MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Soru-Cevap (https://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/)
-   -   Dinomometre nasıl yapılır? (https://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/224754-dinomometre-nasil-yapilir.html)

ayşem 7 Ocak 2009 18:33

dınonometre laborutourdakıler gıbı yapımını daha acık gosterırmısınız benım donem odevım dınonometre yapma da lutfen bana yardım edermısınız ...


Keten Prenses 7 Ocak 2009 18:52

dinanometre nasil yapilir?

Dinamometre, döner bir makinenin çıkış kuvvetini ölçmede kullanılan aygıttır.

Dinamometre (yada kuvvetölçer) en çok, bir elektrik motorunun ya da bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir. Kuvvet ölçen dinamometrelerden en yaygın kullanılanı, esnek bir metal halkadan oluşur. Bu halkayı sıkıştıracak biçimde bir kuvvet yüklendiğinde halka burulur ve burulma miktarına göre kuvvet ölçülür. Cismin uyguladığı kuvvet ne kadar büyükse yay o kadar gerilir. Dinamometrede ölçülen değerler, Newton birimiyle (N) gösterilir.

Dinamometreler metallerin esneklik özelliğinden yararlanılarak yapılmıştır. İç içe geçmiş iki borudan oluşur. İçteki boruda yay asılıdır. İçteki borunun üzeri eşit olarak bölmelendirilmiştir. Cisim içteki borunun ucundaki çengele takılır. Yer cismi ne kadar kendine doğru çekebilirse o cismin ağırlığı o kadardır.

Dinamometre (yada kuvvetölçer) bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir.

Dinamometrede ölçüm nasıl yapılır?
1- Araç dinamometreye alınır
2- Araç en az 3 noktadan çapraz olarak zincir ile sabitlenir. Boşluklar alınır.
3- Tahrik tekerleklerinin lastik basınçları eşitlenir...
4- Araçın teknik bilgileri bilgisayara girilir.
5- Fanlar uygun yerlere yerleştirilir ve devreye alınır.
6- Motor çalıştırılır ve Dyno operatörü aracın içine biner.
7- Öncelikle, aracın şanzıman oranları bilgisayar tarafından hesaplanır.
8- Güç ölçümü ve hemen ardından inertia testine geçilir.
9- Ölçüm sonucunun grafikli çıktısı alınır.

Dinamometre gerçekten gerekli midir?
Tuning işinin tabiatı gereği, amaç mevcut bir motordan daha yüksek tork ve güç elde etmektir. Uygulamalar yapılmadan önce, elde edilecek güç yaklaşık olarak tahmin edilmektedir. Ancak, Tuning gibi hassas ayarlar gerektiren bir iş dalında “tahmin” kavramına yer yoktur. Dinamometre sayesinde, tork ve güç eğrisindeki en hassas değişiklikler (1 Nm veya 1 hp) dahi saptanabilmektedir…

Dinanometre ölçümü hangi viteste yapılır?
Dinamometre ölçümü genelde 4. Viteste yapılır. Daha küçük viteslerde yapılan ölçümler özellikle yüksek güce sahip araçlarda tamburlarda tutunma problemi yaratacak ve sağlıklı sonuç vermeyecektir. Ayrıca, birim zamanda daha fazla veri elde etmek amacıyla, en ideal ölçüm 4. viteste yapılmaktadır.

Dinamometre ölçümünde Fanların görevi nedir?
Fanların görevi, motorun yük altında soğuması ve de rahat emiş yapabilmesini sağlamaktadır. Fanlar aynı zamanda zararlı egzoz gazlarını ölçümün yapıldığı kapalı ortamın dışına atmaktadır.Turbolu araçlarda ise, yüksek debili fanlar, yukarıda bahsettiklerimize ek olarak turbo sistemindeki intercooler’u araç yolda gidermiş gibi soğutma vazifesini görmektedir.

Dinamometre sihirbazlığı nedir?
Dinamometre sihirbazlığı, bu pahalı cihazı kötü niyyetli şekilde kullanıp tüketiciyi dolandırmaya yönelik bir aktivitedir. Başka bir firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden ortaya çıkan gücü düşük gösterme, veya dinamometre sahibi firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden elde edilen gücü yüksek gösterme şeklinde ikiye ayrılır.Bu sihirbazlığın kurbanı olmamak için, ölçüm esnasında dikkat etmeniz gereken önemli noktalar:

- Aracın tahrik lastiklerinin havaları
- Tüm teknik verilerin bilgisayara doğru şekilde girilmesi
- Şanzıman oranlarının doğru hesaplanması (eğer vites ve son dişli oranlarınızı bilmiyorsanız, bunu anlamanız pek mümkün değildir – bu hesaplama bu durumda tamamen dyno operatörünün inisyatifine kalmış bir olaydır)
- "inertia" testi sırasında aracın frenine veya el frenine (arkadan itişler için) kesinlikle dokunulmaması, direksiyonun sağa veya sola kastırılmaması
- Hava Filtresinin ölçüm esnasında çıkarılmaması
- Yeterli debide hava akışı olmayan ortamda yapılan ölçümler, özellikle turbo araçlarda yanlış sonuçlar verecektir.
__________________


kaynak


Ziyaretçi 13 Ocak 2009 18:54

Kutudan dinanometre nasıl yapılır?
 
hemen olursa sevınırım:)


Misafir 16 Kasım 2009 17:35

kuvvet ölçerin yapılışını kim buldu arkadaslar


Misafir 23 Kasım 2009 17:48

dinomometre nasıl yapılır


Yavru_Aslan 23 Kasım 2009 17:56

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1577225)
dinomometre nasıl yapılır

dinanometre nasil yapilir?

Dinamometre, döner bir makinenin çıkış kuvvetini ölçmede kullanılan aygıttır.

Dinamometre (yada kuvvetölçer) en çok, bir elektrik motorunun ya da bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir. Kuvvet ölçen dinamometrelerden en yaygın kullanılanı, esnek bir metal halkadan oluşur. Bu halkayı sıkıştıracak biçimde bir kuvvet yüklendiğinde halka burulur ve burulma miktarına göre kuvvet ölçülür. Cismin uyguladığı kuvvet ne kadar büyükse yay o kadar gerilir. Dinamometrede ölçülen değerler, Newton birimiyle (N) gösterilir.

Dinamometreler metallerin esneklik özelliğinden yararlanılarak yapılmıştır. İç içe geçmiş iki borudan oluşur. İçteki boruda yay asılıdır. İçteki borunun üzeri eşit olarak bölmelendirilmiştir. Cisim içteki borunun ucundaki çengele takılır. Yer cismi ne kadar kendine doğru çekebilirse o cismin ağırlığı o kadardır.

Dinamometre (yada kuvvetölçer) bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir.

Dinamometrede ölçüm nasıl yapılır?
1- Araç dinamometreye alınır
2- Araç en az 3 noktadan çapraz olarak zincir ile sabitlenir. Boşluklar alınır.
3- Tahrik tekerleklerinin lastik basınçları eşitlenir...
4- Araçın teknik bilgileri bilgisayara girilir.
5- Fanlar uygun yerlere yerleştirilir ve devreye alınır.
6- Motor çalıştırılır ve Dyno operatörü aracın içine biner.
7- Öncelikle, aracın şanzıman oranları bilgisayar tarafından hesaplanır.
8- Güç ölçümü ve hemen ardından inertia testine geçilir.
9- Ölçüm sonucunun grafikli çıktısı alınır.

Dinamometre gerçekten gerekli midir?
Tuning işinin tabiatı gereği, amaç mevcut bir motordan daha yüksek tork ve güç elde etmektir. Uygulamalar yapılmadan önce, elde edilecek güç yaklaşık olarak tahmin edilmektedir. Ancak, Tuning gibi hassas ayarlar gerektiren bir iş dalında “tahmin” kavramına yer yoktur. Dinamometre sayesinde, tork ve güç eğrisindeki en hassas değişiklikler (1 Nm veya 1 hp) dahi saptanabilmektedir…

Dinanometre ölçümü hangi viteste yapılır?
Dinamometre ölçümü genelde 4. Viteste yapılır. Daha küçük viteslerde yapılan ölçümler özellikle yüksek güce sahip araçlarda tamburlarda tutunma problemi yaratacak ve sağlıklı sonuç vermeyecektir. Ayrıca, birim zamanda daha fazla veri elde etmek amacıyla, en ideal ölçüm 4. viteste yapılmaktadır.

Dinamometre ölçümünde Fanların görevi nedir?
Fanların görevi, motorun yük altında soğuması ve de rahat emiş yapabilmesini sağlamaktadır. Fanlar aynı zamanda zararlı egzoz gazlarını ölçümün yapıldığı kapalı ortamın dışına atmaktadır.Turbolu araçlarda ise, yüksek debili fanlar, yukarıda bahsettiklerimize ek olarak turbo sistemindeki intercooler’u araç yolda gidermiş gibi soğutma vazifesini görmektedir.

Dinamometre sihirbazlığı nedir?
Dinamometre sihirbazlığı, bu pahalı cihazı kötü niyyetli şekilde kullanıp tüketiciyi dolandırmaya yönelik bir aktivitedir. Başka bir firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden ortaya çıkan gücü düşük gösterme, veya dinamometre sahibi firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden elde edilen gücü yüksek gösterme şeklinde ikiye ayrılır.Bu sihirbazlığın kurbanı olmamak için, ölçüm esnasında dikkat etmeniz gereken önemli noktalar:

- Aracın tahrik lastiklerinin havaları
- Tüm teknik verilerin bilgisayara doğru şekilde girilmesi
- Şanzıman oranlarının doğru hesaplanması (eğer vites ve son dişli oranlarınızı bilmiyorsanız, bunu anlamanız pek mümkün değildir – bu hesaplama bu durumda tamamen dyno operatörünün inisyatifine kalmış bir olaydır)
- "inertia" testi sırasında aracın frenine veya el frenine (arkadan itişler için) kesinlikle dokunulmaması, direksiyonun sağa veya sola kastırılmaması
- Hava Filtresinin ölçüm esnasında çıkarılmaması
- Yeterli debide hava akışı olmayan ortamda yapılan ölçümler, özellikle turbo araçlarda yanlış sonuçlar verecektir.


Misafir 2 Aralık 2009 20:17

dinamometre nasıl yapılır


Misafir 6 Aralık 2009 14:19

dinanometre nasil yapilir?

Dinamometre, döner bir makinenin çıkış kuvvetini ölçmede kullanılan aygıttır.

Dinamometre (yada kuvvetölçer) en çok, bir elektrik motorunun ya da bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir. Kuvvet ölçen dinamometrelerden en yaygın kullanılanı, esnek bir metal halkadan oluşur. Bu halkayı sıkıştıracak biçimde bir kuvvet yüklendiğinde halka burulur ve burulma miktarına göre kuvvet ölçülür. Cismin uyguladığı kuvvet ne kadar büyükse yay o kadar gerilir. Dinamometrede ölçülen değerler, Newton birimiyle (N) gösterilir.

Dinamometreler metallerin esneklik özelliğinden yararlanılarak yapılmıştır. İç içe geçmiş iki borudan oluşur. İçteki boruda yay asılıdır. İçteki borunun üzeri eşit olarak bölmelendirilmiştir. Cisim içteki borunun ucundaki çengele takılır. Yer cismi ne kadar kendine doğru çekebilirse o cismin ağırlığı o kadardır.

Dinamometre (yada kuvvetölçer) bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir.

Dinamometrede ölçüm nasıl yapılır?
1- Araç dinamometreye alınır
2- Araç en az 3 noktadan çapraz olarak zincir ile sabitlenir. Boşluklar alınır.
3- Tahrik tekerleklerinin lastik basınçları eşitlenir...
4- Araçın teknik bilgileri bilgisayara girilir.
5- Fanlar uygun yerlere yerleştirilir ve devreye alınır.
6- Motor çalıştırılır ve Dyno operatörü aracın içine biner.
7- Öncelikle, aracın şanzıman oranları bilgisayar tarafından hesaplanır.
8- Güç ölçümü ve hemen ardından inertia testine geçilir.
9- Ölçüm sonucunun grafikli çıktısı alınır.

Dinamometre gerçekten gerekli midir?
Tuning işinin tabiatı gereği, amaç mevcut bir motordan daha yüksek tork ve güç elde etmektir. Uygulamalar yapılmadan önce, elde edilecek güç yaklaşık olarak tahmin edilmektedir. Ancak, Tuning gibi hassas ayarlar gerektiren bir iş dalında “tahmin” kavramına yer yoktur. Dinamometre sayesinde, tork ve güç eğrisindeki en hassas değişiklikler (1 Nm veya 1 hp) dahi saptanabilmektedir…

Dinanometre ölçümü hangi viteste yapılır?
Dinamometre ölçümü genelde 4. Viteste yapılır. Daha küçük viteslerde yapılan ölçümler özellikle yüksek güce sahip araçlarda tamburlarda tutunma problemi yaratacak ve sağlıklı sonuç vermeyecektir. Ayrıca, birim zamanda daha fazla veri elde etmek amacıyla, en ideal ölçüm 4. viteste yapılmaktadır.

Dinamometre ölçümünde Fanların görevi nedir?
Fanların görevi, motorun yük altında soğuması ve de rahat emiş yapabilmesini sağlamaktadır. Fanlar aynı zamanda zararlı egzoz gazlarını ölçümün yapıldığı kapalı ortamın dışına atmaktadır.Turbolu araçlarda ise, yüksek debili fanlar, yukarıda bahsettiklerimize ek olarak turbo sistemindeki intercooler’u araç yolda gidermiş gibi soğutma vazifesini görmektedir.

Dinamometre sihirbazlığı nedir?
Dinamometre sihirbazlığı, bu pahalı cihazı kötü niyyetli şekilde kullanıp tüketiciyi dolandırmaya yönelik bir aktivitedir. Başka bir firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden ortaya çıkan gücü düşük gösterme, veya dinamometre sahibi firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden elde edilen gücü yüksek gösterme şeklinde ikiye ayrılır.Bu sihirbazlığın kurbanı olmamak için, ölçüm esnasında dikkat etmeniz gereken önemli noktalar:

- Aracın tahrik lastiklerinin havaları
- Tüm teknik verilerin bilgisayara doğru şekilde girilmesi
- Şanzıman oranlarının doğru hesaplanması (eğer vites ve son dişli oranlarınızı bilmiyorsanız, bunu anlamanız pek mümkün değildir – bu hesaplama bu durumda tamamen dyno operatörünün inisyatifine kalmış bir olaydır)
- "inertia" testi sırasında aracın frenine veya el frenine (arkadan itişler için) kesinlikle dokunulmaması, direksiyonun sağa veya sola kastırılmaması
- Hava Filtresinin ölçüm esnasında çıkarılmaması
- Yeterli debide hava akışı olmayan ortamda yapılan ölçümler, özellikle turbo araçlarda yanlış sonuçlar verecektir.


Misafir 7 Aralık 2009 16:05

Alıntı:

dinamometre nasil yapilir
bene çözüm yolhu bulun


Misafir 27 Kasım 2010 09:16

yhaww arkadşım nasıl yapılır onu söyleyin siz


ener 27 Kasım 2010 09:25

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1876810)
yhaww arkadşım nasıl yapılır onu söyleyin siz

Dinamometre Nasıl Yapılır?
Malzemeler:
Yay, üçayak, 1 kg lık bir ağırlık, karton şerit, ip

Deneyin Yapılışı
Bir cismin ağırlığını veya cisme etkiyen kuvveti ölçmeye yarayan alete “dinamometre” denir. Sarma yayın bir ucuna kancalı bağlama parçasını geçirin. Yayın alt ucuna ise hidrostatik terazinin özel kefesini asınız. Karton şeridi, sarma yaya paralel olacak şekilde yerleştirin. Kefe boşken gösterge olarak kullandığımız telin hizasını karton şerit üzerinde işaretleyip sıfır yazınız. Kefeye 1 kg'lık kütleyi koyunuz. Sarma yay dengeye geldiğinde göstergenin karton şerit üzerinde gösterdiği hizayı işaretleyip 10 yazınız. Cetvel yardımıyla O ile 10 arasını 10 eşit parçaya bölünüz. Yaptığınız basit bir dinamometredir.

Bununla ağırlığı 10 N'u geçmeyen cisimlerin ağırlıklarını ölçebilirsiniz.

Dinamometreler “Esnek cisimlere eşit kuvvetler uygulandığında, uzama miktarları da eşit olur” kuralından yararlanılarak yapılmıştır.

Dinamometreler, hangi konumda ölçüm yapılacaksa o konuma göre ayarlanmalıdır.



Misafir 31 Mart 2011 19:49

biriniz dinonometre ne onu sölesin yarın ödevi wercm hiçbişi yapmadn yhaa birinz yardm etsn nolurr :(


Misafir 15 Kasım 2011 14:42

dinamometreyi kim buldu ile ilgili daha fazla bilgi istiyorum


Misafir 19 Aralık 2011 16:35

bende dinamometreyi kim buldu ile ilgili bilgi istiyorum bu nedir ya sitede hiç bir şey yok fellik fellik bunu arıyorum yarın ödev vericem bütün sitelere bu yorumumu yazdım . hiç bir sitede bu sitede dahil dinamometreyi kimin bulduğuyla ilgili birşey tok yaaaaa !!!!!!!!!!!!


JéLLyßon 19 Aralık 2011 18:55

Dinamometre Yapmak İçin Lazım Olan Malzemeler:
1 adet enjektör
3 adet ataç
1 adet küçük paket lastiği
20 ila 30 cm kadar ince yaklaşık 0,5mm bakır tel
kıvırma ve kesme için pense
delik açmak için biz veya küçük çivi

Aşağıdaki resimleri ve açıklamaları takip edin.


http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(1)_small.jpg
Malzemelerin toplu halde görünüşü. Enjektörün paketini açalım hijyen açısından yeni enjektör kullanın.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(2)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(3)_small.jpg
Çıkan iğneyi kapağı ile beraber ayıralım. Daha sonra bu iğne ile askı yapacağız.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(4)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(5)_small.jpg
Enjektörün lastiğini pense yardımı ile çıkaralım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(6)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(7)_small.jpg
Kapağı çıkardığımız yerden biz veya bulamazsanız çivi ile paket lastiğinin geçeceği delik açalım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(8)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(9)_small.jpg
Arka ucuna da çengel asmak için delik açalım ve ince bakır tel yardımı ile...
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(10)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(11)_small.jpg
Küçük paket lastiğini açtığımız yuvadan resimlerdeki gibi geçirelim.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(12)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(13)_small.jpg
Lastiğin ucuna çıkmaması için ataçtan kestiğimiz küçük parçayı katlayıp sıkıştıralım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(15)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(14)_small.jpg
Yine lastiği tel yardımı ile enjektörün dış kabındaki iğne deliğinden geçirelim.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(16)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(17)_small.jpg
Lastiğin ucunu hafifçe çekerek iğneyi elimize batmaması için kılıfı ile beraber lastiği sıkıştırarak takalım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(18)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(19)_small.jpg
Kolayca çıkmaması için iğneyi sıkıştırıp kapağı dikkatlice çıkaralım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(20)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(21)_small.jpg
Batmaması için iğnenin ucunu pense ile keselim ve çengel şeklinde kıvıralım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(22)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(23)_small.jpg
daha sonra alt çengeli yapmak için atacı resimdeki gibi açalım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(24)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(25)_small.jpg
Pistonun alt ucunda açtığımız deliğe şekildeki gibi takalım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(26)_small.jpg[IMG]http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(27)_small.jpg
Evet dinamometremiz hazır hemen ölçümlere başlayıp kalibre edebiliriz.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(28)_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20(29)_small.jpg
Bir bardağı tartabiliriz. EVET çalışıyor...


Misafir 3 Ocak 2012 19:34

ya kim buldu şu dinamometreyi


enes1905 9 Aralık 2012 11:13

:@ Dinomometre nasıl yapılır çok acil :@


_EKSELANS_ 9 Aralık 2012 11:55

Dinamometre
 
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%281%29_small.jpg
Malzemelerin toplu halde görünüşü. Enjektörün paketini açalım hijyen açısından yeni enjektör kullanın.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%282%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%283%29_small.jpg
Çıkan iğneyi kapağı ile beraber ayıralım. Daha sonra bu iğne ile askı yapacağız.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%284%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%285%29_small.jpg
Enjektörün lastiğini pense yardımı ile çıkaralım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%286%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%287%29_small.jpg
Kapağı çıkardığımız yerden biz veya bulamazsanız çivi ile paket lastiğinin geçeceği delik açalım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%288%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%289%29_small.jpg
Arka ucuna da çengel asmak için delik açalım ve ince bakır tel yardımı ile...
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2810%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2811%29_small.jpg
Küçük paket lastiğini açtığımız yuvadan resimlerdeki gibi geçirelim.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2812%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2813%29_small.jpg
Lastiğin ucuna çıkmaması için ataçtan kestiğimiz küçük parçayı katlayıp sıkıştıralım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2815%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2814%29_small.jpg
Yine lastiği tel yardımı ile enjektörün dış kabındaki iğne deliğinden geçirelim.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2816%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2817%29_small.jpg
Lastiğin ucunu hafifçe çekerek iğneyi elimize batmaması için kılıfı ile beraber lastiği sıkıştırarak takalım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2818%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2819%29_small.jpg
Kolayca çıkmaması için iğneyi sıkıştırıp kapağı dikkatlice çıkaralım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2820%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2821%29_small.jpg
Batmaması için iğnenin ucunu pense ile keselim ve çengel şeklinde kıvıralım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2822%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2823%29_small.jpg
daha sonra alt çengeli yapmak için atacı resimdeki gibi açalım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2824%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2825%29_small.jpg
Pistonun alt ucunda açtığımız deliğe şekildeki gibi takalım.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2826%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2827%29_small.jpg
Eveeet dinamometremiz hazır hemen ölçümlere başlayıp kalibre edebiliriz.
http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2828%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2829%29_small.jpg
Bir bardağı tartabiliriz. EVET çalışıyor......




Saat: 18:44

©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık