![]() |
Deniz Feneri Karanlığa kandil olmuş, Yürüyor Deniz Feneri. Kimsesize kimse olmuş, Oluyor Deniz Feneri. Dolaşır halkın içinde, Pür edepli bir biçimde, Sıcaklığı var içimde, Gülüyor Deniz Feneri. Dinler mazlumun derdini, Herkes rahata erdi mi, Zengin fakire verdimi, Doluyor Deniz Feneri. Gönüllü yardımı seçti, Yardım için serden geçti, Ahireti mekân seçti, Biliyor Deniz Feneri. Ve gönüllü çıktı yola, Herkes güle herkes ola, Dilsiz bile geldi dile, Görüyor Deniz Feneri. Der Hızır’ı örnek aldık, Mevlana’yla size geldik, Aç olunca biz aç olduk, Geliyor Deniz Feneri. Gönüllü yaktı feneri, Gönlüme nakşoldu yeri, Dua onun asıl kari, Sürüyor Deniz Feneri, İlham oldu bütün yurda Yokluk nerde var orada Hem denizde hem karada Yürüyor Deniz Feneri |
Ezgisi Mavi Usul usul açıyorsun içimde düş ırmağı bir göğü güzelliyorsun bir ezgi düşürüyorsun mavi kanatlanıp güzü elliyorsun Usul usul açıyorsun içimde uzun bir zamanı demliyorsun yokluktan geliyorsun hünerli bir ömrü yeniden deniyorsun Usul usul açıyorsun içimde sözcük sözcük çoğalıyorsun bir imge oluyorsun bu şiirde dokunduğum an kanıyorsun |
Deniz Ol mevsimler iklimsiz aylardan Nisandı gamsız-kedersiz bir yağmur bulutu sanki şimdi yüzüne astığın hüzün gül yaprağı gibi ıslak boşaldı boşalacak gözlerin kederini öptüm dudaklarının dudaklarında şarkıların bir elim uzaktı sana bir elim o sahillerde -denize uzandığımız kıyıda- başı bulutlarda bir elim zirvesini okşardı düşlerin gülüşlerin meneviş kokar senin elimi sürsem bahar olurum ülkem ırmakları gibisin bu gün köpük köpük akıyor yine büründüğün hüzün dokunma toprağına varsın yalnız kalsın o gelincik dokunma bu gün yasaklarını çiğnedim düş ile ten arası bir kasırga belki de bir volkan ağzı o deniz suskun şimdi ellerim kıyıda bir sandal gidip gidip geldim adresi yok cehennemin gel sen deniz ol bu gün al beni içine dalga dalga savur üşüdüm... İrKiLiŞ (Deniz'di Adın) Deniz' di Adın dikenleri gönlüme battı yine geçmişin Sana Deniz diyeceğim, kimse tanımaz seni çocukluğumun masum çaresiz bebeği, seni andım, yirmidört yıl sonra, düştün ansızın aklıma Yaşın onikiydi; senden bir an için çalmışlardı, tüm bedenini küçük kadınım! suçun neydi? bu çark nasıldı? bu neyin diyetiydi? Gece gibi siyah saçların, iki belik halinde; süzülürdü iki yanına, örgüsünde, gizliydi saflığın! çocukluğun! çaldılar! bir an için, tüm benliğini, geleceğini... kalem tutmak için, gelmiştin okula... belki... düzelecekti düzen; senin içinde güneş doğacaktı, okuyarak.... anlaşıldı ve.... kaydını sildikleri gün, gelecek umudun, bitti... ... ... sonra gittin/ ... duydum... gülyüzün solmuş... tavan arasında ipte kalmış boynunla birlikte, tüm hayatın... |
Yalnızlık Portresi Sen hüznümün ressamı Gidişinle yüzümde bıraktığın asık suratlı resmi Ve yalnızlığın portresi bedenimi Sevda yokuşundaki kırık merdivene astın Hangi dağda ceylan ölse Sisini kaybetmiş sinsi bir yağmur Gelir yaralarıma damlar Gözlerindeki merhemi yanlış aşklara sürdüğünden beri Vicdanı körelmiş paslı bir hançer Uykusuz gecelerimi kanatır Oysa ki sen Gönlüme kurulmuş çilingir sofrasının tek misafiriydin Hayatın her sahnesini aşkımıza kaldırır, Leyla ile mecnunun şerefine içerdik... Şimdi nikotin kokulu bedenimle Yokluğunu söndürdüğüm akşamlarda Korsan hayaller kurup Yeni bir sevda yarattım kendime Vicdansız bakışlarındaki buzları eritebilmek için Çıktığım yağmur dualarının kurak toprağı değilsin artık. Ve anladım ki, Okul tahtalarına yazdığım isminden geriye kalan Tebeşir değil teneşir tozuymuş... Yasal Uyarı Son kullanma tarihi geçmeden sevdanın aç yüreğini tekrar bak hayata Açmadan önce iyice çalkala Dibe çökmüş merhametini.. Hainlerin ulaşamayacağı yerde ve oda sıcaklığında muhafaza et, masum bakışlarını Haricen kullan istersen, on sekiz yaşından büyüklere anlatma hayallerini İçindeki çocuğu öldürmesinler timsah gözyaşları dökerken... kullanmadan önce oku, güzelliğini koruyacak bütün duaları.. Ateşle yaklaşma yeni dinmiş kül sancıma Çevirerek aç içini bana, aşk girdabına yakalansın boşluğum Tescilli güvenirliliğimle seninim artık Her hakkı sende saklı umutlarımın... Beklenmeyen bir etki görüldüğünde vazgeç, ölümsüz sevgimden On beş gün içinde iade et beğenmezsen benliğimi. |
Deniz Kızı Aşkın gözyaşlarını ilkokulda tanıdım Ayrılığın,kıskançlığın ne olduğunu, Mavi deniz gözlerde aşkı, Saman sarısı saçlarda ayrılığı öğrendim... Öyle temizdi ki sevdiğim ve savunmasız... Ben ne yaparım derdim Firuzan'sız...! Yıllar geçti,aşklar yürek dağladı Tövbeler edildi binlerce kez bozularak.. Bitti derken başlamalar.. Gitmeler,dönüşleri Dönüşler,yeni başlangıçlar getirdi.. Altın kafes içinde mesken yaptı Yüreğim okyanus dibinde... Karanlıklarda kimse ulaşamasın diye Bir deniz kızı geldi, sözü anahtar Açtı kilitleri,aldı yüreğimi Koydu yüreğine... Çıktık diplerden, zirvelere Sıcacık elleri ellerimde... Isındı sanki dünya Yağmurlar sevinç çığlığında.. Salıncak kurdum sevdama Gökkuşağının her tonuna Güneş baktı,ay baktı Huriler cennette bizi kıskandı... |
Ben Ölürsem Akşamüstü Ölürüm Ben ölürsem akşamüstü ölürüm Şehre simsiyah bir kar yağar Yollar kalbimle örtülür Parmaklarımın arasından Gecenin geldiğini görürüm Ben ölürsem akşamüstü ölürüm Çocuklar sinemaya gider Yüzümü bir çiçeğe gömüp Ağlamak gibi isterim Derinden bir tren geçer Ben ölürsem akşamüstü ölürüm Alıp başımı gitmek isterim Bir akşam bir kente girerim Kayısı ağaçları arasından Gidip denize bakarım Bir tiyatro seyrederim Ben ölürsem akşamüstü ölürüm Uzaktan bir bulut geçer Karanlık bir çocukluk bulutu Gerçeküstücü bir ressam Dünyayı değiştirmeye başlar Kuş sesleri, haykırışlar Denizin ve kırların Rengi birbirine karışır Sana bir şiir getiririm Sözler rüyamdan fışkırır Dünya bölümlere ayrılır Birinde bir pazar sabahı Birinde bir gökyüzü Birinde sararmış yapraklar Birinde bir adam Her şeye yeniden başlar Ataol Behramoğlu |
http://img74.imageshack.us/img74/1350/87d7e99dfb4pt.gif AL KENDİNİ GİT BENDEN ... http://img456.imageshack.us/img456/9991/gull538na.gif Uçurum bu aşkın sonu Aşka çıkmadan yollar Gitmeli sesim kulaklarından Yollar bana çıkmamalı Bende seni beklememeliyim Gelmeyeceğine inandır beni Kapat gözlerini gözlerime İzin verme seni sevmeme Korkularımı haklı çıkarma Yaklaştırma yüreğini bana Git gidebildiğin kadar uzağa Bu kadar yakınımda hissetmeyeyim seni Seni sevme ihtimallerimi al ve git benden Üzüldüğünü görürsem tutamam kendimi Kilit vuramam gözyaşlarıma Görmek istemiyorsan gözyaşlarımı Al kendini git benden Dudaklarım gitmeni söylerken Biliyorum gözlerim gidişine ağlayacak Gitmemen için yalvaracak Ama sen bilmelisin gitmen gerek Ben başa çıkabilirim hüzünle Ama dayanamam senin üzülmene Üzülmeni görmektense Razıyım sensiz olayım Ellerim ellerinle buluşmadan Ve zorlaşmadan yalnız kalmak Al kendini git benden... http://img456.imageshack.us/img456/9991/gull538na.gif |
Beyaz Kâğıt Beyaz kâğıt üstüne yazdım Aşk'ın adını.. Bir de berâberinde mütebessim çehreni. Ve artık duymuyorum, acıların imdâdını. Çünkü artık mutluyum, aradım buldum seni.. Yere batsın bu dünya! Bana bir sen yetersin. Hakîkatten habersiz düzen; ölsün! Gebersin! Sen, daha önce, hiç tatmadığım kedersin Mutluluğa ulaştım, seviyorum ben seni.. Bu nasıl duygudur ki, yaktı beni kavurdu Feleğin çemberiyle uzaklara savurdu. 'Bin' içinde 'Bir' oldum, ki yalnızlıkla yoğurdu Öyle derin pişirdi de, tanıdım benliğimi.. Bir kalın örtü girdi, sevgiliyle arama Defol yanımdan ayrılık.. Beni bir daha arama! Merhemler acı verir, tuzlar şifadır yarama. Tersliklerle sarılmışım, hatırlamam güldüğümü! Ama! Umutla doldum, nâm-ı diğer şarj oldum. Acıları içmişim, şişe şişe, yudum yudum. İnsanlar olgunlaşır. Birbir çile çekerek.. Sanırım, olgunlaştım ve çözerim kördüğümü... |
Rüya Düşümde bir krat var dizginleri elimde sanki kırılmaz kemiklerim hele bir düşsem yere rüzgar eser güneş yakar umurumda değil kime ne öyle bir gidiyorum ki! ohoo!Gölgem daha nerde biraz sinirliyim biraz sevdalı öyle bir gidiyorum ki! bir dağ çiksa karşıma ezer geçerim her halde düş içinde düş gibiyim gözümü pembeler bürümüş kanımsa deli akıyor öyle bir gidiyorum ki! kan dolu gözlerim inadına gülüyor sarmaşık bir rüzgar deli divane peşimde kılıcımı çektiğim gibi ayaklar altına seriyorum onu bir hamlede öyle bir gidiyorum ki! unutmuşum sarıldığım kalplerde içinde artık seraplar görüyorum susamışım haliyle sonra seraplar içinde karanlık öyle bir gidiyorum ki! düşlerim bile şaşırdı umutsuzluğumun haline yolun sonu derler ya sonsuz bir uçurum çıkıyor karşıma artık deli kanım aksa ne olur akmasa seraplar sel olup taşsa ne olur ne olur kuruyup çatlasa hem kıramam artık kimsenin kalbini derken bırakıyorum kendimi boşluğa öyle bir gidiyorum ki! o an aklımda bir dua eğer kaderimde o yoksa ne olur Allah'ım beni de al yanına onla olmayacak biliyorum ve şimdi düşünüyorum ya annem uyandırmazsa ya da duam kabul olsa... |
Fark Edememişim Ertesilere ertelediğim sevgilerimi Dünlerde kaybetmişim Herkeste seni sevmişim Kendimi bitirmişim Fark edememişim..... |
| Saat: 13:42 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık