MsXLabs

MsXLabs (https://www.msxlabs.org/forum/)
-   Genel Mesajlar (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/)
-   -   Şiir Nehri -1- [Arşiv] (https://www.msxlabs.org/forum/genel-mesajlar/333-siir-nehri-1-arsiv.html)

Mystic@L 13 Ağustos 2006 22:50

Ormanda Büyüyen Adam Azgını / Kazak Abdal

Ormanda büyüyen adam azgını
Çarşıda pazarda insan beğenmez
Medrese kaçkını softa bozgunu
Selam vermek için keşan beğenmez.

Alemi ta’n eder yanına varsan
Seni yanıltır bir mesele sorsan
Bir cim çıkmaz eğer karnını yarsan
Camiye gelir de erkan beğenmez.

Elin kapısında karavaş olan
Burnu sümüklü hem gözü yaş olan
Bayramdan bayrama bir traş olan
Berbere gelir de dükkan beğenmez.

Dağlarda bayırda gezen bir yörük
Kim tımar sipahi kimi ser bölük
Bir elife dili dönmeyen hödük
Şehristana gelir ezan beğenmez.

Bir çubuğu vardır gayet küçücek
Zum-ı fasidince keyif sürecek
Kırık çanağı yok ayran içecek
Kahvede fağfuri fincan beğenmez.

Aslında neslinde giymemiş hare
İş gelmez elinden gitmez bir kare
Sandığı gömleksiz duran mekkare
Bedestene gelir kaftan beğenmez.

Kazak Abdal söyler bu türlü sözü
Yoğurt ayran ile hallolmuş özü
Köyden şehre gelen bir köylü kızı
İnci yakut ister mercan beğenmez.


Misafir 13 Ağustos 2006 22:59

Bir Yaz Gecesi Hâtırası



İşveyle, fısıltıyla, gülüşle,
Olmuş şeb-i sevdâ yine bî-hâb
Oklar gibi saplanmada kalbe,
Düştükçe semâdan yere meh-tâb...

Bûseyle kilitlenmiş ağızlar
Gözler neler eyler, neler isrâb;
Uçmakta bu âteşli havâda
Vuslat demi bir kuş gibi bî-tâb...


Misafir 13 Ağustos 2006 23:04

SENİNİM

Ağladığın zaman göz yaşlarınım,
güldüğünde,tebessümünüm..
haykırışlarındaki feryatlarınım,
bir çiçeği kokladığında,hissettiğin kokuyum..
bakışlarındaki ahenk benim..
sözcüklerindeki giz benim..
saçlarını savuran rüzgar,
tenini yakan güneşim..
alnından akan ter benim,
çatlamış dudaklarına usulca konan,
bir yağmur damlasıyım..
arkanda seni izleyen gölgenim..
hislerindeki korku benim,
düşüncelerindeki korku benim..
gözlerindeki yeşil, tenindeki sıcaklığınım..
yalan söylediğin zaman doğrunum,
seni doğru yola itenim..
yüreğine aşk iksirini veren,
seni sevdalara sevk edenim..
içine çektiğin nefesim..
hayata küstüğünde yaşama sevincinim..
gönül tarlasına ektiğin ümit benim,
susadığında kana kana içtiğin su,
üzerine yazdığın bembeyaz bir sayfa,
dilinden düşürmediğin türküyüm..
üzerine basıp geçtiğin köprüyüm..
karanlıkta kaldığında,
seni aydınlatan sonsuz ışığım..
bir kuş gibi uçmak istediğinde,
çırptığın kanatların benim..
daldığında suyun diplerine,
yediğin vurgunum..
çıktığın dağın zirvesiyim..
ellerinle yoğurduğun hamurum..
seni sarhoş eden şarap benim..
göz yaşlarınım,tebessümünüm..
feryatlarınım,hissettiğin kokuyum..
saçlarını savuran rüzgar,
tenini yakan güneşim..
bir yağmur damlasıyım,
gölgenim. yeşilin,çelişkin,sıcaklığın benim..
sevincin,üzüntün, kalbin, yüreğin, her şeyinim..
BEN SENİM..


arwen 13 Ağustos 2006 23:05

Kar Tanesi




Sen canımsın.
Ama çok uzaklardasın
Birgün,
Rüzgar olup saçlarına,
Yağmur olup yanaklarına,
Ve bir kartanesi olup
Düşersem avuçlarına,
Sana ihtiyacım var
Beni bırakma


Misafir 13 Ağustos 2006 23:06

Ne çıkar ben olmasam,
Bir bahar gelir,bir bahar geçer.
Kalbinde küllenirken anılar,tekrar biri çıkar.
Onu da seversin belki beni sevdiğin kadar.
Ben her bahar severdim birini,ben insanları severdim
Ben yaşamayı,güzellikleri severdim doyasıya.
Bak hiç şikayet etmiyorum,hiç ağlamıyorum senin gibi.
Ben en güzel günleri yaşadım seninle ,tıpkı bir melek gibi.

Ağlıyorsam eğer senin içindir.
Senin içindir yanağımı ıslatan gözyaşları.
Senin içindir duyduğum hüzün,tıpkı bir karabasan gibi.
Melekler ağlamaz derler sakın inanma,
Meleklerde ağlar bizim gibi.
Dedim ya ,seni seviyorsam eğer,
Senden vazgeçemem demek değildir.
Bak vakit geldi.Katedrallerde çanlar çalıyor.
Camilerde ezanlar,
Tüm dünyada insanlar ağlıyor,
Tüm sevenlerin bir acı doldurmuş yüreğini,
Belki sen duymadım bile,ölümün soğuk nefesini


arwen 13 Ağustos 2006 23:09

Kar ve Hüzün




Seninle kışım yaz oldu benim,
Çiçekler açmıyor sen gelmeyince.
Bekledim dört mevsim gelirsin diye,
gurbette beklemek zor geldi bana.

Hazan oldu hüzün oldu gelmedin,
ben sevdikçe kıymetimi bilmedin.
Karardı gözlerim, önü, görmedim,
kışta bıraktın beni, 'dön!' diye gülüm.

Nasıl söyleyeyim, nasıl atayım kalbimden seni?
Kopmuyor, kök salmış içime benim .
Gözümü kör et, elimi kopart,
gönlüm bagiriyor 'Gülümsün bemim'!

Çiçekler açmadan n'olur gel,
gözlerim görmezse geç olur gülüm.
Seni son kez bir daha görem,
Ne olur bu sansı ver bana gülüm!


Misafir 13 Ağustos 2006 23:10

Beni Unutma

Bir gün gelir de unuturmuş insan
En sevdiği hatıraları bile
Bari sen her gece yorgun sesiyle
Saat on ikiyi vurduğu zaman
Beni unutma

Çünkü ben her gece o saatlerde
Seni yaşar ve seni düşünürüm
Hayal içinde perişan yürürüm
Sen de karanlığın sustuğu yerde
Beni unutma

O saatlerde serpilir gülüşün
Bir avuç su gibi içime, ey yar
Senin de başında o çılgın rüzgar
Deli deli esiverirse bir gün
Beni unutma

Ben ayağımda çarık, elimde asa
Senin için şu yollara düşmüşüm
Senelerce sonra sana dönüşüm
Bir mahşer gününe de rastlasa
Beni unutma

Halâ duruyorsa yeşil elbisen
Onu bir gün benim için giy
Saksıdaki pembe karanfilde çiğ
Ve bahçende yorgun bir kuş görürsen
Beni unutma

Büyük acılara tutuştuğum gün
Çok uzaklarda da olsan yine gel
Bu ölürcesine sevdiğine gel
Ne olur Tanrıya kavuştuğum gün
Beni unutma


Ümit Yaşar Oğuzcan


arwen 13 Ağustos 2006 23:19

Kar Yağar Bazen Nisanda




Bir şarkı var aklımda
Eskiden kalma
Kar yağar bazen nisanda
Biliyorum, bir şeyler var
Ölüm yarası tadında


Misafir 13 Ağustos 2006 23:21

sönen bir ufkun aydınlığında beyaz sevda
esintileri gelirken yüreğine,
son vapurun kalkacağı rıhtımda,görmeden
sevda güneşini, gidecekmisin sen.
seni görmek için gelirim istersen,son kez
sana sevda pınarlarından,
bana ancak benden çok sen yetersin,anlarsan
eger yüregimin avuçlarında.
sevdanın her hecesi aşktır bana,ismine
sevgiler yazıldı, ölümü olmayan,
kirpiklerim örtsede gözlerimi,vuram
vuram yıllar gelir,usanmaz beklerim seni.
bahar sevdalarında sevdamla üşürsün
bedenin titrer,bensizliğe sarılırken,
ağıtlarımı koynumda gizledim,ağladığımı
görme sakın,hüzün akşamlarında.....


Misafir 13 Ağustos 2006 23:32

Akşam Yine Toplandı Derinde



Canan gülüyor eski yerinde
Canan ki gündüzleri gelmez
Akşam görünür havuz üzerinde,

Mehtab, kemer taze belinde
Üstünde sema, gizli bir örtü
Yıldızlar, onun gülüdür elinde...



Saat: 04:36

©2005 - 2026, MsXLabs - MaviKaranlık