![]() |
Ormanda Büyüyen Adam Azgını / Kazak Abdal Ormanda büyüyen adam azgını Çarşıda pazarda insan beğenmez Medrese kaçkını softa bozgunu Selam vermek için keşan beğenmez. Alemi ta’n eder yanına varsan Seni yanıltır bir mesele sorsan Bir cim çıkmaz eğer karnını yarsan Camiye gelir de erkan beğenmez. Elin kapısında karavaş olan Burnu sümüklü hem gözü yaş olan Bayramdan bayrama bir traş olan Berbere gelir de dükkan beğenmez. Dağlarda bayırda gezen bir yörük Kim tımar sipahi kimi ser bölük Bir elife dili dönmeyen hödük Şehristana gelir ezan beğenmez. Bir çubuğu vardır gayet küçücek Zum-ı fasidince keyif sürecek Kırık çanağı yok ayran içecek Kahvede fağfuri fincan beğenmez. Aslında neslinde giymemiş hare İş gelmez elinden gitmez bir kare Sandığı gömleksiz duran mekkare Bedestene gelir kaftan beğenmez. Kazak Abdal söyler bu türlü sözü Yoğurt ayran ile hallolmuş özü Köyden şehre gelen bir köylü kızı İnci yakut ister mercan beğenmez. |
Bir Yaz Gecesi Hâtırası İşveyle, fısıltıyla, gülüşle, Olmuş şeb-i sevdâ yine bî-hâb Oklar gibi saplanmada kalbe, Düştükçe semâdan yere meh-tâb... Bûseyle kilitlenmiş ağızlar Gözler neler eyler, neler isrâb; Uçmakta bu âteşli havâda Vuslat demi bir kuş gibi bî-tâb... |
SENİNİM Ağladığın zaman göz yaşlarınım, güldüğünde,tebessümünüm.. haykırışlarındaki feryatlarınım, bir çiçeği kokladığında,hissettiğin kokuyum.. bakışlarındaki ahenk benim.. sözcüklerindeki giz benim.. saçlarını savuran rüzgar, tenini yakan güneşim.. alnından akan ter benim, çatlamış dudaklarına usulca konan, bir yağmur damlasıyım.. arkanda seni izleyen gölgenim.. hislerindeki korku benim, düşüncelerindeki korku benim.. gözlerindeki yeşil, tenindeki sıcaklığınım.. yalan söylediğin zaman doğrunum, seni doğru yola itenim.. yüreğine aşk iksirini veren, seni sevdalara sevk edenim.. içine çektiğin nefesim.. hayata küstüğünde yaşama sevincinim.. gönül tarlasına ektiğin ümit benim, susadığında kana kana içtiğin su, üzerine yazdığın bembeyaz bir sayfa, dilinden düşürmediğin türküyüm.. üzerine basıp geçtiğin köprüyüm.. karanlıkta kaldığında, seni aydınlatan sonsuz ışığım.. bir kuş gibi uçmak istediğinde, çırptığın kanatların benim.. daldığında suyun diplerine, yediğin vurgunum.. çıktığın dağın zirvesiyim.. ellerinle yoğurduğun hamurum.. seni sarhoş eden şarap benim.. göz yaşlarınım,tebessümünüm.. feryatlarınım,hissettiğin kokuyum.. saçlarını savuran rüzgar, tenini yakan güneşim.. bir yağmur damlasıyım, gölgenim. yeşilin,çelişkin,sıcaklığın benim.. sevincin,üzüntün, kalbin, yüreğin, her şeyinim.. BEN SENİM.. |
Kar Tanesi Sen canımsın. Ama çok uzaklardasın Birgün, Rüzgar olup saçlarına, Yağmur olup yanaklarına, Ve bir kartanesi olup Düşersem avuçlarına, Sana ihtiyacım var Beni bırakma |
Ne çıkar ben olmasam, Bir bahar gelir,bir bahar geçer. Kalbinde küllenirken anılar,tekrar biri çıkar. Onu da seversin belki beni sevdiğin kadar. Ben her bahar severdim birini,ben insanları severdim Ben yaşamayı,güzellikleri severdim doyasıya. Bak hiç şikayet etmiyorum,hiç ağlamıyorum senin gibi. Ben en güzel günleri yaşadım seninle ,tıpkı bir melek gibi. Ağlıyorsam eğer senin içindir. Senin içindir yanağımı ıslatan gözyaşları. Senin içindir duyduğum hüzün,tıpkı bir karabasan gibi. Melekler ağlamaz derler sakın inanma, Meleklerde ağlar bizim gibi. Dedim ya ,seni seviyorsam eğer, Senden vazgeçemem demek değildir. Bak vakit geldi.Katedrallerde çanlar çalıyor. Camilerde ezanlar, Tüm dünyada insanlar ağlıyor, Tüm sevenlerin bir acı doldurmuş yüreğini, Belki sen duymadım bile,ölümün soğuk nefesini |
Kar ve Hüzün Seninle kışım yaz oldu benim, Çiçekler açmıyor sen gelmeyince. Bekledim dört mevsim gelirsin diye, gurbette beklemek zor geldi bana. Hazan oldu hüzün oldu gelmedin, ben sevdikçe kıymetimi bilmedin. Karardı gözlerim, önü, görmedim, kışta bıraktın beni, 'dön!' diye gülüm. Nasıl söyleyeyim, nasıl atayım kalbimden seni? Kopmuyor, kök salmış içime benim . Gözümü kör et, elimi kopart, gönlüm bagiriyor 'Gülümsün bemim'! Çiçekler açmadan n'olur gel, gözlerim görmezse geç olur gülüm. Seni son kez bir daha görem, Ne olur bu sansı ver bana gülüm! |
Beni Unutma Bir gün gelir de unuturmuş insan En sevdiği hatıraları bile Bari sen her gece yorgun sesiyle Saat on ikiyi vurduğu zaman Beni unutma Çünkü ben her gece o saatlerde Seni yaşar ve seni düşünürüm Hayal içinde perişan yürürüm Sen de karanlığın sustuğu yerde Beni unutma O saatlerde serpilir gülüşün Bir avuç su gibi içime, ey yar Senin de başında o çılgın rüzgar Deli deli esiverirse bir gün Beni unutma Ben ayağımda çarık, elimde asa Senin için şu yollara düşmüşüm Senelerce sonra sana dönüşüm Bir mahşer gününe de rastlasa Beni unutma Halâ duruyorsa yeşil elbisen Onu bir gün benim için giy Saksıdaki pembe karanfilde çiğ Ve bahçende yorgun bir kuş görürsen Beni unutma Büyük acılara tutuştuğum gün Çok uzaklarda da olsan yine gel Bu ölürcesine sevdiğine gel Ne olur Tanrıya kavuştuğum gün Beni unutma Ümit Yaşar Oğuzcan |
Kar Yağar Bazen Nisanda Bir şarkı var aklımda Eskiden kalma Kar yağar bazen nisanda Biliyorum, bir şeyler var Ölüm yarası tadında |
sönen bir ufkun aydınlığında beyaz sevda esintileri gelirken yüreğine, son vapurun kalkacağı rıhtımda,görmeden sevda güneşini, gidecekmisin sen. seni görmek için gelirim istersen,son kez sana sevda pınarlarından, bana ancak benden çok sen yetersin,anlarsan eger yüregimin avuçlarında. sevdanın her hecesi aşktır bana,ismine sevgiler yazıldı, ölümü olmayan, kirpiklerim örtsede gözlerimi,vuram vuram yıllar gelir,usanmaz beklerim seni. bahar sevdalarında sevdamla üşürsün bedenin titrer,bensizliğe sarılırken, ağıtlarımı koynumda gizledim,ağladığımı görme sakın,hüzün akşamlarında..... |
Akşam Yine Toplandı Derinde Canan gülüyor eski yerinde Canan ki gündüzleri gelmez Akşam görünür havuz üzerinde, Mehtab, kemer taze belinde Üstünde sema, gizli bir örtü Yıldızlar, onun gülüdür elinde... |
| Saat: 04:36 |
©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık