![]() |
GEL Gel sonsuz güneşim, Canım,ruhum,dünyadaki tek eşim Sevda dolu bağrımın tek alevi Yokken ruhumun tek matemi Gel artık gönlümün tek serveti Hayatımın güzelliği Gel artık ömrümün biriciği Gözümün dermanı, ayaklarımın feri Burnumda tüten tek segili Gel artık bitsin bu özlem Sevgisiyle yandığım Kem gözlerden sakındığım Özlediğim,sevdiğim,taptığım Gel artık sensiz olamadığım Gel ki gün bahara ersin Kış olsada gönlümün yazı sensin Gel ki sevgiyi,aşkı herkes bizden öğrensin... |
Öyle Seviyorum Sana olan sevgimi kelimeler anlatamaz Senin uğruna ölebilirim bir tanem Hani denizler feryat eder ya Hani kuruyan toprak suyu arar ya Hani öksüz bebek ağlar ya Ben seni öyle seviyorum Bazen uğruna ölesiye Kimi zaman öldüresiye Sana uzayan elleri, Sana uzanan dilleri Seni bensiz anan kalpleri Kırasıya seni seviyorum En ufak hatanda Kalbimden silip Öldüresiye seviyorum Ben seni öyle seviyorum... |
NeYe aGLaYaCaGiM Bu GeCe Gün agirdi yine aksam cöktü caddelere Yine Ömrümüzden bir gün bitti öylesine Neye üzülecegim yine, o kadar cok sey varki Neye aglayacagim yine, o kadar cok Aci varki Neyi düsünecegim yine, o kadar dert yasadimki Kimsenin beni anlamadiginami yanayim Arkadaslarim dediklerimi kaybettigimemi Dostlarimin bana Sirt cevirdiginemi Yada dünyaynin yasanmayacak haline geldiginemi O kadar cok sey varki anlatmakla bitmiyor Disarda ac yatan cocuklarimi sorarsiniz Eve bir ekmek götüremeyen babalarimi Anne olupta merhamatini kaybedenlerimi Yada Allah korkusu kalmayan insanlarimi Neyi düsünecegim aglayacagim yine Aslinda o kadar cok sey varki Yine Uyku yok bana bu gece Yine huzur birakmadilar bende Allahim sen yardim et bizlere..... |
Sevinçsiz Anılar Ölümüm kandil olacak, Akşamlar akşamlar akşamlar olacak Ben bu acılı baloda Maskesini yitirmiş seferi şair Ben inançsız yolcu Bütün istasyonlarda Kanlı rütbeler takılacak omuzuma Bir kuşluk vakti dalgın atların hıncını düşünürken Sen "Yalnızlığın bahçesini sulamış olacaksın" Ve gidiyorum... Dudaklarımda bir nergis tadı Bak, kar izleri örttü bile, Kendini iyi koru, bu kış çok uzun sürebilir. Anılarım tutkularıma bağlıydı bilirsin Artık pişmanlık olsa da olur olmasa da. Ne olursun sen hep böyle kal Varsın ellerim ellerinsiz kalsın. "Ölümüm kandil olacak, akşamlar akşamlar akşamlar olacak..." |
Solgun Bir Gül Dokununca Çoklarından düşüyor da bunca Görmüyor gelip geçenler Eğilip alıyorum Solgun bir gül oluyor dokununca. Ya büyük şehirlerin birinde Geziniyor kalabalık duraklarda Ya yurdun uzak bir yerinde Kahve, otel köşesinde Nereye gitse bu akşam vakti Ellerini ceplerine sokuyor Sigaralar, kağıtlar Arasından kayıyor usulca Eğilip alıyorum, kimse olmuyor Solgun bir gül oluyor dokununca. Ya da yalnız bir kızın Sildiği dudak boyasında Eşiğinde yine yorgun gecenin Başını yastıklara koyunca. Kimi de gün ortası yanıma sokuluyor En çok güz ayları ve yağmur yağınca Alçalır ya bir bulut, o hüzün bulutunda. Uzanıp alıyorum, kimse olmuyor Solgun bir gül oluyor dokununca. Ellerde, dudaklarda, ıssız yazılarda Akşamlara gerili ağlarla takılıyor Yaralı hayvanlar gibi soluyor Bunalıyor, kaçıp gitmek istiyor Yollar, ya da anılar boyunca. Alıp alıp geliyorum, uyumuyor bütün gece Kımıldıyor karanlıkta ne zaman dokunsam Solgun bir gül oluyor dokununca. Behçet Necatigil |
Kaç gecedir seni uyuyorum, Seni uyanıyorum kaç sabahtır, Bilmiyorsun ! İsmin hala dudaklarımda gizli, Seni içiyorum sabah akşam kaç dumandır, Gözlerimde tütüyorsun. Seni ağlıyorum kaç damladır, Seni gülüyorum, Bilmiyorsun ! Kaç şiirdir seni yazıyorum kalbime Seni çiziyorum kaç resimdir Seni çağırıyorum türkü, türkü, Bilmiyorsun ! Kaç gündür seni üşüyorum, Sana yanıyorum kaç haftadır Bilmiyorsun ! Kaç buluttur ıslanıyorum aşkından Yüzüm sen, gözüm sen, saçım sen oldun. Kaç aynadır sen duruyorsun karşımda Kaç ormandır yanıyorsun yüreğimde Bilmiyorsun ! Kaç ölümdür ölüyorum ardından Kaç mezardır gömüyorum aşkını, olmuyor. Seni neden sevdiğimi, nasıl sevdiğimi Bilmiyorsun ! Kaç gecedir seni uyuyorum, Seni uyanıyorum kaç sabahtır Bilmiyorsun ! Kaç zamandır sana ihtiyacım var; Bilmiyorsun ! |
HÜZÜN YAPRAKLARI Bir yaprak daha düştü bu gün takvimden Ben atamadım yine seni kalbimden Üç yüz atmış beş yaprak düştü takvimden Ben atmadım yine seni gönlümden Bu günümde de unutmadım seni Yarınımda da unutmayacağım seni Seni unutturan bulunmaz ki biri Toprak unutturur belki bana seni Bulunmaz hint kumaşı sanmıştım seni Nasıl da sevdirdin ki bana kendini Ama yok olmadı çektim sineye seni Ömrün boyunca hep sev, hep sevil emi |
Suskunluğum Geleceğimdir.. Geç kalmışlığımdan değil suskunluğum... Bugün direniyorsam konuşmamaya Söylenmedik söz kalmadı diye dir benden size Bir yaşamın tekrarı gibi Nakaratlar yok dilimde, yüreğimde… Tükettim, Anlamadınız… Bir gerilla, bir savaşcı, bir direnişci Nasıl ki barışçıl yollar tükendiğinde Mermisini sürüyorsa mavzerine patlamaya hazır Ve şehirde ve kırda çarpışmaya hazırsa Ve zincirlerinden başka esareti yoksa kaybedecek… Şimdi sevdamı kuşanma hazırlığındayım Yüreğimde sevdam, yüreğim mavzer Patlamaya hazır bir volkan gibi şimdi Suskunluğum bitmek Söyleyeceklerim patlamak üzere En büyük silahımdır yüreğim O yürek patlamak üzere Suskunluğum geleceğimdir… |
KAL desen kalacaktım... Demedin oysa... Kuru bir "bitmesin"den başka hiçbir şey demedin. Öyle kuru, öyle soğuk, öyle uzaktı ki ondaki anlam! Bu kadar kolay mıydı her şey, bu kadar yakın mıydık uçuruma? Savunmayacak mıydın sevgimizi? "Kal" diye haykırmayacakmıydın ardımdan? Düşündüğüm bu değildi... Hayal ettiklerim, beklediklerim başkaydı senden.. Mücadele beklemiştim oysa, yelkensiz olan gemimizi kıyıya ulaştırırız sanmıştım.. Kıyıya ulaştırırsın sanmıştım... Oysa O'nu denizin ortasında savunmasız bırakmama göz yumdun... Bu kadar yıpratıcı olamazsın... Oysa bir anlam olmalıydı yaşadıklarımızda! Paylaşılan duyguların bir anlamı olmalıydı. Yüreğimdeki martıların bir anlamı olmalıydı. Beynimizdeki melodilerin, aramızdaki çekimin, geçen akşamki sohbetin bir anlamı olmalıydı. Duygularımızın bir anlamı olmalıydı. Yüreğimdeki tüm MARTILAR'ı uçurdun şimdi... hangi yöne gittiler bilmiyorum, geri dönerler mi bilmiyorum. Dünya boşaldı mı ne! Neden bu kadar sessizleşti birden yaşam, neden artık parlamıyor yakamozlar gözlerimde, neden artık rüzgar esmiyor... Her şey seninle mi kaldı yoksa... Mantığım, mantığımı bana bırak lütfen, ona ihtiyacım var. Bazı şeyleri anlamak için ona ihtiyacım var! Evet! Ben istedim ayrılığı, Çıkmaz yollara yönelen bendim, Kucağında bir yığın noktayla karşına çıkan bendim... Kahretsin! Bunu neden yaptığımı bilmiyorum Ve Senin buna nasıl göz yumduğunu... Tıpkı Balkondaki akasyaları sularken, fazla sudan dolayı sararacaklarını bilmediğim gibi... su onun için hayat olmalıydı oysa.. ve...sen de benim tutunacak dalım! Bazı şeyler vardı aramızda biliyorsun, olmaması gereken ama daima varolan. Farklı uçlardaydık seninle, farklı mevsimleri seviyorduk farklı zamanlarda.... sen büyük fırtınalara vardın, bense lodostan bile ürküyordum.. Oysa başardığımız şeyler vardı her şeye rağmen, daha doğrusu öyle sanıyordum... Binlerce yıldız arasında, ayın güzelliğini gösterebilmekti tek amacım... yıldızları söndürmekti... sorunları yok etmekti... "bitti" deyişim öylesine bir şeydi, öylesine sıradan, şakacıktan... "hayır" demeliydin! Hatta kıyametler koparmalıydın yüreğimde, Hendekler açmalıydın yoluma gidemeyeyim diye. Sahip çıkmalıydın gözlerimdeki ay'a sevgimiz diye... Beni yolumdan alıkoymalıydın... "kal" demeliydin... defalarca "kal" demeliydin... oysa demedin... belki de senin çiçeklerin çoktan solmuştu ve ben akasyaları kışın yaşatmaya çalışmakla hata etmiştim... belki böylesi daha iyi oldu... "kal" deseydin kalırdım... hem de seve seve kalırdım. Martılarla kalırdım Yakamozlarla kalırdım Demedin oysa! Bilir misin Kaç çığlık olup yıkıldı yüreğim giderken... Bilir misin Nasıl bir cana hasretti yüreğim, yolumdan döndürecek... Bilir misin Nasıl zor oldu ardıma bakmadan çekip gitmek... "KAL" desen kalacaktım... DEMEDİN OYSA! |
Yaşıyor ama uzaktaysam senden Bil ki seni hiç unutmadım Ölüm değilse bizi ayıran Yazık olmuş, hata yapmışsız Senden ya da benden ne farkeder Şeytana uymuş aşkı yakmışız Adımı söylemezdin bana seslenirken Aşk derdin, aşkım derdin Her aşk dediğinde Beni kendinde daha da aşık ederdin Buluştuğumuz anları hatırlıyorum Güller açardı gönlümde sen gelirken Üç-beş saat bile ayrılsak Yapraklarım dökülürdü sen giderken Yanyana duran iki yıldızdık sana göre En parlak, en güzel olanı bendim Gökyüzünde ki tek yıldızındım senin Fırtınalarda saklanıp korunduğun Liman olduğumu söylerdin Ömrünün sonuna kadar beni seveceğini Kalbini kalbime kelepçeleyip Anahtarını okyanusa attığını söylerdin Benim için kıyamet seni kaybettiğim gün demekti Ruhumda sakladığım en değerli hazinemdin Sonsuza kadarda saklayacağım Yokluğumda sen nasıl olursun hayal ettiğimde Seni mutlu, çok mutlu görüyorum Çünkü hep öyle ol istedim Her şeyin güzeli senin olmalı Aynı şeyi isteme benden Yerine kimseyi koyamam ki Ben kimseyi ama kimseyi seni sevdiğim gibi sevmedim ki Sen bana aşk dedin, bizi kirletemem ki Bazı şarkılar vardı birlikte sevdiğimiz Senin bana, benim sana söylediğim Onlardan biri yada benzerini duyarsan Beni anımsar gülümsersin Ben mi? ben hiç unutmayacağım ki Okyanusa attığın anahtarı biri bulurda Bizi bizden çözer diye Daha iyisini yaptım seni kalbime kazıdım Her atışında hatırlamak için Yaşıyor ama uzaktaysak birbirimizden Bil ki seni hiç unutmadım Ölüm değilse bizi ayıran Yazık olmuş hata yapmışız Eğer ölümse bu ayrılığın sebebi Ve bensem önce giden bu alemden Kederlenme çok Tıpkı benden istediğin gibi Kendine sahip çık Bensem kalan geride Zaten sen hep göreceksin Ben kimseyi ama kimseyi seni sevdiğim gibi sevmedim ki Sen bana aşk dedin, bizi kirletemem ki Küs olduk, ayrı düştük duramadık ki Savaşları sevemedik ki barış olduk biz Hüzünlendik dilden kaçan bazen iki lafla Sevişmeye sebep ettik ayrılıkları Niyet ettik, söz verdik en büyük aşka Başkasının sevdasına imrenmedik biz Neysek oyduk, öyle kaldık aynı inançla Kimsenin öyküsünden kopya çekmedik Ne acıdan, ne kayıptan Korkmadık ki hiç biz Ne kavgalar atlattık ta Yılmadık ki bir gün Üstüne gittik sevdanın Yenilmedik ki Kimsenin duygusundan Çalmadık biz Başkasının oyununu bozmadık biz Bu dünyanın uyumunu bozmadık biz |
| Saat: 02:57 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık