MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Genel Mesajlar (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/)
-   -   Şiir Nehri -1- [Arşiv] (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/333-siir-nehri-1-arsiv.html)

Misafir 21 Temmuz 2006 09:16

Bir Acayip Duygu

«Mürdüm eriği
çiçek açmıştır.
-- ilkönce zerdali çiçek açar
mürdüm en sonra --
Sevgilim,
çimenin üzerine
diz üstü oturalım
karşı-be-karşı.
Hava lezzetli ve aydınlık
" fakat iyice ısınmadı daha "
çağlanın kabuğu
yemyeşil tüylüdür
henüz yumuşacık...
Bahtiyarız
yaşayabildiğimiz için.
Herhalde çoktan öldürülmüştük
sen Londra'da olsaydın
ben Tobruk'ta olsaydım, bir İngiliz şilebinde yahut...
Sevgilim,
ellerini koy dizlerine
" bileklerin kalın ve beyaz "
sol avucunu çevir :
gün ışığı avucunun içindedir
kayısı gibi...
Dünkü hava akınında ölenlerin
yüz kadarı beş yaşından aşağı,
yirmi dördü emzikte...
Sevgilim,
nar tanesinin rengine bayılırım
" nar tanesi, nur tanesi "
kavunda ıtrı severim
mayhoşluğu erikte ..........»
.......... yağmurlu bir gün
yemişlerden ve senden uzak
" daha bir tek ağaç bahar açmadı
kar yağması ihtimali bile var "
Bursa cezaevinde
acayip bir duyguya kapılarak
ve kahredici bir öfke içinde
inadıma yazıyorum bunları,
kendime ve sevgili insanlarıma inat.



TheGrudge 21 Temmuz 2006 09:23

SABAHI BİLMEYEN DÜŞLER


Sabahı bilmedim hiç.
Hikayelerinde dinledim,
Zamanın...
Ben neyine hevesliyim,
Bilmediğim gönülün
Bilinmez sevdanın...
Çile mi?
Çektiğim işte...
Der mi?
Gördüm işte.
Zulmünü gördüm sevgilinin,
Gönlümü gönül bilmeze
Her verişte...
Şafakları hissettim bazen
Ömrüme bedel,
Sabahsız...
Zift renkli gecelerde.
Aradım gönlümce;
Sordum kendimce.
Kızıllaşan ufuklar zarif,
Beyazlar ince.
Bir bakarım bulanır,
Kire batar çıkar, önce.

Sonra?
Ağarır kirlerden arınarak,
Sıyrılır beyazlanmak için,
Karanlıktan, kendince.
Daha sonra...
Kıymeti çakar şafakların.
Bir düşten ayılırım.
Yine geceler...
Kör karanlık.
Gönlüme ışık düşerken
Bir anlık.
Sızısına bürünerek kaybolurum,
Varlığımla,
Varlığında gecenin...
Düşlerim donar
Sıcağında zamanın.
Ve yıkılırım sevdanın küllerinde.
Sonra ne olurum,
Bilinmezde, bilemem...


Misafir 21 Temmuz 2006 09:25

Haberin Var Mı?

rüzgara seni sevdiğimi söyledim
gelip kulağına fısıldasın diye
yağmura ellerimle dokundum
teninin her hücresine değsin diye
kuşlarla sohbet ettim
sana yalnızlığını unuttursun diye
yıldızları bir bir öptüm
dudaklarında parlasınlar diye
aşkımı ayın üzerine yazdım
baktığında okuyasın diye
güneşe ateşimi verdim
sevişirken seni kavursun diye
HABERİN VAR MI



TheGrudge 21 Temmuz 2006 09:32

Sen Kimsin



bırakıp gittiğim sen olsan daima...
özleyip geri dönmek için:

noktama!..


oysa şimdi ,

okyanusun ortası küçük bir adayı çeker canım...

ulaşır mı bindiğim gemi?

sormadım daha!..


beni kendine çeken şey

ölüm değilse eğer,

sen kimsin?


Misafir 21 Temmuz 2006 09:53

Hacı Bektaş-ı Veli

Geldi diyar-ı Ruma
Hacı Bektaş-ı Veli
Gönül dostu bir sima
Hacı Bektaş-ı Veli

Şenlendirdi bu yurdu
Yesevi'den bir nurdu
Nurlu bir dünya kurdu
Hacı Bektaş-ı Veli

Dua dolu el açtı
Sevgi adlı gül açtı
Ol Yunus'a yol açtı
Hacı Bektaş-ı Veli

Toprak sevgi doğurdu
Bu toprağı yoğurdu
Bizi aşka çağırdı
Hacı Bektaş-ı Veli

Polatoğlu yeridir
Dergahların eridir
Erenlerin piridir
Hacı Bektaş-ı Veli



TheGrudge 21 Temmuz 2006 10:07

Beklemelerin Acısı...
Bakışların saplanıyor yüreğime / Hayal ederken gözlerini



Bak yanaklarım sırılsıklam
Dudaklarım kupkuru
Bak ağaçlarımda hüznün titreyişi
Sevdam ağlıyor gecenin gizeminde
Uçurumlar kaplı dörtyanda
Fırtınalarla dağılıyor bulutlarım
Sanki bütün yağmurlar yüreğime yağıyor

Bütün canlılıar sensizliği haykırıyor
Ben milyonlarca çığlık atıyorum
Yankılanıp geri geliyor
Çınlatıyor kulaklarımı
Bir sen gelmiyorsun
Oysa parmak uçlarıma kadar ulaşmıştı
Sevdanın tutsaklığı
Titriyor ellerim hasretinden
Titriyor yüreğim

Sokağında gölgem büyürde büyür
Beklemelerin acısı sarar kaldırımları
Başımda dolaşır yalnızlıklar
Dünyanın bütün acılarını bedenimde barındırırım
Sensizliğin acısının yarısı kadar olmaz
Dağları yüklerim de sırtıma
Saçının telini oynatamam yerinden

Oysa gökkuşağına yazmıştım adını
Çiğ düşmüş sabahlar bıraktın bana
Buğulanmış camları
Yıldızsız geceyi bıraktın
Sualsiz çöken gamı
Sessiz çığlıkları bıraktın
Anlamsız binlerce hece oldu sensizlik dilimde
Yokluğunun ızdırabı sardı evimin duvarlarını
Uykularım bölündü
Karabasan misali çöken hayalin yüzünden


Bak gözlerim yanıyor
Bak alev alev yanıyor sensizlik içimde
Saçların takılıyor umutlarıma tel tel
Bakışların saplanıyor yüreğime
Hayal ederken gözlerini
Kirpiklerin sırtımdan vuruyor beni
Ama bil ki bu beden sensiz gülemez
Sevdalar bana el ederde
Sevdalar sanki sana gelemez...


Misafir 21 Temmuz 2006 10:11

Hadi Sen Gel

gözün yolda olduğunu bilsem
bilsem beni özlediğini
kor ateşlerde yandığını
bilsem adımı besmele ettiğini
yıldızlardan salıncak yapardım
rüzgardan kanat
kelebek misali
süslerdim düşlerini



TheGrudge 21 Temmuz 2006 10:17

Güneşe Veda



Güneşe Veda

bir bakıma tutukluyum / doğrulamıyorum
uykusunda bir bebek / büyütüyorum
başını eğse diyorum şu ağaçlar
biraz yana çekilse / perde, duvar
kor mızraktır / giderayak son bakışı
vurulmak istiyorum

elveda emaresi bir kızıllık
ağaç dallarının arasında
kal desem sanki gitmeyecekmiş gibi
parmaklarımı kapatıp avuçlarıma
mıhlanıp kaldığım yerden / usulca
gel gel diyorum

battı batıyor sarı lira
kırmızı bir kadehi delip geçerek
başını eğse diyorum şu ağaçlar
biraz yana çekilse kara bulutlar
kor busedir / giderayak son bakışı
öpmek istiyorum


Misafir 21 Temmuz 2006 10:19

Hak Etmedik Mi?

Bırak artık nazı, döndüm şaşkına,
Biz bu mutluluğu hak etmedik mi ?
Sen de bir şey söyle Allah aşkına,
Biz bu mutluluğu hak etmedik mi ?

Kavuşalım artık, bitsin bilmece,
Gönlümüz bir bayram etsin bu gece !

Açmadım ömrümde kimseye avuç,
Sana tutulduğum, sevdiğim mi suç,
Üç ayları buldu tuttuğum oruç,
Biz bu mutluluğu hak etmedik mi ?

Kavuşalım artık, bitsin bilmece,
Gönlümüz bir bayram etsin bu gece !

Bir hatırlasana; önce ne derdik,
Saadet sırrına, sevince erdik,
Bu aşkın uğruna az şey mi verdik,
Biz bu mutluluğu hak etmedik mi ?

Kavuşalım artık, bitsin bilmece,
Gönlümüz bir bayram etsin bu gece !

Hasret ise hasret, çileyse çile,
Arzular geliyor bak artık dile,
Ruhum da emrinde bedenim ile,
Biz bu mutluluğu hak etmedik mi ?

Kavuşalım artık, bitsin bilmece,
Gönlümüz bir bayram etsin bu gece !


TheGrudge 21 Temmuz 2006 10:28


Senden Daha Mavi
Senide unutmasınlar SÖYLE....



Bulmasaydım senden daha mavisini,
Böyle bırakıp gitmezdim seni bir başına deniz.

Haber ver şimdi yalnız kaldığını bütün gemilere.
Martılara bayat ekmek atan kaptanlar,
Senide unutmasınlar SÖYLE....



Saat: 16:07

©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık