![]() |
DESEM KI Desem ki vakitlerden bir Nisan aksamidir, Ruzgarlarin en ferahlaticisi senden esiyor, Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini, Ormanlarin en kuytusunu sende gezmekteyim, Senden kopardim ciceklerin en solmazini, Topraklarin en bereketlisini sende surdum, Senden tattim yemislerin cumlesini. Desem ki sen benim icin, Hava kadar lazim, Ekmek kadar mubarek, Su gibi aziz bir seysin; Nimettensin, nimettensin! Desem ki... Inan bana sevgilim inan, Evimde senliksin, bahcemde bahar; Ve soframda en eski serap. Ben sende yasiyorum, Sen bende hukum surmektesin. Birak ben soyleyeyim guzelligini, Ruzgarlarla, nehirlerle, kuslarla beraber. Gunlerden sonra bir gun, Sayet sesimi farkedemezsen, Ruzgarlarin, nehirlerin, kuslarin sesinden, Bil ki olmusum. Fakat yine uzulme, musterih ol; Kabirde boceklere ezberletirim guzelligini, Ve neden sonra Tekrar duydugun gun sesimi gokkubbede, Hatirla ki mahser gunudur Ortaliga dusmusum seni ariyorum. CAHIT SITKI TARANCI |
Yüregimdeki çocuk Yüregimde bir çocuk Sevinçle hüznü Bir arada yaşıyor Bir elinde umut çiçekleri Digerinde mutsuzluk dikenleri... Yüregimdeki bu çocuk aglıyor, Batmış eline Mutsuzluk dikenleri... Umut çiçekleri Gönlünü okşuyor... Kendisini Bekleyen geleceği Umut çiçeklerinde Biliyor... Yüregimdeki çocuk Ellerin de Umut çiçekleri, Gözlerinde Bir ümit ışıgı yanıp sönerken Kendisine sevgiyle uzanacak Bir dost eli bekliyor... Yüregimdeki çocuk Bir elinde umutsuz dikenleri Digerinde umut çiçekleri Gözlerinin içi gülüyor... Yüregimdeki bu çocuk Gelecekten umutlu Hayatla barışık yaşıyor... |
Düşlerime Sığdıramadığımdın……. yürürken düştün aklıma…. bir sarnıcın gölgesinde yazdım seni….ilk… göl kenarıydı…. düşlerime sığdıramadığım, zamanlardı, sevişmelerini….. rakım düğümleniyordu, gırtlağımda… nefes alamıyordum…… karşıma koydum seni… rüzgar dağıtıyordu saçlarını…. yanakların kızarmış gözlerin ürkekti… ve derindi bakışların… aceleciydi, değişiyordu yüzlerin… yetişemiyordum…. hangisini sevsem, gidiyordu hemen… sözcükler tıkanıyor, kalem duruyordu…. konuşurken sen…. ve ben söyleyemiyordum… korkuyordum… hatırlamayacaksın… |
Yasa Elmalarda diş izi senindir bu dişlem yapıldı hanene gereken işlem melekler de tanık suçlusun işbu yasa hükmünce sen bir insanoğlusun insanoğlu MADDE BİR dünyaya gelmelidir MADDE İKİ sevmeli sevilmeli dünyayı cennetin kendisi bilmelidir MADDE ÜÇ yaşama sevgisinin kökleri gönlünde insanoğlu günün birinde ölmelidir dönmelidir dudaklarına buruk bir elmanın tadı (DÖRDÜNCÜ MADDE OKUNAMADI) işbu yasayı kim yürütür bilinmez bilinmeyen ellere karşı gelinmez 1954 |
Kırıldı Kristal Ayna Aramıştım umutla yıllar yılı. Sonunda, bir bir topladım parçalarını. Ellerini bulmuştum önce. Yalnız, kaskatı gecelerimde, dolunaydan ışıltılar getirmişti, avuçlarının içinde. Yüzünü bulmuştum, durgun bir gölü süsleyen, nilüferlerin güzelliğinde. Yüzüne damla gibi yayılan gülüşü de. Uzak yıldızlarda bulmuştum ışıltılara dönüşen gözlerini de. Dudaklarını bulduğumda yanmıştı tenim. Yanardağların koru değmişçesine Bir şelalede bulmuştum saçlarını. Gökkuşağının ışıltıları sıvanmıştı herbir teline. Gün doğumlarının taze kızıllığı, sıcacık teninde. İlkyazların buram buram kokusu içinde. İşte böyle. Bir bir, parça parça toplayıp, bir sen yaratmıştım içimde. Sana bir de yürek bulmalıydım. Bütün korkularını silip, içine yudum yudum sevgi doldurmalıydım. Buldum da... Ama ya istemedin, ya da korktun almadın. Alışmıştın belki de, hep böyle, sevgisiz de yaşanır sandın. Yeniden, bir bir ayrılıp dağıldın. Kristal bir ayna kırılmışçasına. Kırılıp bin parçaya ayrılmışçasına. Böyle kırılmak bir yana, öylesine acıyor, öylesine kanıyor ki yüreğim, o, binlece cam kırığı saplanmışçasına. |
Sen herşeyimdin benim Sen gözlerimdin benim |
Şiir Nehri "Ona Sevdiğimi Söyleyiverin " Ecelim zamansız gelirse bir gün Ona bu şarkımı dinletiverin Bu en son dileğim, en son sözümdür Ona sevdiğimi söyleyiverin Benden başkasına gitmiş olsa da O güzel aşkımız bitmiş olsa da Üstünden mevsimler geçmiş olsa da Ona sevdiğimi söyleyiverin Sonu hiç gelmeyen bir roman gibi İçimde sönmeyen bir volkan gibi Yazılsın bu sevdam bir destan gibi Ona sevdiğimi söyleyiverin. Ahmet Selçuk ilkan |
Bazi Sorular cevaplanmaz cevaplayamazlar Askin tadini tatmayan tatmaya calisirsa Tadini almaz anlamazlar Grurula oynayan Atesle oynar Bir insanin degerini bilemeyen kendini yakar Sevgi nedir bilmeyen Seviyorum diyerek kahri cekilmeyen Kullanip da baskasina süzülen El bebek gül bebek diyen Ama nasilsa sonunda aski meske ederek terkeden Sensin Degerimi bilemedin Senin pesinden kosacam sanma Sana tutulmusdum ama arkandan aglayacam diye umutlanma Geri dönmeye sakin kalkma Kalbim yarali dertli pereli Derman olan yarami saran aski unutmamin hecesi Yokmu senden baska dünyanin gayrisi Engeller ah o engeller Cözülemeyen dertler Kavurur Kavurur Atesin üstünde insani bekletirler Cileler cileler Sevipde sevilemeyen bitmez bu kederler Bu dünyada teke tek sen degilsin sevmek sana kalmaz Deger verenin arkasindan vurulmaz,kiyilmaz Düsün ve anla hatalarini tekrarlama Deger varken hic yoka sayma Benle olmasada baskasinla mutlu yollar sana Care varken caresiz yola tikanma Tikanirsan vefasiz yollarda Sakin beni arama Uzun uzun düsün kararini kendinde sakla Yamuklugu kendine yapdin sonunda Nasihat olsun benden bu sana hadi elvedaa |
Özlediğimde Yoktunuz özlediğimde yoktunuz yanıbaşımda oysa ki hayallerimi tutabilirdiniz düşmeden yüreğimden öldüğümde olmayacaksınız yakınımda sessiz çığlığı yüreğimin “kirli” bir gürültüye yenik düşecek unutulacak sonra çocuk yüzüm derinlerde birer anı, geçmişte sadece bir acı olarak ağlayan sadece gözlerim ve sadece göz yaşlarım olacak yüzümde tanımadığım bir sıcaklık gözlerimde sadece acı var geleceğe karşı zihnimde çocuksu hayallerim kalbimde bir yetişkinin isyanı oysa ki özlediğimde yoktunuz yanıbaşımda elimde bir kolu kopmuş oyuncak bebeğim yanı başımda bacağı kan içinde acı çeken kardeşim savaş çocuğuyum ya ben, öldüğümde olmayacaksınız yanıbaşımda ellerimi uzatıyorum göklere Babil’in Asma Bahçeleri’nde huzuru istiyorum kalbimce oysa kıtlık gibi kurak bir gönül hakim buralarda savaş kan tiksinti utanç yani tam anlamıyla “insanlık” hakim buralarda o yüzden özlediğimde yoktunuz ya yanıbaşımda! özlediğimde yoktunuz buralarda bir sıcak sevgi sözcüğü bir ninni bekledim huzur dolu uykularım için kabus yüklü gecelerden sıyrılıp Güneş’i yakalayıp üzerine binmek istedim yakıcı olsun varsın şimdiki üşünmüşlüğümden uzak yeniden çocuk olayım! |
özledim seni Ayrılık yüreğimi karıncalandırıyor nicedir... |
| Saat: 00:41 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık