dınonometre laborutourdakıler gıbı yapımını daha acık gosterırmısınız benım donem odevım dınonometre yapma da lutfen bana yardım edermısınız ... |
dinanometre nasil yapilir? Dinamometre, döner bir makinenin çıkış kuvvetini ölçmede kullanılan aygıttır. Dinamometre (yada kuvvetölçer) en çok, bir elektrik motorunun ya da bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir. Kuvvet ölçen dinamometrelerden en yaygın kullanılanı, esnek bir metal halkadan oluşur. Bu halkayı sıkıştıracak biçimde bir kuvvet yüklendiğinde halka burulur ve burulma miktarına göre kuvvet ölçülür. Cismin uyguladığı kuvvet ne kadar büyükse yay o kadar gerilir. Dinamometrede ölçülen değerler, Newton birimiyle (N) gösterilir. Dinamometreler metallerin esneklik özelliğinden yararlanılarak yapılmıştır. İç içe geçmiş iki borudan oluşur. İçteki boruda yay asılıdır. İçteki borunun üzeri eşit olarak bölmelendirilmiştir. Cisim içteki borunun ucundaki çengele takılır. Yer cismi ne kadar kendine doğru çekebilirse o cismin ağırlığı o kadardır. Dinamometre (yada kuvvetölçer) bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir. Dinamometrede ölçüm nasıl yapılır? 1- Araç dinamometreye alınır 2- Araç en az 3 noktadan çapraz olarak zincir ile sabitlenir. Boşluklar alınır. 3- Tahrik tekerleklerinin lastik basınçları eşitlenir... 4- Araçın teknik bilgileri bilgisayara girilir. 5- Fanlar uygun yerlere yerleştirilir ve devreye alınır. 6- Motor çalıştırılır ve Dyno operatörü aracın içine biner. 7- Öncelikle, aracın şanzıman oranları bilgisayar tarafından hesaplanır. 8- Güç ölçümü ve hemen ardından inertia testine geçilir. 9- Ölçüm sonucunun grafikli çıktısı alınır. Dinamometre gerçekten gerekli midir? Tuning işinin tabiatı gereği, amaç mevcut bir motordan daha yüksek tork ve güç elde etmektir. Uygulamalar yapılmadan önce, elde edilecek güç yaklaşık olarak tahmin edilmektedir. Ancak, Tuning gibi hassas ayarlar gerektiren bir iş dalında “tahmin” kavramına yer yoktur. Dinamometre sayesinde, tork ve güç eğrisindeki en hassas değişiklikler (1 Nm veya 1 hp) dahi saptanabilmektedir… Dinanometre ölçümü hangi viteste yapılır? Dinamometre ölçümü genelde 4. Viteste yapılır. Daha küçük viteslerde yapılan ölçümler özellikle yüksek güce sahip araçlarda tamburlarda tutunma problemi yaratacak ve sağlıklı sonuç vermeyecektir. Ayrıca, birim zamanda daha fazla veri elde etmek amacıyla, en ideal ölçüm 4. viteste yapılmaktadır. Dinamometre ölçümünde Fanların görevi nedir? Fanların görevi, motorun yük altında soğuması ve de rahat emiş yapabilmesini sağlamaktadır. Fanlar aynı zamanda zararlı egzoz gazlarını ölçümün yapıldığı kapalı ortamın dışına atmaktadır.Turbolu araçlarda ise, yüksek debili fanlar, yukarıda bahsettiklerimize ek olarak turbo sistemindeki intercooler’u araç yolda gidermiş gibi soğutma vazifesini görmektedir. Dinamometre sihirbazlığı nedir? Dinamometre sihirbazlığı, bu pahalı cihazı kötü niyyetli şekilde kullanıp tüketiciyi dolandırmaya yönelik bir aktivitedir. Başka bir firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden ortaya çıkan gücü düşük gösterme, veya dinamometre sahibi firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden elde edilen gücü yüksek gösterme şeklinde ikiye ayrılır.Bu sihirbazlığın kurbanı olmamak için, ölçüm esnasında dikkat etmeniz gereken önemli noktalar: - Aracın tahrik lastiklerinin havaları - Tüm teknik verilerin bilgisayara doğru şekilde girilmesi - Şanzıman oranlarının doğru hesaplanması (eğer vites ve son dişli oranlarınızı bilmiyorsanız, bunu anlamanız pek mümkün değildir – bu hesaplama bu durumda tamamen dyno operatörünün inisyatifine kalmış bir olaydır) - "inertia" testi sırasında aracın frenine veya el frenine (arkadan itişler için) kesinlikle dokunulmaması, direksiyonun sağa veya sola kastırılmaması - Hava Filtresinin ölçüm esnasında çıkarılmaması - Yeterli debide hava akışı olmayan ortamda yapılan ölçümler, özellikle turbo araçlarda yanlış sonuçlar verecektir. __________________ kaynak |
Kutudan dinanometre nasıl yapılır? hemen olursa sevınırım:) |
kuvvet ölçerin yapılışını kim buldu arkadaslar |
dinomometre nasıl yapılır |
Alıntı:
Dinamometre, döner bir makinenin çıkış kuvvetini ölçmede kullanılan aygıttır. Dinamometre (yada kuvvetölçer) en çok, bir elektrik motorunun ya da bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir. Kuvvet ölçen dinamometrelerden en yaygın kullanılanı, esnek bir metal halkadan oluşur. Bu halkayı sıkıştıracak biçimde bir kuvvet yüklendiğinde halka burulur ve burulma miktarına göre kuvvet ölçülür. Cismin uyguladığı kuvvet ne kadar büyükse yay o kadar gerilir. Dinamometrede ölçülen değerler, Newton birimiyle (N) gösterilir. Dinamometreler metallerin esneklik özelliğinden yararlanılarak yapılmıştır. İç içe geçmiş iki borudan oluşur. İçteki boruda yay asılıdır. İçteki borunun üzeri eşit olarak bölmelendirilmiştir. Cisim içteki borunun ucundaki çengele takılır. Yer cismi ne kadar kendine doğru çekebilirse o cismin ağırlığı o kadardır. Dinamometre (yada kuvvetölçer) bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir. Dinamometrede ölçüm nasıl yapılır? 1- Araç dinamometreye alınır 2- Araç en az 3 noktadan çapraz olarak zincir ile sabitlenir. Boşluklar alınır. 3- Tahrik tekerleklerinin lastik basınçları eşitlenir... 4- Araçın teknik bilgileri bilgisayara girilir. 5- Fanlar uygun yerlere yerleştirilir ve devreye alınır. 6- Motor çalıştırılır ve Dyno operatörü aracın içine biner. 7- Öncelikle, aracın şanzıman oranları bilgisayar tarafından hesaplanır. 8- Güç ölçümü ve hemen ardından inertia testine geçilir. 9- Ölçüm sonucunun grafikli çıktısı alınır. Dinamometre gerçekten gerekli midir? Tuning işinin tabiatı gereği, amaç mevcut bir motordan daha yüksek tork ve güç elde etmektir. Uygulamalar yapılmadan önce, elde edilecek güç yaklaşık olarak tahmin edilmektedir. Ancak, Tuning gibi hassas ayarlar gerektiren bir iş dalında “tahmin” kavramına yer yoktur. Dinamometre sayesinde, tork ve güç eğrisindeki en hassas değişiklikler (1 Nm veya 1 hp) dahi saptanabilmektedir… Dinanometre ölçümü hangi viteste yapılır? Dinamometre ölçümü genelde 4. Viteste yapılır. Daha küçük viteslerde yapılan ölçümler özellikle yüksek güce sahip araçlarda tamburlarda tutunma problemi yaratacak ve sağlıklı sonuç vermeyecektir. Ayrıca, birim zamanda daha fazla veri elde etmek amacıyla, en ideal ölçüm 4. viteste yapılmaktadır. Dinamometre ölçümünde Fanların görevi nedir? Fanların görevi, motorun yük altında soğuması ve de rahat emiş yapabilmesini sağlamaktadır. Fanlar aynı zamanda zararlı egzoz gazlarını ölçümün yapıldığı kapalı ortamın dışına atmaktadır.Turbolu araçlarda ise, yüksek debili fanlar, yukarıda bahsettiklerimize ek olarak turbo sistemindeki intercooler’u araç yolda gidermiş gibi soğutma vazifesini görmektedir. Dinamometre sihirbazlığı nedir? Dinamometre sihirbazlığı, bu pahalı cihazı kötü niyyetli şekilde kullanıp tüketiciyi dolandırmaya yönelik bir aktivitedir. Başka bir firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden ortaya çıkan gücü düşük gösterme, veya dinamometre sahibi firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden elde edilen gücü yüksek gösterme şeklinde ikiye ayrılır.Bu sihirbazlığın kurbanı olmamak için, ölçüm esnasında dikkat etmeniz gereken önemli noktalar: - Aracın tahrik lastiklerinin havaları - Tüm teknik verilerin bilgisayara doğru şekilde girilmesi - Şanzıman oranlarının doğru hesaplanması (eğer vites ve son dişli oranlarınızı bilmiyorsanız, bunu anlamanız pek mümkün değildir – bu hesaplama bu durumda tamamen dyno operatörünün inisyatifine kalmış bir olaydır) - "inertia" testi sırasında aracın frenine veya el frenine (arkadan itişler için) kesinlikle dokunulmaması, direksiyonun sağa veya sola kastırılmaması - Hava Filtresinin ölçüm esnasında çıkarılmaması - Yeterli debide hava akışı olmayan ortamda yapılan ölçümler, özellikle turbo araçlarda yanlış sonuçlar verecektir. |
dinamometre nasıl yapılır |
dinanometre nasil yapilir? Dinamometre, döner bir makinenin çıkış kuvvetini ölçmede kullanılan aygıttır. Dinamometre (yada kuvvetölçer) en çok, bir elektrik motorunun ya da bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir. Kuvvet ölçen dinamometrelerden en yaygın kullanılanı, esnek bir metal halkadan oluşur. Bu halkayı sıkıştıracak biçimde bir kuvvet yüklendiğinde halka burulur ve burulma miktarına göre kuvvet ölçülür. Cismin uyguladığı kuvvet ne kadar büyükse yay o kadar gerilir. Dinamometrede ölçülen değerler, Newton birimiyle (N) gösterilir. Dinamometreler metallerin esneklik özelliğinden yararlanılarak yapılmıştır. İç içe geçmiş iki borudan oluşur. İçteki boruda yay asılıdır. İçteki borunun üzeri eşit olarak bölmelendirilmiştir. Cisim içteki borunun ucundaki çengele takılır. Yer cismi ne kadar kendine doğru çekebilirse o cismin ağırlığı o kadardır. Dinamometre (yada kuvvetölçer) bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir. Dinamometrede ölçüm nasıl yapılır? 1- Araç dinamometreye alınır 2- Araç en az 3 noktadan çapraz olarak zincir ile sabitlenir. Boşluklar alınır. 3- Tahrik tekerleklerinin lastik basınçları eşitlenir... 4- Araçın teknik bilgileri bilgisayara girilir. 5- Fanlar uygun yerlere yerleştirilir ve devreye alınır. 6- Motor çalıştırılır ve Dyno operatörü aracın içine biner. 7- Öncelikle, aracın şanzıman oranları bilgisayar tarafından hesaplanır. 8- Güç ölçümü ve hemen ardından inertia testine geçilir. 9- Ölçüm sonucunun grafikli çıktısı alınır. Dinamometre gerçekten gerekli midir? Tuning işinin tabiatı gereği, amaç mevcut bir motordan daha yüksek tork ve güç elde etmektir. Uygulamalar yapılmadan önce, elde edilecek güç yaklaşık olarak tahmin edilmektedir. Ancak, Tuning gibi hassas ayarlar gerektiren bir iş dalında “tahmin” kavramına yer yoktur. Dinamometre sayesinde, tork ve güç eğrisindeki en hassas değişiklikler (1 Nm veya 1 hp) dahi saptanabilmektedir… Dinanometre ölçümü hangi viteste yapılır? Dinamometre ölçümü genelde 4. Viteste yapılır. Daha küçük viteslerde yapılan ölçümler özellikle yüksek güce sahip araçlarda tamburlarda tutunma problemi yaratacak ve sağlıklı sonuç vermeyecektir. Ayrıca, birim zamanda daha fazla veri elde etmek amacıyla, en ideal ölçüm 4. viteste yapılmaktadır. Dinamometre ölçümünde Fanların görevi nedir? Fanların görevi, motorun yük altında soğuması ve de rahat emiş yapabilmesini sağlamaktadır. Fanlar aynı zamanda zararlı egzoz gazlarını ölçümün yapıldığı kapalı ortamın dışına atmaktadır.Turbolu araçlarda ise, yüksek debili fanlar, yukarıda bahsettiklerimize ek olarak turbo sistemindeki intercooler’u araç yolda gidermiş gibi soğutma vazifesini görmektedir. Dinamometre sihirbazlığı nedir? Dinamometre sihirbazlığı, bu pahalı cihazı kötü niyyetli şekilde kullanıp tüketiciyi dolandırmaya yönelik bir aktivitedir. Başka bir firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden ortaya çıkan gücü düşük gösterme, veya dinamometre sahibi firma tarafından yapılan modifikasyon işlemlerinden elde edilen gücü yüksek gösterme şeklinde ikiye ayrılır.Bu sihirbazlığın kurbanı olmamak için, ölçüm esnasında dikkat etmeniz gereken önemli noktalar: - Aracın tahrik lastiklerinin havaları - Tüm teknik verilerin bilgisayara doğru şekilde girilmesi - Şanzıman oranlarının doğru hesaplanması (eğer vites ve son dişli oranlarınızı bilmiyorsanız, bunu anlamanız pek mümkün değildir – bu hesaplama bu durumda tamamen dyno operatörünün inisyatifine kalmış bir olaydır) - "inertia" testi sırasında aracın frenine veya el frenine (arkadan itişler için) kesinlikle dokunulmaması, direksiyonun sağa veya sola kastırılmaması - Hava Filtresinin ölçüm esnasında çıkarılmaması - Yeterli debide hava akışı olmayan ortamda yapılan ölçümler, özellikle turbo araçlarda yanlış sonuçlar verecektir. |
Alıntı:
|
yhaww arkadşım nasıl yapılır onu söyleyin siz |
Alıntı:
Malzemeler: Yay, üçayak, 1 kg lık bir ağırlık, karton şerit, ip Deneyin Yapılışı Bir cismin ağırlığını veya cisme etkiyen kuvveti ölçmeye yarayan alete “dinamometre” denir. Sarma yayın bir ucuna kancalı bağlama parçasını geçirin. Yayın alt ucuna ise hidrostatik terazinin özel kefesini asınız. Karton şeridi, sarma yaya paralel olacak şekilde yerleştirin. Kefe boşken gösterge olarak kullandığımız telin hizasını karton şerit üzerinde işaretleyip sıfır yazınız. Kefeye 1 kg'lık kütleyi koyunuz. Sarma yay dengeye geldiğinde göstergenin karton şerit üzerinde gösterdiği hizayı işaretleyip 10 yazınız. Cetvel yardımıyla O ile 10 arasını 10 eşit parçaya bölünüz. Yaptığınız basit bir dinamometredir. Bununla ağırlığı 10 N'u geçmeyen cisimlerin ağırlıklarını ölçebilirsiniz. Dinamometreler “Esnek cisimlere eşit kuvvetler uygulandığında, uzama miktarları da eşit olur” kuralından yararlanılarak yapılmıştır. Dinamometreler, hangi konumda ölçüm yapılacaksa o konuma göre ayarlanmalıdır. |
biriniz dinonometre ne onu sölesin yarın ödevi wercm hiçbişi yapmadn yhaa birinz yardm etsn nolurr :( |
dinamometreyi kim buldu ile ilgili daha fazla bilgi istiyorum |
bende dinamometreyi kim buldu ile ilgili bilgi istiyorum bu nedir ya sitede hiç bir şey yok fellik fellik bunu arıyorum yarın ödev vericem bütün sitelere bu yorumumu yazdım . hiç bir sitede bu sitede dahil dinamometreyi kimin bulduğuyla ilgili birşey tok yaaaaa !!!!!!!!!!!! |
ya kim buldu şu dinamometreyi |
:@ Dinomometre nasıl yapılır çok acil :@ |
Dinamometre http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%281%29_small.jpg Malzemelerin toplu halde görünüşü. Enjektörün paketini açalım hijyen açısından yeni enjektör kullanın. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%282%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%283%29_small.jpg Çıkan iğneyi kapağı ile beraber ayıralım. Daha sonra bu iğne ile askı yapacağız. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%284%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%285%29_small.jpg Enjektörün lastiğini pense yardımı ile çıkaralım. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%286%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%287%29_small.jpg Kapağı çıkardığımız yerden biz veya bulamazsanız çivi ile paket lastiğinin geçeceği delik açalım. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%288%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%289%29_small.jpg Arka ucuna da çengel asmak için delik açalım ve ince bakır tel yardımı ile... http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2810%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2811%29_small.jpg Küçük paket lastiğini açtığımız yuvadan resimlerdeki gibi geçirelim. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2812%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2813%29_small.jpg Lastiğin ucuna çıkmaması için ataçtan kestiğimiz küçük parçayı katlayıp sıkıştıralım. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2815%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2814%29_small.jpg Yine lastiği tel yardımı ile enjektörün dış kabındaki iğne deliğinden geçirelim. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2816%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2817%29_small.jpg Lastiğin ucunu hafifçe çekerek iğneyi elimize batmaması için kılıfı ile beraber lastiği sıkıştırarak takalım. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2818%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2819%29_small.jpg Kolayca çıkmaması için iğneyi sıkıştırıp kapağı dikkatlice çıkaralım. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2820%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2821%29_small.jpg Batmaması için iğnenin ucunu pense ile keselim ve çengel şeklinde kıvıralım. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2822%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2823%29_small.jpg daha sonra alt çengeli yapmak için atacı resimdeki gibi açalım. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2824%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2825%29_small.jpg Pistonun alt ucunda açtığımız deliğe şekildeki gibi takalım. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2826%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2827%29_small.jpg Eveeet dinamometremiz hazır hemen ölçümlere başlayıp kalibre edebiliriz. http://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2828%29_small.jpghttp://www.seherelektro.com/haydideneyelim/dinamometre/dinamometre%20%2829%29_small.jpg Bir bardağı tartabiliriz. EVET çalışıyor...... |
Saat: 18:44 |
©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık