MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Soru-Cevap (https://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/)
-   -   Bilinçli tüketici ne demektir? (https://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/290222-bilincli-tuketici-ne-demektir.html)

Misafir 12 Aralık 2009 15:18

Bilinçli tüketici nedir? 13 Aralık 2009'da cevaplarsanız sevinirim.


_KleopatrA_ 12 Aralık 2009 15:36

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ ve HAKLARI
Bilinçli tüketici nelere dikkat etmelidir?
§Hizmet almadan önceki aşama; hizmetin kapsamı, kalitesi, sözleşme koşulları, ücreti hakkında araştırma yapar ve kendisi için en uygun olan hizmeti seçer.
§Hizmetten yararlandığı aşama; hizmeti alırken vaat edilen nitelikleri taşımaması durumunda hizmet aldığı işletmeciyi uyarır veya gerekli yerlere müracaat eder.
§Hizmetten yararlanmaktan vazgeçtiği aşama; hizmeti almaktan vazgeçmesi ve sözleşmesini feshetmek istemesi halinde sözleşmesini her zaman feshedebileceğinin bilincindedir.


Misafir 12 Aralık 2009 16:17

bilinçi tüketici mesela parasını ihtiyacına göre harcayan,açık gördüğü lambaları,muslukları kapatan kişiye denir


misafir 10 Ocak 2010 19:24

bilinçli tüketicinin yapması gerekenler
nelerdir?


_KleopatrA_ 10 Ocak 2010 19:32

Alıntı:

misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1650206)
bilinçli tüketicinin yapması gerekenler
nelerdir?

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ ve HAKLARI
Bilinçli tüketici nelere dikkat etmelidir?
§Hizmet almadan önceki aşama; hizmetin kapsamı, kalitesi, sözleşme koşulları, ücreti hakkında araştırma yapar ve kendisi için en uygun olan hizmeti seçer.
§Hizmetten yararlandığı aşama; hizmeti alırken vaat edilen nitelikleri taşımaması durumunda hizmet aldığı işletmeciyi uyarır veya gerekli yerlere müracaat eder.
§Hizmetten yararlanmaktan vazgeçtiği aşama; hizmeti almaktan vazgeçmesi ve sözleşmesini feshetmek istemesi halinde sözleşmesini her zaman feshedebileceğinin bilincindedir.


Misafir 14 Ocak 2010 13:58

bilinçli tüketici nedir


Misafir 21 Ocak 2010 20:42

bilinçli tüketici
 
biilinçli tüketici ne demektir?


Misafir 15 Şubat 2010 20:29

bilincli tuketici ne yapar lütfen yardım edin nolur


_KleopatrA_ 15 Şubat 2010 20:37

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1696018)
bilincli tuketici ne yapar lütfen yardım edin nolur

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ ve HAKLARI
Bilinçli tüketici nelere dikkat etmelidir?
§Hizmet almadan önceki aşama; hizmetin kapsamı, kalitesi, sözleşme koşulları, ücreti hakkında araştırma yapar ve kendisi için en uygun olan hizmeti seçer.
§Hizmetten yararlandığı aşama; hizmeti alırken vaat edilen nitelikleri taşımaması durumunda hizmet aldığı işletmeciyi uyarır veya gerekli yerlere müracaat eder.
§Hizmetten yararlanmaktan vazgeçtiği aşama; hizmeti almaktan vazgeçmesi ve sözleşmesini feshetmek istemesi halinde sözleşmesini her zaman feshedebileceğinin bilincindedir.


Misafir 6 Mart 2010 18:00

bu ne yaaaaaa ben tüketici nedir onu arayommm tüketici haklarını degilllllll


_KleopatrA_ 6 Mart 2010 18:33

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1719655)
bu ne yaaaaaa ben tüketici nedir onu arayommm tüketici haklarını degilllllll

tüketici
isim
  • 1 . Mal ve hizmetlerden yararlanan, satın alıp kullanan, tüketen kimse, müstehlik, üretici karşıtı: Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirler alır."- Anayasa.
  • 2 . sıfat, mecaz Bitiren, mahveden.


Misafir 16 Mart 2010 11:37

dersimiz bilinçli tükeici bana yardım eder misiniz? bilinçli tüketici nedir?


Misafir 14 Ekim 2010 21:06

bilinçli tüketici görevleri ve sorumlulukları nelerdir


_Yağmur_ 14 Ekim 2010 21:40

Bilinçli tüketici nasıl olunur,nasıl olmalıdır?

Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?

1) Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz

5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz


6) Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz


a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,


b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz
)

c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,


d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)


e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı


B
YASAL HAKLARINIZ :

Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;


1) Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz


2) Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz


3) Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz


4) Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür


5) Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır
(Gizli ayııbnı ispat edilmesi gerekir)

C
SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :

Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz


a
Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır

b
Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,

c
Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur

D- ÖNERİLER :


1
Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz

2
Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız

3
Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız

4
Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz



Misafir 25 Ekim 2010 19:45

arkadaşlar bilincli tüketiçi nedir ?lütfen söleyi lütfen


Misafir 25 Kasım 2010 19:39

Hepimizin muhakkak ihtiyaçları olmuştur.Kimisi iPod, kimisi ayakkabı, kimisi cep telefonu almıştır.Peki ihtiyaçlarımızı karşılarken veya karşıladıktan sonra acaba ben nasıl bir tüketiciyim sorusu aklımıza gelmişmidir.Veya ne kadar bilinçliyiz.Mesela bunu şöyle ölçelim ürün bozulduğunda ilk iş olarak servisine mi götürüyoruz?Cevabınız evet ise yazıyı sonuna kadar okumanız yararınıza olacaktır.

Ürünü alma aşamasınayken:

Ürünümüz bir cep telefonu olsun.Yaman marka bir cep telefonu var.Bu telefon internetteki herhangibir alışveriş sitesinde 500 Ytl olsun, herhangibir tekno markette 505 Ytl olsun, dışarıdaki bir telefoncuda da 515 Ytl olsun.Telefon ve modeli üçünde de aynı.Ancak gördüğümüz üzere fiyatlar farklı onun için önce belirlediğimiz özelliklerde bir telefonun veya ürünün fiyatını bir araştırmalıyız.Ve internetten aldığımız ürünlerin kargo ücretlerini de bu hesaba katıp doğru bir kıyaslama yapmamız lazım.Diyelim ki en uygun tekno markette çıktı ve gittim alacağım.Mutlaka yanındaki aksesuarları, ambalajın içerisinde gelen kitapçıkları ve buna benzer materyalleri kontrol etmemiz lazım.Diyelim ki ben Yaman marka telefonu aldım eve geldim ve kulaklığı çıkmadı.Aldığım yere götürdüğümde ne ile karşılaşacağımı bilemem.Bana satan kişican veya dişican “ben size tam vermiştim” diyebilir.Bu tür olaylara meydan vermemek için ilk kontrol öenmli.Ha unutmadan mutlaka fiş, fatura, teslim fişi gibi bir belgeyi almayı unutmayın.

Ürünü aldıktan sonra:

Yaman marka cep telefonumuzu aldık ve eve geldik.Ancak daha hiçbirşeyini bilmiyoruz.Ve bu marka ve modelden kullanan arkaşlarımız var.Tutup da arkadaşımızdan öğrenmiyoruz kullanımını.Herşeyin en doğrusu kutunun içerisinde gelen kullanma kılavuzunda mevcuttur.Arkadaşımızın doğru kullandığını bilemeyiz.Değil mi?Onun için ilk kullanımdan önce mutlaka kıvavuzu okumalı ve talimatları yerine getirmeliyiz.Ha bir de şu kısım var ürünümüzü bir buzdolabı olarak değiştirelim.Buzdolabını aldınız evinize geldi, yetkili servis tanıtımını yaptı ve gitti.Bu arada da elektrikler gitti geldi.Elektrik geldikten sonra buzdolabından sinyal sesi geliyor.Bozuldu diye hemen aldığımız yeri veya servisi aramanın bir mantığı yoktur.Kılavuzunda zaten onunla ilgili kısımlar var.Açıp okusak aslında onun bozulmadığını elektriğin gidip geldiğini ve dolabın içindeki yiyeceklerin kontrol edilmesi gerektiğini bize haber veren teknolojik bir sinyal olduğunu kendimiz de göreceğiz.ilk iş olarak servisi veya satıcıyı aramakla aslında o insanların da vaktini çalmış oluyoruz (kendimizden biliyorum buzdolabı ile ilgili gelen en çok şikayet bu


Misafir 7 Aralık 2010 14:31

konuşma konuları
 
bilinli tüketicinin konuşması 2. ci sınıf için


Misafir 13 Aralık 2010 16:52

Yha biLinçLi Tüketici Ne Demeqtir ..?


ener 13 Aralık 2010 16:56

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1896213)
Yha biLinçLi Tüketici Ne Demeqtir ..?

Alıntı:

_Yağmur_ adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1843565)
Bilinçli tüketici nasıl olunur,nasıl olmalıdır?

Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?

1) Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz

5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz


6) Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz


a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,


b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz
)

c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,


d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)


e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı


B
YASAL HAKLARINIZ :

Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;


1) Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz


2) Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz


3) Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz


4) Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür


5) Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır
(Gizli ayııbnı ispat edilmesi gerekir)

C
SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :

Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz


a
Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır

b
Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,

c
Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur

D- ÖNERİLER :


1
Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz

2
Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız

3
Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız

4
Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz


.


Misafir 8 Ocak 2011 12:43

Açık gördüğü lamba ve muslukları kapatır, marketten (vb.) çıkarken mutlaka fiş veya fatura alır...


Misafir 20 Ocak 2011 21:32

bilinçli tüketici
 
Bilinçli tüketici ne demektir?


Misafir 1 Şubat 2011 12:10

bilinçli tüketici
 
bilinçli tüketici parasını biriktirerek ihtiyaçlarını alır


Misafir 3 Şubat 2011 15:52

bilinçli tüketici
 
bilinçli tüketici ne demektir


ener 3 Şubat 2011 18:00

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1965905)
bilinçli tüketici ne demektir

Bilinçli tüketici neye ihtiyacı olduğunu iyi bilen, sağda solda konu komşu, eş dost ve reklamlarda gördüklerine heves etmeyen, elindeki taşın suyunu son damlasına kadar sıkan ve alışverişlerinin finansmanını doğru yapan kişilere verilen isimdir.


Misafir 15 Şubat 2011 10:05

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ NEDİR


ener 15 Şubat 2011 10:09

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1975119)
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ NEDİR

Alıntı:

ener adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 1965996)
Bilinçli tüketici neye ihtiyacı olduğunu iyi bilen, sağda solda konu komşu, eş dost ve reklamlarda gördüklerine heves etmeyen, elindeki taşın suyunu son damlasına kadar sıkan ve alışverişlerinin finansmanını doğru yapan kişilere verilen isimdir.

.


Misafir 19 Şubat 2011 15:55

bilinçli tüketicicin anlamı
 
bilinçli tüketicinin anlamı


Misafir 22 Şubat 2011 20:15

Alıntı:

tuketicinin yapmasi gerekenler ile ilgili daha fazla bilgi istiyorum
tüketicinin yapması gerekenler nelerdir örneğin şunlar gibi:
kalitesi tse damgası garanti belgesi


Misafir 3 Mart 2011 17:43

bilinçli tiketici; alışverişlerde tutumlu olan parasını boş yere harcamayan dünya hakkında bilgisi olan kişilere denir.

örnek: alışverişteyiz, ve evimizde buzdolabı ihtiyacımız var. bilinçli bir tüketici her gördüğü mağazaya girmez.! Önceden her mağazadaki fiyatları araştırır ve hangisi daha ucuz ve kaliteliyse onu alır.

bilinçli tüketici, hesaplı yaşar. aylık 1000 tl geliri varsa onu ihtiyaçlarına ve isteklerine böler. aldığı maaşı geçmez, hatta aksine o maaşın hepsini harcamayarak sağlık gibi birçok şeye daha harcayabilir.


Misafir 7 Mart 2011 17:53

lambaları kapatır ve daha bir sürü şey var


Misafir 9 Mart 2011 20:07

arkadaşlar lütfen bana yardım edin! Size iki soru yazıcam bulursanız çook sevinirim internette bulamadım.Sorularım şunlar:

1)Okul kantininden nasıl yararlanılır?

2)çikolatanın ambalajı mı önemli,yoksa içindeki yiyecek mi önemli

SİMDİDEN REP+++


Misafir 20 Mart 2011 18:13

bilinçli tüketici nasıl olur:??
 
yardım edin lütfen performans ödevim:((


Misafir 29 Mart 2011 11:46

bilinçli tüketici ne başım ağrıdı aramaktan


ener 29 Mart 2011 12:50

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 2029479)
bilinçli tüketici ne başım ağrıdı aramaktan

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ ve HAKLARI
Bilinçli tüketici nelere dikkat etmelidir?
§Hizmet almadan önceki aşama; hizmetin kapsamı, kalitesi, sözleşme koşulları, ücreti hakkında araştırma yapar ve kendisi için en uygun olan hizmeti seçer.
§Hizmetten yararlandığı aşama; hizmeti alırken vaat edilen nitelikleri taşımaması durumunda hizmet aldığı işletmeciyi uyarır veya gerekli yerlere müracaat eder.
§Hizmetten yararlanmaktan vazgeçtiği aşama; hizmeti almaktan vazgeçmesi ve sözleşmesini feshetmek istemesi halinde sözleşmesini her zaman feshedebileceğinin bilincindedir


Misafir 31 Mart 2011 22:42

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ ve HAKLARI
Bilinçli tüketici nelere dikkat etmelidir?
§Hizmet almadan önceki aşama; hizmetin kapsamı, kalitesi, sözleşme koşulları, ücreti hakkında araştırma yapar ve kendisi için en uygun olan hizmeti seçer.
§Hizmetten yararlandığı aşama; hizmeti alırken vaat edilen nitelikleri taşımaması durumunda hizmet aldığı işletmeciyi uyarır veya gerekli yerlere müracaat eder.
§Hizmetten yararlanmaktan vazgeçtiği aşama; hizmeti almaktan vazgeçmesi ve sözleşmesini feshetmek istemesi halinde sözleşmesini her zaman feshedebileceğinin bilincindedir.


Misafir 26 Nisan 2011 10:56

bilinçli tüketici ne demektir


ener 26 Nisan 2011 11:53

Alıntı:

Misafir adlı kullanıcıdan alıntı (Mesaj 2065135)
bilinçli tüketici ne demektir

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ ve HAKLARI
Bilinçli tüketici nelere dikkat etmelidir?
§Hizmet almadan önceki aşama; hizmetin kapsamı, kalitesi, sözleşme koşulları, ücreti hakkında araştırma yapar ve kendisi için en uygun olan hizmeti seçer.
§Hizmetten yararlandığı aşama; hizmeti alırken vaat edilen nitelikleri taşımaması durumunda hizmet aldığı işletmeciyi uyarır veya gerekli yerlere müracaat eder.
§Hizmetten yararlanmaktan vazgeçtiği aşama; hizmeti almaktan vazgeçmesi ve sözleşmesini feshetmek istemesi halinde sözleşmesini her zaman feshedebileceğinin bilincindedir


Misafir 9 Mayıs 2011 10:18

bu nedir kardeşim ben bilinçli tüketici nedir diye baktım


kaganksk35 11 Ocak 2012 23:39

Alın size bilinçli tüketici
Bilinçli tüketici nedir veya kime denir diye düşünüyorsanız size yerinde bir örnek vererek açıklayayım. Bilinçli tüketici neye ihtiyacı olduğunu iyi bilen, sağda solda konu komşu, eş dost ve reklamlarda gördüklerine heves etmeyen, elindeki taşın suyunu son damlasına kadar sıkan ve alışverişlerinin finansmanını doğru yapan kişilere verilen isimdir. Blogumuzun eski yazarlarından T’Pol “Masraf” isimli bir yazı yazarak 2003 yılından itibaren kullandığı dizüstü bilgisayarının vefat etmesinden sonra yaşadığı laptop alışveriş serüvenini anlatmış. 2003 yılındaki bilgisayarlara antika demeyin, kullanılabiliyormuş basbayağı.

Yazar gerçekten ne kadar bilinçli bir tüketici olduğunu gaza gelmeyip Intel i7 işlemci, 4 GB hafıza, 500 GB hard disk gibi herkesin kolaylıkla alabileceği pahalı parçaları almamakla göstermiş. Ayrıca bu bilgisayar için ödemeyi yaparken de tahminimce sadece Worldcard 6 taksit ödeme planını seçerek bir miktar para da tasarruf etmiştir.

Bu konuda bir uyarım olacak ama. Tam anlamıyla bilinçli tüketici ise “Peşin fiyatına 6 ay taksit” şeklinde dillendirilen yalanlara kanmayan tüketicidir. Böyle bir şey yoktur, 6 ay taksitle mal alıyorsanız gizli bir şekilde birilerine 6 aylık yüklü bir faiz ödemesi de yapıyorsunuz demektir. Özellikle mevduat faizlerinin kuşa döndüğü bu günlerde aylık ekstradan %1-1,5 gizli faiz ödemesini bilinçli tüketici yapmaz. Peki bilinçli tüketici ne yapar? Alışverişe ay sonunda millette para yokken, satış elemanları aylık satış kotalarını doldurmaya çalışırken cebinde nakit para ile gider ve “peşin fiyatına 6 ay taksitle” kampanyasında ilan edilen “peşin fiyatın” %10 aşağısına bilgisayarı alır.

Umarım bilinçli tüketici nedir sorusuna tatminkar bir cevap verebilmişimdir. Son olarak umarım T’Pol bilinçli bir kullanıcı olarak 1 dimm 2GB hafıza almıştır diye umut ediyorum, 2GB hafıza şimdi yetse bile bir kaç yıl sonra yetmeyecek ve hafızayı upgrade etmesi gerekecek. Bilinçli tüketici sadece bugünkü ihtiyacını değil, gelecekteki muhtemel ihtiyaçlarını da göz önüne alarak alışveriş yapan kişiye denir.


kaganksk35 11 Ocak 2012 23:41

Hepimizin muhakkak belli başlı ihtiyacları olmuştur, bunları karşılamak içinde gözünüze kestirdiğiniz bir ürünü almışsınızdır. Sonradan pişman oldunuz yada istediğinizi yada size sunulan reklamın yetersiz olduğunu anladnız. Eee şimdi ne olucak ? Tüketici hakkım yokmuydu benim yada varda nasıl kullanıcağım ki ! diye düşünüyormusunuz. Asıl soru şu nasıl bir tüketcisiniz ? Bununla ilgili bir araştırma yaptım cevabı yazının tamımını okuyarak ögrenebilirsiniz.



Öncelikle bilinçli tüketicinin tanımını yapalım.Bana göre bu tanım iki başlıktan oluşuyor birincisi Ürünü almadan önce,ikinciside ürünü aldıktan sonra.
Ürünü almadan önce ne yapılabilir?
Ürünümüz bir bir bilgisayar olsun. Bunu en karlı nerden yada en ucuz nereden alırım diye bir araştırma yapmak şart. Diyelimki İnternette online alışveriş sitelerinde 700 ytl , Bilgisayar ürünleri satan mağazada 800 ytl, Tekno Marketlerde 750 ytl. Model olarak aynı bilgisayar. Herşeyi düşünmek gerekiyor ,mesela Online alış veriş sitesindeki 700 ytl kargo dahilmi dahil değilse fiyatı buna eklemek gerekiyor yada Tekno marketten alınca eve getirene kadar nekadar masrafınız olucak. Sonra en uygun fiyat olarak gördüğümüz yerden almamız gerekiyor. Ödeme şeklinede dikkat etmeniz gerekiyor taksitle vadeli yada vadesiz,peşin fiyatına bunlarda çok önemli.
Ben tekno marketten ürünü almaya gittim burda aklımızda bulunması gereken ,ürünü ambalajında incik-boncuk herşeyi dahilmi diye bakmak.Sonradan eve gidip baktığımızda -vay efendim bunun kulaklığı yokmuş , vay efendim hediyesini koymamışlar demeyin :)
Geri götürdüğünüzde “Biz size eksiksiz vermiştik” lafını duymanız muhtemel.
Sizin adınıza düzenlenmiş Fişinizi ,bakbuzunuzu veya dekontunuzu mutlaka alın.
Sıra ikinci ve en can alıcı noktada
Ürünü aldıktan Sonra
Bilgisayarımızı aldık evimize masamızın üstüne koyduk. Şimdi kullanmak gerekiyor ama nasıl ? Bu işten anladıgını düşündüğümüz bi arkadaşımızı getirdik onun bize anlatmasını istiyoruz, işte bu kısmen yanlış. Getirdiğiniz arkadaşınız merakına yenik düşüp sizin bilgisizliğinizden yararlanıp garantı kapsamından ürünü cıkartıcak haraketler yapabilir.
Sorun yokken sorun cıksın istemessiniz sanırım :) Kullanma klavuzlarını iyi okumalıuyız mesela monitörde görüntü yok diye teknik servisi çagırmamalıyız, çünkü daha önce biri mutlaka bu yüzden çağırmıştır ve kullanma klavuzunda sizin için bu soruya cevap bulunmuştur.
Aldım, memnun kalmadım :)
İşin en karışık kısmı aslında burası. Memnun olmama sebebiniziz geçerli ve tutarlı olması gerekir.Mesela monitörünüz gerçekten bozukmuş teknik ekip geldi tamir etti ve gitti.Sonra yine bozuldu yine yaptırdınız ama bu ürün artık sizin için kalitesiz heran bozulucakmış hissi veren sorunlu bir parça haline geldi, değiştirmek isteyebilirsiniz ama ilk 1 ay içinde geçerli bu…
Ben bunu verip bi üst modelini alıcam ,değiştirmek istiyorum diyemessiniz.
Zamanında bi amcamız aldığı dolaptan memnun olmayıp gazeteye ilan vermiş filanca markanın dolabını alalı şukadarcık gün oldu ,bozuldu gelen giden yok diye vermiş veriştirmiş firmaya. Yetkililer amcanın dolabi bakmaya gitmişler bakmışlarki tüketici kaynaklı bir sorun var Amcaya yüklü bir tazminat davası açmışlar ve almışlarda:)
Demek istediğim sorunu önce kendinizden olup olmadığını kavrayın gerekirse telefon desteği alın ,sonra teknik destek isteyin daha sonra ilgili yerlere şikayet edin.
Mesela Tüketiciler derneği var orda çok hoş anlatımlar var Birkaç web adresi vermek istiyorum.


kaganksk35 11 Ocak 2012 23:44

Bilinçli Tüketici Nedir? - Bilinçli Tüketici Kime Denir? Bilinçli Tüketici Kimdir? - Bilinçli Tüketici Nasıl Olmalıdır?
Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
1) Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz.
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız.
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız.
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz.
5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz.
6) Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz.
a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz.)
c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı.

B. YASAL HAKLARINIZ :
Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
1) Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz.
2) Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini” satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz.
3) Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz.
4) Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.
5) Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır. (Gizli ayııbnı ispat edilmesi gerekir.)

C. SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz.
a. Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır. Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır.
b. Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
c. Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur.

D- ÖNERİLER :
1. Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz.
2. Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız.
3. Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız.
4. Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz.


Misafir 29 Şubat 2012 23:02

1)Okul kantininden nasıl yararlanılır?
noLur yardım edin!



Saat: 15:09

©2005 - 2024, MsXLabs - MaviKaranlık