![]() |
Özlem Ay süzülüp gitti sessizce geceden Bir ben kaldım karanlığın koynunda Yalnızlığıma sarıldım uykusuzluğumla Öksüz çoçuğun anneye özlemi gibi... Evim bomboş odam ise çok sessiz Yalnızlık arkadaşım yüreğim kimsesiz Nasıl yaşıyorum ben bir bilseniz Kuru bir dudağın suya özlemi gibi... Yalanmış hep dostluklar yalanmış İnsan bir başına kaldığında anlarmış Kollarım karanlıkta boşluğa uzanmış Bir mecnunun leylasına özlemi gibi... |
Hayat Aynası Bir han bilirim, Meyledince hayal iklimlerine Geceme sırdaş olur. Bir lisan bilirim, Döküldükçe bülbüllerin dilinden, Gönüller bir hoş olur. Bir can bilirim, Değmemişse mey kadehi eline, Derdinden sarhoş olur. Bir ceylan bilirim, Takılmıştır bir avcının peşine, Mecnûnla kardaş olur. Bir canan bilirim, Süzülürse gül bahçemin içine, Dünyama güneş olur. Bir insan bilirim, Görmüyorsa yakın perde ardını, Umarsız bir baş olur. Bir umman bilirim, Çekilip de temiz,berrak suları, Dibi balçık,taş olur. Bir isyan bilirim, Muhaliftir hayat boyu cismine, Asırlık bir düş olur. Bir zaman bilirim, Tatmamışsa gül devri haşmetini, Tükenmez bir kış olur. |
O An Unutulursun Kalbimin durduğu an, Kanımın donduğu an, Ömrüm son bulduğu an, O an unutulursun. Kefeni giydiğimde, Toprağa girdiğimde, Üstüm örtüldüğünde, O an unutulursun. Mahşeri gördüğümde, Tekrar dirildiğimde, Sensizken güldüğümde, O an unutulursun. Hesabım çok olunca, Günahım çok olunca, Yol cehennem olunca, O an unutulursun. Sevabım çok olursa, Yerim cennet olursa, O an beni bulursun, Yine benim olursun. |
Benim Yalnızlığım Benim yalnızlığım Dağların böğründe uzun bir yol! Kimsenin gidemediği... Benim yalnızlığım Dağların ortasında küçük bir ev! Kimsenin kapısını çalmadığı.... Benim yalnızlığım Dağların tepesinde esen rüzgar! Nereye estiği bilinmediği...... Benim yalnızlığım İçimde taşıdığım sensizlik! Nereye estiği bilinmediği.... |
Bütün Yalnızlığım Güneş kayınca ufuktan Ay çıkınca gökyüzüne Yıldızlar da göründüğünde gözüme Elimde bir kağıt Ve bir kalem Geçmişin anıları Hep penceremden gelip geçen İçimde kurtulamadığım Bir elem Sessizlik bir bıçak gibi keser Dudaklarımdaki ezgiyi Şiirler de değiştirmez Alnımdaki yazgıyı. Kaybolur tüm ışıkları şehrin Bir alev söner karşıki dağda Bir ateş düşer yaralığı yüreğime Ne düşünsem kar etmez Ne yapsam fayda etmez Olmaz derim işte olmayacak Hayat beni bir dere yapmış Yatağımı engebeli bırakmış Kim bilir ne zaman kavuşağım O bilinmez görünmeyen denize Bütün yalnızlığım hep bundan işte Mustafa Durukan |
T e r k e d i ş Uyandığında burada olmayacağım, elinle yoklayacaksın yalnızlığını, mahmur gözlerini açamadan bedenimden kalan boşluk yargılayacak parmaklarını beni rüyalarına soramayacaksın bir şüphe uzayacak saçlarında bu sabah okşanmamışlık, acıyacak yaklaştıkça uzaklaşacak kokum odalarında bütün kapıları açık bırakacaksın her şeyden bir tane koyacaksın masalarına yalnızlık, kaybolmaz kalabalıkta buğu bakacaksın artık dünyaya aynadaki yüzün ben olmayacağım yarısı yenmiş bir elman olmayacak hiç dolunayın bir yüzü hep asık bitirmediğin kitapların sonunu merak edeceksin kuramadığın cümlelerinde olacağım uyandığında burada olmayacağım sarışın bir umut hiç gülümsemeyecek yarınlara kızamayacaksın öpemeyeceksin yalnızlığını şiirsizlik yapışacak yakana uyandığında burada olmayacağım bir daha hiç uyumayacaksın |
Her Şeyi Mahvettin Çok ağır geldi bu ayrılık, Biliyorum onu unutamıyorsun, Her yerde sanki o varmış gibi, Hayaliyle karşılaşıp duruyorsun. Varlığında kıymetini bilmedin, Ellerin sözüyle onu yitirdin, Şimdi pişmansın hatalarına, Gururunla herşeyi mahvettin. Geriye tekrar dönülseydi, Sevilenler kıymet bilseydi, Sende pişman olmazdın, Aşkın gururunu yenseydi. |
GÜN BUGÜN DOSTUM Gün bu gün dostum Gelmeyen yarınlarda Gün bugün Geçmişi artık sil dimağından Gün bugün dostum Gün bugün Yaşamak istediğini Yarına değil Bugüne yaz Görmek istediklerinde Bugünde olmalı Hatta yanında Hissettiklerini bugün yaşa Yarın diye birşey yok Gün bugün dostum Sevilerimiz aşklarımız Yarına kalınca solacaktır Sen bugünü yaşa dostum Yarın diye birgün yok hayatımızda Serpil-22.07.06 |
Ey Deniz Sahilde yürürken takıldı kafama Biz seninle ne kadar benziyoruz ey deniz Sen uçsuz bucaksız bir ruhla Ulaşıyorsun tüm insanlara ve götürüyorsun sevgini de öperek sahillerini Sonra geri dönüyorsun hiçbir karşılık beklemeden Senin kadar ulaşamasam da onlara Benim de sevgim sonsuzdur insanlara Ve bende aşkı ıskalarım, saklarım, içimde yaşarım karşılıksızca Üstünden geçerler ve giderler Kullanırlar hoyratça ve değerini bilmezler Vefasızdır biraz şu insanoğlu Sen affet onları Senden onlar adına af diliyorum Benim de hayatım senin gibi Devamlı gelir ve gider birileri Hatır gönül bilmezler Tek taraflıdır ilişkileri Düşünenim olmaz benim de senin gibi Sen o kadar büyüksün ve derin ki için Herşeyi her canlıyı barındırırsın. Yedirir, içirirsin. En kıymetli hazineler vardır içinde öyle derler ama En kıymetli hazine sensin bana göre Benimde gizli kapılarım vardır ve hazinelerim saklıdır içlerinde Bulunamadı daha keşfe hazır Ayrıca kapım açıktır herkese Evet senin o büyüklüğün yanında Benimki bir damla Bilirim, bilirim haddimi de Gene de derim işte Ben bir denizim. Seninle işte bu kadar benziyoruz çünkü Birbirimize... |
Her yağmurda Yağan her yağmurda Soyunurum geçmişimi , Takınıp özlemini her damlada, İçime dolan toprak kokusunu Nefesindir diye solurum. Yeniden çimlenir İçimde bir tohum. Yırtılır kabuğu, Başka bir bahçede Adını bilmediğim çiçek olurum. Yağmurda yıkanan sokaklar gibi Temizlenir içim Her damlada. Çöker tortusu acıların, Yokluğunu unuturum. İnce bir keman teli Titrer içimde Her yağmurda Ve sevginle. Nağmesinde, Son durağım gözlerini, Tenimde çiçekler açtıran Ellerini bulurum. Her yağmurda Aşık olurum yeni baştan Yine sana. Senden sana gider gelir, Yalnız sende dururum. Mecburiyetim olursun Yağan her yağmurda, İstese de Başka yüzler göstermez Yelkovanım, Pili biter saatimin, Durur zamanlar, Baştan ayağa “sen” olurum. |
| Saat: 08:23 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık