MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Genel Mesajlar (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/)
-   -   Şiir Nehri -1- [Arşiv] (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/333-siir-nehri-1-arsiv.html)

Misafir 20 Temmuz 2006 12:15

Adresim çıkmaz sokak Gelirsen bekliyorum....

Gelirsen Bekliyorum
Bütün hüzünlerimi heybeme yüklemişken
Sensiz geçen her günü ömrüme eklemişken
Solarken çiçeklerim baharı beklemişken
Sarardı en son yaprak
Gelirsen bekliyorum

En az bir ömür kadar özlerken gözlerini
Bir dua özlemiyle beklerken sözlerini
Attığım her adımda sürerken izlerini
Yastığım kara toprak
Gelirsen bekliyorum


Bir çiçek açar diye gönlünün bahçesinde
Dil; aşkı anar diye,bir sevda lehçesinde
Mutluluk diyarının,sensizlik ilçesinde
Yağmur yağdı yağacak
Gelirsen bekliyorum

Yalnızlık hançer gibi bölerse düşlerini
Hayalim engellerse aşkı gömüşlerini
Ve yağmurlar örterse eğer gülüşlerini
Güneş doğdu doğacak
Gelirsen bekliyorum


Aklına düştüğümde tende can sızlar ise
Can diye sarıldığın özde cansızlar ise
Yüreğini döktüğün tek dost yıldızlar ise
Gönlüm hala sımsıcak
Gelirsen bekliyorum

Hem sevaba aşıksan hem günahın kızıysan
Hem eyvallah demişsen hem eyvahın kızıysan
Hem maviye hasretsen hem siyahın kızıysan
Ömrüm ıssız bir bucak
Gelirsen bekliyorum

Ve yorulmuş bir ömre bir kardelen sunarsan
Gözlerin gülümserken için için kanarsan
Hiç dumanın tütmezken alev alev yanarsan
Gönlümdür en son durak
Gelirsen bekliyorum

Yürek en son deminde beklerken dönüşünü
Rüya kabus eylerken en son mutlu düşünü
Ve görmek istiyorsan bir ömrün sönüşünü
Adresim çıkmaz sokak
Gelirsen bekliyorum....



arwen 20 Temmuz 2006 12:20

bir yalnızlık bildirgesi




geceleyin yağmurda ıslanmış sokaklar gibi
kulağımda yalnızlığın ayak sesleri
örselenmiş tüm evlerim,sönmüş ışıklarım
saçlarımı tarıyor kaldırımların sessizliği...

ben miyim bu viran,yokuş dibinde uzanan
gözlerimde yangınlar büyüyor, beynimi kavuran!
görmek istemiyorum oysa artık, herşey hep yalan!
kipriklerimde titriyor hayatın sebepsizliği!



Misafir 20 Temmuz 2006 12:26

Son Aşık

Hasretinle geçiyorken bu gençlik çağım,
Ey sevdiğim, ben ümitsiz değilim gene
Ak düsünce saçların kumral rengine
Kollarında son aşıkın ben olacağım.

Ey başında şimdi sevda rüzgarları esen,
Böyle her gün yollarımdan geçsen de süzgün
Sen benimsin büsbütün terk olunduğun gün ...
O mukadder günü, bilmem, düşündün mü sen?

Ben bir beyaz saçlı aşık, sen bir ihtiyar ...
O gün bana yaklaşırken ey ilahi yar,
Esirgeme gözlerimden bir son buseni,

Kirpiğinden yavaş yavaş bir damla aksın,
Çünkü, ruhum, sen de o gün anlayacaksın
Ki hiç kimse benim kadar sevmemiş seni!




TheGrudge 20 Temmuz 2006 12:37


Bir akşam mehtabı getiren bana
Bahçe kapısını açan bir eldi
Gözlerim sevinçle baktı o yana,
Yıldızlar içinde kadınım geldi.

Göğsüme dayadı güzel başını,
Sandım vücuduma doldu o mehtap.
Gözlerimden akan sevinç yaşını
Eritti ağzından içtiğim şarap. http://www.aruz.com/grafs/resim/kare.gif

Halit Fahri Ozansoy


arwen 20 Temmuz 2006 12:43

BİLİYORUM-




Biliyorum...
Rüzgarın konuştuğunu her gece
Usulca fısıldayışını kulağıma
Sessizce

Biliyorum...
Yakamozlara inat parlayışını yıldızların
Düşleyince baharları tutabileceğini insanın
Gözlere akis veren ışıkları

Biliyorum...
Utangaç bir çocuğun gülümseyişiyle doğan güneşi
Ellerinde bahar çiçekleri
Oynaşan çocukları

Biliyorum...
Gözbebeklerinin içi gülünce
İkimizinde aynı şeyi düşündüğünü
Biliyorum...



TheGrudge 20 Temmuz 2006 12:46


Bütün Yaz
http://www.aruz.com/gece-siir/metin.gif

Ne güzel geçti bütün yaz,
Geceler küçük bahçede...
Sen zambaklar kadar beyaz
Ve ürkek bir düşüncede,
Sanki mehtaplı gecede,
Hülyan, eşiği aşılmaz
Bir saray olmuştu bize;
Hapsolmuş gibiydim bense,
Bir çözülmez bilmecede.
Ne güzel geçti bütün yaz,
Geceler küçük bahçede. http://www.aruz.com/grafs/resim/kare.gif


Ahmet Hamdi Tanpınar


Misafir 20 Temmuz 2006 12:47

Sevda nöbetleri

Atlasına aşkımızı çizdiğim,
Dört mevsimim hayal oldu sevdiğim.
Senin için buluşmaya seçtiğim,
Bütün yerler harap olmuş sevdiğim.


Aşkın ile ıslattığın gözlere,
Şimdi neden bakmıyorsun sevdiğim?
Cıvıl cıvıl söylediğin sözlere,
Dilin neden yabanıldır sevdiğim?


Bu aşkı ben sonsuzluğa yazmıştım,
Sonsuzluğun sonu bu mu sevdiğim?
Bin sevinçle sevgine can katmıştım,
Cana hicran kısmet olmuş sevdiğim.


Anılardan aklım zail olurken,
Sen çoktandır unutmuşsun sevdiğim.
Geçmişinle, bir teselli bulurken,
Sen bir başka bahardasın sevdiğim.


Her halimden sana benden çağrılık
Uçuşurken görmüyorsun sevdiğim.
Dudağımda adından bir kor çığlık,
Koparken hiç, duymuyorsun sevdiğim.


Hani bir gün gözlerine dalarken,
"Bakma öyle" demiştin ya sevdiğim.
O sözcüğü duymak için yeniden,
Arar durur o gözleri sevdiğim.


Ben acıyı satır satır yazarken,
Sen kimbilir neredesin sevdiğim.
Hayalinden aşk, ruhuma sinerken,
Sen nisyana aldın beni sevdiğim.


Seni ben hiç görmemiş gibi olsam,
Kuşlar kadar özgür olsam sevdiğim.
Düş gördüğüm olsaydı da uyansam.
Her şey rüya olsaydı, ah sevdiğim.


Biliyorum bütün aşklar isimsiz,
Sana şiir yazılmıyor sevdiğim.
Can, ölüme göz kırpıyor çaresiz,
İlacı yok bu acının sevdiğim...


TheGrudge 20 Temmuz 2006 12:53


Gece
http://www.aruz.com/gece-siir/metin.gif

Kandilli yüzerken uykularda
Mehtabı sürükledik sularda.

Bir yoldu parıldayan, gümüşten,
Gitlik... Bahs açmadık dönüşten,

Hülyâ tepeler, hayâl ağaçlar...
Durgun suda dinlenen yamaçlar...

Mevsim sonu Öyle bir zaman ki
Gâip bir mûsikiydi sanki.

Gitmiş kaybolmuşuz uzakta,
Rü'yâ sona ermeden şafakta... http://www.aruz.com/grafs/resim/kare.gif


Yahya Kemal Beyatlı


Misafir 20 Temmuz 2006 12:57

Vazgeçtim...

Kac gece uykusuz bir o yana bir bu yana dönüp durdum
Görmek icin düsümde, hayalimde
Duymak icin sesini...
Kac kere ellerim uzandi telefona
Aski oyun bilirsin sen, aklima geldi
Vazgectim...

Gezip durdum perisan halde
Kah sahillerde, kah cadde boylarinda
Hayal kurup, sen diye agaclara, daglara, taslara sarildim
Elleri güldürecektim halime
Ihanetin aklima geldi
Vazgectim...

Kahirdan baska ne vardi sanki verdigin
Acilardan zevk alir hale getirmistin
Yinede görmek icin seni
Seytana uyup,
Bir daha bozacaktim yeminimi
Vedalasmadan gidisin aklima geldi
Vazgectim...

Acip ellerimi yalvardim allaha
Bir defacik tutmak icin ellerini
Koklamak icin saclarini
Adaklar adayacaktim evliyalara
Umutsuzlugun aklima geldi
Vazgectim...

Paylastigimiz sandigim güzel günlerin hatirasina
Suclu benmisim gibi af dileyecektim gözlerine bakip
Her tür cazana razi olacaktim
Boynumu büküp bir daha gelecektim kapina
Baskasini sevdigin aklima geldi
Vazgectim...



TheGrudge 20 Temmuz 2006 13:02

Gece Bir Neticedirhttp://www.aruz.com/gece-siir/metin.gif
Renkler çekildi işte simsiyah bir saraya;
Birbirine müsavi artık her şey: Gecedir.
Geldi minarelerle kuyular bir hizaya;
Ya her şey dev gibidir, yahut her şey cücedir.

Bir sular hücumudur ansızın hafızaya;
Bu, başlayan, belki de biten bir işkencedir.
Kafalar ayna gibi şimdi bir muammaya;
Bu, içinden çıkılmaz bir müthiş bilmecedir.

Korku bir kokudur ki karışmış bu havaya;
Ve sükut bir çığ gibi büyüyen düşüncedir.
Şimdi her kımıldanış usulca, sessizcedir.

Bir torba tutmuş gibi boşlukta bir el güya,
Gülen, ağlayan başlar düştü aynı torbaya;
Gece bir sebep değil, belki bir neticedir. http://www.aruz.com/grafs/resim/kare.gif

Cahit Sıtkı Tarancı



Saat: 12:36

©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık