![]() |
ÖLÜM II Ek kurumaz menbai sükûtun, Isigi günesten zinde ölüm, Altinda su alçalan bulutun. Sendedir umdugum müjde ölüm. Aynada zifiri bir gecedir, Bütün zulüm bu suçsuz kalbedir, Sabir tesbihim kopmak üzredir. Ne gün kalkacak bu perde ölüm? Ne gün aslina dönecek bu ten? -Tas, toprak, çiçek, su veya maden- Ruha ebediyeti vadeden Efsanevi yalan nerde ölüm? Cahit Sitki Taranci |
AYRILIK Evet birtanem Anlatmak çok güç duygularımı sana şimdi Çok güç biliyorum Bir zamanlar korkusunu tebessümlere gizlediğimiz Düşü yüreğimizi titreten Bu ayrılık anını yaşamak Çok güç biliyorum Dudaklardan dökülecek birkaç sözcük Yarınlar için sunacağımız birkaç dileyişle Sonsuza saldığımız Ve bir ömür boyu bizim sandığımız Aşkımızı noktalamak Biraz sonra Son kez bakacak birbirine gözlerimiz Bakışlarımız son nakşını işleyecek sevgimize Ellerimizin sıcaklığı son kez birbirine kavuşacak Son kez birbirinin nemini tadacak dudaklarımız Buruk iki yüreğin Son yakın çarpışı olacak bu Ve sırtı dönük adımlayacağız bu yolu Ayrı yarınlara doğru |
Hatıra Dudaklarından çıkacak her bir kelime, Kalbinden okunacak her bir sevgi, Bedeninde anımsayamadığın her bir öpücük, Suratına bakışta daldığın her bir sima, Yanına yaklaşıp ta konuşamadığın her bir duygu Senin bensiz yaşayamadığının bir hatırasıdır… Bu… Benden sana kalan en büyük hatıradır. |
HÂTIRALAR Bilmem ki hâtiralar, Ne istersiniz benden, Gelir gelmez sonbahar? Bu kanad çirpis neden? Cama vuracak ne var Ey eski hâtiralar Sanmayin güller açar, Bülbül degildir öten; Bu rüzgâr baska rüzgâr. Ne istersiniz benden, Bilmem ki hâtiralar, Gelir gelmez sonbahar? Cahit Sitki Taranci |
Hatıra Şiiri Akşam değil şuanda gece yarıları Yarı uykulu yarı uyanık yazıyorum satırları Fenalık geliyor içime düşünürken seni Elalem uykuda bense anıyorum eski hatıraları Rüyalarıma girersin bazen sarhoş gibi Hayranın olurum al derim bütün sevgimi Evet demezsin hep başını yukarı kaldırırsın Parçalamak gelir içimden kendi kendimi Sen gülersin benim sinirlenmiş halime Eller gibi sende garip bakarsın cemalime Nedir benden insanları soğutan gariplik İçime kapanıyorum lanet ediyorum sevgime Adını anmak istemiyorum yinede seviyorum Ne kadar unutmak istesem hep adını anıyorum Allah bilir belki birgün anlarsın ümüdüyle Rabbime ellerimi açıyor dua edip yalvarıyorum Ilık ılık sevgini veriyor şu geceler bana Müsade etde hatıram kalsın şu şiirim sana |
Ne Çıkar; Tut ki gecenin Alacakaranlığında düşlemişim seni. Tut ki, rüyalarımı bölmüşsün ne çıkar? Ne çıkar gündüzlerin selamsız aşkına, Geceleri kefen biçsen. Bir anlık hırsla, Her şeyi yıkıp geçsen, ne çıkar... Tut ki bundan böyle unutmuşum seni. Tut ki artık çalan parçalarda ismin geçmesin. Tut ki yazılan şiirler, seni anmasın, Varsın eller de unuttu desin. Ben seviyorum ya seni, Sen sevmesen, ne çıkar... |
Hatırla Hani, Demiştimki sana! Asla paylaşamam seni. Başka gözlerde diye... İzleri,kurşun olurda! Yabancı bakışların, Defalarca vurulur... Binlerce kez ölürüm demiştim, Hatırla... Hani, Demiştimki sana! Dudaklarında bir başka ismi, Duyarsam,dayanamam diye... Her bir harf,her bir hece, Kör bir hançer olurda! Yaralanırım...kanarım... Delik deşik olurum demiştim, Hatırla... Hani, Demiştimki sana! Değerse bedenine,bir başka ten, Çıldırırım diye... Acılarım zevke dönüşürse sende, Kesilir nefesim bir bıçak gibi. Damla damla tükenirde, Canımdan can gider demiştim; Hatırla... |
Ağlarım Gözlerim Yorgun Gece karanlık Gökyüzü hep durgun Ben hep ağlarım ben hep ağlarım gözlerim yorgun Güneşi beklerim o, bulutların arkasında Yollarını gözlerim sen, dağların arkasında Çocukları duyarım aydınlıklar içinde Üzerimde toprak beyaz da bir elbise Umuda açılır ellerim dualarım seninle Varlık senin bense derinlikler içinde Dedim ya gökyüzü durgun Ben hep ağlarım gözlerim yorgun Çığlıklar duyarım sanki kıyamet kopar Gökyüzü ağlar şimşekler çakar Beynimde bir uğultu sanki toprak çatlar Neredesin nerelerdesin kollarım hep seni arar Yanında sanırım kendimi, beni sarar kolların Beni saran toprak ben seni sanırım Çıkmaz sesim duyulmaz iniltim Feryad figan sanki ırmak benim akarım Yalnızım yalnız sıcak bir toprak Bir de gökyüzü sanki yer yerinden kopacak Derdim bende durmaz artık Fışkıracak zehrini sana kusacak Umuda açılır ellerim dualarım seninle Varlık senin bense derinlikler içinde Dedim ya gökyüzü durgun Ben hep ağlarım gözlerim yorgun |
Bir Sevda.. Bir sevda var yüreğimde Sır gibi sakladığım. Bir ateş var tenimde Kan, ter içinde kaldığım. Bir sevda var yüreğimde Gün aşırı suladığım. Bir umut var gözlerimde Uzaklara yatırdığım. Bir sevda var yüreğimde Kış ortasında yandığım. Bir telaş var dilimde Gülerken ağladığım. Bir sevda var yüreğimde Duvarlara yazmadığım. Bir isim belleğimde Köşe bucak kaçtığım. |
Hatırla Aşkım Unutulmaz anları vardır hayatın Islak kirpiklere takıp kalan Zamana meydan okuyan Biz de öylesine yaşadık seninle Öylesine sevdik Hatırla aşkım... Kahır dolu rüzgarlar esiyor içimde Yıkılıp kalıyorum bu sağır akşamlarda Beni sensizliğe nikahladılar Yenildim duygularıma Yenildim gururuma ağlayamadım Şimdi sanadır bu ağlayışım Hatırla aşkım.. Gözümde dağlar gibi büyüyor hasretin Gelip gelip özlemin doluyor içime Yokluğunda şair kesildi gönlüm Artık hep hüzzamdan çalıyor şarkılarım Sen de nasıl sever nasıl söylerdin Hatırla aşkım.. Oysa nelere katlandı bu gönül Ne acılara halay çekti bu yürek Ne ihanetlere gülüp geçti bu gözler Bir yokluğuna alışamadım Bir de sensiz bu akşamlara Unutamam demiştin giderken bana Ben de unutamadım Bu bizim son yeminimizdi Hatırla aşkım.. Biliyorum şimdi saçlarını yaban eller okşuyor Gözlerine başka gözler gülüyor Gözlerin ki gördüğüm gözlerin en güzeliydi Varsın adı hasret olsun artık bu sevdanın Varsın sonu ayrılık olsun bu romanın Bitmedi bitmeyecek bu şarkım Nerede olursan ol Kiminle olursan ol Hatırla aşkım.. Hatırla Yanındayken bile özlerdim seni Şimdi içimde bir başka yangın Şimdi gözlerimde en ıslak bakışın Ölmek kaderde var biliyorum Her şeyin sonu yakın Ama sen de bil ki Yağmurlarca sevdim seni Yağmurlarca sana yandım Hatırla derya gözlüm Hatırla Aşkım.. |
| Saat: 21:58 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık