Arama

Müslümanlıkta ve diğer dinlerde hac nedir ve ilk hac olayı ne zaman gerçekleşmiştir?

En İyi Cevap Var Güncelleme: 3 Ocak 2017 Gösterim: 3.451 Cevap: 1
Misafir - avatarı
Misafir
Ziyaretçi
13 Ocak 2012       Mesaj #1
Misafir - avatarı
Ziyaretçi
Müslümanların yaptıkları ilk hac ne zamandır?
Diğer dinlerde hac nasıl oluyor?
EN İYİ CEVABI perlina verdi
60612d1482775918 dinler ve hac hac

Müslümanların ilk haccı

Hz. Ebû Bekir'in hac emirliğinde hicretin 9., ikincisi ise bir yıl sonra Peygamberin ilk ve son haccı olan Veda Haccı ile gerçekleştirilmiştir.

Sponsorlu Bağlantılar

Diğer Dinler ve Hac


Hıristiyanlıkta hac. Hıristiyanların daha 2. yüzyılda Kudüs’ü hac amacıyla ziyaret ettiklerini belirten kayıtlar vardır. 1940’larda Roma’da San Pietro Bazilikasında yapılan kazılarda 2. yüzyılda Havari Petrus’a adanmış bir anıt üzerinde, 2. ve 3. yüzyıllarda buraya hac ziyareti yapıldığını gösteren yazıtlara rastlanmıştır. 354 yılının Roma ayin takviminde müminlerin her yıl bir araya geldiği 29 ayrı yerel kutsal mekânın bir listesi yer alır. İspanyol rahibe Etheria (İS. y. 400) gezi anılarında Filistin’deki kutsal yerleri zayeret edenlere rehberlik ve barınak hizmeti verildiğinden söz eder. İngiltere’de de kilise tarihçisi Aziz Bede (ö. 735) 5. yüzyıldan 8. yüzyıla değin çok sayıda azizin mezarına yapılmış ziyaretlerin bir listesini çıkarmıştır.

Ortaçağda Hıristiyanlar yolculuğa başlamadan önce bir rahip tarafından kutsanırdı. Özel giysiler giyen hacılar geri dönüşlerinde ziyaret ettikleri kutsal mekânın bir işaretini de şapkalarına takarlardı. Yol boyunca, özel .olarak hacılar için kurulmuş konuk evleri bulunurdu. Ortaçağda Hıristiyan hacılarının en çok ziyaret ettiği yerler Filistin ve Roma ile İspanya’da Santiago de Compostela’ydı. Ama İtalya’da Assisi’de Aziz Francesco’nun (ö. 1226), Fransa’da Tours’ da Aziz Martinus’un (ö. 397), Almanya’da Fulda’da Aziz Bonifatius’un (ö. 754), Ingiltere’de Canterbury’de Thomas Becket’in (ö. 1170), İrlanda’da Downpatrick’de Aziz Patrick’in mezarları gibi daha yüzlerce yerel hac bölgesi bulunuyordu. Din adamları arasında hac ziyaretlerini onaylamayanlarda vardı. Bazılan hacıları aşırılıklara karşı uyarıp bu ziyaretlerin dinsel değerini sorgularken, bazıları da aziz mezarlarındaki kalıntıların gerçekliğini tartıştılar.
Ortaçağın birçok ünlü hac merkezi bugün de Katolik hacılarca ziyaret edilmektedir.

Ayrıca Hindistan’da Goa’da Aziz Francisco Javier’in (ö. 1552) mezarı, İtalya’da Torino’da Torino Kefeni (1578), Kanada’da Azize Anne de Beaupre’nin (1658), Fransa’da Ars’da Aziz Jean-Baptiste-Marie Vianney (ö. 1857) ve Lisieux’de Azize Therese’in (ö. 1897) mezarlan üe Meksika’da Guadalupe’da Meryem Ana Manastın, Fransa’da La Salette (1846) ve Lourdes (1858), Portekiz’de Fatima (1917) gibi Meryem Ana’ya adanmış yerler son dönemlerde gitgide önem kazanmıştır.

Ortodoks Kilisesi üyeleri de kutlu kişilerden yardım dilemek amacıyla ünlü manastırlara hac ziyaretlerinde bulunurlar.
16. yüzyıl Protestan Reformcuların bu konudaki tutumu, hac ziyaretlerinden “çocukça ve yararsız işler” biçiminde söz eden 1530 Augsburg İtikatnamesi’nde anlatımını bulur. Günümüzde Protestanlar, Martin Luther’in Wittenberg’deki mezarı ya da Lincolnshire’da Epworth’deki Wesley Anıtı gibi yerleri ziyaret etmekle birlikte bu ziyaretler ne bir Hıristiyanlık görevi sayılır, ne de manevi bir yararla ilişkilendirilir. Bu yerlerde mucizeler gerçekleştiğine de inanılmaz.

Budacılıkta hac. Buda’nın yaşamındaki dört büyük olayla ilgili dört merkez Budacıların başlıca hac yerleridir:
1) Lumbini’deki (bugün Rummindei köyü, Nepal) Aşoka Sütunu ve küçük bir tapmak Buda’nm doğum yerini belirtir.
2) Buddh Gaya’da (bugün Gaya yakınları, Bihar eyaleti, Hindistan) Kral Aşoka’nm İÖ 3. yüzyılda inşa ettirdiği tapınma yerinin çevresine İÖ 1. yüzyılda yaptırılan parmaklıklar ve eski bir tapınağın yerinde 2. yüzyılda yapılan Maha- bodhi Tapmağı, Buda’nm Aydınlanmaya erdiği yerde ibadetin sürekliliğini simgeler.
3) Sarnath’ta (bugün Varanasi yakınları, Hindistan) Geyik Parkındaki (Isipatana) Aşoka Sütunu ile bir stupa Buda’nm ilk vaazı “Dhammaçakkapavattanasutta”yı (Doğrunun Tekerleğini Harekete Geçirmek) verdiği yeri gösterir.
4) Kuşinagara’ daki (bugün Gorakhpur’un doğusunda, Hindistan) stupa ile tapmak Buda’nın Nirvana’ya geçtiği (parinirvana), yani öldüğü yer olarak kabul edilir...

DEVAMI >>>> Dinler ve Hac


Son düzenleyen perlina; 3 Ocak 2017 11:51
perlina - avatarı
perlina
Ziyaretçi
3 Ocak 2017       Mesaj #2
perlina - avatarı
Ziyaretçi
Bu mesaj 'en iyi cevap' seçilmiştir.
60612d1482775918 dinler ve hac hac

Müslümanların ilk haccı

Hz. Ebû Bekir'in hac emirliğinde hicretin 9., ikincisi ise bir yıl sonra Peygamberin ilk ve son haccı olan Veda Haccı ile gerçekleştirilmiştir.

Sponsorlu Bağlantılar

Diğer Dinler ve Hac


Hıristiyanlıkta hac. Hıristiyanların daha 2. yüzyılda Kudüs’ü hac amacıyla ziyaret ettiklerini belirten kayıtlar vardır. 1940’larda Roma’da San Pietro Bazilikasında yapılan kazılarda 2. yüzyılda Havari Petrus’a adanmış bir anıt üzerinde, 2. ve 3. yüzyıllarda buraya hac ziyareti yapıldığını gösteren yazıtlara rastlanmıştır. 354 yılının Roma ayin takviminde müminlerin her yıl bir araya geldiği 29 ayrı yerel kutsal mekânın bir listesi yer alır. İspanyol rahibe Etheria (İS. y. 400) gezi anılarında Filistin’deki kutsal yerleri zayeret edenlere rehberlik ve barınak hizmeti verildiğinden söz eder. İngiltere’de de kilise tarihçisi Aziz Bede (ö. 735) 5. yüzyıldan 8. yüzyıla değin çok sayıda azizin mezarına yapılmış ziyaretlerin bir listesini çıkarmıştır.

Ortaçağda Hıristiyanlar yolculuğa başlamadan önce bir rahip tarafından kutsanırdı. Özel giysiler giyen hacılar geri dönüşlerinde ziyaret ettikleri kutsal mekânın bir işaretini de şapkalarına takarlardı. Yol boyunca, özel .olarak hacılar için kurulmuş konuk evleri bulunurdu. Ortaçağda Hıristiyan hacılarının en çok ziyaret ettiği yerler Filistin ve Roma ile İspanya’da Santiago de Compostela’ydı. Ama İtalya’da Assisi’de Aziz Francesco’nun (ö. 1226), Fransa’da Tours’ da Aziz Martinus’un (ö. 397), Almanya’da Fulda’da Aziz Bonifatius’un (ö. 754), Ingiltere’de Canterbury’de Thomas Becket’in (ö. 1170), İrlanda’da Downpatrick’de Aziz Patrick’in mezarları gibi daha yüzlerce yerel hac bölgesi bulunuyordu. Din adamları arasında hac ziyaretlerini onaylamayanlarda vardı. Bazılan hacıları aşırılıklara karşı uyarıp bu ziyaretlerin dinsel değerini sorgularken, bazıları da aziz mezarlarındaki kalıntıların gerçekliğini tartıştılar.
Ortaçağın birçok ünlü hac merkezi bugün de Katolik hacılarca ziyaret edilmektedir.

Ayrıca Hindistan’da Goa’da Aziz Francisco Javier’in (ö. 1552) mezarı, İtalya’da Torino’da Torino Kefeni (1578), Kanada’da Azize Anne de Beaupre’nin (1658), Fransa’da Ars’da Aziz Jean-Baptiste-Marie Vianney (ö. 1857) ve Lisieux’de Azize Therese’in (ö. 1897) mezarlan üe Meksika’da Guadalupe’da Meryem Ana Manastın, Fransa’da La Salette (1846) ve Lourdes (1858), Portekiz’de Fatima (1917) gibi Meryem Ana’ya adanmış yerler son dönemlerde gitgide önem kazanmıştır.

Ortodoks Kilisesi üyeleri de kutlu kişilerden yardım dilemek amacıyla ünlü manastırlara hac ziyaretlerinde bulunurlar.
16. yüzyıl Protestan Reformcuların bu konudaki tutumu, hac ziyaretlerinden “çocukça ve yararsız işler” biçiminde söz eden 1530 Augsburg İtikatnamesi’nde anlatımını bulur. Günümüzde Protestanlar, Martin Luther’in Wittenberg’deki mezarı ya da Lincolnshire’da Epworth’deki Wesley Anıtı gibi yerleri ziyaret etmekle birlikte bu ziyaretler ne bir Hıristiyanlık görevi sayılır, ne de manevi bir yararla ilişkilendirilir. Bu yerlerde mucizeler gerçekleştiğine de inanılmaz.

Budacılıkta hac. Buda’nın yaşamındaki dört büyük olayla ilgili dört merkez Budacıların başlıca hac yerleridir:
1) Lumbini’deki (bugün Rummindei köyü, Nepal) Aşoka Sütunu ve küçük bir tapmak Buda’nm doğum yerini belirtir.
2) Buddh Gaya’da (bugün Gaya yakınları, Bihar eyaleti, Hindistan) Kral Aşoka’nm İÖ 3. yüzyılda inşa ettirdiği tapınma yerinin çevresine İÖ 1. yüzyılda yaptırılan parmaklıklar ve eski bir tapınağın yerinde 2. yüzyılda yapılan Maha- bodhi Tapmağı, Buda’nm Aydınlanmaya erdiği yerde ibadetin sürekliliğini simgeler.
3) Sarnath’ta (bugün Varanasi yakınları, Hindistan) Geyik Parkındaki (Isipatana) Aşoka Sütunu ile bir stupa Buda’nm ilk vaazı “Dhammaçakkapavattanasutta”yı (Doğrunun Tekerleğini Harekete Geçirmek) verdiği yeri gösterir.
4) Kuşinagara’ daki (bugün Gorakhpur’un doğusunda, Hindistan) stupa ile tapmak Buda’nın Nirvana’ya geçtiği (parinirvana), yani öldüğü yer olarak kabul edilir...

DEVAMI >>>> Dinler ve Hac


BEĞEN Paylaş Paylaş
Bu mesajı 1 üye beğendi.
Son düzenleyen perlina; 3 Ocak 2017 19:40

Benzer Konular

18 Şubat 2016 / Ziyaretçi Cevaplanmış
2 Ocak 2013 / Misafir Cevaplanmış
4 Mayıs 2009 / 11155566888 Cevaplanmış
7 Haziran 2011 / DERUNİ Taslak Konular
18 Şubat 2016 / Baturalp X-Sözlük