MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Soru-Cevap (https://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/)
-   -   Hizmet sektörünün kolları nelerdir? (https://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/236166-hizmet-sektorunun-kollari-nelerdir.html)

hjk 9 Mart 2009 19:32

hizmet sektörünün kolları


Keten Prenses 9 Mart 2009 19:42

hizmet sektoru





  1. üründen ziyade hizmet arz eden sektörlerdir, emek yoğundur, iş gücü üründen ön plandadır.
    (° bkz: hastane)
    (° bkz: restaurant)
    (° bkz: cafe)
    (° bkz: otel).
  2. birebir insan ilişkilerine dayalı işlerdir. eğitim, sağlık, turizm, sanat, danışmanlık vb. işler gerçekten beyin gücü olarak inanılmaz çaba ister.


Keten Prenses 9 Mart 2009 19:45

Hizmet Sektörleri


Kurumsal Yapı
  • Avrupa Birliği İlişkileri
  • Basın Yayın
  • Bilgi Teknoloji ve Sistemleri
  • Eğitim
  • Halkla İlişkiler
  • İnsan Kaynakları
  • Stratejik Yönetim
  • Tedarik ve Stoklama
  • Yazı İşleri ve Kararlar
Kamu Düzeni - Afet ve Risk Yönetimi
  • Acil Yardım
  • Afet Koordinasyon
  • İtfaiye
  • Ruhsat ve Denetim
  • Zabıta
  • Zemin ve Deprem İnceleme
İktisadi Faaliyetler
  • Hal Tesisleri
  • İştirakler
  • Sosyal İşler
Mali Yönetim
  • Bütçe
  • Finansman
  • Gelirler
  • Giderler
  • Mali Kontrol
Emlak Yönetimi
  • Emlak
  • Mesken ve Gecekondu
  • İstimlak
Planlama ve İmar
  • Harita
  • İmar
  • Kentsel Dönüşüm
  • Kentsel Tasarım
  • Planlama
  • Projeler
Çevre Koruma
  • Atık Yönetimi
  • Geri Dönüşüm
  • Çevre Bilinci
  • Deniz Kirliliğinin Önlenmesi
  • Gürültü Kirliliği
  • Hava Kalitesi
  • Mezarlıklar
  • Park ve Bahçeler
  • Su Kalitesi
  • Su Tasarrufu
Ulaşım
  • Ulaşım Planlama ve Projelendirme
  • Raylı Sistemler
  • Karayolu Sistemleri ve Tünel Yollar
  • Trafik Yönetim Sistemleri
  • Toplu Ulaşım Hizmetleri
  • Yolların Bakımı ve Onarımı
Sağlık - Sosyal Yardım ve Toplum Refahı
  • Darülaceze
  • Sağlık ve Hıfzıssıhha
  • Sosyal Hizmetler ve Engelliler
  • Veteriner ve Mezbahalar
Kültür Turizm ve Tanıtım
  • Dış İlişkiler
  • Kültür Turizm ve Tanıtım
  • Tarihi ve Kültürel Çevre
Altyapı
  • Yapım İşleri
  • İçme Suyu
  • Atık Su
  • Enerji Yönetimi
Spor
  • Spor Tesisleri


Keten Prenses 9 Mart 2009 19:46



Hizmet Sektörü ve Verimlilik
Günümüzde endüstri toplumlarında hizmet sektörünün, milli gelir ve is­tihdamın en önemli bölümünü oluşturması yanında, bu sektör aynı za­manda uluslararası ticaretin ve geleneksel imalat sanayiindeki maliyetlerin geniş ve büyüyen kısmını da teşkil etmektedir. Böylece, günümüzde kü­reselleşen dünyamızda, hizmet sektörleri arasındaki verimlilik farklılıkları, milli ekonomilerin büyük ölçüde verimlilik farklarını da tayin etmektedir. Hiz­met sektörlerine baktığımızda, genelde aklımıza vasıfsız, düşük ücret ödenen, süpermarketlerde çalışan beyaz yakalı işçiler gelmektedir.
Kuşkusuz, endüstri toplumunun iktisaden sağlıklı olması açısından ima­lat sanayii çok önemlidir. Gerçekte, günümüzde istihdam, gelir, uluslar arası ticaret, hatta üretim maliyetleri açısından hizmet sektörleri daha da önem­lidir. Bu yüzden günümüzde hizmet sektörlerindeki istihdam, gelişmiş en­düstri toplumlarında önemli araştırmaların konusunu teşkil etmiştir.
Bu ülkelerde çalışanların önemli bir kısmı hizmet sektörlerinde istihdam edildiğinden, hizmet sektörleri gelirleri, milli geliri oluşturan en önemli kay­nak haline gelmiştir. Ayrıca, örneğin ABD'de hizmet sektörlerindeki ücretler daha yüksek olarak tesbit edilmiştir. Gerçekten, bu ülkede ücretler hizmet sektörlerinde en az imalat sanayii kadar ve hatta onun ortalamalarından daha yüksektir. Her ne kadar bir bütün olarak ele alındığında hizmet en­düstrilerindeki ücretler milli ortalamaların altında olmakla beraber, hizmet sektörlerindeki verimliliğin artışıyla ücret kazananların yaşama standartları gittikçe yükselmektedir.
Yakın tarihlerde hizmet sektörlerindeki gelişme, dünya ticaretindeki ar­tışın önemli bir unsuru olmuştur. Gerçekten, ABD'de 1975 yılında tüm ABD ihracatının % 15'ini oluşturan hizmet sektörü ihracatı, 1990'da &'ya yük­selmiştir. Bunun anlamı, 1990'da ABD dış ödemeler dengesine hizmet sek­törlerinin 64 milyar dolar pozitif bir ilave yapmasıdır.
Hizmet sektörlerindeki verimliliğin artışı imalat sanayii firmalarının ulus­lararası rekabetine direkt bir şekilde etki de yapmaktadır. Bu şirketler, hiz­met sektörlerinin müşterileridir ve hizmet sektörleri satın aldıkları malın fiyat ve kalitesiyle ilgilenmektedirler. Yapılan tahminlere göre, ABD eko­nomisinde endüs1ri sektörü satış değerlerinin %23'ünü hizmet sektörleri oluşturmaktadır. Bunun doğal sonucu olarak, hizmet sektörlerindeki %20'lik bir verimlilik düşüklüğü, satış maliyetlerinde %4.6'lık, yani %23 oranının %20'si nisbetinde bir düşüklüğe neden olacaktır.
Netice itibariyle, uluslararası ticarette bazı imalat şirketleri keskin bir şe­kilde karlılıklarını kaybedeceklerdir. Bu nedenle ABD'de iktisat politikasını düzenleyenler, ulusal rekabet edebilirliği düzenlerken, hizmet sektörlerinin verimliliğine çok büyük bir önem atfetmektedirler. Gerçekten, bu sektördeki verimlilik farklılıkları, milli ekonomiler arasındaki teolam verimlilik farklarının belirlenmesinde çok önemli bir rol oynamaktadırlar. ABD'de yapılan araştırmalar 5 hizmet endüstrisinin çok yüksek verimlilik başarısına sahip ol­duğunu göstermektedir. Bunlar; havayolları, iletişim, perakende ticaret, bankacılık dallandır.
Bilindiği gibi verimlilik, bir ekonominin performansını ölçmede en temel göstergelerden bir tanesidir. Prodüktivite, mal ve hizmet olarak çıktılarla, bunları üretmek için girdi olarak kullanılan kaynaklar arasındaki orandır. Milli seviyede verimlilik, bir ekonominin gücünü ölçmede en önemli gös­tergedir. Ulusal istihdam seviyesi dikkate alınmadığında, daha yüksek bir hayat standardı anlamına gelmektedir.
Artan verimlilik, ekonomik büyümeyi hızlandıran bir faktördür. Böyle bir gelişme topluma, yatırıma ayırması ve tüketmesi için ilave bir şekilde mal ve hizmetler sağlayacaktır. Böyle bir yaklaşım açısından hizmet sek­törlerinin verimliliğini ölçmek çok önemli bir büyüme stratejik faktörünü in­celeme anlamına gelecektir. Ülkeler arasında verimlilik farklarını etkileyen dolaylı ve dolaysız bazı nedenler olabilir. Bir ülke endüstrisinin bazı şeyleri farklı yapması, o işletmeleri Japon veya Avrupalı firmalardan daha az veya daha çok verimli yapacaktır.
ileri sürüldüğüne göre, ABD'de hizmet sektörü, ülkelerarası verimliliği etkileyen en önemli faktördür. Burada ele alınması gereken unsurlar arasında sermaye yoğunluğu, işgücünün vasıf seviyesi ve emeğin örgütlenmesi üretimin yapısı ve kalite farkları ve benzeri faktörler sayılabilir Bu faktörler, bir endüstrideki emek verimliliğini direkt olarak etkilemektedir Bu açıdan verimlilikte farklı bir durum ortaya çıkarmak için yönetimde bir değişme gerçekleştirilmelidir. Böyle bir yaklaşımın sonucu olarak akla diğer bir sual gelmektedir. Niçin yöneticiler belirli üretim süreçlerinin kullanılmasında belirli hizmetlerden yararlanmaya karar verirler Bu sualin cevabı kuşkusuz yöneticilerin davranışlarını etkileyen, onların vasıf seviyelerine ve hedeflerine bağlıdır.
Yöneticilerin ülkeden ülkeye neden farklı hareket ettiklerini anlamak için yöneticilerin karşılaştıkları dış güçleri incelemek gerekir. 'Bu dış faktörleri değişen talepler nisbi girdi fiyatları gibi piyasa koşullarından rekabet devlet veya özel sektör mülkiyeti, çalışma kuralları gibi yasal düzenlemelerde ve hükümet politikalarından ortaya çıkmış olabilir.
ABD'de yapılan araştırmalar, işletmelerin Avrupa ve Japonya'ya nazaran daha "yenilikçi" (innovative) olduğunu göstermiştir. Yenilik, piyasaları daha gelişmiş mal ve hizmetlerin sürülmesi veya yeni üretim metodları kul­lanılması anlamına gelmektedir. Eğer, bir endüstri veya şirket sürekli bir bi­çimde yeni hizmetler bulur veya bu malların piyasalara sürülmesinde önem­li yeni süreçler uygularsa, bunlara yenilikçi diyoruz. Bu anlamda yenilik, süreçlerden ziyade sonuçlara ağırlık vermektedir.
Bu anlamda kullanıldığında yüksek seviyede yenilikçilik daha yüksek bir verimlilik anlamına gelmekte ve bu iki faktör elele yürümektedir. Gerçekten, yapılan araştırmalara göre, bir şirket gelişmiş süreçler uyguladığı veya yeni ve daha verimli hizmetlerden yararlandığı takdirde verimliliğini artırmaktadır.
XXI. asra doğru bazı ülkelerde ve bundan da önemli olarak bazı en­düstrilerde değişmenin ızdırabı yaşanacaktır. Bazı yeni gerçekler ve yeni sosyo-ekonomik düzenler, üstesinden gelinmesi gerekli sorunlar ortaya ko­yacaktır. iddia edildiğine göre, hizmet sektörleri yeni ve büyük ölçüde daha çok sorun getiren çevre şartlarıyla karşılaşacaktır. Bu zorluk çıkaran yeni koşullar, esas itibariyle ekonomideki yapısal değişmelerden kay­naklanacaktır. Özellikle, küreselleşme sürecinde üç özel hizmet sektörünün bu değişimler karşısında zorlanacağını, bunların esas itibariyle havayolları ulaşımı, haberleşme ve bankalar yani finans hizmetleri olduğu ifade edil­mektedir. Batı tecrübeleri, özellikle hizmet sektörlerinin üç yöndeki önemli değişmelerden etkileneceği ni ifade etmektedir. Bunlar;
a) Ciddi bir biçimde ortaya çıkan, "kuralsızlaştırma" (deregulation),
b) "Özelleştirme" (privatization),
c) "Gittikçe büyüyen küreselleşme" (globalization), işletme yönetimi üzerinde çok önemli etkiler yapmakta ve onları stratejilerini yeniden dü­zenlemeye zorlamaktadır.
1960'larda Danjel Beli bize endüstri-ötesi toplumun yakında geleceğini ifade etmişti. Gerçekten, günümüzde "hizmet ekonomileri" veya "bilgi top­lumu" dönemi yaşanmaktadır. Hizmet sektöründeki gelişmelere rağmen as­lında imalat sanayii, milli gelirdeki stratejik payını korumaktadır. Hizmet sek­törlerindeki büyüme, üretimden ziyade kendini istihdamda ortaya koymaktadır. Gerçekten, ABD'de toplam işgücünün °/07S'ini oluşturan hiz­met sektörü, GSMH’nın %50'sini üretmektedir. Buna mukabil, GSMH’nın %50'sini üreten sanayi sektörü ise, istihdamın sadece %25'ini oluş­turmaktadır. Burada dikkati çeken önemli nokta, hizmet sektörlerindeki ve­rimliliğin sanayi sektörüne nazaran nisbeten daha düşük oluşudur.' Kuş­kusuz, küreselleşmenin hızlanmasıyla her toplum verimlilik kavramını çok önemli bir faktör olarak dikkate almaya başlamıştır. Özellikle, "rekabet ede­bilirlik" (competitiveness) verimliliğin önemini daha da artırmıştır.
Eğer bir ülke rekabet edebilir olmak istiyorsa, ekonominin tüm sektörleri rekabet edebilir olmalıdır. Çünkü, verimlilikteki yetersizlik, artan maliyetler olarak diğer sektörlere hızla transfer olacaktır. Bu nedenle, günümüzde hizmet sektörü işletmelerinin rekabet edebilirliği, etkinliği ve verimliliği gittikçe daha büyük bir ilgi toplamaya başlamıştır.
Kuşkusuz, hizmet sektörlerindeki etkinliği artırmada bazıları basit, bazıları karmaşık olan çok sayıda faktör rol oynamaktadır. ileri sürüldüğün göre, bu yeni ekonomik yapıda "bilgi teknolojisi" (information technolog) birçok hizmet sektörünün doğuşuna ve büyümesine yol açması nedeniyle çok önemli bir faktördür. Dağıtım hizmetlerinin yeniden yapılanması gerekmektedir.
Gerçekten, 1986 ile 1990 arasında ABD'de hizmet işletmelerinin yılı yabancı yatırımı, ortalama olarak 26 milyar dolara ulaşmıştır. imalata giden yatırım ise 28 milyar dolardır. 1992'de hizmet sektörleri toplam dünya ticaretinin %20'sine ulaşmıştır. Bu oran, Amerika'nın ihracatında %30'a varmaktadır. Hizmet sektörleri uluslararası ticarette en hızlı artan sektörü oluşturmaktadır.
kaynak


Misafir 4 Aralık 2009 17:15

Alıntı:

hizmet sektoru nedir
"yaa acil hizmet sektörünün tanımı" lazım bana yardımcı olun lütfenn........


Misafir 29 Ocak 2010 15:44

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1590215)
"yaa acil hizmet sektörünün tanımı" lazım bana yardımcı olun lütfenn........

Hizmet Sektörünün tanımı
Bizzat kendi çalışmasına ve ilmi ve mesleki bilgiye dayanan, ticari mahiyette
olmayan, ticari sektör ve imalat sektörü dışındaki işlerle uğraşan işletmelere “Hizmet
Sektörü” işletmeleri diyebiliriz. insan ilişkilerine dayalı işlerdir. eğitim, sağlık, turizm, sanat, danışmanlık vb. işler gerçekten beyin gücü olarak inanılmaz çaba ister.


Misafir 17 Şubat 2010 20:45

Hizmet sektörünün kolları nedir?
 
hizmet sektörünün kolları nelerdir eğitim gibi mesela


The Unique 17 Şubat 2010 22:41

.
Alıntı:

Keten Prenses adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1337060)
Hizmet Sektörleri


Kurumsal Yapı
  • Avrupa Birliği İlişkileri
  • Basın Yayın
  • Bilgi Teknoloji ve Sistemleri
  • Eğitim
  • Halkla İlişkiler
  • İnsan Kaynakları
  • Stratejik Yönetim
  • Tedarik ve Stoklama
  • Yazı İşleri ve Kararlar
Kamu Düzeni - Afet ve Risk Yönetimi
  • Acil Yardım
  • Afet Koordinasyon
  • İtfaiye
  • Ruhsat ve Denetim
  • Zabıta
  • Zemin ve Deprem İnceleme
İktisadi Faaliyetler
  • Hal Tesisleri
  • İştirakler
  • Sosyal İşler
Mali Yönetim
  • Bütçe
  • Finansman
  • Gelirler
  • Giderler
  • Mali Kontrol
Emlak Yönetimi
  • Emlak
  • Mesken ve Gecekondu
  • İstimlak
Planlama ve İmar
  • Harita
  • İmar
  • Kentsel Dönüşüm
  • Kentsel Tasarım
  • Planlama
  • Projeler
Çevre Koruma
  • Atık Yönetimi
  • Geri Dönüşüm
  • Çevre Bilinci
  • Deniz Kirliliğinin Önlenmesi
  • Gürültü Kirliliği
  • Hava Kalitesi
  • Mezarlıklar
  • Park ve Bahçeler
  • Su Kalitesi
  • Su Tasarrufu
Ulaşım
  • Ulaşım Planlama ve Projelendirme
  • Raylı Sistemler
  • Karayolu Sistemleri ve Tünel Yollar
  • Trafik Yönetim Sistemleri
  • Toplu Ulaşım Hizmetleri
  • Yolların Bakımı ve Onarımı
Sağlık - Sosyal Yardım ve Toplum Refahı
  • Darülaceze
  • Sağlık ve Hıfzıssıhha
  • Sosyal Hizmetler ve Engelliler
  • Veteriner ve Mezbahalar
Kültür Turizm ve Tanıtım
  • Dış İlişkiler
  • Kültür Turizm ve Tanıtım
  • Tarihi ve Kültürel Çevre
Altyapı
  • Yapım İşleri
  • İçme Suyu
  • Atık Su
  • Enerji Yönetimi
Spor
  • Spor Tesisleri

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1699074)
hizmet sektörünün kolları nelerdir eğitim gibi mesela



Misafir 20 Şubat 2010 17:44

eğitim gibi hizmet sektörünün kolları


Misafir 24 Şubat 2010 16:10

HİZMET KOLLARINI ARAŞTIRMAK İSTİYORUM MADDE MADDE


Misafir 3 Mart 2010 15:59

üründen ziyade hizmet arz eden sektörlerdir, emek yoğundur, iş gücü üründen ön plandadır.
(° bkz: hastane)
(° bkz: restaurant)
(° bkz: cafe)
(° bkz: otel).
birebir insan ilişkilerine dayalı işlerdir. eğitim, sağlık, turizm, sanat, danışmanlık vb. işler gerçekten beyin gücü olarak inanılmaz çaba ister


Misafir 6 Mart 2010 17:47

hizmet sektörü kolları nelerdir
 
hizmet sektörü kolları nelerdir


Misafir 10 Mart 2010 17:24

hizmet sektörleri nelerdir 5örnek
 
hizmet sektörleri nelerdir 5 örnek verin ödevim varda


_KleopatrA_ 10 Mart 2010 17:29

Alıntı:

Keten Prenses adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1337058)
hizmet sektoru





  1. üründen ziyade hizmet arz eden sektörlerdir, emek yoğundur, iş gücü üründen ön plandadır.
    (° bkz: hastane)
    (° bkz: restaurant)
    (° bkz: cafe)
    (° bkz: otel).
  2. birebir insan ilişkilerine dayalı işlerdir. eğitim, sağlık, turizm, sanat, danışmanlık vb. işler gerçekten beyin gücü olarak inanılmaz çaba ister.

Hizmet Sektörleri


Kurumsal Yapı
  • Avrupa Birliği İlişkileri
  • Basın Yayın
  • Bilgi Teknoloji ve Sistemleri
  • Eğitim
  • Halkla İlişkiler
  • İnsan Kaynakları
  • Stratejik Yönetim
  • Tedarik ve Stoklama
  • Yazı İşleri ve Kararlar
Kamu Düzeni - Afet ve Risk Yönetimi
  • Acil Yardım
  • Afet Koordinasyon
  • İtfaiye
  • Ruhsat ve Denetim
  • Zabıta
  • Zemin ve Deprem İnceleme
İktisadi Faaliyetler
  • Hal Tesisleri
  • İştirakler
  • Sosyal İşler
Mali Yönetim
  • Bütçe
  • Finansman
  • Gelirler
  • Giderler
  • Mali Kontrol
Emlak Yönetimi
  • Emlak
  • Mesken ve Gecekondu
  • İstimlak
Planlama ve İmar
  • Harita
  • İmar
  • Kentsel Dönüşüm
  • Kentsel Tasarım
  • Planlama
  • Projeler
Çevre Koruma
  • Atık Yönetimi
  • Geri Dönüşüm
  • Çevre Bilinci
  • Deniz Kirliliğinin Önlenmesi
  • Gürültü Kirliliği
  • Hava Kalitesi
  • Mezarlıklar
  • Park ve Bahçeler
  • Su Kalitesi
  • Su Tasarrufu
Ulaşım
  • Ulaşım Planlama ve Projelendirme
  • Raylı Sistemler
  • Karayolu Sistemleri ve Tünel Yollar
  • Trafik Yönetim Sistemleri
  • Toplu Ulaşım Hizmetleri
  • Yolların Bakımı ve Onarımı
Sağlık - Sosyal Yardım ve Toplum Refahı
  • Darülaceze
  • Sağlık ve Hıfzıssıhha
  • Sosyal Hizmetler ve Engelliler
  • Veteriner ve Mezbahalar
Kültür Turizm ve Tanıtım
  • Dış İlişkiler
  • Kültür Turizm ve Tanıtım
  • Tarihi ve Kültürel Çevre
Altyapı
  • Yapım İşleri
  • İçme Suyu
  • Atık Su
  • Enerji Yönetimi
Spor
  • Spor Tesisleri


Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1719639)
hizmet sektörü kolları nelerdir

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1724862)
hizmet sektörleri nelerdir 5 örnek verin ödevim varda



KISA VE ÖZCE 29 Mart 2010 22:45

HİZMET SEKTÖRÜNÜN KOLLARI
 
Hizmet sektörünün kolları:
BAŞLICA HİZMET SEKTÖRLERİ
Ajanslar
Bakıcı
Cilalama parlatma
Dalgıç su altı hizmetleri
Danışmanlıkve Eğitim
dedektiflik
Dezenfekte ve arıtma
Fatura tahsilat
Fotoğrafcılık
Organizasyon
Güzellik ve bakım
Müzik
Süsleme tasarım
Yemek
İlaçlama
İnşaat
OLMAKTADIR


Misafir 30 Mart 2010 21:56

hizmet sektörü nedir acaba


Misafir 31 Mart 2010 17:21

hizmet sektörü içinde son yıllarda en hızlı gelişen alan hangisidir? acil lazımmm


sdfg 9 Nisan 2010 13:40

asdf
 
Hizmet Sektörü ve Verimlilik
Günümüzde endüstri toplumlarında hizmet sektörünün, milli gelir ve is tihdamın en önemli bölümünü oluşturması yanında, bu sektör aynı za manda uluslararası ticaretin ve geleneksel imalat sanayiindeki maliyetlerin geniş ve büyüyen kısmını da teşkil etmektedir. Böylece, günümüzde kü reselleşen dünyamızda, hizmet sektörleri arasındaki verimlilik farklılıkları, milli ekonomilerin büyük ölçüde verimlilik farklarını da tayin etmektedir. Hiz met sektörlerine baktığımızda, genelde aklımıza vasıfsız, düşük ücret ödenen, süpermarketlerde çalışan beyaz yakalı işçiler gelmektedir.
Kuşkusuz, endüstri toplumunun iktisaden sağlıklı olması açısından ima lat sanayii çok önemlidir. Gerçekte, günümüzde istihdam, gelir, uluslar arası ticaret, hatta üretim maliyetleri açısından hizmet sektörleri daha da önem lidir. Bu yüzden günümüzde hizmet sektörlerindeki istihdam, gelişmiş en düstri toplumlarında önemli araştırmaların konusunu teşkil etmiştir.
Bu ülkelerde çalışanların önemli bir kısmı hizmet sektörlerinde istihdam edildiğinden, hizmet sektörleri gelirleri, milli geliri oluşturan en önemli kay nak haline gelmiştir. Ayrıca, örneğin ABD'de hizmet sektörlerindeki ücretler daha yüksek olarak tesbit edilmiştir. Gerçekten, bu ülkede ücretler hizmet sektörlerinde en az imalat sanayii kadar ve hatta onun ortalamalarından daha yüksektir. Her ne kadar bir bütün olarak ele alındığında hizmet en düstrilerindeki ücretler milli ortalamaların altında olmakla beraber, hizmet sektörlerindeki verimliliğin artışıyla ücret kazananların yaşama standartları gittikçe yükselmektedir.
Yakın tarihlerde hizmet sektörlerindeki gelişme, dünya ticaretindeki ar tışın önemli bir unsuru olmuştur. Gerçekten, ABD'de 1975 yılında tüm ABD ihracatının % 15'ini oluşturan hizmet sektörü ihracatı, 1990'da &'ya yük selmiştir. Bunun anlamı, 1990'da ABD dış ödemeler dengesine hizmet sek törlerinin 64 milyar dolar pozitif bir ilave yapmasıdır.
Hizmet sektörlerindeki verimliliğin artışı imalat sanayii firmalarının ulus lararası rekabetine direkt bir şekilde etki de yapmaktadır. Bu şirketler, hiz met sektörlerinin müşterileridir ve hizmet sektörleri satın aldıkları malın fiyat ve kalitesiyle ilgilenmektedirler. Yapılan tahminlere göre, ABD eko nomisinde endüs1ri sektörü satış değerlerinin %23'ünü hizmet sektörleri oluşturmaktadır. Bunun doğal sonucu olarak, hizmet sektörlerindeki %20'lik bir verimlilik düşüklüğü, satış maliyetlerinde %4.6'lık, yani %23 oranının %20'si nisbetinde bir düşüklüğe neden olacaktır.
Netice itibariyle, uluslararası ticarette bazı imalat şirketleri keskin bir şe kilde karlılıklarını kaybedeceklerdir. Bu nedenle ABD'de iktisat politikasını düzenleyenler, ulusal rekabet edebilirliği düzenlerken, hizmet sektörlerinin verimliliğine çok büyük bir önem atfetmektedirler. Gerçekten, bu sektördeki verimlilik farklılıkları, milli ekonomiler arasındaki teolam verimlilik farklarının belirlenmesinde çok önemli bir rol oynamaktadırlar. ABD'de yapılan araştırmalar 5 hizmet endüstrisinin çok yüksek verimlilik başarısına sahip ol duğunu göstermektedir. Bunlar; havayolları, iletişim, perakende ticaret, bankacılık dallandır.
Bilindiği gibi verimlilik, bir ekonominin performansını ölçmede en temel göstergelerden bir tanesidir. Prodüktivite, mal ve hizmet olarak çıktılarla, bunları üretmek için girdi olarak kullanılan kaynaklar arasındaki orandır. Milli seviyede verimlilik, bir ekonominin gücünü ölçmede en önemli gös tergedir. Ulusal istihdam seviyesi dikkate alınmadığında, daha yüksek bir hayat standardı anlamına gelmektedir.
Artan verimlilik, ekonomik büyümeyi hızlandıran bir faktördür. Böyle bir gelişme topluma, yatırıma ayırması ve tüketmesi için ilave bir şekilde mal ve hizmetler sağlayacaktır. Böyle bir yaklaşım açısından hizmet sek törlerinin verimliliğini ölçmek çok önemli bir büyüme stratejik faktörünü in celeme anlamına gelecektir. Ülkeler arasında verimlilik farklarını etkileyen dolaylı ve dolaysız bazı nedenler olabilir. Bir ülke endüstrisinin bazı şeyleri farklı yapması, o işletmeleri Japon veya Avrupalı firmalardan daha az veya daha çok verimli yapacaktır.
ileri sürüldüğüne göre, ABD'de hizmet sektörü, ülkelerarası verimliliği etkileyen en önemli faktördür. Burada ele alınması gereken unsurlar arasında sermaye yoğunluğu, işgücünün vasıf seviyesi ve emeğin örgütlenmesi üretimin yapısı ve kalite farkları ve benzeri faktörler sayılabilir Bu faktörler, bir endüstrideki emek verimliliğini direkt olarak etkilemektedir Bu açıdan verimlilikte farklı bir durum ortaya çıkarmak için yönetimde bir değişme gerçekleştirilmelidir. Böyle bir yaklaşımın sonucu olarak akla diğer bir sual gelmektedir. Niçin yöneticiler belirli üretim süreçlerinin kullanılmasında belirli hizmetlerden yararlanmaya karar verirler Bu sualin cevabı kuşkusuz yöneticilerin davranışlarını etkileyen, onların vasıf seviyelerine ve hedeflerine bağlıdır.
Yöneticilerin ülkeden ülkeye neden farklı hareket ettiklerini anlamak için yöneticilerin karşılaştıkları dış güçleri incelemek gerekir. 'Bu dış faktörleri değişen talepler nisbi girdi fiyatları gibi piyasa koşullarından rekabet devlet veya özel sektör mülkiyeti, çalışma kuralları gibi yasal düzenlemelerde ve hükümet politikalarından ortaya çıkmış olabilir.
ABD'de yapılan araştırmalar, işletmelerin Avrupa ve Japonya'ya nazaran daha "yenilikçi" (innovative) olduğunu göstermiştir. Yenilik, piyasaları daha gelişmiş mal ve hizmetlerin sürülmesi veya yeni üretim metodları kul lanılması anlamına gelmektedir. Eğer, bir endüstri veya şirket sürekli bir bi çimde yeni hizmetler bulur veya bu malların piyasalara sürülmesinde önem li yeni süreçler uygularsa, bunlara yenilikçi diyoruz. Bu anlamda yenilik, süreçlerden ziyade sonuçlara ağırlık vermektedir.
Bu anlamda kullanıldığında yüksek seviyede yenilikçilik daha yüksek bir verimlilik anlamına gelmekte ve bu iki faktör elele yürümektedir. Gerçekten, yapılan araştırmalara göre, bir şirket gelişmiş süreçler uyguladığı veya yeni ve daha verimli hizmetlerden yararlandığı takdirde verimliliğini artırmaktadır.
XXI. asra doğru bazı ülkelerde ve bundan da önemli olarak bazı en düstrilerde değişmenin ızdırabı yaşanacaktır. Bazı yeni gerçekler ve yeni sosyo-ekonomik düzenler, üstesinden gelinmesi gerekli sorunlar ortaya ko yacaktır. iddia edildiğine göre, hizmet sektörleri yeni ve büyük ölçüde daha çok sorun getiren çevre şartlarıyla karşılaşacaktır. Bu zorluk çıkaran yeni koşullar, esas itibariyle ekonomideki yapısal değişmelerden kay naklanacaktır. Özellikle, küreselleşme sürecinde üç özel hizmet sektörünün bu değişimler karşısında zorlanacağını, bunların esas itibariyle havayolları ulaşımı, haberleşme ve bankalar yani finans hizmetleri olduğu ifade edil mektedir. Batı tecrübeleri, özellikle hizmet sektörlerinin üç yöndeki önemli değişmelerden etkileneceği ni ifade etmektedir. Bunlar;
a) Ciddi bir biçimde ortaya çıkan, "kuralsızlaştırma" (deregulation),
b) "Özelleştirme" (privatization),
c) "Gittikçe büyüyen küreselleşme" (globalization), işletme yönetimi üzerinde çok önemli etkiler yapmakta ve onları stratejilerini yeniden dü zenlemeye zorlamaktadır.
1960'larda Danjel Beli bize endüstri-ötesi toplumun yakında geleceğini ifade etmişti. Gerçekten, günümüzde "hizmet ekonomileri" veya "bilgi top lumu" dönemi yaşanmaktadır. Hizmet sektöründeki gelişmelere rağmen as lında imalat sanayii, milli gelirdeki stratejik payını korumaktadır. Hizmet sek törlerindeki büyüme, üretimden ziyade kendini istihdamda ortaya koymaktadır. Gerçekten, ABD'de toplam işgücünün °/07S'ini oluşturan hiz met sektörü, GSMH’nın %50'sini üretmektedir. Buna mukabil, GSMH’nın %50'sini üreten sanayi sektörü ise, istihdamın sadece %25'ini oluş turmaktadır. Burada dikkati çeken önemli nokta, hizmet sektörlerindeki ve rimliliğin sanayi sektörüne nazaran nisbeten daha düşük oluşudur.' Kuş kusuz, küreselleşmenin hızlanmasıyla her toplum verimlilik kavramını çok önemli bir faktör olarak dikkate almaya başlamıştır. Özellikle, "rekabet ede bilirlik" (competitiveness) verimliliğin önemini daha da artırmıştır.
Eğer bir ülke rekabet edebilir olmak istiyorsa, ekonominin tüm sektörleri rekabet edebilir olmalıdır. Çünkü, verimlilikteki yetersizlik, artan maliyetler olarak diğer sektörlere hızla transfer olacaktır. Bu nedenle, günümüzde hizmet sektörü işletmelerinin rekabet edebilirliği, etkinliği ve verimliliği gittikçe daha büyük bir ilgi toplamaya başlamıştır.
Kuşkusuz, hizmet sektörlerindeki etkinliği artırmada bazıları basit, bazıları karmaşık olan çok sayıda faktör rol oynamaktadır. ileri sürüldüğün göre, bu yeni ekonomik yapıda "bilgi teknolojisi" (information technolog) birçok hizmet sektörünün doğuşuna ve büyümesine yol açması nedeniyle çok önemli bir faktördür. Dağıtım hizmetlerinin yeniden yapılanması gerekmektedir.
Gerçekten, 1986 ile 1990 arasında ABD'de hizmet işletmelerinin yılı yabancı yatırımı, ortalama olarak 26 milyar dolara ulaşmıştır. imalata giden yatırım ise 28 milyar dolardır. 1992'de hizmet sektörleri toplam dünya ticaretinin %20'sine ulaşmıştır. Bu oran, Amerika'nın ihracatında %30'a varmaktadır. Hizmet sektörleri uluslararası ticarette en hızlı artan sektörü oluşturmaktadır.


sessiz melek 12 Nisan 2010 21:36

himet setörü
 
himet sektörü nedir.bununun anlamı nedir.onu öğrenmek istiyorum.


Misafir 14 Nisan 2010 15:41

hizmet sektörünün iş kolları nelerdir


Misafir 14 Nisan 2010 15:59

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1757141)
hizmet sektörünün iş kolları nelerdir

Alıntı:

Keten Prenses adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1337060)
Hizmet Sektörleri


Kurumsal Yapı
  • Avrupa Birliği İlişkileri
  • Basın Yayın
  • Bilgi Teknoloji ve Sistemleri
  • Eğitim
  • Halkla İlişkiler
  • İnsan Kaynakları
  • Stratejik Yönetim
  • Tedarik ve Stoklama
  • Yazı İşleri ve Kararlar
Kamu Düzeni - Afet ve Risk Yönetimi
  • Acil Yardım
  • Afet Koordinasyon
  • İtfaiye
  • Ruhsat ve Denetim
  • Zabıta
  • Zemin ve Deprem İnceleme
İktisadi Faaliyetler
  • Hal Tesisleri
  • İştirakler
  • Sosyal İşler
Mali Yönetim
  • Bütçe
  • Finansman
  • Gelirler
  • Giderler
  • Mali Kontrol
Emlak Yönetimi
  • Emlak
  • Mesken ve Gecekondu
  • İstimlak
Planlama ve İmar
  • Harita
  • İmar
  • Kentsel Dönüşüm
  • Kentsel Tasarım
  • Planlama
  • Projeler
Çevre Koruma
  • Atık Yönetimi
  • Geri Dönüşüm
  • Çevre Bilinci
  • Deniz Kirliliğinin Önlenmesi
  • Gürültü Kirliliği
  • Hava Kalitesi
  • Mezarlıklar
  • Park ve Bahçeler
  • Su Kalitesi
  • Su Tasarrufu
Ulaşım
  • Ulaşım Planlama ve Projelendirme
  • Raylı Sistemler
  • Karayolu Sistemleri ve Tünel Yollar
  • Trafik Yönetim Sistemleri
  • Toplu Ulaşım Hizmetleri
  • Yolların Bakımı ve Onarımı
Sağlık - Sosyal Yardım ve Toplum Refahı
  • Darülaceze
  • Sağlık ve Hıfzıssıhha
  • Sosyal Hizmetler ve Engelliler
  • Veteriner ve Mezbahalar
Kültür Turizm ve Tanıtım
  • Dış İlişkiler
  • Kültür Turizm ve Tanıtım
  • Tarihi ve Kültürel Çevre
Altyapı
  • Yapım İşleri
  • İçme Suyu
  • Atık Su
  • Enerji Yönetimi
Spor
  • Spor Tesisleri

İnceleyiniz.


Misafir 14 Ekim 2010 10:16

dikkat
 
Acilen hizmet sektörünün tanımı lazım bana acele öğretmen istedi yarına kadarrrrrrrr


Misafir 17 Ekim 2010 14:08

hizmet sektörünün kolları
 
Hizmet sektörünün kolları nelerdir?

Hizmet sektörünün kolları nelerdir?


hizmet sektoru





1. üründen ziyade hizmet arz eden sektörlerdir, emek yoğundur, iş gücü üründen ön plandadır.
(° bkz: hastane)
(° bkz: restaurant)
(° bkz: cafe)
(° bkz: otel).
2. birebir insan ilişkilerine dayalı işlerdir. eğitim, sağlık, turizm, sanat, danışmanlık vb. işler gerçekten beyin gücü olarak inanılmaz çaba ister.





Hizmet Sektörleri


Kurumsal Yapı

* Avrupa Birliği İlişkileri
* Basın Yayın
* Bilgi Teknoloji ve Sistemleri
* Eğitim
* Halkla İlişkiler
* İnsan Kaynakları
* Stratejik Yönetim
* Tedarik ve Stoklama
* Yazı İşleri ve Kararlar

Kamu Düzeni - Afet ve Risk Yönetimi

* Acil Yardım
* Afet Koordinasyon
* İtfaiye
* Ruhsat ve Denetim
* Zabıta
* Zemin ve Deprem İnceleme

İktisadi Faaliyetler

* Hal Tesisleri
* İştirakler
* Sosyal İşler

Mali Yönetim

* Bütçe
* Finansman
* Gelirler
* Giderler
* Mali Kontrol

Emlak Yönetimi

* Emlak
* Mesken ve Gecekondu
* İstimlak

Planlama ve İmar

* Harita
* İmar
* Kentsel Dönüşüm
* Kentsel Tasarım
* Planlama
* Projeler

Çevre Koruma

* Atık Yönetimi
* Geri Dönüşüm
* Çevre Bilinci
* Deniz Kirliliğinin Önlenmesi
* Gürültü Kirliliği
* Hava Kalitesi
* Mezarlıklar
* Park ve Bahçeler
* Su Kalitesi
* Su Tasarrufu

Ulaşım

* Ulaşım Planlama ve Projelendirme
* Raylı Sistemler
* Karayolu Sistemleri ve Tünel Yollar
* Trafik Yönetim Sistemleri
* Toplu Ulaşım Hizmetleri
* Yolların Bakımı ve Onarımı

Sağlık - Sosyal Yardım ve Toplum Refahı

* Darülaceze
* Sağlık ve Hıfzıssıhha
* Sosyal Hizmetler ve Engelliler
* Veteriner ve Mezbahalar

Kültür Turizm ve Tanıtım

* Dış İlişkiler
* Kültür Turizm ve Tanıtım
* Tarihi ve Kültürel Çevre

Altyapı

* Yapım İşleri
* İçme Suyu
* Atık Su
* Enerji Yönetimi

Spor

* Spor Tesisleri


Misafir 13 Şubat 2011 11:57

eğitim gibi hizmet sektörünün kolları lazım acilll ödev yapcam ama bulamıyorummm:(


Misafir 26 Şubat 2011 20:09

Hizmet Sektörleri


Kurumsal Yapı

Avrupa Birliği İlişkileri
Basın Yayın
Bilgi Teknoloji ve Sistemleri
Eğitim
Halkla İlişkiler
İnsan Kaynakları
Stratejik Yönetim
Tedarik ve Stoklama
Yazı İşleri ve Kararlar
Kamu Düzeni - Afet ve Risk Yönetimi

Acil Yardım
Afet Koordinasyon
İtfaiye
Ruhsat ve Denetim
Zabıta
Zemin ve Deprem İnceleme
İktisadi Faaliyetler

Hal Tesisleri
İştirakler
Sosyal İşler
Mali Yönetim

Bütçe
Finansman
Gelirler
Giderler
Mali Kontrol
Emlak Yönetimi

Emlak
Mesken ve Gecekondu
İstimlak
Planlama ve İmar

Harita
İmar
Kentsel Dönüşüm
Kentsel Tasarım
Planlama
Projeler
Çevre Koruma

Atık Yönetimi
Geri Dönüşüm
Çevre Bilinci
Deniz Kirliliğinin Önlenmesi
Gürültü Kirliliği
Hava Kalitesi
Mezarlıklar
Park ve Bahçeler
Su Kalitesi
Su Tasarrufu
Ulaşım

Ulaşım Planlama ve Projelendirme
Raylı Sistemler
Karayolu Sistemleri ve Tünel Yollar
Trafik Yönetim Sistemleri
Toplu Ulaşım Hizmetleri
Yolların Bakımı ve Onarımı
Sağlık - Sosyal Yardım ve Toplum Refahı

Darülaceze
Sağlık ve Hıfzıssıhha
Sosyal Hizmetler ve Engelliler
Veteriner ve Mezbahalar
Kültür Turizm ve Tanıtım

Dış İlişkiler
Kültür Turizm ve Tanıtım
Tarihi ve Kültürel Çevre
Altyapı

Yapım İşleri
İçme Suyu
Atık Su
Enerji Yönetimi
Spor

Spor Tesisleri


--------------------------------------------------------------------------------


09-03-2009 #4 (mesaj-linki)
Keten Prenses





Hizmet Sektörü ve Verimlilik
Günümüzde endüstri toplumlarında hizmet sektörünün, milli gelir ve is­tihdamın en önemli bölümünü oluşturması yanında, bu sektör aynı za­manda uluslararası ticaretin ve geleneksel imalat sanayiindeki maliyetlerin geniş ve büyüyen kısmını da teşkil etmektedir. Böylece, günümüzde kü­reselleşen dünyamızda, hizmet sektörleri arasındaki verimlilik farklılıkları, milli ekonomilerin büyük ölçüde verimlilik farklarını da tayin etmektedir. Hiz­met sektörlerine baktığımızda, genelde aklımıza vasıfsız, düşük ücret ödenen, süpermarketlerde çalışan beyaz yakalı işçiler gelmektedir.
Kuşkusuz, endüstri toplumunun iktisaden sağlıklı olması açısından ima­lat sanayii çok önemlidir. Gerçekte, günümüzde istihdam, gelir, uluslar arası ticaret, hatta üretim maliyetleri açısından hizmet sektörleri daha da önem­lidir. Bu yüzden günümüzde hizmet sektörlerindeki istihdam, gelişmiş en­düstri toplumlarında önemli araştırmaların konusunu teşkil etmiştir.
Bu ülkelerde çalışanların önemli bir kısmı hizmet sektörlerinde istihdam edildiğinden, hizmet sektörleri gelirleri, milli geliri oluşturan en önemli kay­nak haline gelmiştir. Ayrıca, örneğin ABD'de hizmet sektörlerindeki ücretler daha yüksek olarak tesbit edilmiştir. Gerçekten, bu ülkede ücretler hizmet sektörlerinde en az imalat sanayii kadar ve hatta onun ortalamalarından daha yüksektir. Her ne kadar bir bütün olarak ele alındığında hizmet en­düstrilerindeki ücretler milli ortalamaların altında olmakla beraber, hizmet sektörlerindeki verimliliğin artışıyla ücret kazananların yaşama standartları gittikçe yükselmektedir.
Yakın tarihlerde hizmet sektörlerindeki gelişme, dünya ticaretindeki ar­tışın önemli bir unsuru olmuştur. Gerçekten, ABD'de 1975 yılında tüm ABD ihracatının % 15'ini oluşturan hizmet sektörü ihracatı, 1990'da &'ya yük­selmiştir. Bunun anlamı, 1990'da ABD dış ödemeler dengesine hizmet sek­törlerinin 64 milyar dolar pozitif bir ilave yapmasıdır.
Hizmet sektörlerindeki verimliliğin artışı imalat sanayii firmalarının ulus­lararası rekabetine direkt bir şekilde etki de yapmaktadır. Bu şirketler, hiz­met sektörlerinin müşterileridir ve hizmet sektörleri satın aldıkları malın fiyat ve kalitesiyle ilgilenmektedirler. Yapılan tahminlere göre, ABD eko­nomisinde endüs1ri sektörü satış değerlerinin %23'ünü hizmet sektörleri oluşturmaktadır. Bunun doğal sonucu olarak, hizmet sektörlerindeki %20'lik bir verimlilik düşüklüğü, satış maliyetlerinde %4.6'lık, yani %23 oranının %20'si nisbetinde bir düşüklüğe neden olacaktır.
Netice itibariyle, uluslararası ticarette bazı imalat şirketleri keskin bir şe­kilde karlılıklarını kaybedeceklerdir. Bu nedenle ABD'de iktisat politikasını düzenleyenler, ulusal rekabet edebilirliği düzenlerken, hizmet sektörlerinin verimliliğine çok büyük bir önem atfetmektedirler. Gerçekten, bu sektördeki verimlilik farklılıkları, milli ekonomiler arasındaki teolam verimlilik farklarının belirlenmesinde çok önemli bir rol oynamaktadırlar. ABD'de yapılan araştırmalar 5 hizmet endüstrisinin çok yüksek verimlilik başarısına sahip ol­duğunu göstermektedir. Bunlar; havayolları, iletişim, perakende ticaret, bankacılık dallandır.
Bilindiği gibi verimlilik, bir ekonominin performansını ölçmede en temel göstergelerden bir tanesidir. Prodüktivite, mal ve hizmet olarak çıktılarla, bunları üretmek için girdi olarak kullanılan kaynaklar arasındaki orandır. Milli seviyede verimlilik, bir ekonominin gücünü ölçmede en önemli gös­tergedir. Ulusal istihdam seviyesi dikkate alınmadığında, daha yüksek bir hayat standardı anlamına gelmektedir.
Artan verimlilik, ekonomik büyümeyi hızlandıran bir faktördür. Böyle bir gelişme topluma, yatırıma ayırması ve tüketmesi için ilave bir şekilde mal ve hizmetler sağlayacaktır. Böyle bir yaklaşım açısından hizmet sek­törlerinin verimliliğini ölçmek çok önemli bir büyüme stratejik faktörünü in­celeme anlamına gelecektir. Ülkeler arasında verimlilik farklarını etkileyen dolaylı ve dolaysız bazı nedenler olabilir. Bir ülke endüstrisinin bazı şeyleri farklı yapması, o işletmeleri Japon veya Avrupalı firmalardan daha az veya daha çok verimli yapacaktır.
ileri sürüldüğüne göre, ABD'de hizmet sektörü, ülkelerarası verimliliği etkileyen en önemli faktördür. Burada ele alınması gereken unsurlar arasında sermaye yoğunluğu, işgücünün vasıf seviyesi ve emeğin örgütlenmesi üretimin yapısı ve kalite farkları ve benzeri faktörler sayılabilir Bu faktörler, bir endüstrideki emek verimliliğini direkt olarak etkilemektedir Bu açıdan verimlilikte farklı bir durum ortaya çıkarmak için yönetimde bir değişme gerçekleştirilmelidir. Böyle bir yaklaşımın sonucu olarak akla diğer bir sual gelmektedir. Niçin yöneticiler belirli üretim süreçlerinin kullanılmasında belirli hizmetlerden yararlanmaya karar verirler Bu sualin cevabı kuşkusuz yöneticilerin davranışlarını etkileyen, onların vasıf seviyelerine ve hedeflerine bağlıdır.
Yöneticilerin ülkeden ülkeye neden farklı hareket ettiklerini anlamak için yöneticilerin karşılaştıkları dış güçleri incelemek gerekir. 'Bu dış faktörleri değişen talepler nisbi girdi fiyatları gibi piyasa koşullarından rekabet devlet veya özel sektör mülkiyeti, çalışma kuralları gibi yasal düzenlemelerde ve hükümet politikalarından ortaya çıkmış olabilir.
ABD'de yapılan araştırmalar, işletmelerin Avrupa ve Japonya'ya nazaran daha "yenilikçi" (innovative) olduğunu göstermiştir. Yenilik, piyasaları daha gelişmiş mal ve hizmetlerin sürülmesi veya yeni üretim metodları kul­lanılması anlamına gelmektedir. Eğer, bir endüstri veya şirket sürekli bir bi­çimde yeni hizmetler bulur veya bu malların piyasalara sürülmesinde önem­li yeni süreçler uygularsa, bunlara yenilikçi diyoruz. Bu anlamda yenilik, süreçlerden ziyade sonuçlara ağırlık vermektedir.
Bu anlamda kullanıldığında yüksek seviyede yenilikçilik daha yüksek bir verimlilik anlamına gelmekte ve bu iki faktör elele yürümektedir. Gerçekten, yapılan araştırmalara göre, bir şirket gelişmiş süreçler uyguladığı veya yeni ve daha verimli hizmetlerden yararlandığı takdirde verimliliğini artırmaktadır.
XXI. asra doğru bazı ülkelerde ve bundan da önemli olarak bazı en­düstrilerde değişmenin ızdırabı yaşanacaktır. Bazı yeni gerçekler ve yeni sosyo-ekonomik düzenler, üstesinden gelinmesi gerekli sorunlar ortaya ko­yacaktır. iddia edildiğine göre, hizmet sektörleri yeni ve büyük ölçüde daha çok sorun getiren çevre şartlarıyla karşılaşacaktır. Bu zorluk çıkaran yeni koşullar, esas itibariyle ekonomideki yapısal değişmelerden kay­naklanacaktır. Özellikle, küreselleşme sürecinde üç özel hizmet sektörünün bu değişimler karşısında zorlanacağını, bunların esas itibariyle havayolları ulaşımı, haberleşme ve bankalar yani finans hizmetleri olduğu ifade edil­mektedir. Batı tecrübeleri, özellikle hizmet sektörlerinin üç yöndeki önemli değişmelerden etkileneceği ni ifade etmektedir. Bunlar;
a) Ciddi bir biçimde ortaya çıkan, "kuralsızlaştırma" (deregulation),
b) "Özelleştirme" (privatization),
c) "Gittikçe büyüyen küreselleşme" (globalization), işletme yönetimi üzerinde çok önemli etkiler yapmakta ve onları stratejilerini yeniden dü­zenlemeye zorlamaktadır.
1960'larda Danjel Beli bize endüstri-ötesi toplumun yakında geleceğini ifade etmişti. Gerçekten, günümüzde "hizmet ekonomileri" veya "bilgi top­lumu" dönemi yaşanmaktadır. Hizmet sektöründeki gelişmelere rağmen as­lında imalat sanayii, milli gelirdeki stratejik payını korumaktadır. Hizmet sek­törlerindeki büyüme, üretimden ziyade kendini istihdamda ortaya koymaktadır. Gerçekten, ABD'de toplam işgücünün °/07S'ini oluşturan hiz­met sektörü, GSMH’nın %50'sini üretmektedir. Buna mukabil, GSMH’nın %50'sini üreten sanayi sektörü ise, istihdamın sadece %25'ini oluş­turmaktadır. Burada dikkati çeken önemli nokta, hizmet sektörlerindeki ve­rimliliğin sanayi sektörüne nazaran nisbeten daha düşük oluşudur.' Kuş­kusuz, küreselleşmenin hızlanmasıyla her toplum verimlilik kavramını çok önemli bir faktör olarak dikkate almaya başlamıştır. Özellikle, "rekabet ede­bilirlik" (competitiveness) verimliliğin önemini daha da artırmıştır.
Eğer bir ülke rekabet edebilir olmak istiyorsa, ekonominin tüm sektörleri rekabet edebilir olmalıdır. Çünkü, verimlilikteki yetersizlik, artan maliyetler olarak diğer sektörlere hızla transfer olacaktır. Bu nedenle, günümüzde hizmet sektörü işletmelerinin rekabet edebilirliği, etkinliği ve verimliliği gittikçe daha büyük bir ilgi toplamaya başlamıştır.
Kuşkusuz, hizmet sektörlerindeki etkinliği artırmada bazıları basit, bazıları karmaşık olan çok sayıda faktör rol oynamaktadır. ileri sürüldüğün göre, bu yeni ekonomik yapıda "bilgi teknolojisi" (information technolog) birçok hizmet sektörünün doğuşuna ve büyümesine yol açması nedeniyle çok önemli bir faktördür. Dağıtım hizmetlerinin yeniden yapılanması gerekmektedir.
Gerçekten, 1986 ile 1990 arasında ABD'de hizmet işletmelerinin yılı yabancı yatırımı, ortalama olarak 26 milyar dolara ulaşmıştır. imalata giden yatırım ise 28 milyar dolardır. 1992'de hizmet sektörleri toplam dünya ticaretinin %20'sine ulaşmıştır. Bu oran, Amerika'nın ihracatında %30'a varmaktadır. Hizmet sektörleri uluslararası ticarette en hızlı artan sektörü oluşturmaktadır.


Misafir 28 Şubat 2011 22:47

<<hizmet<<
 
güvenlikte var ........................


Misafir 3 Mart 2011 19:41

temizlik , sağlık, giyim, besin, ulaşım . :D ben böyle biliyorum. :D


Misafir 13 Mart 2011 12:07

ya hizmet kolları tam belirli yazmamışsınız


Misafir 20 Mart 2011 09:35

yardımmmmmmmmmmmmmmmmmmm yardımmmmmmmmmmmmmm ödevimmmmmmmmmmm vvvvvvvvvvvvvvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrr


Misafir 14 Nisan 2011 17:42

ATMler

Acil Numaralar

Ajanslar

Ambulans ve Cenaze Hizmetleri

Animasyon

Animasyonlar

Antika - Antika Eşya

Araç Kiralama

Araştırma Kurumları

Arşiv Hizmetleri

Avukatlar

Açılış - Tören

Baca Temizliği

Bakıcı

Bakımevi ve Huzurevleri

Bayilik (Franchise)

Belediye Binaları
(708)

Belgelendirme
(113)

Bileyici Bileme
(134)

Bilişim Hizmetleri
(6)

Bina Yönetimi
(132)

Birlikler, Vakıflar ve Dernekler
(7661)

Brasserieler
(12)

CRM
(122)

Cenaze Hizmetleri
(55)

Cilalama - Parlatma
(106)

Cilt / Kitap Ciltleme
(110)

Dalgıç - Sualtı Hizmetleri
(3)

Danışmanlık ve Eğitim
(158)

Dedektiflik
(130)

Dekorasyon
(11)

Denetim Mali Danışmanlık
(118)

Depo Temizliği
(119)

Dezenfekte - Arıtma
(121)

Düğün -Davet
(133)

Düğün Salonları
(117)

Düğün Salonu
(119)

Dış ticaret Danışmanlık
(134)

Eglence Makinaları Organizasyon
(138)

Elektrik Malzeme - Hizmetleri
(12)

Endüstriyel Temizlik
(119)

Endüstriyel Yıkama
(115)

Erkek Kuaförleri
(0)

Ev Temizliği
(139)

Eğitim ve Belgelendirme
(144)

Fatura Tahsilat
(117)

Fotoğrafçılık
(130)

Fotoğrafçılık
(124)

Fuar Organizasyon
(131)

GSM Operatörleri
(0)

Genel
(132)

Genel
(152)

Gösteri Merkezleri
(0)

Gümrük Hizmetleri
(0)

Gümrük Müşavirliği
(112)

Gümrükleme
(138)

Güzellik ve Bakım
(13)

Halkla İlişkiler - Organizasyon
(142)

Halkla İlişkiler Ajansları
(0)

Halı Yıkama
(109)

Halı Yıkama
(129)

Hamam Sauna
(116)

Hasere İlaçlama
(129)

Havaifişek Gösterileri
(118)

Hostes Manken
(109)

Hukuk Bürosu
(116)

Kalite Danışmanlık
(142)

Kamu Hizmeti Sağlayan Firmalar
(0)

Kanalizasyon Tesisat
(122)

Koltuk Yıkama
(128)

Kombi Klima Servisi
(139)

Kongre - Seminer Organizasyon
(128)

Kongre Organizsyon
(120)

Konsiyerj ve Kişisel Yardım Hizmetleri
(0)

Kuru Temizleme
(119)

Kuru Temizleme
(139)

Kuru Temizleme ve Çamaşırhane
(1)

Limuzin Hizmeti
(0)

Lojistik - Nakliye
(18)

Lpg Dağıtım
(136)

Mankenlik Ajansı
(131)

Marka Tescil-Patent
(112)

Medya İlişkileri
(1)

Metal Sanayi
(8)

Muhasebe
(118)

Mühendislik Hizmetleri
(5)

Müzik Organizasyon
(108)

Müzisyen
(108)

Müşavirlik
(144)

Noel Baba
(117)

Otel Ekipmanları
(116)

Oto Kurtarma Çekici
(132)

Oto Servis
(3)

Otogaz Lpg Dağıtım
(132)

Otoparklar
(0)

Parti Malzemeleri
(121)

Parti Piknik Organizasyonu
(123)

Parça Kontör
(125)

Patent Marka Danışmanlık
(126)

Patentler, Markalar ve Telif Hakları
(0)

Pazarlama Danışmanları
(0)

Peyzaj Mimarlık
(130)

Post Prodüksiyon
(132)

Rehberlik Yardımı
(0)

Reklam - Tanıtım
(17)

Saat Çakmak Servisi
(115)

Satış Pazarlama
(150)

Semazen Ekibi
(116)

Silah Bakım Hizmetleri
(117)

Sinagoglar
(0)

Sosyal Hizmetler ve Yardım
(1)

Sünnet Organizasyon
(114)

Süsleme - Tasarım
(127)

Sıhhi Tesisat
(133)

Taksi Hizmetleri
(120)

Taksiler
(0)

Tedarik Zinciri Yönetimi ve Hizmetleri
(0)

Teknik Ekipman
(127)

Teknik Organizasyon
(139)

Teknik Servis
(140)

Temizlik Hizmetleri
(3)

Temizlik Makinaları
(101)

Temizlik ve Haşere İlaçlama
(129)

Temizlik Ürünleri
(106)

Temizlik Şirketleri
(128)

Tercüme
(133)

Tercüme Hizmetleri ve Çevirmenler
(0)

Ticaret Odaları
(286)

Ticari Temsilcilikler ve Ticari
(21)

Trafik Danışmanları
(111)

Trafik Müşavirleri
(293)

Trafik Müşavirliği
(114)

Turizm - Tatil
(4)

Tüp ve Damacana Su
(112)

VCD DVD Kiralama
(117)

Veteriner
(3)

Vezneler ve Fatura Ödeme Merkezleri
(684)

Vidanjör
(136)

Vidanjör Kanal Açma
(131)

Vinç Hizmeti
(128)

Yemek
(131)

Çamaşır Yıkama - Çamaşırhaneler
(114)

Çamaşırhane
(120)

Çağrı Merkezleri ve Telefonda
(30)

Çekici Hizmetleri (Araba, Uçak, Gemi
(0)

Çevirmenlik Çeviri
(125)

Çevre Danışmanlığı
(144)

Çilingir-Anahtarcı
(137)

Çilingirler ve Anahtarcılar
(0)

Çiçek Organizasyon
(145)

Çöp Konteyneri
(129)

Özel Dedektifler
(0)

İSO Sertifikası ve Denetleme
(0)

İlaçlama
(119)

İlaçlama
(127)

İlaçlama Makinaları
(115)

İletişim Hizmetleri
(123)

İnsan Kaynakları
(133)

İnşaat Hizmetleri
(41)

İslami Düğün Organizasyon
(125)

İş Bulma Kurumları ve İK
(344)

İş ve Ticaret Merkezleri Yönetimi
(0)


PARANTEZ İÇİNDEKİ NUMARALARI DİKKATE ALMAYIN


Misafir 25 Nisan 2011 20:09

hizmet sektörü
 
hizmet sektörünü oluşturan birirmlerin isimler nelerdir..acıklarmısınz rıca etsem


54645664 11 Kasım 2011 09:35

hizmet sekrörüüü


Misafir 7 Mayıs 2012 20:57

hizmet sektörünün hakiki tenımı lütfen..... hemen acill


Misafir 22 Ekim 2013 20:13

hizmet sektörünü oluşturan ekonomik faliyetler nelerdir nolurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
 
nolurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr


Misafir 22 Ekim 2013 20:15

hizmet sektörünü oluşturan ekonomik faliyetlerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr


Misafir 10 Aralık 2013 02:05

ödev yardımı
 
ben Türkiye'de ki uluslararası şirket niteliği taşıyan hizmet sektörü firmanın 7P'sini araştırmam gerekiyor % degerleri ile beraber.Yardımcı olursanız sevinirim (ÖRNEK: Son 2 yılda aldığı callcenter elemnıyla müşteri memnuniyeti%10 artmıştır.
)


Misafir 19 Ekim 2014 00:33

eksik gibi
 
güvenlik hangi alt kolda??



Saat: 13:02

©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık