başarılı olmak için neer yapabiliriz? |
Öncelikle istemelisiniz. Hedef koymalısınız. Azmetmek istemek başarının yarısıdır. Başarılı olmak için günde kaç saat ders çalışmalıyım? |
OKUL BAŞARISINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İster ilkokula, ister üniversiteye gitsin bir çocuğun eğitim başarısını yükseltmek konusunda anne ve babaya önemli görevler düşmektedir. Ancak anne ve babanın çocuğunun eğitim başarısı konusunda yapabileceklerinin ‘Katkı’ ‘Yardım’ olduğunu akıldan çıkarmamak gerekir. Bu konuda çocuğunuzla işbirliği yapmanız gerekecektir. 1- Ev ve aile ortamı Özgüven Otonomi, kendi kendini yönetme Motivasyon Başarı konusunda anne ve babanın tutumu ve desteği Ebeveynin aşırı baskısı Ebeveynin beklentisi Stres oluşturan olumsuz ev koşulları 2- Bireysel özellikler Okul ve öğretmen 1- Ev ve aile ortamı Özgüven : Öğrenmekten keyif almak büyük ölçüde çocuğun özgüvenine bağlıdır. Yakın çevresi çocuğu tanıyıp onun ihtiyaçlarını fark ederek, karşılamaya çalıştığında özgüven için önemli adım atılır. Otonomi, kendi kendini yönetme : Anne- baba çocuğun dış dünyayı keşfetmek ve tanımak için yaptığı girişimleri desteklediği, bağımsız olması konusunda çocuğu teşvik ettiği takdirde, çocuk kendi kendine yetmenin hazzını yaşar. Motivasyon : Anne ve baba ilgilerini geliştirmesi için yeterli kapasiteye sahip olduğu konusunda çocuğu teşvik etmelidir. Bunu sağlamak için küçük yaştan itibaren fırsatlar oluşturulur ve bu fırsatları değerlendirmesi için çocuk cesaretlendirilir. Başarı konusunda anne babanın tutumu ve desteği : Anne ve baba, çocuğun bireysel kapasitesinin elverdiği oranda yapabileceğinin en iyisini yapmasını bekler. Burada önemli olan, çocuğun başarılarının saygı ile karşılanması, buna karşılık hazır ve yeterli olmadığı bir takım şeyleri başarıp, tamamlaması konusunda baskı yapılmamasıdır. Çalışmaları ailesi tarafından desteklenmeyen ve başarısızlıklarından dolayı eleştirilen çocuk, kendini değersiz bir kişi olarak görür, kendini küçümser. Bu da onun varolan yeteneklerini gizlemesine neden olabilir. Çocuklarına destekleyici bir ortam sağlayan, başarılarıyla ilgilenen, gelecek çalışmaları için onları teşvik eden, onlara sevgi ile yaklaşan ailelerin çocuklarında okul başarısının yüksek olduğu görülür. Ebeveynin aşırı baskısı : Çocuk erişemeyeceğini düşündüğü yüksek başarıya ulaşmak için aşırı ve sürekli ebeveyn baskısı hissettiği zaman bu sabit baskı ile başa çıkamaz. Buna bağlı olarak da anne ve babasının kendisinden beklediğini düşündüğü başarıyı elde edemez. Aşırı eleştiren anne baba, çoğunlukla kabul görmeyen, ne sevilen ne de kolay sevebilen kişilerdir. Hep sevilmeme korkusunu yaşadıkları için çocuklarının daha başarılı olması için uğraşırlar. Yıkıcı eleştiri, kabul etmeme davranışını da beraberinde getirir. Öte yandan anne babaları tarafından aşırı korunan çocuklarda da okul başarısında düşmenin yani sıra, gece işemeleri, içine kapanma, karin ağrısı, sik sik soğuk algınlığına yakalanma ve utangaçlık görülebilir. Dikkat edilmesi gereken , her başarısızlıktan çıkarılacak derstir. Bir başka nokta ise, çocuğun kendi kendisi ile yarışarak başarı grafiğini yükseltebilmesidir. Çocuğu başarılı arkadaşları ile kıyaslamak yerine kendisiyle kıyaslamak gerekir. Önemli olan çocuğun dünü ile bugünü arasında görülebilen somut farktır. Ebeveynin beklentisi : Anne ve babanın beklentisi çocuğun yeteneğinin üzerinde ve yüksek olduğu zaman çocuğun cesareti kırılır. Çocuk anne ve babasını hayal kırıklığına uğratmaktan korkar. Oluşan bu başarı ile ilgili kaygı, çocuğu yeni girişimlerden ve denemelerden alıkoyar. Çünkü o böylelikle kendini başarısız olmaktan korumuş olur. Aynı şekilde yüksek beklenti yerine düşük ebeveyn beklentisi karşısında çocuk kendini zorlamaz. Çünkü zaten annesi ondan ödevini tamamlamasını beklememektedir. Stres oluşturan olumsuz ev koşulları : Günümüzde stres, bireyin ihtiyaçlarının karşılanmamasından ortaya çıkan duygusal gerilim olarak tanımlanmaktadır. Çocukluk stresleri, temel ihtiyaçların karşılanmamasından kaynaklandığı gibi, erişkinle çocuğun algılama farklılıklarından da kaynaklanabilir. Çocuklar için stres yaratan ortamlar arasında anne veya babanın ölümü, boşanmaları, yakın bir aile üyesinin ölümü, anne ve babanın yeniden evlenmesi, seyahate bağlı uzun süreli ebeveynden ayrı kalma, aile içinde hastalık, yeni okul, yeni öğretmen, annenin hamileliği, kardeşin doğumu, okula yeni başlama, okulu bitirme veya taşınma sayılabilir. Anne ve babadan birinin kaybı sonucu oluşan eksik aileden veya boşanma sonucu oluşan dağılmış aileden gelen çocuk bu mutsuz ev ortamında öğrenmeden keyif alıp, haz duyabilmek için gerekli olan duygusal ve sosyal uyaranlardan mahrum kalmış olur. Bu faktörler ve evde oluşturulan gerilim, çocuğun gelişimini olduğu kadar okul yaşamını da olumsuz etkiler. Bu tür ortamlarda çocuğun çabalarının yetersiz bir mücadele şeklinde sürmesi onu kırıklığa uğratır. Kendini yetersiz hissedebilir. Buna bağlı olarak zayıf benlik imajı gelişebilir. Bunun ardından daha ciddi duygusal sorunlar çıkabilir. 2- Bireysel Özellikler Bilişsel, fiziksel ve duygusal olgunluk yetersizlikleri, okul başarısını etkiler. Bu gelişimsel düzensizlikler genellikle daha çok ergenlik döneminde karşılaşılır. Ergenlik gelişiminin gecikmesi, okul görevleri ile ilgili olarak yoğunlaşmada engelleyici rol oynar. Bu durum kendine güvenin zedelenmesine yol açabilir. 3- Okul ve Öğretmen Her çocuğun kendini duygusal ve sosyal açıdan güvenli hissedebileceği, korkularını ve güvensizliğini yenebileceği, öğretmeninin ve arkadaşlarının onu seveceği bir ortama ihtiyacı vardır. Ailesi tarafından gerekli ihtiyaçları karşılanan ve kendine güveni olan çocuklar, öğrenmekten zevk alırlar. Okulda bu bunu sağlamak için çocuğa başarabileceği görev ve sorumluluklar verilebilir ve fırsatlar tanınabilir. Böylece çocuk başarı tecrübelerinden yararlanarak güvenini güçlendirir. Anne- Babalara Öneriler Ödevini yapmadığı zaman çocuk kendi sorunu öğretmen karşısında kendi başına çözebilme yolları bulmalıdır. Anlaşılmayan sorular için ebeveyne başvurabilmelidir ancak ödevler ebeveynle birlikte yapılmamalıdır. Çocuğunuza zamanı iyi kullanmasını ve yönetebilmesini öğretin. Programını öyle yapsın ki ders çalışmaya da diğer etkinliklere de zaman ayırabilsin. Eğer çalışma davranışının sıklığı arttırılmak isteniyorsa, çalışma, hoşlanılan ve sık yapılan bir başka etkinlikten önceye alınabilir. Bu kurala göre çocuğun hoşlandığı etkinliği yapabilmesi için önce belirli bir süre ders çalışması gerekecektir. Anne baba şunu unutmamalıdır: “Başarisizlik” diye bir şey yoktur. Yalnızca “ögrenilecek dersler” vardır. Çocuğunuzu iyi tanıyarak beklenti düzeyinizi gerçekçi oluşturabilirsiniz. Çocuğunuza yapabileceğiniz en büyük yardım ilgi ve yetenekleri doğrultusunda onu yönlendirmek ve ihtiyacı olan desteği ona sağlamaktır. Çocuğunuzu olduğu gibi, kendisi gibi görmeyi öğrenin. Anne ve baba olarak geçmiş okul yaşantılarınızdaki başarılarınızı çocuğunuzun tekrarlamasını beklemek ya da elde edemediklerinizi çocuklarınızı zorlayarak elde etmeye çalışmak, yalnızca kendinizi tatmin etmekten öte bir işe yaramaz. Unutmayın ki, siz sofranızda kitaplardan konuşan, güzel sanatlardan söz eden, (eğitim düzeyiniz ne olursa olsun ) kendini yetiştirmeye çalışan ve okuyan bir bireyseniz, çocuğunuz mutlaka başarılı olacaktır. kaynak |
Öncelikle aile koşulsuz size destek verecek.yani siz kazansazda kaybetsezde daima sizin yanında olacak ve bunu hep hissettirecek.İkincisi eğer imkanları müsaitse başarılı olmak için ortamı hazırlayacak sizi sıkıntıya sokmayacak şekilde.Üçüncüsü düzgün arkadaşlar edinip bunlarında desteğini almalısınız.Yani arkadaş dediğin hiçbişeyden soğutmayacak ve çekememezlik yapamayacak.İşte bu tip arkadaşlar bulmalısınız.Gerektiği taktirde grup oluşturup birlikte çalışacaksınız.Sonra Kendinize hedef koymayın şartlandırmayın.Oluruna bırakın.Tedbiri sen al takdiri Allah'a bırak.Ama Çalışmak Şartıyla.Programa gerek yok.Sosyal faaliyetlerini bitirmeden ikisini birlikte yürütmelisin.Birisi Azalırsa başarısızlık sinyalleri başlayacaktır. Aklıma İlk Gelenler Bunlar... |
Çalışkanlık olmak için neler yapmalıyız? nasıl çalışkan olabilirim ? Her çareyi denedim. |
Başarılı bir ögrenci olmak için neler yapmalıyım? Malumunuz Okullar Açılacak Çok Az Bir Vakit Kaldı Lise Son Sınıftayım Açık Lisede Okumaktayım Ve Zorlu Bir Yıl Beni Bekliyor Bu Dönem İçinde Nasıl Çalışsam Daha Etkili Olurum Günde Kaç Saat Ders Çalışmalı Nasıl Bir Plan Yapmalıyım?Üniversite Sınavı Beni Beklitor Diyebilirim. Günde Kaç Soru Çözmeliyim Ne Kadar Kitap Okumalıyım Aklımı Karıştıran Sorular Çok Lütfen Yardımcı Olun...Birde Bilgisayar Başında Çok Fazla Zaman Harcıyorum Bundan Nasıl Kurtulabilirim? |
çalışkan olmak için nler yapmalıyım kağıtlara beynimde soru kalmaması için bir sürü yazı yazdım ama yetmiyor |
ben çalışkan olmak istiyorum ama ev ortamından dolayı ders çalışamıyorum benim iyi çalışmam ve başarılı olmam için ne yapmalıyım |
Alıntı:
düzenli notlar çıkarmak bazen görünür yerlere o notları asarak her zaman gözünüzün ilişiğinde olmasını sağlamak en önemli kelime zaten düzendir.Buna çok dikkat etmeniz gerekmektedir.Düzenli uyku,beslenme ,çalışma başarınızı olumlu bir şekilde etkileyecektir... |
mesela çok çalısabilirsin |
çalışkan olmak istiyorum ama derse dikkatimi veremiyorum |
başarılı olmak için azda olsa düzenli çalışmak yeterlidir. |
Cvp: Başarılı olmak için neler yapılabilir? -------------------------------------------------------------------------------- OKUL BAŞARISINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İster ilkokula, ister üniversiteye gitsin bir çocuğun eğitim başarısını yükseltmek konusunda anne ve babaya önemli görevler düşmektedir. Ancak anne ve babanın çocuğunun eğitim başarısı konusunda yapabileceklerinin ‘Katkı’ ‘Yardım’ olduğunu akıldan çıkarmamak gerekir. Bu konuda çocuğunuzla işbirliği yapmanız gerekecektir. 1- Ev ve aile ortamı Özgüven Otonomi, kendi kendini yönetme Motivasyon Başarı konusunda anne ve babanın tutumu ve desteği Ebeveynin aşırı baskısı Ebeveynin beklentisi Stres oluşturan olumsuz ev koşulları 2- Bireysel özellikler Okul ve öğretmen 1- Ev ve aile ortamı Özgüven : Öğrenmekten keyif almak büyük ölçüde çocuğun özgüvenine bağlıdır. Yakın çevresi çocuğu tanıyıp onun ihtiyaçlarını fark ederek, karşılamaya çalıştığında özgüven için önemli adım atılır. Otonomi, kendi kendini yönetme : Anne- baba çocuğun dış dünyayı keşfetmek ve tanımak için yaptığı girişimleri desteklediği, bağımsız olması konusunda çocuğu teşvik ettiği takdirde, çocuk kendi kendine yetmenin hazzını yaşar. Motivasyon : Anne ve baba ilgilerini geliştirmesi için yeterli kapasiteye sahip olduğu konusunda çocuğu teşvik etmelidir. Bunu sağlamak için küçük yaştan itibaren fırsatlar oluşturulur ve bu fırsatları değerlendirmesi için çocuk cesaretlendirilir. Başarı konusunda anne babanın tutumu ve desteği : Anne ve baba, çocuğun bireysel kapasitesinin elverdiği oranda yapabileceğinin en iyisini yapmasını bekler. Burada önemli olan, çocuğun başarılarının saygı ile karşılanması, buna karşılık hazır ve yeterli olmadığı bir takım şeyleri başarıp, tamamlaması konusunda baskı yapılmamasıdır. Çalışmaları ailesi tarafından desteklenmeyen ve başarısızlıklarından dolayı eleştirilen çocuk, kendini değersiz bir kişi olarak görür, kendini küçümser. Bu da onun varolan yeteneklerini gizlemesine neden olabilir. Çocuklarına destekleyici bir ortam sağlayan, başarılarıyla ilgilenen, gelecek çalışmaları için onları teşvik eden, onlara sevgi ile yaklaşan ailelerin çocuklarında okul başarısının yüksek olduğu görülür. Ebeveynin aşırı baskısı : Çocuk erişemeyeceğini düşündüğü yüksek başarıya ulaşmak için aşırı ve sürekli ebeveyn baskısı hissettiği zaman bu sabit baskı ile başa çıkamaz. Buna bağlı olarak da anne ve babasının kendisinden beklediğini düşündüğü başarıyı elde edemez. Aşırı eleştiren anne baba, çoğunlukla kabul görmeyen, ne sevilen ne de kolay sevebilen kişilerdir. Hep sevilmeme korkusunu yaşadıkları için çocuklarının daha başarılı olması için uğraşırlar. Yıkıcı eleştiri, kabul etmeme davranışını da beraberinde getirir. Öte yandan anne babaları tarafından aşırı korunan çocuklarda da okul başarısında düşmenin yani sıra, gece işemeleri, içine kapanma, karin ağrısı, sik sik soğuk algınlığına yakalanma ve utangaçlık görülebilir. Dikkat edilmesi gereken , her başarısızlıktan çıkarılacak derstir. Bir başka nokta ise, çocuğun kendi kendisi ile yarışarak başarı grafiğini yükseltebilmesidir. Çocuğu başarılı arkadaşları ile kıyaslamak yerine kendisiyle kıyaslamak gerekir. Önemli olan çocuğun dünü ile bugünü arasında görülebilen somut farktır. Ebeveynin beklentisi : Anne ve babanın beklentisi çocuğun yeteneğinin üzerinde ve yüksek olduğu zaman çocuğun cesareti kırılır. Çocuk anne ve babasını hayal kırıklığına uğratmaktan korkar. Oluşan bu başarı ile ilgili kaygı, çocuğu yeni girişimlerden ve denemelerden alıkoyar. Çünkü o böylelikle kendini başarısız olmaktan korumuş olur. Aynı şekilde yüksek beklenti yerine düşük ebeveyn beklentisi karşısında çocuk kendini zorlamaz. Çünkü zaten annesi ondan ödevini tamamlamasını beklememektedir. Stres oluşturan olumsuz ev koşulları : Günümüzde stres, bireyin ihtiyaçlarının karşılanmamasından ortaya çıkan duygusal gerilim olarak tanımlanmaktadır. Çocukluk stresleri, temel ihtiyaçların karşılanmamasından kaynaklandığı gibi, erişkinle çocuğun algılama farklılıklarından da kaynaklanabilir. Çocuklar için stres yaratan ortamlar arasında anne veya babanın ölümü, boşanmaları, yakın bir aile üyesinin ölümü, anne ve babanın yeniden evlenmesi, seyahate bağlı uzun süreli ebeveynden ayrı kalma, aile içinde hastalık, yeni okul, yeni öğretmen, annenin hamileliği, kardeşin doğumu, okula yeni başlama, okulu bitirme veya taşınma sayılabilir. Anne ve babadan birinin kaybı sonucu oluşan eksik aileden veya boşanma sonucu oluşan dağılmış aileden gelen çocuk bu mutsuz ev ortamında öğrenmeden keyif alıp, haz duyabilmek için gerekli olan duygusal ve sosyal uyaranlardan mahrum kalmış olur. Bu faktörler ve evde oluşturulan gerilim, çocuğun gelişimini olduğu kadar okul yaşamını da olumsuz etkiler. Bu tür ortamlarda çocuğun çabalarının yetersiz bir mücadele şeklinde sürmesi onu kırıklığa uğratır. Kendini yetersiz hissedebilir. Buna bağlı olarak zayıf benlik imajı gelişebilir. Bunun ardından daha ciddi duygusal sorunlar çıkabilir. 2- Bireysel Özellikler Bilişsel, fiziksel ve duygusal olgunluk yetersizlikleri, okul başarısını etkiler. Bu gelişimsel düzensizlikler genellikle daha çok ergenlik döneminde karşılaşılır. Ergenlik gelişiminin gecikmesi, okul görevleri ile ilgili olarak yoğunlaşmada engelleyici rol oynar. Bu durum kendine güvenin zedelenmesine yol açabilir. 3- Okul ve Öğretmen Her çocuğun kendini duygusal ve sosyal açıdan güvenli hissedebileceği, korkularını ve güvensizliğini yenebileceği, öğretmeninin ve arkadaşlarının onu seveceği bir ortama ihtiyacı vardır. Ailesi tarafından gerekli ihtiyaçları karşılanan ve kendine güveni olan çocuklar, öğrenmekten zevk alırlar. Okulda bu bunu sağlamak için çocuğa başarabileceği görev ve sorumluluklar verilebilir ve fırsatlar tanınabilir. Böylece çocuk başarı tecrübelerinden yararlanarak güvenini güçlendirir. Anne- Babalara Öneriler Ödevini yapmadığı zaman çocuk kendi sorunu öğretmen karşısında kendi başına çözebilme yolları bulmalıdır. Anlaşılmayan sorular için ebeveyne başvurabilmelidir ancak ödevler ebeveynle birlikte yapılmamalıdır. Çocuğunuza zamanı iyi kullanmasını ve yönetebilmesini öğretin. Programını öyle yapsın ki ders çalışmaya da diğer etkinliklere de zaman ayırabilsin. Eğer çalışma davranışının sıklığı arttırılmak isteniyorsa, çalışma, hoşlanılan ve sık yapılan bir başka etkinlikten önceye alınabilir. Bu kurala göre çocuğun hoşlandığı etkinliği yapabilmesi için önce belirli bir süre ders çalışması gerekecektir. Anne baba şunu unutmamalıdır: “Başarisizlik” diye bir şey yoktur. Yalnızca “ögrenilecek dersler” vardır. Çocuğunuzu iyi tanıyarak beklenti düzeyinizi gerçekçi oluşturabilirsiniz. Çocuğunuza yapabileceğiniz en büyük yardım ilgi ve yetenekleri doğrultusunda onu yönlendirmek ve ihtiyacı olan desteği ona sağlamaktır. Çocuğunuzu olduğu gibi, kendisi gibi görmeyi öğrenin. Anne ve baba olarak geçmiş okul yaşantılarınızdaki başarılarınızı çocuğunuzun tekrarlamasını beklemek ya da elde edemediklerinizi çocuklarınızı zorlayarak elde etmeye çalışmak, yalnızca kendinizi tatmin etmekten öte bir işe yaramaz. Unutmayın ki, siz sofranızda kitaplardan konuşan, güzel sanatlardan söz eden, (eğitim düzeyiniz ne olursa olsun ) kendini yetiştirmeye çalışan ve okuyan bir bireyseniz, çocuğunuz mutlaka başarılı olacaktır. kaynak |
ben 13 yaşındayım. Müzisyen olmak istiyorum fakat ailem buna izin vermiyor beni gereken alanda ilgili yerlere göndermiyor. Bu beni üzüyor ve buna inat ders yapmak gelmiyor içimden. Zaten yapsamda olmuoy :( |
çok çalısmak azmetmek tir çalış çalış çalış :) |
çok çalışmak bir fayda etmez önemli olan düzenli ve dinlenerek çalışmaktır.dinlenmeden çalışan insan o ortamda fazla bulunduğu için strese girer.her 45 dakikada 15 dakika mola verilmelidir.ders notlarınız düşerse hiç üzülmeyin .üzülmek karamsarlığa kapılamak demektir bu da insanı rahatsız eder ve buda tüm bilgileri unutturur ve özgüveni düşürür.arkadaşlar benim ders notlarım düşüyor ben daha çok çalışıyorum ve daha çok faliyetlere katılıyorum.arkadaş çevremi çalışkan olna kişilerle seçiyorum.şimdiden faydasını gördüm ve size de öneririm...:D |
Başarılı olmak için ne yapmalıyım? başarılı olmak için ne yapmalıyım? |
lütfen cevaplayın meraba ben 2005 yılında kız meslek lisesinden mezun oldum.o dönem okumak istemediğim için hiç sınava girmedim. şu an okumak istiyorum.başarılı olmam için nasıl çalışmam gerekiyor. şimdiden teşekkürler. |
- ev ortamı uygun olmayanlar okul kütüphanesinde ve ya evine yakın olan kütüphanelere giderek yararlanabilirler bence |
yaaa ablalar abiler kardesler bn bu sene ilk okul 5 e geçtim çok çok çok çalışkan olmak istiorm yardımcı olurmusunuz yaa noluuur |
gerçrkten başarısız çocuk yokmudur gerçekten başarısız çocuk yokmudur bir sohbet yazısı |
ailemden dolayı çaalışamıyorum ban destek olmuyorlar herşey çok çalışmakla olmuyo birazda destek olması gerek arkadaşlar |
ya allah rızası için başarılı olmak için neler yapmalıyızın cevabı çıksın bu siteye ölene kadar üye olacam nolur ya |
düzenli notlar çıkarmak bazen görünür yerlere o notları asarak her zaman gözünüzün ilişiğinde olmasını sağlamak en önemli kelime zaten düzendir.Buna çok dikkat etmeniz gerekmektedir.Düzenli uyku,beslenme ,çalışma başarınızı olumlu bir şekilde etkileyecektir... |
çok çalıçmak gerekir arkadaşlar |
Arkadaşlar! Aslında günümüz oyunlarla kaplı bir internet ortamına sahip bu yüzden %50 test siteleri %400 oranında oyun şeçenekleri %30 ise dua siteleri yanı 400+50+30=480 günümüz %480 internet kapasitesine sahip ama bunların %100 ün yarısı olan %50 test %30 ise dua aslında günümüz dualarla geçinmeli oyun seçenekleri %30 dua ve eğitim test siteleri %999 kapasitesine sahip olmalı tahminim türkiyede 3milyon kız 2milyonda erkek e sahiptir (benim tahminim) aslında oyunlar için hilelerde indiriliyor yani onların %596 oranında kapasiteleri vardır...Bu yüzden bu oyunlar yüzünden küçücük çocuklar bile oynuyor aslında kimse hiçbir oyun oynamamalı bu yüzden ülkemizdeki tekneloji sayısı bu yüzden geri herkez oyuna takmış yazık internet parasına onun yerine test çözelim öğrendimiz konuları tekrar edelim ve ülkemize !!!!TÜRKİYE!!!! CUMHURİYETİNE saygılı ve yararlı bir insan varlık olalım!!! |
Alıntı:
|
yapıyorum çalışıyorum başaramıyorum |
ortam için bir çok uygun yerker var. Örneğin,bilgi evi gibi yerler |
ben ne yaptım olmadı deniyorum başarmaya çalışıyorum çabalıyorum olmuya ablam nasıl çalışkan oluyo anlayamıyorum hokuyanların yanında diyorum tanrım yardım et bana sen büyüksün... |
arkadaşlar adım sevinç her sene beş alıyorum karnemde bu sene altıncı sınıfa gidiyrum ailem bana guvenıyor çok ders çalışıyorum sizlerde ders çalşın bnm gbi çlşkan olun |
anlamıyorum ben çk der sçlşıorm ama hiçbişi anlamyrm özellkle matematkten ne yapmalıyım ? |
bence çocukların çalışkan olmamasının sebebi aiLe ortamı. bazı aileler vardırki hep çocuğunu yarıştırır . ben o çalışkan gibi bazende (köpek,hayvan) gibi kelimeler söylenir aileler tarafından çocuklara . 2. sebebide arkadaşlarıyla kurduğu iletişim şu anda yazıya dökebildiklerim bunlar [: |
tembel Tembelleikten korunma ve çalışkan olmak için dua Allah'ım, acizlikten , tembellikten, cimrilikten, ihtiyarlıktan ve kabir azabından Sana sığınırım(Hadis) sınavlarda Başarılı Olmak İçin Okunacak Sınav Duaları İmtihana (Sınava) girerken şu dua okunur (isra suresi;80) رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا“ Rabbi edhılnî müdhalen sıdkin ve ahricni muhrace sıdkin ve’c’al li min ledünke sultânen nasîrâ ” ANLAMI:”Ya Rabbi!,Beni doğru bir giriş ile girdir ve yine doğru bir çıkış ile çikar Katından bana yardım edici bir kuvvet ihsan eyle ” Sınav için sıraya oturunca şu âyet okunur; رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي “Rabb’şrah li Sadri ve yessir li emri,va’hlül ukdeten min lisani,yefkahü kavlî ” ANLAMI: ”Ya Rabbi!,Göğsümü ve gönlümü genişlet,işimi kolaylaştır,Dilimin bağını çöz,sözümü anlaşılır eyle ” Sınav Başlayınca da şu dua okunur: ياَحَيُّ ياَقَيّوُمُ بِرَ حْمَتِكَ أَسْتَغِيثُ "Ya Hayyu Yâ KayyûM, Bi Rahmetike esteğisû " ANLAMI: ”Ey Hayy ve Kayyum olan Allah'ım, Senin Rahmetine Sığınıyorum " |
1.dönem düz ile geçtim çabalıyorum ama olmuyor. örneğin fen ve matematik derslerinde zorlanıyorum 2.dönem çok çalışacağım sizden istediğim planlı ve düzenli çalışma listesini yazmanızı istiyorum İYİ GÜNLER !!! |
ben çok çalışkanım bunun sırrı dersi derste dinlemem ve eve gelince direk tkerar edip bi sürü o konu için test çözerim |
ben hiç çalışmazdım ya kankim benim canım kardeşim ya benim o nedense onu çok seviyorum ya ne mutlu bana heyt be o bir melek sanki ya canım ciğerim |
Sınav sınavdan nasıl daha fazla başarılı olunabilir |
bençook çalışkan ir çocuğum okadar çalışkanımki nereye gitsem orda birinci olurum ve ben para biriktirmeyi çok severim |
Büyük sınavlara nasıl çalışılır ? Benim girmem gereken bir sınav var ve 100 sorunun 100ünüde yapmalıyım ama sorular çok zor olacakmış. yardım lütfen. |
başırılı olmak için günde kitap okumak ve zaman çeçmeli bol bol süt için |
başarili olmk için neler yapmalıyım? kendine güven .iyi ortamda çalış...:) |
ne yapsam olmuyor ne yapmalıyım hocanın anlattıkları aklımda kalmıyor çalışsamdayazılıdan düşük not alıyorum |
çalışkan olamıyorum |
ben bildiğim şeyi sınavda yapamıyorum sanki adeta elimden tutuyorlar ve korkuyorum yanlış yapmaktan korktuğum için hiç birşey yapamıyorum..... |
ben ilköğretim 6. sınıfa gidiyorum ve dersi dinliyorum ama eve ,gidince tekrar yapmiyorum,bana önereceğiniz bir şey varmı acaba derste başarılı olmak istiyorum. lütfen cevab yazın |
bu dualrı okuyupta yararını gören var mı tabi öyle calışmadan sadece dua yı okumak ta doğr değil önce gücünüzün yettiği kadar o gayreti göstern Allah yardımcı olur buna güvenip yapan önce calışır sonra tevekkül yapar yani Allah'ım ben yapabildğim gayreti gösterdm senin yardımlarını bekliyorum bu gercekten çok dğru ama hrseyi gönülden yapmak lazm inanarakk.. |
Nasıl bir ders programımız olmalı |
ben mesela ders çalışmadan duramam alışkanlık olmuş bende başarılıyım faklat içime kapank bir insanım utangaçım buda benim başarımı etkiliyor. |
çalışkan olmak için neler yapmalıyız |
Saat: 03:07 |
©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık