![]() |
Sade Bir Şiir Kuytu bir şehrin karanlık bir köşesinde Yürüyorum Lambası yanmayan evlerin Daracık sokakların arasında tek başıma sensizliğimle Kurtulmak istiyorum artık Bu boğucu karanlıktan Sensizlikten sensiz çekmekten yürümek istiyorum bir gemiye yetişmek sonsuzluğa demir almak yalnızlığa birden birden sen geliyosun aklıma ve seni özlüyorum gözlerimi açıyorum yıldızsız bir gecede acı çekmeten kahrolmuş sigara dumanıyla resmini çizen kendimi görüyorum yıkılmış virane halimi ağlamak istiyorum kaderime sana ve benden çaldığın hayatıma ağlamak |
Sensiz İçimi yakıyor sevdanın tülü, Bu gün yine geçti bir günüm sensiz, Kayboldu güneşim duman örtülü, Soymayın ölürsem atın kefensiz! Bir tatlı hasret ki her şey bilmece, Ümitle bekledim yine bu gece, İstemem cenneti sensiz işkence, Yapayalnız ruhum çıplak, bedensiz... Çileyle yoğruldum daha ne kadar? Gözlerim kan revan yaşlar duadar, Yanarım sabırla böyleyse kader, Sevdam duman duman kavruldum sensiz |
Canım İstanbul Ruhumu eritip de kalıpta dondurmuşlar; Onu İstanbul diye toprağa kondurmuşlar. İçimde tüten birşey; hava, renk, eda, iklim; O benim, zaman, mekan aşıp geçmiş sevgilim. Çiçeği altın yaldız, suyu telli pulludur; Ay ve güneş ezelden iki İstanbulludur. Denizle toprak, yalnız onda ermiş visale, Ve kavuşmuş rüyalar, onda, onda misale. İstanbul benim canim; Vatanim da vatanim... İstanbul, İstanbul... Tarihin gözleri var, surlarda delik; Servi, endamlı servi, ahirete perdelik... Bulutta saha kalkmış Fatih'ten kalma kir at; Pırlantadan kubbeler, belki bir milyar kırat... Şahadet parmağıdır göğe doğru minare; Her nakısta o mana: Öleceğiz ne çare? Hayattan canlı olum, günahtan baskın rahmet; Beyoğlu tepinirken ağlar Karaca Ahmet... O manayı bul da bul! İlle İstanbul’da bul! İstanbul, İstanbul... Boğaz gümüş bir mangal, kaynatır serinliği; Çamlıca'da, yerdedir göklerin derinliği. Oynak sular yalının alt katına misafir; Yeni dünyadan mahzun, resimde eski sefir. Her aksam camlarında yangın çıkan Üsküdar, Perili ahşap konak, koca bir şehir kadar... Bir ses, bilemem tambur gibi mi, uda gibi mi? Cumbalı odalarda inletir katibi mi... Kadını keskin bıçak, Taze kan gibi sıcak. İstanbul, İstanbul... Yedi tepe üstünde zaman bir gergef isler! Yedi renk, yedi sesten şayisiz belirişler... Eyüp oksuz, Kadıköy süslü, Moda kurumlu, Adada rüzgar, ucan eteklerden sorumlu. Her şafak Hisarlarda oklar çıkar yayından Hala çığlıklar gelir Topkapı sarayından. Ana gibi yar olmaz, İstanbul gibi diyar; Güleni söyle dursun, ağlayanı bahtiyar... Gecesi sümbül kokan Türkçe’si bülbül kokan, İstanbul, İstanbul... Necip Fazıl Kısakürek |
Hüznün Yaprakları Hüznün yaprakları dökülüyor içimde usulca ve sessizce Hasret rüzgarları esiyor hep gönlümde dilediğince Sonbahar yağmurları çiseliyor ruhumda ince ince En az yıldızlar kadar uzağım neşeye, sevince. Kederler bedenimi sarıyor ateşten bir elbise gibi Sıcaklığıyla yanıp kavruluyorum kuru bir yaprak misali Gözlerimin önünden gitmek bilmiyor sevdiğimin hayali Sararıp soluyor benliğim hazandaki bir güle dönüyor hali Bir yalnızlık senfonisi çalınıyor sanki kulaklarımda İsmin yankılanıyor dağlarda, çatlamış dudaklarımda Aşkın gözyaşları akıyor sicim gibi solgun yanaklarımda Elem yüklü bir seyranım hiç derman yok ayaklarımda Gözlerim dalıp gidiyor kan kızılı bir ufka bakarak Açıyorum gönül sayfalarını aşkımın yaprak yaprak Okuyorum bir bir onları içim hep kan ağlayarak Yırtıyorum tek tek hepsini yüreğimi dağlayarak. Bir sonbahar gecesi çekip gittin beni ardında bırakıp Ruhum açmazlarda, isyanlarda hep hasrete demir atıp Talan ettin tüm dünyamı harab ettin beni yakıp yıkıp Anlıyorum ki hata etmişim o tatlı sözlerine kanıp. |
SENİ SAKLAYACAĞIM http://www.e-sehir.com/siirler/images/503bar.gif Seni saklayacağım inan Yazdıklarımda, çizdiklerimde Şarkılarımda, sözlerimde. Sen kalacaksın kimse bilmeyecek Ve kimseler görmeyecek seni, Yaşayacaksın gözlerimde. Sen göreceksin duyacaksın Parıldayan bir sevi sıcaklığı, Uyuyacak, uyanacaksın. Bakacaksın, benzemiyor Gelen günler geçenlere, Dalacaksın. Bir seviyi anlamak Bir yaşam harcamaktır, Harcayacaksın. Seni yaşayacağım, anlatılmaz, Yaşayacağım gözlerimde; Gözlerimde saklayacağım. Bir gün, tam anlatmaya... Bakacaksın, Gözlerimi kapayacağım... Anlayacaksın. |
Bir mum ateşe gönül vermiş, Ateş onu eritip tüketse de razıymış, Çünkü onu seviyormuş... Bu sevgiye hayatını adayan mumun Tek korkusu eridiğinde ateşin sönmesiymiş... |
Korku Tüterken uçup gider ya duman Özlemlere boğulurum gideceğin an Yan sevgilim bana yan Aşk kokuyor her yan. ________________bilmezsin… Ne ciğerlerime çekmek isterim seni Nede bir nefes üflemek Korkular sarar beni Saklarım gözlerimde seni, ölene dek, ________________görmezsin… Kapatırım göz kapaklarımı Mahkum ederim seni gözlerime Kaldırmam artık müjgânları mı Bedel olsan da ömrüme ________________gelmezsin… Eğer ki ardında bırakırsan bu yüreği Ruhu sen kokar, sırata kadar Hasrete yollarsan bu gözleri Ölümlerde bile sana ağlar, ___________________duymazsın… |
Uzun Yağmurlardan Sonra Sen yağmurlu günlere yakışırsın Yollar çeker uzak dağlar çeker uzak evler Islanan yapraklar gibi yüzün ışır Işırsa beni unutma Alır yürür sıcak mavisi gökyüzünün Kuşlar döner uzun yağmurlardan sonra bir gün Bir yer sızlar yanar içinde büsbütün Her şeye rağmen ellerin üşür Üşürse beni unutma Yeni dostlar yeni rüzgarlar gelir geçer Yosun muydum kaya mıydım nasıl unuturlar Kahredersin başın önüne düşer Düşerse beni unutma |
Sana yazdım Senin için yazdığım şiirlerin, Her mısrasında, özlemlerimi anlattım. Her satırında, hasretimi dile getirdim. Her harfinde, sevgimi haykırdım. Gözlerimi kapatıp hayaline dalarak yazdım Kalemim yüreğim kağıdım sen oldun. Yüreğim seni söyledi, ben hep sana yazdım... |
DEĞERMİYDİ? Pencereden dışarı bakıyorum bir bahar aksamı yine... Sokaklar bombos, yagmur Düsüyor gökyüzünden... Kim bilir belki bir yerde yine ihanet yasandi hüzün yasandi... Birileri birini aldattı..birilerini aglattı... Hani seven insan aldatmazdı...aglatmazdı... Sende yaktın bazıları gibi beni... Sende aldattın sende aglattın... Zormuydu beni sevmek,zormuydu bir parça huzur vermek... Kolaymıydı ihanet etmek,hayati zindan etmek... Bu kadarmı tas kalplisin,bu kadarmı acımasız... Yiktin gittin bütün hayallerimi... Bir cırpıda yıktın dünyamı... Dönüp bir baksan arkana,ne olurdu sanki... Döktürdügün yaşlari silseydin... Düstügüm yerden,bir el uzatip cıkarsaydın... Kolaymıydı,kolaymıydı yaşarken öldürmek birini... Simdi sana degil.kendime dönüp soruyorum... Degermiydi,degermiydi O zalime kalbini vermek.. |
| Saat: 23:44 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık