![]() |
Adresim çıkmaz sokak Gelirsen bekliyorum.... Gelirsen Bekliyorum Bütün hüzünlerimi heybeme yüklemişken Sensiz geçen her günü ömrüme eklemişken Solarken çiçeklerim baharı beklemişken Sarardı en son yaprak Gelirsen bekliyorum En az bir ömür kadar özlerken gözlerini Bir dua özlemiyle beklerken sözlerini Attığım her adımda sürerken izlerini Yastığım kara toprak Gelirsen bekliyorum Bir çiçek açar diye gönlünün bahçesinde Dil; aşkı anar diye,bir sevda lehçesinde Mutluluk diyarının,sensizlik ilçesinde Yağmur yağdı yağacak Gelirsen bekliyorum Yalnızlık hançer gibi bölerse düşlerini Hayalim engellerse aşkı gömüşlerini Ve yağmurlar örterse eğer gülüşlerini Güneş doğdu doğacak Gelirsen bekliyorum Aklına düştüğümde tende can sızlar ise Can diye sarıldığın özde cansızlar ise Yüreğini döktüğün tek dost yıldızlar ise Gönlüm hala sımsıcak Gelirsen bekliyorum Hem sevaba aşıksan hem günahın kızıysan Hem eyvallah demişsen hem eyvahın kızıysan Hem maviye hasretsen hem siyahın kızıysan Ömrüm ıssız bir bucak Gelirsen bekliyorum Ve yorulmuş bir ömre bir kardelen sunarsan Gözlerin gülümserken için için kanarsan Hiç dumanın tütmezken alev alev yanarsan Gönlümdür en son durak Gelirsen bekliyorum Yürek en son deminde beklerken dönüşünü Rüya kabus eylerken en son mutlu düşünü Ve görmek istiyorsan bir ömrün sönüşünü Adresim çıkmaz sokak Gelirsen bekliyorum.... |
bir yalnızlık bildirgesi geceleyin yağmurda ıslanmış sokaklar gibi kulağımda yalnızlığın ayak sesleri örselenmiş tüm evlerim,sönmüş ışıklarım saçlarımı tarıyor kaldırımların sessizliği... ben miyim bu viran,yokuş dibinde uzanan gözlerimde yangınlar büyüyor, beynimi kavuran! görmek istemiyorum oysa artık, herşey hep yalan! kipriklerimde titriyor hayatın sebepsizliği! |
Son Aşık Hasretinle geçiyorken bu gençlik çağım, Ey sevdiğim, ben ümitsiz değilim gene Ak düsünce saçların kumral rengine Kollarında son aşıkın ben olacağım. Ey başında şimdi sevda rüzgarları esen, Böyle her gün yollarımdan geçsen de süzgün Sen benimsin büsbütün terk olunduğun gün ... O mukadder günü, bilmem, düşündün mü sen? Ben bir beyaz saçlı aşık, sen bir ihtiyar ... O gün bana yaklaşırken ey ilahi yar, Esirgeme gözlerimden bir son buseni, Kirpiğinden yavaş yavaş bir damla aksın, Çünkü, ruhum, sen de o gün anlayacaksın Ki hiç kimse benim kadar sevmemiş seni! |
Bir akşam mehtabı getiren bana Bahçe kapısını açan bir eldi Gözlerim sevinçle baktı o yana, Yıldızlar içinde kadınım geldi. Göğsüme dayadı güzel başını, Sandım vücuduma doldu o mehtap. Gözlerimden akan sevinç yaşını Eritti ağzından içtiğim şarap. http://www.aruz.com/grafs/resim/kare.gif Halit Fahri Ozansoy |
BİLİYORUM- Biliyorum... Rüzgarın konuştuğunu her gece Usulca fısıldayışını kulağıma Sessizce Biliyorum... Yakamozlara inat parlayışını yıldızların Düşleyince baharları tutabileceğini insanın Gözlere akis veren ışıkları Biliyorum... Utangaç bir çocuğun gülümseyişiyle doğan güneşi Ellerinde bahar çiçekleri Oynaşan çocukları Biliyorum... Gözbebeklerinin içi gülünce İkimizinde aynı şeyi düşündüğünü Biliyorum... |
Bütün Yaz http://www.aruz.com/gece-siir/metin.gif Ne güzel geçti bütün yaz, Geceler küçük bahçede... Sen zambaklar kadar beyaz Ve ürkek bir düşüncede, Sanki mehtaplı gecede, Hülyan, eşiği aşılmaz Bir saray olmuştu bize; Hapsolmuş gibiydim bense, Bir çözülmez bilmecede. Ne güzel geçti bütün yaz, Geceler küçük bahçede. http://www.aruz.com/grafs/resim/kare.gif Ahmet Hamdi Tanpınar |
Sevda nöbetleri Atlasına aşkımızı çizdiğim, Dört mevsimim hayal oldu sevdiğim. Senin için buluşmaya seçtiğim, Bütün yerler harap olmuş sevdiğim. Aşkın ile ıslattığın gözlere, Şimdi neden bakmıyorsun sevdiğim? Cıvıl cıvıl söylediğin sözlere, Dilin neden yabanıldır sevdiğim? Bu aşkı ben sonsuzluğa yazmıştım, Sonsuzluğun sonu bu mu sevdiğim? Bin sevinçle sevgine can katmıştım, Cana hicran kısmet olmuş sevdiğim. Anılardan aklım zail olurken, Sen çoktandır unutmuşsun sevdiğim. Geçmişinle, bir teselli bulurken, Sen bir başka bahardasın sevdiğim. Her halimden sana benden çağrılık Uçuşurken görmüyorsun sevdiğim. Dudağımda adından bir kor çığlık, Koparken hiç, duymuyorsun sevdiğim. Hani bir gün gözlerine dalarken, "Bakma öyle" demiştin ya sevdiğim. O sözcüğü duymak için yeniden, Arar durur o gözleri sevdiğim. Ben acıyı satır satır yazarken, Sen kimbilir neredesin sevdiğim. Hayalinden aşk, ruhuma sinerken, Sen nisyana aldın beni sevdiğim. Seni ben hiç görmemiş gibi olsam, Kuşlar kadar özgür olsam sevdiğim. Düş gördüğüm olsaydı da uyansam. Her şey rüya olsaydı, ah sevdiğim. Biliyorum bütün aşklar isimsiz, Sana şiir yazılmıyor sevdiğim. Can, ölüme göz kırpıyor çaresiz, İlacı yok bu acının sevdiğim... |
Gece http://www.aruz.com/gece-siir/metin.gif Kandilli yüzerken uykularda Mehtabı sürükledik sularda. Bir yoldu parıldayan, gümüşten, Gitlik... Bahs açmadık dönüşten, Hülyâ tepeler, hayâl ağaçlar... Durgun suda dinlenen yamaçlar... Mevsim sonu Öyle bir zaman ki Gâip bir mûsikiydi sanki. Gitmiş kaybolmuşuz uzakta, Rü'yâ sona ermeden şafakta... http://www.aruz.com/grafs/resim/kare.gif Yahya Kemal Beyatlı |
Vazgeçtim... Kac gece uykusuz bir o yana bir bu yana dönüp durdum Görmek icin düsümde, hayalimde Duymak icin sesini... Kac kere ellerim uzandi telefona Aski oyun bilirsin sen, aklima geldi Vazgectim... Gezip durdum perisan halde Kah sahillerde, kah cadde boylarinda Hayal kurup, sen diye agaclara, daglara, taslara sarildim Elleri güldürecektim halime Ihanetin aklima geldi Vazgectim... Kahirdan baska ne vardi sanki verdigin Acilardan zevk alir hale getirmistin Yinede görmek icin seni Seytana uyup, Bir daha bozacaktim yeminimi Vedalasmadan gidisin aklima geldi Vazgectim... Acip ellerimi yalvardim allaha Bir defacik tutmak icin ellerini Koklamak icin saclarini Adaklar adayacaktim evliyalara Umutsuzlugun aklima geldi Vazgectim... Paylastigimiz sandigim güzel günlerin hatirasina Suclu benmisim gibi af dileyecektim gözlerine bakip Her tür cazana razi olacaktim Boynumu büküp bir daha gelecektim kapina Baskasini sevdigin aklima geldi Vazgectim... |
Gece Bir Neticedirhttp://www.aruz.com/gece-siir/metin.gif Renkler çekildi işte simsiyah bir saraya; Birbirine müsavi artık her şey: Gecedir. Geldi minarelerle kuyular bir hizaya; Ya her şey dev gibidir, yahut her şey cücedir. Bir sular hücumudur ansızın hafızaya; Bu, başlayan, belki de biten bir işkencedir. Kafalar ayna gibi şimdi bir muammaya; Bu, içinden çıkılmaz bir müthiş bilmecedir. Korku bir kokudur ki karışmış bu havaya; Ve sükut bir çığ gibi büyüyen düşüncedir. Şimdi her kımıldanış usulca, sessizcedir. Bir torba tutmuş gibi boşlukta bir el güya, Gülen, ağlayan başlar düştü aynı torbaya; Gece bir sebep değil, belki bir neticedir. http://www.aruz.com/grafs/resim/kare.gif Cahit Sıtkı Tarancı |
| Saat: 12:36 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık