MsXLabs
Sayfa 1 / 4

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Soru-Cevap (https://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/)
-   -   Tüketici hakları ile ilgili sorumu cevaplar mısınız? (https://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/258829-tuketici-haklari-ile-ilgili-sorumu-cevaplar-misiniz.html)

ayşemi 17 Haziran 2009 17:36

Tüketici hakları ile ilgili sorumu cevaplar mısınız?
 
BEN MARKA OLAN BİR YERDEN GÖMLEK ALDIM AMA İLK YIKAMADA RENK VERDİ VE BÜTÜN MAKİNADAKİ ÇAMAŞIRI BOYADI NE YAPABİLİRİM .


fadedliver 17 Haziran 2009 18:20

Alıntı:

ayşemi adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1423783)
BEN MARKA OLAN BİR YERDEN GÖMLEK ALDIM AMA İLK YIKAMADA RENK VERDİ VE BÜTÜN MAKİNADAKİ ÇAMAŞIRI BOYADI NE YAPABİLİRİM .

Tüketici Haklarını kullanarak gömleği mi değiştirmek istiyorsunuz.Yoksa çamaşırlar için mi soruyorsunuz?Lütfen biraz daha açık sorunuz.


fadedliver 17 Haziran 2009 18:24

Ayrıca tüketici Hakları nelerdir inceleyiniz..

KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?

Alışverişlerinizde:
  • Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
  • Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
  • Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
  • Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
  • Ayıplı malın değiştirilmesini,
  • Ödediğiniz bedelin iadesini,
  • Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
  • Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.

    • Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    • Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    • Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    • Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    • Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    • Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
Tüketici kimdir?
Tüketici; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen gerçek veya tüzel kişidir. Ticari emellerle mal satın alanlar tüketici değildir. Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; ancak nihai kullanım amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler.

Tüketicinin korunması neden önemlidir?
Çünkü insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir. Bütün dünya insanlarının ırk, renk, dil, siyasi görüş ve benzeri unsurlardan bağımsız olarak taşıdıkları evrensel kimlik, paylaştıkları ortak yazgı, tüketici olmalarıdır. Bu kadar geniş bir kitlenin korunması elbette önemli bir husustur.

Ayıplı mal ya da hizmet nedir?
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir. Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir.

Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?
Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir. Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar.

Bu hakları kullanmada süre var mıdır?
Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir. Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir.

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?
Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir.

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir.

Taksitli satışlarda tüketicilerin ne gibi hakları var?
Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir. Malın peşin satış fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi gerekir. Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce ödeyebilir. Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim yapılması zorunludur.

Kapıdan satışlarda tüketicilerin hakları nelerdir?
Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir. Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri alabileceğine ilişkin bir taahhüttür. Tüketici kararını değiştirirse 7 gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir.

Garanti belgeli satışlarda tüketici hakları nelerdir?
Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır. Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın, servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar. Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir. Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir.

Tüketici örgütlenmesi nedir?
Tüketicileri bilgilendirmek, haklarını öğretmek ve değişik düzenlemeler yapılırken tüketicileri temsil etmek amacıyla birçok tüketici dernekleri kurulmuştur. Bu dernekler değişik mercilerde tüketicileri temsil ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların desteğinden yararlanabilirler.


Misafir 7 Eylül 2009 09:07

oturduğum eve avize aldım.avizeyi teslim almadan ücretini peşin ödedim.avize tarfıma teslim edilmeden odaya uygun olmadığının farkına vardım.firmdan ödediğim ücreti geri alma ve ürünü iptal ettirme hakkım varmıdır.


Misafir 14 Eylül 2009 17:14

bir tane empiüç aldım geri vermek istiyorum verebilirmiyim


Misafir 24 Eylül 2009 15:36

bayramda buzdolabım bozuldu samsung servisi aradım bayram dolayısıyla servis yok dediler kii bu büyük bir problem ama onu da geçtim ertesi günü bile gelmediler...zararımı kim tazmin edecek bilmiorum ama gereken neyse yapacağım ve gazeteme dahi yazacağım....


Misafir 28 Eylül 2009 12:56

merhaba nisan ayında katlamalı perde diktirdim birsüre sonra perdeler yamuk sarmaya ve kenarlarını yemeye başladı aradım yanlış sarmaktandır denildi geldiler baktılar kenarlarını kestiler sonra tekrar oldu bu sefer tavanlarlarınız yamuk o yüzden oluyor daha öncede böyle şikayetler aldık hatta kendi evimdede oldu dediler bende bunun için beni uyarmaları gerektigini bende ona göre gerekeni yapardım dedim biz anlayamıyoruz dediler fakat böyle şikayetler almışlar tedbirli olup inşaatçilerin kullandıkları teraziden buludurup yamuksa biz müşterileri uyarmaları gerektigini düşünüyorum açıkcası daha borcum bitmeden perdelerimi düzelmek için kestiler hala yamuk sarıyor bunun için tavana gönyeye sokmak için alçı yada tahta gibi şeyelerle düzelmek gerekiyor dediler ben bunu kabul edemiyorum perdelerim kesildi yenisini istiyorum bu mümkünmü ne yapmam gerekiyor hemen yanıt alabilirsem çok sevinirim teşekkürederim


Misafir 30 Eylül 2009 14:25

12 gün önce tonik aldım fiyatı 12.50 şimdi 9.90 olmuş aldığım fiyata değiştiremezmiyim


Misafir 3 Ekim 2009 10:59

aldıgım telofon çok pahalı nerdeyse ik katı ne yapabilirım nerye baş vurabilirim


Misafir 16 Ekim 2009 14:39

ben ikiyıl önce mutfak mazemesi 4gözlü 1ielektirşkli ocak aldım elektirikli olan gözü arzalan dı
ve servise götürdüm nemden dolayı arzayaptığını söylediler ve 70 tl fatura cıkardılar bende kabul etmadim ve neyapmam gerek


Misafir 26 Ekim 2009 22:12

şikayet
 
merhabalar ben selim keskin benim camaşır makinem 1 aydır servis 3 kez geldi ama yapadılar sorunu bildikleri halde şuan 1 haftadır gelmiyorlar ve benden 200tl alındı her telefon acışımda bu gün geliyoruz diye yalanlar ve bahaneler söyleniyor ve şuan servisle başım dertde hakkım yeniliyor bu konuda neler yapmam gerekiyor bana yardımcı olurmusun yazan selim keskin


Misafir 27 Ekim 2009 10:35

25 ekimde 12 tasitle tost makinesi ve ronda aldım senet imzaladım hemen ertesi gun geri iade etmek istedim gittim malı mana göderdiklerini yarın gelmemi istediler sizce ben ne yapmalıyım iade edebilirmiyim acele cevaplarsanız sevinirim


ener 27 Ekim 2009 11:12

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1545697)
merhabalar ben selim keskin benim camaşır makinem 1 aydır servis 3 kez geldi ama yapadılar sorunu bildikleri halde şuan 1 haftadır gelmiyorlar ve benden 200tl alındı her telefon acışımda bu gün geliyoruz diye yalanlar ve bahaneler söyleniyor ve şuan servisle başım dertde hakkım yeniliyor bu konuda neler yapmam gerekiyor bana yardımcı olurmusun yazan selim keskin

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1545823)
25 ekimde 12 tasitle tost makinesi ve ronda aldım senet imzaladım hemen ertesi gun geri iade etmek istedim gittim malı mana göderdiklerini yarın gelmemi istediler sizce ben ne yapmalıyım iade edebilirmiyim acele cevaplarsanız sevinirim



KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?

Alışverişlerinizde:
  • Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
  • Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
  • Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
  • Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
  • Ayıplı malın değiştirilmesini,
  • Ödediğiniz bedelin iadesini,
  • Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
  • Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.

    • Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    • Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    • Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    • Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    • Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    • Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
Tüketici kimdir?
Tüketici; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen gerçek veya tüzel kişidir. Ticari emellerle mal satın alanlar tüketici değildir. Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; ancak nihai kullanım amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler.

Tüketicinin korunması neden önemlidir?
Çünkü insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir. Bütün dünya insanlarının ırk, renk, dil, siyasi görüş ve benzeri unsurlardan bağımsız olarak taşıdıkları evrensel kimlik, paylaştıkları ortak yazgı, tüketici olmalarıdır. Bu kadar geniş bir kitlenin korunması elbette önemli bir husustur.

Ayıplı mal ya da hizmet nedir?
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir. Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir.

Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?
Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir. Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar.

Bu hakları kullanmada süre var mıdır?
Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir. Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir.

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?
Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir.

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir.

Taksitli satışlarda tüketicilerin ne gibi hakları var?
Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir. Malın peşin satış fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi gerekir. Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce ödeyebilir. Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim yapılması zorunludur.

Kapıdan satışlarda tüketicilerin hakları nelerdir?
Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir. Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri alabileceğine ilişkin bir taahhüttür. Tüketici kararını değiştirirse 7 gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir.

Garanti belgeli satışlarda tüketici hakları nelerdir?
Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır. Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın, servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar. Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir. Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir.

Tüketici örgütlenmesi nedir?
Tüketicileri bilgilendirmek, haklarını öğretmek ve değişik düzenlemeler yapılırken tüketicileri temsil etmek amacıyla birçok tüketici dernekleri kurulmuştur. Bu dernekler değişik mercilerde tüketicileri temsil ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların desteğinden yararlanabilirler.


Misafir 27 Ekim 2009 18:23

merhaba ben 99 model fiat marka otomobilini bir tamir haneye boya yapılması için bıraktım ruhsatımı yanıma alarak benim arabamla gezmeye çıkmışlar ve tamirhaneden farklı bir sempte arcın tesisatına fazla yüklendikleri için aracım yandı benim malıma izinsiz binp gezdiler yaktılar arabam kül oldu tamamen ve benden vekalet aldılar arabayı hurdaya satacaz senin masrafını karşılayacagız diye dolandırdılar ve paramı vermediler beni koydu ve tehtit ettiler ne yapmalıyım bu şahıslardan haklarımı ve masraflarımı nasıl alırım


Misafir 4 Kasım 2009 03:52

yaklaşık 3 ay önce bir telefon aldım. telefonun IM si klonlanmış ve şu an takılı oldugu hattan başka bir hat ile çalışmıyor.Cihazı satın aldıgım yere gittim bana herhangi bir numara belirtmemi o numara yanlızca o numara ile kullanabilecegimi söyledi ben başka hatlarlada kullanmak istedigimi söyledim. Bunun olamayacagını söylediler.Bende italatçı firma ile görüştüm onlarda bana aynı şeyleri söylediler ben telefonumun IM sini değiştirmelerini veya yeni bir cihaz vermelerini talep ettim kabul etmediler Türk telekominikasyonun IM si klonlanmış telefonlar için yalnızca bir hat belirleyip onunla kullanabilecegimiz bir kanun çıkartmış ben bu işin içinden çıkamadım beni en kısa sürede bilgilendirirsiniz sevinirim


Daisy-BT 4 Kasım 2009 09:45

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1546287)
merhaba ben 99 model fiat marka otomobilini bir tamir haneye boya yapılması için bıraktım ruhsatımı yanıma alarak benim arabamla gezmeye çıkmışlar ve tamirhaneden farklı bir sempte arcın tesisatına fazla yüklendikleri için aracım yandı benim malıma izinsiz binp gezdiler yaktılar arabam kül oldu tamamen ve benden vekalet aldılar arabayı hurdaya satacaz senin masrafını karşılayacagız diye dolandırdılar ve paramı vermediler beni koydu ve tehtit ettiler ne yapmalıyım bu şahıslardan haklarımı ve masraflarımı nasıl alırım

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1553998)
yaklaşık 3 ay önce bir telefon aldım. telefonun IM si klonlanmış ve şu an takılı oldugu hattan başka bir hat ile çalışmıyor.Cihazı satın aldıgım yere gittim bana herhangi bir numara belirtmemi o numara yanlızca o numara ile kullanabilecegimi söyledi ben başka hatlarlada kullanmak istedigimi söyledim. Bunun olamayacagını söylediler.Bende italatçı firma ile görüştüm onlarda bana aynı şeyleri söylediler ben telefonumun IM sini değiştirmelerini veya yeni bir cihaz vermelerini talep ettim kabul etmediler Türk telekominikasyonun IM si klonlanmış telefonlar için yalnızca bir hat belirleyip onunla kullanabilecegimiz bir kanun çıkartmış ben bu işin içinden çıkamadım beni en kısa sürede bilgilendirirsiniz sevinirim

Aşağıdaki mesajı inceleyiniz, gerekiyorsa bir Tüketici Hakları ve Hukuku uzmanından yardım alınız.

Alıntı:

ener adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1545838)
KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?

Alışverişlerinizde:
  • Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
  • Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
  • Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
  • Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
  • Ayıplı malın değiştirilmesini,
  • Ödediğiniz bedelin iadesini,
  • Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
  • Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.

    • Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    • Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    • Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    • Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    • Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    • Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
Tüketici kimdir?
Tüketici; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen gerçek veya tüzel kişidir. Ticari emellerle mal satın alanlar tüketici değildir. Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; ancak nihai kullanım amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler.

Tüketicinin korunması neden önemlidir?
Çünkü insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir. Bütün dünya insanlarının ırk, renk, dil, siyasi görüş ve benzeri unsurlardan bağımsız olarak taşıdıkları evrensel kimlik, paylaştıkları ortak yazgı, tüketici olmalarıdır. Bu kadar geniş bir kitlenin korunması elbette önemli bir husustur.

Ayıplı mal ya da hizmet nedir?
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir. Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir.

Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?
Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir. Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar.

Bu hakları kullanmada süre var mıdır?
Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir. Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir.

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?
Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir.

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir.

Taksitli satışlarda tüketicilerin ne gibi hakları var?
Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir. Malın peşin satış fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi gerekir. Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce ödeyebilir. Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim yapılması zorunludur.

Kapıdan satışlarda tüketicilerin hakları nelerdir?
Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir. Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri alabileceğine ilişkin bir taahhüttür. Tüketici kararını değiştirirse 7 gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir.

Garanti belgeli satışlarda tüketici hakları nelerdir?
Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır. Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın, servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar. Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir. Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir.

Tüketici örgütlenmesi nedir?
Tüketicileri bilgilendirmek, haklarını öğretmek ve değişik düzenlemeler yapılırken tüketicileri temsil etmek amacıyla birçok tüketici dernekleri kurulmuştur. Bu dernekler değişik mercilerde tüketicileri temsil ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların desteğinden yararlanabilirler.



Misafir 5 Kasım 2009 09:39

yaklaşık olarak internet üzerinden Green Card Türkiye Green Card Çekilişi, Yeşil kart Başvuru Merkezi sitesinden greencard başvurusunda bulundum amarikaya ailece gitmek için ,başvuru ücreti olarak 39 tl ücret istenmişti posta aracılığıyla adresime geldi başvuru evrakları benim maddi durumumunu iyi olmaması nedeniyle alamadım evrak tekrar veritez denilen eğitim danışmanlığı geri döndünmüş banan oradan ihbar geldi eğer bu parayı ödemezsen seni icraya vereceğiz diyorlar bunun ne kadarı doğrudur saygilarımla


Misafir 5 Kasım 2009 09:51

ben veritez eğitim danışmanlık tan www.usu-turkey.com internet şubesinden greencard başvurusunda bulundum başvuru üçreti olarak 39 tl ücreti vardı posta ile bana başvuru belgeleri olarak adresime geldi maddi durumumun iyi olmaması nedeniyle posşta dan bu evrakları olamadım .buna mukabil olarak bana veritez eğitim danışmnlığından bir ihbar geldi eğer bu ücreti ödemezsen seni i,craya vereceğişz bunun ne kadar doğruluğunu olduğunu yani beni icraya verebilirmiler sayılarımla
bülent dikici erzurum uzundere


Misafir 6 Kasım 2009 21:29

ben iran cinsi bi kedi aldım eve geldiğnde yemek yemiyodu petshopa sordum alışmaya çalışıyodur yer dedi ama ne yaptıysam yediremedim 5 gün sonra kedi öldü bununla ilgili ne yapabilirim


Misafir 9 Kasım 2009 13:41

merhaba ben nokıa cep telefonumu 2 kez üst üste aynı şikayetten servise verdim ama yine aynı şikayet devam ediyor.garanti side var hala ama az bir süre kaldı bunun için yeniden yapılması yerine yenisini talep edebilirmiyim


TUZCUAY 9 Kasım 2009 13:46

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1560024)
merhaba ben nokıa cep telefonumu 2 kez üst üste aynı şikayetten servise verdim ama yine aynı şikayet devam ediyor.garanti side var hala ama az bir süre kaldı bunun için yeniden yapılması yerine yenisini talep edebilirmiyim

Mealesef, ama teknik bakım yaptırabilirsiniz.


TUZCUAY 9 Kasım 2009 13:47

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1500746)
bayramda buzdolabım bozuldu samsung servisi aradım bayram dolayısıyla servis yok dediler kii bu büyük bir problem ama onu da geçtim ertesi günü bile gelmediler...zararımı kim tazmin edecek bilmiorum ama gereken neyse yapacağım ve gazeteme dahi yazacağım....


Mahkemeye şikayet edebilirsiniz ;)


TUZCUAY 9 Kasım 2009 13:48

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1557125)
ben iran cinsi bi kedi aldım eve geldiğnde yemek yemiyodu petshopa sordum alışmaya çalışıyodur yer dedi ama ne yaptıysam yediremedim 5 gün sonra kedi öldü bununla ilgili ne yapabilirim


Kediyi alırken bir sözleşme imzaladınız mı ?


Misafir 10 Kasım 2009 21:21

yardım
 
siemensten bulaşık makinesi aldım. makine 24 ekim 2009 tarihinde teslim edildi. servis tarafından kuruldu. akine temiz yıkamıyordu. kurutmuyordu. hemen aldıgım yeri aradım. malın degiştirilmesini istedim. tamam ama bir servis gelsin görsün denildi. 30 ekim tarihinde servis geldi. cihazın parlatıcı ayarını yükseltti ve gitti. fakat yine bir düzelme olmadı. ben bir daha çağırdım servis gelgi. bu seferki gelişini kayıt altına almadı. fakat her defasında makineyi degiştirmek istedigimi yineledim. fakat makine düzelmedi. 4 kasımda servis yine geldi ve bu seferde kurutma ayarını yükseltti. fakat makine 70 dakikada yıkadıgı bulaşıgı 1 saat 38 dakikada yıkamaya başladı ve yine tam olarak düzelmedi. bugün yani 10 kasımda tekrar servis geldi parlatıcı kulllanmadıgınız için makine kurutmuyor ve güzel yıkamıyor diyerek suçu bana attı ve gitti. makinemi degiştirmeyeceklerini söyledi. beni oyaladılar. parlatıcı kullanılması zorunlu demediği halde ben size söyledim dedi ve gitti. ürünün degiştirilmesini istiyorum. ne yapmalıyım?


ener 10 Kasım 2009 23:01

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1562372)
siemensten bulaşık makinesi aldım. makine 24 ekim 2009 tarihinde teslim edildi. servis tarafından kuruldu. akine temiz yıkamıyordu. kurutmuyordu. hemen aldıgım yeri aradım. malın degiştirilmesini istedim. tamam ama bir servis gelsin görsün denildi. 30 ekim tarihinde servis geldi. cihazın parlatıcı ayarını yükseltti ve gitti. fakat yine bir düzelme olmadı. ben bir daha çağırdım servis gelgi. bu seferki gelişini kayıt altına almadı. fakat her defasında makineyi degiştirmek istedigimi yineledim. fakat makine düzelmedi. 4 kasımda servis yine geldi ve bu seferde kurutma ayarını yükseltti. fakat makine 70 dakikada yıkadıgı bulaşıgı 1 saat 38 dakikada yıkamaya başladı ve yine tam olarak düzelmedi. bugün yani 10 kasımda tekrar servis geldi parlatıcı kulllanmadıgınız için makine kurutmuyor ve güzel yıkamıyor diyerek suçu bana attı ve gitti. makinemi degiştirmeyeceklerini söyledi. beni oyaladılar. parlatıcı kullanılması zorunlu demediği halde ben size söyledim dedi ve gitti. ürünün degiştirilmesini istiyorum. ne yapmalıyım?


Kaymakamlıkta Tüketici Hakemlerine gidip şikayetinizi yaparak iadesini yapabilirsiniz.


Misafir 11 Kasım 2009 21:41

tüketici hakları nelerdir.


ener 11 Kasım 2009 23:15

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1563593)
tüketici hakları nelerdir.

TÜKETİCİ HAKLARI:

Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 tane temel ve evrensel tüketici hakkı mevcuttur.
Bunlar aşğıdaki gibidir:

1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma, içecek ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır. Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir.

2) Sağlık Ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.

3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır.

4) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir.

5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal veya hizmetten dolayı tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır.
6) Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve
Doğal kaynakların doğru kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve sağlıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır.

7) Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye kıyaslama imkanı verecek çeşitte mal ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır.

8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin çeşitli ürün ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır. Rekabetin tam olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır.

9) Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda sayılan hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek güç birliği oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da dikkate alınma ve kamu kurumlarında temsil edilebilmesidir.

KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?

Alışverişlerinizde:
  • Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
  • Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
  • Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
  • Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
  • Ayıplı malın değiştirilmesini,
  • Ödediğiniz bedelin iadesini,
  • Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
  • Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.
    • Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    • Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    • Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    • Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    • Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    • Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
Tüketici kimdir?
Tüketici; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen gerçek veya tüzel kişidir. Ticari emellerle mal satın alanlar tüketici değildir. Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; ancak nihai kullanım amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler.

Tüketicinin korunması neden önemlidir?
Çünkü insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir. Bütün dünya insanlarının ırk, renk, dil, siyasi görüş ve benzeri unsurlardan bağımsız olarak taşıdıkları evrensel kimlik, paylaştıkları ortak yazgı, tüketici olmalarıdır. Bu kadar geniş bir kitlenin korunması elbette önemli bir husustur.

Ayıplı mal ya da hizmet nedir?
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir. Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir.

Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?
Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir. Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar.

Bu hakları kullanmada süre var mıdır?
Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir. Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir.

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?
Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir.

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir.

Taksitli satışlarda tüketicilerin ne gibi hakları var?
Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir. Malın peşin satış fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi gerekir. Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce ödeyebilir. Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim yapılması zorunludur.

Kapıdan satışlarda tüketicilerin hakları nelerdir?
Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir. Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri alabileceğine ilişkin bir taahhüttür. Tüketici kararını değiştirirse 7 gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir.

Garanti belgeli satışlarda tüketici hakları nelerdir?
Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır. Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın, servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar. Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir. Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir.

Tüketici örgütlenmesi nedir?
Tüketicileri bilgilendirmek, haklarını öğretmek ve değişik düzenlemeler yapılırken tüketicileri temsil etmek amacıyla birçok tüketici dernekleri kurulmuştur. Bu dernekler değişik mercilerde tüketicileri temsil ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların desteğinden yararlanabilirler.



Misafir 13 Kasım 2009 11:37

ariston marka
 
ariston marka derin dondurucu aldım yaklaşık 3 ay önce.dondurucu calıştıgından buyana cekmecesinden problem yaşıyoruz.ben bu ürünü geri iadesini yapabilirmiyim.


Misafir 17 Kasım 2009 12:27

aracıma lpg taktırdım ama sorunumu tam olarak çözemediler1 yıldır aynı şıkayetım deva
 
aracıma tomesetto marka sıralı sıstem lpg taktırdım 1 yıldır aynı sorun devam edıyor bu arada enaz 7 defa gıttım taktırdığım servise ve aracıma takılan lpg 2 yıl garantılıdır.bu defa ILSAY dıye bı yetkılı servıse gıttım ama bana bu garantının gecersiz olduğunu yaptırmış olduğum bayı ıle aralarında anlaşmamamazlık olduğundan benim aracımın sorununu garantı kapsamı dışında yaparız dediler.bende bu sorun garantı olarak yapılması gerektığini söyledim ama kabul etmediler .böyle bir sorun olayı bana yapmalrına hakları varmı.ben bır tuketıcı olarak garantımı nasıl ve ne zaman kulanacağım böyle garantı hıç yapılmasın daha ıydır.garantı var dıye guvenım olmaz.derim bu ILSAY turkıye dıstrıbıtoru imiş.TOMESETTO markasının.benım sorunumu sadece taktırmış olduğum yer mi çözmek zorundadır.böyle bır kaıde varmı?
teşekkur ederim ilgilerinize


Misafir 21 Kasım 2009 14:18

bır magazadan aldıgım urunun gerı iadesı varmıdır kredı kartıyla ödemıstım yada gerı ıade suresı nedır


Misafir 25 Kasım 2009 15:36

flaş belke görünmüyor
 
benim kingson 4 gb flaş belleğim var. bugün okuldaki pcdenin ön tarafındaki usb porta taktım.beş dakka sonra pc flaş belleği okumuyor.garantisi geçerlimidir.kutusunu attım.lütfen


Daisy-BT 25 Kasım 2009 16:25

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1574840)
bır magazadan aldıgım urunun gerı iadesı varmıdır kredı kartıyla ödemıstım yada gerı ıade suresı nedır


Ürünün tipine veya aldığınız yere göre iade ya da tamir edilebilir. Ödeme belgenizle aldığınız yere başvurun.


Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1579283)
benim kingson 4 gb flaş belleğim var. bugün okuldaki pcdenin ön tarafındaki usb porta taktım.beş dakka sonra pc flaş belleği okumuyor.garantisi geçerlimidir.kutusunu attım.lütfen

Kutusunda garanti belgesi vardır. Ancak aldığınız yere ödeme belgenizle (fiş-fatura) giderseniz belki yardımcı olabilirler.

Alttaki linke tıklayarak iletişim adresleri aracılığı ile daha fazla bilgi alabilirsiniz:

Tüketici Hakları Derneği - Ankara


Misafir 17 Aralık 2009 17:36

2 gün önce pantolon aldım.Alırken mağazada denedim ancak eve gelip tekrar denediğimde boyunun kısa olduğunu farkettim.Kısacası içime sinmedi.Bugün değiştirmeye gittiğimde mağaza sahibi kabul etmedi.Üstelik mağdur etmemek için başka alışverişler de yapacağımı baştan belirttim.Geçen hafta da aynı yerden 70 TL.lik bir çanta almış ve değiştirmeye gidince yerine 170 TL.lik alışveriş yapmıştım.Kararsız biri değilim fakat 2 kez aynı yerden ayynı şeyi talep etmiş oldum.Gerekçelerimi de kibarca anlattığım halde aynı kibarlığı karşı taraftan göremedim.Pantolonu alıp çıktım.Önemli olan pantolon değildi fakat gördüğüm davranış beni çok üzdü.Çevremdeki herkesin bu mağaza sahibinin davranışları konusunda şikayeti okduğunu da biliyorum. Ne yapmalıyım?


Misafir 19 Aralık 2009 21:45

Tüketihakları nelerdir


Misafir 9 Ocak 2010 02:14

2,5 ay önce bosch marka midi fırın aldım. pişirmesinden memnun değilim. Çok geç pişiriyor. Servisi çağırdım. Bu fırınlar böyle dendi. Fırını bayiye geri verip başka ürün alabilir miyim?Hakkım var mı?
TEŞEKKÜRLER...


Misafir 26 Ocak 2010 15:19

ben 3 hafta önce çizme aldım. ilk giymemde sağ tekinde sorun olduğunu fark ettim. satıcıya şikayet ettiğimde üretici firmaya gönderip yaptıracaklarını söylediler. onbeş gün sonra alıp tekrar denedim fakat sorun giderilmemişti.değişim yapmıyorlar iadede vermiyorlar ne yapmam lazım.


Misafir 2 Şubat 2010 22:25

bir bot aldım garantisi yok ama bot su geçirmez dediler su geçiriyor iade etmek istedim almadılar bir afta giydi açıldı tamirini yaparız dediler iade etmek istiyorum ama markası yazmıyo napabilrim


Daisy-BT 3 Şubat 2010 02:14

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1610263)
2 gün önce pantolon aldım.Alırken mağazada denedim ancak eve gelip tekrar denediğimde boyunun kısa olduğunu farkettim.Kısacası içime sinmedi.Bugün değiştirmeye gittiğimde mağaza sahibi kabul etmedi.Üstelik mağdur etmemek için başka alışverişler de yapacağımı baştan belirttim.Geçen hafta da aynı yerden 70 TL.lik bir çanta almış ve değiştirmeye gidince yerine 170 TL.lik alışveriş yapmıştım.Kararsız biri değilim fakat 2 kez aynı yerden ayynı şeyi talep etmiş oldum.Gerekçelerimi de kibarca anlattığım halde aynı kibarlığı karşı taraftan göremedim.Pantolonu alıp çıktım.Önemli olan pantolon değildi fakat gördüğüm davranış beni çok üzdü.Çevremdeki herkesin bu mağaza sahibinin davranışları konusunda şikayeti okduğunu da biliyorum. Ne yapmalıyım?

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1613917)
Tüketihakları nelerdir

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1648142)
2,5 ay önce bosch marka midi fırın aldım. pişirmesinden memnun değilim. Çok geç pişiriyor. Servisi çağırdım. Bu fırınlar böyle dendi. Fırını bayiye geri verip başka ürün alabilir miyim?Hakkım var mı?
TEŞEKKÜRLER...

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1670138)
ben 3 hafta önce çizme aldım. ilk giymemde sağ tekinde sorun olduğunu fark ettim. satıcıya şikayet ettiğimde üretici firmaya gönderip yaptıracaklarını söylediler. onbeş gün sonra alıp tekrar denedim fakat sorun giderilmemişti.değişim yapmıyorlar iadede vermiyorlar ne yapmam lazım.

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1678006)
bir bot aldım garantisi yok ama bot su geçirmez dediler su geçiriyor iade etmek istedim almadılar bir afta giydi açıldı tamirini yaparız dediler iade etmek istiyorum ama markası yazmıyo napabilrim



Alttaki linke tıklayarak iletişim adresleri aracılığı ile daha fazla bilgi alabilirsiniz:

https://www.msxlabs.org/forum/mk-rehb...-numarasi.html



İnceleyiniz;

Alıntı:

ener adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1563689)
TÜKETİCİ HAKLARI:

Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 tane temel ve evrensel tüketici hakkı mevcuttur.
Bunlar aşğıdaki gibidir:

1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma, içecek ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır. Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir.

2) Sağlık Ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.

3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır.

4) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir.

5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal veya hizmetten dolayı tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır.
6) Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve
Doğal kaynakların doğru kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve sağlıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır.

7) Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye kıyaslama imkanı verecek çeşitte mal ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır.

8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin çeşitli ürün ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır. Rekabetin tam olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır.

9) Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda sayılan hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek güç birliği oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da dikkate alınma ve kamu kurumlarında temsil edilebilmesidir.

KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?

Alışverişlerinizde:
  • Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
  • Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
  • Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
  • Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
  • Ayıplı malın değiştirilmesini,
  • Ödediğiniz bedelin iadesini,
  • Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
  • Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.
    • Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    • Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    • Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    • Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    • Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    • Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
Tüketici kimdir?
Tüketici; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen gerçek veya tüzel kişidir. Ticari emellerle mal satın alanlar tüketici değildir. Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; ancak nihai kullanım amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler.

Tüketicinin korunması neden önemlidir?
Çünkü insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir. Bütün dünya insanlarının ırk, renk, dil, siyasi görüş ve benzeri unsurlardan bağımsız olarak taşıdıkları evrensel kimlik, paylaştıkları ortak yazgı, tüketici olmalarıdır. Bu kadar geniş bir kitlenin korunması elbette önemli bir husustur.

Ayıplı mal ya da hizmet nedir?
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir. Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir.

Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?
Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir. Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar.

Bu hakları kullanmada süre var mıdır?
Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir. Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir.

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?
Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir.

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir.

Taksitli satışlarda tüketicilerin ne gibi hakları var?
Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir. Malın peşin satış fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi gerekir. Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce ödeyebilir. Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim yapılması zorunludur.

Kapıdan satışlarda tüketicilerin hakları nelerdir?
Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir. Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri alabileceğine ilişkin bir taahhüttür. Tüketici kararını değiştirirse 7 gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir.

Garanti belgeli satışlarda tüketici hakları nelerdir?
Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır. Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın, servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar. Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir. Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir.

Tüketici örgütlenmesi nedir?
Tüketicileri bilgilendirmek, haklarını öğretmek ve değişik düzenlemeler yapılırken tüketicileri temsil etmek amacıyla birçok tüketici dernekleri kurulmuştur. Bu dernekler değişik mercilerde tüketicileri temsil ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların desteğinden yararlanabilirler.




artvin06 8 Şubat 2010 16:02

eğer mp3 aldığıysan ve 1 hafta geçmesiyse o mp3'ü değiştirebilirsin


artvin06 8 Şubat 2010 16:05

12 gün önce tonik almışsın ve ona 12.30 tl vermişsin ve şimdiki fiyatına 9.90 tl demişsin aldığın fiyatla şimdikini değiştire bilirmiyim diyorsun

üzgünüm ama değiştiremessin...


artvin06 8 Şubat 2010 16:07

mp3'ü neden geri vermek istiyorsun ve ne kadar süre geçti lütfen onu açıkla...


Misafir 21 Şubat 2010 20:49

satın almış olduğum öğrenci çalışma seti bir işe yaramadı ne yapmalıyım


Misafir 11 Mart 2010 12:12

ben ürün aldım begen medim ama hiç bir sorunu yok sadece begen medim geri iade edebilirmiyim


Daisy-BT 11 Mart 2010 12:21

Alıntı:

artvin06 adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1684019)
mp3'ü neden geri vermek istiyorsun ve ne kadar süre geçti lütfen onu açıkla...

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1704009)
satın almış olduğum öğrenci çalışma seti bir işe yaramadı ne yapmalıyım

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1725577)
ben ürün aldım begen medim ama hiç bir sorunu yok sadece begen medim geri iade edebilirmiyim


Aldığınız ürünü beğenmediğiniz ya da işinize yaramadaığı için değiştirebilmek için, satan firmaya göre değişen kurallar vardır. Bazı yerlerde bu verilen zaman (Bir hafta-15 gün gibi), bazı yerlerde ürünün kullanılmaması gibi, bazan da ürün paketinin açılmaması gibi olabilir.

Alttaki mesajları inceleyin.


Alttaki linke tıklayarak iletişim adresleri aracılığı ile daha fazla bilgi alabilirsiniz:

Tüketici Hakları Derneği - Ankara (Adres - Telefon Numarası)


Tüketici Hakları:
Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 tane temel ve evrensel tüketici hakkı mevcuttur.
Bunlar aşğıdaki gibidir:

1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma, içecek ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır. Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir.

2) Sağlık Ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.

3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır.

4) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir.

5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal veya hizmetten dolayı tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır.
6) Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve
Doğal kaynakların doğru kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve sağlıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır.

7) Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye kıyaslama imkanı verecek çeşitte mal ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır.

8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin çeşitli ürün ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır. Rekabetin tam olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır.

9) Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda sayılan hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek güç birliği oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da dikkate alınma ve kamu kurumlarında temsil edilebilmesidir.

Kusurlu Mal Alanların Hakları:

Alışverişlerinizde:
  • Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
  • Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
  • Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
  • Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
  • Ayıplı malın değiştirilmesini,
  • Ödediğiniz bedelin iadesini,
  • Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
  • Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.
    • Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    • Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    • Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    • Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    • Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    • Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
Tüketici kimdir?
Tüketici; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen gerçek veya tüzel kişidir. Ticari emellerle mal satın alanlar tüketici değildir. Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; ancak nihai kullanım amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler.

Tüketicinin korunması neden önemlidir?

Çünkü insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir. Bütün dünya insanlarının ırk, renk, dil, siyasi görüş ve benzeri unsurlardan bağımsız olarak taşıdıkları evrensel kimlik, paylaştıkları ortak yazgı, tüketici olmalarıdır. Bu kadar geniş bir kitlenin korunması elbette önemli bir husustur.

Ayıplı mal ya da hizmet nedir?
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir. Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir.

Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?

Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir. Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar.

Bu hakları kullanmada süre var mıdır?

Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir. Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir.

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?

Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir.

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir.

Taksitli satışlarda tüketicilerin ne gibi hakları var?
Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir. Malın peşin satış fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi gerekir. Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce ödeyebilir. Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim yapılması zorunludur.

Kapıdan satışlarda tüketicilerin hakları nelerdir?
Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir. Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri alabileceğine ilişkin bir taahhüttür. Tüketici kararını değiştirirse 7 gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir.

Garanti belgeli satışlarda tüketici hakları nelerdir?
Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır. Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın, servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar. Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir. Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir.

Tüketici örgütlenmesi nedir?

Tüketicileri bilgilendirmek, haklarını öğretmek ve değişik düzenlemeler yapılırken tüketicileri temsil etmek amacıyla birçok tüketici dernekleri kurulmuştur. Bu dernekler değişik mercilerde tüketicileri temsil ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların desteğinden yararlanabilirler.


ener 11 Mart 2010 12:22

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1725577)
ben ürün aldım begen medim ama hiç bir sorunu yok sadece begen medim geri iade edebilirmiyim

Kullanılmış mal hiçbir sorunu yoksa eğer iade edilmezdiye biliyorum ancak başka bir ürün ile değişim yapabilirsiniz ki bu da aldığınız yerin insiyatifine kalmış ürün temizmi? alalı ne kadar oldu? bunlar çok önemli...


Misafir 25 Mart 2010 21:58

tüketici hakları
 
4 gün önce telefon aldım ama memnun degilim degiştirmek istiyorum ne yapabilirim


Misafir 20 Mayıs 2010 20:56

bambi ayakkabı
 
merhaba,
bambi ayakkabıdan yaklaşık 1,5 ay önce ayakkabı aldım.fiyonkları düştü bugün tadilatı için gittiğimde bunların aksesuar olduğunu bunu temin edemeyeceklerini ilettiler.
oysaki malı alırken her türlü şikayetinizde yardımcı oluruz konuşmalarını hatırlatmak bile istemiyorum.
bende telafi etmelerini gerekirse tüketici haklarına gideceğimi söyledim.Fişi elimde ancak yapılabilecek birşey olmadığı konusunda ısrarcılar bu işin arkasını bırakmak istemiyorum.Parasında değilim ama bu artık bir iddiaya dönüştü.
Tüketici hakları konusunda nerden başlamalıyım?neler yapabilirim ?

Tşk


Misafir 5 Haziran 2010 17:35

Kusurlu mal icin acilacak tazminat davasi
 
merhaba yaklasik 200 adet USB flash bellek ithalati yaptirdim, urunler geldi ve hepsi yuzeysel ve programsal sorunlu urunler.. iadesi veya degisimi icin tedarik eden firmayi 3 aydir uyarmama ragmen hicbir yaptirim saglanamadi. Tedarik eden firmanin faturasi, havale dekontum ve kusurlu mallar elimde. Nereye nasil bir dava acarim???


Daisy-BT 5 Haziran 2010 17:42

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1739570)
4 gün önce telefon aldım ama memnun degilim degiştirmek istiyorum ne yapabilirim

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1778938)
merhaba,
bambi ayakkabıdan yaklaşık 1,5 ay önce ayakkabı aldım.fiyonkları düştü bugün tadilatı için gittiğimde bunların aksesuar olduğunu bunu temin edemeyeceklerini ilettiler.
oysaki malı alırken her türlü şikayetinizde yardımcı oluruz konuşmalarını hatırlatmak bile istemiyorum.
bende telafi etmelerini gerekirse tüketici haklarına gideceğimi söyledim.Fişi elimde ancak yapılabilecek birşey olmadığı konusunda ısrarcılar bu işin arkasını bırakmak istemiyorum.Parasında değilim ama bu artık bir iddiaya dönüştü.
Tüketici hakları konusunda nerden başlamalıyım?neler yapabilirim ?

Tşk

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1786443)
merhaba yaklasik 200 adet USB flash bellek ithalati yaptirdim, urunler geldi ve hepsi yuzeysel ve programsal sorunlu urunler.. iadesi veya degisimi icin tedarik eden firmayi 3 aydir uyarmama ragmen hicbir yaptirim saglanamadi. Tedarik eden firmanin faturasi, havale dekontum ve kusurlu mallar elimde. Nereye nasil bir dava acarim???


Aldığınız ürünü beğenmediğiniz ya da işinize yaramadaığı için değiştirebilmek için, satan firmaya göre değişen kurallar vardır. Bazı yerlerde bu verilen zaman (Bir hafta-15 gün gibi), bazı yerlerde ürünün kullanılmaması gibi, bazan da ürün paketinin açılmaması gibi olabilir.

Alttaki mesajları inceleyin.


Alttaki linke tıklayarak iletişim adresleri aracılığı ile daha fazla bilgi alabilirsiniz:

Tüketici Hakları Derneği - Ankara (Adres - Telefon Numarası)


Tüketici Hakları:
Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 tane temel ve evrensel tüketici hakkı mevcuttur.
Bunlar aşğıdaki gibidir:

1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma, içecek ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır. Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir.

2) Sağlık Ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.

3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır.

4) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir.

5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal veya hizmetten dolayı tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır.
6) Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve
Doğal kaynakların doğru kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve sağlıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır.

7) Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye kıyaslama imkanı verecek çeşitte mal ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır.

8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin çeşitli ürün ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır. Rekabetin tam olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır.

9) Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda sayılan hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek güç birliği oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da dikkate alınma ve kamu kurumlarında temsil edilebilmesidir.

Kusurlu Mal Alanların Hakları:

Alışverişlerinizde:
  • Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
  • Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
  • Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
  • Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
  • Ayıplı malın değiştirilmesini,
  • Ödediğiniz bedelin iadesini,
  • Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
  • Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.
    • Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    • Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    • Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    • Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    • Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    • Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
Tüketici kimdir?
Tüketici; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen gerçek veya tüzel kişidir. Ticari emellerle mal satın alanlar tüketici değildir. Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; ancak nihai kullanım amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler.

Tüketicinin korunması neden önemlidir?

Çünkü insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir. Bütün dünya insanlarının ırk, renk, dil, siyasi görüş ve benzeri unsurlardan bağımsız olarak taşıdıkları evrensel kimlik, paylaştıkları ortak yazgı, tüketici olmalarıdır. Bu kadar geniş bir kitlenin korunması elbette önemli bir husustur.

Ayıplı mal ya da hizmet nedir?
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir. Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir.

Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?

Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir. Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar.

Bu hakları kullanmada süre var mıdır?

Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir. Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir.

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?

Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir.

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir.

Taksitli satışlarda tüketicilerin ne gibi hakları var?
Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir. Malın peşin satış fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi gerekir. Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce ödeyebilir. Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim yapılması zorunludur.

Kapıdan satışlarda tüketicilerin hakları nelerdir?
Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir. Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri alabileceğine ilişkin bir taahhüttür. Tüketici kararını değiştirirse 7 gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir.

Garanti belgeli satışlarda tüketici hakları nelerdir?
Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır. Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın, servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar. Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir. Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir.

Tüketici örgütlenmesi nedir?

Tüketicileri bilgilendirmek, haklarını öğretmek ve değişik düzenlemeler yapılırken tüketicileri temsil etmek amacıyla birçok tüketici dernekleri kurulmuştur. Bu dernekler değişik mercilerde tüketicileri temsil ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların desteğinden yararlanabilirler.
__________________


Misafir 7 Haziran 2010 17:20

laptopun ana kartı
 
s.a benim casper markalı laptopum var geçen sene başka bir firmadan aldığım şarz aletinin patlamasıyla ana kartı yandı ve şarz altini aldığım dükkan kapadı.hala garantisi var şarz aletinin. ama bilgisayarınki bitti. bu yüzden 500tl masraf istediler.ben bu şarz aletinin üreticilerinden zararımı karşılayabilirmyim?



Saat: 23:51
Sayfa 1 / 4

©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık