![]() |
OLUMDEN SONRA Olduk, olumden bir seyler umarak. Bir buyuk boslukta bozuldu buyu Nasil hatirlamasin o turkuyu, Gok parcasi, dal demeti, kus tuyu, Alistigimiz bir seydi yasamak. Simdi o dunyadan hicbir haber yok; Yok bizi arayan, soran kimsemiz. Oylesine karanlik ki gecemiz, Ha olmus ha olmamis penceremiz; Akarsuda aksimizden eser yok. CAHIT SITKI TARANCI |
http://www.yazgulu.com/karisik/roseredtop2.jpg http://www.yazgulu.com/karisik/ruby.gif Neden Sevdim seni ? Çünkü kendi yaşam yolculuğun için Ne varsa gönlünce değerli olan Gökkuşağı gibi saydam ve yalın Yüreğini yüreğinle bana yansıttın. Çünkü yolu senin yoluna karşıt Nice ayrı dünyaların insanlarını Anladın yıllardır sevecenlikle Hepsine de dost elini uzattın Çünkü umutları da hüzünleri de Ne güzeldi seninle başbaşa yudumlamak Yaramaz çocuklar gibi kıvancımı da Acılarımı da sevgiyle paylaştın Çünkü seviyorsun sen öz varlığını Tüm ruhunla önemsiyorsun kendini Her uzatışında sevgiyle ellerini Kalplerimizin sıcaklığına alıştın Çünkü doğal akışında yaşamın Barış adına dirlik düzenlik içinde Özenle, sevginle, yüce gönlünce Yeni dünyalar yaratmaya çalıştın Çünkü sen insanca onurunla varsın Gözyaşımı sildin saf duygularınla Sevda türküleri gibi rengarenk Açtın bana, benliğime karıştın İşte ben bütün bunlar için sevdim seni Ölünceye kadar da seveceğim seni..... |
İstanbulda saklıydı sanki gözlerin, Gecelerde seni bulurdum. Yada her bulduğumda kaybederdim.. İstanbulda saklıydı sanki gözlerin, Bir sis perdesi gibi belirsiz Anlamsız cümlelerdeydi sanki.. İstanbulda saklıydı sanki gözlerin Birgün batımı gibi kan toplamış gözlerin; ve az sonra bardaktan boşalırcasına ağlayacaksın! SEVİL GÜREL |
Şu yalan dünyada Bırakıp gidilirmiydi be bitanem İnsafsızların, riyakarların Tam ortasında tek başıma Şimdi yoksun yanımda Muhtaç olduğum zamanda Bilirim sende istemezdin Ak güvercini bırakıp gitmeyi Dön desem dönemezsin Geleyim desem gelemem Sende iyi bilirsin; Ama şunu adım gibi Allah'ın bir olduğu gibi eminim Sende beni ;bende seni Ölesiye sevdik Sen gittin beni bırakıp Ben gelemedim yalan dünyayı atıp Al götür beni de yanına dedim Girdin ruyama ''Olmaz güvercin sen uç'' dedin Ve ben şimdi yaralı yaralı Tek kanatla, sen aklımın ucunda Uçmaya çalışıyorum, SENİ ÇOOOK SEVİYORUM SEN ÖLMEDİN KALBİMDE YAŞATIYORUM ...BİTANEM.. |
GÜNDÜZ Ey sâkin sulari karistiran el, Baliklara huzur vermiyen dalgiç, Ey zenginle fakir, çirkinle güzel Arasinda keskin parlayan kiliç. Gündüz, ey sizlayan kalb, agriyan dis, Ey yasamaktaki tükenmez tasa, Git sor niçin sana düsman kesilmis, Geceden geceye uçan yarasa. Cahit Sitki Taranci |
BÖYLE BİR SEVGİ Hani bir şarkı duyarsın, Hani için geçer biraz, Karamsarlaşırsın, hüzünlenirsin biran, Ağlamak gelir içinden, ağlayamazsın bir türlü. Benimkisi böyle bir sevgi. Amaçsız, çaresiz, sonsuz... Unutmak yok, unutabilmek yok! Geceler bitmek bilmeksizin güneşler doğar, Yapamazsın onsuz, yapamazsın tek başına, Yalvarırsın tanrıya binbir umutla... Beklersin günlerce gelir diye, ama olmaz, gelmez! Benimkisi böyle bir sevgi. Alışırsın zamanla yalnızlığa, Alışırsın acılara, karanlığa. Öğrenirsin kimin dost olduğunu, İzmaritlerin mi, şişelerin mi? Bulursun çareyi kimsesiz parklarda, Sessizlik ve soğuk dert ortağın olur. Kaçmak gelir aklına uzaklara, çok uzaklara. Yapamazsın bir türlü gidemezsin, Benimkisi böyle bir sevgi. Hem lanet eder, hem de taparcasına seversin. Görünce saklanır, görmeyince çıldırırsın. Kaybettiğini anlamaz, yenilgiyi kabullenmezsin. Ve beklersin gecelerce, gelmeyeceğini bile bile... İstersin onu, yalvarırsın tanrıya, Sevmeyeceğini bile bile. Benimkisi böyle bir sevgi. |
http://www.yazgulu.com/karisik/hand_bullet2.jpg SENİ İÇİMDEN TERK EDİYORUM Binmediğim hiç bir otobüs Beklemediğim hiç bir durak kalmadı bu şehirde Gittikçe azalıyor hayat Neyi erken yaşadıysam Hep ona geç kalıyorum Sana göçüyorum her sonbahar Yolların çıkmıyor aşkıma Unuttuğun yağmurların adı saklımda Seni içimden terk ediyorum Susmaktan yoruldum Kuşlar ve şarkılar, bu şehri terk edeli Efkar demliyorum gözlerimde yaşlarımı, yanağıma varmadan öldürüyorum Tam sancağımdan yaralıyorum kendimi Alnını yüreğime dayadığın güne bakıp SENİ İÇİMDEN TERK EDİYORUM Ne unutacak kadar nefret ettin Ne hatırlayacak kadar sevdin Yıkık bir duvar kadar bile Pişman değilsin biliyorum Beni hep bulmamak için aradın Yanıldığımdın Yangınımdın Yangındın Sensizliğe yenilmek Sana yenilmekten zor olsada Ardımda bir sürü "belki"ler bırakarak Seni içimden terk ediyorum Şimdi İçimde öldürecek bir anı bile bulamayan İki yarım kaldık Tamamlayamadık bizi Elinden tutamadık yanlızlığımın Saçlarımıda uzaklarına gömdün İçimin mavisi senin okyanusundandı Al! geri veriyorum. Kilitleri hep yanlış kapılara vurdun Devrilmiş vagonlara dönerken gözlerim Sana bensizliği terkediyorum "Yarime uzanmayan bütün dallar kırık" demiştin Aşk içinde doğmuşsa nereye kaçabilirdi? Ne tuaf değil mi? İçimi acıtanda sendin Acımı dindirecek olanda. "Ya öldür beni"dedim Ya da ğit benden. İçi bulanık bir sevdanın ucunda Seni kaybettim. Aldırmadın aldırmalarıma Bir gecede yakıp yarini Şafaklara sattın ihanetini Küllerime basanlar bile utandı yaptığından İşte soluk bir ömrün son nefesi Benden İçimden Terkediyorum. |
SELAM.. YİNE BEN SEVDİĞİM.. Bitiremediğim şiirlerimin tek sahibi ve tek sebebi.. ! Noktasız sayfaları diri tutan sevgilim,SELAM Virgülleri peş peşe sıralayan sonu gelmeyen, ünlem kadar insana heyecan katan, üç nokta kadar gizemli YORUMA AÇIK olan “denizim…” iki nokta gibi net bir şekilde açıkladım gene sevdiğimi.. adını tırnak içine aldım kalbimin bir köşesine attım, haberin var mı? Bütün sırların bende gizli,sayfalar parantezlerden geçilmiyor sevdiğim. İşaretler yetmiyor seni tanımlamama. Ya renkler?? Bana kızınca simsiyah oluveriyorsun..güneşi önüne koysam gene ışıldamıyorsun..kapkaranlık bir odaya atıyorsun ikimizi de.. Beyaz kadar tertemiz,saf ve durusun,her şeyim..beyaz kadar açıksın bana karşı,yalansızsın.. Deniz gibi mavi olursun denizim;) bazen Karadeniz’in deli mavisi bazen de Ege’nin sakin,ağır mavisi oluverirsin.. Pembe,^^TuRuNCu^^ gibi cıvıldarsın bazen..için içine sığmaz bu zamanlarda..tebessüm eder canlandırırsın yorgun bedenimi.. üzülünce sararıp solarsın çiçek gibi. gözlerin,hasretle sana bakan gözlerime değince kırmızı oluverirsin.. Her şeyde sen varsın.. Saat on iki buçuk..gece yarısı.. baş ağrıları yine bende..uykusuz gözler yine bende.. bende bütün sıkıntılar bu gece vaktinde. Özlüyorum seni bu garip evde yine..tanımlıyorum seni işaretlerle,renklerle.. Şarkılarla anlatıyorum seni sevdiklerime.. Tanıtıyorum seni herkese diyorum.. seni tanıyor muyum ki? Olduya alamadım sensiz nefes, tıkandım kaldım.. Olduya şimdide ben geceleri korkuyorum Tutki sensiz olmadı ölüyorum... Hiç mi korkmuyorsun, tutki sensiz yapamadım Olduya yerin iki metre altındayım.. Hiçmi korkmuyorsun... (Korkuyorum birtanem, Hem gecelerden, hem de gecelerin getirdiği sensizlikten. Ben nefes alabiliyor muyum sanıyorsun sensiz? Canımdan can kopmuyor mu sanıyorsun? Sen, Sevdiğim adam, Sımsıcak nefesin olmayacaksa, Bakışların bakışlarıma değmeyecekse, Ve,,,Eğer ölmekse tek çare, beni almadan gitme. ) BilgenB. |
http://www.yazgulu.com/karisik/lightofthemoonmoon.jpg Elimde kaldı umutlarım Her sabah hüzünle karışı bir umut var içimde. Sensizliğin hüznünü, yeni bir günün seni getirmesi umuduyla bastırıyorum. Her doğan gün yeni bir umut, yeni bir arayış benim için. Belki sana kavuşacağım ana bir gün daha yaklaşıyorum, bugün değilse yarın... Kim bilir belki de yanlızca kendimi avutuyorum. Gittiğinden beri hep yanlızlık şiirlerine takılır gözüm. Bir başıma değilim, sensizlikten yanlızım. Terk edilip gitmek en çok nasıl koyar insana bir ben bilirim. Gitmelerin, gidenlerin arkalarında bıraktığı çaresizlikleri, en koyu özlemleri... Senin gidişin de ateş gibi çöktü yüreğime. Hiç bir yağmur yetmedi içimdeki hasret ateşi küllendirmeye. Hiçbir sevgi yetmedi senin özlemini gidermeye. Ben her sabah beni sana götürecek yollarda yürüdüm, Senin duyacağın sarkıları söyledim yanlızca. Ve gelmeyişinin her akşamında aslında doğduğunu hiç anlamadığım güneşle Beraber ben de battım bir kez daha... Geceleri hep uyudum, uyudum; Gün boyu hasretini rüyalarımda biraz olsun giderebilmek için. Her şeye iyi gelen, yaraları iyileştiren zaman hiç bu kadar acıtmamıştı yüreğimi. Bin bir umutla sarıldığım sabahlar artık hiç doğmaz oldu. Benim günün de gecem de karanlık şimdi. Ne ay uğruyor gecelerime, ne sana benzettiğim yıldızlar parlıyor. Elimde kaldı umutlarım... Sensizlik öyle kötü bir yara oldu ki artık, içimde öyle bir yara açtın ki, bir gün Olurda geri dönersen kendi yaptığın boşluğa sende yetmeyeceksin. Orası hep bomboş, paramparça kalacak. Büsbütün cam kırıklarıyla kaplı kalbim. Ne zaman seni düşünsem, seni hatırlatacak en ufak bir görsem o kıraklarla dolu Yerim batmaya başlıyor yüreğime. Artık sabahları yanlızca hüzünle uyanıyorum. Hiçbir şey beklemiyorum günden, seni bile... Varlığında sensizliği yaşamaktansa içimdeki boşluklarla kırıklarla, boş umutlarımla Sensizken alışırım, alışmaya çalışırım yokluğuna. |
Gel Canım Benim Sevdalarım sızlar yaban elinde , Kan ter içindeyim gel Canım benim. Dört bir yanım hazan aşkın elinde, Tasalı gönlüme gül Canım benim. Ne gecenin tadı var ne de gündüzün, Hasat yele gider sensiz her güzün, Tükendi yaşlarım kalmadı hüzün, Bak hicranlı kalbim al Canım benim. Kan revan gözlerim yüreğim nemli, Kupkuru bedenim ruhum elemli, Çıldırmış deliyim düşüm sanemli, Bir buse kokundan sal Canım benim. Alev alev içim yine doluyum, Ne olur bu defa gel de geleyim, Ben Ömer değil ki Mecnun deliyim, Bu gece rüyama gel Canım benim. Alıntı |
| Saat: 04:24 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık