MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Genel Mesajlar (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/)
-   -   Şiir Nehri -1- [Arşiv] (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/333-siir-nehri-1-arsiv.html)

Mystic@L 16 Temmuz 2006 02:14

Çaresiz

Gezdim yıllar boyu,gurbet ellerde
Hep seni aradım,meçhül yerlerde
Sordum kapı kapı,sevdam kimlerde
Bitmeyen yolların,yolcusu gibi

Acıyla kıvranıp,sensiz inledim
Hasretinle yandım,bir gün gülmedim
Aşk yangınlarını,durup dinledim
Ölümsüz sevdanın,hancısı gibi

Unutturdun bana,rızkı geçimi
Usulü yordamı,şekli biçimi
Yokluğun derinden,yaktı içimi
Dermansız dertlerin,sancısı gibi

Dumanlı dağlardan,derin sulardan
Ahali içinden,tenha yollardan
Düşe kalka geçtim,sarp kayalardan
Bulunmaz bir avın,avcısı gibi

Yoklar diyarından,bir haber aldım
Dünyayı gezersem,bulurum sandım
Çaremi tükettim,çaresiz kaldım
Yaralı ceylanın,yavrusu gibi


Misafir 16 Temmuz 2006 02:20

Bir değirmen taşı gibi ezip gittin umutlarımı
Şimdi yüreğim mutsuzluğun hedef tahtası
Sokaklara sığmıyor bu dev yalnızlığım
Bu cumartesiler;
Çığlık çığlığa şiirlerim seni istiyor bana inat
Gel gör ki;
Son kurşunu yemiş bu sevdaya
Yetmiyor son pişmanlıklar..........


Mystic@L 16 Temmuz 2006 02:30

Çaresiz İnsan
bir insan izliyorum durgun ve çaresiz
geziyor dolaşıyor ama hayatın tadı yok onda
üstelik olgun yakışıklı kahraman ve sessiz
çalışıyor para kazanıyor hayatın tadı yok onda

bazen görüyorum onu rüya alemine dalmış gibi
bazan yanına varıyorum öğrenmek için derdini
soruyorum noolur anlat içini dolduran sevgini
konuşmuyor susuyor ve kahrediyor kendini

ve o kızı bekliyor her zamanki geçtiği yerde
kız çok güzel belkide düşündüğü yüksekte
öyle bakıyor ki bir his yükseliyor yürekte
kız geçip gidiyor hissediyorum çaresizliğini

sevmek elbette ki suç değil fakat anlayabilene
kölesi olunur belki de bir içten sevgiyi verene
o bunları biliyor ve kızıyor nasihatlar edene
ve içinde yanan aşk meyhanelerde hep içiriyor



arwen 16 Temmuz 2006 02:31

Eskidi Hatıralar


Biliyorsun seninle
Çok güzel günler yaşadık
Geçip giderken zaman
Hiç farkına varmadık

Eski hatıralar
Söyle sevgin ne renkti
Uçup da gittti yıllar
Artık canıma yetti

Hergün bir mum sönermiş
Biten aşkın üstünden
Gün gelir hiç kalmazmış
Kırık kalpler yüzünden

Eski hatıralar
Söyle şarkımız neydi
O güzelim sevdalar
Bizi terk edip gitti


Mystic@L 16 Temmuz 2006 02:34

Çalmasınlar

Tat alınır mı bu düzenbaz dünyadan
Bıktım usandım bu yamuk insanlardan
Her gün götürüler ucundan kenarından
Artık uyanalım bu gafletten rüyadan

Sanki bu dünyada deli gibiyim
Yaşıyorum sanma ölü gibiyim
Sadece görüyorum sanki seyirciyim
Sahip çıkalım hepsini çalmasınlar sıradan.


Misafir 16 Temmuz 2006 02:36

Sendin son durağı umutlarımın
Seninle güzeldi bu yer bu dünya
Gönüllü mahkumdum kirpiklerine
Paslanmaz kilitler vurdun gönlüme
Bitti o heyecan, bitti o rüya
Yine başbaşayım kendi gölgemle
Ne desem boş artık-SENDE GİTTİN YA!



Mystic@L 16 Temmuz 2006 02:40

Çeşmeler
Benim yalnızlığımdan
Damıtılmış çeşmeler
Kurumuş unutulmuş
Ceşmelerin akışıyım
İnsanlık içinde

Ay görmez onları onlar ayı görür
Aydan haberlidirler
Söylediklerinin çoğu
Ay hakkındadır
Aya dair
Ayın tarihine ait

Fındıklılı Mehmet Ağa
Çeşmesi
Silahtar Tarihinin yazarı
Yenilmez karpuzlar
Acı salatalıklar yıkamıştım suyunda
İçilmez
Bozuk suyunda
Gece yarısı
Ayışığında
Yaz ay ve ben
Silinmeye yüz tutmuş yazı
Ölümü hecelemiştik
Ortalığı dolduran sesinde
Ta... aşağılarda olan yatıra
Bir türkü söylüyordu
Ölüm ötesinde açmış
Menekşeler kimliğinde

Ölüydü insanlar
Yalnız yaşıyordu o yatır
Ve o çeşme
Ben de
Sıratı andıran bir çizgide
Soluyordum devrildim devrileceğimi
Hayatı ve ölümü birlikte
Aynı geçmezlik ve değişmezlikte
Aynı yenilik ve tazelikte
Ürpererek geçiyordu yarasalar
Uzaklardan
Beyoğlu'nu bir telgraf gibi
İleterek birbirine


Mystic@L 16 Temmuz 2006 02:41

Çiğ Tanem


nasıl düştüm bilmiyorum bu bilmecenin tuzağına,
öylesine genç bir yürekle aşıktım sana,
seni kaybedilmiş zamanlar içinde bulmuştum sanki,
ama kaybetmekten korkuyordum belli ki,
yangını oldugum yıllar geri gelmişti sanki,
seninle daha rahat, daha mükemmeldi her şey,
sevgi zinciri sarmalamıştı bizi,
vazgeçilmez olmuştuk ikimizde,
bu kadar çok seveceğim hiç aklıma gelmemişti,
her anı bile apayrı bir heyecan,
tıpkı ilk tanıştığımız o anki gibi,
seni seviyorum Çig Tanem,
yokluğuna düştügüm her saniye,
sesini duymadığım her an kabusum oluyor,
kendimi tanımaz oluyorum,
önce kendime sonra da,
seni bıraktığım o güne lanet ediyorum,
işte o gün geliyor aklıma,
öylesine içten, öylesine masum bir sarılışın vardı ki
sanki son veda busesiydi dudağıma kondurduğun öpücük,
seni özlüyorum Çig Tanem,
her gece başka bir uyanışla irkiliyorum,
boşalıyor bütün iliklerim,
sarhoşluğunu atamıyorum üzerimden,
ağlıyorum beni terkettiğin yalnızlığa,
haykırışım oluyor kaderime,ama isyan etmiyorum,
hayatın bu kadar acımasız,
bu kadar anlamsız olacaği gelmemişti aklıma,
seni şiirlerde, seni resimlerde bile hatırlamak güzel,
hatıran kaldı bana "Gölcük" sokakları
her kaldırım taşında adın yazılıydı sanki,
seni bekledim Barbaros Lisesi'nin kapısında,
her hafta sonuydu dolaştığımız Kavaklı Sahili,
umudun bulustugu her yandı Iskele,
el ele gezindiğimiz Değirmen dere, Izmit Fethiye,
bir yenileşme içinde her kare,
ama sen gelmiyordun bana,
unuttuğunu sanmıstım aslında,
ölmüş olduğun gelmiyordu aklıma,
gözlerim sığınaklarında sırılsıklam,
bir umuttu bir demet gül koymak mezarına,
dokunabilmekti toprağina avuç avuç,
o da yok olmuş enkazlarda,
adın dilimde sevdan yüreğimde,
hep sen olacaksın gülüşlerimde,
unutulmayacaksın mısralarımda bir tanem
en güzel cennetinde, sen rahat uyu "Çig Tanem",

(Ece'nin anısına)
"Sen hayatta olmasan bile, yaşayan bir aşkin kahramanısın,
seni ne şiirlerle, ne de kelimelerle asla anlatamam Çig Tanem"


arwen 16 Temmuz 2006 02:42

Eskimiş Sevdalara




Ne ilk ne de sondu yazdığım şiirler
Her seferinde başka ayrılıklara
başka satırlar yazdım.
Yıldızlı yıldızsız sessiz gecelerde
Duyguların esiri oldu kalemler kağıtlar.
Kaybedilen eskimiş sevdalara,
Unutulmuş tükenmiş insanlara,
Ölüme ayrılığa isyan
Her satırda yeniden yaşandı hayat.
Kaç mevsim kaç bahar geçti üstünden sevdaların ,
Ben yine de usanmadım.
Üzüldüğüme üzüldüm bir kaç damla gözyaşıyla doldurdum tüm sayfaları.
Ne var ki sevmeyi beceremedim...


Misafir 16 Temmuz 2006 02:43

Gitmek

Bu vadideki karanlığı
ve büyük soğuğu düşün
B. Brecht

Gitmek. Bir hançeri inceltip
Okyanusa daldırmak isteği
Ya da düşebilmek atlasların
Dışına ki ey kalbim
Yalnızsın bu yolculukta da

Gitmek. O kaos duygusu, aklın
Sarsıntılarla yorgun düşüşü
Bilincin kamaşması belki de.
Rehin bırakılacak bir şey yok
Unuttuklarından başka.

Gitmek. Bir büyü gibi saran
Ağrılar yumağı, kışkırtılmış
Düşlerdir ki sen şimdi
Esirgeme kendini kalbim
Kederin o derin yalnızlığından



Saat: 08:50

©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık