MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Genel Mesajlar (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/)
-   -   Şiir Nehri -1- [Arşiv] (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/333-siir-nehri-1-arsiv.html)

Misafir 23 Temmuz 2006 15:33

Aşk ve Şiir

aşk makamındadır tüm şiirlerim
aşk ve şiirdir meydan okuyan ölüme
şairlerle bir yakınlık var aramda
hiç merhabam olmasa da

gülün şiirini yazdıkça şair
kolaylaşır bahçıvanın gül yetiştirmesi

dizmek şiire götüren sözcükleri
daha az değildir toplamaktan
gökyüzünden yıldızları

girdiği yeri güzelleştirir aşk
kaldırmaz yalanı hiç
bir güz bir de yalan mevsiminde döker
ağaçlar yapraklarını

hiç büyümeyen bir çocuktur aşk
utanmaz çıplaklığından
ve ışıtır
içine düştüğü karanlığı

gökte de yüzer aşkın gemisi
ince ince çizerek karabulutları
sözü aşar aşk ve şiir
transatlantik okyanusları


TheGrudge 23 Temmuz 2006 15:55

DENIZ
Bu aksam vakti deniz,
O bütün hasretimiz,
Sanki gelmis de dile,
Nedametin sesiyle,
Çarparak kayalara,
Yetmez mi, diyor deniz,
Karada çektiginiz?


Cahit Sitki Taranci
(Otuz Bes Yas, 1964)


Misafir 23 Temmuz 2006 16:05

HOYRATTIR YÜREĞİM

Sen yoksan hoyrattır suskun yüreğim,
Sözüm geçmez geç kalmış baharın açmayan çiçeklerine
Zamanı gelmiş esmeyen rüzgârın ılıklığına...

Gücüm yetmez seni gittiğin yollardan döndürmeye,
Gözüm kesmez yalın ayak bu yollardan geçmeye,
Geçip sana kavuşmaya…

Çekip gittin yalnızlığı bana armağan ederek…
Aldırma suskunluğuma
Sanma ki içimde dolup taşmayan isyanların olmadığını,
Çığlıklar atmıyor, kızmıyor, bağırmıyor, çağırmıyorsam eğer…
Alıştım sanma yokluğuna
Yokluğun ölüm her gün ölüm, bunu benden daha iyi biliyorsun.

İçimdeki umudumu yitirmedim biliyor musun, hiç kaybetmedim…
Senden kalan son iki hatıraya sarıldım,
Katlanılmaz yalnızlığa ve mavi bulutların ardındaki ölüme...


TheGrudge 23 Temmuz 2006 16:16

ILK ASK

Felek ne kadar kahretse kalbimize,
Zaman zaman hatirladigimiz olur,
Hangi dilber ilk aski tattirdi bize;
Bir bahtiyarla yasadigimiz olur.

Ah o yaz gecesi, o mehtap, o havuz!
Balkonundan gul atan comert sevgili!
Askinla deli divane oldugumuz,
Sarmasiga tirmandigimizdan belli.

Belki bugun bu yasta tekrar olunmaz,
Ilk ask gecesinin masum yeminleri,
Fakat nerde ilk opusun verdigi haz?
Saadet bilmiyorum o hazdan gayri.

CAHIT SITKI TARANCI



TheGrudge 23 Temmuz 2006 18:08

MEZARLIK

Ve sehrin senligine karsilik
Susar servileriyle mezarlik.
Susar ve hatirlar: - Bu kirik
Aynadaki hazin perisanlik

Sizindir, siz gafil, siz bihaber
Insanlar bilseydiniz ne bekler
Bir gün açmak için bu çiçekler;
Ölülerin sükûnu çiçekler


Cahit Sitki Taranci



Misafir 23 Temmuz 2006 18:15

hayaline

Yüreğimi söküp attım yerinden…
Sana ait hiçbir şey kalmadı bende.
Her şeyini sildim hafızamdan,anılarımdan
Yoksun benim için
ve hep öyle kalacaksın
Söylediğin sözlerin,gözlerin,kimlerle gezdiğin
Evet hiç birisi ilgilendirmiyor artık beni
Yoksun artık
Ve hep öyle kalacaksın…
Bazen anlayamadığım bir korku oluyor içimde
Yüreğim sanki yerinden fırlayıp çıkacakmış gibi
Ellerim tutmuyor,gözlerim görmüyor
Dünya sanki üzerime geliyor
Anlıyorum ki beni düşünüyorsun
Hiçbir şey kalmadı bana senden geriye
Yoksun benim için
Ve hep öyle kalacaksın…
Hayatımdan seni kovalı çok oldu
Yüreğimden sileli..
Varlığını unutalı..
Seni hatırlasam da korkularım içinde hatırlıyorum
Git artık sende
Yoksun artık
Ve hep öyle kalacaksın…
Korkularımı bile korkutuyor hayalin
Düşüncelerimi ürkütüyor
Tüm hayallerimi yıkıyor
Ama artık anlamın yok
Yoksun benim için
Ve hep öyle kalacaksın….
Kendi kendini bitirdin sen
Yüreğimi tarifsiz acılarla boğuşturdun
Benliğimi tam kaybetmek üzereyken
Öldün sen..
Yoksun artık
Ve de hep öyle kalacaksın .


Mystic@L 23 Temmuz 2006 21:46

Özgürlük, Yürekten Doğar

Sen, kaplanın gözünde, delice bir bakış,
Sen, güvercinin elinde, dantelli nakış,
Sen, karıncada ,uzak menzile sarılış,
Sen, sarp kayadaki bir izde, parlayan haykırış,
Sen, sen göğsüme yasladığım bir umudumsun.

Dünyam, hasretten bir çember,
içinde dönüp dururum,
tek başıma.
Yoksun burada,
özlemin ise,
sesimdeki iki kelimenin arasında,
uyuyor şimdi.

Gözlerimi, anasının terk ettiği kızılcığa astım.
Başını kaldırıyor, her yaprağın kıpırtısında.

Yaralı bir daldan düşen armut,
Elimin sıcaklığında olgunlaştı.
Hüznümden düşen damlaya,
Bir gül, kokusunu gönderirken.

Özlemin yüreğimde,
düşümdeki çizgide yürüyorum,
özgürlüğe doğru.
Çünkü;
Özgürlük, yürekten doğar.


Mystic@L 23 Temmuz 2006 22:29

Kuyruklu Şiir
Uyuşamayız, yollarımız ayrı;
Sen ciğercinin kedisi, ben sokak kedisi;
Senin yiyeceğin, kalaylı kapta;
Benimki aslan ağzında;
Sen aşk rüyası görürsün, ben kemik.

Ama seninki de kolay değil, kardeşim;
Kolay değil hani,
Böyle kuyruk sallamak Tanrının günü.


ChinaDoll 23 Temmuz 2006 23:27

KAÇTIĞIM KORKULAR..!


korkmuyorum artık seni kaybetmekten ya da sensizliği yaşamaktan.

nasıl olsa kaybettim seni.
nasıl olsa sensizliği yaşamaktayım.

daha neden korkabilirim ki!
seni sevmekten korktum.

-seni sevdim.
seni kaybetmekten korktum.

-sen yoksun.
sensizliği yaşamaktan korktum.

-sensizim, yalnızım.
en zoruda; Seni sevipte unutamamaktan korktum.

-seni unutamadım.
evet işte söylüyorum;

unutamadım seni, alışamadım sensizliğe.
yoruldum her yerde her sözde seni aramaktan.

ama sen yoksun...
şimdi korkuyorum!!!

senin uğruna kendimi kaybetmekten.
korkuyorum, korkuya kapılıp yok olmaktan...



arwen 23 Temmuz 2006 23:42

Hatırla Sevgilim


Bir şarkı duyarsan sevdadan yana
Bir şiir okursan gözyaşı dolu
Ve hüsran olursa her aşkın sonu
Hatırla sevgilim beni hatırla

Bir ağaç görürsen boynunu bükmüş
Bir çiçek görürsen yaprağını dökmüş
Birine rastlarsan genç yaşta ölmüş
Hatırla sevgilim beni hatırla.



Saat: 00:42

©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık