜden torpilsiz giren arkadaşım da var. İş bulmak birazda kısmettir. Bu arkadaşımda okurken çok iyi değildi fakat İtünün uzaya fırlattığı uydu projesine katılmıştı o sayede taiye de girdi. İş yoğundur (projesine göre değişir) genelde cumartesi de mesaiye kalmanız beklenir. Ücretler çok iyidir en az 2500 ile başlarsınız. Tasarım mühendisi arkadaşım mesai falan derken ayda 4 bine yakın alıyor. Bu arada insanlar rahat açık fikirli ve moderndir. Ankaraya katlanabilirseniz iş ortamı gayet güzel.

TEI Türk motor sanayi: Eskişehirdedir. Uçak motor tasarımı yapar. Tai gibi kaliteli bir kurumdur. Fakat insanları biraz daha resmi ve asık suratlıdır. Takım elbise giymenizi vs. beklerler (Sorun takım elbise giymek değil iş gereği giyilir ama takım elbiseye gereğinden fazla anlam yüklemek sorun bence). Mülakatta çok fazla teknik soru sorarlar bir arkadaşa kağıt kalem verip grafik bile çizdirmişlerdi. İnsan kaynakları çalışanları BENCE gittiğim şirketler içinde yetersiz hatta kötüydü. Maaşlarda, yoğunlukta Tai gibidir.

3) ARGE/ÜRGE YAPAN KURULUŞLAR (MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ)
Arge: Araştırma geliştirme
Ürge: Üretim ve geliştirme
Şunu belirtmek isterimki uçak mühendisliğini layığıyla bitiren birinin makina mühendisinden eksikliği yoktur. O nedenle iş ilanlarında makine yada uçak mühendisi arıyoruz yazar. Bir çok makina mühendisi havacılık sektöründe, bir çok uçak mühendisi ise başta otomotiv olmak üzere makina sektöründe çalışıyor.
Ne diyorduk işte kendinizi akışkan, tasarım, analiz vb. konulardan birinde yetiştirdiyseniz ARGE/ÜRGE tarzı işlere başvurursunuz. İş tecrübeniz yoksa iyi bir yere alınmanız çok çok zor. Tabi benim torpilim var diyorsanız bütün kapılar ardına kadar açıktır. Küçük şirketler bayan makina mühendisi çalıştırmaz bu durum benim gibi bayan mühendislerin tecrübesizken iş bulabilme şansını çok kısıtlıyor. Büyük daha doğrusu kurumsal firmalarda ise böyle bir ayrım asla görmedim.

Ford otosan: Kaliteli bir kuruluştur. İzmitte otomotiv, eskişehirde kamyon fabrikası var. İzmitteki kısım büyük ve profesyoneldir. Fakat nedense ben gölcüğü pek sevemedim. Eskişehirdeki fabrika daha küçük olduğu için resmen aile gibi olmuşlar. İnsanları son derece içten, sıcak ve iyi niyetliydi. Zaten eskişehir yaşanası bir kent olduğu için burada işe başlamayı çok istemiştim Neysem devam edelim maaşlar iyidir. Sanırım 2700 civarı tecrübesiz başlangıç maaşı. Mesai ile falan 3000in üstüne çıkar. İş son derece yoğun ve yorucudur. 7/24 üretim yaptıkları için 8:00-18:00 çalışır 18:00-21:00 mesai yaparsınız, çoğu zaman ctesi pazarda mesai yapmanız gerekebilir. Uzay müh bir arkadaşım eskişehir fabrikasında çalışıyor.

Arçelik: Ford gibi bu da bir koç kuruluşudur. Arge kısmı biraz daha ön plandadır. İstanbul tuzladaki çamaşır makinası kısmına mülakata gittim. Güzel bir çalışma ortamı vardı. İnsanlar iyi niyetli ve bilgiliydi. Maaşı ford gibi ama aşırı mesai gerekmez. Benimle görüşen mühendis itü uçak mezunu idi.
GÖRÜYORSUNUZ Kİ İTÜ UÇAKÇILAR HER YERDE

BAKINIZ Havacılık-Uçak Mühendisliği
Son düzenleyen Safi; 9 Ekim 2016 01:42
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
22 Ağustos 2010       Mesaj #2
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Benim bildiğim kadarıyla hem iş garanti heaşlaym maaş yüksek. 2.500 başlayış, çalışmana göre fiyat artar. mesela benim kuzenim 35000 lira alıyor.
Sponsorlu Bağlantılar
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Eylül 2010       Mesaj #3
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar şu maaş işlerini fln bırakın.uçak mühendisleri yaptığı işlere göre para alır yapılan ölçümler , maket yapımı , tamirat , plan-proje, proje kontrol fln ama eğer bu işlerin hiç birini yapamazsanız ginede anlaşmalı olduğunuz şirket size anlaştığınız miktar kdr maaş alırsınız fakat tecrübe genelde plan-proje yapımı ile ölçülüyor ve anlaşmada bunada yer verirseniz yapılan her plan-proje için para miktarıda artıyor...
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
7 Mayıs 2011       Mesaj #4
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ben uçak mühendisiyim 32455 TL alıyourm ama brüt. Msn Happy

Saçma sapan konuşup durmayın yahu. Ortalama bir mühendis halkın ortalamasının biraz üstündedir. Eğer çok kötü şansa sahip değilsen veya okuyup "kaymak" mühendis olmak istemiyorsan (ki üst seviyelere gelmek ile okumanın hiçbir alakası yoktur) sende ortalama bir mühendis olacaksın. Ortalamanın biraz üstü insanların nasıl yaşadığını ve/veya nasıl arabalara bindiğini görmek istiyorsan (dolaylı olarak maaşlarını merak ediyorsan) gidip ortalamanın biraz üstü mahallelerde kısa süre dolaşman yeterlidir. Burada herkes doğru yazsa bile hiçbir şey ifade etmez. Ben bugüne kadar bu tür sorulara "ben" diye başlandığını görmedim.

Eleştirici bir yorum yaptım ama yanlış anlamayın durum bu.
uçak mühendisi - avatarı
uçak mühendisi
Ziyaretçi
17 Haziran 2011       Mesaj #5
uçak mühendisi - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
Merhaba arkadaşlar. Ben 2007 İtü uçak mühendisliği mezunuyum. 2010'da da yüksek lisansımı tamamladım. Şu anda 5 aydır iş arıyorum. Size aktaracağım bütün bilgiler gerçekçidir.

Öncelikle Türkiye'de ODTÜde havacılık ve uzay mühendisliği bölümü, İTÜde ise uçak mühendisliği ve uzay mühendisliği olmak üzere ayrı iki bölüm vardır. Başka da uçak mühendisliği bölümü yoktur. Bunun dışındaki mesela eskişehirde uçak gövde motor bakımı vs bölümler mühendislik değildir.

Yazılan yorumlara çok güldüm. Sanırım bir kısım arkadaşlar uçak mühendisliği ile pilotluğu birbirine karıştırmış. 15-30 bin TL dediğiniz maaşları pilotlar alıyor. Uçak mühendisleri çok çok çok büyük istisnalar hariç bu maaşı göremez maalesef. O nedenle havacılığa bir ilginiz yoksa, sizin için büyük paralar kazanmak çok önemliyse uçak mühendisliğini tavsiye etmem. (Gerçi THY pilot adaylarını itü uçaktan seçiyor 3 arkadaşım pilot oldu.) Çok daha az emek harcayıp zengin olacak yollar bulun.
Havacılık, gemicilik, otomotiv gibi sektörler makina mühendisliğinin özelleşmiş kollarıdır. Yani makina mühendisliği genel cerrahi ise uçak mühendisliği göz doktorluğu gibidir. Biraz komik bir benzetme oldu farkındayım ama liseden mezun olacak arkadaşların anlayabilmesi için böyle yazıyorum.

UÇAK MÜHENDİSİ OLARAK:
1)HAVA YOLU ŞİRKETLERİ:
Öncelikle yeni mezun tecrübesiz bir mühendis havayolu şirketlerine 1500-2500 TL ile başlar. (Mng,freebird,atlasjet,pegasus,sunexpres,skyairlines,izair...) Daha bugün bir tanesine mülakata çağrıldım. Başlangıç maaşı 1000 euro dediler. Zamanla maaş biraz düzelir. Genel olarak iş rahattır. Hafta sonları tatil yapabilirsiniz. Hava yolu şirketleri içinden en popüleri THY'dir. Gerek maaş (arkadaşım 3000 alıyor, torpille girdi.), gerek sosyal imkanlar, kariyer vs. için idealdir. Fakat (neredeyse) torpilsiz giriş imkansızdır. Okurken burnu kanayan arkadaşlarım torpille girdi güzel güzel çalışıyor!

2) UÇAK VE UÇAK MOTOR TASARIM/ÜRETİM ŞİRKETLERİ
TAI Türk Uçak ve Uzay sanayi : Ankaradadır. Tai'de uçak üretimi, modifikasyonu, insansız hava aracı tasarımı ve üretimi gibi faaliyetler vardır. TAI'nin büyük kısmı odtü makinacılardan oluşur. Müthiş bir odtü hayranlığı vardır. Torpille giren arkadaşlarım var. İTÜden torpilsiz giren arkadaşım da var. İş bulmak birazda kısmettir. Bu arkadaşımda okurken çok iyi değildi fakat İtünün uzaya fırlattığı uydu projesine katılmıştı o sayede taiye de girdi. İş yoğundur (projesine göre değişir) genelde cumartesi de mesaiye kalmanız beklenir. Ücretler çok iyidir en az 2500 ile başlarsınız. Tasarım mühendisi arkadaşım mesai falan derken ayda 4 bine yakın alıyor. Bu arada insanlar rahat açık fikirli ve moderndir. Ankaraya katlanabilirseniz iş ortamı gayet güzel.

TEI Türk motor sanayi: Eskişehirdedir. Uçak motor tasarımı yapar. Tai gibi kaliteli bir kurumdur. Fakat insanları biraz daha resmi ve asık suratlıdır. Takım elbise giymenizi vs. beklerler (Sorun takım elbise giymek değil iş gereği giyilir ama takım elbiseye gereğinden fazla anlam yüklemek sorun bence). Mülakatta çok fazla teknik soru sorarlar bir arkadaşa kağıt kalem verip grafik bile çizdirmişlerdi. İnsan kaynakları çalışanları BENCE gittiğim şirketler içinde yetersiz hatta kötüydü. Maaşlarda, yoğunlukta Tai gibidir.

3) ARGE/ÜRGE YAPAN KURULUŞLAR (MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ)
Arge: Araştırma geliştirme
Ürge: Üretim ve geliştirme
Şunu belirtmek isterimki uçak mühendisliğini layığıyla bitiren birinin makina mühendisinden eksikliği yoktur. O nedenle iş ilanlarında makine yada uçak mühendisi arıyoruz yazar. Bir çok makina mühendisi havacılık sektöründe, bir çok uçak mühendisi ise başta otomotiv olmak üzere makina sektöründe çalışıyor.
Ne diyorduk işte kendinizi akışkan, tasarım, analiz vb. konulardan birinde yetiştirdiyseniz ARGE/ÜRGE tarzı işlere başvurursunuz. İş tecrübeniz yoksa iyi bir yere alınmanız çok çok zor. Tabi benim torpilim var diyorsanız bütün kapılar ardına kadar açıktır. Küçük şirketler bayan makina mühendisi çalıştırmaz bu durum benim gibi bayan mühendislerin tecrübesizken iş bulabilme şansını çok kısıtlıyor. Büyük daha doğrusu kurumsal firmalarda ise böyle bir ayrım asla görmedim.

Ford otosan: Kaliteli bir kuruluştur. İzmitte otomotiv, eskişehirde kamyon fabrikası var. İzmitteki kısım büyük ve profesyoneldir. Fakat nedense ben gölcüğü pek sevemedim. Eskişehirdeki fabrika daha küçük olduğu için resmen aile gibi olmuşlar. İnsanları son derece içten, sıcak ve iyi niyetliydi. Zaten eskişehir yaşanası bir kent olduğu için burada işe başlamayı çok istemiştim Neysem devam edelim maaşlar iyidir. Sanırım 2700 civarı tecrübesiz başlangıç maaşı. Mesai ile falan 3000in üstüne çıkar. İş son derece yoğun ve yorucudur. 7/24 üretim yaptıkları için 8:00-18:00 çalışır 18:00-21:00 mesai yaparsınız, çoğu zaman ctesi pazarda mesai yapmanız gerekebilir. Uzay müh bir arkadaşım eskişehir fabrikasında çalışıyor.

Arçelik: Ford gibi bu da bir koç kuruluşudur. Arge kısmı biraz daha ön plandadır. İstanbul tuzladaki çamaşır makinası kısmına mülakata gittim. Güzel bir çalışma ortamı vardı. İnsanlar iyi niyetli ve bilgiliydi. Maaşı ford gibi ama aşırı mesai gerekmez. Benimle görüşen mühendis itü uçak mezunu idi.
GÖRÜYORSUNUZ Kİ İTÜ UÇAKÇILAR HER YERDE

BAKINIZ Havacılık-Uçak Mühendisliği
Son düzenleyen Safi; 17 Ağustos 2018 00:45
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
18 Ocak 2012       Mesaj #6
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
arkadaşlar kulaktan dolma bilgilerler insanların kafasını bulandırmayalım lütfen!!!

thy teknikte çalışan bi uçak mühendisi olarak ilk giriş maaşlarını açıklama ihtiyacı hissettim :9

thy teknik: 4200tl
freebird airlines : 1200€
onurair: 850€
mngjet: 2400tl
mng airlines: 2400tl
uls airlines: 1350$
pegasus: 3000 tl
borajet: 3200tl
atlasjet: 2500tl
tai: 3500 tl
tei: 3500 tl
roketsan: 3500 tl
aselsan: 3500 tl
arçelik: 2700 tl
ford: 2700 tl


thy'de pilotlar 2.kaptanlar f/o'lar: 10bin tlden başlıor 1.kaptanlar ise 20bin extralar dahil değil.
hostesler ise 2500tl maaşla başlıor extralar ile 4000 tl maaş alıolar Msn Happy

bu şu anda mevcut olan giriş ücretleri diğer kulaktan dolma bilgilerle aklınızı kurcalamayın :p
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
17 Eylül 2012       Mesaj #7
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
ya kardeş iyi hoşta böyle siteleri geziyorum yeminle adamlar her müh. kötülüyor iyi hoşta madem bir ögretmen kadar maaş bile alamıyor neden çok zeki insanların yarıdan fazlası müh. fakültelerine gidiyor bir hoştes 5 bin tl alırken bir uçak mühendisi nasıl 1000 euro alıyor yeminle bizim bir akraba var itü makine mezunu ziraat bankasında çalışıyor 8 bin tl maaş alıyor tamam 20-30 çok abartılı ama 750-2500 arasıda çok düşük şunu belirtiyim bir itü odtü mezunu adamla doguda 300 küsürle bitirmiş bir adamı da bir tutmayalım bir arkadaş inşaat müh. çukurova 2000 tl alıyor ve bir şeyden dolayı para veriyorlar 3000 i buluyor
ocean97 - avatarı
ocean97
Ziyaretçi
28 Ağustos 2013       Mesaj #8
ocean97 - avatarı
Ziyaretçi
lys-4 den alıyor Türkiye sıralamasında ilk 20.000 in içinde olman lazım yani yaklaşık bi 450 puan çıkartman lazım ama kesinlike 450 den düşük çıkartmamalısın. Çifte vatandaşsan yurt dışından da katılabilirsin o sınav daha kolay oluyor. Bölümü biirdiğinde isteğe göre thy de yada başka bir yerde -belki üniversite kendisi verir- pilotluk için ders veriliyor. Bunlara katılabilirsin. Uçak mühendisi olarak devam etmek istersen aselsan'a katılabilirsin aylık 7000 dolar maaş özel araba şoför ve koruma veriyorlar. Yada yurt dışında çalışmak istiyorsan örneğin Fransa'da çalışırsan Fransa Başbakanından daha yüksek meblağda bir maaş alıyorsun. Türkiye'de sadece İTÜ ve ODTÜ de var itü'deki de pek uçak mühendisliğine benzemiyor.ç Çok sıkı çalışılmalı lys fizik ve matematik en fazla iki yanlış çıkarılmalı ve kımya biyoloji gibi bölümlerde çözülmeli.
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
22 Ekim 2013       Mesaj #9
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
dayanamadığım için yazıyorum. İTÜ uçak mühendisliğini bitirmek üzereyim,bir iki yerde staj deneyimim oldu. sektörde çalışan uçak mühendisleriyle de görüştüm. biri cıkıp 43 bin tl alıyorum falan demiş, eger havayolu genel müdürü degilseniz oyle bir sey mümkün değil. baslangıc olarak uçak mühendisiyseniz,evet Türkiye'de itü gibi bir okuldan mezun bir muhendis bile 1500-2500le baslarken,hiç bir mühendisin kolayca alamayacagı baslangıc maasıyla baslamanız mümkün.oda yaklasık bir arkadasın da önceki sayfalarda firmalara gore detaylıca belirttiği gibi 2500-4000tl arasıdır. zamanla 2-3 sene içersinde maasınız ciddi anlamda katlanır.

8-10 sene tecrübesi olan biri cok ciddi rakamlar görebilir,normaldir. (13-15 bin tl gibi)

ama onun dısında yok odtüde son sınıftaydım 10 bin teklif ettiler gitmedim,falan boyle birsey yok.okul birincisi falan değilseniz ya da ekstrem bir durumunuz yoksa bir icatınız falan kimse size iş teklif etmez.

bölüm ciddi anlamda zordur.gerçekten belki de en zor mühendisliktir diyebilirim.Makina müh dersleriyle birlikte ekstra baska derslerde alınır. İstanbulda calısmak isteyen biri İTÜ, Ankara'da TAİ,TEİ'de calısmak isteyen biri ODTÜ'yü tercih edebilir bu bir avantaj olur ama yinede bu bir ayrımdır diyemem ikisi de güzel ve başarılı üniversiteler. THK üniversitesi daha iyidir fikrine katılmıyorum,su an için 2013 yılında böle bir durum söz konusu değil,ilerleyen yıllar için durum ne olur bilemem. Ama iş bulma sıkıntısının gerçekten en az görüldüğü sektörlerden biridir,İTÜ uçak mezunu,havayolu sirketi müdürü bana bu sektörde iş sıkıntın asla olmasın demişti,işsiz kalan görmedm dedi,açıkcası bende görmedim. diger bir olasılık makine mühendisliği ya da otomotiv gibi sektörlere yöneliyor mezun arkadaslar.

Bu bölüme girmek isteyen biri ilk 10 bin içersinde kesinlikle olmalıdır. motor ucak bakım falan onlarla alakası yoktur bu bölümün sadece iki adı vardır ve iki sekilde mühendis olmanız mümkündür.

İTÜ Uçak Mühendisliği
ODTÜ Havacılık ve Uzay Mühendisliği
bu iki bölümle girmek mümkündür. burdaki okudugum neredeyse hemen hemen hersey yanlış bilgilerdi. iyice arastırıp danısmadan karar vermeyin,zaten bu bölümü düşünen biriyseniz,muhtemelen iyi bir puanınız vardır, hazırlanıyorsanız da gercekten iyi calısmanız gerekir.hayat sizin hayatınız,bir forumda okudugunuz bilgilere göre "buna benimkilerde dahil" asla direk buna göre tercih yapmayın,okulu gezin,bölümü gezin dersleri arastırın,bu işi gerçekten yapan insanlara danısın,size uygun olup olmadığını iyice degerlendirin ve edindigniz bilgilerin dogrulugunu mutlaka teyit edin.
Son düzenleyen Safi; 17 Ağustos 2018 00:40

Benzer Konular

3 Ağustos 2016 / Ziyaretçi Cevaplanmış
6 Nisan 2014 / Ziyaretçi Soru-Cevap
11 Ekim 2016 / Misafir Cevaplanmış