MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Genel Mesajlar (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/)
-   -   Şiir Nehri -1- [Arşiv] (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/333-siir-nehri-1-arsiv.html)

Misafir 18 Temmuz 2006 08:46

Türkiye

türkiye türkiye dağlarını duman almış
üzümler memleketi, tütünler memleketi
türkiye türkiye çok gülmüş çok ağlamış
sabırlı bağrı yanık insanlar memleketi
bulut gibi köpürmüş topraktan bereketi
pehlivan dağlarında şafaklar büyümüş
ve o nehirler delirip gür gür gelirler
bir şarkı gibi dağdan denize yürümüş

sen türkiye'sin sağdıcım kirvem türkiye
insanların insanların ah senin insanların
morca gözlerinden öpsem namuslu gözlerinden
asiye'm işveli hatice fistanı dal işlemeli
sen kırk köyün içinde şanlı zeyneb'im
şabanı vurdular yirmi yaşında, köprü başında
gel yılmaz mahmud'um gel bilaloğlan
arabamın atları, deh deh deh aman da
ha burası karadeniz gemiler yatar limanda
deryalar aslanı şems-i bahrî kamil reis
bu insanlar senden gelir sana gider
tarlaya savrulmuş buğday gibi türkiye

sen türkiye'sin ekmeğim tuzum türkiye
omzumda mavzer koynumda çevresin
ve kıl heybemde taze lor peyniri
gök rengi süt karanfil rengi şarap
batan güneş gibi bakır taşkömürü
ve rüzgara vermiş saçlarım nefti ormanlar
ve köylere karşı sarışın harmanlar
ferik elması kavun karpuz dut ve kayısı
fındık da sende ceviz de sende badem de sende
alnımın teri gözlerimin nuru türkiye

sen türkiye'sin evim barkım köyüm obam türkiye
o senin çifte çarşılı harp görmüş şehirlerin
sahilde mersin yayla türküsü konya.
adana'nın yolları taştan yola çıkıp maraş'tan
ezanla birlikte vardık bir akşam urfa'ya
bursa'nın ya bursa'nın ufak tefek taşları
uçan yıldızı dondurur ardahan'ın kışları
erzincan'da bir kuş var kanadı gümüş pul pul
ve göğe kılıç gibi çekmiş minarelerini
şehirler padişahı canım istanbul

türkiye türkiye ay'lı yıldız'lı türkiye
sen mehmed'sin omuzların anadolu yaylası
aladağlar toros'lar dev gibi gövden
sen şehid oğlu şehid babası
sana selam olsun dünya'dan hürriyet'ten


TheGrudge 18 Temmuz 2006 08:50

?



Neden liman deyince


Hatırıma direkler gelir


Ve acık deniz deyince yelken?


Mart deyince kedi,


Hak deyince işçi


Ve neden ihtiyar değirmenci


Allahıma inanır düşünmeden?



Ve rüzgarlı havalarda


Yağmur eğri yağar?



Orhan Veli Kanık





Misafir 18 Temmuz 2006 09:21

Eğer

Birgün sevilip seversem eğer,
Gerçek mutluluğu tadarsam eğer,
Ağlamayıpta hep gülersem eğer,
Hepsi hayal diye şaşarım herhalde

Gökyüzünü bırakıp yeryüzünde uçarsam eğer,
Güneşi yakalayıp sıcaklığını hissedersem eğer,
Yıldızlara ulaşıp ayı da görürsem eğer,
Hepsi hayal diye şaşarım herhalde

Tüm rüyalar gerçek olursa eğer,
Benim sevdiğim gibi seveni bulursam eğer,
Bir de bu kişiyle evlenirsem eğer,
Hepsi hayal diye şaşarım herhalde....



TheGrudge 18 Temmuz 2006 09:55

Deniz



Bir denize benzer hayatımız ,


Bazen tek düze, bazen kızgın


Ama hep umut dolu değil midir deniz?


Balıkçıların ve balıkların umudu,


Özgürlüğün simgesi



Deniz sırlarla doludur


Gizemli ve çekici


Ve bir o kadar da ölümcül


Neden hep denizin ardını çekici buluruz


Ve neden hep orada güzel bir hayat olduğunu düşünüp avunuruz,


Deniz ölümcülde olsa


Kimi zaman atlayıvermek isteriz içine.


Ölmek istemesek bile...



Deniz sonsuz


Deniz umut


Deniz neşe


Deniz güç


Deniz barış


Ve kimi zaman ölümdür bizim için deniz


Ölmek istemesek bile...





Misafir 18 Temmuz 2006 09:59

Lacivert

Lacivert farkli bir ton mavisinde göklerin
Geceye avuç açan karartilar üstünde
En hazin şiiridir yildizsiz gecelerin
...
Güneşlerin ardinda bazan kara pelerin
Semalardan bir damla su gibi düştügünde
Zaman ötesi bir renk altinda gölgelerin
Bazan şen ve şakraktir bazan derin hüzünde
Zaman zaman lacivert bütün fezadan derin
Ve bir bulut sevdayla bulutu öptügünde
Lacivert daha sicak lacivert daha serin

Lacivert farkli bir ton mavisinde denizin
Sonsuz ufuklar gibi sonu hedefler gider
Ulaşilmayan ufka yönelen sesinizin
Ulaştigi bir anda ütopyaya bir seher
Sahilde birakirken izini gölgenizin
Ruhunuzu başka bir düş alemine çeker

Sesidir sessizlikte soluklanan yelkenin
Lacivertte tükenir büsbütün zaman mekan
Kanadinda şevk olur gerilen bir martinin
Uçar iken bir gece sevdasina durmadan
Kayiklarindan yoksun metruk kayikhanenin
Üzerinden geçerken kuvvet verir sulardan
En hazin aşiklari doguran meyhanenin
Yanindan süzülürken hoş eder sevdalardan
...
Lacivert kaybederken feryadini martinin
Apayri bir haz sunar apayri duygulardan
Izleri kulak burkan çigligin teranenin
Izine iz sürene rihtimda kuytulardan
...
Lacivert efsunuyla kendini gösterirken
Haz duyan her gönülde binlerce dünya erir
Mavilikler sevdali kalpleri estirirken
Her yürekte bir şair yeni bir ruh belirir
Mavera kapisini usulca aralarken
Sunulur aşiklara maviden bir tas iksir
Gecenin bu seyrinde kainat lacivertken
Lacivert duygularla daha lacivertleşir


TheGrudge 18 Temmuz 2006 10:10

Denizin Delisi
DENİZİN DELİSİ
Unutmak mı, delisin,
Gitmesem de bekler orada deniz.
Gelirsem, bilmelisin
Benim beklememdir burada deniz.
Gitmek gibi geleceğim
Denizin delisine.
Delinin denizi gibi
O ne kadar giderse.
Özdemir Asaf


Misafir 18 Temmuz 2006 10:12

JAZZ- BLUES

Şimdi nereye gidiyoruz ona bakalım
Bilmeliyiz nereye gittiğimizi
Kapıları çarparak dışarı çıkıyoruz değil mi
Islak taşlarında kayarak bu eski sokağın
Hala değişmeyen kaldırımlarında birbirimize tutunarak
Ellerimizi arıyorsak
Artık bilmeliyiz

İçimde yalnız bir göçmen yerini arıyor
Yağmur yağıyor, gökyüzü kapalı
Nehrin bulanık suları köpürmüş, duyuyorum
Beni kendine ayırmışsın, farkındayım
Yollara çıkarmışsın, yaşlı atların toynak sesleri
Duman içinde ve alacakaranlığın

Yüzüne bakıyorum bir pencere açılıyor
Bembeyaz bir zambak uzanıyor geceye
Yaşadığı toprağa benzemiyor
Eğimine bakılırsa dağların yalnızlığı
Bu kente hiç yakışmıyor

Adresi unutmuşuz kimbilir nerde
Bulanık yüreklerimiz
Karıştırdıkça eski aşklar ufalanıyor
Yalansız, özürsüz hatta özlemsiz
Bir kadın bir erkeğe tutunuyor
Anılarına tutunuyor, acısız
Resimleri tarıyor ıslanmış tümü
Hepsi siyah beyaz
Kimseyi tanıyamıyor

Bu caddeler, bu evler, bu nehrin kıyısı
Siniyor her yere dağıtıp durduğun sesin
Sütunlara, vitrinlere, ayak seslerine
Kafesler darmaduman
Tüm kuşlar salıverilmiş
Suyun üstünde tüten sis
Dokunsan masmavi hüzün


TheGrudge 18 Temmuz 2006 10:16

Büyü



Deniz geçiyorum,


Büyü bozuluyor.



Gözlerimi kamaştırıyor güneş,



Gülüyorum.



Sevmediğim şehre



Sevdiğimi içimde götürüyorum.



Şehir deniz oluyor artık



Deniz bir başka mavi



































Misafir 18 Temmuz 2006 10:19

NE SEN SEV
Sen şiir ol ben şair
Sen sevgi ol ben sevdalı
Sen derman ol ben dert
Ne sen sev ne ben ağlayayım

İçimde alevlenen aşkım
Volkan oldu patlayacak
Çile oldu kaldı
Ne sen sev ne ben ağlayayım


TheGrudge 18 Temmuz 2006 10:22


Ağlama Sakın



Sakın ağlatma gözlerini


Sanma ki göz yaşın olacak


Yanaklarından sızan


Düşlerim, umutlarım gizli


Deniz gözlerindeki derinlerde


Düşün ki;


Ağladığında


Damlayan her yaşta


Gözlerindeki ben


Bir de;


Deli sevdam akacak...






Saat: 14:57

©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık