![]() |
İçimde Senin Hislerin Bir eylül yağmurunun, Delice yeryüzüne koşan, Damlalarında buldum , Islak dudaklarının nemini... Seni nasıl öptüysem, Yağmuru öyle kucakladım ! Ve beni kaybettiğinde, Neler hissettiğini. Yağmur dinince anladım... |
Yaz Oralardan... Mektubum ulaşırsa bir haber sal bana, Hasretin ki şerbettir, bal bana, Oralardan bir hasretlik türküsü, çal bana, Sevmek böyle mi olmalı yaz oralardan İlk görüş, inan ki sevmeme yetti Bilemezsin sevdan nasıl mecnun etti Bu hasretlik ki bak nasıl mahvetti Sevmek böyle mi olmalı söyle oralardan Bu satırlar ki bir bilinmeyenedir Bekliyorum aylardır senelerdir Bilemem ki yerin nerelerdir... Hasret böyle mi olmalı yaz oralardan Dostlarım güler geçer halime Sordular derdimi avamla âlime, Tercüman oldu bana iki kelime "Seni Seviyorum" böyle mi olmalı çiz oralardan Kor ateşlerin içinde yandım yıllarca Sevdanı hasrete bandım yıllarca Heceler, cümleler, satırlarca Seni sevmek böyle mi olmalı yaz oralardan... |
Bekle Beni Bekle beni, belki ilk şafak söküşünde gelirim sana, Bekle beni, yepyeni umutlarla çalarım kapını, Bekle beni, yılların verdiği yorgunluğu unutmak için atılırım kollarına, Bekle beni, gökyüzünden düşen bir kar tanesine tutunup konarım saçlarına, Bekle beni, çok uzakta olsam da duyarım sessiz çığlığını, Bekle beni, ihtiyacım var merhamet kokan sevdana, Bekle beni, inan beklediğine değecek, unutturacağım sana, kalabalık yalnızlığını ... Sercan Akay |
Alev Mavisi Bir kere sevmişim meğer ne aldanmışım. Öyle masumdu ki gözlerin, alev mavisiydi. Acıdan geldiler bana, tutamadım elimde. Öyle sıcaktı ki... Şimdi yine yoksun, benim gibi... Ben de gidiyorum artık, kal yalanlarda. Öyle büyüktü ki yüreğim, öyle hasretti ki sana... Ah, bir gelseydin... Ölümü bekleyen vebalı gibi, Aç kalmış it gibi, Kapana kısılmış kurt gibi, Öldürmeni bekledim sadece... Ben seninle razıydım yaşamaya, Öl desen, seç derdim sana en güzelini. Hadi, al ruhumu da defol şimdi. Yalnızlığına razıyım ruhsuzluğumla. |
Poesia İnfernale * İçimin kumarbaz saflığı şimdilerde İstanbul Hangi sokağında bıraktım kendimi ben bile unuttum Ellerime baktım çoktandır cam kırığı varmış meğer - avuçlarımda Yüzüme dokunduğumda anladım. Ters-düz ettiğimde kendimi gördüm ki Çok kez cinayet işlemişim içimin dar sokaklarında. Benim hayatım ve benim ölülerim. Sahi ölülere tuz basılır mı? Yarım kalmışları bunca sevmezken Sen neden bu kadar yarım kaldın ki bende Saat erkendi de biz mi geç kalmıştık camdan mezeliklere. Hep merak etmişimdir mumya mumdan mı yapılır, Bilen var mı aranızda? Transparan hüzünler gelip geçiyor içimden Dün gece de kumarda annemi kaybettim Kendime dokunabilsem söylemeyecektim ama Kaçarken repliklerimi de düşürmüşüm ceplerimden. Hem bir insanın kaç cehennemi vardır ki zaten. * poesia infernale: italyanca cehennem şiiri. |
Bir Şiirdir İstanbul Bir Şiirdir İstanbul GönÜller sultânı nâdide bir şiirdir İstanbul Sokaklarının her biri kutlu bir hecesi Caddeleri doyumsuz mısralarıdır bu şiirin Binbir tÜrlÜ gÜzelliklerle donanan Okundukça sevilen, sevildikçe okunan Bitimsiz bir şiirdir yÜce İstanbul Asla unutulmayan ve unutulmayacak olan Ruhları şefkatle sarıp hayranlık uyandıran Şiir edâlı yÜce bir şehirdir koca İstanbul Kalpleri kuşatan emsalsiz bir şiirdir İstanbul Bir kıtası Asya, diğer bir kıtası Avrupa olan Buram buram tarih ve deniz kokan GönÜllere nice eşsiz tadlar bırakan Söylendikçe bÜyÜleyen, bÜyÜledikçe söylenen ölÜmsÜz bir şiirdir yÜce İstanbul Asla unutulmayan ve unutulmayacak olan Ruhları şefkatle sarıp hayranlık uyandıran Şiir edâlı yÜce bir şehirdir koca İstanbul |
Yanımda Olsun Ben bir güle sevdalıyım, Dikeni varmış, olsun. Ölene dek beklemeye razıyım, Yeter ki o gül yalnız benim olsun, Aşkımla açsın, solmasın, Aşkıyla atan bu kalbim hiç durmasın, Benden başka kimse dokunamasın ona, İncitmesin ve koklamasın, Umrumda bile olmaz, varsın, dünya dönmesin, zaman dursun, Yeter ki gülüm hep yanımda olsun... Sercan Akay |
Özleyen... Kardelen'e... İlkin gözlerin battı gönlüme, Sonra uçsuz bucaksız bir yangın başladı Yürek şehrimin orta yerinde. Önce geceler uzadı, sabahlar olmadı; Sonra can hiç rahat yüzü görmedi. Artık ne yana baksam koskoca bir yalnızlık vardı Ve bir de ışık misâli parlayan, Karşıma geçip ürkek bir ceylan edasıyle Gözlerimin tâ içine bakan, Yüreğimdeki yangına körükle koşan O mahzun hayâlin... O zamanlar hiç yüzüm gülmedi ama İnan, hiç de ağlamadım. Gözlerimdeki o bir damla yaştın sen: Ağlarsam, seni kaybederim sanırdım... Biliyordum: Bir yangındı bu. Acıydı, çileydi semeresi. Ama ben koşa koşa gittim üzerine, bile bile! Senin için yazdım, senin için yandım Ve senin için ıslandım o yağmurlu gecelerde. Seni sevdiğimi fısıldayan bir şarkı vardı daima dilimde. Sanki yaşayamazdım; sen vardın hep aklımda-fikrimde... İlkin hayâlini koydum Gözlerimin gördüğü her zerreye; Sonra adını gönlümün en derin mahzenine yazdım: “Yâr” diye... “Ya şimdi?” diye sorma sakın! Bende durum hep aynı: Gönlümdeki yangın Yokluğundan haz alıp biraz daha büyüyor. Adın bir şarkı misâli dilimden hiç düşmüyor. Bağrımda atan yürek her an adını sayıklıyor. Yine geceler zâlim, uzadıkça uzuyor; Yine uyku tutmuyor; Yine hasret yüreğimi dağlayıp duruyor. Ve benim deli gönlüm tüm bunlara inat, Yine sana, tek sana her gün dönüp dönüp âşık oluyor... İşte yine böyleyim: Yine sensizim, yine yalnızım, yine mahzunum. Geceler boyu o buzdan yalnızlığın koynunda Sabahlara kadar üşüyorum. Ben, Üsküdar sahilinde yine sensiz dolaşıyorum. Sensizliğin acısıyla feryatlar koparan şu sana sevdâlı yüreğimi Resimlerinle avutuyorum. Yokluğuna yazdığım “Hasret Raporu”na Her gün yeni dizeler ekliyorum... İstanbul’dan, bu zalım gurbetten İşte sana yüreğimin feryâdını gönderiyorum: Seni Seviyorum, seni çok seviyorum!.. |
İstanbul'un Kaldırımları İstanbul'un Kaldırımları Ah şu İstanbul'un kaldırımları YÜrÜ yÜrÜyebilirsen Bir bakmışsın otoban kadar geniş ve ferah Oh ne rahat Bir de bakmışsın ki ip gibi incelmiş olmuş bir patika kadar dar Aman yâ Râb Bir kişi zar zor geçer Bu kadarla da kalsa iyi YÜrÜrken kaldırımda pat diye karşına çıkıvermiş koskocaman bir kavak Yer yok ki adım atacak Durun bitmedi daha Karşına birden dikiliverir kaldırıma park etmiş dağ gibi bir kamyonet Hadi sıkıysa yÜrÜmeye devam et Ah şu İstanbul'un kaldırımları YÜrÜ yÜrÜyebilirsen |
| Saat: 23:44 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık