MsXLabs
Sayfa 1 / 3

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Genel Mesajlar (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/)
-   -   Sihirbazlık -İllüzyon (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/4781-sihirbazlik-illuzyon.html)

perlina 11 Nisan 2006 23:05

Sihirbazlık -İllüzyon
 
2 ek

SİHİRBAZLIK TARİHİ



Alıntıdaki Ek 52859
Çok eski devirlerden kalma bazı yazıtlarda sihirbazlık gösterilerinin anlatımlarına rastlanmaktadır; Ms. Westcar tarafından bulunmuş olan papirüste milattan yaklaşık 2800-2400 sene önce yaşamış olan Mısırlı büyücülerin marifetleri anlatılır. Milattan 1500 yıl önce, Hz. Musa'nın mucizelerine karşı koyabilmek için Firavunun büyücülerinin yanılsama sanatının tekniklerini kullandıklarını da bilmekteyiz. Elbette sihirbazlık gösterileri sadece, efendilerinin itibarını Peygamber karşısında korumaya çalışan bir takım büyücülerin tekelinde değildi. Antik Yunan ve Roma'da gezgin sihirbazların yaptıkları "hokka oyunu" gösterisini Alciphron M. S. 200 yılındaki bir mektubunda anlatır.

XVIII. yüzyıla kadar olan belge azlığı aradaki yüzyıllarda sihirbazlık sanatının icrası hakkında bilgi edinmemizi zorlaştırmaktadır. Şüphesiz, sihirbazların pek çok defa büyücü sanılarak cezalandırılmış olmaları onları uzun süre, sanatlarının icrası ve tanıtımında gölgede kalmaya itmiştir: Hieronymus Bosch'un ünlü tablosu bize "hokka oyunu"nun Ortaçağ ve hemen sonrasındaki sunumu hakkında bilgi verir. 1584 yılında önce Fransa'da J. PREVOST tarafından dünyanın ilk sihirbazlık kitabı "La Premiere Partie des Subtiles et Plaisantes Inventions" yayımlanır, hemen ardından aynı yıl İngiltere'de R. SCOT ünlü "The Discovery of Withchcraft" adlı eserini yayımlar, bu sayede sihirbazlık sanatı geniş kitlelere ulaşmaya başlar.

Osmanlı İmparatorluğu döneminde, eski Türk seyirlik oyunlarının belki de en ilginci olan ve şenliklerdeki gösterilerde önemli bir yer tutan Hokkabazlık sanatı, bir yandan Usta ve Yamağı arasındaki söyleşmeleriyle bir çeşit Ortaoyunu olarak sunulurken, öte yandan da elçabukluğu yönü ile bir hüner gösterimi olarak kabul görmekteydi.

Modern çağda ise ilk isim 1735-1795 yıllarında yaşamış olan Amerikalı Jacob PHILADELPHIA'dır. 1750-1796 yıllarında yaşamış olan İtalyan Joseph PINETTI, İtalyan Bartolomeo BOSCO (1793-1863),Viyanalı Leopold DOEBLER (1801-1860), Polonyalı BELLACHINI (1828-1885) modern çağda sihirbazlık sanatının ilk ünlü isimleridir.
7 Aralık 1805 yılında Fransa'nın Blois şehrinde doğmuş olan Jean-Eugene ROBERT-HOUDIN çağdaş sihirbazlığın babası olarak bilinir. ROBERT-HOUDIN'e bu ünvanı, gösterisini sunarken -alışılmışın aksine- o zamanın resmi davet kıyafetini giymesi, sahnede zarif ev mobilyaları kullanması, o güne kadar sihirbazlar tarafından kullanılmış olan garip giysi ve araçlardan uzak durması, asistanı ile kavuklu-pişekar tarzı dalaşmalar yapmaması, seyircilere saygılı davranması ve gösterisini bilimsel-sanatsal çerçevede sunması kazandırmıştı.

Aynı dönemin bir başka büyük ismi ise Buatier De KOLTA (1847-1903) adındaki bir Fransız sihirbazdır; kendisi illüzyon sanatına çok değerli sahne araçları kazandırmıştır. O yıllarda Avusturya'da -iskambil sihirbazlığı oyunları günümüzde de sunulan- Johann Nepomuk HOFZINSER (1806-1874), İngiltere'de büyük sahne ustası ve illüzyon oyunları mucidi David DEVANT (1868-1936), Hollanda'da BAMBERG ailesi, Almanya'da "black-magic" tarzında gösteriler sunan BEN-ALI-BEY (1839-1928), Alman HERRMANN ailesi Amerika'da ise CHUNG LING SOO (1861-1918), The Great LAFAYETTE (1873-1911) ve HOUDINI (1874-1926) ünlenirler.

Amerikalı bu üç ünlü sihirbaz, kimliklerini gizleyişleri ve sanatlarının yaşamlarını sonlandırması ile benzeşirler: William E. Robinson Çinli kılığına girip CHUNG LING SOO adıyla ün kazanır, Londra'da, 23 Mart 1918 tarihinde sahnede, kendisine doğrultulmuş bir tüfekten çıkan mermiyi yakalama gösterisi sırasında göğsünden isabet alarak yaşamını yitirir.

24 Şubat 1873'de Almanya'da Wiesbaden'de doğan Siegmund Neuberger, The Great LAFAYETTE adını kullanarak ünlü olur, 9 Mayıs 1911 tarihinde Edimbourg'daki bir gösteri sırasında çıkan yangında, gösterilerde kullandığı ve çok sevdiği atını kurtarmaya çalışırken yaşamını yitirir. Budapeşte doğumlu Erik WEISZ ise, göçmen olduğunu saklayıp doğum yerinin Wisconsin olduğunu iddia eder, Robert-Houdin'den esinlenerek kullandığı HOUDINI sahne adı ve "kaçış" gösterilerindeki başarısı ile ün kazanır, Detroit şehrinde, gösteri yaptığı tiyatronun kulisinde sohbet ettiği hayranlarından bir tanesinin karın kaslarının sağlamlığını ölçmek için attığı yumrukların ertesi gününde oluşan yaygın peritonit sonucu, 31 Ekim 1926 tarihinde hayata gözlerini yumar.
Amerikalı Harry KELLAR (1849-1922), İtalyan BENEVOL (1865-1939), Amerikalı Howard THURSTON (1869-1936), Polonya asıllı Amerikalı Horace GOLDIN (1873-1939), Polonya asıllı Amerikalı Max MALINI (1875-1942), İngiliz P. T. SELBIT (1879-1939), Hollandalı DANTE (1883-1955), Türk Zati SUNGUR (1898-1984), Rus KIO ailesi, Alman KALANAG (1903-1963), Hintli SORCAR (1913-1971), Amerikalı Lee GRABEL (1919-.......), Hollandalı Fred KAPS (1926-1980), Amerikalı Doug HENNING (1947-2000) XX. Yüzyılın diğer üstün yetenekli ve uluslararası ün yapmış sihirbazlarıdır.

Günümüzün en büyük sihirbazı olarak ise, sanıldığı gibi "ünlü" David COPPERFIELD (1956- ) değil, bir başka Amerikalı, Lance BURTON (1960- ) kabul edilmektedir..
Sihirbazlık dünyası içinde büyük ün kazanmış olan, yaptıkları gösteriler ile diğer sihirbazları da hayretler içinde bırakan bir grup daha bulunmaktadır. Bu sihirbazlar, ingilizce "close-up" diye adlandırılan, bizim "yakın sihirbazlık" ya da "masa oyunları" adını verdiğimiz sihirbazlık türünün temsilcileridir ve özellikle iskambil sihirbazlığında büyük ustalık gösterirler.

Bu alanda XX. Yüzyılın tartışmasız en büyük ismi Dai VERNON'dur. Dai VERNON (David Frederick Wingfield Verner), 11 Haziran 1894 tarihinde Kanada'da doğmuştur. Ustalığı ve buluşları ona "The Professor" (Profesör) ve "Houdini'yi Şaşırtmış Olan Adam"lakaplarını kazandırmıştır. Bu ikinci lakabı, bir sihirbazlık oyununu en çok üç kez izlemeyle çözeceğini iddia eden Houdini'ye ünlü "The Ambitious Card" oyununu tam sekiz kez göstermesi ve Houdini'nin oyunu çözememesine borçludur. 1963 yılından itibaren Larsen Ailesi Hollywood'daki The Magic Castle'ın bir bölümünü onun ikametine tahsis etmiştir. Centilmenliği ile de tanınan ve çok sevilen Dai VERNON 1992 yılında Hollywood'da hayata gözlerini yumdu.

Herkesin Yapabileceği Bazı Gösteriler...

Kırılan kürdan

Etki: Masanın üzerine bir mendil serilir ve ortasına bir kürdan konur. Mendil, kürdan içeride kalacak şekilde katlanır. İzleyiciden kürdanı kırması istenir. Kürdanın çıtırtısı duyulduktan sonra sihibaz bir iki sihirli el hareketi yapar ve bir kaç sihirli söz söyler. Mendil açıldığında kürdanın sapasağlam olduğu görülür.
Gereçler: Kenarları yarım santim kadar katlanmış ve dikilmiş bir mendil ve 2 adet kürdan.
Hazırlık: Hazırlık aşamasında kürdanlardan biri mendilin kenarındaki dikilmiş kısıma batırılarak saklanır. Hangi kenarda saklandığını unutmamanız önerilir. Kırılacak olan kürdan işte bu mendil kenarına saklanmış olan kürdandır. Bundan sonra oyun sunulmaya hazırdır.
Yöntem:
Mendilin her iki yüzünü izleyicilere gösterin. Tekrar hatırlatalım, kürdanın hangi kenarda olduğunu sakın unutmayın. Diğer kürdanı mendilin ortasına yerleştirin. Daha sonra dört kenarın kürdanın üzerinden aşırılıp karşı köşeye gelecek şekilde mendili katlayın. Gizli kürdanın olduğu kenardan kavrayıp mendili izleyiciye uzatın ve kürdanı kırmasını isteyin. Katlanmış mendili açmadan başka izleyicilerin kırık kürdanı kontrol etmesine izin verebilirsiniz. Sihirli hareketlerden sonra mendili açtığınızda ortaya çıkacak olan izleyicinin elini bile sürmediği sağlam kürdan olacaktır.

Denge


ETKİ: 3 adet boş bira bardağı başka hiçbir destek olmadan üstüste dengede tutulur.
YÖNTEM: Bardaklar boş ve birbirinin aynısı olmalıdır. Bardağa üstten bakıldığında saat 10 ve saat 2 konumunu gözünüzün önüne getirmeniz yeterlidir. Önce ilk bardak masa üstüne konur. İkinci bardak saat 10 doğrultusunda ilkinin üzerine yerleştirilir. Üçüncü bardak da ikincinin üzerine saat 2 doğrultusunda yerleştirilir. İzleyicileriniz önünde deneme yapmadan önce bol bol pratik yapmayı ihmal etmeyiniz

Para Kaybetme

Etki: İzleyicilere bozuk para verilerek sahte olup olmadığı kontrol ettirilir. Para sol elde tutulurken üzerine mendil örtülür. Sağ elle mendil üzerinden para kavranarak mendille beraber yukarı kaldırılır. İzleyiciler paranın gerçekten de mendil altında olduğunu dokunarak kontrol edebilirler. Bundan sonra mendil havaya fırlatılır ve havadayken bir kenarından yakalanır. Para yere düşmez, kaybolmuştur. Sihirbaz mendili tuttuğu kenardan bir kaç kere sallar.
Yöntem: Yukarıdaki kürdan oyununda olduğu gibi ikinci bir bozuk para mendilin içine dikilmiştir. Sihirli mendil iç içe geçmiş iki mendilden oluşmuştur. Bozuk para içteki mendile dikilidir. Mendil sol el üzerine örtülürken elde tutulan para yavaşça avuç içine kaydırılır ve gizli para sol el üzerindeki yerini alır. Sağ elle mendil altıdaki para kavranıp izleyicilere doğru uzatılır. Bu sırada izleyicilerin dikkati sağ ele yöneltilmeli veya bir iki espri ile dağıtılmalıdır. Oyun tamamlanmıştır. Mendil havaya atıldığında yere düşecek bir para yoktur artık.
Çeşitleme: "Sihirli Külah" linkinde açıklanan torba kullanılarak oyunun devam etmesi sağlanabilir. Havada bir kaç kez sallanan mendil sihirli külah içine atılır. Hokus pokus... İzleyiciden elini sihirli külaha atması istenir. İzleyicini torbadan biraz önce kaybolmuş bozuk parayı çıkarır. Bu sefer de mendil kayıplara karışmıştır...

Kağıt Parayı Delen Kalem

Bu oyun David Copperfield tarafından bir TV gösterisinde sunulduktan sonra sihirbazlar arasında son derece popüler olmuştur. Tamamı izleyicilerin gözü önünde gerçekleşen oyun izleyicilerden bir kağıt para ödünç alınmasıyla başlar. Bu para üzerine aynı boyutlarda kesilen bir kağıt eklenir. Kağıt ve para yatay olarak katlanır. Kalem kat yerinin ortasından kağıdı ve kalemi deler. İleri geri hareket ettirilir. Kat düzeltilip para ve kağıt yüzeyleri izleyicilere gösterildiğinde kalemin her iki yüzeyi de deldiği ve ileri geri hareket ettiği görülür. Kağıt ve para yeniden kat yerinden bükülür ve kalem çıkartılır. Kağıt, beklendiği gibi delinmiştir ancak kağıt para izleyicilere incelenmesi için geri verildiğinde sapasağlam olduğu görülür. Tüm oyun öylesine açıkça ve inandırıcı bir şekilde gerçekleştirilmiştir ki izleyiciler gözlerine inanamazlar.
Yöntem: İzleyicilerden ödünç kağıt para alın. Örneğin 500 000 lira. Alelade bir kağıdı ödünç aldığınız para boyutlarında olacak şekilde makasla kesin. Parayı ve kağıdı açıkça izleyicilere gösterirken aynı şekil ve boyda iki kağıda sahip olduğunuzu, bunlardan birisinin 50 lira değerinde diğerinin de hemen hemen değersiz olduğunu belirtin. Kağıdı para üzerine koyun ve kağıt dışarıda, para içeride kalacak şekilde yatay doğrultuda ikiye katlayın. Şimdi kalemi katlanmış para ve kağıda saplayacaksınız. Kaleminiz dışarıdan alelade bir kalem gibi görünse de aşağıdaki şekilde çizildiği gibi hileli bir ek parçaya sahiptir. Bu parça ve kalem arasında kağıt girebilecek kadar ince bir boşluk vardır. Kabuk şeklindeki parça ileri geri oynayabilmektedir. Yakından dahi bakılsa fark edilmesi zordur. Delme işlemi sırasında kalem, kağıt ve para arasından geçirilir ve sadece kağıdı deler. Bu arada parakalem ve hileli kabuk arasına sıkıştırılır

Bu işlem sırasında baş parmak kullanılarak kabuk ileri itilebilir. Kabuk baş parmak tarafından tutularak kat yeri açılır ve kağıdı ve parayı delen muhteşem kalem izleyicilere gösterilir. Finalde kağıt ve para yeniden katlanır, kalem dikkatle dışarı çıkartılır, elde tutularak izleyicilere gösterildikten sonra cebe konur. Kat yeri kağıt kısmı izleyicilere dönük olacak şekilde açılır. Böylelikle izleyicilerin delinmiş kağıdı görmeleri sağlanır. Kağıdın delindiği halde paraya hiç bir şey olmadığını göstermek üzere bir elde kağıt, diğer elde para olacak şekilde birbirlerinden ayrılırlar. Her ikisi de izleyicilere incelenmek üzere verilirler...

Ceviz Kabuğu

Etki: Üç adet yarım ceviz kabuğunun altına beyaz boncuk konur. Kabuklar masa üzerinde sürülerek yerleri değiştirilir. İzleyici hangi kabuğu seçerse seçsin boncuğu bulamaz.
Yöntem: Bu oyunun hilesi kabuklardadır. Kabukların arka kısmı traşlanmıştır. Kabuk boncuk üzerine konurken ileri itilerek traşlanmış kısımdan geriye çıkması sağlanır. Bu hareket sırasında işaret, orta ve yüzük parmakları kabuğun önünde, baş ve küçük parmaklar da geride tutulur. Kabuk altından çıkan boncuk baş ve küçük parmak tarafından kavranırken, diğer üç parmak da bu hareketin gizlenmesini sağlar.

Kalp Atışı


Etki: İzleyici sihirbazı bileğinden tutarak nabzını kontrol eder. Aniden nabız atışları durur...
Yöntem: Koltuk altına bir tenis topu yerleştirilir. İzleyici bir süre nabzınızı kontrol ettikten sonra kolunuzu vücudunuza bastırın. Koltuk altındaki topun damarlara yapacağı baskı nabız atışlarınızın hissedilmesini engelleyecektir


KAYBOLAN ŞİŞE

GEREKLİ ALETLER:
2 ufak boy şişe,bir yaprak gazete kağıdı,şişsenin rahatça girebileceği bir torba ve birkaç raptiye.
OYUNUN SIRRI:
Oyuna başlamadan önce torbayı masanın arka tarafına birkaç raptiye ile tutturun.Gazete kağıdı ve şişeyi masa üzerine koyun.Eş şişeyi de ceketinizin sol iç cebine yerleştirin.Böylece hazırlıklarınızı tamamlamış oldunuz.Yalnız bu hazırlıklarınızı yaparken,seyredenlerin huzurunda yapılmayacağını elbette biliyorsunuz.Hünerinize başlarken,seyircinizin vereceği bir sigarayı şişe içinde kaybedeceğinizi belirttikten sonra,aldığınız sigarayı şişe içine atın.Seyircilerinizin dikkati sigara üzerine toplanmıştır.Gazeteyi elinize alarak, her tarafını gösterip masa üzerine yayın.Şişeyi gazete ile güzelce sarıp,boru şeklinde ve içinde şişe bulunan gazetenin üst tarafını(şişenin boğaz kısmı) iyice bükün.Bu şekilde gazete şişenin kalıbına oluşturacaktır.Yapılan kılıfın alt tarafı açık olacağından,gayet seri fakat normal bir hareketle masa arkasında duran torbaya şişeyi düşürünüz.Ve şimdi pandomimciliğiniz başlayacak boş kalan kılıfta şişenin olmadığını kimseye sezdirmeden,seyircilerinize biraz sonra gazeteyi açtığınızda sigaranın kaybolmuş olduğunu söyleyin.Kendinizden emin profesyonel bir illüzyonist edasıyla,boş kılıfı masanın tam ortasında ve de masanın üstünde tutun.Seyircilerinize sigaranın,büyük bir şişe içinde kaybolmasının sizce çok basit olacağından söz ederken,sağ elinizle birdenbire boş kılıfın üzerine kuvvetlice vurarak gazete kağıdını masa üzerinde dümdüz hale getirdiğinizde ,seyircileriniz şok olacaklardır.Siz bu sırada daha evvel cebinize koyduğunuz şişeyi çıkarıp,seyircilerinizden takdir alkışlarını alabilirsiniz.

DANS EDEN KAŞIK

Bu oyunumuz için gerekli malzemeleri anlatarak söze başlayalım.Bu oyun için öncelikle ağzını mantarla kapatabileceğiniz büyük bir şişeye ihtiyacınız var.Daha sonra bu şişenin ağzından rahatça sığacak bir çay kaşığı,mercimek büyüklüğünde balmumu ve 0,5mm kalınlığında siyah misina ve mümkünse bir tefe ihtiyacınız var.

Bu malzemeleri topladıktan sonra yapmanız gereken birkaç ufak iş daha var.Önce şişenin ağzına kapatacağınız mantarın yan tarafını bir kibrit çöpü kalınlığında oymanız gerekiyor.Sonra siyah misinadan 70 cm kadarını kesip bir ucunu tefe bağlamanız diğer ucunuda balmumuna tutturmanız gerekiyor.
Bu ön hazırlıkları tamamladıktan sonra oyunumuzu nasıl yapacağımızı anlatalım.Bu oyuna bir iddia ile başlayabilirsiniz.Beyin dalgalarınızla şişe içinde korunmakta olan bir kaşığı dans ettireceğinizi iddia edip,iddiayı kabul ederlerse bunu gösterebileceğinizi söylersiniz.Hatta oyununuzun daha vurucu olabilmesi için ilk bir iki denemenizde başarısız olup,daha iyi konsantre olmak için herkesin sessiz olmasını isteyebilirsiniz.Bu ön girişleri yaptıktan sonra oyununuza başlayabilirsiniz.
Masa üzerinde duran kaşığı ve şişeyi izleyicilerinize kontrol ettirin.Şişeyi ve kaşığı elinize alırken kimseye farkettirmeden kaşığınıza balmumunu yapıştırın.Bu yapıştırma işlemini kesinlikle gizlice ve çok hızlı yapmalısınız.Bu işlemi yaptıktan sonra hemen kaşığı şişenin içine atın.Daha sonra mantarı elinize alarak şişeden dışarı sarkan misinayı kendinize doğru ayarlayarak,mantarın oluk kısmını misinaya yol teşkil edecek şekilde şişeye sıkıca geçirin.İşin en zor tarafını tamamlamış oluyorsunuz.Şimdi artık hazırsınız.Oyuna başlamadan istediğiniz zaman tefinizi elinize alın ve misinanın gergin olmasına dikkat ederek çalmaya başlayın.Kaşığın sizin tefinizin ritmine uygun olarak şişenin içinde zıp zıp zıpladığını göreceksiniz.
İşte size iddianızı kazandıracak hemde arkadaşlarınızı hayrete düşürecek eğlenceli bir illüzyon numarası.Bu oyunda tef bulamazsanız küççük bir tepsiylede hünerinizi gösterebilirsiniz.

SİHİRLİ BONCUKLAR:

Oyun, sehpa üzerinde,renkli boncuklar geçirilmiş üç çengelli iğne durmakta.Siz arkanız dönük olarak elinize verilen iğnenin rengini derhal ve kesinlikle söyleyip seyredenleri merak içinde bırakabilirsiniz.
GEREKLİ ALETLER:
Üç büyük çengelli iğne, üç boncuk,Kırmızı,mavi,sarı
OYUNUN SIRRI:
Hünerinize başlamadan evvel iğne ve boncukları şu şekilde hazırlayınız.İğneleri açarak kırmızı renkli boncuğu iğneye geçirin ve iğneyi kilitleyin,açılmayacak hale getirin.Örneğin pense ile sıkıştırabilirsiniz.İkinci iğnye sarı boncuğu geçirin ve iğnenin sivri ucunu pense ile kanca şeklinde eğin.Üçüncü iğneye mavi boncuğu geçirin ve hiç bir işlem yapmayın.Şimdi işaretlerinizi ezberleyin.Açılmayan iğne KIRMIZI Boncuklu,Açılan fakat ele batmayan SARI,Açılan ele batan uçlu MAVİ.
Seyircilerinizden birine üç iğneyi verin.Rengini bilmenizi istediği iğneyi siz arkanızı ona dönüp ellerinizi uzattığınızda avucunuza bıraksın ve diğerlerini saklasın.İğne elinizde ,yüzünüzü seyircinize döndüğünüzde şüphesiz elleriniz yine arkanızda kalacaktır.Seyircinizin gözlerine bakarak avucunuza koyduğu iğne boncuğunun rengini düşünmesini isteyiniz.Bu sırada siz iğne işaretini tetkik eder , seçilen rengi hemen söyleyebilirsiniz.Size verilen iğne boncuğu mavi veya sarı ise iğneyi meydana çıkarırken kapamayı herhalde unutmazsınız.

BARDAKTA KAYBOLAN SİHİRLİ PARA


İşte size arkadaşlarınıza yapabileceğiniz son derece güzel bir sihirbazlık numarası.Yalnız bu oyun için birkaç malzemeye ihtiyacımız var.İlk olarak hemen bir gözlükçüye gidip, metal bir 250 binlira büyüklüğünde yuvarlak bir cam kestirmeniz lazım.İkinci ihtiyaç duyabileceğiniz bir mendil ve son olarak bir 250 bin lira.Bütün malzemeyi toplayıp hazır olduğunda bu numarayı yapabilirsiniz.
Oyunumuz , metal bir parayı bir bardak su içinde kaybetmek.Bu oyunu yapabilmek için önce malzemelerimizi hazırlıyoruz.Malzemelerimizi hazırlarken kestirdiğimiz camı kimsenin görmemesine özellikle dikkat etmeliyiz.Çünkü bu cam parçası oyunumuzun en önemli parçası.En iyisi bu cam parçasını sağ cebinize koyun.
İşte şovumuza başlıyoruz.Su dolu bir bardak alarak bir masanın üstüne koyun ve arkadaşınızdan kaybetmek üzere metal bir 250 binlira isteyin.Arkadaşınızın üzerinde olmaması ihtimaline karşı bu metal parayı yanınızda taşımanızda yarar var.250 bin lirayı arkadaşınıza iyice kontrol ettirin.Arkadaşınız metal parayı kontrol ederken sizde pantalon cebindeki cam parçasını kimseye göstermeden avucunuzun içinde saklayın.Arkadaşınız kontrolünü bitirdikten sonra metal parayı ondan alın ve kalın bir mendilin ortasına koyun.Mendili ters çevirin ve işte en önemli nokta.Mendili ters çevirirken metal parayı avucunuza saklayıp, metal paranın yerine , avucunuzda sakladığınız cam parçasını yerleştirin.Mendilin üstünden cam parçasını sıkıca tutun.Bu çıkıntı aynı metal paranın verdiği izlenimi verecektir.Mendilin üstünden cam parçasını arkadaşınıza tutturun.Arkadaşınız metal paranın hala mendilin içinde olduğuna emin olacaktır.Şimdi son bölümü yapabilirsiniz.Mendilin eteklerini su dolu bardağın etrafına çadır gibi yerleştirin ve arkadaşınıza parayı bırakmasın söyleyin.Arkadaşınızın metal para sandığı cam parçası aynı metal paranın çıkardığı çınlamayla su bardağının içine düşecektir.
Oyununuzun finalinin etkili olması için mendili açmadan arkadaşınıza metal paranın nerede olduğunu sorun.Arkadaşınız kendinden emin bir biçimde bardağın içinde olduğunu söyleyecektir.Mendili açmadan avucunuzda sakladığınız parayı sanki arkadaşınızın kulağının arkasından çıkarıyormuş gibi yapıp ona peki bu ne diye sorun ve mendili açın.Su dolu bardağın içindeki görülmeyeceği için arkadaşınız bu durum karşısında ne yapacağını şaşıracak ve sizin büyük bir sihirbaz olduğunuzu kabul edecektir.

ŞAŞIRTAN İÇKİ İKRAMI

İllüzyonist,kırmızı renkte bir kartonun ön ve arkasını seyircilerine gösterdikten sonra,bu kartondan bir boru yaptı.Borunun iki tarafını da buruşturarak kapatıp ortasından katladı.Seyircilerden birine bir makas vererek kartonu kesmesini rica etti.Karton boru kesildikten hemen sonra, boruların her birinden kadehlere içki doldurarak seyircilerin hayret dolu bakışlarıyla...Onlara ikramda bulundu.
GEREKLİ ALETLER:
40X40 boyunda kırmızı renkte bir karton,kırmızı renkte uzun bir balon.İki küçük kadeh ve arzu ettiğiniz bir içki.
OYUNUN SIRRI:
Uzun balonu ilk önce şişirip, söndürün.Bu şekilde balon iki kadeh içkiyi alacak şekle gelmiş olacaktır.İçkinizi balona doldurup,ağzını sıkıca bağlayın ve ceketinizin kol boşluğuna yerleştirin.Hünerinize başlarken bu oyunu ilk hüner olarak sunabilirsiniz.Çünkü kol içindeki aletiniz sizi rahatsız edecektir.Kartonu alıp boru şekline soktuktan sonra,bir ucunu sıkıca bükerek kapatınız ve diğer açık ucu kol boşluğunun alt tarafına denk getirp kol içindeki dolu balonu karton boru içine kaydırınız.Bu zor işleminizi yaparken,çok dikkatli davranıp,hatta gülünç bir espri yaınız ki,seyircilerinizin dikkati elinizde olmasın.Hareketinizi tamamladıktan sonra borunun diğer tarafını da kapatıp,işinizin son kısmını da bitiriniz.Şimdi, istediğiniz an karton boruyu katlayıp,seyircinize kestirdikten sonra içindeki içkiyi kadehlere doldurup ikram edebilirsiniz.Afiyet olsun.

PERİ YAZISI

Seyirciniz kendi adını kağıda yazar ve siz kağıdı seyircinize yaktırınız.Kağıt yandıktan sonra küllerini kolunuza sürün.Seyirciniz yazdığı adın kolunuzda belirdiğini görünce şaşıracak.
GEREKLİ ALETLER:
Ucu kalem gibi sivriltilmiş sabun parçası.
OYUNUN SIRRI:
Oyuna başlamadan önce seyircilerinizden birinin adını bir bahane ile gizlice öğrenin.Sol kolunuza adı hafif nemli sabun parçası ile yazın.Gömlek ve ceketle kolunuzu kapatın.Hazırlığınız tamamdır.
Adını önceden öğrendiğiniz seyircinize adını kağıda yazmasını daha sonra kağıdı kendi eli ile yakmasını söyleyin.Kolunuzu sıvayıp kağıt küllerini kolunuza sürdüğünüzde önceden yazdığınız ad siyah bir şekilde belirecek ve salonda hayret uyandıracaktır.Ayrıca peri yazısını limon suyu ile de yazabilirsiniz.Başka başka zamanlarda önceden bildiğiniz bir iskambil,herhangi bir hesap işleminin sonucunu da aynı metotla deneyebilirsiniz.

CEPLERDE DOLAŞAN İSKAMBİLLER

İllüzyonist,sahneye çağırdığı iki seyircisinden birine,elinde bulunan 20 iskambil kağıdından 12 iskambil,diğer seyircisine 8 iskambil vererek iç ceplerine koymalarını rica etti.İllüzyonist,kağıylardan bir miktarını birinin cebinden ötekinin cebine geçirir gibi esrarengiz hareketler yaptıktan sonra,kağıtları saklayan seyirciler ceplerine baktılar.Seyircilerden biri,cebinde bulunan iskambil kağıtlarının 3 adet eksik, diğeri ise 3 adet fazla buldular ve hayretler içinde kaldılar.
GEREKLİ ARAÇLAR:
Alıntıdaki Ek 52860

20 adet iskambil kağıdı.
SIRRI:
İki adet seyircinizi sahneye davet ederek,bunlardan birine desteyi veriniz ve yüzleri aşağıya doğru olmak üzere masanın üzerine koymasını söyleyiniz.
Davet ettiğiniz seyircilerden ceplerini boşaltmalarını isteyin.Onlar ceplerini boşaltırken siz 20 kağıttan 3'ünü avucunuza saklayın.Geri kalan 17 kağıdı masa üzerine bırakın.Şimdi, seyircinizden birine desteyi ikiye bölerek bir kısmını cebine koymasını isteyiniz.Sonra, ikinci seyircinize masada kalan kağıtları saymasını söyleyin, örneğin 8 demiş olursa, siz 20 kağıttan 8 adedi kalmış olduğuna göre diğer seyircinizin 12 kağıdı cebine koymuş bulunduğunu söyleyerek masada kalan kağıtları sağ elinizle alır ve bu esnada elinizde daha önceden gizlediğiniz 3 kağıdı katarak bu seyircinize verip, bunları cebine koymasını isteyiniz.
Bu durumda sahneye davet ettiğiniz şahısların birinde 12, diğerinde 8 iskambil kağıdı bulunduğu şeklindedir.Bu durumu seyredenlere sık sık söyleyerek pekiştiriniz.Seyircilerinizi bu sayılara iyice aliştırdıktan sonra, birinci kişinin cebinde bulunan 12 kağıttan birkaçını diğer kişinin cebine göndereceğinizi ve bunu kendilerinin dahi hissetmeyeceğini söyleyiniz.Şimdiki durumda iş sizin kişisel kabiliyetinize kalmaktadır.Bazı esrarengiz hareketler yaparak oyunu dilediğiniz kıvama getirin.Mesela : " Hokus pokus, bu seyircim cebine 12 adet iskambil kağıdı sayıp koymuştu.Ben de bu seyircimin ayırdığı bu kağıtlardan üçünü diğer arkadaşın cebine gönderiyorum.Buyrun, sayın lütfen : Sizde 9 adet , sizde ise 11 adet kağıt bulunuyor."Bu sözümüz üzerine ceplerdeki kağıtlar sayılınca herkes hayretler içinde kalacaktır.

GAZETE KAĞIDINDAN PARA YAPMAK

İşte size muhteşem bir oyun. Bu oyunu başarıyla gerçekleştirdiğinizde sizi seyredenler bu oyunun sırrını öğrenmek için peşinizden koşacaklar. Kullanılan malzemeler son derece basit olduğundan bu oyunu her yerde yapmak mümkün. Bu oyunu iyi öğrenmeniz her türlü arkadaş ortamında sizi aranılan biri yapacaktır. Ancak dikkat bu oyunda kibrit kullanılarak kağıt yakılacağından 18 yaşından küçük sihirbaz adaylarının yapmamasında yarar vardır. Bu ikazımıza uyacağınız için şimdiden teşekkür ederim. Oyunumuz aslında çok basit. Kağıt para büyüklüğünde kesilmiş bir kağıdı ellerimizin tamamen boş olduğunu gösterip, kollarımızı sıvadıktan sonra kibritle tutuşturuyoruz ve külleri avucumuz içinde ovalarken birden bire 20 milyon liraya dönüştürüyoruz. Nasıl, çok güzel değil mi? Hele geçim sıkıntısı çekilen bu günlerde. Bu nedenle anlatacaklarımızı dikkatle dinleyip oyunumuzu bir an önce öğrenin. Oyunumuz için daha önce de söylediğimiz gibi son derece basit malzemelere ihtiyacımız var. Para büyüklüğünde kesilmiş gazete kağıdı, 20 milyon liralık bir banknot ve bir kibrit kutusu.
Gelelim oyunumuzun nasıl yapıldığına. Önce kibrit kutusunu yarım açıyorsunuz. Daha sonra elimizdeki 20 milyonu kibrit kutusunun açılan tarafının arkasındaki boşluğa sığacak biçimde katlıyor ve bu boşluğa kağıt parayı yerleştiriyorsunuz. Bu işlemi tamamladıktan sonra kibrit kutusunun paranın saklandığı kısmını size bakacak şekilde masaya bırakıyorsunuz. Artık oyuna başlayabilirsiniz.
Sıra geldi gösteri kısmına. Numarayı yapmadan önce ellerinizin boş olduğunu izleyicilere gösteriyor ve hatta kollarımızı sıvayarak iyice emin olmalarını sağlıyorsunuz. Bunu yaptıktan sonra para büyüklüğünde kestiğiniz gazete kağıdını elinize alıp külah biçiminde kıvırıyorsunuz. Geldik en önemli kısıma. Oyununuzun başarılı olması için bu bölümü defalarca kendi kendinize çalışmanız lazım. Bu bölümde yapacağınız en ufak hata oyununuzun başarısız olmasına yol açacaktır. Masanın üstündeki kibrit kutusunu elinize alıyor ve açık kısmından bir kibrit alıp külah haline getirdiğiniz gazete kağıdını tutuşturuyorsunuz. Bu işlemi yaptıktan sonra kutuyu kapatırken gizli bölüme saklanmış olan 20 milyonluk banknot avucunuza düşecektir. Artık kibrit kutusunun görevi tamamlanmıştır.
Onu masanın üstüne atabilirsiniz. Artık külahın yanıp kül olmasını beklemekten başka yapacağınız bir şey kalmadı. Külah söndükten sonra külünden bir parça alın ve sihirli sözcüklerinizi söyleyerek külü ovuşturmaya başlayın. Bu hareketin devamında daha önce kibrit kutusundan avucunuza düşürdüğünüz katlı parayı artistik hareketlerle açarak seyircinize gösterin. Bu bölümü de başarılı yapmak istiyorsanız önce ayna karşısında kendi kendinize çalışmanız zorunludur. Ne kadar çok çalışırsanız, mükemmel hareketlere o kadar çok yaklaşırsınız. İllüzyon sanatı, bir takım küçük hilelerin mükemmel hareketlerle yapılmasına dayanır. Bunu unutmayın.



Misafir 21 Eylül 2006 23:01

4 ek

Gözleri Aldatan Görüntüler

Alıntıdaki Ek 14014
A ve B ile işaretlenen kareler aslında aynı renkteler.
Alıntıdaki Ek 14015
Her ne kadar A ve B harfleriyle işaretlenmiş kareler farklı renklerdeymiş gibi görünse de aslında renkleri birbirlerinin aynısı. A ve B kareleri aynı renkli dikey iki çizgi arasında bırakıldıklarında iki karenin gerçekte aynı renklerde oldukları açığa çıkıyor.

Hala " İnanmıyorum.." diyorsanız;
1.) Resmi bir de "photoshop"a koyabilirsiniz:
Alıntıdaki Ek 14016
Her iki karedeki grilerin RGB değerleri aynı ve 120-120-120.
2.) Resimlerin çıktılarını alarak kareleri kesebilirsiniz:
Alıntıdaki Ek 14017
Kesmiş olduğunuz kareleri birbirleriyle karşılaştırdığınızda aynı olduklarını görebilirsiniz.
Açıklama Görsel sistemimiz dünyadaki tüm nesnelerin renklerini belirleme ihtiyacı içinde. Bizim durumumuzda ise belirlemeye çalıştığı renkler yüzeydeki A ve B karelerinin içinde kalan alandaki grilerin tonu. Bu işlemleme sırasında ise görsel sistem renkleri algılama düzeyinde pek çok ipucu kullanıyor. Gölgesi yüzeye düşen silindirik cisimde bu ipuçlarından bir tanesi. Öncelikle yerel renk tezadına göz atalım. Gölgede olsun ya da olmasın eğer ki bir kontrol noktası çevresindeki noktalardan daha aydınlık ise ortalamadan da daha aydınlık olarakvarsayılıyor. Şekilde gölgede kalan beyaz kareler kendilerinden daha koyu karelerle çevreleniyorlar. Kare normalde fiziksel olarak daha koyu olmasına rağmen çevresindeki koyu karelerin etkisiyle daha aydınlık olarak algılanıyor. Gölge dışında kalan alanda ise koyu kareler açıklarla çevrelendiğinden zıt etki görülüyor. İkinci önemli nokta ise gölgeleri çevreleyen sınırlar. Gölgeler genellikle yumuşak geçişli köşelere sahip oluyor; ancak bizim durumumuzda karelerin sınırları kesin çizgilerle belirli. Görsel sistem aşamalı renk geçişlerini göz ardı ederek yüzeylerin rengini gölgelerden etkilenmeyerek belirliyor. Şekilde de gölgeyi gölge olarak algılanır kılan belirsiz görüntüsü ve bu gölgeyi yaratan cismin açıkça görülüyor oluşu. Birbirlerine birleştirilmiş olan 4 adet kare ise ortalarındaki kareyi oluşturmuş oluyor. Görsel sistem, böyle bir birleşimde kareler arasındaki farkı renk farkı olarak yorumlarken ışık-gölge etkisini göz ardı ediyor.


mertoglu 15 Ağustos 2007 10:36

İskambil Kartı Oyunları


Desteyi masa üzerine yelpaze şeklinde açarsınız, izleyicinizden bir kart seçmesini istersiniz ve hangi kartın seçildiğini söylersiniz. Kartlarla gösteri yapan her sihirbazın başarmayı arzu ettiği bir durumdur. Kartı seçtir ve derhal ne olduğunu bil.

Bunu başarmak için önceden işaretlenmiş kartlar ya da sıralanmış deste kullanılmıyorsa yukarıdaki senaryoyu başarmak için mutlaka bir ya da iki el çabukluğunun yapılması gerekir. Burada sorun, izleyicinin sanki serbestçe "herhangi" bir kartı seçtiği hissini yaratan ya da gerçekten de "herhangi" bir kartı seçmesine izin veren bir tekniğin seçilmesindedir. "Yelpaze" oyunu iki temel hileye dayanır. İlkinde, deste bilinen bir sırada önceden dizilmiştir.
İkincisinde kart rastgele seçilirken bu kartı daha sonra deşifre edecek bir "anahtar" kartın belirlenmesi yöntemine başvurulur.

Hazırlık:

Bir çok sihirbaz sıralanmış deste fikrinden, böylesi bir desteyi hazırlamanın uzun süreceği ve zahmetli denemeler yapmak gerekeceği düşüncesiyle uzak durma eğilimindedirler. Aslında böylesi bir desteyi hazırlamak bir kaç dakikada yapılabilecek bir iştir. Oyunun sihri, seçilen kartın bir altındaki ya da bir üstündeki karta bakıldığında hangi kartın seçilmiş olduğunun anlaşılmasına dayanır.
Bu etkiyi açıklamak üzere hatırlması kolay bir sıralama verelim: As, Papaz, 2, Kız, 3, Joker, 4, 10, 5, 9, 6, 8, 7. Renkler de her kartta değişir: Sinek As, Karo Papaz, Kupa 2, Maça Kız, Sinek 3, Karo Joker, Kupa 4, Maça 10... Sıralamadan sonra kartlar kutusuna yerleştirilir. Destenin daha "rastgele" sırada görünmesini sağlamak belleğinizin gücüne bağlı olacaktır. Gösteri: Deste kutusundan çıkarılır, gösteri becerinize bağlı olmak kaydıyla, bir kaç kere kesilir ya da "sahte" bir şekilde karıştırılır. Sahte karıştırmada, kartlar sol elde tutulur, sağ elle kartların yarısı alınır ve yukarıdan sol el başparmak tarafından diğer kartların üzerine doğru kartları birbirine karıştırmadan atılır. Yapılması gereken sadece kesme işlemi yapmaktır. Kartların birbirine karışmış izlenimini vermek üzere sol el başparmağı destek alınarak atılan kartların basamak oluşturacak şekilde görünmesi sağlanır. Sonra sağ elle basamaklı görünümdeki kartların üzerine vurularak tüm kartların aynı sıraya gelmesi sağlanır. Bu işlem bir kaç kez tekrarlanabilir. Sonrasında kartlar masaya yelpaze oluşturacak şekilde açılır. İzleyiciden bir kartın seçilmesi istenir. İzleyici istediği kartı seçtikten sonra sihirbaz masadaki kartları toparlar ve kutusuna yerleştirir. Burada iki olay gerçekleşir. İzleyicinin kartı seçtiği yer ortaya çıkar. Çünkü seçilen kartın komşusu az da olsa diğer kartların sırasında olmayacaktır ve çıkan kartın yeri boş olacaktır. İşte bu komşu kart bizim anahtar kartımızdır. Yelpaze kapatılırken ve deste masadan kaldırılırken bu "kesik" noktadan tutulur ve anahtar kartın destenin altına ön yüzünün görülecek şekilde gelmesi sağlanır.
Bundan sonra kart kutusu alınır ve deste kutuya yerleştirilir..ken alttaki anahtar karta bir bakış atılır. Bu anda yapacağınız espriler izleyicilerin dikkati dağıtmanıza yardımcı olacaktır. Kutu, aslında tamamlanmış oyunun devamını merakla bekleyen izleyiciye uzatılır. Sıralanmış deste ve anahtar kart izleyicinin "gizlediği" kartı deşifre etmiştir. İzleyiciye son bir kez karta baktıktan sonra kutudaki destenin arasına koyması söylenir. Bu andan sonra yapacağınız "atraksiyon" espri gücünüze kalmıştır. Parmaklarınızı kapatılmış kutuya dokundurup trans haline geçebilirsiniz ya da izleyicinin sürekli olarak seçtiği kartı düşünmesini söyleyebilirsiniz...

Tesadüf


Etki: Sihirbaz ve izleyicisi iki farklı iskambil kağıdı destesinden birer kart seçerler ve ne tesadüftür ki iki kart da birbirinin aynısıdır.
Yöntem: Bu oyunu gerçekleştirmek için sıradan iki desteye ihtiyacınız var.Destelerden birini izleyiciye verin diğeri sizde kalsın. Aynı anda desteleri karıştırın. Desteleri değişin ve tekrar karıştırın. Desteleri tekrar değişin, ancak bu kez desteyi izleyiciye verirken en alttaki karta belli etmeden bakın ve aklınızda tutun.
İzleyiciye desteden bir kart seçmesini ve size göstermeden karta bakarak ezberlemesini söyleyin. Sizde destenizden bir kart seçin, ama hatırlamak için bir çaba göstermeyin. Seçilen kartın destenin en üstüne konmasını isteyin. Desteleri bir kez kesin. Şimdi seçilmiş kartlar kendi desteleri içinde kaybolmuştur. Bir kez daha desteleri değiştirin. Herkes elindeki desteyi yelpaze şeklinde masaya açsın ve kendi seçtiği kartı bulsun. Aslında siz biraz önce destenin altında gördüğünüz kartı arayın. İzleyicinin seçtiği kart, sizin gördüğünüz kartın altındaki karttır. Sanki seçmiş olduğunuz kart buymuş gibi alın ve yüzü aşağı bakacak şekilde masaya koyun. İzleyiciden de aynısını yapmasını isteyin. Aynı anda kartları açtığınızda her ikisinin de eşdeğer olduğu görülecektir. Ne tesadüf !..

Yine bildiniz


Etki: İzleyici bu kez de rastgele bir kart seçer ancak sihirbaz seçilen kartı yine bulur.
Yöntem: Yukarıdaki şekilde gösterildiği gibi bir kart destenin altında diğer kartlara bakacak şekilde yerleştirilmelidir. Bunu oyun öncesinde hazırlayabileceğiniz gibi oyun esnasında deste karıştırırken de halledebilirsiniz. Deste sol avucunuzda iken kartların sayılar olan yüzü baş parmağınıza bakacak, kapalı yüzleri diğer dört parmağınıza dokunur şekilde tutun. Karıştırma esnasında diğer dört parmağınızın ucuyla en dıştaki karta bastırırken sağ elinizle geri kalan kağıtları hızla çekin, ters çevirin ve sol elinizdeki kartın üzerine koyun. Bundan sonra kartları her iki elinizde tutarak en alttaki kartın görünmemesini sağlayacak şekilde yelpaze biçiminde açın. İzleyiciden bir kartı seçmesini söyleyin. Karta iyice bakıp ezberlemesini söylediğiniz anda elinizde desteyi ters çevirin. Böylelikle biraz önce hazırladığınız kart en üste gelecek ve aslında sayı bulunan yüzleri üste bakan kağıtları maskeleyecektir.
Deste elinizde kalacak şekilde, izleyiciden seçtiği kartı destenin arasına koymasını isteyin. İzleyici kapalı yüzü yukarı olacak şekilde kartı desteye sokacaktır. Destedeki diğer kartların sayı bulunan yüzü tavana bakarken, izleyicinin kartı yere bakacak şekilde yerleştirilmiştir. Desteyi hızla çevirip masa üzerinde yelpaze şeklinde açtığınızda izleyicinin kartı kapalı olan kartların arasından yüzünü gösterecektir. Maskelemede kullandığınız kartın görülmemesine özen gösterin. Böyle bir tehlike görüyorsanız, ellerinizi arkaya götürün ve maske kartını düzeltin.


Misafir 1 Mart 2011 09:01

Görünmez Yüzük


Malzemeler:
Bir çay kaşığı, bardak, su, şeker, tuz ve mendil.
Uygulama:
Aslında bu çok kolay yapmanız gereken tek şey bir bardağa su doldurun, suyun içine 1 çay kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı da şeker ekleyip karıştırınız. şimdi gösteriye hazırız. Bir adet yüzük alın (Evliyseniz kendi yüzüğünüzü yaşınız küçükse anne ya da babanızın yüzüğü ama sirkte falan şov yapıyorsanız seyircinin yüzüğünü isteyebilirsiniz) bardağa koyun ve üstünü mendille kapatın.

Şimdi de abra kadabra hokus pokus diye bağırın ve mendili çıkarın suyun içinde yüzük yok Seyircilerin de görünmez olduğu anlaşılsın diye küçük bir kartonu sabitleyip yüzüğü bardakta bulup alıp kartona fırlatınız ve kartonun düştüğünü göreceksiniz
NOT: Bu gösteriyi yapıp bütün kızları büyüleyebilir ve peşinizde koşturabilirsiniz.

İşte bu kadar basit bir gösteri.


Misafir 5 Mart 2011 15:28

Bir diğer basit ama etkili oyun. Bol bol pratik yapmadan gösteriyi denemeyin.
Yaklaşık 20cm uzunluğunda bir ipe ihtiyacınız var. İpi sol elinizde tutun. İpin alt ucunu sağ elinizle alın ve sol baş ve işaret parmaklarınızın arasında tutarak bir halka oluşmasını sağlayın. Sağ elinizle ipi izleyici tarafındaki orta noktasından tutup sol elinizin arkasına doğru götürün. Halkanın ortasını avucunuza doğru götürürken, sol avucunuzu siper edip, baş parmağınızla ipin avucunuza yakın bölümüne takın ve çekin.
Yapmak istediğimiz, ipin avucunuza yakın kısımından ikinci bir halka oluşturmak. İzleyici biraz önce sol elinize doğru götürdüğünüz halkanın orta kısmını sol elinizde tutuyormuşsunuz zannedecektir. Oysa gerçek orta kısım avuçta saklı, elin üstünden görünen kısım sahte orta noktadır. Sahte orta kısım kesilecek "kısa" ip parçasıdır. Halkayı kesin ya da izleyicilerden birine kestirin. Şimdi yeni kesilmiş uçları tutarken diğer "sağlam" uçları sallandırın. Burada hilenin fark edilmemesi için özen göstermeniz gerekir. Kesik uçları düğümleyin ve "ipi eski haline getirdiğinizi" söyleyin. İzleyiciler başaramadığınızı söyleyip gülerken, ipi iki elinizle yumak haline getirin. Düğümlü kısa parçayı bir elinizde gizlerken diğer elinizle uzun parçanın bir ucundan tutun ve ipi sallandırın. Şimdi başardınız


Misafir 12 Mart 2011 20:04

Sihirin Adı; Danimarka


Etki:Sihirbaz seyircinin tuttuğu ülkeyi bilir.
Oyunun Sırrı:Sihirbaz seyirciye şunları yaptırır:
1-Seyircinin 10 ile 100 arasında herhangi bir sayı tutmasını ister.Örneğin 26.
2-2 basamaklı sayı mı yoksa tek basamaklı sayı çıktı?Diye sorar...
3-2 basamaklı ise iki rakamı toplamasını,tek basamaklı ise bırakmasını ister.Bizim sayımız 26 idi.2+6=8
4-Sonra çıkan sayıyı 9 ile çarpmasını ister...8x9:72
5-Çıkan sayının da iki rakamını toplamasını ister.7+2=9.Seyirci ne sayı tutarsa tutsun yine 9 çıkıyor...
6-Çıkan sayının ilk harfi ile bir 2 tane ülke tutmasını isteyin..Seyircinin aklına ilk gelecek ülke Danimarka'dır.
Ve ona sonucun Danimarka olduğunu söyleyin


Misafir 16 Mart 2011 11:43

YÜKSELEN KALEM


GEREKLİ MALZEMELER : İNCE BİR İP ,BİR GAZOZ ŞİŞESİ VE ARKASI SİLGİLİ BİR KURŞUN KALEM
ETKİ : SİZ KALEME YÜKSEL DEDİKÇE KALEM YÜKSELECEK
YAPILIŞI : SİLGİLİ KURŞUN KALEMİN SİLGİSİNE BİR İP BAĞLAYIN . İPİN DİĞER UCUNU PANTOLONUNUZUN KEMERİNE BAĞLAYIN. KALEMİ ŞİŞENİN İÇİNE SİLGİSİ AŞAĞI GELECEK ŞEKİLDE YERLEŞTİRİN . BİR YANDAN SİHİRLİ KELİMELERİ SOYLERKEN BİR YANDAN HAFİF HAFİF GERİYE DOĞRU GİDİN .
HERKES SİZİ TEBRİK EDİCEK VE NASIL YAPTIĞINIZI SORACAKTIR.


duygu1999 8 Nisan 2011 19:42

Bir bıçak alırsınız,kesici tarafın iki yüzüne de ikişer küçük kağıt parçası koyulur. Üst taraftaki kağıdı seyirciye göstererek alın,alt yüzdeki kağıdıda alır gibi yapın. Sonra bıçağın arkasını göstermiş gibi yapmak için ilk tarafı gösterin sonra bıçağı havada aynı yüze denk gelecek şekilde çevirin.
Seyirci inandıktan sonra alttaki kağıdı alın alttakinide alırmış gibi yapın. aynı çevirme hareketini yapın altta kağıt oldugunu sakın belli etmeyin. Daha sonra kağıtlı tarafı altta olacak. Kağıtlı tarafta elinizi oynatın bir kaç söz söyleyin ve kağıtlı tarafı gösterin.
Seyirci şaşırdı mı?


Misafir 6 Mayıs 2011 17:32

Arefin Sırrı Astral Seyehat


Arkadaşlar arefin yaptıgı ruh gösterisi aslında tamamen ruhun çıkması değildir. ...Astral seyahat ile yapılan bu gösterisi uyku ile uykusuzluk arasında kalınan vakitte olur... Astral seyahatı herkez yapabilir.. İnanmıyorsanız tek yapmanız gereken bi yere oturup tavana doğru bakıp kendinizi düşünmek.. Birsüre sonra kendizi ayna gibi tavanda görebilirsiniz.Budurumdan sonra karnızda cok büyük şekilde ağrı, baş ağrısı sebep olacaktır. Fakat okadar acı hissetmeyeceksinizdir.. Bu acıları duydugunz zaman bilinki ruhunuz bedeninizden çıkıyorsunuz demektir.Biraz daha bekledikten sonra bedeninizden cıkacaksınız ve istediğiniz gibi gezebilceksiniz.
Ama arkadaşlar BURAYA DİKKAT EDİN... Astral seyahat yapmak büyük bir RİSKTİR... Ruhunuz bedeninizden cıkarken korkarsanız ve hareket haline gecmeye çalışırsanız kordon bağınız kopup ölebilirsiniz bu yuzden kendinizden emin oldugunuzda deneyin neyse geri dönelim... arkadaslar bedeninizden cıkınca kendizi yatarken görüp endişelenmeyiniz... mutluluktan coşabilrsiniz çnkü dışarı çıkmışsınızdır...bedeninizden cıkıtıgında yapmanız gerekenler :
1- Arkadaslar ilk cıktıgınızda sakın dışarı cıkmayın sadece yaptıgınız odanın icinde geziniz..
2- 2. Yaptıgınzda Evin İcinde Tamamen Geziniz..
3- Ucuncu yaptıgınzda apartman icinde tamamen geziniz
4-Dorduncu Yaptıgınzda özgürsünüz...
5- VE EN ONEMLİSİ ARKADASLAR A. SEYAHAT YAPAR IKEN RUH DUNYASINDA OLDUGUNUZ ICIN ETRAFINIZDA UC HARFLILERI OZELLIKLE KARA BASANI GORCEKSINIZDIR BU YUZDEN EGER ONLARDAN KORKARSANIZ OLME RISKINIZ YUKSELIR O YUZDEN KENDINIZDEN EMIN OLUP EGER SADECE KENDINIZI ONLARDAN USTUN TUTABILCEKSENIZ YAPIN KENDINIZI USTUN TUTAMAYCAKSANIZ YAPMAMANIZI TAVSIYE EDERIM....

Yaptıktan Sonra:

1- Karın Ağrısı
2- Baş Ağrısı ( Yaptıgınızdan Dolayı Mutluluktan Acılarınız Dinecektir )
3- Bilinmeyen Mutluluk
4- Arkadaslar Yaptıktan Sonra Uydugunzda Mutlaka Karabasanı Goreceksinizdir...
Arkadaslar yapacak olanları ilk önce kendilernden emin olmalarını istiyorum güzel oldugu kadar riskli bişiydir...


Misafir 10 Ekim 2011 22:10

Bu çok kolay bir numara bu numarada seçtiğiniz kişiden 1 le 10 arasında bir sayı tutmasını isteyiniz ama sayı 1 ve ya 10 olmasın tuttuğu sayıyı 9 ile çarpmasını iteyin sonra çıkan sonuç iki basamaklı ise basamakları toplamalarını isteyin örneğin 18 çıktıysa 1+8=9 gibi en son bulduğu sayıdan 4 çıkarmasını isteyin çıkan sonucun alfabede hangi sayıya geldiğini bulmasını ancak bu harfin ne olduğunu size söylememesini söyleyin bu harfle bir ülke düşünmesini söyleyin ve en son olarak düşünüyormus gibi yapın düşündüğü ülkenin DANİMARKA olduğunu söyleyin... işlemleri doğru yaparsa kesin çıkıyor.



Saat: 02:48
Sayfa 1 / 3

©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık