![]() |
BÖYLE BİR SEVMEK http://www.e-sehir.com/siirler/images/503bar.gif ne kadınlar sevdim zaten yoktular yağmur giyerlerdi sonbaharla bir azıcık okşasam sanki çocuktular bıraksam korkudan gözleri sislenir ne kadınlar sevdim zaten yoktular böyle bir sevmek görülmemiştir hayır sanmayın ki beni unuttular hala arasıra mektupları gelir gerçek değildiler birer umuttular eski bir şarkğ belki bir şiir ne kadınlar sevdim zaten yoktular böyle bir sevmek görülmemiştir yalnızlıklarımda elimden tuttular uzak fısıltıları içimi ürpertir sanki gökyüzünde bir buluttular nereye kayboldular şimdi kimbilir ne kadınlar sevdim zaten yoktular böyle bir sevmek görülmemiştir. |
Yalnızlık Kalabalıklar içinde yalnız kalmışsın, Haykırırsın içindeki yalnızlığı.... Herşey üzerine üzerine gelir ha babam de babam boğuşursun yalnızlığınla, Mübarek dersin:Herşey aleyhimde gelişir, lehime bir hayır işlenmez. Bu yalnızlık beni terk etmez. Duyması gereken duymaz, Görmesi gereken görmez, Anlaması gereken anlamaz seni. Debelenip durursun olduğun yerde Yalnızlığın pençesi tenine batar Acıtır seni... Yalnızlık üzerine kimler neler dememiş ki! İçindeki isyanı dışa vurmuş hepsi. Yalnızların kaderidir bu hiç değişmez; Sevgiye aç,anlaşılmamaya mahkum ve bir o kadar yalnız....... |
Her Aşk Bizi Çocuk Yapar Sevgili gecenin icinde büyürken yalnizligim,seni animsiyorum kömür karasi saclarinla. gülücügün büyüyor gözlerimde. tatli tebessümün, yasamin en doyumsuz,en yalin,en tatli sevgisini animsatiyor bana. sevgiden daha ilerisi olmadigini,olmayacagini bir kez daha anliyorum. sen de bilirsin;yoklugun acisini,yalnizligin bir garip sizi oldugunu. kimi hüzünlerin hic bitmeden devam ettigini,bazen duygularin insani esir aldigini,bazen de galibin sevincinden daha cok,yenilginin de bir cesit sevinc oldugunu. sen de bilirsin,askin insani sevgiyle doldurdugunu. aska kimi zaman sen de yenilirsin. sevdigin seyleri ne kadar cok sevsen de yine sevgiye doymadigini,gizli bir acligin hergün büyüdügünü,güzel olan herseyin gelecek günlerin icinde sakli kaldigini,sen de bilirsin. ve askin bazen de,hayalini kurdugun,görmekle yetindigin,ulasamasan da sadece varligin mutluluk verdigini sen de yasarsin. tipki yanimda iken cok uzaklarda olan kömür saclarininin varligi gibi. sen de bilirsin bu sevgiyi. bu sevgi,en saf,en yalin asktir. elim degmese de eline,gözlerindeki isiltiyla ayni masada oturabilmenin mutlulugudur bunun adi. ve yarim kalan yasamlarin,gercek olmayan düslerin,gelecek baharlara saklanan özlemlerin hayal olmasiyla,insanin icinde nasil bir bosluk yarattigini,yarim kalan sevinclerle yasamanin bazen ne kadar zor oldugunu sende bilirsin. sen de bilirsin,yüzümüzde kirilan gülücügün acisini,kirintilari topalamanin zorlugunu,aglamak siterken gözyasinin kurumasini,sen de bilirsin. sen de aglarsin bazen degilmi? senin gözlerin de dolar kimi zaman. ama sen aglama sakin!dayanamam gözyaslarina senin. sen hep gülmelisin. isiltisi hic kaybolmamali gözlerinin. yüregin hep böyle kalmali,oldugun gibi sevmeliyim seni. aciya düser yolun kimi zaman senin de. neden hüzünlerin devam ettigini anlayamazsin. oysa tek gercegin,insanin yasami oldugu halde,her gün binlerce aciyla,binlerce gözyasiyla sen de üsürsün. senin acilarin da dal verir yüreginde. bir cocugun gözyaslarinda sen de aglarsin. bir türlü iyilesmeyen,hep kanayan acilarinla sen de üsürsün karanlik gecelerde. tepkisiz kalamaz,aci veren insanlarin yüreklerini merak edersin. neden ayriliklarin devam ettigini,neden insanlarin birbirine aci verdigini,neden daha cok sevemediklerini bir türlü anlayamazsin. o güzel yüregin bunlara yanit bulamaz. kendini aci ceken insanlarin yerine koyar,onlarin acilarini yüreginde yasarsin. ama birileri bunu yapamaz. senin icinde kanar birseyler zamansiz. yüregin burkulur senin de. bir hos olursun. aciya düstügümde neseli halin aklima gelir. gözlerinin ardinda sakli kalan sevgi ve aski ararim. gücsüzlügüm büyür bazen,gözlerimi kapatir,caresizligime yenik düserim.ne zaman hüzün dolsa yüregim,bu zayif,bu bes para etmeyen bedenimden utanirim bazen senin eksilmeyen tebessümün yaninda. kimi zaman hic konusamasamda,uzaktan sesini duyunca,o karamsar,o berbat havadan kurtulurum o an. "görüsecegiz gönül dostum" diye seslenisini duymak,istedigim günün sözü olur. yarinlarin daha güzel,daha neseli olacagi inancim büyür,mutlulugun kücük anlarini avuclarimin neminde sakli oldugunu hissederim. dostlarini ararsin bazen nedensoz ve zamansiz gecenin ortasinda benim gibi,sanki onlarda sevecek birseyler vardir diye. sevgiyi dilenirsin telefon tellerinde. kimi zaman basibos dolanirsin sokaklarda. acik pencerelerde durursun konusacak biriini ararken. gözlerin sokakta oynayan cocuklara,minik bebelere takilir arada bir. cocuk olursun o an. cocuklarin masum ve tatli gülücüklerinde,mini mini ellerinde,zamanin su gibi aktigini hissedersin. saf ve tertemiz bir sevginin hasreti dolar icine cocuk bakislaridna. kimi zaman geriye,mazine dönmek istersin. eski anilarin canlanir gözlerinde.eski,siyah beyaz fotgraflarin en kiymetli hazinen olur. gecmisin kötü anilari bile güzellesir gözünde,özlemlerin büyür. bazen de gece yarilarinda mesajlar cekersin dostlarina. benim sana yazdigim gibi. yazdiklarina cevap beklerken,odanin icinde amacsizca dolasirsin.karsilik gelmezse"neden" sorulari büyür beyninde. "keske yazmasaydim,ters giden birseymi oldu?zamani degildi galiba..."diye endise edersin. yüregin hep dolu doludur. cünkü bu topluma sevenelrin hep bir engeli vardir. istenen sadece sevgi paylasimi ve dostluk olsa bile,bir cok insan karsiliksiz ve cikarsiz dostluk paylarsimina acik degildir. ilk tanistigin insanlar bile sanki kendilerinden cok gizli bir sir verirmis gibi konusmaz,önce sizin öykünüzü dinlemek isterler. analar,babalar,dayilar,abiler,amcalar ve komsularin her biri namus bekciligi yaparlar. güzel sözleri,tatli övgüleri bile rastgele kullanamazsin. iliskilerin bu zayif yönüyle gezinirken düsüncelerinde,bekledigin cevabi aldiginda,mutluluktan ucasin gelir. bir tek tatli söz bile bütün karamsar duygularini yok etmeye yeter de artar bile. cünkü bu sevgi dayanismasini daha mükemmel kilacak bir baska güc yoktur.sevgiye doyamazsin. sabahlara kadar konussan da doyamazsin sohbetlere.cünkü aska doyulmaz dostum. sevdalara doyulmaz. sevgi acligi,bir baska acliga benzemez. acilar yakani birakmaz bir türlü.kiskanc insanlar kapi arkalarinda saklanmis gibidirler. herkes sevgi dolu olsa,yasam bu kadar kötü olmaz diye düsünüp,"acilar ne zaman bitecek?" diye sorarsin dostuna. sevgi yoluna bir cok duygularin ayni oldugunu görünce rahatlarsin. birileri aglarken birilerinin gülmesi kanun gibidir. "keske"dersin,yüzündeki izler kasilarak,"keske bütün insanlar sevgi dolu olabilseler". insanlar biraz daha fazla sevebilmis olsalar,acilarin,hüzünlerin bu kadar cok yasanmayacagina tüm kalbinle inanirsin. birak aska düseyim dostum. yansin bu yüregim bende kalan gözlerindeki isiltiyla. birak yansin yüregim kömüs karasi saclarinla. istersen senin hic haberin olmasin bu asktan ama yansin bu yüregim.cünkü bu yürek,asksiz ve yanginsiz yapamaz. ask olmasa,savrulur giderim yoklugun icinde.yasam anlaminda ödün verir ask olmazsa. duygularim kararir,dilim susar,siir yazamaz olurum. susar dudaklarimdan hic bitmeyen türkü,karanlik ve dar sokaklara düserim. ben asksiz yapamam sevgili. yeter ki arada bir görebileyim seni. seni aradigimda "neylersin" siirini oku bana. seninle cikolatali pastayla kahve yada cay icelim. ve sonra,bütün siirlerin cikolatali pastali olsun. bütün siirlerin kahve yada cay koksun. unut gitsin boza icmeyi. bende kal bitaz da.misafirim ol öykülerime.hep senin adini yaziyim siirlerime.bütün kitaplarim sende izler tasisin. nasil olsa bitip tükenmezsin sen. cünkü sen bir öykü degil,bir roman kadar büyüksün. belki de cocuklugumuzun ebem oyunlarinda unuttuk ictenlik ve paylasim duygularimi.evcillik oyunlarimizda sakli kaldi cocuk yanimiz.asktan uzakta büyüdük. dogum günlerinde birbirini ardina söndürürken titrek mum isiklarini,büyüdükce azalir sandik icimizdeki acilari. büyük adam olmaya özendik hep büyürken bedenimiz,cocuk yüregimiz ucurtmalarda kaldi. simdi bile ayni oyun degil mi sevgili? bir yas daha büyürken yil baslarinda,gecen zaman unutulup gidiyor iste. geriye kalan ,bir kac güzel günden ve unutmadigimiz acilardan baska nelerimiz var? senin neyin var sevgili? yarinlara kalabilen neyin var? aska"evet"demek,söndürülmüs mum isiklarina karsi gelebilmek degil mi biraz? her ask bizi cocuk yapar sevgili. her ask, yasadigimiz hayatin tadii verir biza. aska"evet" diyebilmek ,direnebilmektir yasama. yasamin büyüsünü görmeye ilk adimdir ask. asktan kacilmaz sevgili! asktan kacmak,yasamdan kacmak gibidir. asktan kacmak,güzelliklerden,yeni duygulardan kacmaktir. asktan kacmak sevgili,günesi görmeyip,ay isigila yetinmek gibidir.oysa gece,ne kadar aydinlik olsa da ,gündüz gibi olabilirmi? birak bu aski yasasin yüregim. bana günesi cok görme. bu aski cok görme bana. her sevda,yeni bir dogustur yasamimizda. sevebilemek,mutluluga kosar adim gidebilmektir. Sahte sevgiler degil,maskeli gülücükler degil,oldugun gibi görünebilmektir ask. Ve önce kendinde olani verebilmektir.eger sevgi varsa yüreginde sevebilirsin. Insanin,sadece insanla paylasabilecegi,duygularin harmanlastigi harmandir her sevda. Sc, hizli hizli yürüyebilmektir bulusma yerine. Dudak kivrimlarin her an gülüse hazir,saclarin hoyrat rüzgarda ucusmasidir ask. Dalgalarin sarp kayalara carpmasi,daglardaki sessizligin kus ötüsleriyle dolmasi gibidir. Dikenli bahcelerden güller derlenmesidir ask. Seninle ask ise sevgili,bir bahar sabahinda günesin dogusunu izleyebilmektir.karsilikli bir fincan kahve icebilmek,ellerinin sicakliginda damarlarimdaki kanin hizlandigini hissetmektir. Ayrilmak ise,kristal aynalarda gülüsünün kirilmasidir. Gelen mektuplar sevindirirdi beni. Yüregim genisler,gözlerim isildardi. Duvardaki nemli hava kendiliginden kaybolur,günes girerdi perde araligindan. Bir sarki tutturur,yüksek sesle söylerim. Yasama sevinclerim cogalirdi. Belki de cabuk büyüdük bizler,cocuk oyunlarimiza doyamadik,kacip kaybolamadik,ebemler hep bizde kaldi. Gözlerindeki doyumsuz mavi aydinlik gibi. Uzaklarda kaldi yanan isiklar.mutluluk hep uzaklarda. Düslerin sicakligi daglarin ardinda kaldi,tepeleri asamadik. Asktan kacarsam eger,sönük sevdalarim benim sonumu hazirlar sevgili. Her gün adim adim yaklasirim ölüme dogru. Asktan kacarsam sevgili,yasama yenilmis sayilirim. Asktan kacarsam,bir yanim eksik,bir yanim yarim,bir yanim yetim kalir. Oysa her askta,yaktigim mumlarin atesini geri aliyor,acilarimin diyetini ödercesine yasayamadigim özlemlerime kosuyorum. Sen de anlat bana,yüreginin kuytularini ac bana. Korkma,cekinme,sevgi acligi ceken yüregin besini birbirine benzer. Sevgi yabanciligi barindirmaz icinde. Sen de anlat bana,sakladigin acilarini,gülen gözlerinin ardindaki düslerini,ebem kusagi özlemlerini. Siirlerindeki dünyani sen de anlat. Sevda atesini anlat bana. Askini anlat. Bütün duygularini ögrenmek istiyorum senin. Cünkü seni ögrenmek yasamin tadini ögrenmektir benim icin. Bana aski ögret sevgilim. Aski yasat bana. Uzaklarda kalma. Seni cok özledigimi,ne zamandir tutkun oldugumu sorma. Insan askin kuyusuna bilmeden düsüyor cogu kez. Habersizce bazen,bazen ilk görüste. Bir daha asla göremeyecegini bilsen de seviyorsun nedensiz. Unutamiyorsun bir türlü. Tutku oluyor bir süre sonra uzaktaki sevgili bile. Bütün suclardan arinmis,mükemmel kisilige bürünüyor sevgili. Kimi zaman cok uzaklarda oldugunu düsünüyorum. Sanki düsler gibi,uzakta gülen gözlerin. Cünkü sen o kadar güzelsinki,düs gördügümü saniyorum. Ve en güzel düs, seni yasayabilmek,bos sayfalara seni yazabilmek. Seninle arkadaslik her seye bedel dostum. Sen herseye bedelsin. Simdi ne yaptigimi sorma bana. Sen düsünce aklima isindi yüregim. Isiklar daha bir parladi ansizin. Rüzgar dindi disarida, ay isigi perdeyi zorlamakta ve duvarlar,gülüsünden izler tasimakta. „bana asik olabilirsin.“demistin gülen gözlerin ve tok sesinle. Bu aski biz,ask gibi yasayalim sevgili. Kücük heveslerin tuzaklarina düsmeden,aski,ask gibi yasayalim. Bilirsin,hep uzaklarla cevrilidir askin yolu. Sanki bir mayin tarlasinda yürüyormus gibi nerede ve ne zaman tuzaga yakalanacagini bilemezsin. Kimi zaman gülümseyis en güzel aski olusturur. Kimi zaman da uzakta oldugunda sevdigini yaninda hissetmektir ask. Aski,ask gibi yasayabilmek,yasamin en onurlu eylemidir. Askin büyüsünde tensel sehvetler yüregi esir almissa,bir bosluk olusur o zaman. Ve o bosluk,insana dayanilmaz izdiraplar verir. Oysa ask,sevgi duygularinin en billur halidir. Ask özgürlük ister sevgili. Ücüncü bir kisinin varligini kabul edemez. Kiskanclik degildir bunun adi. Güvendir. Güvenebilmektir ask. Hangi arabaya oturursam gözlerim seni ariyor. “nerde o siyah gözlerin?”diye telaslaniyor yüregim. Sen yoksan eger,bütün siirler anlamini yitiriyor. Bütün siirler sessiz ciglik gibi duyulmuyor. Duyulsa da anlasilmiyor. Siirler susuyor. Türküler susuyor. Sen konusuyorsun. Cünkü hersey sen oluyorsun... |
Satılık Şiir Ben sersemin biriyim Oturmuş senin için aşk şiirleri yazıyorum Ellerinin beyazlığından Gözlerinin güzelliğinden bahsediyorum Oysa ki sen bir ettir, ekmektir tutturmuşsun Gözün dünyayı görmüyor Al bu şiirimi, götür sat Para ederse Bir ekmek, yarim kilo pirzola al Otur zıkkımlan. |
Kaçtım Utandım ellerimden Böyle arzulu ve sevgiyle dokunurlarken ayrımsız dükülen cümlelere Ben kaçtım son yakarıştaki gözlerinden Yorgun dakikaları öperken akrep yelkovan ve sıvazlarken güneş sırtımı Uyandım gecenin sarhoşluğundan Hala çıplaktım... Utandım Giyinmeye ürktüğüm duygularımdan |
Ben ve Sen Güneş ve ay Ben ve sen Deniz ve toprak Ateş ve su Ben ve sen Toprak ve hava Hayal ve gerçek Ben ve sen Ölüm ve hayat Ben ve sen Ben ve sen Ben ve sen |
Neyin Nesi Buralara kar yağmaz dedin Bu diz boyu beyazlık da neyin nesi Sen varken kalabalıktı bu şehir Yoksun. Korkuyorum bu ıssız sokaklarda yürümeye Dediğini hatırlıyorum Hep yanımda yürüyeceğini Duyduğum kendi ayak sesim Bu yanımdaki boşluk da neyin nesi Bana kuracaktın cümlelerini Bu yersiz suskunluk da neyin nesi Yüreğimden yüreğine kaç saatlik yol farkı var Tek renk görüyorum ger yeri Bu renksizlik de neyin nesi Bekleyiş Varamam O gemi gitmiyor sensizliğe Gözlerim atlıyor Bir yıldızdan diğerine Duyuramam O kuş gitmiyor bir yere Dönüp dolaşıp konuyor Bir değersiz taşın üstüne Anlayamam Cümle kurulmamış duyguları Gemi yakınımda durur Kuş kayanın üstünde Ben mesafemi korurum yıldızlarla Düşemem O dağları yar bildim kendime Akıyor ruhum Bir nehirden uzak bir denize Yağamam Bu topraklarda yerim yok Gövdemde taşırım suyumu Yine de damlamam istenmediğim yere Açamam Yüzüme kapatılan kalpleri Güneş vurmamalı Kapalı pencerelerime Geçmesin Başka bulutlara karışsın o geminin dumanı Başka dalgalar karşılasın gözyaşlarımı Bu banktan beni kovan olmayacak. |
Umutlu Bekleyiş Ne yana dönsem hava puslu İcimde yaralı kurt soluğu Bu yara beni öldürmez sevgili Aşıklar ölmez,kim ölmüş aşktan Aşıklar ölmeden ölür sevgili. Tam tren garın karşısında kalbim Sensizlik,trenlerin korkutucu sireni Her giden yolcu benim,seni bulmak için Her yolcuyu uğurlayan benim,seni bulmaları için Ne yana baksam seni bekleyen benim... Ne yana dönsem hava sensizlik kokuyor Bende milyonlarca bekleyenlerin sabrı Her adımımda uzaklaşıyor sana giden yollar Senin beni beklediğini umduğum duraklar… |
Gemici Islığı Ay boşalmış gökyüzünde Dağılıp gitmiş tekneler Kimsesiz denizlerde çalkalanan Yıldızları söndürülmüş geceler Hatırlanacak ne bıraktıysak geride Islıkla çalıyoruz sözlerini unuttuğumuz şarkılar gibi hangi limanlarda kaldı kim bilir bir bizim sanarken ömrümüzü yazdığımız okunaksız defterler kim dikti önümüze bu görünmez engelleri açık denizlerde bile bir geçit arıyoruz kendimize yetmiyor yolculukla ödeşmek yetmiyor unutmanın borçlarını ödemek öyle bir yere varmışız ki farkında bile olmadan birbirinden aynı uzaklıkta iki yıldız gibi şimdi hem geçmiş hem gelecek deniz karanlık kimsesiz gece bir tek ıslıkla aydınlanıyor seferini unutmuş tekne bir tek ıslık insanı nereye kadar götürürse Murathan Mungan |
Yağmur, Güneş ve Sis Zamanın yorgun bir diliminde Yine yağmur camlarımıza vuracak. İşte o zaman Ansızın sızlayıverecek can yerin; Ayın, güneşin, şehrin, Ve hatta sokak lambalarının Yakamozuna sinmiş yaşanmışlıkların Kokusu çalınacak gözbebeklerine. Süzülüp geçecek duygu selinin refakatinde Belki hücrelerinde minicik yangınlar çıkacak, Yada ateş her zerreni saracak. Belki geçmişe çağrılar yollayacak Yada yıllar sonrasına kurulmuş bir guguklu saat Hıçkırık fonunda sendeki beni uyandıracak.... … Zamanın yorgun bir diliminde Yine güneş bizi özgürlüğe çağıracak İşte o zaman Ansızın sızlayıverecek parantezlerin, Tuvallere yansıyan renklerin meali Çalınacak aklının en derinine. Her fırça darbesinin şiir tadında izler bıraktığı, Her rengin paylaşılmışlıkları tekrar tekrar yaşattığı O hayale açılan pencereden bakacaksın. Belki de yine, hüzün kuşlarını çağıracak En sevilen nağmelerle bendeki seni uyandıracaksın. … Zamanın yorgun bir diliminde Yine sisler bizi evrenden saklayacak. İşte o zaman Ansızın sızlayıverecek düşlerin. İlklerle dolu geçmişin, Ve son olacaklarına söz verişin Düşecek gözlerinden damla damla ellerine. Gözyaşı değil, Koca bir geçmişi tutacaksın minik avuçlarında. Onu geleceğe taşımak, umutları yıkamak isteyeceksin. Gönül bahçemizin kır çiçeklerini özenle sulayacaksın, Biliyorsun; sevdaların en ağırını buğulu yapraklarında saklıyor biri. İşte onu bulduğunda, bizdeki bizi uyandıracaksın |
| Saat: 05:49 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık